Sari la conținut

spray pana


marauder
 Share

Postări Recomandate

salutare oameni buni...

probabil multi am auzit de sprayul pt pana,dar mai putini l-am si folosit,asa ca as vrea sa-mi lamuresc citeva dileme.

1.pt o pana(gaura nu exagerata),am inteles ca se foloseste ori sprayul de pana,ori kitul ala cu siret/dop(cum am gasit altundeva),dar nu impreuna...corect ori ba?eu zic ca ori ori,nu si si.

2.dintre cei care au folosit sparyul de pana....exact,cum l-ati folosit?din ce am cetit eu,scos kestia de a facut pana,insurubat "mufa" furtunului de la spray,bagat continutul sprayului(probabil,in functie de marimea lui,tot tubul sau partial)..apoi?!?

am inteles ca principiul dupa care ar functiona sprayul de pana e ca kestia din el ,baga in roata,ajunge la gaura,si acolo ,intr-un fel sau altul,o astupa....pina o astupa,cica ar trebui sa mergi incet nu stiu cit timp\distanta..dar cum mergi daca e roata desumflata?sau kestia din spray si astupa,si si umfla in acelasi timp?sau dupa ce bagi kestia din tub,intr-un fel sau altul trebuie sa iti umfli roata(minicompresor de 12v,tuburi co2,etc)?

practic kestia din tubul de pana cum se comporta in cauciuc?ramine likida,si numai unde iese prin gaura se transforma in ceva dop solid?cum iese din spray si intra in camera se face un fel de spuma,care cind da de o gaura se face mai tare,ca un dop?daca se face spuma,cind ajungi la o vulcanizare/acasa,e greu de curatat spuma din interiorul cauciucului?

as prefera comentarii de la cei care kiar au folosit sprayul asta de pana

 

si sa nu uit....daca e expirat,un spray de pana mai poate fi folosit oare,sau e doar o kestie de marketing,sa tot iei altele noi?!ma gindesc ca totusi nu e aliment,sa se altereze..de asemenea sint convins ca exista anumite substante chimice care in timp isi pierd din calitati/proprietati

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spray-ul contine intradevar o spuma acre formeaza o pelicula pe interiorul anvelopri si pe janta si care nu este greu de indepartat, tot acel spray iti si umfla roata (fara probleme).......eu am folosit un spray pentru 2 anvelope la un Peugeot 407 si mai era ceva in el.

Sper ca informatia sa te ajute, dar mai bine sa nu ai nevoie :cheers:

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am unu de vreo 3 ani da pana acu n-am avut pana nici la motor nici la masina ca sa-l pot proba.

Dar daca o sa fac vreodata il folosesc asa expirat cum e si o sa postez aici :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LMA!

 

Am folosit si eu spray de pana. Pe spray scrie sa scoti ce ti-a facut pana intradevar dar nu-i bine. Am avut un mic holsurub scurt dar gros si dupa ce l-am scos si am dat cu spray iesia tot afara pe acolo. Am bagat holsurub-ul inapoi si i-am dat iara cu spray. Am ajuns in oras (50KM) si am fost la vulcanizare sa bage siret.

 

Siretul se baga cu roata unflata, daca e gaura mare nu cred ca o sa reusesti sa unfli cu spray apoi sa bagi repede siretul.

 

Oricum dupa ce-i dai cu spray trebuie sa invarti roata sau sa mergi incet sa se plimbe lipiciul prin ea.

 

De utilizat ii pui furtunul pe spray (dar parca e legat deja) si il infiletezi pe "vulva" apoi apesi.

 

Am folosit si la masina nici nu m-am uitat ce mi-a facut pana ... am dat cu spray si m-a tinut pana am schimbat (ca trebuia) toate cauciucele (8 luni).

 

E bun sprayul asta.. Inainte te lua dracu' daca faceai o pana. Leviere petec cald etc etc.. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai compact si mai rapid decat spray-ul este kitul de pana siret + capsule CO2. Scoti cuiul, bagi siretul, il tai la suprafata cauciucului, bagi o capsula de CO2(sau 2 daca una e prea putin) si te dai racing. Nu mergi incet pana se distribuie spuma-n roata, nu inlocuiesti dupa x km cu aer. E drept, nu merge la rotile cu camera.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am bagat un spray de pana cu mila (nu era al meu) intr-un cauciuc intepat de cui. L-a umflat, am mers incet cam 100m apoi m-am dat grav ca eram pe Transfagarasan. Apoi am trecut prin Beirut-u de pe partea sudica, am bagat ca Mig-u pan' la Bucuresti apoi a doua zi am facut offroad de om dement (R1100GS pe bolovanis) si la final mi-am adus aminte ca aveam un cui in roata. La vulcanizare am constatat ca aveam 1.3 presiunea in loc de 2.1; n-a fost mare problema totusi.

 

Concluzie: pe tubeless, spray rulz. E foarte foarte comod.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am folosit si eu spray-ul si mi-a bagat odata la vulcanizare si un snur. Sunt pentru tipuri diferite de pana. Spray-ul e pt gauri mici, pt cazurile in care ti se desumfla cauciucul incet, in cativa zeci de kilometri. Sprayul formeaza o pelicula subtire care se intareste si tine aerul inauntru. Poti sa zici ca e un fel de prenandez. E nevoie sa mergi cativa kilometri dupa ce ai bagat sprayul ca sa se intinda uniform pe interiorul cauciucului pana se intareste. Nu stiu exact cati km (sau cat timp) tre sa mergi. Ca sa fii sigur, mergi mai mult. ;)

 

Snurul e pentru gauri mari - cuie, suruburi. Cand am fost eu la vulcanizare, aia chiar mi-au marit gaura ca sa bage snurul. Cred ca puteai baga un pix prin gaura, deci nu prea stiu cum vine faza cu "snurul se baga doar in cauciucul umflat". Din cate stiu eu, nu se recomanda sa mergi cu snur bagat prea mult timp si cu viteze prea mari. Eu am mai mers cateva mii de km dupa snur, nu am avut probleme in afara de faptul ca trebuia sa mai bag presiune odata la 2-3 zile (dar aia nu stiu daca de la snur era sau aveam eu si alte gauri mai mici).

 

Iar legat de umflarea cauciucului cu sprayul de pana, nu e chiar recomandat. Iti baga aer, ti se umfla, dar iti baga si substanta aia activa. Mai bine iti iei un tub de aer comprimat daca vrei doar sa umfli. Eu cand am avut problemele cu roata care se desumfla incet am avut o pompa de bicicleta. Intr-adevar, am facut ceva muschi la maini :laugh:, dar ma tinea cateva ore bune pana cand sa mai fie nevoie sa mai bag odata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am folosit si spray de pana, si snur si in ultima instanta, am inceput sa car minicompresorul electric in ghiozdan.

Nu am sa repet cele spuse deja mai sus...spary0ul numi-a fost de mare folos, ca era prea mare gaura facuta in camera. (Yamaha XT 600)

Idem s-a intamplat si in cazul snurului, cand am luat un piron in roata spate de la BMW. Era mult mai mare gaura, decat diametrul snurului. Cu chiu cu vai, folosind toate cele 3 tuburi, am ajuns acasa. Cauciucul l-am donat.

In concluzie: depinde de la caz la caz. Daca e rupta valva...e bai, nu prea ai ce sa ii faci, decat valva mecanica.

Daca e mare gaura, idem. Stai si te uiti la motor sau mergi ca si mine 130 km pe pana. ( asta a fost tot cu XT-ul..dupa ce am bagat intr-un sat 3 camere de bicigleta...care , inexplicabil, n-au tinul :scratch: )

Singurul pe care ma bazez, dar nu cand sunt cu XR-ul, ca n-am nici priza, nici baterie, e compresorul.

Spray0ul e ok dacaai o mica impunsatura. Atat. Daca e piscata camera la montare sau e un spin mai gros, in CAZUL MEU, nu si-a facut treaba.

Mai jos gasiti ceva poze de la micile etape de vulcanizare.

 

 

/index.php?/topic/525354-enduristii-si-vacile/

 

 

 

 

DSC09453.jpg

DSC09470.jpg

DSC09504.jpg

DSC09510.jpg

DSC09499.jpg

Editat de yzulyka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc pt info

 

deci, ce am inteles eu sint urmatoarele:

1.in functie de pana "dobindita", se poate folosi sprayul(gauri mici) sau kitul cu siret(gauri mai mari).

2.daca se foloseste sprayul, pe linga faptul ca se astupa gaura, in acelasi timp se umfla si roata cu "ceva"(spuma,aer,gaz,etc), deci nu mai este nevoie de umflare suplimentara. de asemenea, am inteles ca acel "ceva" din roata (spuma in general), cind se duce roata la fabrica de rezolvat pene(acasa sau la vulcanizare), se scoate usor din cauciuc.

3.in cazul in care se foloseste kitul cu siret, dupa "montarea" siretului, trebuie sa poti, intr-un fel sau altul, sa-ti umflii roata(butelii co2, compresor, pompa de mina, etc).

4. daca "simti" ca vei face o pana la care sa intrebuintezi siretul, trebuie sa faci preventiv o cura cu lecitina(pt stimularea memoriei), ca altfel uiti ca trebuie sa iti rezolvi pana profesional (aluzie glumeatza la tipul de a zis ca a folosit siretul la rezolvarea unei pene, apoi a cam uitat de ea ).

 

in general, am inteles ca sprayul si kitul cu siret se preteaza la cauciucurile fara camera...pe net am gasit si comentarii facute de unele persoane care au spus ca lor le-a mers sprayul si la cauciuc cu camera..probabil tine de particularitatile penei facute, cauciucului, etc.

 

ca fapt divers, imi amintesc ca, pe vremea impuscatului, existau niste kituri de pana pt masini, ceva de genul unei mici prese de mina care avea un locas unde se punea ceva hartie cu fosfor(ori alta substanta poate) de ardea repejor si degaja o caldura mare...puneai un mic petec de cauciuc(mai mult sau mai putin natural) sub talpa ce era incalzita,dadeai foc la hirtie/carton, si faceai o rapida vulcanizare la cald a camerei, la botul calului, marginea santului, etc.

probabil ca mai exista si acum asa ceva(poate un pic mai evoluat decit atunci,ca na, tehnologia progreseaza).

 

momentan am numai un spray expirat, dar negociez cu portofelul, si poate de craciun voi gasi sub brad si un kit cu siret, eventual si un mic compresor (de preferat linga spiridusa blonda, cu picioare kilometrice).

 

si pt descretirea fruntii, cautind info despre pene,am gasit si principalele 4 cauze pt care cineva face o pana(pun versiunea scurta a traducerii in romana):

1.ploua, deci chestiile intepatoare sint lubrifiate(chiar daca doar cu apa), si astfel patrund mai usor in cauciuc.

2.ti-ai pus un cauciuc supersport,cu un pic mai putin cauciuc,si exact in tura aia ai facut pana.

3.ai uitat sa iei la tine kitul de pana, exact in plimbarea de ai facut pana.

4.tocmai ti-ai cumparat cauciuc nou( si nou fiind,era normal sa il gauresti rapid-comentariul imi apartine ).

 

versiunea oficiala suna asa:

"The Four Reasons You Got A Flat

1. It's raining. Yup, according to Avon tire engineers, you're more likely to pick up a puncture in wet weather because debris comes prelubricated. Dry objects have a harder time piercing the tread, so though you may have run over a roofing nail in the dry, it's not as likely to burrow into your shiny new tire.

2. You opted for the super-sporty tires this time around. To prevent excessive heat and improve the shape of the contact patch, high-performance (also known as sport or supersport) tires have less rubber on the tread and are therefore more vulnerable.

3. Just this once you didn't bring the flat kit.

4. You just bought that tire. See number 3 above. Karma works in mysterious ways."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai compact si mai rapid decat spray-ul este kitul de pana siret + capsule CO2. Scoti cuiul, bagi siretul, il tai la suprafata cauciucului, bagi o capsula de CO2(sau 2 daca una e prea putin) si te dai racing. Nu mergi incet pana se distribuie spuma-n roata, nu inlocuiesti dupa x km cu aer. E drept, nu merge la rotile cu camera.

 

 

Cine a spus ca atunci cand bagi spray trebuie sa mergi incet si sa inlocuiesti cu aer ?????????????:kick: Ai umflat cu spray si s-a astupat si gaura............uita de roata pana la urmatoarea pana!!!;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...