Sari la conținut

Ce-ti vibreaza-ntre picioare de la munte pan* la mare?


ozzy
 Share

Postări Recomandate

Motoreta Mobra.

 

Asa mi-a venit un gand.

Iarna asta vreau sa refac o Mobra cu unicul scop de a ajunge cu ea de la Sinaia pana la Mamaia.

Nu o sa fac asta intr-o singura tura din lipsa de timp. Dar gasesc doua zile pentru fiecare tura.

Ideea este sa retraiesc sentimentul pe care il aveau vechii calareti din perioada comunista.

Acei oameni simplii pentru care bucuria mersului pe motocicleta se limita la o singura alegere: Mobra.

Existau si atunci motociclete serioase. Unii aveau BMW, altii aveau chiar si Honda. Important era sa ai pe cineva la partid ori sa faci parte chiar tu din partid daca vroiai o motocicleta adevarata.

Oamenii simplii se limitau la Mobra. Dar acei oameni au facut cu micuta motoreta ce nu au facut in viata lor celebrii nomenclaturisti.

Asa ca eu nu vreau sa stiu cum era sa fii secretar de partid, nu vreau sa aflu cum era sa fii copil de nomenclaturist.

Vreau doar sa aflu cum isi traiau viata motociclistii simplii ai perioadei comuniste. Cum se distrau ei si cum vedeau ei viata de la ghidon.

 

Asa ca voi reface o mobra, o voi incarca la maxim cu bagaje si vom pleca la drum fiindca nu voi fi singur.

Mobra nu o voi reface la atelier. O voi reface impreuna cu prietenul meu 44 ( da patruspatru este porecla lui) in subsolul blocului. Astfel vom trai de la inceput exact viata acelor oameni pe care ii vom copia.

Orice proprietar de Mobra o desfacea iarna in subsolul blocului si o refacea cat mai bine pregatind-o pentru sezonul urmator. Tot in subsol o vom revopsi si tot acolo vom bea tuica cand ne vor ingheta mainile.

La drum vom pleca cu cortul findca inaintasii nostrii pe urmele carora vom pleca nu aveau bani de hoteluri. Vom lua mancarea de acasa fiindca umilii motociclisti ai epocii de aur nu aveau bani de restaurante. Si vom bea coniac Drobeta fiindca numai atat gaseai pe vremea aia in Alimentara.

 

Mobra nu va trebui sa arate perfect. O sa incercam sa o facem sa merga cat mai bine astfel incat sa ne aduca inapoi acasa.

Pe drum vom incerca sa facem cat mai multe poze si filme.

Pentru moment trebuie sa gasim o mobra. De fapt un cadru fiindca al nostru nu arata prea bine.

Avem un motor complet dar fara carburator.

O sa mergem prin targ sa vedem ce gasim.

cateva poze cu ce avem noi.

Din tot ce vedeti nu o sa putem folosi decat farul. Restul in afara de cadru, rezervor si o roata le avem.

O sa va tin la curent cu evolutia lucrurilor.

Maine incep sa dau telefoane pe la prieteni sa adun piese. Nu incepeti sa imi vindeti lucruri pe acest topic daca nu va cer eu. Sper sa nu fiu nevoit sa ajung la mana samsarilor de piese de pe aici.

post-3316-0-90711600-1353808057_thumb.jpg

post-3316-0-26902500-1353808069_thumb.jpg

post-3316-0-62636400-1353808082_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 114
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

o poate inmatricula atata timp cat mobra are seriile, oricum a spus ca o sa foloseasca un alt cadru.

 

ozzy, spor la lucru!

 

daca faci un drum sinaia-mamaia cu o motocicleta din noua generatie, nu vei avea prea multe peripetii de povestit nepotilor, cu mobra este posibil sa va alegeti cu ceva mai multe amintiri:))

 

44 are mobra facuta? sau trebuie sa reconditionati 2?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sentimentu asta la trait si taic-miu cand a venit de la sinaia pe langa mobra pana la bucuresti,eu zic sa iti iei doua cutii mari cu piese sau eventual inca un motor la tine.

Asta chiar nu am auzit pana acum .Sa impingi la motocicleta 120 de km . Asta da vointa . Am impins si eu de cateva ori cam 20 km si stiu ce inseamna . Nu mai ai nimic in minte decat imaginea motocicletei in fata casei .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Moarte sigura cu cobra dar mai sigura cu Mobra" era una din glumele posesorilor acestei masinarii "infernale".

Si eu am cateva amintiri placute legate de Mobra, (tatal meu a avut vre-o doua) am fost mai intai pasager si mai tarziu "pilot".

De exemplu, mirosul de ulei ars "emanat" de motoarele 2T imi trezeste instant amintiri legate de Mobra.

Probabil ca stii, mobrele nu erau deloc renumite pentru fiabilitate, dar posesorii lor erau buni mecanici si erau niste oameni foarte saritori. Daca vei pleca acum la drum lung cu Mobra, nu cred ca vei retraii acele timpuri pentru simplul motiv ca oamenii s-au schimbat (si nu neaparat in bine).

Oricum, cred ca este respectabila initiativa ta si-ti doresc succes!!!

Daca vei trece prin Pitesti, te voi insotii cu placere o parte din drum (cu BMW-ul meu de nomenclaturist...).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) sa o vedem si pe asta, mobrele sunt destul de ieftine, mai bine iti iei una cat de cat cu acte noi sau vechi si o imatriculezi, sa mai ramana partea mecanica si vopsitul. Am si eu un vecin care a avut mobra toata tineretea, mergea cu sotia pe vara si la munte si la mare.Deci se poate :)...nu fara aventuri binenteles.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Mie mi se pare frumos proiectul omului, idei de genul "fa mai bine aia sau ailalta" de obicei nu sunt de ajutor...

 

Cred ca oarece piese donate ajuta mai mult, de asemenea incurajarile noastre -sau alta forma de sprijin- daca e necesar si omul solicita pe parcurs. Ori macar simpla solidaritate...

 

Mai cred si ca (indiferent ca Ozzy, personajul aventurii acesteia mie imi este detestabil) un proiect misto merita incurajat. Si acesta e un proiect misto, demn de stima. Sunt sigur ca daca voia doar sa cumpere o Mobra functionala, o facea deja - sa o faca sa mearga la drum plecand de la un morman de fiare asamblate in subsolul blocului e parte din proiect, daca cititi cu atentie. Adica reconditionarea de la aproape zero e una din partile esentiale din proiectul omului. Repet, un proiect foarte misto. Du-l la capat, omule.

 

Go Ozzy!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

GREÂŞIT.

 

Ideea este bună. Romantică. Interesantă. Cum mai vreți voi.

Aplicarea este foarte proastă. Aiurea. GreÂşită. Cum mai vreți voi.

 

De ce?

Buba stă în obiectul aventurii ăsteia.

Restaurarea poate fi entuziastă, o experiență plăcută, satisfăcătoare, aducătoare de împliniri. Este.. ceva. Dar, să bagi atîta muncă Âşi timp Âşi bani Âşi dăruire într-o.... praÂştie de motoretă ?

Mai bine te apuci de un scuter chinezesc. Sau, de o bicicletă! O bicicletă Tohan! Pentru că, ai să poți zice, atunci cînd ajungi cu ea la mare, că abia atunci ți-ai pus cu adevărat în valoare propria persoană, calitățile fizice Âşi psihice.

 

Ce e Mobra?

O bombă cu pretenție de... motoretă, copie (adică furăciune pe româneÂşte), cu niÂşte soluții tehnice adaptate de niÂşte creiere pălincoase, mică din toate punctele de vedere, nerezistentă, păcătoasă la absolut toate subansamblele...

A fost inventată ca un mijloc comunist de transport pe distanțe scurte, pe care omul muncii s-o desfacă duminica, în lipsă de program TV. Sau iarna.

 

Vibrează ca o beÂşină, zuzuie ca un viespoi strîns de oo ca să mergi cu 30 km/h. Faci 100 metri Âşi opreÂşti să faci aia. După alte 200 m ailaltă... Âşi după 2 km entuziasmul cu care ai plecat se transformă în disperare.

Pe timpuri, părinții noÂştri plecau spre mare pentru că de la IaÂşi pîn la Constanța întîlneai două Dacii proprietate (Âşi alea numai duminica!), vreun Trabant sau o Skodă, Âşi trei IMS-uri Âşi Bugeacuri de C A P. ÂŞi desigur, în fiecare oraÂş sau chiar comună, magazinul Moto-Velo, veÂşnic aprovizionat cu piese noi. Inclusiv motor nou cumpărai cu prețul a zece harbuji...

 

Acum? Pentru toți copkii cretinoido-manelari 150+ km/h înseamnă "ce, ejti începător?", piese pupăza, oameni care să-ți dea o sîrmă, Âşi mai.

 

Deci nu e o experiență. E un masochism.

 

Dacă te-apucai de vreun "mezeu gît de lup", "iavă-n două tobe" sau "ij cu ataÂş", era altceva. AceiaÂşi bani, acelaÂşi timp, ...dar alte satisfacții.

Editat de VULPOIU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce e Mobra?

O bombă cu pretenţie de... motoretă, copie (adică furăciune pe româneşte),

Vibrează ca o beşină, zuzuie ca un viespoi strîns de oo ca să mergi cu 30 km/h. Faci 100 metri şi opreşti să faci aia. După alte 200 m ailaltă... şi după 2 km entuziasmul cu care ai plecat se transformă în disperare.

 

 

 

Ai mers mult pe Mobra?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

na apai ce sa va zic eu mai copchii??

 

dupa ce faceti mai mult de 15000 km cu o mobra in stare buna si cu toate reglajele OK,mai stam de vorba

 

degeaba facem kaka pe noi si denigram mobra cand nu am mers cu astfel de utilaj nici 100 km..

 

"solutii tehnice adaptate de niste creiere palincoase"---ar fi trebuit sa traiesti vremurile alea si as fi fost curios ce solutii tehnice aveai tu,

 

sa aruncam cu kcacalu stim toti..si se pare ca incepe sa devina un sport si pe aceasta minunata comunitate asa zisa motociclista

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

GREŞIT.

 

 

Gresit este sa dam cu noroi in proiectul omului.

 

Hai sa citim de la inceput ce-si propune, hai sa-l ajutam, daca putem. Macar cu o vorba buna, daca altfel nu putem. Hai c-o piesa de Mobra, hai cu-n sfat bun (de la cei avizati, in caz ca omul se impotmoleste tehnic) hai cu o cheta, daca ar fi nevoie.

 

Proiectul lui e coerent si e foarte frumos - shade doar in puterea lui sa-l duca la capat, dar si in puterea noastra shade sa alegem: il ajutam? Eu zic ca merita sprijinit acest proiect.

 

Go, Ozzy!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Motoreta Mobra.

 

Asa mi-a venit un gand.

Iarna asta vreau sa refac o Mobra cu unicul scop de a ajunge cu ea de la Sinaia pana la Mamaia.

Nu o sa fac asta intr-o singura tura din lipsa de timp. Dar gasesc doua zile pentru fiecare tura.

Ideea este sa retraiesc sentimentul pe care il aveau vechii calareti din perioada comunista.

 

Acei oameni simplii pentru care bucuria mersului pe motocicleta se limita la o singura alegere: Mobra.

Existau si atunci motociclete serioase. Unii aveau BMW, altii aveau chiar si Honda. Important era sa ai pe cineva la partid ori sa faci parte chiar tu din partid daca vroiai o motocicleta adevarata.

Oamenii simplii se limitau la Mobra. Dar acei oameni au facut cu micuta motoreta ce nu au facut in viata lor celebrii nomenclaturisti.

Asa ca eu nu vreau sa stiu cum era sa fii secretar de partid, nu vreau sa aflu cum era sa fii copil de nomenclaturist.

Vreau doar sa aflu cum isi traiau viata motociclistii simplii ai perioadei comuniste. Cum se distrau ei si cum vedeau ei viata de la ghidon.

 

Asa ca voi reface o mobra, o voi incarca la maxim cu bagaje si vom pleca la drum fiindca nu voi fi singur.

Mobra nu o voi reface la atelier. O voi reface impreuna cu prietenul meu 44 ( da patruspatru este porecla lui) in subsolul blocului. Astfel vom trai de la inceput exact viata acelor oameni pe care ii vom copia.

Orice proprietar de Mobra o desfacea iarna in subsolul blocului si o refacea cat mai bine pregatind-o pentru sezonul urmator. Tot in subsol o vom revopsi si tot acolo vom bea tuica cand ne vor ingheta mainile.

La drum vom pleca cu cortul findca inaintasii nostrii pe urmele carora vom pleca nu aveau bani de hoteluri. Vom lua mancarea de acasa fiindca umilii motociclisti ai epocii de aur nu aveau bani de restaurante. Si vom bea coniac Drobeta fiindca numai atat gaseai pe vremea aia in Alimentara.

 

Mobra nu va trebui sa arate perfect. O sa incercam sa o facem sa merga cat mai bine astfel incat sa ne aduca inapoi acasa.

Pe drum vom incerca sa facem cat mai multe poze si filme.

Pentru moment trebuie sa gasim o mobra. De fapt un cadru fiindca al nostru nu arata prea bine.

Avem un motor complet dar fara carburator.

O sa mergem prin targ sa vedem ce gasim.

cateva poze cu ce avem noi.

Din tot ce vedeti nu o sa putem folosi decat farul. Restul in afara de cadru, rezervor si o roata le avem.

O sa va tin la curent cu evolutia lucrurilor.

Maine incep sa dau telefoane pe la prieteni sa adun piese. Nu incepeti sa imi vindeti lucruri pe acest topic daca nu va cer eu. Sper sa nu fiu nevoit sa ajung la mana samsarilor de piese de pe aici.

 

ca sa recapitulam, acesta e proiectul. demn de stima, zic io. bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..Aplicarea este foarte proastă. Aiurea...

............

Ce e Mobra?...

Prin anii '80 -'90 am mers multi km pe moba, pe toate modelele... mii de km si nu am parerea ta! Aveam Simson si MZ in acea vreme, mergea cu mobra pentru consum. Este adevarat ca mai crapa un cablu, o spita sau doua, schimbam un set coplet si aveam motorul nou, dar nu faceam asta in strada. Sigurele pene la drum au fost cauciucurile pentru cre aveam petice si presa mereu la mine...

E adevarat ca necesita piese de schimb, piese pe care le gaseai mai peste tot, nu trebuia sa iei rezerve la drum. La drumuri lungi nu prea se mergea cu nimic, din cauza pretului la benzina sau cazarii la hoteluri care erau populate de turisti straini, romanii nu-si permiteau mai mult de un concediu pe an. Probabil ca asta atarna mult in decizia de a fii posesor de mobra, in comparatie cu alte motoare pentru care nu gaseai mai nimic.

Se pare ca tu ai o parere formata din povestile celor din acea vreme, ceva din amintirea lor, asta este!

Insa sa afirmi ca din 200 in 200 m trebuia sa repari la ea este o absurditate... iar daca asta este parerea ta nu pot sa comentez... nu pot comenta perioade pe care nu le-ai trait(probabil nici nu existai atunci). Mai mult, in cazul tau se pare ca nici un motor, nici o masina nu merge... iar daca ti-ai fi permis financiar, astazi ai fi posesor de japoneza(si moto si auto). Ozzi nu are probleme financiare, are in schimb pasiune...

 

Un lucru pot sa-ti spun sigur: acela care isi repara singur motoru si face doar 200km cu mobra, tot atatia km face si cu alt motor... restul sunt doar vorbe.

 

Apoi tu nu ai sa intelegi niciodata ce placere simte un impatimit cand se uita la un ceas de buzunar din '40 cu toate ca are electronice pe toate drumurile, pe telefon in bordul masinii, etc...

 

Ne-am intalnit de cateva ori si mi-ai lasat impresia ca-ti plac vechiturile, ca ai o pasiune... sincer am ramas surprins de incidentele cu moto si auto peste care nu ai putut sa treci...

======

Ozzi, te admir, continua, sunt convins ca la tine mobra v-a merge!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Cît am mers pe mobra?

 

200 m. (dar cred că-i mult Âşi atît, zis)

 

Eu unul m-am lămurit.

 

De motoretă. Nu are nici o treabă starea respectivă tehnică.

Editat de VULPOIU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in 1991 cand am luat carnetul, prima mea motoreta era ...evident MOBRA..unde puteai sa te distrezi vara???...costinesti.....de dus a fost cum a fost dar la intors am venit pe ploie de la medgidia pana in buc ,,.daca mi-ar fi dat cineva un milion nu asi mai face asa ceva''dar in 1992in luna august eram pe transfagarasan....evident cu MOBRA......amintiri frumoase...deci sfatul meu este sa incerci ...MULTA BAFTA :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...