Sari la conținut

Cine Are Gps ?


Postări Recomandate

Vreau sa imi cumpar un GPS si nu prea stiu ce sa cumpar.

Apelez la cei ce sunt posesori de asa ceva sau care cunosc foarte bine cu ce se "mananca" un GPS sa ma lumineze.

 

Pentru ce imi trebuie GPS-ul:

1. In weekend m-am ratacit cu harta si busola in mana pentru ca nu am stiu sa stabilesc in ce punct al hartii ma aflu.

2. De multe ori parcurgand un traseu mai salbatic am descoperit altul si altul. Vrand sa le fac pe toate separat in alt weekend am "reusit" sa ma trezesc pe un traseu deja facut. (GPS are optiunea de a face harta traseului parcurs).

3. Dupa ce fac un traseu sa il descarc in calculator.

 

Ce ma intereseaza de la posesori sau cunoscatori:

1. Harta Europei inclusa in memoria GPS-ului cat de detaliata este (1:50.000, 1:100.000, 1: 250.000) ?

2. Detaliile topografice sunt suficiente sa te orientezi? Sa zicem intre doua sate de munte aflate de o parte si de alta a unui versant?

3. Exista harta Romaniei completa sau doar anumite orase sau zone.

4. Vreau sa il folosesc in coditii de enduro. Deci sa reziste la ceva socuri si ceva apa.

 

 

Ce imi recomandati, raport calitate-pret? :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 80
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vreau sa imi cumpar un GPS si nu prea stiu ce sa cumpar.

Apelez la cei ce sunt posesori de asa ceva sau care cunosc foarte bine cu ce se "mananca" un GPS sa ma lumineze.

 

Pentru ce imi trebuie GPS-ul:

1. In weekend m-am ratacit cu harta si busola in mana pentru ca nu am stiu sa stabilesc in ce punct al hartii ma aflu.

2. De multe ori parcurgand un traseu mai salbatic am descoperit altul si altul. Vrand sa le fac pe toate separat in alt weekend am "reusit" sa ma trezesc pe un traseu deja facut. (GPS are optiunea de a face harta traseului parcurs).

3. Dupa ce fac un traseu sa il descarc in calculator.

 

Ce ma intereseaza de la posesori sau cunoscatori:

1. Harta Europei inclusa in memoria GPS-ului cat de detaliata este (1:50.00, 1:100.000, 1: 250.000) ?

2. Detaliile topografice sunt suficiente sa te orientezi? Sa zicem intre doua sate de munte aflate de o parte si de alta a unui versant?

3. Exista harta Romaniei completa sau doar anumite orase sau zone.

4. Vreau sa il folosesc in coditii de enduro. Deci sa reziste la ceva socuri si ceva apa.

Ce imi recomandati, raport calitate-pret? :hug:

 

Interesant ! O sa-mi iau si eu notite, deci..............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io m-am jucat cu unu, zic ce stiu:

 

am un compaq, PDA, pe care am instalat softu ala care-l pune orange pe sony-ericsson ... parca iGO, cu harta RO (am toate hartile aparute pt iGO, anyway). receiver nu am, dar mi-a picat in mana unu la servici la un mom dat si m-am jucat prin curtea institutiei. precizia e de cativa metrii, f buna ! problema e cu hartile .. nu gasesti o harta atat de detaliata cat sa te descurci bine intr-un rally ! adica de regula zice "zona verde" sau "la nord de nushtu_ce_sat". ce e bine e ca iti da pozitia exacta pe harta si daca ai separat o harta la scare acceptabila si o busola, nu ai cum sa te ratacesti !

 

e posibil alte tari sa fie mai detaliate, dar RO e buna numai la nivel de turism usor, orientare in(tre) orase si comune/sate suficient de mari si aflate in zone civilizate sau pe rute umblate. daca ai luat-o in sus de la zarnesti, s-a terminat .. ai zona verde toata piatra !! dar repet, macar cu o busola (sunt unele scule care CONTIN busola electronica) nu te vei rataci ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce cunosc eu traba sta in genul asta:

 

Prima varinta :

un pocket pc cu gps inclus.

 

+ harta romaniei si a europei cu toate drumurile, localitatile, satele, catunele, radarele (se poate folosii si la auto nu doar la moto) programul IGO cu ghidare vocala. Harta este la nivel de strada cu nr + numarate puncte de interes (benzinarii, hoteluri, restaurante, camere radar) se face zoom pana la 5m. Aceasta harta este dedicata retelei rutiere. Potecile si cararile sunt rezolvate cu alt program (OZI exporer).

+ pretul cel mai mic fata de garmin, cu 300E iti iei un pocket pc nou cu garantie.

+ cu un program OZI explorer pui ori ce harta in format jpg, tif pe care o calibrezi si te plimbi pe unde vrei. Se poate sa scanezi o harta a unui masiv sau orice harta vrei o poti incarca si folosii ca atare. Costul hartilor in cazul de fata este inexistent. Este plin netu de harti montane.

+ de obicei in packetul de baza se afla o antena externa care ajuta la cresterea calitatii semnalului.

 

- trebuei sa-l feresti de apa sau vibratii puternice ca urmare o sa-l porti in tankbag

- pt drumuri lungi bateria tine cam 4~5 ore de functioanre in navigatie. Iti poti pune o priza de 12V pe motor si sa-l incarci de la ea. Eu am asa ceva si merge perfect.

 

 

varinata : un dispozitiv dedicat gps de la garmin

 

+ sunt din fabricatie protejate la apa si vibratii

 

- la varinta de harti sunt VARZA cel putin pt romania. Harta rutiera fata de IGO (program pt pocket PC) este o gluma.

- aici nu merge solutia cu harta scanata sau luata de pe net sub forma de poza foloseste doar harti dedicate care din pacate sunt scumpe iar in cazul traseelor montane din ro inexistente.

- hartile nu sunt disponibile pt trasee montane. ce poti sa faci este sa faci schimb cu alti posesori de dispozitive si sa urmaresti traseele lor.

- hartile sunt extrem de scumpe.

 

 

Ca fapt divers un paduriel dese, vaile adanci calitatea semnalului GPS scade si se poate sa ai erori de pozitionare. In conditii normale precizia este de 1,5m ~ 3m in padurile dese sau vai scade poate sa ajunga si la 8~12 m (valabil pt orice antena gps )

 

Ca urmare pt navigatie folosesc un poket pc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi aici:

 

/index.php?...=25238&st=0

 

In rest:

 

1. Harta Europei nu ajuta la nimic.

2. Harti topo exista si sunt relativ bune dar sunt din anii 70. Intre timp multe drumuri s-au schimbat.

3. Cele mai bune sunt hatile turistice. Vezi aici Trebuie doar sa le calibrezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citi linku dat de DragosKTM si subscriu la ce a scris el.

Varianta pt navigatie in ro ramane un pocket pc in care instalezi IGO pt harta rutiera si OZI pt traseele montane.

Partea naspa este ca trebuie ferit pocket pc-ul de apa si vibratii.

Eu am rezolvat partial traba asta cu o caserola inchisa ermetic si anti deschidere accidentala din plastic in care am introdus pocketul pe un pat de burete absorbator de socuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Proaspat posesor de Mio P350, vorbesc din experienta pentru capitolul PDA cu GPS

1. Softul - lucrez cu iGo 2006 Europe si acopera toate necesitatile pentru sosea. urmarirea foarte buna a traseeror rutiere, recalculare rapida de trasee, zoom in-out, interfata de utilizare prietenoasa, gestionare de puncte de interes si de trasee (aici e loc si de mai bine), per ansamblu nu cred ca este soft mai bun pentru aplicatii rutiere ca asta, in plus e singurul cu harta Romaniei destul de completa. Localitatile mari sunt acoperite minim la nivel de strada, daca nu chiar la nivel de numar de imobil, cele mai mici (chiar orase fiind) au doar conturul localitatii si un drum ce trece prin ele. Deocamdata orasele nedetaliate prin care am trecut nici nu necesitau in mod special detalii ca sa te descurci omeneste, in plus cu siguranta vor inbunatati hartile. Aditional pe estgps.com exista o colectie beton de puncte de interes pentru Romania, cu toate benzinariile principalilor "jucatori", restaurante, puncte turistice, spitaluri, etc.

2. PDA-ul Receptia buna, pozitionare precisa, nu pierde semnal (eu inca nu am reusit sa pierd semnalul decat in interiorul cladirilor de beton). Dimensiunea... aici e chestie de raport vizibilitate/micime, eu am ales vizibilitatea. Backlight reglabil, asa ca poti renunta la luminozitate in favoarea duratei mai bune a bateriei. Pe langa functia GPS are toata gama de functii ale unui PDA cu Windows Mobile (2005 la mine), Media player pentru audio si video, Mobile Office (cu Word si Excel), ceva jocuri (nesemnificative), posibilitatea de a pune alte softuri. Conectivitatea depinde de model, al meu are doar prin USB si infrarosu, la 200 RON mai mult P550-ul are si retea wireless si bluetooth.

Minus - cu GPS si folosire full bateria tine doar vreo 2, maxim 3 ore, dar alimentat continuu nu ridica probleme. Daca bateria e descarcata, gaseste mai greu satelitii, dar daca ii are deja, ii urmareste pana mai are viata in baterie. In plus e sensibil din cauza touch-screenului, trebuie sa ai mare grija cu PDA-ul pe trasee offroad, e inventat mai degraba pentru masini. Eu l-am luat deja si offroad, protejat bine, ca semnalul nu s-a pierdut sub stratul protector. Obisnuiesc sa blochez touch-screenul in timp ce plec pe coclauri, sa nu se apese de nebun.

 

Acum solutia PDA e una de compromis, nu o poti lua in serios daca vrei GPS pentru offroad pe bune, asta o sa ti-o zica oricare endurist serios, pentru ei am vazut niste GPS-uri mici, cu ecran monocrom, cat al unui MP3 player, fara harti, cu coordonate si indicatii de directie, fiind mai degraba completare la roadbook.

 

Ketemeu, daca vrei, intra pe Yahoo Messenger si cauta ID-ul f_zoltan, pot sa-ti zic tot ce stiu eu despre tema, in plus vezi ca pe www.kmotors.ro/forum la categoria Enduro am creat un topic cu trasee GPX ale turelor facute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Proaspat posesor de Mio P350, vorbesc din experienta pentru capitolul PDA cu GPS

1. Softul - lucrez cu iGo 2006 Europe si acopera toate necesitatile pentru sosea. urmarirea foarte buna a traseeror rutiere, recalculare rapida de trasee, zoom in-out, interfata de utilizare prietenoasa, gestionare de puncte de interes si de trasee (aici e loc si de mai bine), per ansamblu nu cred ca este soft mai bun pentru aplicatii rutiere ca asta, in plus e singurul cu harta Romaniei destul de completa. Localitatile mari sunt acoperite minim la nivel de strada, daca nu chiar la nivel de numar de imobil, cele mai mici (chiar orase fiind) au doar conturul localitatii si un drum ce trece prin ele. Deocamdata orasele nedetaliate prin care am trecut nici nu necesitau in mod special detalii ca sa te descurci omeneste, in plus cu siguranta vor inbunatati hartile. Aditional pe estgps.com exista o colectie beton de puncte de interes pentru Romania, cu toate benzinariile principalilor "jucatori", restaurante, puncte turistice, spitaluri, etc.

2. PDA-ul Receptia buna, pozitionare precisa, nu pierde semnal (eu inca nu am reusit sa pierd semnalul decat in interiorul cladirilor de beton). Dimensiunea... aici e chestie de raport vizibilitate/micime, eu am ales vizibilitatea. Backlight reglabil, asa ca poti renunta la luminozitate in favoarea duratei mai bune a bateriei. Pe langa functia GPS are toata gama de functii ale unui PDA cu Windows Mobile (2005 la mine), Media player pentru audio si video, Mobile Office (cu Word si Excel), ceva jocuri (nesemnificative), posibilitatea de a pune alte softuri. Conectivitatea depinde de model, al meu are doar prin USB si infrarosu, la 200 RON mai mult P550-ul are si retea wireless si bluetooth.

Minus - cu GPS si folosire full bateria tine doar vreo 2, maxim 3 ore, dar alimentat continuu nu ridica probleme. Daca bateria e descarcata, gaseste mai greu satelitii, dar daca ii are deja, ii urmareste pana mai are viata in baterie. In plus e sensibil din cauza touch-screenului, trebuie sa ai mare grija cu PDA-ul pe trasee offroad, e inventat mai degraba pentru masini. Eu l-am luat deja si offroad, protejat bine, ca semnalul nu s-a pierdut sub stratul protector. Obisnuiesc sa blochez touch-screenul in timp ce plec pe coclauri, sa nu se apese de nebun.

 

Acum solutia PDA e una de compromis, nu o poti lua in serios daca vrei GPS pentru offroad pe bune, asta o sa ti-o zica oricare endurist serios, pentru ei am vazut niste GPS-uri mici, cu ecran monocrom, cat al unui MP3 player, fara harti, cu coordonate si indicatii de directie, fiind mai degraba completare la roadbook.

 

Ketemeu, daca vrei, intra pe Yahoo Messenger si cauta ID-ul f_zoltan, pot sa-ti zic tot ce stiu eu despre tema, in plus vezi ca pe www.kmotors.ro/forum la categoria Enduro am creat un topic cu trasee GPX ale turelor facute.

 

multumesc vorbim pe YM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc vorbim pe YM

 

 

eu am garmin cu harta ro si este de super ajutor chiar daca nu are toate drumurile forestiere.

E rezistent la apa si intr-o oarecare masura la socuri, adica nu prea merge sa il pui pe ghidon si sa faci hard enduro ca incepe sa se stinga, acum o sa incerc sa il alimentez direct sa vad daca mai face figuri.

Daca te intereseaza voi deveni in 2 sapt dealer garmin si iti pot aduce.

Este misto si un pda dar nu il vad prea rezistent la socuri si cred ca e pacat sa irosesti o gramada de bani la o cazatura.

Cu precizia este discutabil dar in general nu sunt probleme.Am ales garminul pentru ca au mai multe puncte de reper in offroad decat hartile igo(ex fantani, biserici, alte constructii etc), dar pe de alta parte igo este mai exact in adrese in orase.

Imi pun acum o harta igo pe un magellan pentru masina, daca vrei sa vii sa vezi cam cyu ce se mananca te scot la o tura cu masina sau vino la rally raidul dobrogei sa le vezi si sa iti dai seama cum functioneaza. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

 

Eu am Garmin eTrex VistaC ( ecran color, memorie 24 MB) rezistent la apa si socuri,

si harta digitala a Romaniei R.O.A.D. 2005 .

 

L-am montat pe ghidon, si rezista destul de bine si in conditii hard.

post-10454-1162285697_thumb.jpg

 

Eu zic, ca este foarte util !!!

 

Detalii despre produse:

Garmin eTrex VistaC

Harta digitala a Romaniei

 

enjoy

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am garmin cu harta ro si este de super ajutor chiar daca nu are toate drumurile forestiere.

E rezistent la apa si intr-o oarecare masura la socuri, adica nu prea merge sa il pui pe ghidon si sa faci hard enduro ca incepe sa se stinga, acum o sa incerc sa il alimentez direct sa vad daca mai face figuri.

Daca te intereseaza voi deveni in 2 sapt dealer garmin si iti pot aduce.

 

 

Si ca este sponsor dom` Petre :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum solutia PDA e una de compromis, nu o poti lua in serios daca vrei GPS pentru offroad pe bune, asta o sa ti-o zica oricare endurist serios, pentru ei am vazut niste GPS-uri mici, cu ecran monocrom, cat al unui MP3 player, fara harti, cu coordonate si indicatii de directie, fiind mai degraba completare la roadbook.

 

Eu pe ghidon am Garmin Geko 301, e asa cum zici si tu, mic si monocrom, iar in rucsac am PDA-ul. Orientarea si traseul le fac pe PDA, cand ma opresc, si fac upload in GPS. Apoi ma ghidez dupa ecranul GPS-ului.

 

Singura chestie nashpa este ca trebuie sa folosesc cabluri de legatura. Mi-ar fi placut ca GPS-ul sa aiba Bluetooth. Din pacate nu am gasit decat un singur GPS cu ecran si Bluetooth, dar e cam no-name (Fortuna GPS) si (are un amic de-al meu) merge cam prost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea am idee cu GPS-urile astea. Eu ma folosesc de niste harti ale judetelor procurate de la Protectia Civila - Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta. Le am pe calculator in fisiere format ,, .dwg". Sunt destul de detaliate si cand plec undeva fac un print si lipesc hartia de rezervor. Ma intreb, pot fi incarcate intr-un aparat, din ala, GPS ? Fisierele ,, .dwg", pot fi convertite in alte formate: jpeg, tiff, wmf, bmp...

 

Bag unul in attachament format dwg (se vede cu AutoCad) sa-mi spuneti daca este vreo treaba cu el, sau sunt harti mai ,,potente".

 

De exemplu, judetul Ilfov.

Ilfov.dwg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana acum am inteles asa:

1. GPS-urile dedicate outdoor-ului sunt rezistente la apa si socuri, dar la capitolul harti sunt deficitare. Autonomie suficienta. Pret achizitie destul de ridicat.

2. PDA-urile sunt mult mai maleabile la capitpolul incarcare-descarcare harti. Mult mai fragile, pret de achizitie mai omenesc. Autonomie redusa.

3. Combinatia GPS mic plus PDA pare a fi cheia succesului dpdv al orientarii. Financiar combinatia nu straluceste. Apoi fire si cabluri dupa tine, cutii pentru protectie impotriva apei si socurilor.

 

 

:cheers:

Ma duc la GARMIN la magazin. Ma joc putin cu ce modele au, ii pun sa imi arate cat de detaliata este Harta Romaniei. Apoi ma hotarasc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o mica completare: .DWG se vad si cu Solid edge (2D care-i free) sau A9CAD la fel de free

autocadul trensforma .dwg in .wmf (nu stiu daca e intrebare asa ca mai zic si eu o data)

harta nu e rea deloc asa cum procedezi tu (cu printatul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o mica completare: .DWG se vad si cu Solid edge (2D care-i free) sau A9CAD la fel de free

autocadul trensforma .dwg in .wmf (nu stiu daca e intrebare asa ca mai zic si eu o data)

harta nu e rea deloc asa cum procedezi tu (cu printatul)

 

O printezi in AutoCad, daca stii. Daca nu, din AutoCad o exporti wmf, apoi o importi in CorelDraw si apoi o exporti (din nou) format jpeg. Jpeg-urile le printeaza toata lumea, cu orice soft-ulet. In Corel trebuie sa-i dai rezolutie, minim 300dpi, ca sa vezi ceva. Cel mai bine e sa-i dai 1200dpi. Poti sa dai si mai mult dar faci un fisier mareeeeeeeeeeeeee.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma duc la GARMIN la magazin. Ma joc putin cu ce modele au, ii pun sa imi arate cat de detaliata este Harta Romaniei. Apoi ma hotarasc.

 

Pentru enduro ia GPS cat mai simplu de la Garmin. Este absolut suficient sa stii incotro mergi, sa nu te invarti in cerc, sa poti sa cobori intr-un sat (sunt toate satucele pe harta preinstalata), sa te intorci pe acelasi drum.

Challenge-ul cel mai mare e la sistemul de fixare. Cel al lui Geza mi se pare cel mai bun (l-am studiat de aproape).

 

pentru plimbari cu masina prin tari straine trebuie altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea este ca un dispozitiv care sa "imbrace" pda ul rezolva toate problemele

 

sustin ca solutia perfecta este un PDA puternic( peste 400 MHz CPU ul ) cu GPS inclus sau cu GPS pe BT

 

Se poate face orice de la turing ( pe autostrada ) pana la offroad .

 

Nu uitati ( ca vad ca suntem destui cu experienta pe aci ) ca harta de la TTN 5.21 de EE are romania la nivel de muulte drumuri forestirere :cheers:

 

stiu,harta nu i "oficiala"

 

GPS Tuner 5 este perfect pt offroad + Ozi explorer care te ajuta cu orice format de harta ( si il pot calibra singur )

 

cum amspus, pararea mea :)

 

intr adevar , Garminul este de vis..dar ..cine are , stie unde e "dar "ul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am un PDA Asus cu GPS pe care am pus IGO 2006! Nu cred ca e bun pentru altceva decat pentru touring - pare fragil! Despre IGO 2006 pot spune ca are harti bune pentru orase mari si cunoaste mai bine jumatatea sudica a tarii! Pe aici prin nord e cam in "padure"!

 

@foxbat: Exista vre-un program mai bun ca IGO pe care sa-l testez?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...