Sari la conținut

accident sos centura


COObra
 Share

Postări Recomandate

miercuri mergand spre servici, termin bucata de centura cu o bada pe sens si incep sa urc podul la chitila (unde incep doua benzi pe sens). in fata mea un passat cc. viteza...aprox 100 (ceva peste, dar nu stiu exact cat). eram pe banda a doua, cand vad vrana violenta la passat, se aprind avarii, bag si eu frana.

timp berechet, spatiu destul, la un moment dat vad ca se sting stopurile lui si prind cu coada ochiului un caine pe banda 1 (venea din fata lui de pe banda 2). asta a fost ultimul lucru, dupa care mobra a fugit de sub mine si eu am inceput sa ma rostogolesc pe jos si sa iau la verificat cu capul blocurile de beton ce delimiteaza sensurile de mers pe pod.

ma opresc, dau sa sar in picioare, imi zic ca mai bine o verificare, raman in fund, dau din maini, din picioare, totul ok. ma durea doar soldul un pic unde am cazut si genunchiul. omul se oprise cand a vazut in retrovizoare (mai tarziu am vazut ca mobra mea a atins si masina lui un pic). a sarit la mine sa ma ajute sa ma ridic, sa vada daca-s ok. i-am zis ca io-s bine, am vazut unde a atins si mobra de masina (in pozitia culcat s-a strecurat pe sub masina lui pe sub bara in dreapta, si i-a sters bara cu semnalul si aripa fata). ii zic omului ca are si el ceva, se uita repede si zice da-o incolo ca era si dinainte, daca-s io bine. pana la urma pleaca.

concluzii - totul a fost ok pana am ajuns in franare pe rostul de dilatare al podului, care e metalic si aluneca ca toti dracii....acolo am cazut.

in dreapta nu puteam sa ma duc pe banda 1, pentru ca veneau masini pe care le depasisem, plus ca acum era si cainele, plus ca nu ma interesa....aveam spatiu destul sa ma opresc.

casca...muci, geaca julita bine, blugi rupti, cizme cu ceva zgarieturi, manusile zgariate bine. estimez ca am cazut pe la 40-50.

mobra...cap ghidon (in poza se vede deja retusat), un pic din maneta de ambreiaj, dar neinteresant, semnal dreapta fata si stanga spate rupte, codita julita, crashpadul la mare valoare (in poza se vede cat de mic a ramas dupa retusare - a pierdut vreo 2 cm)

nu pot da vina decat pe cacatul de caine, care dracu stie ce cauta el pe pod. banda aia metalica, chiar daca o vedeam...nu cred ca aveam timp sa reactionez. poate daca aveam abs nu se intampla asa.

purtati echipamentul fratilor. casca si-a facut treaba excelent, geaca la fel. cizmele le vad julite...dar nu am habar unde, ce, cum.

post-56075-0-06026400-1348486373_thumb.jpg

post-56075-0-16102000-1348486381_thumb.jpg

post-56075-0-82171000-1348486388_thumb.jpg

post-56075-0-49954000-1348486396_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca nu ai patit tu nimic.. imi pare rau de mobra...

Eu de la o cazatura banala la 20kmh mi-am f#tut un ligament incrucisat si leziuni la menisc... (mi-a iesit rotula)

 

 

Bine "ca cainele" e bine!

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

miercuri mergand spre servici, termin bucata de centura cu o bada pe sens si incep sa urc podul la chitila (unde incep doua benzi pe sens). in fata mea un passat cc. viteza...aprox 100 (ceva peste, dar nu stiu exact cat). eram pe banda a doua, cand vad vrana violenta la passat, se aprind avarii, bag si eu frana.

timp berechet, spatiu destul, la un moment dat vad ca se sting stopurile lui si prind cu coada ochiului un caine pe banda 1 (venea din fata lui de pe banda 2). asta a fost ultimul lucru, dupa care mobra a fugit de sub mine si eu am inceput sa ma rostogolesc pe jos si sa iau la verificat cu capul blocurile de beton ce delimiteaza sensurile de mers pe pod.

ma opresc, dau sa sar in picioare, imi zic ca mai bine o verificare, raman in fund, dau din maini, din picioare, totul ok. ma durea doar soldul un pic unde am cazut si genunchiul. omul se oprise cand a vazut in retrovizoare (mai tarziu am vazut ca mobra mea a atins si masina lui un pic). a sarit la mine sa ma ajute sa ma ridic, sa vada daca-s ok. i-am zis ca io-s bine, am vazut unde a atins si mobra de masina (in pozitia culcat s-a strecurat pe sub masina lui pe sub bara in dreapta, si i-a sters bara cu semnalul si aripa fata). ii zic omului ca are si el ceva, se uita repede si zice da-o incolo ca era si dinainte, daca-s io bine. pana la urma pleaca.

concluzii - totul a fost ok pana am ajuns in franare pe rostul de dilatare al podului, care e metalic si aluneca ca toti dracii....acolo am cazut.

in dreapta nu puteam sa ma duc pe banda 1, pentru ca veneau masini pe care le depasisem, plus ca acum era si cainele, plus ca nu ma interesa....aveam spatiu destul sa ma opresc.

casca...muci, geaca julita bine, blugi rupti, cizme cu ceva zgarieturi, manusile zgariate bine. estimez ca am cazut pe la 40-50.

mobra...cap ghidon (in poza se vede deja retusat), un pic din maneta de ambreiaj, dar neinteresant, semnal dreapta fata si stanga spate rupte, codita julita, crashpadul la mare valoare (in poza se vede cat de mic a ramas dupa retusare - a pierdut vreo 2 cm)

nu pot da vina decat pe cacatul de caine, care dracu stie ce cauta el pe pod. banda aia metalica, chiar daca o vedeam...nu cred ca aveam timp sa reactionez. poate daca aveam abs nu se intampla asa.

purtati echipamentul fratilor. casca si-a facut treaba excelent, geaca la fel. cizmele le vad julite...dar nu am habar unde, ce, cum.

 

 

Imi pare rau sa aud asta!Bine ca esti intreg! Mare ghinion ai avut cu cazatura. Intradevar, echipamentul te salveaza de harjaieli de genul asta. App, iti recomand pe viitor o pereche de blugi captusiti cu kevlar. In caz de raschetare, fibra de kevlar ramane intacta Mult noroc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am trecut cu roata față peste un dulău la vreo 60-70 la oră apoi l am lovit cu pedala de frână Âşi scărița. Nu am căzut,probabil pentru că nu am atins frânele,dar mult mai mult a fost doar noroc. Cred că dacă toate moto ar avea ABS numărul accidentelor ar scădea substanțial, în special în țările din lumea a treia,scuze,în curs de dezvoltare,unde asfaltul deseori e patinoar Âşi acoperit cu diverse(nisip,mâzgă,frunze,balegi etc.).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Insanatosire grabnica :) in rest, te-ai speriat destul de tare sau pur si simplu ti-a fugit motorul de sub tine, eroare de pilotaj? Nu vreau sa sariti pe mine, sunt curios daca se putea evita (ar trebui sa invatam din accidentele altora, nu?)

Editat de Thunderlight
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai lasati-l dreq de ABS.

Nu vreau pe moto nici ABS nici injectie nici computer nici dracu nici lacu!

 

Vreau sa fie cat mai spartana.

 

Nici macar baterie nu vreau pe ea.

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca apuca sa intre ABS-ul pe o portiune asa de mica. Poate ESC/DSC, daca s-o inventa vreodata pentru motoare.

 

Bine ca esti bine, ca n-ai ajuns pe contrasens sau ca n-ai avut grabiti in spate. Se putea termina mult mult mai rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este o situatie care la noi se cam intampla frecvent. Singura solutie este ca atunci cand mergi cu viteza sa lasi destul spatiu intre tine si masina din fata incat atunci cand franezi tare sa apuci sa te uiti si dupa suprafata pe care franezi. Daca esti aproape si esti cu ochii in portbagajul aluia sau la cainele care trece prin fata masinii sau alte obstacole mai indepartate risti sa nu mai supraveghezi corect suprafata de rulare de sub roti.

 

Daca aveai ABS nu cadeai garantat. Parerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau sa aud ca ai cazut. In schimb ma bucur ca esti bine. Inca o dovada clara ca echipamentul face diferenta. Vad ca mobra n-are mai nimic, se putea mult mai rau.O s-o repari tu.

Cat despre caini - nu se poate spune nimic care sa nu fie rautacios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da ma, u ABS-ul poti sa fii complet retard si n-o sa blochezi spatele/fata, deci n-o sa cazi. Asta iti arata testele alea. Asta nu inseamna ca daca se schimba brusc si pe o portiune scurta conditiile de rulare (balta mica, pata de ulei, putin nisip), ABS-ul o sa te scoata din rahan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea este ca atunci cand iti sare ceva in fata si actionezi la reflex, s-ar putea sa nu mai ai timp si de evaluarea suprafetei pe care mergi. Ar putea fi putin nisip, asa cum este pe multe strazi din Bucuresti pe unde sunt/au fost lucrari de constructii. In cazul ala, ABS-ul te scoate.

 

Fiecare cu parerile lui, insa eu sunt convins ca ajuta foarte mult si daca franezi usor inclinat. Poate are cineva mobra cu ABS si poate sa ne spuna mai concret din experienta proprie.

 

@bec: eu m-am mai documentat de ceva timp cum e cu ABS-ul asta si am mai vazut un filmulet foarte relevant cand era nisip pe o portiune de drum. La fel, rezultatele au fost spectaculoase :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de gandurile bune.

App, iti recomand pe viitor o pereche de blugi captusiti cu kevlar.

iti dai seama ca am...dar era acasa. mergeam la servici si merg in blugi normali.

te-ai speriat destul de tare sau pur si simplu ti-a fugit motorul de sub tine, eroare de pilotaj?

nu ma-am speriat, pur si simplu s-a schimbat suprafata pe care franam si s-a blocat roata instantaneu.

ca n-ai ajuns pe contrasens sau ca n-ai avut grabiti in spate

pai pe contrasens nu prea aveam cum ca am zis ca sunt betoanele alea de separa sensurile ...in alea am dat cu capul. si am dat...si am dat, iar cei din spate vazusera si ei manevra.

Singura solutie este ca atunci cand mergi cu viteza sa lasi destul spatiu intre tine si masina din fata incat atunci cand franezi tare sa apuci sa te uiti si dupa suprafata pe care franezi.

spatiul de franare nu a fost o problema. opream pana in masina. e adevarat ca in secundele alea eram mai atent la masina, dupa care ochiu a fugit la animal.

Daca aveai ABS nu cadeai garantat

foarte posibil. si eu cred cam acelasi lucru.

Vad ca mobra n-are mai nimic, se putea mult mai rau.O s-o repari tu.

mobra e deja rezolvata. ramane doar julitura de pe codita. tre sa aibe si ea cicatrici. ma gandeam sa ii pun un power tape sa fie sexy :)

 

Ideea este ca atunci cand iti sare ceva in fata si actionezi la reflex, s-ar putea sa nu mai ai timp si de evaluarea suprafetei pe care mergi

foarte corecta afirmatia.

insa eu sunt convins ca ajuta foarte mult si daca franezi usor inclinat

aici te contrazic. eu cred ca exact de asta am cazut. din cauza ca am avut spatele blocat, mobra a fost o idee inclinata, iar acnd spa blocat si fata pe saracia aia de metal, inertia m-a tras si in lateral, nu numai in fata.daca mobra era dreapta (si cred ca abs-ul m-ar fi ajutat la treaba asta), doar treceam si peste metalul ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mobra cu ABS. Din fericire, nu prea am avut ocazia sa-l folosesc. Cred ca a intrat de 2-3 ori in aproape 4 ani. Nu e ca la masina cand ii strici o frana si vibreaza pedala imediat.

In legatura cu rosturile de dilatare, am experienta pentru ca fac podul Grant in fiecare zi. E un rost chiar la intrarea pe urechea pe care ies de pe pod cand deja sint inclinat. De obicei nu mai sunt pe franare cand am ajuns la el. Daca este rece sau este ud, il simt aproape de fiecare data. Nu denivelarea, simt cum aluneca roata.

Parerea mea este ca la o chestie d-asta, se prea poate sa nu te ajute prea mult ABS-ul. Un rost are vreo 15-20 de cm. Nu cred ca are timp sa actioneze. Daca esti si un pic inclinat, gata buba.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...