Sari la conținut

Motociclisti de Interventii


Constantin
 Share

Postări Recomandate

Eu vreau sa aplic ptr a face parte din M.I. Locuiesc in Campina si cum toti stiti DN1 E 60 este foarte aproape si intens circulat de bikeri. Nu de putine ori pe acest trase au avvut loc evenimente neplacute in care sa fi fost implicati motociclisti.

 

Am cunostinte de legislatie si procedura atat rutiera cat si penala, cunstinte medii in mecanica, experienta de 12 ani pe 2 roti. Plus ca in zona campina este un service exclusiv ptr moto iar toti lucratorii si inclusiv patronul imi sunt prieteni.

 

Sunt foarte interesat sa particip si sa ajut, facand parte din acest grup. sustin ideea si astept nerabdator sa aflu detalii in acest sens

 

Stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 163
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mda... O idee interesanta si salutara, dar cam generala si greu de pus in practica. In primul rand ca mod si capacitate de organizare. Apoi ca mod de selectie: Inteleg ca se va pune accent pe caltatile morale.. cam greu de evaluat asa ceva. Poti sta langa un om o viata intreaga si sa nu-l cunosti. Pe urma scopul.... ca depanatori moto e ok, dar in cazul asta e indicata mai degraba o duba. Apoi ca insotitori de drum, in ce scop....? Sa nu te plictisesti singur pe drum sau sa ai cu cine bea o bere la popasuri? Iar la reuniuni si intruniri, pe post de stuarzi? sau body-guards? Iar daca plec in Bulgaria sau raman in pana in Serbia, spre exemplu, se poate apela la ei? E frumos gandul ca masinile se vor da la o parte pline de respect cand vor vedea in retrovizor un Motociclist de Interventie gonind maiestos (n-ar trebui si un girofar?) :scratch:

 

Realist vorbind nu vad asa ceva in viitorul apropiat. Una peste alta o initiativa laudabila. Dar ar trebui un proiect bine pus la punct, cu sarcini si termene precise si realizabile, daca tot e un sponsor dornic sa se implice.

 

P.S. Eu la anul vreau sa dau o raita prin Croatia, Slovenia, Pasul Vilach (Groessgloeckner), Austria si nu prea cred c-o sa gasesc amatori la categoria Chopper/Cruiser. Asa ca astept cu maxim interes infiintarea acestui corp, sa am si eu cu cine schimba o vorba pe drum. :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimbi o vorba, schimbi o vorba.....dar vorba aia o sa te cam coste.

Dupa cum arata proiectu nu cred ca sponsorul va acoperii toate cheltuielile.

Se numesc de interventii pt ca ai chemi cand ai nevoie de ajutor, iar in cele mai multe cazuri platesti macar drumul omului...daca nu si mai mult

Oricum succes in realizarea proiectului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Propunere Gigi:

Insotirea grupurilor de motociclisti straini.

 

Propunei Gabi (Svgobi):

  1. Ales un dispecer sau chiar doi, activitatea fiind probabil una suplimentara , astfel incat sa fie mai usor de asigurat permanenta; 2 nr de telefon, se pot redirectiona unul catre celalalt cand unul dintre cei doi este ocupat, dupa cum e cazul.
  2. Distanta de 150 km raza fata de Bucuresti mi se pare cam mica. Majoritatea excursiilor mele sunt pe o raza de aprox 150-250 km . De exemplu, daca trebuie culeasa o moto de pe Cheia, mai aproape de Brasov, depaseste de 150 km.
  3. Alegerea unor motociclisti din orase mari aflate in raza de 200km ar putea extinde raza de actiune a organizatiei la 300 km raza fata de Bucuresti foarte usor. De exemplu, MI in orase mari pe raza de 200 KM (Brasov, Ploiesti, Campulung, Ramnicu Valcea, Craiova, Buzau, Fetesti) pot interveni pe o raza de 75-100km de la punctul lor de baza, mult mai rapid decat ar ajunge o echipa din Bucuresti.
  4. In caz de moto cazuta sau ramasa in pana cred ca cel mai simplu si sigur este sa fie luata de acolo cu duba/remorca, se reduce riscul de plângere pentru reparatie necorespunzatoare.

Sunt totusi cateva defectiuni la care se poate interveni pe loc cu sculele pe care le poti cara cu moto, trebuie judecat pe moment cum se intervine.(pene de cauciuc, cabluri de ambreiaj rupte, baterie) dar pentru care ar trebui sa avem un minim stoc de piese universal valabile.

  1. proceduri cât mai clare pentru declansarea si desfasurarea unei intervenţii.

-ex: accident. cel mai probabil 112 va trimite ajutor medical daca e nevoie, care ajunge mai repede ca noi si este profi, nu cred ca e bine sa ne bagam in zona de asistenta medicala.

Cum ati spus, noi putem interveni pentru

-ridicarea motoretei : vor fi cel putin doua auto care pot interveni pe sosea. Pentru off road ar fi cea mai tare o Dacie papuc 4x4 (aprox 1500-2000E)?

Tractarea unei mobre pe off road cu alta moto este cam distrugatoare pentru aia care tracteaza. Am tras cu SV-ul o Africana la Moeciu pe asfalt si drept si pe langa ca este destul de dificil sa tii echilibrul este foarte chinuitor pentru ambreiajul mobrei tractoare . Nu stiu cine ar pune mobra proprie la bataie la asa ceva.

-pentru asistenta la locul faptei daca sunt probleme cu soferul implicat sau bastinasi agresivi. ar trebui sa fie pe lista mai multi baieti destul de bazati care sa se impuna in asemenea situatie..

-pentru asistenta la politie, omul accidentat este sub influenta socului, un tip care sa stie cum sa se descurce cu politia in situatia asta l-ar putea asista.

Varianta: cautat pe forum unul sau doi motociclisti avocati care sa poata da un sfat la telefon la orice ora. Totusi exista un topic de gen care nu pare sa fie animat, posibil sa nu fie foarte multe cereri.

 

 

Decontarea cheltuielilor:

Dovada interventiei va fi greu de facut. Se poate aduce un bon de benzina dar o dovada 100% clara ca e o actiune legitima nu stiu.

Scenarii posibile(primele trei care se pot concepe):

I 1.moto cu probleme;

2.anunta dispecer;

3.acesta anunta MI cel mai apropiat de locul faptei ;

4) MI se duce cu moto / auto la locul faptei si rezolva problema ;

5) MI aduce ca dovada a actiunii: a) bonuri benzina/ alte cheltuieli strict necesare actiunii

B)
poze de la actiune???

 

II 1, 2, 3, 4 OK

5) MI se duce cu moto / auto spre locul faptei si nu mai gaseste moto cu problema, care intre timp s-a descurcat si a plecat fara sa anunte.

6) MI aduce ca dovada a actiunii: a) bonuri benzina/ alte cheltuieli strict necesare actiunii

B)
poza de la locul unde trebuia sa fie beneficiarul ???

 

III 1)MI aranjeaza cu prietenul lui ca acesta sa se dea ranit

2) “ranitul” apeleaza dispecer, se declanseaza o “interventie” cu moto

3) MI si prietenul se plimba pe benzina sponsorizata.

4) MI raporteaza actiune de succes. !!!

-Organizarea de excursii pentru incepatori asta a mai facut Scoala moto1 pe motociclism.ro

si Cesar si Niko pe Pro Bike

Organizarea unui training enduro gratuit pentru incepatori enduro la asta ar putea fi platit Stulewa sa tina cursul ,

Organizarea unui training day gratuit pe Amkart, dar s-ar putea sa coste cam mult si de asemenea sa nu le placa ideea baietilor de acolo.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu prea renteaza sa transporti cu duba o moto doar pt o banala pana cauciuc. costa enorm. mai bine vine cu o camera sau snur un M.I. si rezolva in 10 minute, apoi la prima vulcanizare se fac reviizile corespunzatoare. plata se va face de cate cel care solicita ajutor, iar dispecerul va trimite un M.I. din Brasov la Cheia, nu din Bucuresti la Cheia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum ziceam..hai voluntar..hai sponsor..dai si lui de o bere..idee buna cu tenta de afacere :))))))))))..ba baieti..invatati sa va reparati mobrele ,invatati sa mereti cu ele si pe ele, apelati la prieteni,cunostiinte,si service..,nu am citit tot dar se pune de un trust :))) spor..ne vedem la petrecere de SF ANDREI...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu cateva intrebari:

 

* dar serviciile de urgenta nationale de ce exista? Cand esti in dificultate (accident, problema tehnica) ce faci primul lucru? Suni la 112 si la asigurator. In tarile cu apa calda majoritatea asigurarilor de raspundere obligatorie includ si interventie tehnica/tractare de la distante destul de mari (500km, de exemplu).

Eu daca raman in pana sau mi se strica motocicleta in drum la mama dracului, cu ce ma ajuta ca sun si vine un "motociclist de interventie?". De unde poate sti un motociclist de interventie in avans daca problema mea e rezolvabila pe loc sau nu si vine degeaba? Nu e mai simplu sa vina un serviciu de tractare, in principiu cel oferit de asigurator?

 

* cand ai o problema in calatorie prima interventie posibila este transportul motocicletei la cel mai apropiat service - inca o data, cu ce ma ajuta daca vine unu' pe motoreta si apoi se scarpina intre urechi cand o vede? Eu sau altii poate prefera sa nu desfaca motocicleta in mijlocul drumului ci sa o transporte intr-un loc unde poate fi depanata.

 

Eu unul nu m-as baga sa fac o astfel de munca chiar si platita pentru ca stiu din experienta ca nu se poate rezolva mare lucru din punct de vedere mecanic la fata locului.

Ar fi inutil. Ma suna XXX ca are problema la motocicleta, de exemplu nu porneste. Eu, motoretistul de interventie, bat 100km, sa zicem, ma duc la ala cu 2 topcase-uri pline de scule si piese si cand ajung acolo descopar ca e o problema pe care nu o pot rezolva. I s-a ars nu-s ce (cuvant urat) de releu, i s-a stricat aprinderea, etc.. i s-a rupt lantul de distributie, i-a sarit un piston prin capac, etc, i-a crapat blocu motor si curge o tona de ulei. Cu ce pot sa-l ajut?

 

Cat despre probleme minore care pot aparea, pentru asta trebuie sa fie pregatit orice motociclist: cu un spray de pana, cu un set de becuri, sigurante, etc.

Asta e o datorie a oricarui conducator de autovehicul nu neaparat a unui motociclist. Un motociclist e si el un conducator de autovehicul care trebuie sa cunoasca masurile elementare tehnice de rezolvare ale unor probleme.

 

Din partea mea, motociclist cu oarecare experienta si in postura de victima si de cel care ofera ajutor, ideea mi se pare una extrem de tampita. Scuze.

 

In afara de TRANSPORT al celui cu probleme undeva unde se pot rezolva problemele, o interventie a cuiva venit special pe motocicleta e o idee cretina. :peace:

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din partea mea, motociclist cu oarecare experienta si in postura de victima si de cel care ofera ajutor, ideea mi se pare una extrem de tampita. Scuze.

 

In afara de TRANSPORT al celui cu probleme undeva unde se pot rezolva problemele, o interventie a cuiva venit special pe motocicleta e o idee cretina. :peace:

 

O idee nespusa, e o idee care moare de la sine. Sunt oameni care au idei si tin sa si le exprime. Asta face parte din categoria "Gandire cu premeditare" ;)

Editat de Lancelot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reactie sponsor : Invectivele " Tampit " si " (cuvant urat)" adresate pentru alocarea a 2000 euro/luna, timp de 2 ani pentru ajutorarea prietenilor Dvs motociclisti!? Avand in vedere reactia beneficiarilor ( nula), vom cauta sa dirijam resursele catre sectoare mai vaduvite!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut mai curand decat ma asteptam, din pacate, confirmarea necesitatii unei echipe de interventii.

Am plecat vineri 30 nov la Calimanesti, la bai, pt dureri de sale, cu Grand Vitara.

La coborare pe Dealul Negru, inainte de Rm. Valcea s-a blocat frana la roata dreapta fata. Mirosea si iesia fum.

Ce sa fac? Urmau statii service si magazine auto pe cei cca 10 km pana in oras. Am mers incet, oprind sa se mai raceasca si intreband de un service. Fiind Sf Andrei, zi libera, totul era inchis. Am ajuns si la magazinul de Suzuki unde intamplator era responsabilul si a gasit placutele de frana. Dar cine sa umble la roata? Jeep-ul are rotile f grele si cu salele mele abia ma puteam da jos din masina.

Negasind mecanic, m-am tarait inca vre-o 16 km pana la Calimanesti. Aveau service dar – inchis!

A doua zi – 1 decembrie – totul inchis. Urma duminica – totul inchis. Am ramas 3 zile, la hotel.

As fi platit dublu, desigur, rezolvarea situatiei.

Sa dai la 112 pt asa ceva – aiurea. La asigurator, cum se propunea – aiurea.

Deci se vor gasi amatori chiar sa plateasca pt ajutor.

Necesitatea motociclistilor de interventii este reala. Dar vazand ce reactii pot avea unele persoane, ar fi surprize neplacute sa se raspunda oricaror solicitari.

 

O solutie ar fi constituirea Clubului Motociclistilor de Interventii, format din Motociclisti de Interventii si Motociclisti de Interventii Aspiranti, ultimii urmand sa beneficieze de serviciile primilor si sa invete de la acestia, pt a deveni la randul lor Motociclisti de Interventii.Telefoanele tuturor Motociclistilor de Interventii vor fi la dispozitia Motociclistilor de Interventii Aspiranti, acestia putand apela la primii pt diferite interventii, insotiri, etc.

Disparand sponsorul, cei care vor solicita sprijin ar trebui sa-l si deconteze. Partial,voi cauta sa rezolv problema acesta, dar fara mesaje, comentarii si aprecieri la adresa sponsorului pe internet.

La fel, inscrierea in Clubul Motociclistilor de Interventii sa nu se faca decat direct, cu ocazia intalnirilor Clubului. Lista Motociclistilor de Interventii, de asemenea, ar trebui sa nu fie publica, ci numai la dispozitia membrilor Clubului.

Prima intalnire – sedinta ar putea avea loc saptamana aceasta sau urmatoarea. Voi comunica aici datele daca apar amatori. Pana la inceperea sezonului vom mai avea astfel de intalniri – sedinte, de regula lunar.

Sunt asteptati doritorii pentru ambele categorii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

hai sa nu ne caca pe noi

ne da ...sponsorul banii si noi nu suntem in stare sa i folosim

asta e ca fondurile nerambursabile

 

domn profesor a venit cu o idee, cu un sponsor

hai sa gasim variante

daca sistemul asta de ...interventie nu este ok....

 

uite am putea plati cu banii astia o firma de avocatura care sa reprezinte motocilisti accidentati

sau

am putea cumpara o masina si o remorca pentru transp moto avariate in accidente

etc

de copii au grija o gramada de fundatii si oameni avuti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa inteleg ca sponsorul a plecat doar pentru ca am scris eu ca e o idee tampita? :lool:

 

Legat de patania pe care ati patit-o cu masina, daca nimeni NU lucreaza cand e sarbatoare, cum va asteptati ca cineva ar veni VOLUNTAR intr-o zi de sarbatoare sa va repare masina?

 

Chestiile astea se pot rezolva cu SOCIETATILE de asigurari, serviciile de tractare si depanare ambulanta, mi se pare imposibil sa NU existe asa ceva in Romania. :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu unul sunt de acord sa infiintam si ceva gen ACR

 

cotizatii lunare

macar pentru remorcare

pe teritorul tarii si cu reprezentante din 300 in 300 km

sa nu vina in maramures echipa din bucuresti ....de exemplu

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa nu ne caca pe noi

ne da ...sponsorul banii si noi nu suntem in stare sa i folosim

asta e ca fondurile nerambursabile

 

 

Aloo, Senor!

Ce serviciu de hambulanta/depanare moto faci tu cu 2000 euro pe luna? LOL

Si 3 oameni daca ai avea sa lucreze, care din ei s-ar duce la interventii pentru 666,666 euro pe luna? + Alte cheltuieli.

In plus nu e nevoie de asa ceva.

Am zis: TRACTARE/TRANSPORT moto in caz de probleme, aia da, dar ma tem ca astfel de servicii sunt oferite deja CU VARF si indesat pe piata.

 

Si daca cineva iti ofera bani si sponsorizeaza, asta nu inseamna ca neaparat tre sa si-i luam ca sa-i cheltuim aiurea, hai sa cumparam baloane de toti banii, nu?

Asemenea propunere trebuie analizata, e realizabila sau nu. A rezultat ca NU, nu e rentabila/fiabila o asemenea chestie.

Daca domnul Constantin, cu tot respectul, a avut diverse probleme asta nu inseamna ca trebuie sa infiintam un serviciu national de rezolvat probleme SPECIFIC moto!

Pt ce, astfel de servicii EXISTA deja.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu unul sunt de acord sa infiintam si ceva gen ACR

 

cotizatii lunare

macar pentru remorcare

pe teritorul tarii si cu reprezentante din 300 in 300 km

sa nu vina in maramures echipa din bucuresti ....de exemplu

Asta da!

Dar cum spuneam, in alte tari din Europa astfel de servicii sunt oferite in asigurarea de raspundere OBLIGATORIE.

Or sa o bage in curans si in RO.

 

Nu-i mai frumos si elegant asa? DE ce platesti asigurare? Macar atat. Ai ramas in drum, suni la Allianz, la Generalli sau la cine esti asigurat, trimit aia duba si te ridica de unde esti si te duc acasa. Asa mi se pare normal. Un sistem de ampploare numai asa poate functiona, nu cu 10-20 de motociclisti entuziasti la inceput care se vor plictisi dupa 6 luni de vrajeala asta.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

citind pana acum cele doua pagini si mai ales ideile, structura propusa si reactia... mai oameni, chiar nu v-ati prins ca e doar o poveste?

 

o poveste de manual. un manual cu scoarte gri. stie domnul Constantin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mie mi se pare fara sens chestia asta cu motociclistu de interventie.

Eu vad doar 2 situatii in care asa ceva ar avea sens:

- acordare de prim ajutor rapid in caz de accident intr-un trafic foarte aglomerat , am vazut la TV ca exista sau cel putin a existat asa ceva in Londra (probabil si prin alte parti); asta presupune foarte multi bani si personal calificat in primul rand dpdv medical si apoi dpdv motociclistic

- acordare de ajutor tehnic pentru enduristii singuratici care au patit beleaua intr-o zona in care nu se poate ajunge cu auto, exista semnal gsm iar motociclistul de interventie poate aduce in timp util sculele si piesele necesare repararii motocicletei; situatia asta cred ca se intampla atat de rar incat nu renteaza sa organizezi "motociclistii de interventie"; transportul ranitilor cu targa trasa de motor mi se pare o aberatie, daca drumul sa zicem ca ar permite asa ceva atunci sigur ar putea ajunge acolo si o masina, iar daca drumul nu o permite nu cred ca se poate sa transporti in siguranta un ranit tras de o motocicleta, pentru asta exista elicoptere

Pentru restul de interventii e mai rentabil sa intervii cu masina decat cu motorul , chiar daca poate fi ceva mai lenta interventia. Vrem nu vrem , momentan masinile sunt mai ieftin de intretinut decat motoarele, ca sa nu mai zic ca de multe ori si consumul de combustibil nu difera semnificativ.

Ideea de serviciu de interventii auto nu e noua deloc, ADAC, cel mai mare club automobilistic din lume a depasit deja 100 de ani de existenta si a ajuns undeva la 11 mil de membri. Cotizatia anuala la ei este intre 45 si 100E. Nu stiu exact ce cuprinde fiecare pachet dar in mod sigur si cel mai ieftin te scoate din belea. Nici ,macar nu trebuie sa fii neamt sau sa stai in Gremania, poti sa te asiguri cel putin de oriunde din UE si te scoate din belea indiferent ca esti in Ro sau in Germania pentru ca au parteneriate cu firme de interventii de peste tot.

Multi engleji si franceji se asigura la ei pentru ca este mult mai iefin decat in tarile lor, iar in caz de belea la interventie vin firmele din tarile lor care altfel le-ar fi cerut mult mai multi bani.

Am intalnit intr-o duminica seara, intr-o parrcare langa Budapesta un motociclist neamt caruia i se crapase valva la roata spate. Am analizat problema, ne-am dat seama ca nu avem ce face acolo asa ca m-am oferit sa-l ajut sa demonteze roata si sa cautam o vulcanizare. Omul a refuzat , a spus ca are asigurare si a sunat la ADAC. Mi-a zis ca prefera sa nu-l poata ajuta pe loc pentru ca in situatia asta ii vor deconta hotelul iar in benzinarie era si un motel si astfel ar fi economisit o noapte de cazare. Cam intr-o ora a aparut un ungur cu o masina de interventie micuta gen kangoo, a "studiat" problema a zis ca nu are ce sa-i faca si ca va reveni a doua zi cu o masina cu platforma si va transporta motorul la vulcanizare. Toata lumea fericita. L-am intrebat cat l-a costat asigurarea nu mai retin exact dar mi s-a parut putin , cred ca avea pachetul minimal sau imediat urmatorul si mi-a zis ca oricum o parte din suma si-o recuperase deja pt ca fiind membru ADAC primise reduceri in diverse locuri precum service moto, magazin cauciucuri, hoteluri, restaurante etc.

Faza asta cu valva am patit-o si eu in Ro mai demult cu o dacie breck undeva pe langa Constanta. Prezoanele de la roata au fost stranse f tare si nu am reusit sa le desfac, am indoit cheia originala si am rupt una cumparata acolo. Nu aveam nici o asigurare de genu asta dar seful meu a sunat la dacia-asistenta am povestit problema si destul de repede a venit o masina mica de interventie. Dintr-o problema mica s-au dezvoltat altele, incercand sa desfaca un prezon cu o cheie mare, s-a rupt. Nici celelalte nu pareau sa se desfaca fara sa se rupa. Intre timp din cauza avariilor a murit si bateria, nici nu mai pornea. Ne-a tras baiatul ala intr-un service de al lor, a dat niste telefoane sa faca rost de cheie (era vineri seara) , am intrat , a desfacut roata cu pistolul pneumatic, a schimbat prezonu, a schimbat si valva rupta, a incarcat si bateria si am putut pleca acasa. Nu mai stiu exact cat a costat fiecare in parte dar per total am platit sub 150 ron dar oficial factura a fost doar pt interventia initiala, restul a fost ciubucul lui.

Mie imi vine greu de crezut ca chiar de 1 dec nu se gaseste in Romania o firma care sa te scoata din belea..

Chestia asta cu motociclistii de interventie merge doar intr-un cerc de prieteni sub forma de voluntariat.Mi s-a solicitat sa intervin si la randul meu am solicitat interventie , am ajutat motociclisti ramasi in drum si am fost ajutat, dar asta nu inseamna ca as putea sa ma duc oricand oriunde pt oricine ,decat daca asta ar fi jobul meu , si inca unul bine platit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...