Sari la conținut

DUCATI 1199


servant.1980
 Share

Postări Recomandate

@ kyvacka :

Poate nu am dat eu cel mai bun exemplu,tot ce vroiam sa spun eu este ca aceasta comparatie NU ARE NICI UN SENS.

Nu are sens cursa pistonului in F1 comparat cu orice alt motor,nu are sens comparatia vitezei lui cu orice alt motor,pt ca nu ai ce compara.E acelasi fel de comparatie pe care au facut-o cei de la Bugatti care au spus (facand un truc ieftin de publicitate si dand astfel de inteles ca camionul lor e mult mai smecher decat o masina de F1):"noi ne-am dus sa testam Veyron-ul la 400kmh in tunelul de vant de la Sauber,si am ramas stupefiati cand am auzit ca tunelul lor mere numai pana la 250kmh de vant.Asa ca ne-am facut noi tunel special pt Veyron."Daca chiar nu stiau ca pe aia din F1 nu-i intereseaza viteza maxima in linie dreapta ci viteza maxima pe viraje (care niciodata nu va depasi 250-280kmh) sunt ff prosti.

Nu compara cursele de varf cu orice de pe strada pt ca nu are rost.F1 are mai multe legaturi cu industria aeronautica decat cu masinile.

Un motor de F1 e facut in primul rand sa fie cat mai usor,masa componentelor in miscare sa fie cat mai mica ca sa dea cat mai putin inertial torque si sa se tureze cat mai rapid.E numa titaniu,fibra,kevlar si ceramica.Gandeste-te ca atunci cand nu erau "regulate",un motor V10 de 3L avea in jur de 80-85kg si scotea pe la 1200-1300bhp.Deci ce sens are comparatia ta?

Chiar si acum cand greutatea minima e regulata,asta nu inseamna ca fac motorul din "fer",il fac tot la fel de ultralight si ii pun greutati din Pb,exact cum faceau si cu masinile pt a avea greutatea minima admisa.

Pur si simplu nu are nici o legatura o masina/motocicleta din lumea curselor de varf cu ceva de strada,si mai ales din lumea curselor de varf in genul WRC,MotoGP si mai ales F1 unde bugetele sunt practic nelimitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 809
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

unde m-ai vazut facand afirmatia ca in cazul Panigale e viteza maxima a pistonului? e tot valoarea medie[ca si in cazul motorului de F1] obtinuta prin formula: 2x cursa pistonuluix nr. de rotatii pe secunda, adica 2x0,06 m[cursa pistonului e de 60 mm la Panigale]x 183,333 rot/sec[11000/60].

 

 

 

pai ai dat exeplul Panigale cu 22mps la 11000 ture....

....sa fie oare 11000 de ture , turatia media la un Panigale???... :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai ai dat exeplul Panigale cu 22mps la 11000 ture....

....sa fie oare 11000 de ture , turatia media la un Panigale???... :scratch:

Eu vb de viteza medie a pistonului la turatia de 11000 rpm. Pe parcursul cursei sale pistonul accelereaza si decelereaza continuu,deci viteza nu e constanta. Asadar 22m/sec e valoarea medie a vitezei pistonului la turatia de 11000 rpm[care am considerat-o eu ca un maxim in cazul Panigale]si ea atinge probabil o valoare max. in jurul valorii de 37-38 m/sec. Pentru a fi pe intelesul tuturor[desi stiu ca nu or sa inteleaga toti], acest parametru al vitezei pistonului nu poate sa atinga valori infinit de mari [in cazul motoarelor de F1 a ajuns la valoarea de 26m/sec si astea sunt foarte,ultra impinse cred ca e toata lumea de acord] ceea ce limiteaza in mod practic turatiile ce pot fi atinse de motoarele de reciprocatie[rectae, cu mecanism de tip biela-manivela]. Asta e doar unul din factori, un altul si poate mai important e cel gazodinamic.

 

@ kyvacka :

Poate nu am dat eu cel mai bun exemplu,tot ce vroiam sa spun eu este ca aceasta comparatie NU ARE NICI UN SENS.

Nu are sens cursa pistonului in F1 comparat cu orice alt motor,nu are sens comparatia vitezei lui cu orice alt motor,pt ca nu ai ce compara.E acelasi fel de comparatie pe care au facut-o cei de la Bugatti care au spus (facand un truc ieftin de publicitate si dand astfel de inteles ca camionul lor e mult mai smecher decat o masina de F1):"noi ne-am dus sa testam Veyron-ul la 400kmh in tunelul de vant de la Sauber,si am ramas stupefiati cand am auzit ca tunelul lor mere numai pana la 250kmh de vant.Asa ca ne-am facut noi tunel special pt Veyron."Daca chiar nu stiau ca pe aia din F1 nu-i intereseaza viteza maxima in linie dreapta ci viteza maxima pe viraje (care niciodata nu va depasi 250-280kmh) sunt ff prosti.

Nu compara cursele de varf cu orice de pe strada pt ca nu are rost.F1 are mai multe legaturi cu industria aeronautica decat cu masinile.

Un motor de F1 e facut in primul rand sa fie cat mai usor,masa componentelor in miscare sa fie cat mai mica ca sa dea cat mai putin inertial torque si sa se tureze cat mai rapid.E numa titaniu,fibra,kevlar si ceramica.Gandeste-te ca atunci cand nu erau "regulate",un motor V10 de 3L avea in jur de 80-85kg si scotea pe la 1200-1300bhp.Deci ce sens are comparatia ta?

Chiar si acum cand greutatea minima e regulata,asta nu inseamna ca fac motorul din "fer",il fac tot la fel de ultralight si ii pun greutati din Pb,exact cum faceau si cu masinile pt a avea greutatea minima admisa.

Pur si simplu nu are nici o legatura o masina/motocicleta din lumea curselor de varf cu ceva de strada,si mai ales din lumea curselor de varf in genul WRC,MotoGP si mai ales F1 unde bugetele sunt practic nelimitate.

Orice motor termic [ca o fi de F1 sau de Panigale sau de Raba] se supune unor legi ale fizicii si termodinamicii ,legi pe care nu le poate eluda. Si tocmai pentru ca bugetele F1 sunt aproape nelimitate si dezvoltarea tehnologica a atins un prag extrem de ridicat am facut aceasta comparatie. Chiar crezi ca daca in F1 inginerii s-au lovit de aceasta limita[ a vitezei pistonului] cei de la Ducati sunt scutiti? Cele mai puternice motoare F1 liber aspirate au fost propulsoarele V10 de 3000 cm3 aparute in 1996 si inlocuite de cativa ani de cele V8 de 2400 cm3. Cele mai puternice dezvoltau la inceputul anilor 2000 in jur de 950 CP la 18-19000 rpm, nicidecum 1200-1300 de CP. Motoarele ce au atins aceste valori enorme au fost cele din era Turbo a F1[anii 80] care intr-adevar dezvoltau aceste puteri dar numai in calificari atunci cand presiunea de supraalimentare nu era in nici un fel limitata[ se atingeau valori de 5 bar si peste]. Aceste motoare erau predominant L4 sau V6, 1500 cm3 si turbosupraalimentate cu 1 sau 2 turbine enorme.

Toate caracteristicile tehnice ale unui monopost se supun regulamentului impus de FIA, asa ca nu a existat vreodata o perioada cu motoare "neregulate"[cum asa de pervers iti place sa spui].

Si daca chiar vrei sa vorbim de motoare suprapatrate[superquadro, ring any bells?] apoi afla ca in F1 de zeci de ani se folosesc doar motoare cu alezajul mult mai mare decat cursa, tocmai pentru ca cu cat cursa este mai redusa cu atat turatiile atinse pot fi mai mari. Si acuma spune-mi mie: ce motor crezi ca isi permita sa scada mai mult cursa dintre un V2 si un L4?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vb de viteza medie a pistonului la turatia de 11000 rpm. Pe parcursul cursei sale pistonul accelereaza si decelereaza continuu,deci viteza nu e constanta. Asadar 22m/sec e valoarea medie a vitezei pistonului la turatia de 11000 rpm[care am considerat-o eu ca un maxim in cazul Panigale]si ea atinge probabil o valoare max. in jurul valorii de 37-38 m/sec. Pentru a fi pe intelesul tuturor[desi stiu ca nu or sa inteleaga toti], acest parametru al vitezei pistonului nu poate sa atinga valori infinit de mari [in cazul motoarelor de F1 a ajuns la valoarea de 26m/sec si astea sunt foarte,ultra impinse cred ca e toata lumea de acord] ceea ce limiteaza in mod practic turatiile ce pot fi atinse de motoarele de reciprocatie[rectae, cu mecanism de tip biela-manivela]. Asta e doar unul din factori, un altul si poate mai important e cel gazodinamic.

 

 

 

 

 

stai ca nu inteleg o treaba...tu spui ca la 11000 rpm ,viteza pistonului oscileaza???....

...pai viteza pistonului nu este data de turatia motorului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stai ca nu inteleg o treaba...tu spui ca la 11000 rpm ,viteza pistonului oscileaza???....

...pai viteza pistonului nu este data de turatia motorului?

Pe parcursul unei rotatii un piston are doua puncte in care viteza sa este 0, in P.M.I. [punctul mort interior] si in P.M.E.[punctul mort exterior]. Intre aceste doua puncte viteza sa liniara creste si scade [inainte de atingerea punctului respectiv viteza scade,pistonul decelereaza, si dupa depasirea lui pistonul accelereaza. Am folosit valoarea medie a vitezei sale pentru ca este un indicator destul de relevant si se calculeaza f. simplu. Calcularea vitezei maxime si a deceleratiilor/acceleratiilor este mult mai complicata si sunt niste formule pe care sunt sigur ca nu le-ar pricepe probabil nimeni. E de ajuns sa stii ca viteza max e cam de 1,6-1,75 ori mai mare decat viteza medie. Aceste treceri de la viteza 0 la viteze de cateva zeci de metri pe secunda se petrec de cateva sute de ori pe secunda la turatie mare si se traduc prin niste forte colosale exercitate asupra pistonului si mecanismului biela-manivela. Am spus mai sus ca pistonul ajunge sa cantareasca cateva tone!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice motor termic [ca o fi de F1 sau de Panigale sau de Raba] se supune unor legi ale fizicii si termodinamicii ,legi pe care nu le poate eluda. Si tocmai pentru ca bugetele F1 sunt aproape nelimitate si dezvoltarea tehnologica a atins un prag extrem de ridicat am facut aceasta comparatie. Chiar crezi ca daca in F1 inginerii s-au lovit de aceasta limita[ a vitezei pistonului] cei de la Ducati sunt scutiti? Cele mai puternice motoare F1 liber aspirate au fost propulsoarele V10 de 3000 cm3 aparute in 1996 si inlocuite de cativa ani de cele V8 de 2400 cm3. Cele mai puternice dezvoltau la inceputul anilor 2000 in jur de 950 CP la 18-19000 rpm, nicidecum 1200-1300 de CP. Motoarele ce au atins aceste valori enorme au fost cele din era Turbo a F1[anii 80] care intr-adevar dezvoltau aceste puteri dar numai in calificari atunci cand presiunea de supraalimentare nu era in nici un fel limitata[ se atingeau valori de 5 bar si peste]. Aceste motoare erau predominant L4 sau V6, 1500 cm3 si turbosupraalimentate cu 1 sau 2 turbine enorme.

Toate caracteristicile tehnice ale unui monopost se supun regulamentului impus de FIA, asa ca nu a existat vreodata o perioada cu motoare "neregulate"[cum asa de pervers iti place sa spui].

Si daca chiar vrei sa vorbim de motoare suprapatrate[superquadro, ring any bells?] apoi afla ca in F1 de zeci de ani se folosesc doar motoare cu alezajul mult mai mare decat cursa, tocmai pentru ca cu cat cursa este mai redusa cu atat turatiile atinse pot fi mai mari. Si acuma spune-mi mie: ce motor crezi ca isi permita sa scada mai mult cursa dintre un V2 si un L4?

Da,aici ai dreptate,amandoua motoarele se supun legilor fizicii.Si aici comparatia se opreste,pt ca toate solutiile constructive sunt diferite in rest.La fel de bine poti compara motorul de Ducati cu unul de Raba,dupa cum ai spus mai sus.

Motoarele din era turbo se preconizeaza ca atingeau si 1500 de cai in calificari,dar nu are a face.

Da,cele mai puternice motoare normal aspirate (de fapt nu sunt normal aspirate,dar iar,nu mai conteaza),sunt cele de 3L V10.

Din cate mai tin eu minte ajunsesera la 22-23000rpm.S-ar putea sa ma insel,ca mi-e lene sa caut.

Iarasi,motoarele nu au fost "regulate" pana acum cativa ani,in sensul ca nu aveau o greutate minima admisa,era lasat la libera alegere a echipelor bore x stroke,etc,DUPA CUM SCRIE CHIAR IN ARTICOLUL PE CARE L-AI CITAT :moron:

Nu ai de unde sa stii ce alezaj si cursa aveau motoarele de F1,intelege.

Se preconiza ca cel mai puternic V10 a fost cel de BMW,am uitat din ce an,dar se preconiza ca se apropiasera de 1300bhp.Oricum depasisera demult 8-900 de cai.

Iti pun si eu o intrebare,stii cum se masoara caii putere la masinile de F1?

Tot ce am vrut eu sa spun este ca datorita tehnicilor si materialelor diferite si a regulamentelor nu ai cum sa compari un motor de motocicleta care nu trebuie sa indeplineasca nici un regulament,are un buget strict si incearca sa impleteasca performanta cu fiabilitatea si usurinta in exploatare cu un motor de F1 care e facut dupa un anumit regulament,cu niste materiale out of this world si al carui singur scop este performanta.

Mai era cineva pe aici care compara motoarele de serie cu cele din SBK,iarasi,aberant.Cursele la nivel mondial nu au absolut nimic in comun cu stock-ul,people.Nici F1,nici WRC,nici WTCC si nici MotoGP,SBK,etc,asta era ideea pe care vroiam eu sa o evidentiez.

Acum daca iti face tie placere sa vorbim despre F1,putem vorbi,ca sunt fan al acestui sport,dar nu prea se incadreaza in aceasta discutie care e despre Ducati si al sau Panigale.

Cheers :cheers:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,aici ai dreptate,amandoua motoarele se supun legilor fizicii.Si aici comparatia se opreste,pt ca toate solutiile constructive sunt diferite in rest.La fel de bine poti compara motorul de Ducati cu unul de Raba,dupa cum ai spus mai sus.

Motoarele din era turbo se preconizeaza ca atingeau si 1500 de cai in calificari,dar nu are a face.

Da,cele mai puternice motoare normal aspirate (de fapt nu sunt normal aspirate,dar iar,nu mai conteaza),sunt cele de 3L V10.

Din cate mai tin eu minte ajunsesera la 22-23000rpm.S-ar putea sa ma insel,ca mi-e lene sa caut.

Iarasi,motoarele nu au fost "regulate" pana acum cativa ani,in sensul ca nu aveau o greutate minima admisa,era lasat la libera alegere a echipelor bore x stroke,etc,DUPA CUM SCRIE CHIAR IN ARTICOLUL PE CARE L-AI CITAT :moron:

Nu ai de unde sa stii ce alezaj si cursa aveau motoarele de F1,intelege.

Se preconiza ca cel mai puternic V10 a fost cel de BMW,am uitat din ce an,dar se preconiza ca se apropiasera de 1300bhp.Oricum depasisera demult 8-900 de cai.

Iti pun si eu o intrebare,stii cum se masoara caii putere la masinile de F1?

Tot ce am vrut eu sa spun este ca datorita tehnicilor si materialelor diferite si a regulamentelor nu ai cum sa compari un motor de motocicleta care nu trebuie sa indeplineasca nici un regulament,are un buget strict si incearca sa impleteasca performanta cu fiabilitatea si usurinta in exploatare cu un motor de F1 care e facut dupa un anumit regulament,cu niste materiale out of this world si al carui singur scop este performanta.

Mai era cineva pe aici care compara motoarele de serie cu cele din SBK,iarasi,aberant.Cursele la nivel mondial nu au absolut nimic in comun cu stock-ul,people.Nici F1,nici WRC,nici WTCC si nici MotoGP,SBK,etc,asta era ideea pe care vroiam eu sa o evidentiez.

Acum daca iti face tie placere sa vorbim despre F1,putem vorbi,ca sunt fan al acestui sport,dar nu prea se incadreaza in aceasta discutie care e despre Ducati si al sau Panigale.

Cheers :cheers:

Scuza-ma, dar aveam totusi impresia ca, fie si despre Ducati Panigale, discutia trebuie sa fie realista si bazata pe argumente si nu integral pe presupuneri si folclor. Iti repet, tehnologic cum vrei tu motorul Ducati e construit la limita si e aberant sa crezi ca are o mare marja de dezvoltare. Sunt absolut sigur ca puterea dezvoltata de acest tip de motor fara a folosi forme de supraalimentare nu va depasi niciodata 200-210 CP la arbore pentru simplu motiv ca inca de la nastere e impins la max.: turatie, raport compresie, dimensiuni supape , presiune medie efectiva, si marjele de dezvoltare sunt extrem de reduse.

Cat despre F1 normal ca afacerea e invaluita in mister, dar totusi se mai gasesc si date concrete si nu doar mituri si legende baubaunistice. Citeste articolul al carui link ti l-am trimis si daca gasesti acolo puteri de 1200 si 1300 de CP la un motor de F1 liber aspirat promit sa recunosc pe acest forum ca esti un guru in ale motoarelor termice si nu sunt vrednic sa vorbesc in prezenta domniei tale.

 

http://www.f1technical.net/features/16839

 

Un articol despre nasterea si evolutia motoarelor F1 ale firmei BMW. A fost primul articol pe care l-am gasit la o cautare rapida pe internet si zic eu ca e destul de relevant in cazul discutiei de fata spre a lamuri unele aspecte mai tehnice.

bmw-f1-engines-200x.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt nici un fel de mare mecanic,sau etc.

Am inteles ce vrei tu sa spui,si anume ca motorul de Panigale e facut la limita.Nici macar nu te-am contrazis in legatura cu asta,daca ai observat.

Daca stiai raspunsul la intrebarea mea,intelegeai la ce ma refer eu.Puterea motoarelor de F1 nu este niciodata spusa.Pana nu cu foarte mult timp in urma,nici celelalte caracteristici ale motorului,echipele tineau absolut tot in secret.

Chiar si astazi puterea doar se calculeaza ff teoretic,pe baze total empirice si anume masurarea zgomotului produs de aceste masini.Atunci se preconizau puterile despre care am vorbit,dar NIMENI nu iti va spune intr-adevar ce putere are un motor de F1,si nici vreo caracteristica importanta a acestuia in afara de cele impuse de regulament.E si normal sa fie asa,pana la urma,pt ca se baga sute de milioane de euro in ele si teama ca cineva sa le copieze sau sa le inteleaga vreo solutie tehnica din cateva crampeie e foarte adevarata.Daca ai observat,de multe ori in calificari acopera multe portiuni ale masinii,de motor ce sa mai vorbesc.

Dupa parerea mea,noi nu prea avem date clare pe care sa vorbim cand luam in discutie motoarele de F1,articole din reviste putem sa citim cate vrem,dar crede-ma,nimeni nu iti va da vreo data concreta in afara de cele din regulament.Pt motivul simplu si logic ca au bagat foarte multi bani in treaba asta si nu vor sa fie copiati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Regula de 3 simpla ne spune urmatoarele: avem doua motoare Ducati V2 la 90 de grade, ambele de aprox. 1200 cm3[mai exact unul are 1198 si unul 1199], ambele produse in 2011, unul produce 170 de CP la 9750 rpm [Ducati 1198 SP] si celalalt 195 CP[teoretic,deoarece inca nimeni in afara uzinei nu a masurat si aceasta nu a oferit date oficiale] la 10750 rpm. Se inmultesc pe diagonala factorii si rezulta doua produse. Chiar daca nu sunt identice[deci regula nu e intrutotul respectata] ele sunt FOARTE apropiate: 1901250 si 1827500[ diferenta e mai mica de 4%]. Calculul asta simplu ne spune ca diferenta in puterea dezvoltata vine zdrobitor din majorarea turatiei cu 1000 rpm, dar pentru ca aceasta sa fie posibila a trebuit proiectat un motor in intregime nou, cu costurile de rigoare. Coincidenta sau nu[ pentru cei care mai cred in coincidente in acest domeniu le propun o vacanta pe taramul realitatii] valoarea vitezei medii a pistonului pentru ambele motoare e de 22 m/sec la turatia de putere maxima. ;)

 

Chiar si astazi puterea doar se calculeaza ff teoretic,pe baze total empirice si anume masurarea zgomotului produs de aceste masini...

Cu chestia asta chiar ca m-ai facut pilaf... adica cu cat suna mai tare cu atat e mai puternic? :laugh:

Si ce unitati de masura se folosesc: decibeli putere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu chestia asta chiar ca m-ai facut pilaf... adica cu cat suna mai tare cu atat e mai puternic? :laugh:

Si ce unitati de masura se folosesc: decibeli putere?

Da,stiu ca suna a caterinca,a sf,dar chiar asa se masoara.Se masoara intre ghilimele.Se fac niste estimari ambigue.

Chiar nu au nici o modalitate de a sti clar cati cai putere are un motor de F1 (mai ales cei de la Redbull care umbla vorba ca pot modifica puterea grav din ecu si ca in sezonul trecut nu au mers niciodata la maxim).Nici o echipa,chiar si ultima de pe grila nu va dezvalui niciodata asa ceva.Despre grafice de putere sau cuplu,ce sa mai vorbim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am mai scris de vreo 15 ori pana acum si inclusiv pe www.ducatiblog.ro, dar cine sa citeasca..?

 

acest motor NU este nou, este in 70% pare motorul pe care ducati il proiectase pentru debutul in Moto GP cand au realizat ca nu rpea au cum sa invarta un V 2 atat cat e necesar si apoi sa mai ramana si intreg.

 

intre timp, tehnologia s-a mia eftinit pentru acel gen de componente si etc, respecitv le-a dat cu plus la profit si pe langa asta, ei stiau deja de ani buni ca in maneca detin un mare as - iata-l acum. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca e caz de dauna totala la orice impact frontal mai serios.

tot ce e posibil, dar crezi ca pe posesor il mai intereseaza asta. sau cine stie cum e construit airboxul ala su jugurile, furca. poate se mai poate 'salva' ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandeam ca in cazul unei moto cu cadrul conventional in caz de accident de se stramba vreo tava se mai schimba un cadru etc. In cazul de fata[cand motorul este membru solicitat] in cazul unui impact frontal mai puternic s-a dus naiba si roata, si furca si motorul, adica pretty much the whole fucking bike. Cam nasoala situatia :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da ce,in caz de impact frontal,crezi ca mai poti s-o refolosesti? :what:

Ceau tata,astea nu mai sunt 954 sa le iei de pe jos,sa-i schimbi farul si bordul si eventual furcile si sa-i dai inainte.

Si nu cred ca e cazul numai cu moto de fata,ci cu toate motoarele moderne,adica cam de prin 2008 incoace.

Cu sau fara cadru conventional.Parca si la primele generatii de R1,motorul era folosit ca stressed member daca nu ma insel.

Nu asta e problema,nu din cauza asta nu mai sunt la fel de rezistente in cazul unui accident.

Problema e pe de o parte cursa de reducere a greutatii,si asta insemnand motoare si cadre si piese componente cat mai subtiri,usoare,etc, si pe de alta parte reducerea costurilor prin folosirea pe scara larga a plasticului si in general a unor materiale mai ieftine si mai slabe calitativ in locul celor mai scumpe dar mai rezistente.

Dar din pacate in viziunea constructorilor,motorul nici nu trebuie sa fie rezistent,ca daca e rezistent le ia painea de la gura.Motorul tre sa fie performant si sa fie fiabil (nu chiar asa fiabil ca sa nu treci deloc pe la service,dar oricum,fara probleme mari de fiabilitate) in primii 4-5 ani,pana cand cumparatorul original il vinde,dupa aia ceau,altul la rand,alti bani alta distractie.Motoarele noi nu vor mai tine 20 de ani ca cele din anii '90 nici sa le tii in puf.Pt ca nu mai sunt construite asa,e alta tehnica si alta psihologie in spatele constructiei.

 

In alta ordine de idei - Ducati a inceput productia la Panigale :

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/New-bikes/2012/January/jan2512-ducati-begins-1199-panigale-production/

 

La inceputul lui februarie va fi lansarea pt presa in Dubai in care jurnalistii moto le vor putea calari.

Astept de asemenea cu nerabdare primele teste comparative.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In alta ordine de idei - Ducati a inceput productia la Panigale :

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/New-bikes/2012/January/jan2512-ducati-begins-1199-panigale-production/

 

La inceputul lui februarie va fi lansarea pt presa in Dubai in care jurnalistii moto le vor putea calari.

Astept de asemenea cu nerabdare primele teste comparative.

o sa le cada serveru alora de la MCN cand or intra inecatii sa citeasca si sa vada testele. :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,tot ce e posibil la cata zarva s-a facut in jurul motocicletei asteia.Bine,la inceputul lui februarie va aparea insa numai track testul pt presa din care nu ne vom da seama de mare lucru.Orice motor nou scos la track test va beneficia de laudele jurnalistilor + 1-2 critici si cam asta e tot.

Potentialul se va vedea la testele comparative track-road impreuna cu literbikes-urile actuale.Sa fim cu ochii pe MotorcycleUS,care mai mult ca sigur va face un test all-around Panigale vs. S 1000 RR,un meci al orgoliilor ca sa zic asa :P,de indata ce primul Panigale va trece oceanul.Good times baby :bounce: . Numa sa treaca iarna asta spurcata.

 

Citeam undeva despre "groundbreaking literbikes".Respectivul jurnalist spunea asa : '92 CBR 900 RR Fireblade,'94 Ducati 916,'98 Yamaha R1,'05 Gixxer Thou,'09 Bmw S 1000 RR si 2012 1199 Panigale.

Este o lista de motociclete intr-adevar extraordinare.Personal as scoate Gixxerul din ea,e o motocicleta ff buna,dar spre deosebire de celelalte nu a schimbat felul cum sunt construite literbikes-urile.

Si inca o obsrevatie,sa nu uitam ca Panigale e numa pe foaie.Mai are de dat niste batalii pana sa stea pe lista aia cu "seniorii" :P

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca e caz de dauna totala, la orice impact frontal mai serios.

 

Daca si asta ti se pare motoreta de oras.. :scratch: inseamna ca cea de viteaza are motor supersonic. :rolleyes:

 

Aceasta motoreta e destinata pistei.. ce e asa greu?!?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca si asta ti se pare motoreta de oras.. :scratch: inseamna ca cea de viteaza are motor supersonic. :rolleyes:

 

Aceasta motoreta e destinata pistei.. ce e asa greu?!?!

Asta ce inseamna? Ca pe pista nu o mai comiti din cand in cand? Sau ca nu se poate inmatricula, si prin urmare asigura?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca si asta ti se pare motoreta de oras.. :scratch: inseamna ca cea de viteaza are motor supersonic. :rolleyes:

 

Aceasta motoreta e destinata pistei.. ce e asa greu?!?!

 

Cred ca 70-80% din motocicletele de viteza sunt destinate pistei.

Si cu toate astea 90% din ele nu vor vedea pe parcursul vietii lor macar un coltzisor de circuit.

Insasi conceptul din spatele succesului superbike-urilor,supersport,literbikes,etc e faptul ca ti se ofera o motocicleta de curse road legal.Si dupa cum s-a aratat in statistici,chiar pt asta se folosesc : 90% pt road.

Deci astea cu "motociclete destinate pistei" nu prea tin apa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta ce inseamna? Ca pe pista nu o mai comiti din cand in cand? Sau ca nu se poate inmatricula, si prin urmare asigura?

 

Asta inseamna ca pe o pista daca cazi ai sanse maxime de a o face praf pe partile laterale (carene, scarite,evacuare, semighidon). Contactul cu vreo motoreta sau masina are sanse mai mici de reusita, ca sa ajunga dauna totala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intradevar pe pista ai mai putine sanse ca motocicleta sa aiba impact frontal ce i-ar deforma structura. dar cum zicea mai sus. majoritatea motoarelor pt pista sunt pe strada. si dupa cum stim ducati intai a facut motor pt pista apoi la dat pe strada.

 

asta pe langa faptul ca spidi se vinde cel mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...