Sari la conținut

Tunele Sub Bucuresti


lil debul
 Share

Postări Recomandate

Dar nu am gasit nimic pe net despre catacombe.. :friends:

 

pai crezi ca le scapa astora de sus vro schita?...doar omu de rand nu tre sa stie...ca asa-i la noi :drink: da las ca aflam noi odata si-odata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator TazzY

pai crezi ca le scapa astora de sus vro schita?...doar omu de rand nu tre sa stie...ca asa-i la noi :friends: da las ca aflam noi odata si-odata

 

 

A mai spus cineva pe aici parca... Intrebam aurolacii... Ii mituim cu aurolac si prelandez si dau tot afara din casa.. :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ceva interesant

 

 

 

Primele lucrari de canalizare a raului Dambovita au inceput inca din anul 1888. Vechile subterane descoperite atunci au pus multe semne de intrebare oamenilor. Cine le-a construit si in ce scop? Incarcate de sumbre taine, ele au ramas pana astazi, dar se pare ca este foarte greu sa ajungi la ele. O suta de ani mai tarziu, constructorii actualului bulevard al Unirii din Bucuresti au ramas stupefiati in momentul descoperirii batranelor galerii. Galeriile secrete ale Capitalei ar putea deveni un punct de atractie atat pentru turistii straini, dar si pentru locuitorii Bucurestilor. Singura conditie ca aceste subterane sa devina atractie turistica este ca ele sa existe cu adevarat. Unii istoricii sunt de parere ca tunelele Bucurestilor rivalizeaza cu cele ale Parisului si ca sunt multe galerii care nu au fost inca descoperite. Altii, mai transanti, cred ca ele nu exista de fapt si ca sunt rodul imaginatiei poporului roman.O placa de sub casa aflata pe strada Negru Voda la numarul patru fugea pur si simplu de sub picioarele lor. Inalta de peste doi metri, captusita cu o caramida speciala, arsa in cuptoare, datand din secolul al XVI-lea, galeria secreta a fost abandonata imediat dupa descoperire. Mai tarziu, muncitorii au dat peste un tunel de aproape 400 de metri care se infunda brusc undeva catre Dealul Mitropoliei. In prezent, se cunosc catacombele din zona strazii Negru Voda precum si coridorul subteran sapat si zidit la o adancime de peste zece metri, care leaga Hanul lui Manuc, Biserica Domneasca si Curtea Veche, pe o lungime de circa 300 de metri. Totodata, intre Curtea Veche si dealul Vacarestilor mai exista un tunel. Dupa ceva timp, alti constructori de pe alt santier au mai descoperit sub pamantul din zona Unirii niste subterane secrete. Primul care a scris despre aceste tunele de sub Bucuresti este Gion Ionescu in celebra sa “Istorie a Bucurestilor” de la inceputul secolului al XIX-lea. Cine stie cati domnitori si boieri s-au furisat in taina prin aceste galerii secrete ca sa primeasca raportul iscoadelor sau peschesul zarafilor.

Voda Caragea se plimba in caleasca pe sub pamant

O alta galerie subterana, cu doua ramificatii, se gaseste sub Manastirea Antim si se intinde pana la Liceul Gheorghe Sincai si in zona Centrului Civic. La statia de autobuz Razoare sunt sapate galerii pe doua nivele, la sase, respectiv, zece metri sub pamant. Subterane au fost descoperite si in zona de nord a Bucurestilor, dar si in Colentina. Exista tunele care leaga Manastirea Plumbuita de Palatul Ghica, pe sub raul Colentina. In afara de acestea, galerii mai exista si intre Manastirea Sarindar si Dambovita sau dintre casa Dudescului si Zavoaiele Cioplea, situat in apropiere de Dudesti. Cea mai importanta galerie care are ramificatii si tunele pe mai multe nivele este cea dintre Turnul Coltei si zona de vii de la Bellu, directia Calea Giurgiului, sapata pe sub biserica Sf. Ioan-Nou, casa Nicolae Mavros si raul Dambovita. Totodata, zidurile inalte si vechi de cand lumea ale Manastirii Antim se ridica peste tunele si galerii, unele dintre ele prabusite, altele tencuite cu bolovani de rau sau podite cu scandura de stejar. Un tunel duce spre Dealul Cociocului, dincolo de Liceul Gheorghe Sincai, dar se infunda undeva. Altul urca spre Centrul Civic si se bifurca catre Gara de Nord si Academia Militara. De sub magazinul Victoria se ramifica trei subterane, unul catre Dealul Uranus, altul catre Palatul Telefoanelor, iar ultimul spre Biserica Sfantu Gheorghe. Cronicarii din vremea lui Caragea Voda spuneau ca acesta se plimba pe sub pamant cu o caleasca trasa de patru cai, de la Palatul Cotroceni si pana la Curtea din Dealul Spirii. Tot in subteranele Bucurestiului se ascundeau societatile secrete Fratia si Eteria. Se presupune ca acolo au fost puse la cale revolutiile de la 1821 si de la 1848. Conspiratorii depozitau in tunelele si in camerele secrete arme, munitii si hrana. Tunelele au bolta ridicata la peste trei metri si depasesc in latime cinci metri. In ziua de azi nu se mai stie nimic despre accesul in aceste catacombe. Doar aurolacii, cartitele pamantului care strabat kilometri intregi de canalizare, stiu ce inseamna subteranele de acest gen. Dar pe ei nu-i crede nimeni. Cel mai vechi tunel subteran se spune ca a apartinut pe vremuri lui Vlad Tepes. Domnitorul roman il construise special pentru a se refugia acolo, in taina, atunci cand era atacat de dusmani. Tunelul pornea chiar de la castelul lui Vlad, aflat pe locul superbului Palat Kretzulescu de astazi si trecea pe sub Cismigiu. De asemenea, avea o ramificatie spre biserica Schitu Magureanu, dupa care trecea pe dedesubtul aleilor din parc, pe sub lac si ajungea tocmai la actuala Primarie Generala. Apoi cotea brusc spre cheiul Dambovitei, unde era o ascunzatoare. Cum era de asteptat, subteranele aveau unele guri de aerisire, ca sa aiba cei aflati sub pamant cum sa respire. Una dintre ele era ascunsa sub aleea principala din Cismigiu, iar alta chiar sub lac, dar a fost distrusa o data cu amenajarea acestuia. Dictionarul geografic din 1898 precizeaza, de altfel, ca lacul din Cismigiu este legat de Dambovita “printr-un canal lung de doi kilometri”.

“E vorba doar de imaginatia poporului roman”

Se presupune ca toate subteranele acestea au fost realizate in jurul secolului al XVI-lea, dar nimeni nu poate preciza anul si data. Totusi, George Trohani, arheolog la Muzeul National de Istorie, considera ca tot ceea ce se vehiculeaza despre aceste galerii e legat de legendele poporului roman si ca ele nu ar exista cu adevarat. “Povesti se spun si despre muntele Himalaya, ca ar fi legat printr-un tunel subteran de China.

Nu trebuie neaparat sa si credem asa ceva. Bucurestiul este un oras schimbator. Fata lui este intr-o continua miscare, se modifica tot timpul. Noi abia am reusit sa construim metroul din cauza solului plin de apa. Din punct de vedere tehnic, nu cred ca se poate construi un tunel subteran, pentru ca pur si simplu s-ar prabusi.

Galeriile, daca au existat, au fost si ele daramate in mare parte. Eu stiu ca sub Curtea Veche si la Dudesti sunt intr-adevar niste pivnite vechi, niste beciuri destul de mari, dar nu ca ar fi coridoare secrete. Iar sub Cismigiu ma indoiesc ca ar exista vreun tunel. Inainte de a se amenaja ca parc, acolo era o mlastina. Solul e foarte moale.

Va dati seama ca nu se pot construi canale subterane? E vorba doar de imaginatia poporului roman.”

 

@Hellryder...se pare ca si sub dambovita au fost descoperite niste galerii :friends:

post-12624-1163160333_thumb.jpg

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai spus, simbata si duminica muncesc toata ziua, dar luni am liber. Lunu seara bag niste poze, daca gasesc ceva interesant. Poate tot intr-o luni,peste 2 saptamini ne vedem in Etrusco, la o sedinta de beri si planuri. :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cismigiu fantana lu eminescu si muntele ala par a fi bune de intrari...

 

Eu cred ca forturile au legatura cu tunelurile din tot buc...

 

se poate, ca nea vladimirescu a folosit din exterior subteranele pt a ajunge in interior...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bateria 8-9 de langa A2, cu poligonul de tragere amenajat pe toata suprafata fatadei . fotografiile nu imi apartin. (este bateria vazuta de sus in postul 42)

 

Bun, bun. Vad ca au fost si altii si ca unul din ele e destul de intact.

TazzY, ne spui si care din ele?

bateria 8-9 e cat se poate de intreaga. am fost. bateria 3-4 otopeni e de la o vreme inundata. asa era cam in fiecare iarna, dar de data asta apa nu s-a mai scurs........ oare de ce? unul din culoarele din 3-4 se infunda, ducea probabil la un nivel inferior, deoarece tavanul incepe sa coboare ca si cum ar fi urmat niste trepte. betonul a luat insa locul treptelor. se vede clar ca e de factura mult mai recenta decat cladirea in sine. a fost si asta folosita la antrenamente. am strans de acolo grenade lacrimogene d emanevra, in perfecta stare, si stive de cartuse de manevra cand eram mai mic.

 

mie personal mi se pare logic sa existe o legatura intre forturi. unele din ele sunt inca folosite in cadrul unor poligoane de trageri, si se afla in incinta unitatilor militare, deci e mai greu de intrat acolo.

 

 

 

on topic. daca alfa cineva unde este intrarea in culoarul care leaga Manastirea Plumbuita de Palatul Ghica, este invitat sa posteze. se pare ca acel coridor nu mai e in stare prea buna. hai sa verificam :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e o sosea. Dambovita in sine curge pe SUB traseul ARTIFICIAL care se vede la suprafata. Si este o canalizare infecta, pe acolo se scurg o mare parte din deversarile menajere si industriale care nu ajung niciodata la vreo statie de epurare.

Ca atare nu cred ca ar fi construit cineva ceva, orice, SUB Dambovita. Pana si metroul a avut probleme uriase, atat cu solurile nisipoase cat si cu infiltratiile si canalizarea.

 

Deci repet: nu cred ca sunt (sau ca MAI sunt) tuneluri, constructii subterane sau catacombe pe sub Dambovita.

 

Ry.

 

P.S: Cei interesati hai sa ne vedem intr-o seara la Etrusco, eu o sa vin cu niste texte si cu niste schite sa ne concentram asupra unor intrari mai usor de gasit.

 

R.

 

Interesant...ma bag si eu...ugh 3 sa imi fac rost de cizme d-alea inalte din cauciuc, dar se merita pentru o asemenea experienta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un coleg de munca, din auzite de la un om care lucra la instit de fiz atom magurele mi-a spus ca e o intreaga soshea subterana care leaga institutl de casa poporului, care are derivatii pe tot parcursul ei....any ideea?

 

on topic. daca alfa cineva unde este intrarea in culoarul care leaga Manastirea Plumbuita de Palatul Ghica, este invitat sa posteze. se pare ca acel coridor nu mai e in stare prea buna. hai sa verificam :friends:

 

sa fie oare fantana aia legata de intrare? :cheers:

 

 

pe vremea comunismului, infractorii periculosi(aia rai care luau pe viata de obicei :blink: ) erau transportati la penitenciare pe sub pamant, si in mare parte culoarele au fost "distruse" sub pretextul terasamentului

 

s-ar putea sa aflam mai multe questii de la un fost securist(sublocontenet la penitenciarele din buc)...buni si tovarashii la ceva :what:

 

LE:cik informatie sigura...la cetate, in cimsigiu, in partea inchisa era o gura de legatura, dar acum e turnata placa :drink:

 

mai mult jumatate din canalizarea bucuresteana este facuta in aceste tunele...daia poate si accesul limitat acolo(placa de beton din cismigiu)

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stau in zona nord,mai precis aviatiei si inainte de a fi blocuri in zona ersu case care s-au demolat.Am un coleg care a locuit la case in perioada demolaril si mi-a povestit ca in copilarie la un moment dat intr-o gradina in care acum se afla peco Lukoil au aparut utilaje.si muncitori si curios ca orice copil s-a strecurat in zona .Muncitorii care erau acolo l-au lasat in pace .ba chiar i-au dat bomboane ptr ca multi dintre ei aveau copii si nu erau din oras si asa omul a coborit intr-un tunel destul de mare prin care mi-a spus "circulau rabe" si ca a aflat apoi ca trebuia ca respectivul tunel sa lege Otopeniul de zona Republica.Asta cu mult inainte ca metroul sa demareze constructiile.Va amintiti ca in locul respectiv mult timp nu s-a construit nimic,si cunoscind legenda locului am investigat si eu eventualele intrari dar nu am descoperit nimc suspect . Numai dupa revolutie a foat o adevarata vinzoleala prin subteranele locale dupa ce s-a spart depozitul CC care nu din intimplare a fost construit in zona. Cit despre forturile din zona nord am facut armata intr-unul din ele si nu o sa gasiti nimic decit apa si pericole..din cunostintele mele sint legate intre ele prin tuneluri inpracticabile acum datorita pinzei freatice relativ ridicate si degradarii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca trebuie sa facem niste liste de asteptare, cine pleaca in expeditie in primul grup, etc. sigur vom trece neobservati, mergand prin oras ( pe motoare) si echipati cu cazmale, lanterne si cizme inalte de cauciuc.

 

I'm in!!

 

:friends: :drink: :cheers: chiar ca...ai pickhummer? :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In legatura cu tunelurile de sub Piata Revolutiei, exista un ziarist la B1 TV, Cristian Rauta, care de mai multi ani se chinuie sa afle ceva relevant, inclusiv lucrand cu televiziuni straine. Daca nu ma insel, chiar a difuzat si un documentar la B1 pe acest subiect. Nu m-ar mira ca el sa fie acel "Cristian" care semneaza un apel pentru deschiderea catacombelor, cateva posturi mai sus.

 

In legatura cu forturile din jurul Bucurestilor, eu stiu ca ele au fost construite de Carol I dupa cucerirea independentei si pareau, la vremea aceea, o solutie extraordinara. Insa dezvoltarea tehnologiei militare le-au facut caduce imediat dupa terminare. Carol le proiectase avand experienta razboiului de independenta. Redutele Grivita 1 si Grivita 2, atacate de romani, erau de fapt niste forturi care inconjurau Plevna si ceva in genul asta voise Carol pentru apararea Bucurestilor. Insa Primul Razboi Mondial nu a semanate deloc cu razboiul ruso-romano-turc din 1877. Drept dovada, Bucurestiul a cazut rapid si forturile nu au avut nici un rol.

 

Fortul 13 a fost, intr-adevar, spatiu de detentie pe vremea comunistilor, dar acum acolo se depoziteaza doar materiale. Detinutii stau la bloc. Oricum, chiar pe vremea comunistilor, Jilava era inchisoare de tranzit, nu de executare a pedepsei. In fortul 13 si-a asteptat executia si Antonescu, mai bine zis intr-a patra sau a cincea celula pe dreapta. Am filmat acolo, ca si la locul executiei. Pe locul executiei se afla acum un sopron unde sunt parcate tractoarele penitenciarului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, ma bag si eu. De vreo 2-3 luni am aflat de forturi, am strans ceva documentatie, nu mai multa decat cea de aici.

Am facut ceva speologie, am echipament pentru 2-3 persoane (corzi, hamuri, etc), am si o barca pneumatica, etc. In rest, aparat foto si camera video.

Cand va hotarati sa mergeti, dati un PM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator TazzY

Tata a facut armata la Magurele, fortul 15-16... Cand i'am aratat pozele din satelit nu a recunoscut locul... Poate si din cauza ca au trecut peste 35 de ani de atunci... Mi'a zis ca si acum, ince este unitate militara acolo..

 

A spus ca in intrarile fortului tineau proviziile pentru iarna si nu aveau voie sa intre mai mult de 20m parca... Dar s-au aventurat de cateva ori si a spus ca e foarte periculos... Sunt puturi adanci de 20-30m (depinde de panza freatica) sunt caramizi care iti cad in cap la cea mai mica vibratie si incep sa se intersecteze foarte mult tuneluri... Deci fara o harta aveti foarte mari sanse sa va gaseasca astia mumificati...

 

Deci ATENTIE MAXIMA CELOR CARE VA AVENTURATI

 

:friends:

post-8143-1163182875_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar s-au aventurat de cateva ori si a spus ca e foarte periculos... Sunt puturi adanci de 20-30m (depinde de panza freatica) sunt caramizi care iti cad in cap la cea mai mica vibratie si incep sa se intersecteze foarte mult tuneluri... Deci fara o harta aveti foarte mari sanse sa va gaseasca astia mumificati...

 

Deci ATENTIE MAXIMA CELOR CARE VA AVENTURATI

 

:friends:

 

La asta se referea Ipman prin "capcane". Puturi adanci puse unde nu te astepti, eventual si cu o tepusa in fundul gropii... si nu numai. Trebuie avuta grija!

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asadar MA BAG SI EU

Bunica mea a locuit intr-un fort.Ea spune ca la Jilava ar exista unul.Insa nu stie nimic si spune ca nu au fost tunele care legau forturile de Bucuresti.

Nu mai stiu dar IPMAN a spus ca are planurile.

Daca le ai si ai si planul fortului de la Jilava te rog sa mi-l "imprumuti" si mie.Multumesc.

 

Acum sun pe cineva sa vad ce stie despre catacombe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator TazzY

Asadar MA BAG SI EU

Bunica mea a locuit intr-un fort.Ea spune ca la Jilava ar exista unul.Insa nu stie nimic si spune ca nu au fost tunele care legau forturile de Bucuresti.

Nu mai stiu dar IPMAN a spus ca are planurile.

Daca le ai si ai si planul fortului de la Jilava te rog sa mi-l "imprumuti" si mie.Multumesc.

 

Acum sun pe cineva sa vad ce stie despre catacombe

 

 

Nu mai vorbi aici despre planuri...

 

Ia un id de mess, un mail ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost in vara asta la Bateria 9-10 (cea langa A2) cu Ozzy (prima oara) care mi-a prezentat un scurt istoric si a doua oara (cu RaveGSXR) dar din pacate nu am avut lanterne mai puternice. Sper sa revin cat de curand in acele locuri...

 

Cautand pe net informatii despre aceste forturi am dat de urmatoarele:

 

Poze Bateria 9-10

Locatia respectiva fiind folosita pentru sedinte foto, filmari sau chiar ritualuri satanice

 

Jucandu-ma cu un programel si urmarind linia de centura a Bucurestiului am dat si de alte baterii (prezentate in posturi precedente)

Harta

Harta respectiva este de fapt un site iar diferitele insemnari nu stiu de cine sunt puse

 

Lista cu fortificatiile din jurul Bucurestiului

 

 

In alta ordine de idei am auzit din 2-3 surse diferite ca statia de metrou Titan ar fi fost construita pe amplasamentul unui mare buncar german din ww2. Nu stiu cat de credibila este chestia asta. Am intrebat un prieten (angajat Metrorex in proiectare) sa vb cu colegii de serviciu mai batrani daca stiu ceva dar se pare ca nimeni nu a auzit nimic.

 

Am mai inteles ca exista (destul de putine) diferite fotografii si schite cu fel si fel de tuneluri descoperite la constructia metroului bucurestean.

 

In discutie mai intra si zona Casei Presei Libere unde exista o adevarata retea de tuneluri. Personal am vazut cateva intrari cu cativa ani in urma cand tatal meu lucra in zona respectiva.

 

 

Ma abonez si eu la o mica "expeditie" :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci:

Buna-mea a locuit la forturile Catelu, Jilava si Bragadiru

Tunelurile care exista la forturile din jurul Bucurestiului sunt doar pana la buncarele aflate la ceva distanta de forturi.Aceste buncare sunt pe 2 sau 3 nivele ( asta am aflat acum tot de la buna-mea ), sunt acoperite la suprafata cu vegetatie si fac legatura cu forturile intr-adevar printr-un tunel de tren gen "mocanita" ca cele de la munte.

Unlele forturi erau inconjurate de santuri la fel si aceste buncare.

Sper sa aflu mai mult

 

 

Deci rog pe IPMAN sa imi trimita si mie planurile de la forturile Bragadiru, Catelu si Jilava. Raman dator vandut :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tata a facut armata la Magurele, fortul 15-16... Cand i'am aratat pozele din satelit nu a recunoscut locul... Poate si din cauza ca au trecut peste 35 de ani de atunci... Mi'a zis ca si acum, ince este unitate militara acolo..

 

A spus ca in intrarile fortului tineau proviziile pentru iarna si nu aveau voie sa intre mai mult de 20m parca... Dar s-au aventurat de cateva ori si a spus ca e foarte periculos... Sunt puturi adanci de 20-30m (depinde de panza freatica) sunt caramizi care iti cad in cap la cea mai mica vibratie si incep sa se intersecteze foarte mult tuneluri... Deci fara o harta aveti foarte mari sanse sa va gaseasca astia mumificati...

 

Deci ATENTIE MAXIMA CELOR CARE VA AVENTURATI

 

:friends:

am bantuit in bateria 3-4 pana m-am plictisit. nu am reusit sa gasesc asa ceva. iar din pereti nu cadea absolut nimic. mi s-a parut cea mai solida constructie in care am fost, la vremea aceea. cat despre "tuneluri", dupa 5 minute acolo stii exact care unde iese. nu te poti rataci. ajunsesem sa ne descurcam fara lanterne, exersam coborarea in rapel pe unul din pereti... :drink:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fortul 13 de la Jilava nu se poate intra pentru ca este in incinta penitenciarului. De asemenea, tot la Jilava, mai exista un fort (nu-i stiu numarul) in care functioneaza Arhiva Nationala de Filme. Maine o sa va dau mai multe detalii, ca ma vad cu directoarea de la ANF.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...