Sari la conținut

Reparat discuri de frana flotante


Postări Recomandate

Foarte pe scurt, mi s-au mucificat "niturile" de la discurile de frana flotante.

Inainte sa-mi spuneti ca nu se pot repara si ca se inlocuiesc cu noi va spun eu ca "ba da". Dar nu stiu cine face, sau de unde sa-mi iau chestiile necesare.

 

Niturile alea se numesc "brake disc floater" sau "floating rotor button" (in functie de unde cauti). Uite mai jos:

http://motowheels.com/i-7579497-corse-dynamics-full-floating-rotor-button.html

http://www.performanceparts.de/DUCATI/Super-Sport/14-mm-x-5-0-mm-brake-disc-floater.html

 

Si uite asa se monteaza:

 

Problema e ca n-am vazut pe nimeni in Romania sa aduca sau sa faca asa ceva (poate n-am cautat unde trebuie).

 

 

Ceva sugestii?

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum adica s-au stricat? au joc prea mare?

oare nu poti sa ai surprize daca pui sistemul cu sigurante in locul niturilor? Ma gandesc ca in anumite conditii (temperatura mare, trepidatii etc) acele sigurante pot sa sara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea se mai numesc si bobbins, cel putin asa am vazut ca le zice pe forumuri BMW de afara. Ok, parctic is niste bucse. Pe BMW vin direct cu C-clip sau e-clip, cum zic ei.

 

Le poti da jos si inlocui, nici o problema pana aici. Dar le inlocuiesti cu ce? Problema e materialu ala din care is facute. Ca pana la urma si un strungar le poate face, dar sa le faca din ce, si mai ales, la ce dimensiune/tolerante?

 

Ca alea is acolo ca sa permita joc, la rece, si cand te dai cu mobra si se incing/dilata discurile, o sa vezi ca nu ai joc aproape deloc. Deci practic tu nu stii nici dimensiunea standard si nici materialul din care is facute.

 

Si apoi, saiba aia de care zic ei acolo, e ceva otel subtire, indoit, care cre eo ca are rol sa iti tina discurile sub putina tensiune mecanica, sa nu iti zdrangane la fiecare imperfectiune din asfalt.

 

Nu o zis nimeni c anu se pot inlocui :P Si daca le cumperi de la feciorii aia din linkurile tale sau le iei de la reprezentanta, cred ca tot acolo iesi cu banii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O alta problema la care ma gandeam...

in filmul de pe youtube se vede cum ala scoate bucsile vechi prin gaurire...

Sansa cand faci gaura sa largesti prea mult gaura din disc e mare. Daca gaura e si cativa microni prea mare s-a dus tot sistemul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala e doar nit, cu gaura in mujloc. Ce face el e ca frezeaza cu burghiul din gura nitului pana ce nu mai are buza si pe urma le scoate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica da, au joc prea mare (chiar si cand sunt incinse). INSA! Exceptand acest aspect discurile arata ca noi.

 

 

Cat despre:

scos: nu e o problema, mi se pare ceva cel putin trivial sa scoti mizeriile alea de capse/nituri

dimensiuni: din cate am mai citit pe internet, sunt in cateva dimensiuni standard - cred ca se pot verifica in functie de model

 

Ideea e ca sper sa gasesc pe cineva mai in tema decat mine sau cel putin sa punem informatiile cap la cap si sa gasim o solutie mai buna (financiar) decat cumpararea unui disc nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca vorbesti de 2 lucruri diferite, ce prezita pe you tube e cum sa faci dintr-un disc semi flotant(zic ei) unul flotant. Schimbarea acelor bobins sau cum le-or zice nu cred ca e o solutie, nu cred ca bobins-urile alea sunt mai moi ca material decat port discul care e din aluminiu => uzura nu se vede numai la bobins ci si la disc/port disc ... Ca sa faci intradevar ceva cred ca ar trebui majorate gaurile si trecut la o cota mai mare cu 0.2-0.5 mm, de exemplu, la bobins .

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut si eu joc la un disc si mi "le-a batut" un mecanic!nu a inlocuit nimic,mi-a zis ca le-a batut!a iesit perfect si nu au joc nici acum!

din pacate a prins joc pe discul celalalt!

partea nasoala e ca m-am cam sucarit cu acel mecanic si mi-e cam jena sa mai apelez la el!

daca mai e cineva care face treaba asta as fi si je interesat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se numesc FULL Floating Rotor Buttons si o sa zdrangane de o sa te ia durerea de cap.

Pentru ca se monteaza special pentru a avea joc mare acolo:

 

Ce naspa! Cred ca e ceva care ma depaseste tehnic... de ce ar vrea cineva sa-si faca joc mare in discuri si sa-i zornaie? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca se centreaza mai bine in etrieri cand pui frana, in plus se atenueaza din frecarea accidentala in timpul mersului (cand nu ai maneta apasata).

 

What is Full-Floating? Full floating rotors were originally designed to reduce the tendency towards thermal stress induced distortion due to uneven thermal expansion under load. Prior to the introduction (by Brembo) of this design, brake rotors in the motorcycle industry were simply round discs bolted solidly to the wheel. You may remember if you've been around long enough, the rotors on the early CB750 and Z-1's were nearly 7mm thick and weighed accordingly. This was in effort to keep them from warping. Now days, the only road bikes coming through with solid mount (front) brakes are the Cruisers and budget bikes.

 

Today's Sportbikes brake rotors work remarkably well considering their mass-produced (stamped) manufacturing process. These are technically semi-floaters as the outer SS blade is nearly bolted solid to the carrier via the stamped stainless steel rivets.

 

True full-floaters move on the carriers, this allows them to self-center in the caliper for reduced brake drag and "float" unimpeded for unrestricted expansion and contraction during repeated thermal cycling. The only serious down side is a bit of rattle that reminds you these are indeed full-floaters.

 

Does all this guarantee they won't distort under severe duty conditions? No, unfortunately, there's precious few guarantee's these days. But they do perform as advertised in improving overall braking performance while significantly reducing distortion tendency.

 

RATTLEBRAKE :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca sau mucificat niturile problema e din etriere,se pot ajusta niturile fara nici un pericol prin presare la rece cu o presa hidraulica si lera.Niturile ca si ce ai gasit acolo sunt din aluminiu si da realizarea full floating face o mare diferenta la viteze mari si franari bruste.Am facut asa ceva de multe ori nu vorbesc din auzite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niturile se mai pot strange.

La orice service auto au o presa de 10/20/30 tone/forta, se aseaza o bila de rulment pe nit si prin apasare niturile se umfla si iau din acel joc.

pai trimite-ne la un service daca ai facut u undeva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 years later...
On 6/26/2012 at 12:21 PM, rositemaster said:

Foarte pe scurt, mi s-au mucificat "niturile" de la discurile de frana flotante.

Inainte sa-mi spuneti ca nu se pot repara si ca se inlocuiesc cu noi va spun eu ca "ba da". Dar nu stiu cine face, sau de unde sa-mi iau chestiile necesare.

 

Niturile alea se numesc "brake disc floater" sau "floating rotor button" (in functie de unde cauti). Uite mai jos:

http://motowheels.com/i-7579497-corse-dynamics-full-floating-rotor-button.html

http://www.performanceparts.de/DUCATI/Super-Sport/14-mm-x-5-0-mm-brake-disc-floater.html

 

Si uite asa se monteaza:

 

 

Problema e ca n-am vazut pe nimeni in Romania sa aduca sau sa faca asa ceva (poate n-am cautat unde trebuie).

 

 

Ceva sugestii?

Multumesc!

LA VALCEA 

 

Just now, denis47 said:

LA VALCEA 

 

SE FAC GENUL ASTA DE REPARATII

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...