Sari la conținut

Schimb de ulei la interval constant de litri de benzina consumati


Cesar
 Share

Postări Recomandate

Vizitator little wayne

Ce ma nedumereste pe mine sunt posturile lui nu mai vechi de 1,5 ani.Unde scria cu manuta lui ca,la folosirea unui ulei sintetic el recomanda schimbul de ulei si la 8000km,cu alte cuvinte se mareste intervalul de schimb al uleiului cu 2000km

Schimbarea la 5k o considera risipa

 

Io ce sa mai inteleg acum? poate lupul negru a strecurat in ironia lui un mic adevar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 72
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Poti sa faci un efort si sa intelegi ca este vorba despre un alt parametru decat kilometri parcursi? Kilometri sunt una si carburant consumat inseamna un cu totul alt lucru. Daca nu te intereseaza sau nu pricepi tema, inseamna ca te afli inca o data intr-o discutie in care nu pricepi despre ce e vorba.

Sunt putine discutii si multe polemici despre uleiul cel mai bun, cand se schimba, cum se face schimbul, sintetic fata de semi sau mineral, vascozitati optime, etc.

Tema alterarii uleiului functie de consum este diferita de altele. Daca nu intelegi, poate ar fi mai util pt tine, dar si pentru cei interesati sa iti vezi de alte treburi in alta parte.

Multumesc pt intelegere!

 

Masinile mai noi atentioneaza cand trebuie schimbat uleiul. Se iau in calcul numarul de porniri, temperatura de functionare, diversi parametrii. Tocmai pentru ca uzura uleiului depinde de modul de utilizare au facut asta.

 

Corect, mai multi parametri se iau in calcul.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

Eu cred ca japonezii aia mici au calculat foarte multe variabile atunci cand au recomandat schimbul de ulei la 6000km si au avut numar nelimitat de motoare pe care sa testeze

Noi suntem putin mai catolici decat papa si facem schimbul la 5000km

Eu cred ca o dam in paranoia daca ne apucam sa rastalmacim prin diverese teorii la cat se face schimbul de ulei

Sunt de acord ca e benefic pentru motor schimbul de ulei la un interval mai mic de rulare in conditii normale.Altfel nu vad rostul

Editat de little wayne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiurile au evoluat dar si metalele din interiorul motorului.

 

Vorbind strict de auto cand am luat loganul 1.5dci in 2007 schimbul de ulei se facea la 10.000 km. Dupa 2-3 ani au modificat la 15.000. Apoi a aparut in 2011 motorul de euro 5 practic acelasi motor doar un catalizator schimbat si intervalul de revizie la 20.000km. Acum pe megane 3 cu motor de 1.5 dci (acelasi bloc dar mici modificari la interne) intervalul pentru schimbul uleiului e la 30.000 km.

 

Din ce observ in cativa ani s-a triplat. Si atunci imi pun intrebarea:Nu cumva se cam exagereaza cu uleiurile astea?

 

E o problema la uleiul de motor diesel. De fiecare data cand il schimb este extrem de murdar, miroase ingrozitor si e foarte foarte subtire. Nu prea am ce sa-i fac si pun ulei cu norma recomandata de producator, trebuie sa fie C3, sa nu lase cenusa, etc. Nu se mai gaseste acum pe piata decat ulei 0W 40 sau 5W 40 pt diesel, parca si 10W 40(n-am studiat foarte foarte mult dar asta e pe rafturi la magazin si in oferta la dealeri). Pt benzina inca se mai gaseste 15W 50 si 10W 50.

De la un anumit moment... poate cel mai corect spus "ore de functionare", motorul e mai zgomotos, uruie mai tare, parca si vibreaza mai mult. Eu zic ca e semn clar ca vascozitatea initala a scazut destul de mult. Basca, de fiecare data cand scot busonul de umplere cu ulei la masina, ies vapori de ulei. Si nu doar abia vizibili - fumega de parca arde ceva mocnit in motor. Treaba asta nu se intampla niciodata cand scot busonul de ulei la motociclete. E clar ca dieselul strica uleiul mult mai repede decat benzina. partea proasta e ca eu nu stiu cat de repede si cat de tare il altereaza.

Momentan schimb la masina la 10.000. Are baia de 4 litri, capacitate care mi se pare cam mica pt un motor de 2 litri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg ce vrei tu. :blink:

La orice agregat, sa zicem masina sau motocicleta stii consumul aproximativ in regim urban sau extraurban.

In manualul de utilizare e dat intervalul in km parcursi, conditii mai grele inseaman SI folosirea cu precadere in regim URBAN - deci, porniri/opriri dese, mers la ralanti, etc.

Daca schimbul de ulei e dat pentru regim normal (extraurban) e usor de calculat.

Sa zicem ca e dat ca interval 10.000km si agregatul consuma 6L/100km - rezulta ca in regimul asta schimbul trebuie facut la 600L de benzina consumati.

Daca vrei sa afli cat e intervalul de schimb in KM in regim mai greu (urban) unde sa zicem ca ai un consum de 10l/100km, imparti 600l la 10l/100km si obtii 6000km. As simple as that.

 

Dar cred ca asa calculeaza si poducatorii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nici nu poti sa stii cat de repede il uzeaza fara analize de laborator. De innegrit oricum se innegreste repede la diesel.

Eu folosesc 5W30 la benzinare. N-am sesizat diferente intre cum merge motorul cu uleiul nou si cum merge cu uleiul uzat 10 000km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ti-am aratat cum se calculeaza, nu inteleg ce vrei mai mult de atat.

Ai toate datele problemei, stii consumurile in diverse regimuri, stii numarul de km indicati de producator pentru schimb, cam ce mai vrei? :unsure:

 

Daca nu ai incredere in calcule sau nu tii minte cat combustibil ai pus intre doua schimburi de ulei (presupune sa-ti notezi) monteaza-ti un debitmetru de carburant si-l resetezi la fiecare schimb de ulei. Aduni 600l de motorina, pac schimb de ulei, si tot asa.

 

Inca odata, nu inteleg ce anume mai doresti? :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai toate datele problemei

 

Tocmai ce scrisese cineva mai devreme, si asta e realitatea, ca nu exista toate datele problemei. Greu de cuantificat, greu de spus exact. Mai exista pe langa carburant consumat si parametri mai dificil de masurat.

 

Pai ti-am aratat cum se calculeaza

 

Irelevant acel calcul. Problema e ceva mai complexa.

 

Inca odata, nu inteleg ce anume mai doresti? :blink:

 

De la tine absolut nimic.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai cum sa afli la miligram. Tu ai vrea de fapt sa-ti masoare un anumita chestie de pe masina/moto daca s-a uzat uleiul sau nu.

Oricum ai da-o tot ajungi la aproximatii si tolerante.

 

Dar daca, de exemplu ai luat de buna valoarea, sa zicem pentru masina ta, de 600L de motorina consumati intre schimburi, cam ce-ti mai lipseste? :scratch:

Poti fara nici un fel de aparat sa notezi intr-un excel pe telefon intotdeauna, sau pe o hartie efectiv, tot combustibilul de-l bagi in masina si tot aduni si astfel stii cand sa schimbi uleiul in functie de cat combustibil ai consumat, daca tu zici ca asta este definitoriu pt uzura uleiului, lucru cu care sunt de acord.

Ai consumat 600L de motorina, schimbi uleiul.

 

Inca o data, ce necunoscute mai sunt? Cum obtii numarul: 600L - ti-am zis cum.

 

Nu tocmai.

La mersul in oras, din stop in stop, poti consuma mai mult decat dublu la acelasi numar de kilometri parcursi.

 

Sunt curios daca face cineva schimbul de ulei la motocicleta/masina dupa parametrul: carburant consumat.

Pana acum nu am intalnit pe nimeni.

 

In sensul asta, ar fi folositor un contor de litri de benzina in bord, asemanator odometrului, care sa poata fi resetat.

 

Si eu ti-am explicat cum in mod banal afli cam la cati litri de benzina/motorina trebuie sa faci schimbul.

 

Inca odata, intreb, despre ce vrei sa se dicute pe acest topic? :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici macar nu trebuie sa te complici cu notari, consumul total e in computerul de bord. Ar fi mai aproape de adevar metoda asta, ca iti contorizeaza si uzura cat stai la semafor in oras si uzura mai accentuata cand mergi cu 180km/h si ai consum mare, sau cand mergi in oras si la fel consumul e mai mare, dar tot nu e echivalenta cu un oil life monitor, si nici macar ala nu-i litera de lege ca e calibrat pe un anumit ulei.

 

10 000km e rezonabil. Am vazut masini cu multi km care mergeau foarte bine fara sa li se acorde o atentie speciala, doar respectate intervalele de service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe langa cantitatea de combustibil consumata,

Numarul de porniri la rece (plaja de temperaturi la care s-au facut pornirile la rece), timpul in care s-a ajuns de la temperatura de pornire pana la 90 de grade, daca s-a ajuns sau nu, nu se stie

Rapiditatea cu care s-a ajuns la temperatura de lucru optima. Nu toate dieselurile au webasto

Cate (volum la presiunea atmosferica) gaze de ardere "scapa" in carcasa motorului

Debitul mediu vehiculat de gurile de ventilatie ale carcasei

Cat carburant in exces se adauga la pornirea la rece

Temperatura maxima a uleiului si durata cat a atins temperatura respectiva

 

Sunt niste parametri care sunt greu de cuantificat. Nu exista o ecuatie care sa dea raspunsuri la miligram. Mie mi-ar placea la microgram :)

 

Inca odata, intreb, despre ce vrei sa se dicute pe acest topic? :grinbandit:

 

Exclusiv si doar fineturi ;)

 

un oil life monitor

 

Asa ceva ne trebuie la rapandule - motorete sau masini. Dar eu tot vreau sa cunosc pe ce baza ar da el o simpla atentionare in bord. Ce conteaza mai mult: scaderea vascozitatii, aciditate, "miserie", etc ?

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exclusiv si doar fineturi ;)

Pai in primul post voiai asta:

 

Sunt curios daca face cineva schimbul de ulei la motocicleta/masina dupa parametrul: carburant consumat.

Pana acum nu am intalnit pe nimeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca ti s-ar da algoritmul, tot nu e 100% utilizabil, ca e specific pentru tipul de motor si uleiul recomandat, si trebuie adaptat pe alt motor si alt ulei dupa utilizare in diverse regimuri si testarea uleiului dupa un numar de km.

 

Asta cu ce ulei sa punem si cand sa-l schimbam e intrebarea fara raspuns.

La motoare uzate e mai bine sa aiba TBN mai mare ca se contamineaza mai repede.

La motoare de turatie e bine sa aiba HTHS mai mare sa reziste la temperaturi si turatii mari.

 

Multa lume crede ca vascozitarea care acopera o gama mai larga de temperaturi e cea mai tare chestie, 0W40. De fapt au multi modificatori de vascozitate sa-si poate mentine vascozitatea, si aia nu ung. Contrar asteptarilor, o vascozitate mai mare nu inseamna o rezistenta mai mare la temperatura si stres. Castrol 10W60 parca are un HTHS destul de slab.

 

Pana la urma tot dupa instinct trebuie sa ne luam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca ti s-ar da algoritmul, tot nu e 100% utilizabil, ca e specific pentru tipul de motor si uleiul recomandat, si trebuie adaptat pe alt motor si alt ulei dupa utilizare in diverse regimuri si testarea uleiului dupa un numar de km.

 

De acord cu tine. Chiar asta voiam sa fac pe aceeasi motocicleta, dupa un nr fix de litri de benzina/motorina consumati. Testat uleiul scos din motor.

 

Pana la urma tot dupa instinct trebuie sa ne luam.

 

Aici nu mai sunt de acord. Tot trebuie testat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o foarte buna introducere.

E practic imposibil sa mananci o prajitura asa de mare dintr-o singura inghititura ;)

Bai tata, scoate mata joja de ulei din motopartosul tau si ia cateva picaturi de ulei intre degete si freaca-le unul de altul, miroase-l, eventual poti sa-l si iei pe limba... te asigur ca o sa-ti dai seama imediat daca trebuie sa-l schimbi sau nu... dupa buchet. Daca nu ia naiba manualul de service si vezi la cate mii de km trebuie sa schimbi uleiul. Atat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce vrei tu e util la motostivuitoare.. sau na, la un diesel care nu iese din oras si face taxi sau ceva de genul.. si asta numai daca vrei neaparat sa faci peste 4-500k km cu acelasi motor/masina.

 

ce am observat.. absolut fara nici un studiu de laborator... 5w30 isi pastreaza propietatile mult si bine , de cel putin 2 ori ca 10w40 de ex.

 

la tdi am se vede/aude foarte usor cand trebuie schimbat, dar asta ai observat si tu.

 

ca fapt divers am avut un mert in care nu a schimbat nimeni uleiul +80k km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt curios daca face cineva schimbul de ulei la motocicleta/masina dupa parametrul: carburant consumat.

Pana acum nu am intalnit pe nimeni.

Te plictisesti?!

Ia tata si fa schimbul anual, sau la nr de km sau ore si gata.....inca e cald afara, sezonul nu e gata.

In rest discutati discutii. Fiecare agregat isi are caracteristicile sale, cu schimburi de consumabile, componenete, etc., teste facute de niste "nemernici", care proiecteaza masini, sau orice altceva(desigur cei care se respecta).

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...