Sari la conținut

babushka - mamaie mai are de tras cu un incepator! :))


neutrino
 Share

Postări Recomandate

franele lasa-le asa, nu se merita investitia in frane mai performante fata de cele puse de producator pt ca oricum valoarea motorului nu e mare, si e motoreta de inceput, o vei schimba in cativa ani, ideea e sa fi prudent, in rest, ti-am zis, diferentele de franare le vei simti mergand cu alt motor, dar investitiile nu se merita pt ca nu vei mai recupera banii .. si ti-am zis, chiar si tu cu a ta, si eu cu GS-u care avea un singur disc ca tine, opream mult mai bine si mai repede decat cei pe chopper, si acest aspect l-am testat in paralel cu un chopper, eu m-am oprit mai repede ca el, si oricum si proprietarul spunea ca sunt foarte dificile opririle pe chopper pt ca e mare, e greu si franele sunt pt a te opri doar, nu a opri in caz de urgenta, de aia si mersul pe chopper e mai lejer (balenand, imi place mie sa ii spun :)) )

 

spalatu poti sa il faci si la jet cu spuma, motorul e facut sa reziste ca doar mergi cu el prin ploaie sau il lasi iarna sub nametii de zapada pana primavara cand se topesc, asta daca nu ai garaj unde sa il ti, vei auzi si oameni care spun ca nu e bine sa il speli ca intra apa, dar incaodata zic, motorul e facut sa reziste la apa indiferent de forma ei, desigur, daca e bine izolat cum a fost dat de fabrica, daca e bine intretinut ca sa fie etansat peste tot, daca ti-e frica totusi, mai bine doar il stergi bine cu carpa umeda si speli cu sampon auto doar partile care nu tin de electrica. Lantul trebuie sa ai sparay de curat lant si sparay de uns lant, ungerea se face la fiecare 500 km pt a fi bine intretinut, curatarea lantului o poti face mai rar, depinde pe unde mergi cu ea. Eu de exemplu imi spal motorul la spalatorie, nu il spal des, dar de cateva ori pe an da, in rest il sterg, dar chiar si asa nu am avut niciodata probleme cu ele.

Editat de ema_mann
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 59
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Frumos motor,sa il stapanesti sanatos si iti doresc luna de miere fericita . PS:nu uita sa ungi lantul ala...

:goodposting:

Lantul trebuie uns periodic + dupa ce te dai pe asfalt ud

 

si apropo de asta, INTREBARE - cum se spala o motocicleta? la jet sau la carpa? cu spuma sau fara? voi cum procedati? chiar trebuie sa stiu asta... :)

Eu unul il duc la o spalatorie auto cat mai apropiata sa nu se incinga motorul si le zic la baieti sa aibe grija la teava de esapament sa nu intre apa, in rest, ca la masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sprai de curatat si uns lantul ce recomandati?

 

este bun wd40 - acel unguent univeral sau trebuie ceva special.

 

as vrea sa stiu pentru ca ma gandesc ca nu ar strica sa le cumpar si cand o scot din aratura sa ii fac si un tratament de acest gen... :)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ulei de uns motorex cu teflon (e mai rezistent la apa)

spray de curatat poti lua tot de la motorex, sau alta firma la care tubu e mai mare si mai ieftin, oricum ala se duce primu ca la cata mizerie ancrasata pe el va fi, din ala vei da din belsug (cauta spray ieftin de curatat parca si la astia de la kronaumoto.ro) .. sau cauta pur si simplu uleiuri motorex pe google pt a gasi oferta cea mai buna, nu toti comerciantii au aceleasi preturi.

sub nici o forma WD40 .. ala e pt alte ungeri, e uleios si sare la viteza cand se invarte lantu, nici macar ulei de motor sau cutie nu merge, deci nu incerca ca il strici, si calitatea spraului de uns iti va conferi si rezistenta in timp a acestuia fata de uzura, deci la acesta sa nu te uiti la diferente de 10-15 ron.. nu vrei sa risti sa se rupa ca acolo ramai, plus ca nu cred ca pe motor ai kitul lant nou, deci are deja o uzura :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si apropo de asta, INTREBARE - cum se spala o motocicleta? la jet sau la carpa? cu spuma sau fara? voi cum procedati? chiar trebuie sa stiu asta... :)

 

Zicea cineva, si bine zicea, ca e bine sa o iei usor cu carpa si galetusa ca sa deveniti mai "intimi" - ocazie cu care mai observi daca mai trebuie strans vreun surub, daca sunt cabluri care atarna aiurea si alte de-astea... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inregistrat! motorex si galeata cu carpa :P

 

am gasit o geaca de piele second hand... pare sa fie ok si este in ton cu casca... macar de la sa in sus sa ma asortez... :P

 

pretul este foarte rezonabil... 150ron... nu pare sa fi curatat asfaltu sau cel putin nu prea adanc...

 

ma gandesc ca pentru inceput nu mi-ar strica o economisire de bani, mai ales ca sunt sanse mai mari sa sterg prafu pe jos un pic...

 

nu prea sunt adeptul sh-ului de ceva vreme dar tipu m-a pus pe ganduri cu geaca lui...

 

un link la anunt - aici!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca rezorvorul de ER5 e identic cu cel de GPZ500, poti sa verifici nivelul din rezervor ochiometric. Deschizi busonul si belesti ochii. Dupa un timp iti dai seama de acolo cat te tine pentru ca fundul rezervorului este destul plat, fata de multe modele. Cand vezi ca nivelul este aproape de fund, stii ce ai de facut. In rest, un rezervor iti ajunge afara aprox 350km fara rezerva. Faci plinul la pompa si resetezi kilometrajul. La 300+ km parcursi cauti pompa. E mega simplu. In oras faci la fel dar putin mai des.

 

Daca la robinet ai off si chiar folosesti robinetul, grija sa nu il uiti pe off. Poti avea surpriza sa iti mearga motorul cu benzina ramasa pe furtun vreo 2 km si sa se opreasca brusc in momente dragi din sensuri giratorii :grinbandit:

 

La frana schimba tu frumos placutele, lichidul, verifica tamburul siii atat. Mai bine conduci prudent ca un incepator decat sa te bagi la avioane de pompe si etrieri si discuri :). Urmatoarea motocicleta o poti cumpara doar in functie de frana daca vrei

Editat de mistery
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa o stapanesti sanatos si fara incidente!

 

Ai facut o achizitie f buna, sezonul trecut am mers cu un er5 din 98, a fost excelent de inceput.

 

Franele cum zicea si altcineva, sunt ok, o sa simti diferenta cand o sa treci pe ceva mai mare.

 

Lantul il cureti initial cu motorina si periuta de dinti, clatesti cu spray de curatat lant, apoi ungi cu spray de uns lantul :). La a treia ungere, cureti lantul.

 

La robinet ai pozitia on, res si pri. Iar nivelul il vezi imediat daca deschizi busonul.

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multam de urari si de indicatii!

 

treaba cu desfacutul busonului am prins-o demult. am observat ca se vede intreg rezervorul pe acolo si imi pot da seama cat carburant mai am... insa ideea era ca nu o pot face in merg ci doar pe loc... si la un drum mai lung m-ar fi ajutat un indicator de carburant. sa lasam "ce as vrea" de-o parte pentru ca este o optiune care implica prea multe modificari, asa incat ma pot impaca cu ideea ca pot face opriri pentru verificare carburant. oricum la un drum te mai opresti la peco pentru o cafea sau o racoritoare si vezi atunci daca mai este cazul sa ii mai dai sa pape...

 

cat despre frane... azi am pus-o la incercare. i-am dat 60 si am facut cateva astfel de opriri de urgenta de la 50-60 km/h. sincer nu m-i se pare asa grav, dar nici nu cotrazic ca nu este loc de mai bine... pentru nevoia mea de incepator franele sunt suficiente. mai ales ca ma bazez pe un stil de mers activ dar in acelasi timp foarte prudent. imi sta in sange, si am scapat bazandu-ma pe instinct si pe acomodare cu ce conduc, de multe situatii in care aveam sanse mari sa ajung rau... eu sunt genul care ma bazez foarte tare pe "nu mi-e frica" chiar daca situatia nu e tocmai asa de roz... in acelasi timp sunt si foarte calm incat nu ma pierd cu firea prea usor. deci sunt inca increzator ca aceste 2 atuuri ma vor ajuta foarte mult, insa am nevoie de ceva timp de acomodare cu fierul....

 

ma poate indruma cineva in privinta solutiilor de curatat si uns lantul - de unde sa achizitionez si ce marci se fac auzite printre motoristi?

 

 

 

 

@ mistery - nu am pozitie de off la robinet. deci nu risc sa opresc motorul. eu asa am crezut initial, ca acel robinet inchide sau deschide banzina, dar m-a facut un coleg mai sus pe topic sa inteleg exact despre ce e vorba cu cele 3 pozitii ale acelui robinet.

 

asfalt uscat!

 

 

 

*** un scurt filmulet cu babushka! :D

Editat de neutrino
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma gandeam la o toba mai zgomotoasa. ma gandesc ca poate e bine sa ma fac auzit daca vazut nu voi fi...

 

ce parere aveti si ce indicatii imi dati?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma gandeam la o toba mai zgomotoasa. ma gandesc ca poate e bine sa ma fac auzit daca vazut nu voi fi...

 

ce parere aveti si ce indicatii imi dati?

 

Treaba asta cu "loud pipes save lives" a fost de multe ori dezbatuta la nesfarsit, neajungandu-se la nici un acord comun. Daca tie iti place sa urle si ai vecini intelegatori, da-i bice :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stimati colegi de forum, tin sa va anunt ca am luat examenul cu brio in mai putin de 6 minute - 20/20p! s-a simtit ca am pus mana pe carte :P

 

post-67401-0-77201100-1333739744_thumb.jpg

 

miercuri am poligonul si apoi sunt al strazii :))

 

in cat timp obtin permisul dupa ce dau poligonul?

 

vineri am un drum de facut in afara bucurestiului si tare as vrea sa il fac pe 2 roti si nu pe 4 :D

 

A! si inca o bomba pe care am observat-o acum - baietii de la rar sunt cei mai tari!!!

 

post-67401-0-76053500-1333739974_thumb.jpg

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mnah. Si mie mi-au trecut ca pe fata si spate am anvelope de 110. Se intampla si ciudatenii din astea.

 

bine, greseala, dar cartea aia se face o singura data pentru un automobil. ei sunt platiti pentru atentie! oricine poate face ceea ce fac ei, adica sa verifice niste serii sa testeze sistemul de franare si de propulsie si cel electric. si eu pot face astea daca as avea aparatura pe care statul roman o pune la dispozitite. insa ei sunt calificati si platiti ca atare pentru responsabilitatea pe care si-o asuma, dovedita prin atentie sporita verificarii respectivului autoturism.

 

insa in felul in care isi fac ei treaba, tind sa cred ca ma pot duce oricand cu un autoturism furat, si pot fi un pic "atent" si eu cu ei, si sunt sigur ca voi inmatricula cu brio acel autoturism.

 

pe mine m-a respins pentru ca guma de pe spate era pre batrana. cauciucul era ok si mai mergea un sezon dar avea vechime mai mare de 6 ani. mi-am zis ok! foarte tare, baietii astia chiar tin la noi soferii, dar totusi guma este consumabil, si evident ca va fi schimbata. nu sunt atat de dobitoc incat sa imi risc viata pentru un amarat de cauciuc. am incercat sa ii explic ca vreau sa vad odata mobra inmatriculata si sa nu ma mai puna pe drumuri pentru o guma. cred ca nu mi-am adresat ideea cum trebuie, probabil ca ar fi trebuit sa il intreb daca vrea sa ne intelegem altfel (vechea lozinca la romani) si probabil totul avea un final mai fericit.

 

am plecat de acolo umplandu-i frigideru, chinuindu-ma sa bag iar mobra in duba, nu de alta dar eram singur, si pe drumul spre vulcanizare m-am gandit ca omu si-a facut datoria, si chiar capatasem un respect pentru el, gandindu-ma ca are dreptate si ca e periculos sa circuli cu astfel de cauciucuri - nu ca as fi avut asta in plan, pentru ca aveam de gand sa le schimb pana la paste, dar imi doream sa termin mai repede cu alergatura asta si de birocratia fara sfarsit din tara noastra minunata.

 

insa dupa ce am vazut baliverna asta de pe carte - cu tractiune fata - am ramas fara cuvinte, cred ca si un copil de clasa I, care are un strop de pasiune pentru motoare ar sti cu siguranta ca roata care invarte este cea din spate si ce invartita este cea din fata...

 

in fine o voi lua ca atare, ca pe o eroare, insa sper sa nu intampin dificultati din acest motiv...

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)) nu prea cred in basme. oricum mai bine stau in banca mea. este o greseala minora, nu s-a gresit sieria de sasiu sau alte date mult mai importante. oricine isi va da seama ca este o eroare de la ei.

 

probabil ca au caritle astea pretiparite si mai adauga informatiile unice fiecarui autoturism. sau a fost o simpla eroare si gata. asta avem cu asta defilam...

 

nu imi poate spune nimeni in cat timp imi obtin permisul dupa ce am dat poligonul?

 

miercuri acum dau poligonul si pana vineri trebuie sa plec din bucuresti. as fi vrut sa ma duc calare si vreau sa stiu daca pot. se elibereaza permisul urmatoarea zi sau cum se procedeaza? pot pleca fara permis? imi da vreo dovada...? help!

 

 

 

 

 

Editat de neutrino
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta depinde de cum se misca treburile. Cum am zis, dupa 2 zile am mers si era sfarsitul programului si abia imi introduceau datele in sistem, sa-mi poata da dovada. Frumoasa senzatie a fost, sa ma urc pentru prima data la volan (legal) ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la locatie am vazut ca esti din Bucuresti .... plasticul il iei de la DRPCIV dupa 2 zile lucratoare.

poti sa mergi cu motocicleta imediat dupa ce ai dat poligonul.

teoretic treaba sta in felul urmator:

in cel mai rau caz militianul te opreste, tu ii spui ca nu ai dat examenul dar ca nu ai luat plasticul inca ... el zelos din fire iti face dosar penal pentru conducere fara permis iar dupa 2 zile duci plasticul la militie si iti da NUP.

pe plastic data eliberarii permisului este de fapt data obtinerii categoriei, deci teoretic mergi legal ... oarecum!

asta se poate intampla in cel mai rau caz dar in bucuresti nu sunt militienii atat de zelosi

numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

schimbare de situatie! va sa zica miercuri dau poligonul, unde imi voi lasa si permisul vechi pentru preschimbare si adaugare de categorie. eu vineri trebuie sa plec din bucuresti ceea ce inseamna ca am nevoie de permis (cel putin categoria B) deci voi fi nevoit sa plec fara plastic pentru ca nu cred ca il ca elibera de azi pe maine. ma gandesc ca imi va da o dovada cat timp stau fara permis... in fine, oricum ar fi nu plec pe motor. in primul rand e vremea nasoala si in al doilea rand voi avea nevoie de masina. 

 

duminica ma intorc inapoi. este cineva interesat de o plibarica duminica seara prin oras cu un proaspat incepator? :D

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-ti da nicio dovada. Risti cel mult o amenda pentru ca nu ai actele la tine daca e tembel ala si nu intelege ca permisul e la preschimbat si nici nu vrea sa verifice asta. Ce te face sa crezi ca te va opri cineva fix in ziua aia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...