Dan Cata Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 Daca tot citeste lumea care are cat de cat habar de motoare in general pe aici, poate is unii care se pricep si la masini... O sa incep eu cu o intrebare: am un Ford Mondeo 1.6 benzina din 97' si nu imi indica deloc temperatura apei in bord. Acuma s-ar putea sa fie de vina senzorul de temperatura sau chiar ceasul in sine. Ce vreau eu sa intreb e unde e senzorul ala de temperatura? Ca stiu ca sunt 2, unul il vad fix sub capota dar pe al doilea numa nu dau de el... Thanks! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 La mine la mazda e in partea din spate a motorului, unde e capatul axei cu came, putin mai jos. Cauta pe undeva pe unde e si conducta de apa, ceva.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 1, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2011 La mine la mazda e in partea din spate a motorului, unde e capatul axei cu came, putin mai jos. Cauta pe undeva pe unde e si conducta de apa, ceva.. Pai asta astept, o informatie de la un posesor sau de la cineva care cunoaste masina. La a mea motorul e pus transversal (paralel cu osia fata) si eu am un senzor dinasta in partea dreapta a motorului dar nu e ala, is 2 senzori si al doilea da info la ceas. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raduprint01 Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 in general sunt unul langa altul, ca trebuie sa dea aceeasi citire (in chiulasa oricum). si tot in general, cel de la bord are o mufa mama, papuc din ala ordinar din cupru. nu stiu mai exact, dar poate te ajuta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fazeru Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 (editat) Daca tot citeste lumea care are cat de cat habar de motoare in general pe aici, poate is unii care se pricep si la masini... O sa incep eu cu o intrebare: am un Ford Mondeo 1.6 benzina din 97' si nu imi indica deloc temperatura apei in bord. Acuma s-ar putea sa fie de vina senzorul de temperatura sau chiar ceasul in sine. Ce vreau eu sa intreb e unde e senzorul ala de temperatura? Ca stiu ca sunt 2, unul il vad fix sub capota dar pe al doilea numa nu dau de el... Thanks! De obicei senzorul ala se numeste sonda si ar trebui sa fie undeva pe langa termostatul masinii...eu zic mai bine intra pe forumul celor de la Ford si acolo cam gasesti raspuns la toate intrebarile legate de masina ta! http://www.clubford.ro/index.php uite pe aci discutii pt toate modelele Ford! Editat Noiembrie 1, 2011 de obeapaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 o mica observatie, daca nu indica deloc temperarura e foarte posibil sa nu ai suficient antigel, si atunci nu are ce temperatura sa indice, asta daca sonda nu este defecta. Verifica si nivelul de antigel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 1, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2011 in general sunt unul langa altul, ca trebuie sa dea aceeasi citire (in chiulasa oricum). si tot in general, cel de la bord are o mufa mama, papuc din ala ordinar din cupru. nu stiu mai exact, dar poate te ajuta Am gasit senzorii la unix pe site, unul costa 30 ron si celalalt 100 ron. Ala mai ieftin mi-l trebuie mie, ala scump l-am verificat si ii creste rezistenta pe masura ce se raceste apa. Ala e ok ca imi porneste si ventilatorul... De obicei senzorul ala se numeste sonda si ar trebui sa fie undeva pe langa termostatul masinii...eu zic mai bine intra pe forumul celor de la Ford si acolo cam gasesti raspuns la toate intrebarile legate de masina ta! http://www.clubford.ro/index.php uite pe aci discutii pt toate modelele Ford! Am intrar si acolo si mi-am spus problema dar se pare ca forumu ala nu e asa de citit ca si asta Pana acu nu mi-a spus nimeni nimic... o mica observatie, daca nu indica deloc temperarura e foarte posibil sa nu ai suficient antigel, si atunci nu are ce temperatura sa indice, asta daca sonda nu este defecta. Verifica si nivelul de antigel. Nivelul e ok, am verificat plasticul si e cu mult peste minim. Adica noah, cam 2 cm peste min Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 La mine (focus 1.6 03) e în capacul de la chiuloasă între cilindrul 2 Âşi 3, asta dacă am înțeles eu bine ce cauți. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 Da e posibil sa fie undeva intre cilindrii 2 si 3 sub galeria de admisie, eu am unul de-asta acolo cu un singur papuc ordinar si un singur fir. La mine (focus 1.6 03) e în capacul de la chiuloasă între cilindrul 2 Âşi 3, asta dacă am înțeles eu bine ce cauți. Nu are cum sa fie in capacul chiulasei, eventual in chiulasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 1, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2011 Am gasit!!! Tocmai am montat gumele de iarna si il intreb pe ala de mesterea acolo daca stie unde ii Am ridicat capota in si 2 secunde l-o gasit Acu sa incepem troubleshooting-ul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 (editat) Senzorii de temperatura se afla intotdeauna in partea superioara, adica pe chiulasa. Sunt doi senzori, unul pentru ceasul din bord si unul pentru calculator (asta e cel scump). Nu ai decat sa cauti mai bine, trebuie sa-l gasesti. Editat Noiembrie 1, 2011 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 1, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2011 De fapta pana la troubleshooting... Se pare ca e pe ceva termostat acolo. Intrebarea mea e daca o sa curga apa cand il desfac sa il schimb... Daca e sub nivelul din vasu ala de expansiune, curge daca il dau jos, cu motorul rece, nemergand binenteles... Intreb ca nu am mai avut niciodata pana acuma motor cu racire pe apa, toate or fost numa pe aer/ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fazeru Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 De fapta pana la troubleshooting... Se pare ca e pe ceva termostat acolo. Intrebarea mea e daca o sa curga apa cand il desfac sa il schimb... Daca e sub nivelul din vasu ala de expansiune, curge daca il dau jos, cu motorul rece, nemergand binenteles... Intreb ca nu am mai avut niciodata pana acuma motor cu racire pe apa, toate or fost numa pe aer/ulei O sa curga putin lichid...completezi...si gata,ideea e sa faci sonda aia ca altfel stai cu frica ca se ridica apa prea mult si ti fierbe motorul,oricum acum pe frig se ridica mai greu temperatura, daca ai termostatul ok si deschide cand trebe nu ar trebui sa ai belele! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 1, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2011 Senzorii de temperatura se afla intotdeauna in partea superioara, adica pe chiulasa. Sunt doi senzori, unul pentru ceasul din bord si unul pentru calculator (asta e cel scump). Exact, numai ca eu nu stiam unde se afla ala de la ceasu de temp dar acu am dat de el. Ce ma roade pe mine e daca o sa cuga sau nu lichid cand il schimb... O sa curga putin lichid...completezi...si gata,ideea e sa faci sonda aia ca altfel stai cu frica ca se ridica apa prea mult si ti fierbe motorul,oricum acum pe frig se ridica mai greu temperatura, daca ai termostatul ok si deschide cand trebe nu ar trebui sa ai belele! Deci daca stau pregatit cu ala nous i pun degetul cand il iau pe ala vechi nu o sa curga prea mult... Super asa. Si merge numa sa completez? Nu trebuie aerisit sau ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 Exact, numai ca eu nu stiam unde se afla ala de la ceasu de temp dar acu am dat de el. Ce ma roade pe mine e daca o sa cuga sau nu lichid cand il schimb... Deci daca stau pregatit cu ala nous i pun degetul cand il iau pe ala vechi nu o sa curga prea mult... Super asa. Si merge numa sa completez? Nu trebuie aerisit sau ceva? Da, merge cum zici tu. De fapt asa se schimba, nu e nici o inginerie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 verifica si cablul de curent, e posibil sa fie ala intrerupt si sa schimbi sonda degeaba. de pierdut nu pierzi mult lichid si doar completezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 o mica observatie, daca nu indica deloc temperarura e foarte posibil sa nu ai suficient antigel, si atunci nu are ce temperatura sa indice, asta daca sonda nu este defecta. Verifica si nivelul de antigel. Gresit, chiar daca nu ai antigel motorul tot se incalzeste si-ti arata temperatura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 1, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2011 Pai zice in manual ca sa scoti mufa de la el si sa legi pe cablu alea doua fire impreuna si apoi la masa, apoi sa pui contactul. Daca sonda e de vine, acul o sa urce la maxim. Daca nu, o sa masor rezistenta la sonda. Ma gandesc ca nu are ceva siguranta numa sistemul asta ca nu is nush ce curenti acolo. Manualu nu e explicit in privinta asta, imi zice numai unde am alea 2 tablouri cu relee/sigurante da nu zice nimic care de la ce e... Acu urmeaza episodul 2, sonda lambda... Am o diagnoza si imi zice ca circuitul de incalzire e defect. Acuma sonda mea are 4 fire, 2 de semnal si 2 de incalzire. Se pare ca, calculatorul masinii masoara intervalul de timp de cand pornesc eu motorul pana ce sonda incepe sa lucreze, cum circuitul ala e deschis (am pus ohmetrul, la temp mica ar trebui sa am rezistenta 0, la fel, aparatul pe functia de dioda nu imi indica nimic intre terminalele la incalzitor, deci e clar ca e deschis circuitul...) el vede ca dureaza prea mult si ridica eroarea asta. Oricum sonda e comandata, maine o primesc si o sa o si montez. Astea doua probleme le am numa la masina, in rest is super multumit de ea Asa arata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 Nu curge nimic, scoate-l si gata, daca curge pune un dop, dar pariu ca nu curge nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 1, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2011 Acu inca o intrebare de natura tehnica: cand scot sonda veche din esapament, e mai bine sa o scot cu motorul cald (implicit galeriile calde) ca se dilata si se desface mai usor sau sa astept pana ce e rece si sa ii dau niste wd40 inainte? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 Nah, ca tot ai facut topic sa expun si eu problema mea, care nu e grava, dar enervanta ca nu stiu de la ce e. DEci, mazda mx5, an 2002, motor 1,6L. Merge perfect, trage perfect, totul e ok, dar: are un tremurici enervant la relanti cand e motorul rece. Motorul rece inseamna bocna, dar chiar daca deja lichidu e cald si ajunge acu la jumate unde e normal, mai tremura un pic pana dispare complet, sa zicem dupa 30 min de condus nu mai face asa. Buun, sa nu va inchipuiti ca se hurducaie masina, e doar un tremurici care ar face mici valurele intr-un pahar cu apa, nu asa puternic sa-ti clantane dintii in gura, cel mai bine se vede pe schimbator daca il tii in mana, simti ca vibreaza, iti face masaj. Bun, deci masina asa face de cand o am, am inceput investigatiile: - cautat orice urma de furtunas de vacuum care sa fie cu probleme, nimic, totul e OK. - valva PCV ok, valva ICV Ok, valva EGR ok. - demontat galerie de admisie complet, curatat clapeta de acceleratie - schimbat ulei, filtru de aer, filtru de benzina, bujii, fise de bujii, chiar si bateria - verificat debitmetru, senzoru O2, vizual, pare curat si OK Normal relanti-ul sta la 850 de ture, pana acu solutia a fost sa maresc relantiul pe la 900, si avand in vedere ca merg permanent cu farurile aprinse (asa e legea aici) e ok. Tremuriciul se accentueaza cu sarcina, daca porneste ventilatorul, sau farurile. Sa zicem ca daca facea asa mereu, ziceam plm, asta e, live with it. Dar de ce dispare dupa o vreme? Care e logica? Deci ceva se modifica dupa vreo 30min de functionare si tremuriciul dispare, ce? Apreciez orice pareri, multumesc. Am citit pe nenumarate forumuri, sunt multe probleme semnalate la relanti pt mazda miata, in mare parte e acea cadere si revenire brusca a relantiului - ei, la mine nu face asa, la mine doar tremura. P.s., am mai citit la alte tipuri de masini, problema a disparut dupa o curatare cu ultrasunete a injectoarelor. Ei, la alea facea mereu, nu disparea dupa o vreme, dar sunt dispus sa fac si asta. Costa vreo 60 eur pt 4 injectoare, le scot in 5 min. Vizual injectoarele arata super OK, dar nu ai ce sa stii ce au inauntru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 1, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 1, 2011 Cum Iisus cristocea sa coaste atata curatatul cu ultrasunete? Aici e 100 ron pe 4 bucati, numai ca trebuie sa meri tu cu ele in mana... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 Haha, aici e 1500kc cu tot cu TVA, daca mergi cu ele in mana, aka 60 de euro. Mi se pare OK, am auzit preturi si mai umflate. Aici e scump servisu la masini, aud niste scoruri de ramai pe spate, mai ales la tinichigerie vopsit. Pai nici un mecanic nici nu se uita la tine fara minim 20 euro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 mergi si tu mai cu spatele sa nu se uite la tine da si tu mai multe detalii de masina. cati km are? tampoanele la motor le-ai verificat? volanta? Dan - in principiu pentru sonda lambda oricum te mananca mama lui wd40 pana o dai jos, ca se cam sudeaza in esapament. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Noiembrie 1, 2011 Share Postat Noiembrie 1, 2011 Nah, ca tot ai facut topic sa expun si eu problema mea, care nu e grava, dar enervanta ca nu stiu de la ce e. In cazuri de genul asta este bine sa astepti sa se agraveze problema pentru a identifica mai usor buba, altfel risti sa cheltui bani aiurea si sa nu ajungi la nici un rezultat. Pot fi n motive pentru care motorul face asa. Acu inca o intrebare de natura tehnica: cand scot sonda veche din esapament, e mai bine sa o scot cu motorul cald (implicit galeriile calde) ca se dilata si se desface mai usor sau sa astept pana ce e rece si sa ii dau niste wd40 inainte? Aici e treaba de noroc, unele se desfac usor iar altele abia le scoti dupa ce inrosesti cu autogenul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.