Adolf118 Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 si-acuma ca un spirit de gluma! nu va suparati! Caut cuptor incapator ptr motor de Dnepr, ce model recomandati? ))) si-acuma serios! motorul era complet, complet, gata de pus cadru si pornit? (evident fara benzina) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 Carterele (cand le-am bagat in cuptor) aveau pe ele doar rulmentii de palier si ambielajul. Aviz celor ce vor face ca mine : SA VA CUMPARATI O HOTA PUTERNICA !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adolf118 Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 Ei...acuma un raspuns mai complet...deci pistoanele nu se baga si ele in cuptor... Ma gandesc ca e valabil la toate motoarele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 Arata super. Din asta iau !!! Multam mai bine il cureti si il sablezi frumos. va arata mai bine in timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_motor86 Postat Octombrie 25, 2012 Share Postat Octombrie 25, 2012 ...........???.......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniancu06 Postat Octombrie 26, 2012 Autor Share Postat Octombrie 26, 2012 mai bine il cureti si il sablezi frumos. va arata mai bine in timp. Bineinteles ca o sa-l curat bine! Doar daca trebuie il vopsesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emster Postat Martie 7, 2013 Share Postat Martie 7, 2013 salu! am desfacut aprinderea la motocicleta(ij planeta 2 350) si e toata murdara de ulei si vaselina .Cum si cu ce as putea sa o curat,plus de asta cum ar trebui sa leg firele la bobina si la releu.M-am gadin sa ii fac o aprindere electronica . Astept pareri !am facut si niste poze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
daniancu06 Postat Martie 7, 2013 Autor Share Postat Martie 7, 2013 Buna intrebare! Eu inca nu am ajuns acolo. Poate ne lamureste vreun user cu mai multa experienta ce si cum in legatura cu conexiunile electrice. O sa-i pun si eu aprindere electronica! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny75 Postat Martie 17, 2013 Share Postat Martie 17, 2013 (editat) Vad ca nici unul dintre colegii de reconditionare nu mai posteaza nimic asa ca pun eu vreo 2 poze cu stadiul in care ma aflu, poate sint mobilizatoare si pentru restul lumii. Cu putin noroc saptamana ce vine poate reusesc sa aud primele rateuri..... Editat Martie 17, 2013 de johnny75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fishy86 Postat Martie 17, 2013 Share Postat Martie 17, 2013 @ johnny75 : Frumoasa ! Ai cumparat martori noi de incarcare si mers in gol sau is cele originale ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Martie 17, 2013 Share Postat Martie 17, 2013 (editat) pun si eu 2 poze cu IJ-ul meu.eu is in urma mult.eu am sa montez alternator de IJ.renunt la dinam. PS.: "johnny75" arata bine de tot capra salu! am desfacut aprinderea la motocicleta(ij planeta 2 350) si e toata murdara de ulei si vaselina .Cum si cu ce as putea sa o curat,plus de asta cum ar trebui sa leg firele la bobina si la releu.M-am gadin sa ii fac o aprindere electronica . Astept pareri !am facut si niste poze DSCN2283.JPGDSCN2284.JPGDSCN2288.JPG PS. " emster" cureti/speli cu motorina si jet de apa dupa motorina.pe urna jet de aer Editat Martie 17, 2013 de robert bk350 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
etarulescu Postat Martie 17, 2013 Share Postat Martie 17, 2013 Vad ca nici unul dintre colegii de reconditionare nu mai posteaza nimic asa ca pun eu vreo 2 poze cu stadiul in care ma aflu, poate sint mobilizatoare si pentru restul lumii. Cu putin noroc saptamana ce vine poate reusesc sa aud primele rateuri..... Frumos tare ij-ul acesta. Bravo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 17, 2013 Share Postat Martie 17, 2013 ...saptamana ce vine poate reusesc sa aud primele rateuri..... Te felicit pentru realizare, si sa te bucuri de ea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny75 Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Revin cu noutati..amestecate. Am reusit sa pornesc motorul: dupa ce am consumat 1 litru de benzina in 10 min. si am schimbat bujia de 15 ori, mi-am dat seama ca soclul meu era tot timpul tras, dupa 1 min de functionare se uda bujia oricum, arunca benzina nearsa pe tobe scotea fum in draci si se oprea. Cu surprindere am constatat ca socul era invers fata de carburatorul K65, sta tot timpul activ si cind vreau sa-l anulez trebuie sa trag de cablu si sa-l tin tras. Nu ma asteptam si nu mi se pare normal. Dupa ce-am descoperit treaba asta, cu ultima bujie uscata, am reusit sa o pornesc si sa o reglez, merge bine, la relanti sta perfect. Motocicleta am pornit-o cu curent de la redresor alimentat la + bobina si masa la cadru motocicletei. Habar n-am avut ca un dinam poate genera curent si fara sa fie excitat si prin urmare in timp ce incercam sa tin motorul pornit, un + de la dinam a dat la masa si a iesit un mare nor de fum alb din dinam. N-am mai avut timp sa verific dar mai mult ca sigur este prajit complet. Veste buna este ca am gasit un dinam nou de vanzare si l-am cumparat cu 80 lei. Pe cel vechi am sa incerc sa-l rebobinez. Initial instalatia electrica cred ca era cu + la cadru, acuma eu vreau sa o fac la modul clasic cu - la cadru. Am o schema de pe net. As vrea daca cineva a mai facut modificarea asta sa imi spuna ce puncte trebuie urmarite cu mare atentie, in special conectarea la dinam, pentru ca daca-l mai prajesc si pe asta ma spinzur de limba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian94 Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 unde ai gasit dinam nou cu 80 de lei ca vreau si eu unul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny75 Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 dinamul l-am gasit la un nene in varsta (desigur), care era prieten cu un prieten de-al unui prieten de-al meu . nici nu l-am vazut nici nu stiu daca e complet cu rotor cu tot...in wekeend ar trebui sa-l am daca am ceva noroc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 Daca a iesit fum din dinam asta nu inseamna neaparat ca e ars. De rebobinat o sa-l rebobinezi (daca e ars) dar nu o sa-ti mai lucreze la parametrii normali, motivul fiind compozitia materialului din care se face sarma de bobinat. IJ 56 a avut, din fabrica, plusul la masa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 (editat) ....IJ 56 a avut, din fabrica, plusul la masa. Sefu', eu sincer ma indoiesc ca ai dreptate... Sti de ce? Acum peste 40 de ani aveam un vecin cu IJ350 si un altul cu DKW350(pe care-i chibitam), amandoi aveau (-) la masa... de-acolo mi se trage! Nu cred ca rusii au copiat gresit ceva! Dar pot sa-ti spun ca la dinam se poate inversa polaritatea remanenta, astfel dinamul produce aceiasi tensiune cu polaritate inversata pastrand instalatia electrica fara modificari - si evident inversand polaritatea bateriei. Asta nu inseamna ca a fost fabricata asa! In legatura cu prajitul dinamului cred ca ai dreptate, s-o fi ars rezistenta de excitatie, a scos fum si s-a speriat omul... trebuie verificat(e greu sa arzi un dinam) Editat Martie 27, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 (editat) Te indoiesti degeaba. Eu nu vorbesc din ce am vazut la vecini. Detin cartea/notita tehnica originala "Motocicletele IJ 56 si IJ 56K" scrisa in limba romana, carte/notita tehnica cu care erau "echipate" motocicletele atunci cand erau vandute , noi , in magazin. Mai am inca o carte identica , tot in limba romana scrisa , numai ca e in format electronic. Pe ambele carti este desenata la fel instalatia electrica. Si la IJ 56 si la IJ 56K plusul e la masa. Editat Martie 27, 2013 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 Este normal ca plusul sa fie la masa la motocicletele din acea perioadă. Asta pentru că tranzistoarele cu germaniu ce erau eventual utilizate la aprinderi, etc, erau pnp si foloseau tensiune negativă față de șasiu, de aici și plusul la masă. După ce s-a impus siliciul (tiristoare și tranzistoare) care erau cu precădere npn și utilizau tensiune pozitivă față de șasiu, s-a trecut minusul la masă (nu pot să spun că stiu sigur aceste lucruri dar așa mi se pare firesc să fie - alte motivații eu nu văd). PS: nu am desfăcut niciodată dinamul de la j3-ul meu, dar rezistențele bobinate de limitare a curentului sînt montate pe carcasa releului de încărcare așa că dacă a ieșit fum din dinam, 9 din 10 este ars. Și una aia care rămine din 10 ca mai este bun, nu merită: pentru că izolația clar a fost supraîncinsă (fum...) și deteriorată. Rezultă astfel șanse bune ca treaba să se ducă (singură) pînă la capăt și să apară scurt-circuit în bobinaj undeva în mijlocul șoselei... Părerea mea este că dinamul trebuie verificat de un bobinator cu experiență, dacă nu rebobinat preventiv... PPS: verifică releul conjunctor-disjunctor. Dacă ai alimentat electrica moto dintr-un redresor de încărcare care dă o tensiune destul de mare, cel mai probabil, mai mare decît tensiunea de la periile dinamului, atunci cel din urmă ar fi trebuit să fie deconectat de la instalație care trebuia să meargă pe baterie (redresor). Asta dacă ai plusul la masă (care s-a atins de șasiu) iar minusul la releu (care ar fi trebuit sa fie deschis și să nu lase curentul să circule prin rotor). Rolul acestui releu este să nu lase dinamul să lucreze ca motor atunci cînd tensiunea bateriei este mai mare decît cea generată de el. Iar dacă ai avut excitatia deconectată și rotorul legat accidental la bornele redresorului (care dă tensiune pulsatorie, nu continuă) atunci tensiunea pulsatorie pe rotor a determinat o magnetizație redusă în stator. Rezultatul: dinamul a lucrat ca motor pe caracteristică mecanică de flux: turație foarte mare, curent prin rotor (nu prin excitatie) foarte mare: verifică bobinajul rotoric și periile să nu fie prăjite... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny75 Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 am avut releul regulator deconectat. alimentarea am facut-o de la redresor cu "+" direct la borna de "+" a bobinei de inductie si "--" la cadrul motocicletei. dupa ce motorul a pornit pe unul dintre firele care venea din dinam a aparut tensiune si dupa ce a atins de cadrul motocicletei a iesit fum alb din dinam (mult). eu fiind ocupat cu reglatul motorului n-am vazut cind firul a dat la masa si probabil a stat 10-20 sec in scurtcircuit. legat de rebobinarea dinamului, la mine in oras la atelierele astea de bobinat nu se baga nimeni sa-mi faca dinamul...le e frica pentru ca e nevoie de sarma groasa, se lucreaza greu, nu stiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bandit red Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 Vad ca nici unul dintre colegii de reconditionare nu mai posteaza nimic asa ca pun eu vreo 2 poze cu stadiul in care ma aflu, poate sint mobilizatoare si pentru restul lumii. Cu putin noroc saptamana ce vine poate reusesc sa aud primele rateuri..... Trabantul, Trabantul.....cat este Trabantul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 am avut releul regulator deconectat. alimentarea am facut-o de la redresor cu "+" direct la borna de "+" a bobinei de inductie si "--" la cadrul motocicletei. dupa ce motorul a pornit pe unul dintre firele care venea din dinam a aparut tensiune si dupa ce a atins de cadrul motocicletei a iesit fum alb din dinam (mult). eu fiind ocupat cu reglatul motorului n-am vazut cind firul a dat la masa si probabil a stat 10-20 sec in scurtcircuit. legat de rebobinarea dinamului, la mine in oras la atelierele astea de bobinat nu se baga nimeni sa-mi faca dinamul...le e frica pentru ca e nevoie de sarma groasa, se lucreaza greu, nu stiu. jonny75. daca deja iti da de cap dinamul,de ce nu il lasi in traba lui.monteazati un alternator de IJ.si ai scapat de probleme.astea sun inbunatatiri.nu modificari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny75 Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 Trabantul.....nu are pret. Hai sa va arat cum arata un dinam nou de IJ 56: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian94 Postat Martie 29, 2013 Share Postat Martie 29, 2013 (editat) pentru cei interesati: stop ij reconditionat la ROTEA S.R.L, Bd. Iuliu Maniu (langa autogara militari), Bucuresti. Recomand 100%. Editat Martie 29, 2013 de marian94 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.