Sari la conținut

Tunele Sub Bucuresti


lil debul
 Share

Postări Recomandate

Salut , propun o tema noua , tunelele de sub capitala si nu ma refer la reteaua de canalizare. Este vorba de tunele adevarate si complexe , care s-ar parea ca trec pe sub oras . Cine stie mai mult poate veni cu informatii , se are in vedere organizarea unei expeditii formate din EU si cu MINE ,sau cu cine se mai ofera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Care stiti , care a-ti auzit , care a-ti vazut sau a-ti fost prin tunele vechi , spune-ti aici , toate informatiile au valoare. Mai sint si forturile din jurul capitalei, care dateaza cam din primul razboi mondial, s-ar parea ca din ele pleaca tunele spre oras. Un amic mi-a relatat o intimplare,tipu' a mai intrat cu unu' in niste tunele mari rau de tot si vechi de minimum 50 de ani, au iesit din Drumul Taberei tocmai la Opera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unele dintre tunele sunt folosite ca depozite de armament, dar nu au paza. Intrucat gurile de aerisire au fost acoperite prin edificarea de diferite constructii, v-as sugera sa va luati butelii de oxigen, lanterne de mare putere si ce va mai trebuie, la fel ca si expeditie de speologie.

Forturile comunica intre ele, in principal se unifica in zona Unirea-Casa Poporului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut , propun o tema noua , tunelele de sub capitala si nu ma refer la reteaua de canalizare. Este vorba de tunele adevarate si complexe , care s-ar parea ca trec pe sub oras . Cine stie mai mult poate veni cu informatii , se are in vedere organizarea unei expeditii formate din EU si cu MINE ,sau cu cine se mai ofera.

am auzit si eu de existenta lor, cum am auzit de exemplu ca de la izvor este linie de metrou pana sub Casa Popporului, facuta din ordinul lui Ceausescu. Chestia asta mia fost si confirmata de cineva care pe vremuri lucra la Metrorex.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu toate tunelele de sub Bucuresti sint folosite de sri , ala de care ziceam mai sus , daca nu m-a mintit tipu' , si inclin sa cred ca a zis adevaru', deci, tunelu' respectiv era mai mult decit parasit , dar intr-o stare foarte buna si era si mare rau , pe inaltime , latime si lungime. Nu era unu' din tunelel lu' Raposatu. Am ajuns la concluzia ca venea din afara orasului, trecea prin Drumul Taberei (Orizont) si mergea spre Unirea , pretenu' meu si cu inca unu' au iesit la Opera , in parc. Eu am bintuit ceva timp prin forturile de linga Bucuresti , cica erau legate INTRE ELE si aveau tunele si SPRE CENTRUL ORASULUI.

Daca aflu mai multe informatii cit de cit exacte , plec in expeditie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand eram pustan cotrobaiam si eu cu colegii de "joaca " prin toate ungherele p-rin zona centrala...tot asa auzisem de tunele secrete, conspiratii, obiective strategice "uitate" etc. Tot ce am reusit a fost sa ne taram prin niste canale, pe la oameni prin pivnite, case vechi/abandonate, subsoluri si sa ne umplem de noroi :cheers: Oricum, era distravtiv la vremea aia :D

 

 

Totusi e f probabil sa existe multe catacombe de-astea surpate, blocate, uitate...uite ce scriau unii intr-un ziar ( adevarul online)

Incursiune prin catacombele bucureÂştene

de Razvan Mateescu , Dana Fodor

 

 

Pe la 1888, când au început primele lucrări de canalizare a râului Dâmbovița, oamenii au descoperit, surprinÂşi, subteranele bucureÂştene. S-au pus atunci multe semne de întrebare. Cine le-a construit Âşi în ce scop? Primul care a scris despre tunelele aflate sub BucureÂşti este Gion Ionescu, în celebra sa "Istorie a BucureÂştilor" de la începutul secolului al XIX-lea. O sută de ani mai târziu, constructorii actualului bulevard al Unirii au rămas stupefiați în momentul descoperirii bătrânelor galerii. Unii istorici sunt de părere că tunelele din pântecele Capitalei rivalizează cu cele ale Parisului Âşi că ar exista multe galerii nedescoperite încă. Alții, mai tranÂşanți, cred că ele nici Pe la 1888, când au început primele lucrări de canalizare a râului Dâmbovița, oamenii au descoperit, surprinÂşi, subteranele bucureÂştene. S-au pus atunci multe semne de întrebare. Cine le-a construit Âşi în ce scop? Primul care a scris despre tunelele aflate sub BucureÂşti este Gion Ionescu, în celebra sa "Istorie a BucureÂştilor" de la începutul secolului al XIX-lea. O sută de ani mai târziu, constructorii actualului bulevard al Unirii au rămas stupefiați în momentul descoperirii bătrânelor galerii. Unii istorici sunt de părere că tunelele din pântecele Capitalei rivalizează cu cele ale Parisului Âşi că ar exista multe galerii nedescoperite încă. Alții, mai tranÂşanți, cred că ele nici nu există Âşi că sunt rodul imaginației. TotuÂşi, în prezent, se cunosc catacombele din zona străzii Negru Vodă, precum Âşi coridorul subteran săpat Âşi zidit la o adâncime de peste zece metri, care leagă Hanul lui Manuc, Biserica Domnească Âşi Curtea Veche, pe o lungime de circa 300 de metri. Âşi între Curtea Veche Âşi Dealul VăcăreÂştilor mai este un tunel. O altă galerie subterană, cu două ramificații, e ascunsă sub Mânăstirea Antim Âşi se întinde până la Liceul Gheorghe Âşincai Âşi în zona Centrului Civic.

Galerii pe sub râurile Colentina Âşi Dâmbovița

Subterane au fost descoperite Âşi în nordul BucureÂştilor, dar Âşi în Colentina. Există tunele care leagă Mănăstirea Plumbuita de Palatul Ghica, pe sub râul Colentina. Cea mai importantă galerie care are ramificații Âşi tunele este cea dintre Turnul Colței Âşi zona de vii de la Bellu, direcția Calea Giurgiului, săpată pe sub biserica Sf. Ioan-Nou, casa Nicolae Mavros Âşi râul Dâmbovița. Un tunel duce spre Dealul Cociocului, dincolo de Liceul Gheorghe Âşincai. Altul urcă spre Centrul Civic Âşi se bifurcă către Gara de Nord Âşi Academia Militară.

Tunelele de sub magazinul Victoria

De sub magazinul Victoria se ramifică alte trei subterane, unul către Dealul Uranus, altul către Palatul Telefoanelor, iar ultimul, spre Biserica Sf. Gheorghe Nou. Cronicarii din vremea lui Caragea Vodă scriau că acesta se plimba pe sub pământ cu o caleaÂşcă trasă de patru cai, de la Palatul Cotroceni Âşi până la Curtea din Dealul Spirii. Tot în subteranele BucureÂştiului se ascundeau societățile secrete Frăția Âşi Eteria. Se presupune că acolo au fost puse la cale revoluțiile de la 1821 Âşi 1848. Conspiratorii depozitau în tunelele Âşi în camerele secrete arme, muniții Âşi hrană. Azi nu se mai cunoaÂşte nimic despre accesul în aceste catacombe. Subteranele aveau Âşi guri de aerisire. Una dintre ele era ascunsă sub aleea principală din CiÂşmigiu, iar alta se afla pe locul de acum al lacului.

 

 

Oricum ar fi, asteptam poze :eek: Succes ! :friends:

 

P.S. Mai studiati! O expeditie reusita trebuie documentata temeinic inainte...pe vremuri noi nu aveam de unde sa aflam de una-alta decat eventual de la pensionari ramoliti care nu mai stiau daca au fost in 1942 intr-un tunel prin apa pana la genunchi sau defapt au visat asta seara in cada :blink: Acum aveti internetul... :what:

 

http://news.softpedia.com/news/1/2002/December/1913.shtml

http://www.cronicaromana.ro/mai-exista-can...-bucuresti.html

http://www.jurnalul.ro/articol.php?id=1826&vo=61

 

Cautati si o carte care atinge tema asta:

Simion Saveanu - Enigmele Bucurestilor , Ed pentru turism 1973. Probabil mai sunt si altele...acum e usor, dar pe vremuri cartile de la biblioteca nu erau indexate de Google si cautai acul in carul cu fan :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Pe vremea lui Raposatu era in plan si legarea Dr. taberei de oras prin intermediul metroului. La Eroilor trebuia sa fie nodul. Sapaturile au inceput insa nu s-au finalizat deoarece s-a schimbat aria de interes pt zona Tita-Grigorescu). Tunelul de care spunea amicul tau exista, INSA sunt foarte curios cum a iesit el la Opera (pe unde), atata timp cat gurile de acolo sunt doar de aerisire si doar una singura este cea de acces la turbinele de aerisire a metroului.

 

2. Linia de metrou dintre Casa Poporului (aka Palatul Parlamentului) si Eroilor este valabila si circulabila. Daca va aduceti aminte la TV in primavara, cand au fost ploile mari si in Buc, se inundase acel tronson si in zona statiei Izvor era riscul de prabusire a unui perete datorita presiunii. Au aratat ceva imagini de la o gura de canal din zona, dar le-au inchis repede gura baietii cu ochi albastri :friends:

 

3. Forturile germane din jurul Bucurestiului comunicau intre ele si zvonurile (!) spun ca ar fi comunicat si cu centrul de comanda din Buc. Majoritatea insa in momentul de fatza sunt in stare deplorabila, iar subsolurile sunt pline de apa/namol. Ba mai mult, la constructia cladirilor din zona Centura Capitalei, la saparaea fundatiilor s-au mai acoperit/intrerupt acele tunele (stiu ca la compania unde am lucrat inainte, situata langa fabrica Tuborg, la turnarea fundatiei au gasit "goluri" care le-au umplut cu pamant si apoi au turnat betoanele. Muncitorii spuneau ca s-au bagat in acele goluri si ca ele continuau, asa ca banuiesc ca tot tunele erau)

 

4. Alt tunel este cel care leaga palatul Cotroceni de Academia Militara si apoi de actualul sediu MAPN si Casa Poporului. In 1990, imediat dupa Revolutie, in zona Panduri au betonat cateva iesiri de dimensiunea unei masini, iesiri ce aveau si un fel de platforme gen lift. Aveam vreo 10 ani si beleam ochii la muncitorii militari care lucrau langa scoala noastra si mi-a ramas intiparita in minte. In continuare zona este deschisa si protejata doar cu un gard de plasa si lasata o gura de iesire gen canal.

 

Cam atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La expeditii din astea ma bag si eu. Am fost cu Hellryder acum 2 saptamini in cautarea bateriilor si forturilor din jurul Bucurestiului.

Va sfatuiesc prieteneste: NU mergeti in forturi. Exista capcane, au fost construite din beton nearmat si unele sint inundate sau in stare precara.

Eu am avut planurile forturilor, le-am vizitat cu placere pe citeva, dar numai constient si stiind planurile lor si mai ales unde sint capcanele. Inauntru este frig si umed, lanterne obligatoriu, cizme sau bocanci buni.

Despre tunelele de sub Bucuresti sigur exista, dar nu stiu cum putem ajunge acolo.

 

Later edit: lil debul, am avut acces la planurile forturilor. Au inca stampila de Top Secret, cu toate ca nu vad rostul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit si eu unele povesti cand eram mai mic de la niste prieteni din cartier care aveau o casuta si in comuna Otopeni si care descoperisera in joaca lor intrarea in niste tuneluri. Cand mi-au spus ca au intrat in niste tuneluri lungi si pe jumatate inundate am facut misto de ei si i-am trimis la plimbare. Dupa vreo 2-3 saptamani au venit si mi-au aratat cartuse vechi si ruginite si o baioneta veche scoase din tunelurile cu pricina. Din pacate nu am apucat niciodata sa fac o expeditie mai serioasa, cu echipament si cu lanterne ca sa verific personal, dar dupa cum spunea si Ipman, acu 2 saptamani am descoperit cateva forturi si printre ele si fortul din Otopeni. Dezamagire insa: fortul era inundat intr-o balta infecta si mi s-a cam taiat cheful sa fac cercetari intr-o chestie care semana a canalizare mai degraba decat a fort militar.

Insa sunt dispus sa particip la o expeditie prin tunelurile de sub Bucuresti. Eu am terminat Facultatea de Arhitectura si, cu toate ca nu pot sa am acces direct la planuri si desene, as putea sa am acces macar la carti de specialitate care descriu cu un nivel oarecare de detaliu aceste tuneluri si de asemenea cunosc profesori in scoala care au studiat indelung problema si au un nivel ridicat de cunostinte despre aceste structuri, starea lor, intrari, aerisiri, etc.

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost personal in 2 forturi , la unu' ajungi prin Militari, Rosu, Chiajna , celalat e la Institutul de fizica atomica , sint accesibile , nepazite si relativ curate. Mai sint MULTE altele, unele ale armatei , altele sint depozite private si altele sint absolut goale si ale nimanui concret. Toate sint pe linia de centura si se pare ca sint legate intre ele si cu orasul , sint ca o roata de motocicleta, desigur, cu spite care duc spre un butuc central ( ca sa fim in ton). Nu ma intrebati daca are frina pe disc sau pe tambur. :friends: Am in vedere si alte asemenea actiuni , dar acum vreau sa merg si pe baza unor planuri,ca destul m-am tirit ca un vierme prin noroi aiurea. Care a vazut " The Descent" stie ce pericole ne pindesc. :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca se organizeaza asa ceva , ma bag si eu ( la propiu :friends: ). Tunele exista mai mult ca sigur trebuie doar gasite. Eu am lucrat un an la firma ACMS care are sediu langa senat( sau fostul senat, e cladirea aia ciudata care iese dintr-o cladire veche , trebuie sa o stiti ) si am auzit de la cei care erau acolo cand s-a construit cladirea ca la subsol s-a gasit o intrare intr-un tunel, dar de frica sa nu se gaseasca vr-un schelete ceva ( cladirea se afla pe fostul sediu al securitati sau militie sectia 5 sau ceva de gen nu am inteles exact, caruia i-au dat astea foc la revolutie ), si astfel sa intervina baieti cu ochi albastri si sa inchida santierul, s-a zidit tunelul si s-a continuat constructia.

 

La mine in Braila exista tunele pe sub tot centrul vechi al orasului, unde s-au gasit sabii si pistoale turcesti, dar au fost inchise din motive de siguranta. O gramada de case au avut pb cu ele deoarece se surpau in draci. Cred ca s-au turnat mii de tone de pamant ca sa le acopere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost si eu prin fortul de langa reactorul de la Magurele, ala de care zicea si @lil debul, dar prin '98, cand eram a 12-a la liceu (inca era acolo liceul, ca apoi l-au mutat in 13 septembrie), pusesera paza armata (2-3 militari care patrulau in zona deschiderilor fortului). Sigur ala a fost de artilerie (inca erau ramasite din afeturile tunurilor, dar cupolele erau zidite). Ce ne mai pierdeam vremea pe acolo... Tin minte ca odata m-am dus cu niste prieteni cu un casetofon si ascultam rock gothic. Ei au mai fost in mai multe randuri. Dupa o vreme incepusera sa umble zvonuri ca sunt satanistii, maica, pe acolo :friends: Apoi incepusera, pe cale oficiala (articole in ziare), sa se spuna ca acolo au fost depozitate niscaiva materiale radioactive (cam in aceeasi perioada, parca, cu momentul in care au aparut soldatii ce faceau de paza).

Editat de legionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator TazzY

Cred ca am gasit ceva interesant

Ce parere aveti ?

 

 

 

 

Cred ca trebuie sa intelegem ca tara aceasta este a noastra nu a celor pe

care ii alegem pentru a crea niste legi (parlamentul) si a le aplica (executivul).

 

Nu este tara presedinrtelui cum era pe vremea presedintelui Ceausescu, nu

este tara primului ministru, nu este orasul Primarului, ci ale noastre.

 

Noi trebuie sa spunem raspicat ca vrem sa se deschida aceste catacombe

pentru turisti.

 

Nu suntem in stare de razboi si toate tarile au deschis catacombele istorice.

 

Nu suntem sub dictatura dar inca ne comportam de parca inca am fi.

 

Ar trebui sa ne indreptam spatele si privirea din pamant si sa

ne cerem drepturile.

 

Catacombele din Piata Revolutiei reprezinta o valoare istorica si un loc

cu mare potential turistic.

 

Trebuie doar sa ne cerem drepturile noastre de cetateni.

 

Va multumesc,

Cristian

 

 

Paienjenis de drumuri interzise construite sub oras

 

RL, 27 Decembrie 2005

 

Maruntaiele Bucurestiului ascund insa una dintre cele mai celebre, mai lungi si mai vechi galerii subterane.

"In acea perioada, populatia Bucurestiului era cat pe ce sa fie evacuata din cauza deselor invazii ale unor bande, in special turcesti, care navaleau dinspre Raiaua Giurgiuva si Rusciuc. In trei ore de calarie acestiau ajungeau langa Bucuresti, devastau si plecau. Bucurestiul era inconjurat de codri si avea un diametru de maximum un kilometru. Oamenii au inceput sa-si sape ascunzatori si tuneluri pentru ei, dar si pentru depozitarea averilor. In zona Unirii, pe strada Negru Voda a fost descoperit un tunel captusit in totalitate cu caramida, cu o latime de 1,5 metri, datand se pare din secolul XVI. Sapat la o adancime de peste zece metri, un tunel de circa 350 metri leaga pe sub pamant Curtea Veche, Hanul lui Manuc si Biserica Domneasca.

Alte numeroase cai subterane de acces fac legatura intre diverse imobile. Pe strada Batistei (intre Casa Luca - un fost cazinou si Banca "Marmorosch Blank"), pe strada Aristide Briand (din subsolul unui imobil se poate ajunge pana la malul Dambovitei), Calea Victoriei (un tunel porneste de langa blocul turn, trece pe sub Dambovita si ajunge undeva langa sediul actualului IGP) etc. Alt tunel celebru este cel existent sub Piata Victoriei, spre Kiseleff, care pleca de la palatul unui fost boier, actualul sediu al Clubului Petrolistilor, din Piata Amzei, o cladire frumoasa, in stil gotic, cu crama.

In perioada regelui Ferdinand, familia regala folosea un tunel care pleca de sub Palatul Regal (actualul Muzeu National de Arta), din sala cazanelor si iesea direct in Cismigiu, langa Palatul Stirbei (astazi sediul UNESCO).

 

Cum se "teleporta" Ceausescu

 

In perioada 1970-1975, Calea Victoriei a fost blocata. Se efectuau lucrari la un tunel care facea legatura intre Comitetul Central, Muzeul de Arta si Sala Palatului. Arhitectul Roguski isi aminteste ca "era un tunel elegant, foarte bine realizat, cu toate dotarile necesare. Era astfel construit, cu sursa de apa proprie, incat in cazuri de urgenta se putea ramane la interior cel putin trei zile fara interventii exterioare. Ceausescu venea de la CC direct in loja de la Sala Palatului, prin tunel, fara paza, lucru care ii contraria pe multi care nu il vedeau traversand Calea Victoriei.

"Sub fostul CC exista mai multe cai de acces la nivelul subsolului doi. In decembrie 1989, tunelul care era liber, accesat cu un lift personal, si care ar fi trebuit sa-i asigure iesirea lui Ceausescu trecea pe sub CC, CC-UTC, Bdul Magheru, Intercontinental si facea legatura cu tunelurile tehnice de langa statia de metrou Universitate.

Un articol de Romulus Cristea

 

Catacombele Bucurestiuui nu pot fi deschise publicului- unele sunt

blocate, altele sunt incluse in planurile MApN, MAI si SRI. Din

pacate, nu am putut publica in articol toate informatiile (au

existat restrictii indreptatite din partea aurtoritatilor; in alte

cazuri au fost retineri de alta natura- teama unor pelerinaje in

acele locuri). Insa ce va pot spune: un ochi ager le vede prin

Bucuresti. Exista aceste guri de intrare care sunt vizibile in mai

multe locuri din Bucuresti: Zona Cotroceni, Parcul Cismigiu (mascate

in spatele unor monumente), zona Lipscani, casa Poporului,

Politehnica...zeci de locuri. Personal am vizitat cateva din ele,

inclusiv pe cele din Piata Revolutiei! Din pacate, au existat

restrictii la publicare...

 

 

 

Buna ziua,

1. Vad ca se tot discuta despre parcajele subterane din zona. Ceea

ce nu se stie (de foarte multi): chiar in zina respectiva, unde

Videanu are in "proiect" o astfel de constructie, EXISTA UN PARCAJ

SUBTERAN in conservare din 1990. Parcajul pe doua niveluri se afla

sub carosabilul din fata actualei cladiri a MAI-ului (fosta Senat

din 90)si sub statuile din zona (Maniu si memorialul revolutiei).

Intrarea in parcaj se realiza prin poarta blocului alaturat

(Calcanul celebru). pana in 90 exista o poarta imensa metalica

(permitea intrarea unui camion)-cred ca mai exista. Parcarea a

apartinut DSS-ului, respectiv Directia a V-a.

este suficient sa intrebati pe cei din zona (bloc) sau pe cei mai

varstnici din Bucuresti. Cred ca si o parte din arhitectii de pe

grup cunosc unele amanunte (cel putin unul).

2. In afara tunelului pomenit in articol, mai exista o alta retea de

tuneluri paralela cu un imens viaduct care strabate zona.

Constructia dateza cam din anii 1935-1940.

 

 

Romania News <> wrote:

 

Iata aici poze publicate de Romania Libera cu catacombele din Bucuresti:

 

si un articol Romania Libera 27-Dec-2005 despre catacombele din Bucuresti:

http://www.romanialibera.ro/editie/index.p...quot;">

Paienjenis de drumuri interzise construite sub oras

Retea strategica de buncare si tuneluri dedesubtul Capitalei

Cu caleasca prin catacombe

Istoria catacombelor de sub Bucuresti incepe undeva prin jurul anului 1750. Astfel cai de acces subterane serveau pentru circulatie intre palate, intre casele oamenilor bogati, erau locuri unde oamenii isi puteau ascunde bunurile sau se puteau adaposti in vremuri de restriste. Arhitectul bucurestean Camil Roguski, fost angajat al Ministerului Afacerilor Externe, dar si la unitatea de intretinere si decorare a palatelor prezidentiale din perioada ceausista, a fost unul dintre putinii civili care au avut privilegiul sa vada si sa participe la cartografierea, la construirea si decorarea unor tuneluri secrete din mai multe localitati.

 

In perioada regelui Ferdinand, familia regala folosea un tunel care pleca de sub Palatul Regal (actualul Muzeu National de Arta), din sala cazanelor si iesea direct in Cismigiu, langa Palatul Stirbei (astazi sediul UNESCO). Prin anul 1981, am fost trimis sa-l reamenajez: a fost zugravit, electrificat, s-au facut dotari si a fost chiar mochetat. In anul 1989, ni s-a solicitat astuparea acestuia cu nisip, argumentandu-se ca nu era practic, Ceausescu neutilizandu-l niciodata", a precizat arh. Camil Roguski. Intrarea in tunel a fost zidita, si chiar in fata acesteia a fost ridicat un monument inchinat Jandarmeriei. Urmele niselor de intrare sunt inca vizibile si astazi.

 

------

Nu avem alte poze cu catacombele istorice pentru ca eu nu sunt istoric

si pentru ca Ceausescu le-a tinut secrete si le-a dezvoltat iar puterea

neo-comunista le-a tinut tot secrete pentru ca Senatul

a fost in Piata Revolutiei in Palatul de Interior pana acum 2-3 ani...

si nimeni, nici un ziarist si nici o

organizatie de patrimoniu nu a cerut (inca) deschiderea catacombelor

istorice pentru public.

 

codruta_nedelcu <codruta_nedelcu@yahoo.com> wrote:

 

Legende urbane?

Sa bage aceia care n-au ce trancani un plan aici, o caramida, o poza,

cevaaaaaa... cu "catacombele" alea

 

Codruta

 

--- In ps.com, Romania News <romanianews_>

wrote:

>

> Se poate construi in subteranul Pietei Revolutiei?

>

> Istoricii spun ca NU ! :

>

> se vor distruge catacombele Bucurestiului (una din atractiile

turistice din multe capitale europene si de la Sofia o reprezinta

chiar catacombele, care au fost iluminate si deschise turistilor).

>

> La 12 metri sub platoul Pietei Revolutiei exista o retea de

catacombe prin care se circula cu barca. Culoarele au

latimea de aproximativ doi metri, prin care curge un

rau subteran adanc de un metru. Cu apa curata.

Debitul raului secret e aproximat la 1,5 metri

cubi pe secunda. La intrare, aceste cai navigabile care stabat

Capitala sunt utilate cu barci pneumatice. Informatiile ne-au fost

furnizate de istoricul Dan Falcan, seful sectiei de istorie a

Muzeului Municipiului Bucuresti.

>

> Capitala Romaniei are o traditie de secole in materie de

tainite si coridoare secrete.

Din datele pe care le detin istoricii, primele

coridoare subterane demne de luat in seama au fost beciurile producatorilor de vinuri.

Acestea aveau zeci de metri si erau atat de

largi incat se circula cu carele. In secolul al XIX-lea au aparut

edificiile care aveau tuneluri de refugiu, cum e tunelul care leaga

Palatul Ghica Tei de Manastirea Plumbuita, lung de mai bine de un

kilometru.

In nordul Parcului Cismigiu, Biserica Schitu Magureanu e

legata prin subterane de Palatul Cretzulescu .

> Sub Palatul Golescu, situat langa stadionul Giulesti, a fost

depistat un coridor subteran care da inspre lunca Dambovitei .

Coridorul a fost folosit si de Tudor Vladimirescu. "De pe la 1826 ne-

au ramas cateva relatari care ne dau o imagine asupra catacombelor de

sub capitala Tarii Romanesti.

>

> Conform relatarii militarilor, la subsolul cladirii CC

(Palatul de Interior al > Regelui Carol II, fostul CC pe vremea comunista) au gasit un tunel.

> Dupa ce au strabatut aproximativ 30 de metri au gasit o nisa cu o

lada mare, in care erau 16 barci din cauciuc, cu pompe de umflare.

Dupa alti 20 de metri militarii au observat ca peretii tunelului au

alta culoare... Au ridicat capacul iar sub el au gasit un chepeng de

fier. L-au ridicat si au gasit... un rau cu apa curata, care curge

intr-o matca artificiala din beton. Are latimea de circa 1,5 metri si

adancimea de aproximativ un metru. Raul se afla la aproximativ 12

metri sub platforma Pietei Revolutiei . Cele 16 barci erau folosite

de fapt pentru acesta cale de navigatie. Albia amenajata are pe

lateral bare metalice facute pentru oprirea sau impulsionarea

barcilor.

>

> http://news.softpedia.com/news/1/2002/December/1913.shtml

>

> Reteaua are guri de iesire in Palatul Regal, Biserica Cretzulescu

si magazinul Muzica.

>

> "In urma unor cercetari ulterioare a reiesit ca ramificatiile

subterane au corespondenta cu circa 80 de obiective din Bucuresti,

cum ar fi cladirea ASE, Casa Enescu, Opera Romana etc.

>

> Subliniez, relatari sunt ale unor ofiteri din cadrul armatei. Lucru

foarte interesant, nimeni nu neaga existenta acestor cai de navigatie

secrete, dar cand am incercat sa le exploram, nu ni s-a permis pe

motiv ca... nu se poate".

>

> Despre aceste galerii ale lui Ceausescu ne-a vorbit si Radulescu

Dobrogea, presedintele asociatiei Ecocivica, fost inspector de mediu

in Primaria Capitalei, omul care s-a ocupat multi ani de panza

freatica a orasului. El sustine ca stie de aceste galerii ale lui

Ceausescu si ca apa limpede care curge prin ele este panza freatica

de sub oras.

>

> Administratorii Senatului au vazut numai intrarea in catacombe

>

> "Pot sa va spun ca am auzit despre aceste lucruri, dar nu le-am

vazut. Exista o cale de comunicatie subterana care pleaca din Senat

catre Piata Revolutiei, o cale care pleaca de la Palatul Regal catre

Piata si inca una, tot din Palatul Regal, catre Biserica Cretzulescu.

> Intrarile in aceste cai de acces le-am vazut, dar unde se opresc,

nu stiu, nu este treaba noastra sa cotrobaim pe acolo", ne-a declarat

inginer Constantin Bratu, directorul tehnic al administratiai

cladirii Senatului Romaniei.

 

Cai de navigatie secrete sub Bucuresti

 

La 12 metri sub platoul Pietei Revolutiei exista o retea de catacombe prin care se circula cu barca

 

La 12 metri sub platoul Pietei Revolutiei exista o retea de catacombe prin care se circula cu barca. E vorba de culoare betonate, cu latimea de aproximativ doi metri, prin care curge un rau subteran adanc de un metru. Cu apa curata. Debitul raului secret e aproximat la 1,5 metri cubi pe secunda. La intrare, aceste cai navigabile care stabat Capitala sunt utilate cu barci pneumatice. Informatiile ne-au fost furnizate de Dan Falcan, seful sectiei de istorie a Muzeului Municipiului Bucuresti. Istoricul a cules toate datele existente despre catacombele Bucurestilor, mai vechi si mai noi, si le-a pus cap la cap pentru a-si face o imagine asupra istoriei orasului.

 

 

1913_6.jpg

 

 

Capitala Romaniei are o traditie de secole in materie de tainite si coridoare secrete. Din datele pe care le detin istoricii, primele coridoare subterane demne de luat in seama au fost beciurile producatorilor de vinuri. Acestea aveau zeci de metri si erau atat de largi incat se circula cu carele. In secolul al XIX-lea au aparut edificiile care aveau tuneluri de refugiu, cum e tunelul care leaga Palatul Ghica Tei de Manastirea Plumbuita, lung de mai bine de un kilometru. In nordul Parcului Cismigiu, Biserica Schitu Magureanu e legata prin subterane de Palatul Cretzulescu .

 

Sub Palatul Golescu, situat langa stadionul Giulesti, a fost depistat un coridor subteran care da inspre lunca Dambovitei . Coridorul a fost folosit si de Tudor Vladimirescu. "De pe la 1826 ne-au ramas

cateva relatari care ne dau o imagine asupra catacombelor de sub capitala Tarii Romanesti. La acea vreme haiduceau in zona vestitii Tunsu si Grozea. Timp de multi ani, ei au bagat spaima in boierii din Bucuresti, in special in cei care aveau casele in zona actualei sosele Panduri. Ii calcau mereu, iar poterele nu puteau face nimic. Desi reuseau sa ii localizeze si sa-i incercuiasca, cand sa puna mana pe ei haiducii dispareau "intrand in pamant", adica coborau in subteran. Astazi putem afirma ca sub aceasta sosea erau o multime de coridoare subterane, late de trei metri si inalte de doi metri. Dar toate datele acestea au palit atunci cand am intrat in contact cu alte informatii recente. Labirintul subteran vechi al orasului pare neinsemnat pe langa cel construit din ordinul lui Ceausescu. Datele mi-au parvenit de la militarii care au intrat in subteranele fostului Comitet Central, actualul Senat la Romaniei, respectiv de la maiorul Gheorghe Grigoras si capitanul Nicolae Grigoras, de la unitatea speciala de lupta antiterorista. Ei au intrat in aceste catacombe chiar pe 25 decembrie 1989, impreuna cu un grup de genisti si pirotehnisti", explica muzeograful Dan Falcan.

 

Conform relatarii militarilor, la subsolul cladirii au gasit un tunel, nu prea lung, care coboara intr-un fel de cazarma. Opt camere cu paturi pliante. Din aceste camere pornesc mai multe culoare, unul ducand chiar pana la etajul II al cladirii. Pe un alt culoar se poate ajunge la un buncar mai larg, la 7 metri adancime. Se trece apoi de o usa blindata si se ajunge la un apartament spatios, la adancimea de 9 metri. Militarii au cautat apoi camera in care se afla sistemul de ventilatie si s-au trezit pe un nou culoar. Dupa ce au strabatut aproximativ 30 de metri au gasit o nisa cu o lada mare, in care erau 16 barci din cauciuc, cu pompe de umflare. Dupa alti 20 de metri militarii au observat ca peretii tunelului au alta culoare, sunt mai noi si sunt acoperiti cu un fel de rasina sintetica. Dupa inca 10 metri culoarul se infunda. Chiar la capat se afla un piedestal din lemn pe care era asezat un capac de WC. Au ridicat capacul iar sub el au gasit un chepeng de fier. L-au ridicat si au gasit... un rau cu apa curata, care curge intr-o matca artificiala din beton. Are latimea de circa 1,5 metri si adancimea de aproximativ un metru. Raul se afla la aproximativ 12 metri sub platforma Pietei Revolutiei . Cele 16 barci erau folosite de fapt pentru acesta cale de navigatie. Albia amenajata are pe lateral bare metalice facute pentru oprirea sau impulsionarea barcilor. "In opinia militarilor, raul secret duce catre un lacurile din afara orasului, in nord, si Dambovita, in sud-est" , subliniaza Falcan. Ofiterii au vorbit insa de existenta unui alt canal similar, la capatul unui alt tunel, precum si de un sistem de inundare a labirintului, pe sectiuni. In cazul in care un eventual fugar e urmarit, el poate inunda portiuni de tunel in spatele lui pentru a opri urmaritorii. A mai fost gasita o gura de iesire din labirint in curtea interioara a fostului CC, de unde, printr-o retea de canale, se poate intra in canalizarea orasului, de unde se poate iesi catre Dambovita. Reteaua are guri de iesire in Palatul Regal, Biserica Cretzulescu si magazinul Muzica. "In urma unor cercetari ulterioare a reiesit ca ramificatiile subterane au corespondenta cu circa 80 de obiective din Bucuresti, cum ar fi cladirea ASE, Casa Enescu, Opera Romana etc. Subliniez, relatari sunt ale unor ofiteri din cadrul armatei. Lucru foarte interesant, nimeni nu neaga existenta acestor cai de navigatie secrete, dar cand am incercat sa le exploram, nu ni s-a permis pe motiv ca... nu se poate". Despre aceste galerii ale lui Ceausescu ne-a vorbit si Radulescu Dobrogea, presedintele asociatiei Ecocivica, fost inspector de mediu in Primaria Capitalei, omul care s-a ocupat multi ani de panza freatica a orasului. El sustine ca stie de aceste galerii ale lui Ceausescu si ca apa limpede care curge prin ele este panza freatica de sub oras.

 

Administratorii Senatului au vazut numai intrarea in catacombe

 

"Pot sa va spun ca am auzit despre aceste lucruri, dar nu le-am vazut. Exista o cale de comunicatie subterana care pleaca din Senat catre Piata Revolutiei, o cale care pleaca de la Palatul Regal catre Piata si inca una, tot din Palatul Regal, catre Biserica Cretzulescu. Intrarile in aceste cai de acces le-am vazut, dar unde se opresc, nu stiu, nu este treaba noastra sa cotrobaim pe acolo", ne-a declarat inginer Constantin Bratu, directorul tehnic al administratiai cladirii Senatului Romaniei.

 

 

Sorin Golea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre forturi va spun cu siguranta ca Nu sint unite intre ele sau cu altceva prin tuneluri. Am avut acces la planurile originale.

Si asa au fost prea putin bani si au fost construite in graba.

Ce se afla linga reactorul de linga Magurele este o baterie, si nu un fort. Este de tip triunghiular mare.

Sint facute dupa planurile lui Henry Alexis Brialmont. Nu au apucat sa fie folosite datorita esecului rasunator ale unor forturi similare in Belgia, tara de origine a lui Brialmont.

Daca e cineva interesat, continui, daca nu, scuze de off-topic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...