Sari la conținut

Reconditionare/restaurare IJ 350 din 1960


daniancu06
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 195
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Da geamu de la stop?

 

Stopul tocmai imi cazuse din cauza vibratiilor dar l-am gasit si l-am montat inapoi.

 

Cu atasul ce ai mai facut?

 

Am renuntat la atasul Stoye elastic pentru ca nu se putea prinde corect de motocicleta el fiind construit pentru Simson Sport. Am facut schimb cu un prieten si am luat un atas Duna la care lucrez acum, sper ca pina in primavara sa-l termin. Atasul Duna se prinde usor de IJ. Tu te-ai mai dat cu Planeta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atasul Stoye se poate monta foarte usor pe IJ. Doar mai adaugai un tirant. Eu , pe IJ 49 , am avut Stoye TM. Problemele adaptarii atasului Stoye la un IJ nu sunt prinderile ci elasticitatea lui.

 

Spor la treaba !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atasul Stoye Elastic nu se adapteaza bine la IJ 56. Nu spun ca nu e posibil , spun doar ca atasul elastic nu va functiona bine decit prins in spate de bascula motocicletei si ca sa faci asta la IJ 56 e dificil, decit sa fac o carpeala mai bine am renuntat. Trebuia sa-i sudez o prindere pe bascula motocicletei ca sa culiseze bine si n-am vrut sa mai dau bascula jos sa o sablez ,sa o sudez.....vopsesc etc etc. Am preferat un schimb. Acuma sint ingrijorat de faptul ca atasul Duna este mult prea usor, cred ca ar fi fost mai bine daca era un pic mai greut. Vedem noi pina-n coada !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers toata vara prin Bucuresti. Poate de la anul, sa ies un pic si in afara, inca ma consider incepator. Cert este ca Planeta se dovedeste a fi o moto de exceptie/foarte fiabila. Avea mici probleme cand am cumparat-o. Prima data dupa ce am luat-o, am reparat carburatorul (dupa carte), am reglat aprinderea, am pus un filtru suplimentar de benzina, cu ajutorul lui Laurentiu (Lolo) i-am gasit capace la carburatie si acum are o linie frumoasa. Momentan o pregatesc de iarna, am dat cu ulei pe roti, aripi, cam tot ce este nichelat si incerc sa o protejez sa trecem si de iarna asta (din pacate neavand garaj, sta in spatele lui trabi).

P.S. Ma gandesc ca mai bine sa fie atasul usor, nu te trage foarte tare. Eu cel putin simt o schimbare destul de mare cand merg cu IJ-ul lui tataie (un atas serios cu tabla de tanc).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Momentan o pregatesc de iarna, am dat cu ulei pe roti, aripi, cam tot ce este nichelat si incerc sa o protejez sa trecem si de iarna asta

 

Daca imi permiti o sugestie: pe cauciucuri, toate reperele de cauciuc si partile de plastic eu am dat cu spray siliconic pentru intretinerea plasticului si cauciucului, cred ca pelicula formata protejeaza si contra imbatranirii materialului. Pe jenti, aripi si partile cromate eu am dat anul trecut cu un amestec de vaselina cu ulei, a fost destul de bun rezultatul dar am inteles ca exista si o ceara speciala, tot la spray - insa eu nu am gasit ceara asta, desi as fi preferat-o...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atasul Stoye Elastic nu se adapteaza bine la IJ 56. Nu spun ca nu e posibil , spun doar ca atasul elastic nu va functiona bine decit prins in spate de bascula motocicletei si ca sa faci asta la IJ 56 e dificil, decit sa fac o carpeala mai bine am renuntat. Trebuia sa-i sudez o prindere pe bascula motocicletei ca sa culiseze bine si n-am vrut sa mai dau bascula jos sa o sablez ,sa o sudez.....vopsesc etc etc. Am preferat un schimb. Acuma sint ingrijorat de faptul ca atasul Duna este mult prea usor, cred ca ar fi fost mai bine daca era un pic mai greut. Vedem noi pina-n coada !

 

Te inseli. Priveste pozele (asa am cumparat eu IJ-ul 56 - cel albastru)

 

Am mers toata vara prin Bucuresti. Poate de la anul, sa ies un pic si in afara, inca ma consider incepator. Cert este ca Planeta se dovedeste a fi o moto de exceptie/foarte fiabila. Avea mici probleme cand am cumparat-o. Prima data dupa ce am luat-o, am reparat carburatorul (dupa carte), am reglat aprinderea, am pus un filtru suplimentar de benzina, cu ajutorul lui Laurentiu (Lolo) i-am gasit capace la carburatie si acum are o linie frumoasa. Momentan o pregatesc de iarna, am dat cu ulei pe roti, aripi, cam tot ce este nichelat si incerc sa o protejez sa trecem si de iarna asta (din pacate neavand garaj, sta in spatele lui trabi).

P.S. Ma gandesc ca mai bine sa fie atasul usor, nu te trage foarte tare. Eu cel putin simt o schimbare destul de mare cand merg cu IJ-ul lui tataie (un atas serios cu tabla de tanc).

 

'Nea Gicu s-a obisnuit cu "tancul"

 

Daca imi permiti o sugestie: pe cauciucuri, toate reperele de cauciuc si partile de plastic eu am dat cu spray siliconic pentru intretinerea plasticului si cauciucului, cred ca pelicula formata protejeaza si contra imbatranirii materialului. Pe jenti, aripi si partile cromate eu am dat anul trecut cu un amestec de vaselina cu ulei, a fost destul de bun rezultatul dar am inteles ca exista si o ceara speciala, tot la spray - insa eu nu am gasit ceara asta, desi as fi preferat-o...

 

Ok, o sa dau si eu cu silicon. Poate prin targ in Vitan sa gasim ceara, sa trec intr-o zi. Mersi.

 

Spray-ul, pasta sau uleiul siliconic nu protejeaza piesele de cauciuc impotriva imbatranirii ci doar a prafului. Cea mai buna metoda de combatere a imbatranirii pieselor de cauciuc este umbra si mediul umed (metoda care "imbatraneste" piesele metalice).

post-47416-0-29286700-1383401131_thumb.jpg

post-47416-0-56263200-1383401183_thumb.jpg

post-47416-0-97764300-1383401306_thumb.jpg

post-47416-0-33160100-1383401347_thumb.jpg

post-47416-0-30854600-1383401672_thumb.jpg

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Spray-ul, pasta sau uleiul siliconic nu protejeaza piesele de cauciuc impotriva imbatranirii ci doar a prafului.

 

Sa iti spun ceva: eu dau cu spray siliconic si pe cauciucurile Virago-ului. Cu care stii ca merg de obicei... Si pe ale IJ-ului. La Virago am cauciucuri dot 2012, la IJ dot 2011. Cauciucurile sunt ca noi, date cu silicon. Nu au crapat la nici una din motociclete, in conditiile in care cu una din ele merg frecvent (peste 10 mii de km in acest an). In trecut, nu am folosit asa ceva si cauciucul a crapat, foarte fin, ca o panza de paianjen, pe lateralele sale. Desi era absolut nou si acela.

 

Desigur, nu vreau sa starnesc o polemica ci doar sa precizez ca sfatul ref. la folosirea sprayului siliconic este din folosite, nu din auzite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cănd am cumpărat Pegaso vânzătorul a lustruit-o bine ca să fie frumoasă şi a dat cu vestitul silicon şi pe şa, rezultatul a fost că la accelerări alunecam bine de tot şi îi uram în gând tot felul de lucruri aşa că luaţi aminte, daţi mai cu economie şi nu chiar peste tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atasul Stoye Elastic nu se adapteaza bine la IJ 56. Nu spun ca nu e posibil , spun doar ca atasul elastic nu va functiona bine decit prins in spate de bascula motocicletei si ca sa faci asta la IJ 56 e dificil, decit sa fac o carpeala mai bine am renuntat. Trebuia sa-i sudez o prindere pe bascula motocicletei ca sa culiseze bine si n-am vrut sa mai dau bascula jos sa o sablez ,sa o sudez.....vopsesc etc etc. Am preferat un schimb. Acuma sint ingrijorat de faptul ca atasul Duna este mult prea usor, cred ca ar fi fost mai bine daca era un pic mai greut. Vedem noi pina-n coada !

 

LOLO: La IJ-ul tau albastru atasul nu mai este elastic deloc. Practic mosul i-a anulat suspensia din cate vad eu. Posibil cadrul pe dedesubt este torsionat sau a fost sudat cadrul mobil de cadrul fix. Altfel roata atasului forteaza in nuca de prindere de la moto acolo unde este pusa bucsa aia de cauciuc care nu poate prelua oscilatiile rotii. Asa puteam si eu sa fac dar mi s-a parut o prostie.

post-37180-0-90769100-1383460699_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suspensia lucra foarte bine (chiar foarte bine - asta a fost motivul pentru care am renuntat la atas, era prea elastic, motocicleta intrand in "tangaj"la cea mai mica denivelare indiferent daca era gol sau cu cineva in el) ... cat despre cadru torsionat sau sudat ... nici vorba. Atasul se afla acum la dany oldmoto. Il poti contacta pe el sa-ti confirme starea atasului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

LOLO: La IJ-ul tau albastru atasul nu mai este elastic deloc. Practic mosul i-a anulat suspensia din cate vad eu. Posibil cadrul pe dedesubt este torsionat sau a fost sudat cadrul mobil de cadrul fix. Altfel roata atasului forteaza in nuca de prindere de la moto acolo unde este pusa bucsa aia de cauciuc care nu poate prelua oscilatiile rotii. Asa puteam si eu sa fac dar mi s-a parut o prostie.

 

asta ziceam si eu vreo 2 pagini mai in spate.ai luat decizia buna in final,Duna chiar sta bine pe Ij.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Salutare tuturor ! ;) Ma numesc Andrei , am 16 ani si de curand cineva mi-a facut cadou un ij 56 (festival sau nu) din cauza ca proprietarului nu-i mai ardea sa o puna in functiune.Asa ca am luat-o si m-am gandit sa o restaurez doar ca avand 16 ani si neavand niciodata un motor nu ma prea pricep :( mai ales ca e ruginita toata , iar la partea electrica voi avea mare nev de ajutor din cauza ca dinamul este pe 6v si nimeni cu care am vb pana acum nu mi-a putut oferi vreun ajutor. I-am cumparat releu de incarcare nou de 6v si nu stiu cum si unde sa leg firele. I-mi poate spune cineva cum si unde vin firele de la dinam? Am uitat sa spun ca abia am pornit-o dar am pornit-o direct din baterie fara releu pus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,

 

Am nevoie de o schema de conectare - adaptare a magnetoului de minsk/voschod pe IJ 49,daca o are cineva,sau un link catre pagina,daca s-a mai pus vreodata, va rog.

 

Merci mult

 

:wavey:

Editat de mpc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor ! ;) Ma numesc Andrei , am 16 ani si de curand cineva mi-a facut cadou un ij 56 (festival sau nu) din cauza ca proprietarului nu-i mai ardea sa o puna in functiune.Asa ca am luat-o si m-am gandit sa o restaurez doar ca avand 16 ani si neavand niciodata un motor nu ma prea pricep :( mai ales ca e ruginita toata , iar la partea electrica voi avea mare nev de ajutor din cauza ca dinamul este pe 6v si nimeni cu care am vb pana acum nu mi-a putut oferi vreun ajutor. I-am cumparat releu de incarcare nou de 6v si nu stiu cum si unde sa leg firele. I-mi poate spune cineva cum si unde vin firele de la dinam? Am uitat sa spun ca abia am pornit-o dar am pornit-o direct din baterie fara releu pus

M-a lovit nostalgia şi îmi aduc amintew că tot la 16 ani am primit şi eu cadou prima mea motoretă (Mobra 50) şi eram cam dezorientat referitor la ce era de făcut pe ea, aşa că te înţeleg.

Revenind la subiect: ai luat releu de IJ? Dacă da, scheme se găsesc şi oricum e uşor de legat datorită simbolurilor care se găsesc pe stator şi releu. Dacă nu, atunci fă o poză releului să vedem şi noi despre ce vorbim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor ! ;) Ma numesc Andrei , am 16 ani si de curand cineva mi-a facut cadou un ij 56 (festival sau nu) din cauza ca proprietarului nu-i mai ardea sa o puna in functiune.Asa ca am luat-o si m-am gandit sa o restaurez doar ca avand 16 ani si neavand niciodata un motor nu ma prea pricep :( mai ales ca e ruginita toata , iar la partea electrica voi avea mare nev de ajutor din cauza ca dinamul este pe 6v si nimeni cu care am vb pana acum nu mi-a putut oferi vreun ajutor. I-am cumparat releu de incarcare nou de 6v si nu stiu cum si unde sa leg firele. I-mi poate spune cineva cum si unde vin firele de la dinam? Am uitat sa spun ca abia am pornit-o dar am pornit-o direct din baterie fara releu pus

 

Daca releul regulator este nou, pe 6 volti si este de IJ 56.......nu stiu cata incredere ai putea avea in el. Eu am avut asa ceva pe mana acum vreo luna de zile ( nou, scos din cutie, fabricat in '98 ) si nu a fost bun de nici o culoare chiar daca am incercat sa-l reglez ( a se intelege ca in momentul in care cumperi releu regulator de tensiune de IJ 56 nou ar trebui sa-si faca serviciul undeva intre 7,2 - 7,5 volti , lucru de care nu am avut parte, motiv pentru care am fost nevoit sa-l inlocuiesc cu un releu fabricat in 1963 - adica SH - foarte bun).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,

 

Am nevoie de o schema de conectare - adaptare a magnetoului de minsk/voschod pe IJ 49,daca o are cineva,sau un link catre pagina,daca s-a mai pus vreodata, va rog.

 

Merci mult

 

:wavey:

Sper ca poate cineva sa ma sprijine . . . .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper ca poate cineva sa ma sprijine . . . .

ia de la gaspar flansa gata facuta, e vreo 20-30 lei, si schema cu instalatia de minsk o ai deja :peace:

uite cum tre sa arate flansa /index.php?/topic/606196-alternator-12v-ij-sau-magnetou-minsk/# postul #9

rasfoieste un pic topicul din link

Editat de schumydan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:bigstar:

ia de la gaspar flansa gata facuta, e vreo 20-30 lei, si schema cu instalatia de minsk o ai deja :peace:

uite cum tre sa arate flansa /index.php?/topic/606196-alternator-12v-ij-sau-magnetou-minsk/# postul #9

rasfoieste un pic topicul din link

Merci Maestre ! :bigstar:

 

Asa voi face.

 

Oare cat ar fi o instalatie de minsk noua, in caz ca se gaseste ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...