Sari la conținut

Motocicleta enduro-adventure si daca se poate si touring


Postări Recomandate

Da, am derapat rau...abia ieri am citit postul de la cap la coada... Cred ca trebuia facut un alt topic.

Am vazut ca te-ai razgandit de la 250 la 450...eu nici nu m-am gandit la 250...ci doar la 450. Ca as fi vrut sa te intreb cum e sa faci pe ea Bucuresti-munte-Bucuresti intr-o singura zi...ca la remorca, ca si tine, nici nu ma gandesc. Cu 450-ul nu cred ca e chin.

 

Imi pare rau, dar nu pot sa-ti raspund, nu am fost cu ea pe roti de la Bucuresti pâna la munte is inapoi. De fapt nu prea am mers cu WR-ul.

 

ERU...ai ce as vrea si eu...mai ales 450ul. Desi am inteles ca suspensia fata 800gs lasa de dorit. Parca tot pe tine te citeam pe undeva pe aici. Poti sa ne spui cum e 450ul?...ce diferente sunt?

 

Suspensia fata la GS lasa mult de dorit [si dupa ce modifici/schimbi fata, constati ca spatele "ti-a ramas mic], in special pt coclauri si avand in vedere pretul premium platit pe o astfel de mobra. Adica daca ar fi costat semnificativ mai putin, inghiteam mai usor pastila, dar in opinia mea cand platesti premium nu vrei sa vezi componente "low cost" pe mobra. Altfel, pt strada suspensia e okish si cam la fel cu ce gasesti in categorie, exceptie facand KTM.

Despre 450 pot spune ca este mult mai usoara, practic cele 2 mobre nu ar trebui sa sufere comparatie, sunt din lumi diferite. Exemplarul pe care l-am cumparat, ar fi avut nevoie de foarte multe ajustari si modificari. De fapt, eu as fi vrut sa-l transform, intr-un ultralight adventure bike, insa m-am lovit de multe probleme, unele dintre ele foarte greu rezolvabile, altele nerezolvabile, asa ca dupa ce am stat bine si m-am gandit, am preferat sa-l vand.

 

Mie mi se pare ca e motorul care se potriveste cel mai bine topicului...dintre cele care inca se fabrica. Sau, daca ai scris deja despre, da-ne doar un link.

Kevinn, nu ar trebui sa iei, totusi, un motor care nu se mai fabrica din 90 si toamna. Mai ales ca, cel putin la noi in tara, a fost folosita destul de des in off. Eu zic sa te mai gandesti la klr650. Ieftin, bun la toate, fiabil. Numai incerca unul. E mare, totusi.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 331
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Imi pare rau, dar nu pot sa-ti raspund, nu am fost cu ea pe roti de la Bucuresti pâna la munte is inapoi. De fapt nu prea am mers cu WR-ul.

 

 

Suspensia fata la GS lasa mult de dorit [si dupa ce modifici/schimbi fata, constati ca spatele "ti-a ramas mic], in special pt coclauri si avand in vedere pretul premium platit pe o astfel de mobra. Adica daca ar fi costat semnificativ mai putin, inghiteam mai usor pastila, dar in opinia mea cand platesti premium nu vrei sa vezi componente "low cost" pe mobra. Altfel, pt strada suspensia e okish si cam la fel cu ce gasesti in categorie, exceptie facand KTM.

Despre 450 pot spune ca este mult mai usoara, practic cele 2 mobre nu ar trebui sa sufere comparatie, sunt din lumi diferite. Exemplarul pe care l-am cumparat, ar fi avut nevoie de foarte multe ajustari si modificari. De fapt, eu as fi vrut sa-l transform, intr-un ultralight adventure bike, insa m-am lovit de multe probleme, unele dintre ele foarte greu rezolvabile, altele nerezolvabile, asa ca dupa ce am stat bine si m-am gandit, am preferat sa-l vand.

 

 

poti detalia problemele intampinate cu 450ul in vederea transformarii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SAlut

 

Transalpul merge oriunde, dovada poza atasata :)

 

Modificari importante: rezervor de AT (24l) si scut metalic. Ar mai merita rim-uri EXcel.

 

Suspensia e cea originala, cea after market a crapat in Asia Centrala :))))

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151001184652055&set=a.10151001106307055.422159.576427054&type=3&theater

 

Asa ca bagati banii in benzina si mergeti cat mai departe.

 

Adrian

Editat de asilindean
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Ai dreptate, sunt destui care consuma curent si net, in loc sa consume benzina...altii care pot ajunge doar cu gandul acolo unde si-ar dori, multumindu-se cu muntii nostri, eventual ai bulgarilor sau grecilor ori ukrainienilor.

Drumul pe care l-ai parcurs si-l doreste, cred, orice motociclist... Felicitari!

Noi aici vorbim de motoare mai mici, motoare cu care sa ne dam mai mult in off(si nu doar forestiere). Dupa cum spui tu, merge oriunde si 800gs si 1200gs sau supertenere...dar sunt prea mari si grele.

Am vazut ca ai facut mai multe schimburi de gume...k60, tkc80... Poate ai vrea sa iti spui parerea aici

/index.php?/topic/224462-cauciucurile-onoff/page-100&do=findComment&comment=4061194

 

SAlut

 

Transalpul merge oriunde, dovada poza atasata :)

 

Modificari importante: rezervor de AT (24l) si scut metalic. Ar mai merita rim-uri EXcel.

 

Suspensia e cea originala, cea after market a crapat in Asia Centrala :))))

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151001184652055&set=a.10151001106307055.422159.576427054&type=3&theater

 

Asa ca bagati banii in benzina si mergeti cat mai departe.

 

Adrian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti detalia problemele intampinate cu 450ul in vederea transformarii?

 

Problemele au fost de mai multe feluri, incepand de la reglaje, ajustari, ergonomie si ajungand la probeleme reale tehnice si de ce nu si piticii de pe cerebel care sunt nerezolvabili sau foarte greu rezolvabili.

Desi am ales modelul asta dupa un studiu indelungat pe net cat si dupa o tura in care m-am dat o zi intreaga cu un WR450F am constatat ca exemplarul pe care l-am cumparat era destul de radical diferit de ceea ce calarisem.

 

 

Probleme:

  • Suspensia - foarte dura in comparatie cu experienta anterioara, chiar si cu setarile pe minim [probabil cea mai mica dintre probleme]
  • Ergonomia - ghidonul foarte jos, pozitia dubioasa
  • Ergonomia - mult mai inalta mobra decat ce imi aminteam, dar dupa o discutie tel am aflat ca WR-ul cu care m-am dat avea un "lowering kit"
  • Carburatie - pornirea mobrei e un adevarat ritual satanic: dai drumu' la benzina, inclini mobra pe o parte pâna curge pe jos un pic, apesi butonu' de contact, tragi socu' si apesi butonul magic, daca merge daca nu cumva sunt aliniate pinioanele "cap in cap", asta multumita pornirii la pedala, sa-i fie tarana usoara.
  • Carburatie - ai oprit mobra 30 de sec, trebuie sa tragi socul din nou, si nu e pe ghidon la vedere, ci pe undeva pe la motor si dupa ce pleci trebuie impins la loc, nu e mare problema pe drum drept dar daca esti in teren acidentat, iar mobra asta pt asa ceva este, mi se pare foarte incomod.
  • Alternator - 55W din care cam 35 e becul fata, mai pui ceva pt lumina de la nr si semnale si deja iesi pe minus. Exista solutie de rebobinare stator pt 100W dar e in continuare putin, mai ales daca vrei sa-i pui niste lumini mai de doamne ajuta pe ea si un GPS, nu mai zic de proiectoare manere incalzite si alte d'astea.

Una peste alta, doar partea cu alternatorul era aproape imposibil de rezolvat, restul erau rezolvabile destul de usor chiar, dar treaba cu carburatia m-ar fi enervat la fiecare pornire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Generator de curent mic vei avea la toate motocicletele mici, usoare. Pur si simplu nu sunt proiectate pt adventure. Pt adventure, fabricantii au facut mobre grele, 175kg+ si 650cc+. Dar, cea mai simpla solutie pt generator mic la o mobra adventure mica este, pur si simplu, sa eviti sa mergi noaptea. Iti programezi etapele in consecinta.

 

Pe de alta parte, ambitia de a avea o mobra adventure usoara mi se pare cam absurda. Parerea mea e ca o mobra de 175kg fara bagaje e mult mai manevrabila decat o mobra de 115kg cu 20kg de bagaje. Si, poate, mai usor de ridicat de jos. Adica, ce castigi pe mere, pierzi pe pere. Pt adventure as merge pe mobre de 175kg+ si bagaje. Macar stii o treaba. F800 e f bun pt asta. Vrei giumbuslucuri offroad, iti iei capra, platforma, hourmeter, etc..... Nici frumoasele mobre din Paris-Dakar nu sunt f manevrabile cand au plinul facut, chit ca acum sunt mai usoare decat in urma cu 20-30 de ani.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Generator de curent mic vei avea la toate motocicletele mici, usoare. Pur si simplu nu sunt proiectate pt adventure.

 

G450X are alternator de 180W iar baietii de la CCM ofera si o varianta cu 280W pe mobra lor.

Poate or mai fi si altele dar nu m-am documentat suficient pe tema asta.

 

Pt adventure, fabricantii au facut mobre grele, 175kg+ si 650cc+. Dar, cea mai simpla solutie pt generator mic la o mobra adventure mica este, pur si simplu, sa eviti sa mergi noaptea. Iti programezi etapele in consecinta.

 

In principiu nimeni nu-si doreste sa mearga noaptea, dar se intampla, pt ca ....... adventure.

 

Pe de alta parte, ambitia de a avea o mobra adventure usoara mi se pare cam absurda. Parerea mea e ca o mobra de 175kg fara bagaje e mult mai manevrabila decat o mobra de 115kg cu 20kg de bagaje. Si, poate, mai usor de ridicat de jos. Adica, ce castigi pe mere, pierzi pe pere. Pt adventure as merge pe mobre de 175kg+ si bagaje. Macar stii o treaba. F800 e f bun pt asta. Vrei giumbuslucuri offroad, iti iei capra, platforma, hourmeter, etc..... Nici frumoasele mobre din Paris-Dakar nu sunt f manevrabile cand au plinul facut, chit ca acum sunt mai usoare decat in urma cu 20-30 de ani.

 

Cunosc parerea ta, [cred ca o cunoaste tot forumul], nu sunt de acord cu ea, [stii si tu asta], asa ca nu inteleg de ce tii mortis sa o exprimi de mai multe ori, pe o gramada de thread-uri pe care discuta oameni, care in majoritate au aceeasi viziune diferita de a ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ERU

 

Stiu ca e prea tarziu, dar solutie pt lumina ar fi sa pui proiectoare LED de cel putin 35W cat are becul pe far si sa le utilizezi alternativ; ziua far, noaptea proiectoare...

 

Puteai sa pui si tu kit de coborare a mobrei...

 

Inaltatoare de ghidon personalizate...

 

Si exista injectie pe WR din 2013...

 

 

Te-ai gandit la alta mobra? sau ai abandonat ideea de Adventure usor?

 

 

 

 

```

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ERU

 

Stiu ca e prea tarziu, dar solutie pt lumina ar fi sa pui proiectoare LED de cel putin 35W cat are becul pe far si sa le utilizezi alternativ; ziua far, noaptea proiectoare...

 

Puteai sa pui si tu kit de coborare a mobrei...

 

Inaltatoare de ghidon personalizate...

 

Dupa cum am spus multe erau maruntisuri rezolvabile destul de usor.

 

Si exista injectie pe WR din 2013...

 

Exista adevarat dar vroiam sa maresc si cantitatea de ulei de la 1l la 2l. Varianta cu cadru de otel, adica pana in 2005 sau 2006 suporta "overfill" cu 500ml fara nici o problema. Mai pui un oilcooler, poate 2 si se fac cei 2l.

 

Te-ai gandit la alta mobra? sau ai abandonat ideea de Adventure usor?

 

 

 

 

```

 

Nu prea stiu ce sa zic, ma gandeam la un G450X, prin prizma faptului ca are injectie si alternator mare, precum si a faptului ca CCM le lasa cu revizie la 8000 km cu un singur litru de ulei.

Ma mai gandeam si la un G650XCountry dar care trebuie modificat masiv si e oricum in alta clasa.

SI una peste alta s-ar putea sa am niste alte cheltuieli prioritare, iar anul asta nu prea m-am dat ......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

din cat am citit eu, am gasit o sg varianta care sa corespunda: WR 250 R la care pui un rezervor after market.

Am sa scriu si despre cauciucurile pe care le-am folosit.

Adrian

Salut!
Ai dreptate, sunt destui care consuma curent si net, in loc sa consume benzina...altii care pot ajunge doar cu gandul acolo unde si-ar dori, multumindu-se cu muntii nostri, eventual ai bulgarilor sau grecilor ori ukrainienilor.
Drumul pe care l-ai parcurs si-l doreste, cred, orice motociclist... Felicitari!
Noi aici vorbim de motoare mai mici, motoare cu care sa ne dam mai mult in off(si nu doar forestiere). Dupa cum spui tu, merge oriunde si 800gs si 1200gs sau supertenere...dar sunt prea mari si grele.
Am vazut ca ai facut mai multe schimburi de gume...k60, tkc80... Poate ai vrea sa iti spui parerea aici
/index.php?/topic/224462-cauciucurile-onoff/page-100&do=findComment&comment=4061194

Editat de asilindean
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@adrian

 

Nu este putin cam lesinata cea de 250?

 

Am mers cu una si cam trebuie sa o tii in ture sa miste ceva, cea de 450 e mai puternica si nu cred ca e mult mai grea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Tot din ce am citit: are 126 kg si 30 de cai, 6 viteze, injectie, interval la ulei 5000 km, 350 watt la incarcare. La mine in carti ar corespunde :)

Acum depinde ce vrei sa faci cu ea, eterna problema :D

Cei care s-au dat cu ea, prin state mai ales, sunt f multumiti. 60.000 km si nu au probleme

CEva linkuri:

http://www.basherdesigns.com/adventure/wr250r/

http://bigdogadventures.com/WR250R.htm

http://www.rickramsey.net/WR250Rmods.htm

La mine ar fi prima optiune

 

 

 

@adrian

 

Nu este putin cam lesinata cea de 250?

 

Am mers cu una si cam trebuie sa o tii in ture sa miste ceva, cea de 450 e mai puternica si nu cred ca e mult mai grea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut,devine instabil pe la 80-90 km/h si rezervor mic(7 l).

referitor la tricker

ma gindeam ca moto pt nevastamea care a luat permis

daca e instabil la 80km/h nu e prea ok... se sperie inainte de a incepe...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ asilidean

 

 

 

cristache, on 01 Oct 2015 - 11:13, said:
Salut,
Tot din ce am citit: are 126 kg si 30 de cai, 6 viteze, injectie, interval la ulei 5000 km, 350 watt la incarcare. La mine in carti ar corespunde :)
Acum depinde ce vrei sa faci cu ea, eterna problema :D
Cei care s-au dat cu ea, prin state mai ales, sunt f multumiti. 60.000 km si nu au probleme
CEva linkuri:
http://www.basherdes...venture/wr250r/
http://bigdogadventures.com/WR250R.htm
http://www.rickramse.../WR250Rmods.htm
La mine ar fi prima optiune

 

 

 

Asta cred ca e raspunsul tau...eu nu imi aduc aminte sa fi zis asa ceva ( nu ca ar fi neadevarat,,,)

 

 

Sunt de acord cu tine,,, este adevarat, dar dupa ce m-am dat cu wr 250 si am facut o excursie prin Maroc/ desert cu niste Honde de 250,

 

 

post-7547-0-09179900-1443773479_thumb.jpg

 

/index.php?/topic/692135-maroc-2013/page-2?hl=maroc

 

am tras concluzia ca ar mai fi nevoie de ceva putere...

 

E parerea mea...

 

 

 

 

 

 

 

```

Editat de cristache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Dupa indelungi cugetari, am ajuns la cea mai (aparent) rentabila optiune: Transalpul meu de 600, furca si roata fata noua, un scut metalic (proiect pentru la iarna), crashuri sanatoase are de la Heavy Duty. Mai trebuie o aripa fata inaltata gen enduro/cross si un far simplu sau doua, gen Baja si e gata enduro ul :)

Carene nema, ramane cheala, mai scap de kilograme, o sa renunt si la suportii si gentile laterale cu ocazia asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...