jinxy Postat Aprilie 3, 2012 Share Postat Aprilie 3, 2012 Salut, E vorba de un GSXR600 k4, suspensie stock, 30k km. Am observat o chestie ciudata la suspensie: uneori parca nu revine complet. Am facut urmatorul test: am impins in jos de suspensie, i-am dat drumul si am masurat distanta dintre roata si partea de sus a furcii apoi am tras de suspensie, i-am dat drumul si am masurat acelasi lucru. Diferenta a fost de aproximativ 1cm. Nu curge ulei din amortizoare si in rest par sa functioneze relativ normal, parca sunt putin cam moi. Sag-ul este de 1cm doar cu greutatea motocicletei si vreo 3 cu mine cu tot. Preloadul e setat la 3 liniute. E normal sa se comporte asa? Care ar fi cauzele? Merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
..:::ZAR:::... Postat Aprilie 3, 2012 Share Postat Aprilie 3, 2012 (editat) Salut, E vorba de un GSXR600 k4, suspensie stock, 30k km. Am observat o chestie ciudata la suspensie: uneori parca nu revine complet. Am facut urmatorul test: am impins in jos de suspensie, i-am dat drumul si am masurat distanta dintre roata si partea de sus a furcii apoi am tras de suspensie, i-am dat drumul si am masurat acelasi lucru. Diferenta a fost de aproximativ 1cm. Nu curge ulei din amortizoare si in rest par sa functioneze relativ normal, parca sunt putin cam moi. Sag-ul este de 1cm doar cu greutatea motocicletei si vreo 3 cu mine cu tot. Preloadul e setat la 3 liniute. E normal sa se comporte asa? Care ar fi cauzele? Merci! unii ar da vina pe uleiul obosit din furci care in cardasie cu arcurile peste care a trecut o vreme iti fac aceasta sicana pana la o alta schimbare incearca sa mai cresti setarea la preload.... 2-3 nivele pt a mai "intari" putin suspensia poate isi va reveni mai bine Editat Aprilie 3, 2012 de cs_05_hho Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 3, 2012 Share Postat Aprilie 3, 2012 Problema o gasesti descrisa aproape in orice manual de service si are drept cauza uscarea semeringurilor telescoapelor. Poti incerca cu niste WD40 dar de obicei e nevoie de inlocuirea semeringurilor. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jinxy Postat Aprilie 3, 2012 Autor Share Postat Aprilie 3, 2012 Salut, Merci de sfaturi! Cand am incercat sa maresc preloadul unul din suruburi se invartea mult mai usor decat celalalt. Tind totusi sa cred ca e vreun arc cu probleme. O sa desfac furca saptamana viitoare si postez rezultatele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hannspree Postat Aprilie 3, 2012 Share Postat Aprilie 3, 2012 Problema o gasesti descrisa aproape in orice manual de service si are drept cauza uscarea semeringurilor telescoapelor. Poti incerca cu niste WD40 dar de obicei e nevoie de inlocuirea semeringurilor. Ride Safe! aesa este , dar asa se manifesta si cand jambele sunt usor deformate ,sper sa nu fie cazul tau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 3, 2012 Share Postat Aprilie 3, 2012 Este normal! Rebound-ul face aceasta diferenta,amortizarea hidraulica nu lasa arcul sa se destinda total. Asa ca o sa fie diferenta intre revenirea normala si cea fortata cand tragi tu de suspensie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vio1985 Postat Iunie 12, 2012 Share Postat Iunie 12, 2012 Salut, am si eu aceeasi problema, doar ca la mine lucreaza foarte greu chiar daca setez suspensiile pe soft, se blocheaza si nu lucreaza cum trebuie (agata si ramane blocat), am schimbat semeringurile, uleiul, si tot degeaba. Acum o sa incerc cuzineti...Motorul este un CBR 600 F4i sport 2003 cu furca de CBR 929 upside-down. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 12, 2012 Share Postat Iunie 12, 2012 (editat) Salut, E vorba de un GSXR600 k4, suspensie stock, 30k km. Am observat o chestie ciudata la suspensie: uneori parca nu revine complet. Am facut urmatorul test: am impins in jos de suspensie, i-am dat drumul si am masurat distanta dintre roata si partea de sus a furcii apoi am tras de suspensie, i-am dat drumul si am masurat acelasi lucru. Diferenta a fost de aproximativ 1cm. Nu curge ulei din amortizoare si in rest par sa functioneze relativ normal, parca sunt putin cam moi. Sag-ul este de 1cm doar cu greutatea motocicletei si vreo 3 cu mine cu tot. Preloadul e setat la 3 liniute. E normal sa se comporte asa? Care ar fi cauzele? Merci! Ai arcuri stoc? Daca da, astea sunt relativ moi (nu mai stiu daca la modelul tau sunt biliniare dar foarte probabil) si daca revenirea este reglata pe hard, va reveni greu. Cate clicki-ur/ture , are reglajul din capul de sus al jambei (revenirea) fata de maximum, care este complet infiletat? Nu cred ca ar fi probleme cu semeringurile - parerea mea. Editat Iunie 12, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wolfman Postat Iunie 12, 2012 Share Postat Iunie 12, 2012 Este normal! Rebound-ul face aceasta diferenta,amortizarea hidraulica nu lasa arcul sa se destinda total. Asa ca o sa fie diferenta intre revenirea normala si cea fortata cand tragi tu de suspensie. Listen to this guy. Stie ce vorbeste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Iunie 12, 2012 Share Postat Iunie 12, 2012 in mare da, este normal. la unele mai mult, la altele mai putin. oricum uleiul este bine sa il schimbi periodic, chiar daca nu se schimba semeringurile. la noi in general se schimba doar cand pisha semeringurile vietii. in manualul de mille (deci cu furca showa, nu ohlins sa zicem ca e cine-stie-ce furca racing) scrie sa se schimbe la 7500 de km. eu am motoul ala de peste 60.000 de km si n-am fost nevoit sa le schimb. dar recunosc ca le-am ingrijit. si cand am dat-o pe o roata am aterizat frumos, recunosc, nu ca din copac... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 12, 2012 Share Postat Iunie 12, 2012 daca vrei sa vezi mai usor ce se intimpla acolo, pune un soricel din plastic pe partea cromata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Decembrie 24, 2013 Share Postat Decembrie 24, 2013 Ce rahat a facut astia aici? http://advrider.com/forums/showpost.php?p=17263334&postcount=926 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Decembrie 24, 2013 Share Postat Decembrie 24, 2013 un fel de limitator de flux. da mai homemade de ata nu cred ca se putea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Decembrie 24, 2013 Share Postat Decembrie 24, 2013 Cand intanzi suspensia preiei din sarcina si este normal sa se ridice putin mai mult decat in pozitia ei normala . Nu poti sa te bazezi pe astfel de masuratori . Verifica distanta la o serie de mai multe comprimari si iti poti da seama daca sunt diferente . Pe langa asta , o servisare a furcii fata ar fi recomandata , in cazul in care nu ai facut asta recent . Atata timp cat nu ai manifestari dubioase in mers , se poate sa fie de vina si imbatranirea partilor componente din jamba . Sarbatori fericite . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Decembrie 24, 2013 Share Postat Decembrie 24, 2013 (editat) un fel de limitator de flux. da mai homemade de ata nu cred ca se putea E ok chestia aia? Eu ma referer cu piesa 'plina' facuta la strung. Am o furca de rezerva pt. teste. vreau sa o inalt din 2 motive: 1 sa castig cei cativa cm de care vorbea si ala si 2 sa o salt exact din locul unde e ciupita si cred ca mi-ar 'manca' semeringul. Mere oare? La amortizorul spate, e mai usor de facut modificarea, din oase. Editat Decembrie 24, 2013 de DaSchmutz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 24, 2013 Share Postat Decembrie 24, 2013 (editat) Ce rahat a facut astia aici? http://advrider.com/forums/showpost.php?p=17263334&postcount=926 Ala e un dstantier pentru cartusul amortizorului fata. Cel mai probabil a montat cartusul de pe o furca sport pe o alta furca, ceva mai lunga si mai putin performanta, cu damping rod, si acesta avea tija pistonului prea scurta ca sa poata fi infiletata in capac. Editat Decembrie 24, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Decembrie 24, 2013 Share Postat Decembrie 24, 2013 Acum vad si eu... Doh... Are logica ce zici, nu am reusit insa sa gasesc alte posturi legate de ce a facut. Multumesc pt. idee, asa mai invatam si noi cate ceva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Decembrie 24, 2013 Share Postat Decembrie 24, 2013 si cesar are dreptate. poate fi si un distantier. eu m-am gandit la ceva mai complicat. adevarul este ca limitatorul de flux se monteaza deasupra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 24, 2013 Share Postat Decembrie 24, 2013 (editat) Sunt doua feluri de amortizoare fata: Cu damping rod - simplu dar cu performante scazute Cu cartus - mai performante decat cele cu damping rod dar mai complicate La furcile cu damping rod se pot monta "valve emulators" si astfel se poat obtine performante de amortizare pe compresie si revenire comparabile cu ale amortizoarelor cu cartus. Singura problema adevarata la emulatoare este faptul ca sunt dificil de reglat, acestea fiind montate in interiorul jambei si pentru a face un reglaj trebuie dat afara capacul, distantierul si arcul. banuiesc ca te refereal la un astfel de "emulator" cand ai spus limitator de flux. Editat Decembrie 24, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.