Sari la conținut

Schimb de ulei la interval constant de litri de benzina consumati


Cesar
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 72
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Da dar ina celasi timp in oras la stop motorul nu sta la multe mii de ture, deci nu e atat de stresat.

Unii producatori dau indicatii clare asupra ce inseamna conditii de exploatare grele si influenta lor asupra intervalelor de service, dar nu cred ca mersul in oras e unul din ele(nu bag insa mana-n foc).

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yup, am intalnit. Stiu pe cineva care schimba uleiul la 4500 de litri de motorina consumati. Vehiculul in cauza era un tractor si luand in calcul un consum mediu de 15 litri pe ora de functionare si faptul ca schimbul de ulei de motor la un tractor se face la aprox. 300 de ore de functionare s-a ajuns la concluzia ca la 4500 de litri de motorina consumati, se cere un schimb de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti detalia utilitatea luari in calcul a acestui paramentru?

In manualul de service intervalele de schimb de dau in km parcursi/ani parcursi de la ultimul schimb.

 

La combustie, o mare parte din gazele arse sunt constituite din vapori de apa. O cantitate relativ mica din vaporii de apa (cantitatea depinde de cat de buna e compresia motorului - etansarea segmentilor pe cilindru) ajunge in carcasa motorului si, la rece condenseaza. In ulei formeaza acizi, de aia se zice ca uleiul in timp devine acid, este real. Vaporii de apa nu mai condenseaza cand motorul s-a incalzit bine dar lucrul asta nu se intampla instant.

Sa zicem ca se merge cu motocicleta/masina in oras zilnic. Porniri dese, motorul nu se incalzeste, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt curios daca face cineva schimbul de ulei la motocicleta/masina dupa parametrul: carburant consumat.

Pana acum nu am intalnit pe nimeni.

Mi-a venit si mie odata ideea asta. Mi se pare de bun simt, avand in vedere ca mersul mai turat creste consumul, dar f..e si uleiul mai repede. N-am aplicat pentru ca mi-a fosat lene sa fac o inmultire, doua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La combustie, o mare parte din gazele arse sunt constituite din vapori de apa. O cantitate relativ mica din vaporii de apa (cantitatea depinde de cat de buna e compresia motorului - etansarea segmentilor pe cilindru) ajunge in carcasa motorului si, la rece condenseaza. In ulei formeaza acizi, de aia se zice ca uleiul in timp devine acid, este real. Vaporii de apa nu mai condenseaza cand motorul s-a incalzit bine dar lucrul asta nu se intampla instant.

Sa zicem ca se merge cu motocicleta/masina in oras zilnic. Porniri dese, motorul nu se incalzeste, etc.

 

Eu am considerat intotdeauna ca intervalele de service sunt fixate conservator astfel incat sa acopere imensa majoritate a situatiilor in care poate fi utilizat un anumit tip de motocicleta.

Nu vreau sa schimb uleiul mai devreme de 6000km cat scrie in manualul de service tinand cont ca nu o folosesc pentru alte aplicatii decat cele pentru care a fost proiectata.

Suntem totusi in 2012 si avem pe piate uleiuri care se schimba si la 25.000km, nu vad de ce la o motocicleta ar trebui sa ne ingrijoram de performanta unui ulei care se schimba la 50% sau 25% din intervalul acesta.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In domeniul in care lucrez eu(aviatie) ,ori ce utilaj are un contoar de ore de functionare,care porneste atunci cand pui contactul.

Nr de ore este reperul in care se iau toate deciziile,schimb ulei,revizii,schimbare piese.

Un asemenea contoar nu costa foarte mult,poate fi instalat pentru cine crede de cuvinta ca acest lucru este esential,si ca nu exista alte posibilitati verificare,evidenta etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In domeniul in care lucrez eu(aviatie) ,ori ce utilaj are un contoar de ore de functionare,care porneste atunci cand pui contactul.

Nr de ore este reperul in care se iau toate deciziile,schimb ulei,revizii,schimbare piese.

Un asemenea contoar nu costa foarte mult,poate fi instalat pentru cine crede de cuvinta ca acest lucru este esential,si ca nu exista alte posibilitati verificare,evidenta etc.

 

Exact in sensul asta eram si eu curios.

la primele ore in fabrica la Aerostar am aflat ca la agregatele de propulsie, turbomotor de exemplu, fiecare pala de compresor si de turbina e demontata la reparatia motorului si i se trage o linie care inseamna 100 de ore de zbor. Cand i s-a terminat resursa, pala e aruncata.

Si la structuri e la fel - resursa e epuizata cand a atins numarul X de ore de functionare. Daaar, au existat si exceptii care s-au lasat cu accidente nasoale.

In aviatie standardizarea si regulamentele sunt mult mult mai stricte. Asta e esential pt siguranta. Ar fi mult prea scump sa se practice acelasi nivel de standardizare la auto-moto.

La ulei auto e insa mult mai simplu daca se iau in calcul niste parametri corecti, parerea mea. Si numarul de km parcursi nu cred ca e intotdeauna cel mai bun indicator.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masinile mai noi atentioneaza cand trebuie schimbat uleiul. Se iau in calcul numarul de porniri, temperatura de functionare, diversi parametrii. Tocmai pentru ca uzura uleiului depinde de modul de utilizare au facut asta.

Din ce spun cei care au asa ceva, de exemplu pe opelurile dupa 2009-2010, la utilizare exclusiv in oras cam la 10-12000km ar trebui schimbat uleiul. Cei de la GM spun ca trebuie schimbat intre 7000 si 30 000km in functie de modul de utilizare.

 

Eu il schimb la 10 000km la masini si la 6000-7000km la motocicleta pentru ca atat circul intr-un an. Intervalele de service sunt de 30 000km la masini (15 000 km in conditii grele) si 12500km la moto. Deci oricum il schimb inainte sa fie complet uzat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la primele ore in fabrica la Aerostar am aflat ca la agregatele de propulsie, turbomotor de exemplu, fiecare pala de compresor si de turbina e demontata la reparatia motorului si i se trage o linie care inseamna 100 de ore de zbor. Cand i s-a terminat resursa, pala e aruncata.

Si la structuri e la fel - resursa e epuizata cand a atins numarul X de ore de functionare. Daaar, au existat si exceptii care s-au lasat cu accidente nasoale.

In aviatie standardizarea si regulamentele sunt mult mult mai stricte. Asta e esential pt siguranta. Ar fi mult prea scump sa se practice acelasi nivel de standardizare la auto-moto.

La avioane vorbim de stresul materialului datorita compozitiei (aluminiu majoritatea), fortelor exercitate in timpul zborului, aterizarilor, decolarilor si impactul defectari componentei respective (de obicei zute de morti daca cedeaza o piesa critica). La vehiculele terestre lucrurile nu sunt atat de drastice, nu e asa mult aluminiu, fortele nu sunt la fel de mari.

La motociclete singura piesa care se incadreaza pe tiparul asta ar fi cadrul motocicletei dar banuiesc a e overengineered ca sa nu necesite inlocuire pe durata de viata a motocicletei din cauza oboseli materialului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiurile au evoluat dar si metalele din interiorul motorului.

 

Vorbind strict de auto cand am luat loganul 1.5dci in 2007 schimbul de ulei se facea la 10.000 km. Dupa 2-3 ani au modificat la 15.000. Apoi a aparut in 2011 motorul de euro 5 practic acelasi motor doar un catalizator schimbat si intervalul de revizie la 20.000km. Acum pe megane 3 cu motor de 1.5 dci (acelasi bloc dar mici modificari la interne) intervalul pentru schimbul uleiului e la 30.000 km.

 

Din ce observ in cativa ani s-a triplat. Si atunci imi pun intrebarea:Nu cumva se cam exagereaza cu uleiurile astea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...