Sari la conținut

pornesc motorul inainte de schimbul de ulei?


Postări Recomandate

Bun si asta ce inseamna? Ca nu mai trece ulei prin filtru sau? Eu nu inteleg (la propriu) care este scopul punerii de ulei in filtru...Motorul are pompa de ulei. Uleiul trebuie sa treaca prin filtru pentru a completa un circuit deci fie ca torni tu ulei inainte in el fie ca il pui asa, uleiul tot va trece prin filtru. Care este rostul punerii de ulei in filtru? Serios, chiar nu inteleg. :unsure:

 

cand dai jos uleiul daca vrei sa scoti cat se poate de mult jeg din el il pornesti fara filtru si buson 5-10 secunde. uleiul rezista prin pelicula pe perioada asta scurta astfel incat sa nu se buleasca nimic in motor. filtrul gol dureaza pana se umple. nu mult, tot 5-10 secunde. dar eviti sa mearga "pe uscat" mai mult decat e necesar, atata tot! multi o sa spuna ca presiunea de ulei e mare. sa nu se confunde presiunea de ulei de la senzor cu debitul efectiv din motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 61
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Te contrazic, in manual la Sv scrie ca schimbul de ulei se face la 6 luni sau 6000 km.

chestia cu statul uleiului mi se pare putin exagerata , daca sa zicem uleiul a stat 6 luni sau mai mult pe raft in magazin????inseamna ca nu mai e bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chestia cu statul uleiului mi se pare putin exagerata , daca sa zicem uleiul a stat 6 luni sau mai mult pe raft in magazin????inseamna ca nu mai e bun.

 

 

daca a stat bidonul deschis da, nu mai e bun. sigilat e alta treaba. in contact cu aerul oxideaza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buuun revin, si multumesc pt raspunsurile de pana acum. am incalzit motorul inainte (a pornit de-abia la a treia cheie, desi l-am tinut in garaj toata iarna), am dat o tura cu el prin cartier, i-am dat drumul la uleiul vechi. Am preferat sa pun cat mai mult ulei in noul filtru (m-am gandit ca ajunge mai repede ulei acolo unde trebuie, scurtand timpul cat ungerea e mai deficitara). am umplut ca m trei sferturi gemuletul, totul in regula. acum am o alta dilema:

cand am pornit motorul, tot uleiul din gemulet a disparut. l-am oprit, si a aparut la loc. e normal ca in timpul mersului gemuletul sa fie gol? un prieten mi-a spus ca da, pt ca uleiul este impins de pompa spre cilindri, si ca daca nivelul e ok cu motorul oprit, sa nu imi fac griji. voi ce ziceti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un prieten mi-a spus ca da, pt ca uleiul este impins de pompa spre cilindri, si ca daca nivelul e ok cu motorul oprit, sa nu imi fac griji. voi ce ziceti?

e bine asa...uleiul sa fie la nivel cand e motorul oprit, in pozitie verticala..atat conteaza!

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te doare mintea! :angryfire:

"Uleiul este inpins de pompa spre clindri"!

"Se umple filtrul cu ulei"(sunt o gramada de motoare de masini si motociclete,care au element filtrant,unde mai pui ulei?

Sa nu mai zic ca la unele motoare un ex este un motor de mercedes care il am la munca ,care filtrul il montezi de sus in jos.

Cum dracu pui ulei in el?

In 2/10sec de la pornirea motorului ai ulei peste tot daca motorul este in mintile lui!

 

Eu ma retrag...4 pagini sa schimbi un ulei,cu raspunsuri exacte, si la subiect, si o tona de aberatii! :rusinica:

 

 

PS.Daca este cald afara eu schimb uleiul fara sa pornesc motorul!!!

Asa o sa curga cat mai mult, pentru ca deja este scurs de prin toate colturile dupa o pauza de o noapte.

Injurati-ma! :bounce:

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te doare mintea! :angryfire:

 

Sa nu mai zic ca la unele motoare un ex este un motor de mercedes care il am la munca ,care filtrul il montezi de sus in jos.

Cum dracu pui ulei in el?

 

 

 

nu conteaza .. il umplii si il intorci ... :crack: :crack: :crack: :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

PS.Daca este cald afara eu schimb uleiul fara sa pornesc motorul!!!

Asa o sa curga cat mai mult, pentru ca deja este scurs de prin toate colturile dupa o pauza de o noapte.

Injurati-ma!

:agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

HaHa, ce tare,

In filtru bagi macar un litru de ulei, asa-i?

Sa se unga bine si sa ai presiune mare de la primul buton......

Serios, sunteti TARI, nu alta.....

 

 

 

Iar motorul trebuie pornit fara ulei si tinut in rosu macar 10 minute, sa se scurga tot uleiul din .....el.

 

 

 

MARI MESERIASI....... NU ALTA.....

Editat de axelmot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa se unga bine si sa ai presiune mare de la primul buton......

s-ar putea sa razi, dar exista dispozitive care fac chestia asta. adica este un recipient care se ataseaza sistemului de ungere, inmagazineaza ulei in el la o anumita presiune, dupa care inchide o valva. la urmatoarea pornire, cand ai pus contactul, valva da drumul la ulei pentru ungere inainte de pornire. nu stiu cat de eficienta este pentru ca in general motorul trebuie sa se si invarta ca sa se unga eficient, dar sigur este mai bine decat pornire pe uscat.

stiu ce exista pentru masini, sunt aftermarket, nu stiu sa fie echipare de fabrica iar ca pret, din amintiri, era in jurul a 300 de dolari. stiu ca se foloseau la motoare impinse mult, cu tolerante foarte mici.

scuze de offtopic.

 

LE - uite si repede doua exemple, la al doilea link vad ca au si de 6volti :)

http://www.smartsynthetics.com/products/amsoil-prechargers-amk01-amk02.htm

http://www.engineprelube.com/

Editat de COObra
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

s-ar putea sa razi, dar exista dispozitive care fac chestia asta. adica este un recipient care se ataseaza sistemului de ungere, inmagazineaza ulei in el la o anumita presiune, dupa care inchide o valva. la urmatoarea pornire, cand ai pus contactul, valva da drumul la ulei pentru ungere inainte de pornire. nu stiu cat de eficienta este pentru ca in general motorul trebuie sa se si invarta ca sa se unga eficient, dar sigur este mai bine decat pornire pe uscat.

stiu ce exista pentru masini, sunt aftermarket, nu stiu sa fie echipare de fabrica iar ca pret, din amintiri, era in jurul a 300 de dolari. stiu ca se foloseau la motoare impinse mult, cu tolerante foarte mici.

scuze de offtopic.

 

LE - uite si repede doua exemple, la al doilea link vad ca au si de 6volti :)

http://www.smartsynthetics.com/products/amsoil-prechargers-amk01-amk02.htm

http://www.engineprelube.com/

 

Sistemul este pentru functionarea motorului cu filtru de ulei gata montat.

Remarca mea era pentru cand schimbi filtrul.

 

Si ca sa-i raspund si initiatorului topicului: poti sa schimbi uleiul cum vrei tu. Eu prefer sa - l schimb la cald, pentru ca, dupa ce merge motorul putin, eventualele mizerii din circuit curg mai usor afara.

Editat de axelmot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Există o valvă care nu permite scurgerea uleiului în jos prin filtru Âşi pompă până în baie,mai e o supapă de siguranță care ocoleÂşte filtrul dacă acesta se înfundă ca să nu rupă pompa de ulei.

Eu personal după ce am pus uleiul nou prefer să învârt motorul "la rece" fără aprindere,eventual cu bujiile scoase până se stinge becul de ulei,nu îmi place să văd că a pornit motorul iar becul de ulei aprins câteva secunde până se amorsează pompa,se umple filtrul Âşi toate canalele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Există o valvă care nu permite scurgerea uleiului în jos prin filtru Âşi pompă până în baie,mai e o supapă de siguranță care ocoleÂşte filtrul dacă acesta se înfundă ca să nu rupă pompa de ulei.

Eu personal după ce am pus uleiul nou prefer să învârt motorul "la rece" fără aprindere,eventual cu bujiile scoase până se stinge becul de ulei,nu îmi place să văd că a pornit motorul iar becul de ulei aprins câteva secunde până se amorsează pompa,se umple filtrul Âşi toate canalele.

la orice moto, sau cum?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

mai bine lasi peste noapte baia cu 3L de benzina FARA SA PORNESTI MOTORUL.

 

 

Piesele din motor/cutie (angrenaje/organe de masini) NU SE SPALA CU BENZINA/ALCOOL/DILUANT/KEROSEN!!! Dar parca cu motorina se poate, nu mai tin minte. Ca indepareaza pelicula de ulei si impiedica reformarea rapida a noii pelicule de ulei.

 

Din manualul de SIMSON.

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Materia se cheama TRIBOLOGIE.

Poate unii cunoaste poate altii nu.

 

http://www.archeus.ro/lingvistica/CautareDex?query=TRIBOLOGIE

 

Sanatate! :cheers:

 

Si sa nu ajungeti sa trebuiasca sa va spalati motoarele pe interior.

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa iti explic, de exemplu Kawasaki GPZ 600r model 1987 are un filtru ca un cilindru dar nu poti turna in el, fiind pus undeva pe circuit, si hartia este la exterior.

 

 

 

Acum sa revenim la motoarele noastre, sa spunem ca este cum zici tu, filtrul mai sus de nivelul uleiului...pai cand opresti motorul, uleiul din filtru sta acolo sau se scurge? Daca sta acolo, inseamna ca ai descoperit cum sa sfidezi legea gravitatiei.

 

 

 

 

 

Apoi, pompa nu are cum sa lucreze in gol, fiind in baie de ulei. Eu cred ca asta cu pusul uleiului in filtru e o metoda data de unii mecanici de pe vremea lui tataie care presupuneau anumite lucruri. Si inca o treaba, sa presupunem ca este cum zici tu...tot mai daunator pentru motor mi se pare sa invarti motorul fara ulei in el...si nu mai are nici filtru pus...ce te faci ca nu are nici presiune...naspa, nu?

 

sistematic

 

ai avut GPZ?? in cazul asta stii ca filtrul de ulei e IN BAIE sub nivelul uleiului. tot de la GPZ mai stim ca pe surubul central avem o supapa ;)

 

la motoarele noastre, cu filtrul mai sus de nivelul uleiului exista o supapa care functioneaza aproximativ ca cea de la GPZ adica mentine ulei in amonte de pompa

 

buuun pompa nu lucreaza in gol fiind in baie de ulei, dar daca in amonte de pompa e gol pana umple pompa TOATA instalatia de ungere...... si aici iara ne intoarcem la acea supapa care exista in circuitul de ungere , in special pentru a mentine INSTALATIA DE UNGERE AMORSATA..

 

ca idee, unde credeti voi ca e diferenta aia de ulei care ramane in motor?? de ex : schimb ulei fara filtru 2.9 litri ; schimb ulei cu filtru 3.1 litri,; cantitatea totala de ulei care intra in motor 3.5 litri, aia 0.4 litri credeti voi ca stau pititi undeva in baia de ulei??? nu,aia e cantitatea de ulei ramasa in circuitul de ungere in amonte de pompa

 

nisip fin sau TIX pentru sablare Âşi lustruire.

 

:crack:

nup, tin sa te contrazit ilustre coleg, se adauga pilitura de fonta/otel/inox, astfel incat dupa ce mixul introdus isi face treaba este atras de busonul magnetic

 

daca pui nisip e posibil ca sa mai ramana prin colturi. :friends:

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, da nu conteaza ce ramane prin motor mai ales daca continui sa bagi acelasi indice de vascozitate.

 

In cartea mea de la hornet scrie:

(in ordine crescatoare)

 

cantitate de ulei la schimb

cantitate de ulei la schimb + filtru

cantitate de ulei dupa desfacerea motorului

 

Iertati-ma dar nu mai stiu valorile... :blink:

 

Cati dintre noi facem asta?

 

 

La sfarsitul sezonului se va schimba uleiul. Motorul va sta peste iarna cu ulei proaspat. Acest lucru se face deoarece uleiul folosit contine acizi si agenti corozivi care ataca motorul.

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai, mai, 6 pagini despre un rahat de schimb de ulei....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...