Sari la conținut

bateria


Postări Recomandate

Bateriile din generatiile mai noi au placile din Pb cu Ca. Se descarca mai greu. Multi producatori specifica la bateriile astea ca pot sta pe raft 6 luni, adica o baterie incarcata nu se descarca sub 75% in 6 luni. Nu-i neaparat necesar sa fie incarcate lunar.

Mai toate bateriile noi sunt fara intretinere. Unele sunt doar cu consum redus de apa. Desi producatorii baga mana in foc pentru ele, am constatat ca sunt fara intretinere doar cat sunt in garantie. In realitate la elementii din capete scade nivelul electrolitului in cativa ani. Daca se pot scoate dopurile e bine sa se verifice nivelul electrolitului o data la un an. Daca nivelul e scazut se accelereaza sulfatarea, daca placile sunt in aer e si mai grav.

Unele baterii auto au un ochi care arata starea de incarcare. De fapt e o biluta verde care in functie de densitatea electrolitului se scufunda sau pluteste. Masoara doar densitatea in elementul in care e scufundata, care de obicei e unul din mijloc.

O baterie incarcata nu ingheata. Atat timp cat e incarcata poate sa stea si in frig, desi in frig se descarca mai repede.

Oricat de bine e intretinuta o baterie, la un moment dat tot cedeaza. Cu toate minunile astea de redresoare, desulfatarea nu e reversibila. Capacitatea bateriei scade in timp, sau in unele cazuri se erodeaza legaturile si bateria nu mai poate da un curent suficient. Tot mai multe baterii mor asa in ultima perioada. Brusc nu mai pot da un curent suficient.

Ca tot ai vorbit despre baterii fara intretinere: de obicei sunt de tip AGM (absorbed glass mat) si cu gel. In bateriile AGM, electrolitul este retinut in strate din fibra de sticla. La cele cu gel, electrolitul este gelificat prin reactia acidului sulfuric cu "silica fume" (microsilice).

Nu vad cum ai putea verifica nivelul electrolitului in astfel de baterii.Chiar daca te incapatanezi sa desfaci capacelele (pe care scrie clar DO NOT OPEN) si sa "verifici" nivelul, producatorii mentioneaza ca in astfel de baterii NU se adauga apa sau electrolit. De-aia le si zice "fara mentenanta" si "sigilate".

 

Cat despre pastrarea la caldura si descarcarea bateriei, astia de la Yuasa zic asa:

 

Constant self-discharge is a fact of life for all batteries. They lose strength as they sit there doing nothing. The good news is that lead-calcium technology in a sealed VRLA battery slows down the self-discharge process substantially. Conventional lead-antimony batteries discharge at about 1/100 volt a day… the lead-calcium sealed VRLA battery, 1/300 volt per day. Looking at it another way, a conventional battery fully charged and stored for a month will lose roughly a third of its charge; the sealed VRLA battery handled the same way would lose about 10%.

Remember, too, ambient temperature affects battery discharge. Higher the temperature, quicker the discharge – for all batteries.

So, the sealed garage or storage shed with the sun beating down on it isn’t doing any favors to the battery in your vehicle. Excessive heat will prematurely shorten the life of the battery.

Some people figure sealed VRLA batteries are so good, there’s no need to worry about routine charges. Flattering, but wrong. Forgetting routine charging can mean a one-way ticket to the battery graveyard. Lead-calcium technology definitely slows self-discharge, but a combination of heat and idleness will still drain a sealed VRLA battery, like the conventional one.

 

Routine Maintenance for Sealed VRLA Batteries:

 

Check voltage periodically using a voltmeter.

-Recommended every 3 months from date of activation, or 3 months from date of manufacture for batteries activated at the factory. Keep in mind, higher storage temperatures cause faster self-discharge and require checking more often.

-If you plan to store your vehicle for an extended time, make sure your battery is fully charged

-Fully charged should read 12.8v - 13.0v after standing 1 - 2 hours.

-When a battery is in storage, check and charge it if the voltage drops below 12.5v for YTX batteries.

 

Beyond that, maintenance is the same as for any battery, except you don’t have to worry about electrolyte:

 

-Keep the battery top free of grime.

-Check cables, clamps and case for obvious damage or loose connections.

-Clean terminals and connectors as necessary.

-For storage, pull battery or disconnect battery cable.

 

Yuasa prezinta si un grafic din care reiese ca, dupa trei luni de pastrare la 0 grade, o baterie fara intretinere se descarca cu circa 5%, fata de 15% la 25 de grade si circa 33% la 40 de grade.

Editat de Doctor X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 54
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Da,probabil,o baterie de-a lor din asta noua cu calciu.Foarte tare companie,foarte tari baterii,nota 15.

Yuasa prezinta si un grafic din care reiese ca, dupa trei luni de pastrare la 0 grade, o baterie fara intretinere se descarca cu circa 5%, fata de 15% la 25 de grade si circa 33% la 40 de grade.

Da,probabil e corect,dar mie mi se pare aici ca au omis un lucru esential,pe care cineva care citeste rapid si nu e atent clar nu-l observa : nu au zis dupa 3 luni de iarna de Romanica,cu temp noaptea de sub -15 grade,cum e cu descarcarea?Ca la 0 grade,mersi.

De aia zic eu ca ar trebui luate si bagate in casa iarna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista baterii fara intretinere clasice cu acid. De fapt marea majoritate a bateriilor auto sunt asa. Au dopuri, dar de obicei se lipeste un abtibild peste ele pe care scrie "maintenance free" si "do not open". In realitate, dupa cativa ani cand dai jos abtibildul si desfaci dopurile constati ca nivelul electrolitului e mai scazut la unii elementi, chestie care sigur nu face bine.

O sa ma uit mai exact ce model am eu pe motocicleta. Stiu ca scrie pe ea ca e fara intretinere si ca are acid inauntru. Nu m-a preocupat prea tare si nici nu a fost cumparata de mine sa stiu exact modelul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa mai zic. Daca nici citatul de la Yuasa nu v-a lamurit, poate va lamureste wikipedia.

 

Pana cititi din wiki, tot de la Yuasa:

 

A fully-charged battery can be stored at subfreezing temperatures with no damage. As the chart at right shows, it takes -75°F to freeze electrolyte in a charged battery. But at just a couple degrees below freezing – at +27°F – a discharged battery’s electrolyte turns to ice. That’s a difference of more than 100°F between the low temperatures a charged and discharged battery can stand.

 

Specific Gravity of Electrolyte Freezing Point

1.265 -75°F

1.225 -35°F

1.200 -17°F

1.150 + 5°F

1.100 +18°F

1.050 +27°F

 

At temperatures such as these, incidentally, the self discharge rate of a battery is so low that a recharge usually isn’t needed for months. But to stay on the safe side, test.

 

Deci, atata timp cat bateria este incarcata corect, nu se pune problema inghetarii bateriei, iar rata de descarcare este extrem de mica.

Nu neg ca e mai sanatos sa dai jos bateria de pe mobra si sa o pui la pastrare in casa, dar e de preferat sa o tii la temperaturi mici, pentru a evita o descarcare mai accentuata.

 

yuasa_tech_man.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateriile din generatiile mai noi au placile din Pb cu Ca. Se descarca mai greu. Multi producatori specifica la bateriile astea ca pot sta pe raft 6 luni, adica o baterie incarcata nu se descarca sub 75% in 6 luni. Nu-i neaparat necesar sa fie incarcate lunar.

Mai toate bateriile noi sunt fara intretinere. Unele sunt doar cu consum redus de apa. Desi producatorii baga mana in foc pentru ele, am constatat ca sunt fara intretinere doar cat sunt in garantie. In realitate la elementii din capete scade nivelul electrolitului in cativa ani. Daca se pot scoate dopurile e bine sa se verifice nivelul electrolitului o data la un an. Daca nivelul e scazut se accelereaza sulfatarea, daca placile sunt in aer e si mai grav.

Unele baterii auto au un ochi care arata starea de incarcare. De fapt e o biluta verde care in functie de densitatea electrolitului se scufunda sau pluteste. Masoara doar densitatea in elementul in care e scufundata, care de obicei e unul din mijloc.

O baterie incarcata nu ingheata. Atat timp cat e incarcata poate sa stea si in frig, desi in frig se descarca mai repede.

Oricat de bine e intretinuta o baterie, la un moment dat tot cedeaza. Cu toate minunile astea de redresoare, desulfatarea nu e reversibila. Capacitatea bateriei scade in timp, sau in unele cazuri se erodeaza legaturile si bateria nu mai poate da un curent suficient. Tot mai multe baterii mor asa in ultima perioada. Brusc nu mai pot da un curent suficient.

 

Yuasa YT12A BS - o data la doi ani am pus doua picaturi de apa in fiecare element. Experiment propriu. Bateria are 4 sezoane, la anul intra in al cincilea. Este in forma foarte buna, intretiunta cu Optimate de pe vremea cand in Romania se stia foarte putin despre aceste dispozitive.

Yuasa YTZ10S - veche de 5 ani, incarcata pe un redresor de curent mare 6A, o ora, apoi lasata pe Optimate. In forma foarte buna la ora actuala.

Toplite YTX7L BS - o baterie foarte foarte mica ca gabarit. A stat destul de mult, nu prea mai avea capacitate cand a ajuns cu motocicleta la mine. Am pus-o pe redresorul mare doua ore apoi pe optimate. Pare in stare acceptabila. Vad la primavara cata viata a mai ramas in ea.

Yuasa YTZ7S - bateria de pe Fireblade - o baterie foarte foarte mica. Se sulfateaza foarte usor daca nu e intretinuta. Si pe asta am incarcat-o o ora la redresorul mare si apoi pusa pe Optimate. Vad la vara cat va tine pe motocicleta.

Optimate e bun dar are un dezavantaj major. Curentul maxim este foarte foarte mic si nu reuseste sa faca fata bateriilor mari sau foarte descarcate.

O baterie sulfatata n-o mai trezeste din morti decat Dumnezeu. De 5 ani am reusit sa resusscitez cateva baterii foarte descarcate dar cele mai multe au fost aruncate la gunoi.

Frigul descarca bateria si o baterie descarcata odata dusa la caldura se sulfateaza. Caldura accelereaza reactiile chimice, logic nu? Daca aveti baterii descarcate la frig si le duceti in casa, imediat puneti-le pe redresor. Daca le aduceti in casa ca sa le tineti la caldura, mai bine nu, lasati-le in frig.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista baterii fara intretinere clasice cu acid. De fapt marea majoritate a bateriilor auto sunt asa. Au dopuri, dar de obicei se lipeste un abtibild peste ele pe care scrie "maintenance free" si "do not open". In realitate, dupa cativa ani cand dai jos abtibildul si desfaci dopurile constati ca nivelul electrolitului e mai scazut la unii elementi, chestie care sigur nu face bine.

O sa ma uit mai exact ce model am eu pe motocicleta. Stiu ca scrie pe ea ca e fara intretinere si ca are acid inauntru. Nu m-a preocupat prea tare si nici nu a fost cumparata de mine sa stiu exact modelul.

 

La unele, cele care vin cu flacoanele cu acid separat, poti sa scoti dopurile, in general sunt YTX. LA cele care vin in cutie fara acid separat nu am incercat sa desfac capacele pentru ca oricum nu sunt la vedere. Cand am sa am pe mana o baterie dintr-asta decedata, o desfac ca sa vad ce si cum :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eram curios , din cate stiu au 12V si erau curios cati Ah , astfel incat , in caz de baterie descarcata , daca nu cumva se poate folosi un acumulator de UPS , care are intre ( 5 - 7.2 Ah) ... eu la asta m-am gandit . Nu inteleg ce te-a deranjat atat intrebarea mea ...

Apoi ma gandesc ca iarna nu prea iti permiti sa iei bateria in casa si sa lasi motorul fara alarma . Eu ma gandeam sa o iau iarna pe cea originala si sa pun una de UPS numai pt alarma .

Editat de marius_eugen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg ce te-a deranjat atat intrebarea mea

probabil ca faptul ca sunt folosite baterii de la 4ah pana (cred) peste 20ah.

ideea e ca daca ai fi gandit (profund), inainte sa intrebi ti-ai fi dat seama ca nu este un raspuns fix la intrebarea ta. depinde de la producator la producator, marime motor, nr de consumatori, piata de destinatie, etc.

dar asa e Dan mai direct. :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma deranja pt. ca scrii ca un (cuvant urat) si pui intrebari la fel. Bateria e de cati Ah recomanda producatorul sau daca spatiul permite, mai mare si mai multi Ah.

 

Da pe scuterul tau cred ca poti pune de 7.5Ah

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci , imi cer scuze , dar nu va cunosc inca si umorul unora cateodata imi suna chiar ciudat . Voi incerca sa nu mai interpretez totul motamo . Dan , am inteles si ii multumesc si lui COObra pentru lamuriri , la asta ma gandeam si eu . Eu nu am scuter , doar auto de ceva ani si din primavara , daca totul merge ok , dau de A si iau si un motor . Imi cer scuze ca pana in primavara vb. "din carti" si din experientele traite in auto si pe bicla , dar asta-i viata si cateodata nu poti planui chiar totul .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eram curios , din cate stiu au 12V si erau curios cati Ah , astfel incat , in caz de baterie descarcata , daca nu cumva se poate folosi un acumulator de UPS , care are intre ( 5 - 7.2 Ah) ... eu la asta m-am gandit . Nu inteleg ce te-a deranjat atat intrebarea mea ...

Apoi ma gandesc ca iarna nu prea iti permiti sa iei bateria in casa si sa lasi motorul fara alarma . Eu ma gandeam sa o iau iarna pe cea originala si sa pun una de UPS numai pt alarma .

 

Iara Bingo !

Tu daca ai fi hot nu ai taia prima data alimentarea de la alarma ? BA DAAAAAAAAAA !!!!!

Numai ca alarmele destepte sunt cu alimentare duala si nu au nevoie neaparat de acc. auto ca sa miaune !

 

Cius,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eram curios , din cate stiu au 12V si erau curios cati Ah

Functie de ce e scris in manual. Eu de exemplu trebuie sa am pe ambele mobre 14Ah. Insa pe ambele am 12Ah, asa le-am luat, iar pe pegaso mai imi face cate o figura din cand in cand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am auzit numai de alimentare duala la goarna , nu si la alarma , ca unitate centrala , dar era normal sa se intample si asta . Deci practic spui ca alarma este alimentata la 2 acumulatori ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am auzit numai de alimentare duala la goarna , nu si la alarma , ca unitate centrala , dar era normal sa se intample si asta . Deci practic spui ca alarma este alimentata la 2 acumulatori ?

 

Continui sa crezi ca daca se opreste curentul in cartierul tau, se pot sparge toate magazinele si bancile si nu ,,suna'' nimic ?

 

Continui sa crezi ca daca se opreste curentul in cartierul tau, se pot sparge toate magazinele si bancile si nu ,,suna'' nimic ?

 

Scuze tuturor de off topic / ma opresc aici cu mess-ul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am auzit numai de alimentare duala la goarna , nu si la alarma , ca unitate centrala , dar era normal sa se intample si asta . Deci practic spui ca alarma este alimentata la 2 acumulatori ?

S-a umplut de off topic si aici la fel ca si in alte parti..Marius, ca o regula de bun simt, nu se face chat pe nici un topic pt ca se pierd informatiile pretioase printre zeci de replici, stupide, in afara subiectului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va multumesc pentru raspunsuri. acum am reusit sa citesc posturile :rolleyes:

ca sa nu mai deschid un topic o intrebare scurta : cam ce presiune trebuie sa am in roti {aproximativ } pe frigul asta ?:scratch:

Citeste in manual..daca nu-l ai cauta pe net si da-l jos..uite aici ceva informatii http://www.bulkky.com/honda-motorcycle-information/cbr600/cbr600f4i-01-03/honda-cbr600f4i-01-02-03-rear-wheel-suspension-hydraulic-brake-specification, 290kpa inseamna 2,8 atm-mi se pare cam mult dar nu stiu asa ca nu ma dau cu parerea.Manualul este sfant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca dai bateria jos sau desfaci cablurile de la o borna,din computer se reseteaza erorile(daca ai eroari) si ceasul

daca nu o dai jos si ti mobra in frig,e posibil sa cumperi alta baterie in primavara,deci dai bateria veche jos(care e oricum descarcata,sulfatata,inghetata) si tot acolo ajungi

sfat:daca ti mobra in frig baga bateria in casa si daca ai cum sa o incarci-descarci pe un redresor-incarcare,cu un bec-descarcare ai sanse sa iesi in primavara fara investitii in cea ce priveste acumulatorul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria sta la caldura in casa si la primavara pe redresor 3 ore si mobra merge. Sau daca vrei peste iarna o mai pui o data pe luna1 ,2 ore pe redresor si in martie pui pe mobra , o cheie si a pornit . TA -ul nu-l vand sa-mi iau un JUNGHI doar ca are calculator in bord . FITZE . Sa ma scuzati eu sunt de moda veche, parerea mea, placerea mea, gustul nu se discuta :cheers: Respect si o iarna cat mai scurta pentru bykeri :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...