Sari la conținut

Suspensie fata


jinxy
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

E vorba de un GSXR600 k4, suspensie stock, 30k km.

 

Am observat o chestie ciudata la suspensie: uneori parca nu revine complet. Am facut urmatorul test: am impins in jos de suspensie, i-am dat drumul si am masurat distanta dintre roata si partea de sus a furcii apoi am tras de suspensie, i-am dat drumul si am masurat acelasi lucru. Diferenta a fost de aproximativ 1cm. Nu curge ulei din amortizoare si in rest par sa functioneze relativ normal, parca sunt putin cam moi. Sag-ul este de 1cm doar cu greutatea motocicletei si vreo 3 cu mine cu tot. Preloadul e setat la 3 liniute.

 

E normal sa se comporte asa? Care ar fi cauzele?

 

Merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

E vorba de un GSXR600 k4, suspensie stock, 30k km.

 

Am observat o chestie ciudata la suspensie: uneori parca nu revine complet. Am facut urmatorul test: am impins in jos de suspensie, i-am dat drumul si am masurat distanta dintre roata si partea de sus a furcii apoi am tras de suspensie, i-am dat drumul si am masurat acelasi lucru. Diferenta a fost de aproximativ 1cm. Nu curge ulei din amortizoare si in rest par sa functioneze relativ normal, parca sunt putin cam moi. Sag-ul este de 1cm doar cu greutatea motocicletei si vreo 3 cu mine cu tot. Preloadul e setat la 3 liniute.

 

E normal sa se comporte asa? Care ar fi cauzele?

 

Merci!

 

unii ar da vina pe uleiul obosit din furci care in cardasie cu arcurile peste care a trecut o vreme iti fac aceasta sicana ;) :smoke:

 

pana la o alta schimbare incearca sa mai cresti setarea la preload.... 2-3 nivele pt a mai "intari" putin suspensia poate isi va reveni mai bine

Editat de cs_05_hho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema o gasesti descrisa aproape in orice manual de service si are drept cauza uscarea semeringurilor telescoapelor. Poti incerca cu niste WD40 dar de obicei e nevoie de inlocuirea semeringurilor.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Merci de sfaturi! Cand am incercat sa maresc preloadul unul din suruburi se invartea mult mai usor decat celalalt. Tind totusi sa cred ca e vreun arc cu probleme. O sa desfac furca saptamana viitoare si postez rezultatele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema o gasesti descrisa aproape in orice manual de service si are drept cauza uscarea semeringurilor telescoapelor. Poti incerca cu niste WD40 dar de obicei e nevoie de inlocuirea semeringurilor.

 

Ride Safe!

aesa este , dar asa se manifesta si cand jambele sunt usor deformate ,sper sa nu fie cazul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este normal!

Rebound-ul face aceasta diferenta,amortizarea hidraulica nu lasa arcul sa se destinda total.

Asa ca o sa fie diferenta intre revenirea normala si cea fortata cand tragi tu de suspensie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salut, am si eu aceeasi problema, doar ca la mine lucreaza foarte greu chiar daca setez suspensiile pe soft, se blocheaza si nu lucreaza cum trebuie (agata si ramane blocat), am schimbat semeringurile, uleiul, si tot degeaba. Acum o sa incerc cuzineti...Motorul este un CBR 600 F4i sport 2003 cu furca de CBR 929 upside-down.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

E vorba de un GSXR600 k4, suspensie stock, 30k km.

 

Am observat o chestie ciudata la suspensie: uneori parca nu revine complet. Am facut urmatorul test: am impins in jos de suspensie, i-am dat drumul si am masurat distanta dintre roata si partea de sus a furcii apoi am tras de suspensie, i-am dat drumul si am masurat acelasi lucru. Diferenta a fost de aproximativ 1cm. Nu curge ulei din amortizoare si in rest par sa functioneze relativ normal, parca sunt putin cam moi. Sag-ul este de 1cm doar cu greutatea motocicletei si vreo 3 cu mine cu tot. Preloadul e setat la 3 liniute.

 

E normal sa se comporte asa? Care ar fi cauzele?

 

Merci!

 

Ai arcuri stoc? Daca da, astea sunt relativ moi (nu mai stiu daca la modelul tau sunt biliniare dar foarte probabil) si daca revenirea este reglata pe hard, va reveni greu. Cate clicki-ur/ture , are reglajul din capul de sus al jambei (revenirea) fata de maximum, care este complet infiletat?

Nu cred ca ar fi probleme cu semeringurile - parerea mea.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este normal!

Rebound-ul face aceasta diferenta,amortizarea hidraulica nu lasa arcul sa se destinda total.

Asa ca o sa fie diferenta intre revenirea normala si cea fortata cand tragi tu de suspensie.

 

 

Listen to this guy. Stie ce vorbeste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in mare da, este normal. la unele mai mult, la altele mai putin. oricum uleiul este bine sa il schimbi periodic, chiar daca nu se schimba semeringurile. la noi in general se schimba doar cand pisha semeringurile vietii. in manualul de mille (deci cu furca showa, nu ohlins sa zicem ca e cine-stie-ce furca racing) scrie sa se schimbe la 7500 de km. eu am motoul ala de peste 60.000 de km si n-am fost nevoit sa le schimb. dar recunosc ca le-am ingrijit. si cand am dat-o pe o roata am aterizat frumos, recunosc, nu ca din copac...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Cand intanzi suspensia preiei din sarcina si este normal sa se ridice putin mai mult decat in pozitia ei normala . Nu poti sa te bazezi pe astfel de masuratori . Verifica distanta la o serie de mai multe comprimari si iti poti da seama daca sunt diferente . Pe langa asta , o servisare a furcii fata ar fi recomandata , in cazul in care nu ai facut asta recent . Atata timp cat nu ai manifestari dubioase in mers , se poate sa fie de vina si imbatranirea partilor componente din jamba . Sarbatori fericite .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un fel de limitator de flux. da mai homemade de ata nu cred ca se putea :D

E ok chestia aia? Eu ma referer cu piesa 'plina' facuta la strung.

 

Am o furca de rezerva pt. teste. vreau sa o inalt din 2 motive: 1 sa castig cei cativa cm de care vorbea si ala si 2 sa o salt exact din locul unde e ciupita si cred ca mi-ar 'manca' semeringul. Mere oare? La amortizorul spate, e mai usor de facut modificarea, din oase.

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ala e un dstantier pentru cartusul amortizorului fata.

Cel mai probabil a montat cartusul de pe o furca sport pe o alta furca, ceva mai lunga si mai putin performanta, cu damping rod, si acesta avea tija pistonului prea scurta ca sa poata fi infiletata in capac.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt doua feluri de amortizoare fata:

Cu damping rod - simplu dar cu performante scazute

Cu cartus - mai performante decat cele cu damping rod dar mai complicate

 

La furcile cu damping rod se pot monta "valve emulators" si astfel se poat obtine performante de amortizare pe compresie si revenire comparabile cu ale amortizoarelor cu cartus. Singura problema adevarata la emulatoare este faptul ca sunt dificil de reglat, acestea fiind montate in interiorul jambei si pentru a face un reglaj trebuie dat afara capacul, distantierul si arcul.

 

banuiesc ca te refereal la un astfel de "emulator" cand ai spus limitator de flux.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...