Sari la conținut

Vreau sa multumesc unui motociclist necunoscut


Grigore Dolghin
 Share

Postări Recomandate

Ieri seara, pe la 7, mergeam pe Titulescu si tocmai faceam stanga catre pasajul Basarab. Nu stiu exact ce s-a intamplat; poate nisip, poate frana fata, in orice caz, m-am imprastiat pe jos. M-am ales cu doua julituri si un umar care ma cam doare, dar nu e rupt nimic. Eram pe banda a 3-a si mergeam in coloana, cu viteza masinilor, adica vreo 30 la ora (repet, eram in viraj spre stanga). Eu am ajuns pe separatoarele alea galbene de cauciuc dintre sensuri, iar motocicleta la vreo 5-6 metri de mine, pe banda a doua, cazuta pe partea stanga.

 

Masinile au oprit, vreo doi soferi au coborat si m-au intrebat daca sunt ok, eu m-am ridicat si am spus ca sunt ok si un baiat de pe trotuar s-a dus si mi-a ridicat moto si a scos-o pe trotuar. Moto are vreo 300 de kile, nu-i usor sa o ridici de unul singur.

 

Apoi baiatul a mai stat cu mine vreo 2-3 minute, dar din pacate, fiind cam ametit, n-am retinut decat ca e si el motociclist. El a zis mai multe, dar nu mai tin minte, imi pare rau.

 

Sper ca are cont pe forum si poate citeste mesajul asta. Multumesc, omule. Mi-ai fost de mare ajutor atunci - singur n-as fi putut fiindca ma dureau toate.

 

Mi-ar placea sa bem o bere intr-o zi si sa-ti multumesc si live.

 

Respect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri seara, pe la 7, mergeam pe Titulescu si tocmai faceam stanga catre pasajul Basarab. Nu stiu exact ce s-a intamplat; poate nisip, poate frana fata, in orice caz, m-am imprastiat pe jos. M-am ales cu doua julituri si un umar care ma cam doare, dar nu e rupt nimic. Eram pe banda a 3-a si mergeam in coloana, cu viteza masinilor, adica vreo 30 la ora (repet, eram in viraj spre stanga). Eu am ajuns pe separatoarele alea galbene de cauciuc dintre sensuri, iar motocicleta la vreo 5-6 metri de mine, pe banda a doua, cazuta pe partea stanga.

 

Masinile au oprit, vreo doi soferi au coborat si m-au intrebat daca sunt ok, eu m-am ridicat si am spus ca sunt ok si un baiat de pe trotuar s-a dus si mi-a ridicat moto si a scos-o pe trotuar. Moto are vreo 300 de kile, nu-i usor sa o ridici de unul singur.

 

Apoi baiatul a mai stat cu mine vreo 2-3 minute, dar din pacate, fiind cam ametit, n-am retinut decat ca e si el motociclist. El a zis mai multe, dar nu mai tin minte, imi pare rau.

 

Sper ca are cont pe forum si poate citeste mesajul asta. Multumesc, omule. Mi-ai fost de mare ajutor atunci - singur n-as fi putut fiindca ma dureau toate.

 

Mi-ar placea sa bem o bere intr-o zi si sa-ti multumesc si live.

 

Respect.

 

Imi pare rau sa aud ca si tie ti s-a intamplat asta. Am lucrat in februarie pe scuter si nu am patit nimic nici pe portiuni cu gheata sau zapada. Singura patanie am avut-o exact unde ai avut-o si tu. Cauza aceeasi: nisipul. Ma bucur ca esti intreg si asflat uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh, asta e. Cateva zile o sa merg cu masina, apoi o sa iau scuterul la tavaleala. Moto are carena stanga crapata, crashpadul indoit si schimbatorul de viteze indoit. O sa dureze o vreme pana se repara, deci... kymco grand dink scrie pe mine, LOL ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... meanwhile, pe undeva prin alta parte a forumului apare un topic: "Azi am ajutat un motociclist cazut..." :grinbandit:

 

Astia sunt motociclistii (de fapt oamenii) adevarati, nu aia care dau din gura :)

 

Multa bafta la reparat, vindecat si plimbat fara alte incidente!

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Insanatosire grabnica, si tie si mobrei.

 

eu in virajul ala merg pe banda 1 ca urmeaza mereu sa fac dreapta pe dupa bloc inainte de pasaj dar am retinut sa casc ochii dupa nisip in caz ca ma bag vreodata pe mijloc.

 

nu in spatele nisipului... ci... :)

Editat de zaelu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti urez refacere rapida si recomand verificarea varstei cauciucului fata, cauza foarte probabila a alunecarii suferite :unsure:

aici nu cred ca tine povestea. e vb de profilul cauciucului mai degraba decat varsta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai degraba ai cazut din neatentie,cauciucurile au un rol destul de important dar daca e mult pietrisi/nisip si apesi frana se blocheaza foarte usor roata si mai mult ca sigur o sa faci poc.

Oricum bine ca nu a fost mai rau,Bafta! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Din pacate cand e pietris/nisip pe jos nu te ajuta nici mama cauciucului :(

 

Am facut si eu cunostinta cu asfaltul, a alunecat fata pe nisip. Asta e. Ma intreb daca e bun ABS-ul de ceva in astfel de situatii. Pareri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am prins anul trecut nisip (mult) + pietris intr-o curba fara vizibilitate si eram inclinat, nu am franat, cred ca a alunecat si fata pe langa spate, dar au recuperat in scurt timp si nu am cazut. Gumele erau noi (dot 2011), folosite 2000-3000 de km, cred asadar ca un rol important il au si gumele (metzeller roadtek) in astfel de cazuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate cand e pietris/nisip pe jos nu te ajuta nici mama cauciucului :(

 

Am facut si eu cunostinta cu asfaltul, a alunecat fata pe nisip. Asta e. Ma intreb daca e bun ABS-ul de ceva in astfel de situatii. Pareri?

 

Salut,

 

ABS-ul cu siguranta ajuta, am facut eu teste pe nisip, la viteze mici, ce-i drept, si cu morcovul tare infipt, dar nu mi-a blocat fata. Si era stratul de nisip grosut. Habar n-am cum functiona in cazul de fata, dar eu zic ca ABS-ul ajuta.

 

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe nisip te ajuta doar frana spate sa nu cazi in cap.Se poate intampla sa te surprinda,asta nu inseamna ca-s cauciucurile de vina.

Marea atentie si la frana spate. Actionata singular si blocata, derapezi.Eu de regula daca franez tare spate o blochez si ma rasucesc spre stanga.O data acest derapaj mi-a salvat chiar viata.Alta data in coborare m-a rasucit pe sosea si am cazut pe partea dreapta.In primul caz daca blocam atunci, cadeam intr-un viraj pe partea dreapta chiar sub rotile camionului de pe banda 1 eu fiind pe banda 2 in viraj.Intrasem prea tare in depasirea camionului si acolo in acel punct trebuia sa urc.Derapajul m-a ajutat sa ma pozitionez mai bine pe viraj.Deja ma vazusem sub camion ma gandeam sa lovesc intr-o osie...mi-am pastrat prezenta de spirit, dar apoi am simtit un mare gol in stomac si am inteles ce prostie era sa fac...ultima dealtfel, ma storcea ala ca pe broasca.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cea mai buna treaba ar fi sa invatati sa controlati motocicleta in situatiile de derapare. treaba cu nisip, pietris dot-ul gumei e o frectie, nu ai cum sa te tavalesiti daca mergi in limitele bunului simt pe strada.

 

exercitii de echilibru cu motocicleta mai mult ca sigur ca nu ati facut, la fel si exercitii de derapaj cu fata, spatele sau ambele roti. beneficiul acestor exercitii este in primul rand eliminarea crisparii pe motocicleta in momentul derapajului. multi incepatori se blocheaza in momentul in care simt ca le fuge putin fata/spatele si apasa din reflex mai tare pe manete. pasul doi este stimularea reflexului de a elibera frana putin in momentul derapari si de a controla acaretul.

 

PS: atentie, daca se elibereaza frana spate in momentul deraparii spatelui exista riscul de high side asa ca aveti grija ce incercati ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cea mai buna treaba ar fi sa invatati sa controlati motocicleta in situatiile de derapare. treaba cu nisip, pietris dot-ul gumei e o frectie, nu ai cum sa te tavalesiti daca mergi in limitele bunului simt pe strada.

 

exercitii de echilibru cu motocicleta mai mult ca sigur ca nu ati facut, la fel si exercitii de derapaj cu fata, spatele sau ambele roti. beneficiul acestor exercitii este in primul rand eliminarea crisparii pe motocicleta in momentul derapajului. multi incepatori se blocheaza in momentul in care simt ca le fuge putin fata/spatele si apasa din reflex mai tare pe manete. pasul doi este stimularea reflexului de a elibera frana putin in momentul derapari si de a controla acaretul.

 

PS: atentie, daca se elibereaza frana spate in momentul deraparii spatelui exista riscul de high side asa ca aveti grija ce incercati ;)

 

Bun, inteles, toate bune. Dar cum faci "exercitii de derapaj cu fata sau cu ambele roti"? :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe calculator sau.. in somn. :laugh:

 

As vrea si eu o explicatie pentru exercitiile de derapaj cu fata.

 

Se fac mai mult la off-road (unde se fac si mai usor), dar se pot face si cu motorete de strada. Loc ferit de trafic, cu aderenta nu foarte buna, franezi cu fata pana o simti ca se blocheaza un pic, apoi o eliberezi. Atunci cand te astepti la blocatul rotii, e uimitor cat de multe iti poti permite fara sa cazi. Nu as incerca exercitiile astea cu o motocicleta prea noua, totusi. :) Oricum, inainte de asta trebuie exersata franarea de urgenta (ceva ce foarte putini motociclisti fac). Adica acelasi lucru - loc ferit de trafic etc., exersat franari combinate fata/spate de la viteze din ce in ce mai mari, in spatii din ce in ce mai mici. Pe langa formarea reflexelor necesare pentru franarea de urgenta, ajuta si la estimarea distantelor de franare in caz de pericol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...