Sari la conținut

Reconditionare/restaurare IJ 350 din 1960


daniancu06
 Share

Postări Recomandate

am dat peste bujii "castrate" de electrodul de masa la scuterele chinezesti in 4 t care trecusera prin nspe maini, explicatia fu simpla:

L-am rupt din greseala, si daca am vazut ca merge asa am lasat-o sau Ce, trebuia sa mai fie ceva acolo, asa am luat-o

si intradevar, mergeau orezariile la fel ca si cu o bujie normala, dumnezeu stie cum dadea scanteia ca daca scoteam bujia si probam, scanteia nu o vedeam, da in motor in e intuneric si se schimba treaba, la lumina nu le placea :crack:

Editat de schumydan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 195
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@ dany_oldmoto nu exista bujii de 2 timpi sau 4 timpi.

 

exista bujii cu sau fara rezistor, este necesar sa tii cont de dimensiuni fizice, etc

 

 

Cifra termica conteaza enorm. motorul poate merge prost sauu se poate distruge de la o bujie aleasa prost.

Cautati posturile mele de acum cativa ani pentru detalii si tabele de echivalenta. La cerere pot sa mai caut in arhive

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.ngksparkp...ugs/surface.asp

Na, cu ocazia asta am vazut si eu una si intr-o poza nu doar in desene prin carti romanesti din anii 80. Deci bujiile astea se folosesc la motoare Wankel[ care au aparut pe la sfarsitul anilor 50 parca], motoare rapide de ambarcatiuni etc. Exista, nu sunt un mit. Cat despre faptul ca in lucrarea in care am vazut vb de ele erau numite bujii 2 timpi, cred ca asta are de-a face cu faptul ca motoarele de ambarcatiuni mici rapide erau in marea majoritate in 2 timpi.

 

Motorul Wankel a fost proiectat in anii '20 si fabricat tot in anii aia, nicidecum in anii '50.

 

Intrebari :

 

1 - in cati timpi e motorul Wankel ?

2 - ce raport de compresie are un motor Wankel , in comparatie cu un motor clasic in 2 timpi ?

3 - cate motociclete au avut in dotare astfel de motor ? (daca tot generalizam hai sa o facem strict pentru 2 sau 3 roti , MUSAI "COMUNISTE")

 

am dat peste bujii "castrate" de electrodul de masa la scuterele chinezesti in 4 t care trecusera prin nspe maini, explicatia fu simpla:

L-am rupt din greseala, si daca am vazut ca merge asa am lasat-o sau Ce, trebuia sa mai fie ceva acolo, asa am luat-o

si intradevar, mergeau orezariile la fel ca si cu o bujie normala, dumnezeu stie cum dadea scanteia ca daca scoteam bujia si probam, scanteia nu o vedeam, da in motor in e intuneric si se schimba treaba, la lumina nu le placea :crack:

 

"Orezariile"/scuterele , marea majoritate a lor , sunt in 4 timpi ... din cate stiu. Si mai stiu ca sunt facute "de unica folosinta". Aici vorbim de motociclete comuniste , nu de fiare imbracate in plastic , care se strica dupa 2-3000 km, fabricate acum 5-6 ani.

 

@ dany_oldmoto nu exista bujii de 2 timpi sau 4 timpi.

 

Exista bujii cu sau fara rezistor, este necesar sa tii cont de dimensiuni fizice, etc.

 

 

Cifra termica conteaza enorm. Motorul poate merge prost sau se poate distruge de la o bujie aleasa prost.

 

Adevarat.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a fost la un moment dat un prototip MZ cu motor Wankel , e comunista destul? Oricum nu eu am inceput cu aberatii despre bujii pentru 2 timpi. Bujia e bujie si atat. Am vrut doar sa-ti demonstrez ca nu doar ce ai vazut prin vechi carti romanesti exista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu cu cine votez...??? pana acum la Dnepr...am tot cumparat sinteroame 14np18 nu pre-ai place 14 np 21 se simte mai bine... NGK-uri care s-ar potrivi?

ia tabelu si studiaza. tine si de temperatura de afara la motoarele cu racire normala pe aer (de obicei schimba clasa de bujii la vreme rece ;))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Catalogul NGK spune ca, pentru "Dnepr 650", bujia cea mai potrivita este BP6HS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a fost la un moment dat un prototip MZ cu motor Wankel , e comunista destul? Oricum nu eu am inceput cu aberatii despre bujii pentru 2 timpi. Bujia e bujie si atat. Am vrut doar sa-ti demonstrez ca nu doar ce ai vazut prin vechi carti romanesti exista.

 

NSU, DKW, MZ ? Tu-mi vorbesti de prototipuri. In anii aia, prototipul, daca nu era fiabil, nu era produs in serie si proiectul era abandonat. Fotografia aia e facuta la una din paginile din-truna din cartile ce le detin (despre bujii). Daca s-a nimerit sa fie in limba romana asta e cu totul altceva. Bujia din link-ul pus de tine mai sus este, de fapt, bujia "f" din fotografia postata de mine.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gata, nu mai stricati topicul omului. Deschideti altul separat pt bujii si prototipuri.

 

@ daniancu06 - exista un silicon negru pentru etansat cartere (tub asemanator cu ala pe care il folosesti tu), DAca nu il gasesti la benzinarii mergi la nagazinele de piese auto si cere silicon de etansat bloc motor de aluminiu. (calitate normala exemplu victor reinz - cam 35 lei pe tub; calitate extra - exemplu silicon oem FORD - scump si bun120 ron tubu ). Va arata mult mai bine .

O chestie importanta: sper ca nu ai uiitat sa lasi la locul lor suruburile de prindere pe cadru din spatele motorului. se pot pune acolo doar cu capacele date jos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la Ij Sinterom 14 NP-18 (cifra termica 225) si vara pe caldura tot NP 18 sau mai bine NP 21 / Brisk N 15 YC (ambele cifrra termica 240, dar mai bine Sitenrom).

Ijul e nepretentios la bujie o tii zeci de mii de km.

Celebra "bujie pt 2T" de la SInterom se monta la Mobre si Trabant si era 14NP27 nu poti pune asa ceva, e prea calda.

Din fericire la IJ e buna taman "bujia de Dacie" asa cum stiu sa-ti vanda toti vanzatoriii de piese. De Dacie berlina! De preferinta SInterom dar si Falke sau Iskra sunt bune.

 

{Niprul si Uralul sunt usor mai pretentioase si mananca bujii nu neaparat din motive de ardere. Iarna 14 NP 21 -de Dacie de iarna-, vara 14 NP24 (greu de gasit, echivalent NGK BP7HS si Beru 14-6 sau 14NP 21 B.}

'valoarea termica a bujiei se exprima in secunde , si reprezinta timpul de la pornirea in starea rece a motorului pina la aparitia aprinderii secundare a fluidului motor, de la izolatorul fierbinte, în conditii anumite de functionare...' -drobu 2005 dintr-un manual de termotehnica de cand era el june.

 

 

@Ijul de fata, siliconul ala rosu arata ca o dezvirginare.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca merge incarcare si aprinderea lasa 6V pt originalitate, relee regulatoare se gasesc, probabl ca si generatoare 6V. Oricum Ijul din 1960 nu va fi motocicleta de zi de zi ci mai mult din weekend in weekend sau o data de doua ori pe an pana unde ne intalnim. E lenta, franeaza prost, vibreaza. In rest daca vrei sa te misti iti trebuie o motocicleta...moderna.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca merge incarcare si aprinderea lasa 6V pt originalitate, relee regulatoare se gasesc, probabl ca si generatoare 6V. Oricum Ijul din 1960 nu va fi motocicleta de zi de zi ci mai mult din weekend in weekend sau o data de doua ori pe an pana unde ne intalnim. E lenta, franeaza prost, vibreaza. In rest daca vrei sa te misti iti trebuie o motocicleta...moderna.

Zilele in care o sa mergi cu ea vor fi zilele cele mai frumoase din viata ta , am inceput motociclismul pe un festival si senzatiile" tari" traite atunci nu pot fi descrise in cuvinte :). Si acum imi aduc aminte panta de la Academie =))), seara in care am umplut de fum tot bulevardul Magheru ca na am bagat pea mult ulei in benzina, faptul ca ieseam seara si schimbam destul de des bujiile ce se ancrasau . Nu te astepta sa iti mearga snur poate vei merge o zi pe saptamina si vei repara in restul saptaminii dar ziua in care vei merge va fi cea mai fericita zi a ta .Nu te astepta sa gasesti piese noi bune , cauta piese vechi (tinute de mosi prin camara)sunt mult mai bune decit cele facute in Ucraina prin ateliere obscure .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam de sfaturi. Daca mai aveti, primesc cu mare placere. Cat despre silicon, o sa curat excesul si ii dau cu o vopsea sa nu se vada, nici mie nu-mi place deloc

 

Poti folosi cu incedere asa ceva, rezista la temperatura, nu se cojeste ,nu se ingalbeneste si da un aspect placut.

post-54201-0-32641800-1351151379_thumb.jpg

post-54201-0-66690800-1351151711_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multi recomanda inchegarea celor doua semi-cartere ale motorului cu vopsea sau shellac, daca ele sunt inca destul de plane incat sa nu fie nevoie de o garnitura.

 

Si daca Izh-ul asta e, din fabricatie si din reparatie, macar la fel de fiabil cat e Jawa de 250 cmc din aceeasi perioada, atunci poti sa-l folosesti mult si bine ca motocicleta de zi cu zi :P. Aleko face afirmatii prapastioase de cand are galagia aia de BMW cu atas :D.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe viitor poti folosi si siliconul de culoare negru(cu ala va arata altfel)

Eu folosesc silicon roz! Se asorteaza cu orice....., il intind cu spaclul generos , pe dinafara , ca sa intre bine la imbinari....

Niciodata nu am inteles , de ce taranii nu reusesc sa stearga surplusul de silicon cu o bucata de chilot, sau cu ce se mai gaseste acolo in lemnarie.....Trebuie sa se vada ca reparatia a fost un succes , si s-a pus mult silicon 'sa tina si sa nu curga'...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intre carterele de la motorul Ij-ului 56 am pus garnitura din prespan de 0,3 mm pe care am imbibat-o in lac termic , am strans suruburile dintre cartere , am montat capacul cutiei de viteze cu toate suruburile stranse , am pus 4 suruburi in gaurile/prinderile motorului pe cadru (stranse, bineinteles) dupa care am bagat motorul in cuptorul unui aragaz si l-am tinut acolo aproximativ 40 min. la 100 de grade. Nu mai da nici o picatura de ulei printre cartere. Motorul are deja 1000 si ceva de km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...