Sari la conținut

cum faci un motor de cross sa fie mai putin "violent"?


XorX
 Share

Postări Recomandate

in afara de varianta clasica cu schimbatul raportului pinioanelor, ce alte variante ar mai fi? In particular e vorba despre un RM80 care cu greu sta cu roata fata lipita de pamint...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ii reduci compresia. ieftin si eficient. sunt 2 metode care se pot si combina rezultand 3 chiar.

1. garnitura de chiulasa mai groasa (sunt ateliere care fac)

2. garnitura de la baza cilindrului mai groaza, caz in care alterezi un pic si distributia (trebuie vazuta exact diagrama cilindrului, daca faci rost de ea iti pot spune unde pierzi si unde castigi, asta daca e ceva de castigat, totul depinde de cum sunt ferestrele)

3. ambele combinate, caz in care tot imi trebuie diagrama.

 

sa stii ca va porni o idee mai greu daca nu reglezi si garburatorul. sau chiar foarte reu, depinde cat de mult ii scazi compresia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul in 2t poate fi controlat foarte bine din toba si filtru de aer. La cross livreaza foarte multa putere intr-o banda ingusta. Poti sa ii intinzi banda de putere cu o alta toba pentru inceput, atenuand in acelasi timp varful.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toba poate fi o problema, procircuit cap-coada.. ce sa-i fac, sa-i indes niste bureti de sirma in finala?

si ca sa fie clar, pe mine nu ma deranjeaza situatia, ba chiar imi place ca se ridica doar din acceleratie 1-2-3 dar pe fiica-mea a cam speriat-o :-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toba poate fi o problema, procircuit cap-coada.. ce sa-i fac, sa-i indes niste bureti de sirma in finala?

si ca sa fie clar, pe mine nu ma deranjeaza situatia, ba chiar imi place ca se ridica doar din acceleratie 1-2-3 dar pe fiica-mea a cam speriat-o :-)

 

ca sa reduci din evacuare...trebuie sa scazi diametrul tobei la final sau cum ai spus tu bagi bureti de sarma in finala..practic motorul o sa meaga bine la relantiu, si turatii mici si nu o sa te lasa sa o turezi ca nu are unde sa evacueze gazele arse.. practic nu mai ai putere la turatii mari...problema e ca si la mers constant in alta treapta de viteza tot nu o sa aibe putere la turatia respectia...asa limetzi puterea maxima a motorului!!

......

cea mai buna solutie e modificarea raporturilor la lantz.. e cea mai eleganta solutie! si puterea motorului ramane acelasi!

Editat de Nagy_Arpad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cind zicem "volanta" ne referim la piesele 11-12 din poaza atasata?

 

 

 

 

Aia ar fi volanta propriu-zisa. Dar e mai complicat sa schimbi ceva la ea. Asa ca lumea (dupa cum se vede si in filmulet) modifica rotorul generatorului de curent, adica magnetul permanent al magnetoului. In engleza se cheama flywheel adica tot volanta, si de aici confuzia de termeni. De ex am avut un MZ ETZ care nu avea magnetou, ci altenator, precum masinile. Rotorul alternatorului nu era un magnet permanent, greu, cu rol de volanta. Era un bobinaj usor. Asta nu insemna ca monocilindrul ETZ nu avea volanta. Ea era prezenta in manivela din ansamblul biela-manivela format de piston si arborele cotit (ambielaj, vilbrochen).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmm... la rm80 nu exista acel "flyeheel plate" de ingreunare a rotorului...aparent din cauza de lipsa de spatiu sub capac.

variante ramase:

- limitare cursa acceleratie

- dezactivare power valve sau reglare sa intre mai tirziu

- saiba pe evacuare la iesirea in toba sau obturarea finalei

- discuri de abreiaj din otel atit separatori cit si cele de frictiune - functioneaza tot pe principiu ingreunarii volantei

 

daca mai aveti idei....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

nu neaparat limitarea cursei la acceleratie, ci alterarea raportului.

ex. acuma tragi 2 cm de fir ca sa obti gaz maxim; poti sa modifici astfel acceleratia incat sa trebuiasca sa tragi 3 cm (atentie cifrele sunt fictive) -> astfel la aceeasi miscare a maini ca in prezent vei accelera mai putin.

 

http://www.g2ergo.com/dirt-bike-g2-ergonomics-products/g2-throttle-tubes/g2-throttle-cam-system-80.html

 

modificarea e relativ gratis daca ai oarece inclinatii tehnice : dai jos maneta si o iei la pila.

Editat de dmikel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu neaparat limitarea cursei la acceleratie, ci alterarea raportului.

ex. acuma tragi 2 cm de fir ca sa obti gaz maxim; poti sa modifici astfel acceleratia incat sa trebuiasca sa tragi 3 cm (atentie cifrele sunt fictive) -> astfel la aceeasi miscare a maini ca in prezent vei accelera mai putin.

 

http://www.g2ergo.com/dirt-bike-g2-ergonomics-products/g2-throttle-tubes/g2-throttle-cam-system-80.html

 

modificarea e relativ gratis daca ai oarece inclinatii tehnice : dai jos maneta si o iei la pila.

 

 

mda, si pastrezi spanul, in caz ca nu iti iese o lipesi cu superglue...

 

si rm-ul tre sa aiba un generator de curent, altfel cum da scanteia??? ala trebuie ingreunat ;)

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti primul barbat pe care-l aud plangandu-se ca un motor este prea puternic.WTF?

Nu asta ma sperie, ci faptul ca ai primit asa multe raspunsuri...

PS Scuzati off-topicul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu i-am luat fiicei mele un KX85. Pentru cat stie ea sa mearga acum e prea puternic. Asa ca o varianta de "domolire" ar fi binevenita pana cand mai invata.

Poate ca si @XorX are aceeasi problema ca si mine ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti primul barbat pe care-l aud plangandu-se ca un motor este prea puternic.WTF?

Nu asta ma sperie, ci faptul ca ai primit asa multe raspunsuri...

PS Scuzati off-topicul.

Daca nu ai citit astea multe raspunsuri,iti spun eu ca omu a zis ca-i ok pt el dar e prea puternic pt fata lui.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...