Sari la conținut

Filmulete & materiale educative


arunescu
 Share

Postări Recomandate

@goe 75Motojucausul asta, caruia tu nu stii ce apelative puerile sa-i mai gasesti, recunoaste deschis si in mod repetat ca aproape tot ce spune in clipurile lui sunt lucruri pe care le invata de la unii mult mai experimentati ca el si care au instruit sute si mii de alti oameni, ducandu-se el insusi la cursurile lor de mai multe ori. Evident ca blipping the throttle e o chestie relativ minora, o agheasma caruia fiecare ii da cata insemnatate simte, dar nu-ti dicteaza ritmul sau modul de a merge pe strada. Eu unul mai fac asta doar ca exercitiu de sincronizare intre maini (sau intre mine si motor, daca vrei), cand si cand. Faptul ca nu se sfieste sa spuna ca de fapt n-are sens s-o faci, dupa ce inainte zicea altceva, e un plus pentru el, nu un minus - "acum stiu mai bine si despre chestia asta minora, asa ca v-o spun si voua". In privinta lucrurilor cu adevarat importante la mersul pe strada, el si inca doi iutuberi m-au invatat 90% din tot ce stiu acum si cred ca m-au invatat bine.

 

Dar ai si tu dreptate, asa cum prin cartier sunt tot felul de "baeti" priceputi si saritori sa-ti arate cum sa-i dai gaz si "cum sa te lasi", asa si pe net sunt tot felul de impostori. Dar asta nu e unul dintre ei, asa ca, incepatori, pe asta puteti sa-l urmariti linistiti, v-o spune un alt incepator verde care trage spre 20k in prima juma de an pe motor, timp in care nu l-am busit si nici nu l-am pus jos, exceptand chestii minore la exercitii prin parcare. Eu n-am auzit un cuvintel in timpul scolii despre contravirare, de exemplu. Zero barat. N-am auzit un cuvintel despre contravirare nici macar la cursul de perfectionare de la Academia Titi Aur. Ba stai, am auzit, dar la modul "bai baieti, lasati contravirarea, ca e treaba complicata si nu e pentru voi", la o discutie de pe margine, nu in timpul cursului efectiv. Atat. Deci unde sunt impostorii, de fapt? Unde ar trebui sa invat despre asta, la o scoala de piloti de circuit? In conditiile in care eu folosesc de fapt contravirarea inca din timpul scolii, dar tocmai pt ca invatasem, evident doar teoretic atunci, de la iutuberi.

 

Informatia s-a mutat online, punct, aproape indiferent de domeniu, iar motivele nici nu mai conteaza. Faptul ca si prostia activeaza la greu tot online nu face decat sa confirme ca prostia e universala, dar asta nu inseamna ca o informatie luata online e mai proasta din start decat una luata pe viu. Tind sa cred ca mult mai multi fosti motociclisti si-au pierdut picioare sau mai rau urmand asa-zise sfaturi servite pe viu, intre prieteni, decat cei care au comis-o urmand vreun sfat de-al lui MJ. Cu alte cuvinte, pentru incepatori e mult mai periculos anturajul decat informatia sau instruirea pe care o cauta online.

Editat de mrjo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 824
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator goe 75

E opinia ta de incepator cu fitze in cap si putin analfabet functional . Daca nu mentionam ca e destul de ok si doar in cateva momente e praf , aveai dreptate .

Nici nu ma mai deranjez sa pierd timp cu tine pentru ca te-a dresat cineva sa ai idei fixe .

 

 

Ps. Da da , anturajul este rau.Mai bine sa mergi singur pentru ca nu te vede nimeni cat de praf esti si asa poti crede in continuare ca stii sa motociclesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, mrjo a spus:

@goe 75Motojucausul asta, caruia tu nu stii ce apelative puerile sa-i mai gasesti, recunoaste deschis si in mod repetat ca aproape tot ce spune in clipurile lui sunt lucruri pe care le invata de la unii mult mai experimentati ca el si care au instruit sute si mii de alti oameni, ducandu-se el insusi la cursurile lor de mai multe ori. Evident ca blipping the throttle e o chestie relativ minora, o agheasma caruia fiecare ii da cata insemnatate simte, dar nu-ti dicteaza ritmul sau modul de a merge pe strada. Eu unul mai fac asta doar ca exercitiu de sincronizare intre maini (sau intre mine si motor, daca vrei), cand si cand. Faptul ca nu se sfieste sa spuna ca de fapt n-are sens s-o faci, dupa ce inainte zicea altceva, e un plus pentru el, nu un minus - "acum stiu mai bine si despre chestia asta minora, asa ca v-o spun si voua". In privinta lucrurilor cu adevarat importante la mersul pe strada, el si inca doi iutuberi m-au invatat 90% din tot ce stiu acum si cred ca m-au invatat bine.

 

Dar ai si tu dreptate, asa cum prin cartier sunt tot felul de "baeti" priceputi si saritori sa-ti arate cum sa-i dai gaz si "cum sa te lasi", asa si pe net sunt tot felul de impostori. Dar asta nu e unul dintre ei, asa ca, incepatori, pe asta puteti sa-l urmariti linistiti, v-o spune un alt incepator verde care trage spre 20k in prima juma de an pe motor, timp in care nu l-am busit si nici nu l-am pus jos, exceptand chestii minore la exercitii prin parcare. Eu n-am auzit un cuvintel in timpul scolii despre contravirare, de exemplu. Zero barat. N-am auzit un cuvintel despre contravirare nici macar la cursul de perfectionare de la Academia Titi Aur. Ba stai, am auzit, dar la modul "bai baieti, lasati contravirarea, ca e treaba complicata si nu e pentru voi", la o discutie de pe margine, nu in timpul cursului efectiv. Atat. Deci unde sunt impostorii, de fapt? Unde ar trebui sa invat despre asta, la o scoala de piloti de circuit? In conditiile in care eu folosesc de fapt contravirarea inca din timpul scolii, dar tocmai pt ca invatasem, evident doar teoretic atunci, de la iutuberi.

 

Informatia s-a mutat online, punct, aproape indiferent de domeniu, iar motivele nici nu mai conteaza. Faptul ca si prostia activeaza la greu tot online nu face decat sa confirme ca prostia e universala, dar asta nu inseamna ca o informatie luata online e mai proasta din start decat una luata pe viu. Tind sa cred ca mult mai multi fosti motociclisti si-au pierdut picioare sau mai rau urmand asa-zise sfaturi servite pe viu, intre prieteni, decat cei care au comis-o urmand vreun sfat de-al lui MJ. Cu alte cuvinte, pentru incepatori e mult mai periculos anturajul decat informatia sau instruirea pe care o cauta online.

 

Daca tot vrei sa inveti de pe net si nu vrei impostori, sunt altii mai buni ca moto canish. Cred ca am mai zis de Jerry Palladino care e el instructor la randul lui. 

 

Mai e Mc Rider chiar daca e un pic prea batranesc dar pentru mersul pe strada e ce trebuie.

 

Si Danut Danut nu e rau si face analize bune. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

Omu are deja cateva luni de permis. Stie mai multe decat noi amandoi . Are deja cativa giga bites de experienta video plus cateva ture de la a la b cu succes.

 

S-a agitat asa si inca nu am postat acel video al lui Moto-canish, care este total fara sens daca nu consideri ca era la ora de impresionat incepatorii , sau in mare disperare sa mai posteze ceva " content"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, goe 75 a spus:

 

Omu are deja cateva luni de permis. Stie mai multe decat noi amandoi . Are deja cativa giga bites de experienta video plus cateva ture de la a la b cu succes.

 

S-a agitat asa si inca nu am postat acel video al lui Moto-canish, care este total fara sens daca nu consideri ca era la ora de impresionat incepatorii , sau in mare disperare sa mai posteze ceva " content"...

 

Ehh faza e ca are dreptate totusi in ceea ce ii priveste pe "guru" de pe la cursuri care au interes doar sa te jecmaneasca de bani si creeaza un aer mistic in ceea ce priveste anumite tehnici pe moto - vezi "contravirarea" si lasati bah baieti voi astea poate cand mai cresteti. Ii inteleg frustrarea cu astfel de specimene si atunci e normal, mai ales in ziua de azi sa cauti info pe YT (tutoriale, tehnici, video-uri, etc). 

 

Moto Jitsu asta nu imi place nici mie pentru ca a mai dat dude prin explicatii si mai vorbeste prostii, plus ca e concentrat doar pe facut bani din YT si mai putin pe calitatea contentului. 

 

Eu unul recunosc ca nu am incercat niciodata rev matching, wheelie si alte asemenea - deci tot verde se poate considera ca sunt. Pe Strasse e mai simplu fara artifcii d-astea si oricum cel mai important lucru este controlul motoretei la viteza mica - gen u-turn de pe loc, manevre de parcare samd. Restul sunt cat de mult de inclini sau cat de repede iei curba sunt mai mult pentru circuit pentru cine e pasionat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, SenorPink said:

 

Daca tot vrei sa inveti de pe net si nu vrei impostori, sunt altii mai buni ca moto canish. Cred ca am mai zis de Jerry Palladino care e el instructor la randul lui. 

 

Mai e Mc Rider chiar daca e un pic prea batranesc dar pentru mersul pe strada e ce trebuie.

 

Si Danut Danut nu e rau si face analize bune. 

Despre @goe 75 nu pot sa spun decat ca si-a ales perfect nickul, un Dorel de Caragiale aterizat pe net. Da-i inainte, nea expertu', la ce conglomerat amorf rezulta din raspunsurile tale, targetate doar sa flegmeze, nu sa discute, pana la urma pui de-o mamaliga. Plina de flegme, evident, dar e clar ca le stii gustul.

 

@SenorPink Pe toti patru ii urmaresc cu un an dinainte sa am permis, fiecare are plusurile si minusurile lui si niciunul nu e infailibil. Dar sa-i reprosezi lui X sau Y ca e pus pe facut bani e pueril. Cumva restul din lista nu vor sa faca bani? Toti au diverse treburi conexe - forum privat, materiale video private, cartulii, promo shit etc. Faptul ca MJ e repetitiv ca o moara stricata nu scade calitatea informatiei, ci calitatea prezentarii, iar pe mine nu asta ma intereseaza. Pentru prezentari de Hollywood ma uit la F9, indiferent de topic. Ma intereseaza insa sa aud acelasi lucru de la mai multi, fiecare explicandu-l in felul lui, iar eu sa-l asimilez in felul meu, cand ma urc in sa si exersez. Si dupa ai zis si tu, si pe mine ma intereseaza doar mersul pe strada, nu fantezii de circuit. Iar pentru asa ceva poti sa inveti "singur", daca ai rabdare si-ti dai interesul cu adevarat. Singur in sensul ca nu-ti trebuie paznic cand exersezi. Nu vreau sa detaliez cu ce gust amar am plecat dupa cursul de la ATA, tinand cont de asteptari, care poate au fost cam prea mari. Erau langa mine oameni care stateau in sa de 3 ani si nu auzisera de contravirare sau stiau ca se face doar pe circuit la viteza, iar instructorul (om de treaba si saritor, n-am nimic cu el) le zice sa stea cuminti. Voiam sa intreb ceva de trail braking (alt topic inexistent in curs), dar dupa asa raspuns, m-am cumintit si m-am intors la impostorii mei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mrjo nu inteleg de ce ataci atat de tare daca zice cineva ceva de motojotsu. Daca era prieten, frate cu tine as mai fi inteles, sau daca ai fi fost tu youtuberul in cauza, atunci da! 

 

Dar asa? Goe a pus un video cu el in care a zis ca uite ca mi-a placut ca si-a trecut peste orgoliu si imediat dupa ai sarit ca ars ca e pueril ca isi permite sa comenteze de motojotsu. 

 

Ia-o usor, nu te ambala ca sfatul lui goe a fost unul foarte pertinent cand a zis " Incepatori ,luati aminte ca "youtuberi" plini de sfaturi si  pe care ii venerati, fac greseli si trebuie sa supravietuiti destul de mult pana  sa vedeti si momentul cand ofera o corectie". 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, patrick1 said:

Un gram de practică face cât un kilogram de teorie.

Dacă ai făcut opturi + jaloane şi cu o singură mână pe ghidon este o.k.

Total de acord. Si da, am ajuns sa le fac cu o mana fara probleme.

1 hour ago, SenorPink said:

Mrjo nu inteleg de ce ataci atat de tare daca zice cineva ceva de motojotsu. Daca era prieten, frate cu tine as mai fi inteles, sau daca ai fi fost tu youtuberul in cauza, atunci da! 

 

Dar asa? Goe a pus un video cu el in care a zis ca uite ca mi-a placut ca si-a trecut peste orgoliu si imediat dupa ai sarit ca ars ca e pueril ca isi permite sa comenteze de motojotsu. 

 

Ia-o usor, nu te ambala ca sfatul lui goe a fost unul foarte pertinent cand a zis " Incepatori ,luati aminte ca "youtuberi" plini de sfaturi si  pe care ii venerati, fac greseli si trebuie sa supravietuiti destul de mult pana  sa vedeti si momentul cand ofera o corectie". 

 

 

Putea sa fie oricare din lista aia, nu doar MJ, si as fi zis aceleasi lucruri. Si nu i-am zis ca e pueril ca-si permite sa comenteze, ci ca apelativele lui sunt puerile (avea vreo 4-5 la un moment dat), chiar sunt lucruri diferite. Dupa cum am zis si eu, niciunul dintre cei enumerati nu e fara cusur, inclusiv MJ. Stimabilul goe e pus pe lista lui speciala inca de la primele mele postari aici, din cauza modului in care interactioneaza cu puletii imberbi ca mine, urcati in sa de nici un an, si care nu vor dom'le sa se uite in gura reisărilor de Colentina ca la Rossi, ci isi iau informatiile din alte surse. Niste netoti, nu? Mi-am permis sa fac un comentariu care n-avea nimic de-a face cu tehnici de pilotaj (despre mersul cu pasager ca incepator), ci lucruri de minim bun simt privitoare la risc etc, la care a raspuns cu "trolololol iote si la mucea asta, vorbeste fara suta de mii". Nu textual, dar in zona. Si apoi au mai urmat cateva in acelasi registru. Oamenilor de genul asta, dispretuitori a priori vizavi de un subiect sau de un om doar pt ca ei sunt mai sus pe scara kilometrilor sau a postarilor pe forum sau a numarului la pantof, le raspund tot cu dispret, dupa ce mi-e clar cu cine am de-a face.

 

Sfatul lui, in sine, e perfect valabil, daca n-ar fi impachetat intr-un ambalaj parsiv spre manipulator, cu o fundita de "ascultati la tata" pusa deasupra. I-am si dat dreptate intr-o masura, dar am zis si ca, tocmai pt incepatori, anturajul e mai periculos decat ce inveti online, lucru pe care il zic inclusiv instructori cu zeci de ani de experienta. Ti se pare normal ca eu, om cu nici juma de an de permis, sa-i spun lucruri noi cumnatului meu, care a mers vreo 4 ani cu motorul, in tot felul de grupuri si anturaje, pana s-a lasat dupa ce vreo patru amici s-au curatat in timpul asta si a comis-o si el de vreo doua ori? Si nu e vreun prostan, il duce capul bine, doar ca a invatat atat cat a putut de pe la te miri cine, inclusiv de la oameni care poate ca stiau ce fac, dar asta nu inseamna ca stiau si sa instruiasca pe cineva cu adevarat. Iar la comentariul meu despre anturaj, stimabilul a raspuns dupa cum ai vazut. Lojik wins yet again.

 

Pana una alta, fiecare dintre aia din lista noastra, inclusiv MJ, a ajutat, direct sau indirect, mii de oameni din toata lumea. E de ajuns sa citesti comentarii ca sa te convingi. Iar lucrul asta merita, daca nu respect ca cer prea mult, macar un pic de retinere in a-i manji cu laturi prost mascate ori pe ei, ori pe cei care invata de la ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, mrjo a spus:

Total de acord. Si da, am ajuns sa le fac cu o mana fara probleme.

Putea sa fie oricare din lista aia, nu doar MJ, si as fi zis aceleasi lucruri. Si nu i-am zis ca e pueril ca-si permite sa comenteze, ci ca apelativele lui sunt puerile (avea vreo 4-5 la un moment dat), chiar sunt lucruri diferite. Dupa cum am zis si eu, niciunul dintre cei enumerati nu e fara cusur, inclusiv MJ. Stimabilul goe e pus pe lista lui speciala inca de la primele mele postari aici, din cauza modului in care interactioneaza cu puletii imberbi ca mine, urcati in sa de nici un an, si care nu vor dom'le sa se uite in gura reisărilor de Colentina ca la Rossi, ci isi iau informatiile din alte surse. Niste netoti, nu? Mi-am permis sa fac un comentariu care n-avea nimic de-a face cu tehnici de pilotaj (despre mersul cu pasager ca incepator), ci lucruri de minim bun simt privitoare la risc etc, la care a raspuns cu "trolololol iote si la mucea asta, vorbeste fara suta de mii". Nu textual, dar in zona. Si apoi au mai urmat cateva in acelasi registru. Oamenilor de genul asta, dispretuitori a priori vizavi de un subiect sau de un om doar pt ca ei sunt mai sus pe scara kilometrilor sau a postarilor pe forum sau a numarului la pantof, le raspund tot cu dispret, dupa ce mi-e clar cu cine am de-a face.

 

Sfatul lui, in sine, e perfect valabil, daca n-ar fi impachetat intr-un ambalaj parsiv spre manipulator, cu o fundita de "ascultati la tata" pusa deasupra. I-am si dat dreptate intr-o masura, dar am zis si ca, tocmai pt incepatori, anturajul e mai periculos decat ce inveti online, lucru pe care il zic inclusiv instructori cu zeci de ani de experienta. Ti se pare normal ca eu, om cu nici juma de an de permis, sa-i spun lucruri noi cumnatului meu, care a mers vreo 4 ani cu motorul, in tot felul de grupuri si anturaje, pana s-a lasat dupa ce vreo patru amici s-au curatat in timpul asta si a comis-o si el de vreo doua ori? Si nu e vreun prostan, il duce capul bine, doar ca a invatat atat cat a putut de pe la te miri cine, inclusiv de la oameni care poate ca stiau ce fac, dar asta nu inseamna ca stiau si sa instruiasca pe cineva cu adevarat. Iar la comentariul meu despre anturaj, stimabilul a raspuns dupa cum ai vazut. Lojik wins yet again.

 

Pana una alta, fiecare dintre aia din lista noastra, inclusiv MJ, a ajutat, direct sau indirect, mii de oameni din toata lumea. E de ajuns sa citesti comentarii ca sa te convingi. Iar lucrul asta merita, daca nu respect ca cer prea mult, macar un pic de retinere in a-i manji cu laturi prost mascate ori pe ei, ori pe cei care invata de la ei.

 

Da mi se pare normal sa spui lucruri noi. Suntem diferiti, unii invata mai repede, altora le trebuie ani si ani sa invete.

 

Eu am dus pe cineva la scoala moto acum in septembrie si din prima e mult peste ce am fost eu la inceput, plus ca unele lucruri le face instinctiv (cum ar fi sa se uite acolo unde pe unde vrea sa mearga si sa nu faca point-fixation, sau ii vine natural sa faca uz de ambreiaj/friction zone).

Alt exemplu - prieten de moto care are permis din 2003 dar a facut pauza si s-a reapucat acum 5 ani. Si merge de 5 ani si merge si degeaba ca e mai rau ca un incepator - frica sa incline motocicleta in curbe (nu zic sa puna genunchiul jos si alte chestii de racer), ii e frica sa faca un u-turn, dupa 300 km ii ia 1 saptamana sa isi revina de la oboseala. Dar o sa il inscriu cu japca la un curs d-asta de perfectionare (impreuna cu celalalt incpator) ca sa mai prinda incredere putin si sa mai invete cate ceva.

Dar pana una alta suntem diferiti, unii invata foarte repede si usor, altii mai greu, altii prind foarte bine de pe YT, altii doar daca li se explica live.

 

Cred ca cel mai important e sa ne bucuram de pasiunea asta pana la batraneti!

 

In rest numai de bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Edd a spus:

M-ati facut curios de un lucru: cand poti considera, in motociclism, ca nu mai esti incepator, sau ca esti expert? Care este baremul?

 

1. Cand ajungi intreg acasa dupa fiecare tura

2. Cand reduci sansele de evenimente la 1%

3. Cand poti face un u-turn de pe loc fara sa pui picioarele jos si dintr-o singura miscare

4. Cand mergi incet si nu faci mersul cum zic americanii "duck walk"

5. Cand stapanesti ambreiajul si acceleratia

6. Cand ajungi sa fii concentrat total dar in acelasi timp sa poti sa te si bucuri de drum si de peisaje

7. Cand ajungi sa nu te mai injuri in trafic cu altii si sa fii zen

8. cand poti face mai multi km intr-o zi si sa nu trebuiasca sa dormi 3 zile sa-ti revii din oboseala

9. Sa poti conduce mai multe tipuri de motorete fara sa le dai pe jos sau sa ti se opreasca motorul

10. Nu le mai scapi pe jos ca o completare

11. Fara whisky throttle (sau macar sa stii contra-masura)

12. Nu te mai surprinde vremea, intemperiile, canicula

13. In momentul in care tu conduci motocicleta si nu ea pe tine (Nu conteaza ca are 5 cp sau 300 cp tu esti pilotul)

14. In momentul in care poti sa te bucuri si de o motoreta de 125cc nu numai de miare.

15. In momentul in care te bucuri si de drum nu numai de destinatie.

 

Si mai sunt mai multe dar mai completam pe parcurs

 

bonus specific:

x. Pentru amatorii de circuit sa scoata timpi foarte buni (presupun ca asta e obiectivul pe langa genunchiul jos si a-i intrece pe altii)

xx. Pentru cei cu enduro.... nu stiu aici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

35 minutes ago, SenorPink said:

 

Da mi se pare normal sa spui lucruri noi. Suntem diferiti, unii invata mai repede, altora le trebuie ani si ani sa invete.

 

Eu am dus pe cineva la scoala moto acum in septembrie si din prima e mult peste ce am fost eu la inceput, plus ca unele lucruri le face instinctiv (cum ar fi sa se uite acolo unde pe unde vrea sa mearga si sa nu faca point-fixation, sau ii vine natural sa faca uz de ambreiaj/friction zone).

Alt exemplu - prieten de moto care are permis din 2003 dar a facut pauza si s-a reapucat acum 5 ani. Si merge de 5 ani si merge si degeaba ca e mai rau ca un incepator - frica sa incline motocicleta in curbe (nu zic sa puna genunchiul jos si alte chestii de racer), ii e frica sa faca un u-turn, dupa 300 km ii ia 1 saptamana sa isi revina de la oboseala. Dar o sa il inscriu cu japca la un curs d-asta de perfectionare (impreuna cu celalalt incpator) ca sa mai prinda incredere putin si sa mai invete cate ceva.

Dar pana una alta suntem diferiti, unii invata foarte repede si usor, altii mai greu, altii prind foarte bine de pe YT, altii doar daca li se explica live.

 

Cred ca cel mai important e sa ne bucuram de pasiunea asta pana la batraneti!

 

In rest numai de bine!

M-am exprimat aiurea, nu voiam sa spun ca trebuia sa fi stiut deja tot, ci ca el nu facea lucruri care mie, asa incepator cum sunt, mi se par obligatorii, cum ar fi contravirarea de care tot vorbiram. Tocmai pentru ca sunt incepator, am patit-o pe pielea mea sa iau viraje prea larg si sa incerc sa corectez trasa tragand de ghidon "normal", adica fortandu-l in directia in care voiam sa merg, in loc sa contravirez, pentru ca nu-mi era natural inca. Parca impingeam un vagon, stand calare pe motor. Corectam pana la urma trasa, dar chinuit si fortand si motorul, si pe mine. Puteam sa corectez si din pozitia corpului? Probabil. Puteam sa corectez si cu frana, ori mai din timp, ori pe moment? Sigur. Dar fiind incepator inca nu stapanesti toate cele, mai ales in momente delicate, iar faptul ca nu ai la dispozitie cea mai facila cale de a-ti corecta o trasa mi se pare criminal.

 

Nu spun ca toate grupurile si anturajele sunt praf, sunt convins ca se gasesc oameni cu cap peste tot, dar ca incepator esti bombardat cu sfaturi si informatii si sugestii. Si cum a zis goe, pana te prinzi care sfat e bun si care nu, s-ar putea sa o comiti fatal. Diferenta e ca mie mi se pare mult mai probabil sa primesti sfaturi proaste intre amici de-o iesire decat cautand activ online informatia, nu doar de la iutuberi, ci si pe forumuri. Ca pana la urma de asta sunt pe aici, nu ca sa ma balacaresc cu goe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, ENEOS a spus:

What's that? :huh:

 

Acum 10 minute, Edd a spus:

Desi dpdv ar idealului personal, rezonez cu majoritatea punctelor mentionate de tine, nu pot sa nu ma amuz putin de cateva:

1. Culmea, ca majoritatea celor care nu ajung intregi acasa, sunt deobicei "expertii"

10. Parca auzisem o vorba de la experti: "exista 2 tipuri de motociclisti: care au cazut si care vor cadea".

 

Se poate si fara sa cazi daca iti vezi de treaba si nu te apuca arogantele. Nu pot spune asta despre mine, eu am luat o singura tranta si asta din cauza mea ca in loc sa imi vad de motociclit m-am suit in picioare pe sa la vreo 50 km/h (numai p***a aveam in cap atunci deci va rog sa intelegeti ca uneori prostia doare :)))) ). Noroc ca am avut full echipmanet.

 

Acum 10 minute, Edd a spus:

+1

Cand iti scapa mana in acceleratie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, SenorPink a spus:

 

1. Cand ajungi intreg acasa dupa fiecare tura

2. Cand reduci sansele de evenimente la 1%

3. Cand poti face un u-turn de pe loc fara sa pui picioarele jos si dintr-o singura miscare

4. Cand mergi incet si nu faci mersul cum zic americanii "duck walk"

5. Cand stapanesti ambreiajul si acceleratia

6. Cand ajungi sa fii concentrat total dar in acelasi timp sa poti sa te si bucuri de drum si de peisaje

7. Cand ajungi sa nu te mai injuri in trafic cu altii si sa fii zen

8. cand poti face mai multi km intr-o zi si sa nu trebuiasca sa dormi 3 zile sa-ti revii din oboseala

9. Sa poti conduce mai multe tipuri de motorete fara sa le dai pe jos sau sa ti se opreasca motorul

10. Nu le mai scapi pe jos ca o completare

11. Fara whisky throttle (sau macar sa stii contra-masura)

12. Nu te mai surprinde vremea, intemperiile, canicula

13. In momentul in care tu conduci motocicleta si nu ea pe tine (Nu conteaza ca are 5 cp sau 300 cp tu esti pilotul)

14. In momentul in care poti sa te bucuri si de o motoreta de 125cc nu numai de miare.

15. In momentul in care te bucuri si de drum nu numai de destinatie.

16. Trasa corecta in curbe

17. Sa stii cum sa iei curbele, sa inclini motocicleta sa nu iei curba larg

18. Sa adaptezi viteza la conditiile de mers

19. Sa dozezi franarea

20. Sa tii cont de ceilalti participanti la trafic

21. Sa mergi ca si cum ai fi invizibil

23. Sa stii sa te faci vizibil (si nu prin tobe care bubuie geamurile)

24. Sa te uiti tot timpul in oglinda si sa franezi stiind ca ala poate sa iti intre in cwr

25. Sa nu te depasesti ca bizonul

26. Cand nu crezi ca ti se mai cuvine drumul si ca ai prioritate in orice conditii

 

Si mai sunt mai multe dar mai completam pe parcurs

 

bonus specific:

x. Pentru amatorii de circuit sa scoata timpi foarte buni (presupun ca asta e obiectivul pe langa genunchiul jos si a-i intrece pe altii)

xx. Pentru cei cu enduro.... nu stiu aici

xxx. Cand agati fete la Victoriei

xxxx. Cand turezi motorul ca sa incanti copiii de pe marginea drumului

@ionutpm

Editat de SenorPink
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
3 minutes ago, ENEOS said:

Păi de ce whisky? Că ăla nu e shot să-l dai abrupt pe gât. 😳

 

Pentru ca nu sunt consumator de alcohol , am trecut direct pe langa bauturi si m-am oprit la whisk insemnand obiect de batut sau indepartat muste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, goe 75 a spus:

Ca si cum bati cu telul...

Biciuit ...abrupt...

 

Foarte tare cum le-a insiruit.

Da si asta am pus la categoria controlul acceleratiei. Nu strangi de manson ca vita si accelerezi doar on-off. Lin, cursiv. finut ca scrisul cu un stilou

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
3 minutes ago, ionutpm said:

Fals! Exista un singur aspect care defineste un motociclist profesionist:

1. Cand agati fete la Victoriei

 

Bonus:

1. Cand turezi motorul ca sa incanti copiii de pe marginea drumului

 

 

Bravo , ai prins spirutul .

 

Acum ca aparusi , fac marturisirea ca am pus clipul pe post de momeala pentru tine ...si il prinsei din greseala  pe celalalt fan Moto-ju-jitsu.

 

Era o completare la o discutie de mai de mult in care nu iti prea venea sa crezi ca omul poate sa fie altceva  decat perfect . Din moment ce pe mine nu ai vrut sa ma crezi pe cuvant , asta era dovada incontestabila ca nu este chiar asa perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, goe 75 a spus:

 

Pentru ca nu sunt consumator de alcohol , am trecut direct pe langa bauturi si m-am oprit la whisk insemnand obiect de batut sau indepartat muste.

Ia la aia cu whisky throttle ma refeream cand iti scpa mana in gaz. Au americanii expresia asta si mi se pare teribil de amuzanta :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, Edd a spus:

Tot citind despre inceputuri, mi-am adus aminte de un moment si am cautat prin arhiva de fotografii: prima mea tura in afara Bucurestiului, imediat dupa ce mi-am luat permisul de la politie :)

 

namol.jpg

La mine a fost așa: 

 

De 1 an mergeam pe scuter de 50cc. 

Mi-am luat echipamentul, m-am înscris la școala, m-am dus și am dat comanda de motoreta. Am luat permisul și m-am dus sa îmi ridic motoreta ( un Suzuki GSX 650 F K8 nou nout ). Dus la plimbare și când am ajuns de am parcat direct pe jos am dat cu ea 🤣🤣🤣 Nou nouta magnet pe jos!! Nu mi-a zis nimeni să mă uit acolo unde vreau sa mă duc și să nu pun frana fata când ai bracat maxim de ghidon. Am aflat live🤣🤣. Iar după primul drum spre BV am avut febră 1 săptămână. După prima goana cu 180 km/h am avut palpitații de a trebuit să mă opresc undeva pe margine sa fumez vreo 3 țigări să îmi revin 🤣🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, patrick1 a spus:

E drăguţ panoul albastru cu "ESTE INTERZISĂ ... ieşirea vehiculului sau pasagerului de pe bac ..."

Totuşi, cum ai plecat de acolo?

Ochi de soacra și tu Patrick 🤣🤣

Editat de SenorPink
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...