Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 9,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dane am dat cu WD40 acolo la priza din bord, am curatat cu betisor de ureche dar tot nu baga curent.

Am testat IAR cu acelasi incarcator si in prizele de jos de sub scaun si in amandoua incarca, dar la cea din bord doar se aprinde becul rosu la incarcator insa nu baga curent in telefon.

 

Daca n-o sa uit o sa te rog sa te uiti cand vin la tine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adu-mi aminte si o facem sa mearga si aia. In principiu nu e mare lucru, prizele OEM pe BMW sunt legate direct la baterie doar printr-o siguranta. Asta daca nu cumva ai 1200 sau mai nou, caz in care urmezi protocolul de imperechere/handshake.

 

Mai poate fi oxidata si mufa in spate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vin si eu cu o problemă. La RT-ul meu, când pun contactul ca să pornesc se aprinde farul și nu am posibilitatea să-l sting. Cred că asta nu face prea bine bateriei, fapt pentru care aș vrea să-i montez un comutator pornit-oprit. A mai făcut cineva așa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la mine este la fel. Cand pun contactul se aprinde farul. Dar, cand dau la demaror, farul se stinge si ramane stins pe perioada cat se invarte demarorul, pentru ca apoi cand motorul porneste sa se aprinda. Chestia asta este facuta cu niste relee.

Sa fii atent la tine, poate face la fel.

Stima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Proffroad dar ti-e stricat butonul de pe care aprinzi si stingi farul?

 

Si la mine daca e pe pozitia aprins, cand apas butonul de pornire se stinge si se aprinde cand motorul a pornit. Asa-i din fabrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vin si eu cu o problemă. La RT-ul meu, când pun contactul ca să pornesc se aprinde farul și nu am posibilitatea să-l sting. Cred că asta nu face prea bine bateriei, fapt pentru care aș vrea să-i montez un comutator pornit-oprit. A mai făcut cineva așa ceva?

 

Adica tu vrei sa strici ce au facut unii cu cap din fabrica? Mereu am apreciat BMW ca a facut chestia asta, vazanad atatia naivi care sting farul la pornire si apoi uita, bieneinteles, sa-l aprinda, si stim cat de importanta este vizibilitatea la motociclisti. Si am vazut ca mai multe firme, cu intarziere, au preluat ideea. Daca nu ma insel, este chiar reglementare legala.

Si nici nu sunt convins ca afecteaza pornirea. Eu stiam ca in pozitia de dat la demaror, toti ceilalti consumatori sunt anulati. Poate stiu gresit dar in final nu este asa important.

Nu in asta sta viata beteriei, eu nu am stins niciodata farul (la R1100RS) si am vandut motocicleta dupa patru sezoane cu bateria care nu dadea niciun semn de oboseala. Important este sa nu ai alte probleme electrice si ca iarna sa nu stea in frig, astea fac cu adevarat diferenta pt. viata bateriei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

S-a mai discutat asta, nu are legatura cu desteptaciunea inginerilor de la BMW, ci cu norme internationale.

Si la auto este aceeasi regula, binevenita pt.cei care pleaca fara faruri aprinse, dar daunatoare bateriei.

Pe fabricanti insa nu-i intereseaza aspectul asta.

Am vazut multi care pun contactul si apoi se intind la povesti cu farul aprins, sau se echipeaza.

 



Proffroad dar ti-e stricat butonul de pe care aprinzi si stingi farul?

Corect, acum revenind la problema discutata, recent am lucrat la un 1150RT si din ce imi amintesc avea comutator de lumini, nu porneau direct pe contact, la tine este altfel?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Luigi in partea dreapta la ghidon am comutator: oprit, pozitie si pornit exact ca la o masina, trei trepte.

Daca-i oprit, atunci evident nu se aprinde nimica.

Dar daca-l las pe pornit, asa cum il si las tot timpul, cand pun contactul se aprinde pozitia si farul care in momentul in care dau pe butonul de pornire al motocicletei se sting iar apoi dupa ce a pornit becurile se aprind la loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai alea se sting cand dai la automat pentru ca electromotorul este un mare consumator de energie. Si cum ala are nevoie de mult curent, nu mai ramane mare lucru pentru restul :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri! A mea nu a avut acel comutator din fabrică. Am văzut unele, prin anunțuri, care aveau pe dreapta acel comutator, dar la a mea e pur și simplu un căpăcel și nici nu a fost marcat acolo pentru cele trei poziții.

Sunt însă sigur că dăunează bateriei. Becurile nu se sting când dau la demaror, ci doar rămân fără suficient curent din cauza consumului mare al electromotorului, așa cum spune și Dan. Același lucru s-ar întâmpla și la o Dacie din 1990. La Vw măcar e altceva: cât timp motorul e oprit nu se poate aprinde decât poziția, dar la RT-ul meu, cât timp contactul e pus, chiar cu motorul oprit, farul stă aprins, deci consumă bateria, alternatorul fiind oprit. Voi încerca totuși să văd ce pot face, cum pot pune un comutator, poate aș găsi chiar unul original, având în vedere că unele 1150RT au așa ceva din fabrică. Dacă știți cum aș putea monta și de unde să fac rost de unul, mi-ar fi de mare ajutor.



http://www.ebay.com/itm/02-BMW-R1150RT-R1150-RT-Right-Control-Switch-Start-Stop-On-Off-Turn-/360543938080?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&fits=Make%3ABMW%7CModel%3AR1150RT&hash=item53f217e620&vxp=mtr

 

Exact așa este la mine.



Cred că așa ceva mi-ar trebui. http://www.ebay.com/itm/Lenkerschalter-Schaltereinheit-Kombischalter-switch-BMW-R-1150-RT-GS-R-K1200-/130874113782?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item1e78b47ef6

Se potrivește oare pe instalația mea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Se potriveste, in cel mai rau caz trebuiesc facute niste legaturi la pinii mufei de la motor, in cazul in care nu le are.

Eu as cumpara un comutator, nici nu ma gandeam ca exista si modele care nu-l au, de aceea ma miram cind am spus ca-l vazusem la cel la care am lucrat.

PS;Daca nu ai un electrician bun in Buzau, in cazul in care trebuie facuta modificarea, te trimit la cineva bun in Bucuresti, faci un drum pina aici si te rezolva..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri! A mea nu a avut acel comutator din fabrică. Am văzut unele, prin anunțuri, care aveau pe dreapta acel comutator, dar la a mea e pur și simplu un căpăcel și nici nu a fost marcat acolo pentru cele trei poziții.

Sunt însă sigur că dăunează bateriei. Becurile nu se sting când dau la demaror, ci doar rămân fără suficient curent din cauza consumului mare al electromotorului, așa cum spune și Dan. Același lucru s-ar întâmpla și la o Dacie din 1990. La Vw măcar e altceva: cât timp motorul e oprit nu se poate aprinde decât poziția, dar la RT-ul meu, cât timp contactul e pus, chiar cu motorul oprit, farul stă aprins, deci consumă bateria, alternatorul fiind oprit.

 

Daca percep bine din poza ta de profil, capacul chiulasei este tipul mai nou de twin-spark, incepand cu 2003. Incepand cu acea generatie (valabil de exemplu si la RS, R, GS) s-a trecut la acest sistem. Pe vremea aia inca nu era nicio reglementare legala insa este la mintea cocosului ca oricine poate uita farurile stinse (si am vazut asta de n ori pe strada) chestie care iti poate pune viata in pericol. Este binecunoscuta preocuparea BMW pt. siguranta in general (vezi pionieratul in ABS, ASC etc etc).

Insa, si bazat pe experienta mea anterioara, bateria nu cred ca este afectata. Si daca (prin absurd) uiti cateva minute farul aprins fara motor pornit, imediat la drum bateria se reincarca. Si daca tot prin absurd ai scurta viata bateriei cu 5% (desi nu cred), tot e mai bine decat sa fii expus riscului de a uita farul stins in mers. Basca, oricum trebuie sa faci o cheltuiala ca sa faci "improvizatia" aia... butonul, montatul etc. Nu cumva depasesti din start costul acelui (presupus) 5% din viata bateriei pt cat timp vei tine tu motocicleta? :scratch: Nu mai vorbim ca nu este imposibil sa nici nu ai mufa pregatita pt buton sau pur si simplu sa nu se poata integra in sistemul electric, dar asta e alta poveste.

Ma intreb insa, cand iti vei lua urmatoarea motocicleta mai noua din seria 1200, la care nici nu mai poti lua butonul similar ca in cazul de fata, vei face "o romaneasca" si vei improviza un buton??

Si vezi ca faci o confuzie: la VW farurile sunt aprinse atata timp cat ai contactul pus, chiar si atunci cand motorul nu este pornit! Deci este similar. Din motive strict de siguranta, eu chiar mi-am pus functia de lumini de zi (farurile se aprind mereu automat cand pun contactul, chiar si atunci cand intrerupatorul este pe pozitia zero) fara sa incropesc ceva, se face foarte usor oficial la service VW adaugand o "punte" in interiorul intrerupatorului.

 

Normal, tu faci cum crezi in final...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta chiar ar fi ”elegant”! Dacă se poate, m-ar interesa cum pot face asta. Va fi nevoie oare să ajung la Cluj?

 

Cred ca e simplu. Un releu (cel cu cinci pini) si cateva fire sub bord.

 

Te pot ajuta eu in timpul saptamanii daca ajungi prin Bucuresti (Zona Gara de Nord) sau telefonic.

Editat de Bogdan_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...