schumydan Postat Octombrie 23, 2012 Share Postat Octombrie 23, 2012 (editat) am dat peste bujii "castrate" de electrodul de masa la scuterele chinezesti in 4 t care trecusera prin nspe maini, explicatia fu simpla: L-am rupt din greseala, si daca am vazut ca merge asa am lasat-o sau Ce, trebuia sa mai fie ceva acolo, asa am luat-o si intradevar, mergeau orezariile la fel ca si cu o bujie normala, dumnezeu stie cum dadea scanteia ca daca scoteam bujia si probam, scanteia nu o vedeam, da in motor in e intuneric si se schimba treaba, la lumina nu le placea Editat Octombrie 23, 2012 de schumydan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 23, 2012 Share Postat Octombrie 23, 2012 @ dany_oldmoto nu exista bujii de 2 timpi sau 4 timpi. exista bujii cu sau fara rezistor, este necesar sa tii cont de dimensiuni fizice, etc Cifra termica conteaza enorm. motorul poate merge prost sauu se poate distruge de la o bujie aleasa prost. Cautati posturile mele de acum cativa ani pentru detalii si tabele de echivalenta. La cerere pot sa mai caut in arhive Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Octombrie 23, 2012 Share Postat Octombrie 23, 2012 (editat) http://www.ngksparkp...ugs/surface.asp Na, cu ocazia asta am vazut si eu una si intr-o poza nu doar in desene prin carti romanesti din anii 80. Deci bujiile astea se folosesc la motoare Wankel[ care au aparut pe la sfarsitul anilor 50 parca], motoare rapide de ambarcatiuni etc. Exista, nu sunt un mit. Cat despre faptul ca in lucrarea in care am vazut vb de ele erau numite bujii 2 timpi, cred ca asta are de-a face cu faptul ca motoarele de ambarcatiuni mici rapide erau in marea majoritate in 2 timpi. Motorul Wankel a fost proiectat in anii '20 si fabricat tot in anii aia, nicidecum in anii '50. Intrebari : 1 - in cati timpi e motorul Wankel ? 2 - ce raport de compresie are un motor Wankel , in comparatie cu un motor clasic in 2 timpi ? 3 - cate motociclete au avut in dotare astfel de motor ? (daca tot generalizam hai sa o facem strict pentru 2 sau 3 roti , MUSAI "COMUNISTE") am dat peste bujii "castrate" de electrodul de masa la scuterele chinezesti in 4 t care trecusera prin nspe maini, explicatia fu simpla: L-am rupt din greseala, si daca am vazut ca merge asa am lasat-o sau Ce, trebuia sa mai fie ceva acolo, asa am luat-o si intradevar, mergeau orezariile la fel ca si cu o bujie normala, dumnezeu stie cum dadea scanteia ca daca scoteam bujia si probam, scanteia nu o vedeam, da in motor in e intuneric si se schimba treaba, la lumina nu le placea "Orezariile"/scuterele , marea majoritate a lor , sunt in 4 timpi ... din cate stiu. Si mai stiu ca sunt facute "de unica folosinta". Aici vorbim de motociclete comuniste , nu de fiare imbracate in plastic , care se strica dupa 2-3000 km, fabricate acum 5-6 ani. @ dany_oldmoto nu exista bujii de 2 timpi sau 4 timpi. Exista bujii cu sau fara rezistor, este necesar sa tii cont de dimensiuni fizice, etc. Cifra termica conteaza enorm. Motorul poate merge prost sau se poate distruge de la o bujie aleasa prost. Adevarat. Editat Octombrie 23, 2012 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Octombrie 24, 2012 Share Postat Octombrie 24, 2012 a fost la un moment dat un prototip MZ cu motor Wankel , e comunista destul? Oricum nu eu am inceput cu aberatii despre bujii pentru 2 timpi. Bujia e bujie si atat. Am vrut doar sa-ti demonstrez ca nu doar ce ai vazut prin vechi carti romanesti exista. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adolf118 Postat Octombrie 24, 2012 Share Postat Octombrie 24, 2012 si eu cu cine votez...??? pana acum la Dnepr...am tot cumparat sinteroame 14np18 nu pre-ai place 14 np 21 se simte mai bine... NGK-uri care s-ar potrivi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 24, 2012 Share Postat Octombrie 24, 2012 si eu cu cine votez...??? pana acum la Dnepr...am tot cumparat sinteroame 14np18 nu pre-ai place 14 np 21 se simte mai bine... NGK-uri care s-ar potrivi? ia tabelu si studiaza. tine si de temperatura de afara la motoarele cu racire normala pe aer (de obicei schimba clasa de bujii la vreme rece ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Octombrie 24, 2012 Share Postat Octombrie 24, 2012 Catalogul NGK spune ca, pentru "Dnepr 650", bujia cea mai potrivita este BP6HS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 (editat) a fost la un moment dat un prototip MZ cu motor Wankel , e comunista destul? Oricum nu eu am inceput cu aberatii despre bujii pentru 2 timpi. Bujia e bujie si atat. Am vrut doar sa-ti demonstrez ca nu doar ce ai vazut prin vechi carti romanesti exista. NSU, DKW, MZ ? Tu-mi vorbesti de prototipuri. In anii aia, prototipul, daca nu era fiabil, nu era produs in serie si proiectul era abandonat. Fotografia aia e facuta la una din paginile din-truna din cartile ce le detin (despre bujii). Daca s-a nimerit sa fie in limba romana asta e cu totul altceva. Bujia din link-ul pus de tine mai sus este, de fapt, bujia "f" din fotografia postata de mine. Editat Octombrie 25, 2012 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 gata, nu mai stricati topicul omului. Deschideti altul separat pt bujii si prototipuri. @ daniancu06 - exista un silicon negru pentru etansat cartere (tub asemanator cu ala pe care il folosesti tu), DAca nu il gasesti la benzinarii mergi la nagazinele de piese auto si cere silicon de etansat bloc motor de aluminiu. (calitate normala exemplu victor reinz - cam 35 lei pe tub; calitate extra - exemplu silicon oem FORD - scump si bun120 ron tubu ). Va arata mult mai bine . O chestie importanta: sper ca nu ai uiitat sa lasi la locul lor suruburile de prindere pe cadru din spatele motorului. se pot pune acolo doar cu capacele date jos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniancu06 Postat Octombrie 25, 2012 Autor Share Postat Octombrie 25, 2012 O sa caut si silicon din care zici tu, dar si pe asta zice ca e pt chiulase and stuff, si nu l-am luat din benzinarie. Suruburile sunt la locul lor, m-am prins de cand demontam care e spilul lor:) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 nu am zis ca siliconu rosu nu e bun, din contra singurul necaz este ca arata nasol si e pacat de mobra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 (editat) la Ij Sinterom 14 NP-18 (cifra termica 225) si vara pe caldura tot NP 18 sau mai bine NP 21 / Brisk N 15 YC (ambele cifrra termica 240, dar mai bine Sitenrom). Ijul e nepretentios la bujie o tii zeci de mii de km. Celebra "bujie pt 2T" de la SInterom se monta la Mobre si Trabant si era 14NP27 nu poti pune asa ceva, e prea calda. Din fericire la IJ e buna taman "bujia de Dacie" asa cum stiu sa-ti vanda toti vanzatoriii de piese. De Dacie berlina! De preferinta SInterom dar si Falke sau Iskra sunt bune. {Niprul si Uralul sunt usor mai pretentioase si mananca bujii nu neaparat din motive de ardere. Iarna 14 NP 21 -de Dacie de iarna-, vara 14 NP24 (greu de gasit, echivalent NGK BP7HS si Beru 14-6 sau 14NP 21 B.} 'valoarea termica a bujiei se exprima in secunde , si reprezinta timpul de la pornirea in starea rece a motorului pina la aparitia aprinderii secundare a fluidului motor, de la izolatorul fierbinte, în conditii anumite de functionare...' -drobu 2005 dintr-un manual de termotehnica de cand era el june. @Ijul de fata, siliconul ala rosu arata ca o dezvirginare. Editat Octombrie 25, 2012 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniancu06 Postat Octombrie 25, 2012 Autor Share Postat Octombrie 25, 2012 Multam de sfaturi. Daca mai aveti, primesc cu mare placere. Cat despre silicon, o sa curat excesul si ii dau cu o vopsea sa nu se vada, nici mie nu-mi place deloc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 nu o sa stea vopseaua aia cum trebuie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 (editat) daca merge incarcare si aprinderea lasa 6V pt originalitate, relee regulatoare se gasesc, probabl ca si generatoare 6V. Oricum Ijul din 1960 nu va fi motocicleta de zi de zi ci mai mult din weekend in weekend sau o data de doua ori pe an pana unde ne intalnim. E lenta, franeaza prost, vibreaza. In rest daca vrei sa te misti iti trebuie o motocicleta...moderna. Editat Octombrie 25, 2012 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rados Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 daca merge incarcare si aprinderea lasa 6V pt originalitate, relee regulatoare se gasesc, probabl ca si generatoare 6V. Oricum Ijul din 1960 nu va fi motocicleta de zi de zi ci mai mult din weekend in weekend sau o data de doua ori pe an pana unde ne intalnim. E lenta, franeaza prost, vibreaza. In rest daca vrei sa te misti iti trebuie o motocicleta...moderna. Zilele in care o sa mergi cu ea vor fi zilele cele mai frumoase din viata ta , am inceput motociclismul pe un festival si senzatiile" tari" traite atunci nu pot fi descrise in cuvinte . Si acum imi aduc aminte panta de la Academie =))), seara in care am umplut de fum tot bulevardul Magheru ca na am bagat pea mult ulei in benzina, faptul ca ieseam seara si schimbam destul de des bujiile ce se ancrasau . Nu te astepta sa iti mearga snur poate vei merge o zi pe saptamina si vei repara in restul saptaminii dar ziua in care vei merge va fi cea mai fericita zi a ta .Nu te astepta sa gasesti piese noi bune , cauta piese vechi (tinute de mosi prin camara)sunt mult mai bune decit cele facute in Ucraina prin ateliere obscure . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 ...Celebra "bujie pt 2T" de la SInterom se monta la Mobre si Trabant si era 14NP27 nu poti pune asa ceva, e prea RECE... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 Multam de sfaturi. Daca mai aveti, primesc cu mare placere. Cat despre silicon, o sa curat excesul si ii dau cu o vopsea sa nu se vada, nici mie nu-mi place deloc Pe viitor poti folosi si siliconul de culoare negru(cu ala va arata altfel) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 dap Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_motor86 Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 Multam de sfaturi. Daca mai aveti, primesc cu mare placere. Cat despre silicon, o sa curat excesul si ii dau cu o vopsea sa nu se vada, nici mie nu-mi place deloc Poti folosi cu incedere asa ceva, rezista la temperatura, nu se cojeste ,nu se ingalbeneste si da un aspect placut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniancu06 Postat Octombrie 25, 2012 Autor Share Postat Octombrie 25, 2012 Poti folosi cu incedere asa ceva, rezista la temperatura, nu se cojeste ,nu se ingalbeneste si da un aspect placut. Arata super. Din asta iau !!! Multam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 Multi recomanda inchegarea celor doua semi-cartere ale motorului cu vopsea sau shellac, daca ele sunt inca destul de plane incat sa nu fie nevoie de o garnitura. Si daca Izh-ul asta e, din fabricatie si din reparatie, macar la fel de fiabil cat e Jawa de 250 cmc din aceeasi perioada, atunci poti sa-l folosesti mult si bine ca motocicleta de zi cu zi . Aleko face afirmatii prapastioase de cand are galagia aia de BMW cu atas . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 Poti folosi cu incedere asa ceva, rezista la temperatura, nu se cojeste ,nu se ingalbeneste si da un aspect placut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 Pe viitor poti folosi si siliconul de culoare negru(cu ala va arata altfel) Eu folosesc silicon roz! Se asorteaza cu orice....., il intind cu spaclul generos , pe dinafara , ca sa intre bine la imbinari.... Niciodata nu am inteles , de ce taranii nu reusesc sa stearga surplusul de silicon cu o bucata de chilot, sau cu ce se mai gaseste acolo in lemnarie.....Trebuie sa se vada ca reparatia a fost un succes , si s-a pus mult silicon 'sa tina si sa nu curga'... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 Intre carterele de la motorul Ij-ului 56 am pus garnitura din prespan de 0,3 mm pe care am imbibat-o in lac termic , am strans suruburile dintre cartere , am montat capacul cutiei de viteze cu toate suruburile stranse , am pus 4 suruburi in gaurile/prinderile motorului pe cadru (stranse, bineinteles) dupa care am bagat motorul in cuptorul unui aragaz si l-am tinut acolo aproximativ 40 min. la 100 de grade. Nu mai da nici o picatura de ulei printre cartere. Motorul are deja 1000 si ceva de km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.