Sari la conținut

Alegere moto


markyinxs
 Share

Postări Recomandate

Salut. Vreau sa schimb motocicleta si as vrea pareri ale celor care au mers pe modelele dintre care vreau sa aleg.

Vreau sa iau ori VFR 800 ori CBR 954. Ar fi si alte optiuni, precum FZ1 GT, dar nu am banii necesari deocamdata.

Merg pe motocicleta de 6 ani, am avut 2 Yamaha cu care am facut adunat cam 40.000 km.

La noua achizitie ma intereseaza, in ordinea asta: sa stea bine pe curbe, sa aiba demaraj mai bun decat Thundercatul, sa traga pe depasiri si cand am pasager cu mine si sa consume decent.

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La noua achizitie ma intereseaza, in ordinea asta: sa stea bine pe curbe, sa aiba demaraj mai bun decat Thundercatul, sa traga pe depasiri si cand am pasager cu mine si sa consume decent.

VFR clar pentru putere in depasiri, insa nici 954 nu e de lasat.

Pentru curbe iti iei 954.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VFR e una, 954 e alta.

Depinde PENTRU CE vrei motocicleta...prima este touring cu foarte bune veleitati, cuplu excelent,motor extraordinar,durabilitate,etc.Daca e un VTec,cu atat mai bine.Al doilea,954, este sportiva, explozie buna, ciclistica foarte buna, manevrabila,insa te cam imbie sa o biciui.

Daca iti doresti cele mentionate , VFR cu siguranta.Spre deosebire de 954,pozitia e mult mai confortabila pt pasager, iar curbele sunt putin mai line cu VFR decat cu 954, e putina diferenta de ciclistica fata intre ele.Raportate si la consum , recomand prima.

Mai ai avantajul ca pe un VFR mult mai usor poti sa pui Topcase si Sidecase,la topcase pasagerul il poate folosi pt relax pe drum drept pt ca are spatar.La 954, mai greu aceste lucruri.

Aici mai e de discutat si de modul de pilotaj, insa astea sunt chiar detalii.Recomand test drive cu modelele , pentru elocventa.

Bafta!

Editat de cry_ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A zis bine cry.Sunt 2 lucruri total diferite.E ca si cum nu te-ai putea hotari intre pere si ardei.Nu sunt din aceeiasi clasa,acolo inteleg sa nu te poti hotari,ca sunt foarte asemanatoare,dar VFR-ul e sport-touring get-beget,si inca un sport-touring ff bun,iar 954 e un superbike razna.

Daca ai remorca :grinbandit: si o iei tot timpul cu tine,VRF-ul clar,ca pe 954 o sa stea cu fiundul in aer si o sa va simtiti naspa amandoi pe motor,plus ca si motorul nu va mai mere deloc la fel,mai ales pe curbe.(multe sbk-uri au locul de pasager in spatele rotii si ca urmare,pasagerul daca are peste 40kg iti dezechilibreaza toata motocicleta,se duce draq toata frumusetea,mai ales pe curbe).Deci VFR-ul clar mai ales daca ii mai bagi un drum de 200km+,ai pasager tot timpul si vrei sa nu fii intepenit si rupt de oboseala cand te dai jos (si tu si ea)

Daca iesi 50-100 km sa te dai pe o curba,ceva,si mai vine si madama dar numa ocazional,poti sa iti iei 954 ca e mare meserie.La banii la care sunt acum,sunt niste motociclete exceptionale.

Totul se rezuma pana la urma la ce ai de gand sa faci cu ea,si atunci vei stii clar de ce ai nevoie.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A zis bine cry.Sunt 2 lucruri total diferite.E ca si cum nu te-ai putea hotari intre pere si ardei.Nu sunt din aceeiasi clasa,acolo inteleg sa nu te poti hotari,ca sunt foarte asemanatoare,dar VFR-ul e sport-touring get-beget,si inca un sport-touring ff bun,iar 954 e un superbike razna.

Daca ai remorca :grinbandit: si o iei tot timpul cu tine,VRF-ul clar,ca pe 954 o sa stea cu fiundul in aer si o sa va simtiti naspa amandoi pe motor,plus ca si motorul nu va mai mere deloc la fel,mai ales pe curbe.(multe sbk-uri au locul de pasager in spatele rotii si ca urmare,pasagerul daca are peste 40kg iti dezechilibreaza toata motocicleta,se duce draq toata frumusetea,mai ales pe curbe).Deci VFR-ul clar mai ales daca ii mai bagi un drum de 200km+,ai pasager tot timpul si vrei sa nu fii intepenit si rupt de oboseala cand te dai jos (si tu si ea)

Daca iesi 50-100 km sa te dai pe o curba,ceva,si mai vine si madama dar numa ocazional,poti sa iti iei 954 ca e mare meserie.La banii la care sunt acum,sunt niste motociclete exceptionale.

Totul se rezuma pana la urma la ce ai de gand sa faci cu ea,si atunci vei stii clar de ce ai nevoie.

 

Multumesc. Nu e problema ca nu fac diferenta intre sport si sport touring. Eu vreau sport turing. As vrea FZ1 GT daca as avea banii pentru ea. Ideea ar fi sa raman la Yamaha. Dar Yamaha nu mai are un model sport touring de 750-800 pe care sa imi permit sa il cumpar. Noile FZ1 GT sau FZ 8 imi depasesc bugetul, asa ca a trebuit sa ma reorientez.

Am ales VFR sau 954, chiar daca fac parte din clase diferite, pentru ca am inteles ca ambele stau bine pe curbe si au o pozitie decenta de condus.

Ca sa fiu mai clar ce vreau sa fac cu noua mobra, vreau drumuri de 1500 km pe weekend, ca si pana acum, dar in care sa ma pot da tare pe curbe. Adica de la mine de la campie pana la munte voi merge touring cam 150 km, cu viteze de 120 -140 kmh. Cand intru in zona de multe ma dau si eu pe curbe cat ma tine.

Pasager voi avea ocazional, 2-3 drumuri pe sezon, in rest voi merge sigur.

Am pus pe lista 954 pentru ca desi e un model sport lumea zice ca e o pozitie de condus confortabila, asemanatoare cu cea de pe Thundercatul pe care il am acum.

In principiu, daca 954 sta mai bine pe curbe, trage in depasiri mai tare, si la turatii medii, pot face 500km pe zi fara probleme si nu consuma exagerat, cam aici as opta.

Este aici pe forum un fost coleg cu Thundercat, care acum are 954, StrumfulAdi. Adi te rog da-mi o idee si tu. Cum e 954 fata de Thundercat?

VFR e optiunea de rezerva deocamdata, daca intervin probleme cu drumurile lungi sau consumul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam greu drumuri de 1500 km pe w-end cu 954-le. Nu e imposibil desigur, dar ti-ar fi mai usor pe VFR.

Ambele sunt mobre excelente, alege cu inima si bucura-te de ea!

 

P.S. Si acum iti trebuie alt patch, ca celalalt era cu logo Yamaha :P . Hm, sanatosi sa fim, ca se rezolva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc. Nu e problema ca nu fac diferenta intre sport si sport touring. Eu vreau sport turing. As vrea FZ1 GT daca as avea banii pentru ea. Ideea ar fi sa raman la Yamaha. Dar Yamaha nu mai are un model sport touring de 750-800 pe care sa imi permit sa il cumpar. Noile FZ1 GT sau FZ 8 imi depasesc bugetul, asa ca a trebuit sa ma reorientez.

 

 

vezi fzs1000 fazer (fz1 Gen 1) , te duce fara greturi cu pasager, partea proasta e ca nu ai abs in schimb e mai comfortabila decat gen2 .

 

fata de thundercat (o moto de exceptie) nu ai aceasi protectie la vant nici cu cel mai mare parbriz aftermarket.. devine obositor la viteze sustinute peste 170km/h

 

in banii astia mai ai cbr1100xx , dar pozitie relaxata ca pe fazer nu mai are nici o motocicleta similara.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

markyinxs, ar fi bine daca poti sa explici ce inseamna pentru tine "sa ma pot da tare pe curbe" pentru ca am mai intalnit oameni care inainte de o tura ziceau ca se dau tare pe curbe insa in realitate nu prea era asa. Iti zic asta pentru ca eu pana acum nu prea am vazut persoane care sa se dea tare pe curbe, si pe drumuri de campie sa mearga touring cu 120-140/kmh.

 

Eu ies destul de des cu un prieten care are VFR800 si din ce am vazut, te asigur ca motocicleta asta, pilotata de cineva cu experienta, chiar merge destul de tare pe curbe. Dpdv al confortului, facand o paralele cu motocicleta mea (hayabusa), VFR-ul este clar mai confortabil.

 

Ca si concluzie, daca zici ca bagi distante de genu' 1500km/weekend clar VFR-ul este motocicleta pentru tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omul a pus probabil maximul, 1500. E genul care pleaca de acasa "de nebun" cum zic oamenii sanatosi la cap, si revine a doua sau a treia zi dupa ce se racoreste, ranjind si tremurand de oboseala.

 

Si eu am zis tot VFR-ul de 800. Just for the records...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vreti sa stiti exemplu de ture in jurul a 1500 de km ar fi cam asa: galati-focsani buzau-rm valcea-ranca-sebes-tg. mures-sibiu-cartisoara-transfagarasan dus intors-brasov buzau-focsani-galati. facut de 2 ori anu asta.

nu ma laud, doar raspund la intrebari.

fac in fiecare an cel putin de 2 ori tansfagarasanul, desi stau pe langa gurile dunarii.

In ceea ce priveste faptul ca ma dau cat pot pe curbe, exact asta am vrut sa zic. Incerc sa imi depasesc mereu limitele mele. Nu ma consider Valentino Rossi. Nu am pretentii.

Am cerut parerea celor care au condus modelele respective tocmai ca sa aflu date din experienta, nu din rewiev-uri.

Poate nu am fost foarte clar in exprimare. La banii de care dispun, as vrea 954, daca pot face drumuri lungi pe ea si daca nu ma va omora consumul. Daca din ce imi spuneti voi va reiesi ca 954 consuma 12 la suta si ca nu pot face pe ea drumuri de circa 500 km pe zi, 3 zile la rand, voi opta pentru VFR.

Asa ca va rog pe cei care ati mers pe 954 cat si pe VFR sa imi spuneti cam cat consuma la 120 mers intins pe european, la peste 250, ca ii dau varfuri la fiecare drum mai lung, si la tras de ea in turatie pe Siriu, in trepte inferioare.

Atat am vrut sa stiu.

Nu am vrut sa deranjez pe nimeni, nu am pretentii de pilot de curse. Am zis doar ca imi place sa alerg, atat cat pot eu. Si incerc sa invat, mergand cu motocilisti mai buni ca mine.

Daca ma puteti ajuta cu datele pe care le solicit, va multumesc. Daca nu, va rog sa ignorati acest post.

O seara buna tuturor. La mine sunt 12 ore de munca pe azi, asa ca treceti peste eventualele greseli de exprimare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers cu ambele.

Daca zici ca te dai pe curbe cat poti si doar ocazional iei pasager pe care sa il chinui , ia 954.Nu il regreti , senzatii garantate daca stii sa il duci cum trebuie si ma refer sa il duci spre capat.Atat ca daca il iei si vrei sa faci asta eu zic sa modifici frane si suspensii, sa le adaptezi mersului tau.

Daca vrei doar sport touring si curbe, poti sa alegi VFR, e un motor cu cuplu surprinzator, trage excelent si se preteaza si curbe si mers intins.Atat ca nu prea poti sa faci "sport" cu el.E varianta mai comoda pentru pasager,are plaja buna de turatii, se intinde si pe varfurile de drum drept de care spui.

Analizand cele spuse de tine, inclin sa cred ca ai mai mult nevoie de senzatie decat de confort.Cred ca 1,5 l in plus al lui 954 se renteaza fata de ceea ce iti ofera.Nu este valabil la toti, insa crede-ma ca poti sa mergi decent cu un fireblade,dar poti si sa ii rupi acul.

Deci : 954 ,parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers cu ambele.

Daca zici ca te dai pe curbe cat poti si doar ocazional iei pasager pe care sa il chinui , ia 954.Nu il regreti , senzatii garantate daca stii sa il duci cum trebuie si ma refer sa il duci spre capat.Atat ca daca il iei si vrei sa faci asta eu zic sa modifici frane si suspensii, sa le adaptezi mersului tau.

Daca vrei doar sport touring si curbe, poti sa alegi VFR, e un motor cu cuplu surprinzator, trage excelent si se preteaza si curbe si mers intins.Atat ca nu prea poti sa faci "sport" cu el.E varianta mai comoda pentru pasager,are plaja buna de turatii, se intinde si pe varfurile de drum drept de care spui.

Analizand cele spuse de tine, inclin sa cred ca ai mai mult nevoie de senzatie decat de confort.Cred ca 1,5 l in plus al lui 954 se renteaza fata de ceea ce iti ofera.Nu este valabil la toti, insa crede-ma ca poti sa mergi decent cu un fireblade,dar poti si sa ii rupi acul.

Deci : 954 ,parerea mea.

 

Multumesc. Asa am sa fac. Pastrez inca o luna doua Thundercatul, sa nu raman pieton cat mai tine sezonul asta, si in iarna imi caut 954.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers cu ambele.

Daca zici ca te dai pe curbe cat poti si doar ocazional iei pasager pe care sa il chinui , ia 954.Nu il regreti , senzatii garantate daca stii sa il duci cum trebuie si ma refer sa il duci spre capat.Atat ca daca il iei si vrei sa faci asta eu zic sa modifici frane si suspensii, sa le adaptezi mersului tau.

Daca vrei doar sport touring si curbe, poti sa alegi VFR, e un motor cu cuplu surprinzator, trage excelent si se preteaza si curbe si mers intins.Atat ca nu prea poti sa faci "sport" cu el.E varianta mai comoda pentru pasager,are plaja buna de turatii, se intinde si pe varfurile de drum drept de care spui.

Analizand cele spuse de tine, inclin sa cred ca ai mai mult nevoie de senzatie decat de confort.Cred ca 1,5 l in plus al lui 954 se renteaza fata de ceea ce iti ofera.Nu este valabil la toti, insa crede-ma ca poti sa mergi decent cu un fireblade,dar poti si sa ii rupi acul.

Deci : 954 ,parerea mea.

Ce vrei sa spui cu modificare suspensiei si a franelor? mai spune-mi te rog un alt mot care are discuri de 320 sau 330? intreb si eu sa nu mor prost?....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce vrei sa spui cu modificare suspensiei si a franelor? mai spune-mi te rog un alt mot care are discuri de 320 sau 330? intreb si eu sa nu mor prost?....

Inseamna sa ridici putin nivelul performantelor franelor punand Braking sau altele bune,impreuna cu placute bune (SBS,eu astea folosesc deocamdata).Suspensia adaptata inseamna reglata cat mai bine pentru stilul ,greutatea si agresivitatea pe curbe a subiectului de aici.

Nu ma refeream sa schimbe diametre sau altele, chiar si stock discurile de pe un 954 sunt bune incat daca vrei frane te pune in cap, insa omul zice ca vrea sa se dea pe curbe cat poate,iar pentru asta trebuie sa te cam bazezi pe frane bune si sa ai o stabilitate buna.De tipologia de gume nu i-am spus,dar orice om cerebral care tinde sa se dea mai tare cred ca are in vedere un set de gume dedicate scopului sau (moi,calde,etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inseamna sa ridici putin nivelul performantelor franelor punand Braking sau altele bune,impreuna cu placute bune (SBS,eu astea folosesc deocamdata).Suspensia adaptata inseamna reglata cat mai bine pentru stilul ,greutatea si agresivitatea pe curbe a subiectului de aici.

Nu ma refeream sa schimbe diametre sau altele, chiar si stock discurile de pe un 954 sunt bune incat daca vrei frane te pune in cap, insa omul zice ca vrea sa se dea pe curbe cat poate,iar pentru asta trebuie sa te cam bazezi pe frane bune si sa ai o stabilitate buna.De tipologia de gume nu i-am spus,dar orice om cerebral care tinde sa se dea mai tare cred ca are in vedere un set de gume dedicate scopului sau (moi,calde,etc)

Majoritatea oamenilor care se dau pe strada nu umbla la suspensii, nu stie ce inseamna o setare corecta...oricum nu se simte indiferent ce fel de setare ai.....iti trebuie ceva km sa zici ca asta e tare asta e moale topaie sau alte chestii......sincer eu folosesc placute de frana no name....100 lei setul....si m-a tinut inclusiv pe pista...dar asta e alegerea fiecaruia.....am rasuflat usor cand am vazut ce ai scris...am crezut ca vb cu alt atotstiutor......respect :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc. Nu e problema ca nu fac diferenta intre sport si sport touring. Eu vreau sport turing. As vrea FZ1 GT daca as avea banii pentru ea. Ideea ar fi sa raman la Yamaha. Dar Yamaha nu mai are un model sport touring de 750-800 pe care sa imi permit sa il cumpar. Noile FZ1 GT sau FZ 8 imi depasesc bugetul, asa ca a trebuit sa ma reorientez.

Am ales VFR sau 954, chiar daca fac parte din clase diferite, pentru ca am inteles ca ambele stau bine pe curbe si au o pozitie decenta de condus.

Ca sa fiu mai clar ce vreau sa fac cu noua mobra, vreau drumuri de 1500 km pe weekend, ca si pana acum, dar in care sa ma pot da tare pe curbe. Adica de la mine de la campie pana la munte voi merge touring cam 150 km, cu viteze de 120 -140 kmh. Cand intru in zona de multe ma dau si eu pe curbe cat ma tine.

Pasager voi avea ocazional, 2-3 drumuri pe sezon, in rest voi merge sigur.

Am pus pe lista 954 pentru ca desi e un model sport lumea zice ca e o pozitie de condus confortabila, asemanatoare cu cea de pe Thundercatul pe care il am acum.

In principiu, daca 954 sta mai bine pe curbe, trage in depasiri mai tare, si la turatii medii, pot face 500km pe zi fara probleme si nu consuma exagerat, cam aici as opta.

Este aici pe forum un fost coleg cu Thundercat, care acum are 954, StrumfulAdi. Adi te rog da-mi o idee si tu. Cum e 954 fata de Thundercat?

VFR e optiunea de rezerva deocamdata, daca intervin probleme cu drumurile lungi sau consumul.

 

In cazul asta VFR all the way.E un motor ff capabil din orice punct de vedere.Multi vorbesc multe prostii despre sport-touring si li se pare ca nu sunt demne de ei,insa pot numara pe degetele de la o mana pe oamenii pe care ii cunosc care pot duce la maxim un sport-touring de 600 pe curbe,decum unul de 800.

954 oricat il lauda lumea ca ar fi de comod,e clasa superbike,clasa pe care o cunosc.Da,nu e r1 sa stai chiar in dinti,dar nici thundercat sau cbr nu e.Crede-ma,nu vrei sa faci nici 1000 km pe ea,decum 1500,decum cu pasager.No-no.

Am mers pe thundercat,am inteles ce vrei tu,cred ca VFR-ul s-ar plia pe nevoile tale.Trage bine (nu e 954,dar nu te dezamageste),ai comfort si protectie la vant f bune,fiabilitate beton,sport-touring adevarat.Insa e tipic Honda,si ca toate Hondele iti lasa un usor sentiment de plictiseala.Pe 954 insa nu prea ai timp sa te plictisesti,dar ai o gramada de neajunsuri cand faci touring cu ea.Nu cred ca se compenseaza neajunsurile cu adrenalina pe care ti-o da,pt ca (tipic pt 90% din superbike-uri) daca faci multi km intr-o zi pe ea ti se face lehamite.Ele sunt facute pt forje scurte 100-200km si apoi in garaj.

Inteleg de ce vrei sa stai pe Yamaha,pt ca Yamaha nu te plictiseste :wink:.

 

P.S. : Ar mai fi o optiune,dar e multi bani (mult mai multi decat banuiesc ca esti dispus sa dai),dar impaca si capra si varza.Vezi aici : http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_K1200R

Cu asta te dai si pe curbe,are si putere de superbike,si comfort si siguranta (abs,etc) si de toate.

E mare meserie,dar si banii sunt pe masura.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, as ramane la Yamaha, dar nu am ce lua de 750 - 800 cmc. FZ8 si chiar FZ1GT sunt aparute relativ recent si nu imi permit sa platesc pretul.

E interesant si BMW_K1200R, dar iarasi revenim la pret. Ce sa fac, trebuie sa ma limitez la banii de care dispun, adica 2500-3000 euro.

Zicea cineva de multiplele dezavantaje pe care le are 954, in comparatie cu avantajul demarajului si al ciclisticii. Se poate detalia, sa inteleg si eu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...