Sari la conținut

turbocharger pe ale noastre mobre


mas oyama
 Share

Postări Recomandate

Prima tentativa de a monta un turbocompresor pe a mea mobra a f0st anul trecut, din motive tehnice (turbina defecta)am abandonat mareata idee.

am revenit pe banci anul curent din momentul in care am gasit o alta turbina

prima faza

http://gypsiesoldschoolbikes.blogspot.ro/2012/12/turbocharger-on-old-dnepr-rat-stage-1.html

 

pozitionare turbinei, suport montaj,galeria de evacuare a gazelor spre turbina, line de alimentare cu ulei a turbinei, evacuarea uleiului din turbina in carterul motorului(motivul principal pt.care am plasat-o mai sus a fost acesta ,sa nu folosesc pompa si rezervor de refulare a uleiului).

partea a doua.

galeria de admisie de la compresor la camera de ardere ,PLENUM chaber sau Air box si aici am pus punct pt. moment, deoarece dupa citeva run-test am ajuns la concluzia ca am nevoie de o pompa de benzina si un regulator de presiune si nu de oricare ci de presiune mare 17-20PSI chiar mai mari

in literatura de specialitate sunt cunoscute doua metode de montaj a turbocompresorului

1. blow thru (cu suflare directa prin carburatoare) vorbim de carburatie si nu injectie unde se simplifica lucrurile si

2.draw thru(cu aspirare din turbina prin carburator in camera de ardere)

pima metoda are multe avantaje ca functionare insa prea multe dezavantaje ca montaj

 

a doua metoda-montajul este relativ usor insa cu prea multe dezavantaje de functioanare..si cum sunt unul care a costatat deja acest fapt, lovinduma de cel mai mare dezavantaj ,...daca trubina nu este montata aproape de camera de ardere in asa fel incat galeria de admisie de la compresor la camera de ardere sa fie cit mai scurta posibil nu e nici o sansa sa porneasca motorul....cazaul meu.

asa ca testez in continuare,e probabil prea bizar sa discut aici,in acest moment desprea metoda abordata acum de mine, pe care eu unul nu am gasit-o in literatura de specialitate, dar!, daca chiar va functiona va voi impartasi informatiile.

posibilitati sunt,in ce ma priveste voi testa si iar voi testa pina cind va functiona.

voi urma!.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 62
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Daca alegi sa fie turbina inainte de carburatoare, trebuie sa le schimbi cu unele (sau unul) suflate. Ori trebuie sa le modifici jetajul la actualele. Cred ca te vei chinui mai mult pana vei gasi "setarea" optima decat ai pune un carburator aspirat inainte de turbina.



Apoi mai e o (mare) problema cu aprinderea. E greu de gasit avansul optim la aprindere. In functie de presiunea bagata, trebuie sa ajustezi dinamic avansul. Cu sistemul clasic de ruptor-distribuitor cu platina, vei avea autoaprinderi foarte dese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O faci din scop pur tehnic, pentru a dovedi ca este posibila modificarea sau din nevoia acuta de super-putere pe mobra ?

nevoie de putere evident! scopul tehnic a venit pe parcurs.

 

 

SA INTELEG CA MONTEZI O TURBINA FARA INTERCOOLER?

 

 

nui musai necesar, ajuta cei drept, da cazul meu nu ma nici incurca.unde se cere performanta de drag race , cazul meu merge si fara.

 

 

Daca alegi sa fie turbina inainte de carburatoare, trebuie sa le schimbi cu unele (sau unul) suflate. Ori trebuie sa le modifici jetajul la actualele. Cred ca te vei chinui mai mult pana vei gasi "setarea" optima decat ai pune un carburator aspirat inainte de turbina.

 

Apoi mai e o (mare) problema cu aprinderea. E greu de gasit avansul optim la aprindere. In functie de presiunea bagata, trebuie sa ajustezi dinamic avansul. Cu sistemul clasic de ruptor-distribuitor cu platina, vei avea autoaprinderi foarte dese.

 

 

asta speram, cineva care cunoaste tema.

adevarat, am montat aprindere electronica, gindul asta mi l-am luat.

carburator aspirant pe turbina am incercat si cu vacumatic si cel clasic(ambele legate in paralel)) si tot nu porneste, e prea lung traseul admisiei.

plenum chamber air box, pitot tube, presurizarea carburatoarelor am trecut de pasul asta, mai am nevoie de pompa si regulator.

se intimpla urmatorul fenomen.

fluxul de aer comprimat care trece prin carburator impinge combustibilul inapoi prin tubul venturi in camera de nivel, asta se rezolva cu ajutorul unui - Pitot tube, presurizind camera de nivel in acest fel presiunea din galeria de admisie este aceeasi ca si in camera de nivel. dar, cum presiunea din galeria de admisie impinge benzina inapoi prin tubul venturi la fel presiunea din camera de nivel nu da voie ca benzina sa intre in camera de nivel. de aceea e nevoie de pompa , sunt unele speciale Malroy care costa mult se poate insa adapta una de masina , .pe de alta parte daca nu se monteaza regulator de presiune in momentul cind nu e sarcina, pompa poate omari carburatorul cu prea multa benzina.

Editat de mas oyama
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu era mai simplu sa faci un sistem de injectie? Cu un calc programabil care face injectie si aprindere?

Poti folosi de exemplu megasquirt sau rip-off European KDFI.

Poti monta si senzori piezo pentru detectare de predetonari, sau cum se zice in Romana. Si sonde lambda wideband pentru un control foarte bun aspura amestecul prin sistem closed loop.

 

Injectoare gasesti usor, ca si senzori, SH. Munca multa e cablajul si programarea calculatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoarele cu turbocharger au chiulase diferite, camera de ardere e mai mare pentru a compensa creşterea de presiune la admisie, altfel presiunea la compresie ar creşte prea mult. Un motor făcut pentru turbo funcţionează prost fără turbină pentru că are raportul de compresie prea mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoarele cu turbocharger au chiulase diferite, camera de ardere e mai mare pentru a compensa creşterea de presiune la admisie, altfel presiunea la compresie ar creşte prea mult. Un motor făcut pentru turbo funcţionează prost fără turbină pentru că are raportul de compresie prea mic.

 

gresit. un motor aspirat se poate "turba" si fara modificari. depinde de ce presiune bagi in el. chiulasele la fel, nu e obligatoriu sa fie diferite, sunt motoare (vechi, ce-i drept) care folosesc aceleasi piese intre variantele turbo si non-turbo, inclusiv chiulasele. in general pentru marirea camerei de ardere, deci scaderea compresiei pe motoarele non-turbo in regim de amator de folosesc garnituri mai groase la baza cilindrului. pentru ce vrea el nu cred ca e nevoie. mai degraba s-ar orienta pe acoperirea ceramica, chestie destul de iefina. swaintech e doar una dintre firmele care se ocupa cu asa ceva. eu am folosit si sunt foarte multumit. totusi pe nepra eu as pune un compresor, nu turbocompresor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Înţeleg că e vorba doar de un vânticel, nu o supraalimentare serioasă...

Dacă se încearcă "îndesarea" aerului în carburatoare rezultatul o să fie sărăcirea amestecului pentru că nu mai există sucţiune la jiglere, o soluţie ar fi să se aplice aceeaşi presiune de aer şi în camera plutitorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Înţeleg că e vorba doar de un vânticel, nu o supraalimentare serioasă...

Dacă se încearcă "îndesarea" aerului în carburatoare rezultatul o să fie sărăcirea amestecului pentru că nu mai există sucţiune la jiglere, o soluţie ar fi să se aplice aceeaşi presiune de aer şi în camera plutitorului.

desigur, e explicat mai sus, prin ''Pitot tube"' -presurizarea camerei de nivel chiar si sectiunea mediana a carburatorului.

 

vânticel pai nu! sa fim seriosi e un motor care din fabrica vine cu 30-35 de cai. daca creste la 40-45 pot zice mersi.

Falkenberg

era mai usor cu injectie, dai prea costisitor zic eu,si nu cunosc sitemul de injectie, sincer! habar nu am cum functioneaza, nu am apucat sa mesteresc la injectie.

 

compresia probabil se va micsora prin schimbarea garnituri de chiuloasa cu toate ca nici in starea existenta compresia nui mare.

 

compresor am vrut da nu am variante de angrenare decat prin modificarea capacului frontal sa pot lega un ax pe arborele cotit.complicat un pic

am montat carburatoarele vacumatice azi in locul celor originale, desigur presurizate si astea,sunt curios daca va fi acelasi rezultat..... fara pompa si regulator de presiune,

vreu sa ma imbat cu apa si lamăie, incerc poate poate!!

 

acoperire ceramica? descrie te rog, nu cunosc termenul,procedeul!

multumesc de replay-uri, ideii....

Editat de mas oyama
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce turbina folosesti?adica de la ce?

daca nici cu vacuumaticele nu merge as recomanda un sigur carburator de pe o masina supralimentata

renault 5 are si o motorizare cu motor de 1400 turbo pe carburatie eu carbul ala las folosi

desigur ai sa te chinui mult pana ai sa gasesti setarea buna dar asta este farmecul unui proiect de genul asta NU?

iti urez succes in continuare si pune niste poze sa ne delectam si noi ochii

p.s cu un proiect de genul trebuie sa ai un buget cat de cat altfel nu iese nimic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce turbina folosesti?adica de la ce?

daca nici cu vacuumaticele nu merge as recomanda un sigur carburator de pe o masina supralimentata

renault 5 are si o motorizare cu motor de 1400 turbo pe carburatie eu carbul ala las folosi

desigur ai sa te chinui mult pana ai sa gasesti setarea buna dar asta este farmecul unui proiect de genul asta NU?

iti urez succes in continuare si pune niste poze sa ne delectam si noi ochii

p.s cu un proiect de genul trebuie sa ai un buget cat de cat altfel nu iese nimic

GARET T2 luata de pe un ford mondeo TD model mai vechi.e mare, inestetica , partea de evacuare unde e waste-gate-ul da e functionala si a fost eftina.

SUNT FERM CONVINS CA VA MERGE CHIAR SI CU alea originale, doar ca-mi trebuie pompa, si as vrea sa mearga cu ale lui originale sunt tare bune K68 pekar.

daca nu m-as chinuii dispare farmecul evident desi mai sare capacul din cind in cand.

multumesc de sfat!

am fost constient ca voi cheltuii de cand am inceput insa fac pe cat posibil sa nu cheltui mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stimabile, frumos ce vrei sa faci, a mai fost facut, o sa incerc sa caut link, dar ce am gasit eu a fost demontat pana la urma din lipsa de fiabilitate si setare corespunzatoare.

problema cea mai mare care o vad eu este ca turbina, in speta cu marimea ei: o turbine media sau mare pe un motor mic (cum este cel de motocicleta) nu va face boost, sau il va face foarte tarziu (dupa 5k-6k), ceea ce nu-i bine.

Ai avea nevoie de una cat mai mica, care sa inceapa sa faca boost macar de pe la 3k - 3,5k

Asa ai avea cat de cat o sansa sa reglezi debitul de benzina; Daca face boost doar sus de tot in ture, nu o sa gasesti nici o varianta la carburator sa-i dai destula benzina fix atunci, o sa mergi FOARTE sarac, si o sa-ti cauti mai apoi pistoane, ca ale tale se vor topi din pricina temperaturii

Si renault 5gtt, care are motor de 1400 cmc daca nu ma insel, are o turbina foarte mica.

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand ai nevoie de o turbina mult, mult mai mica... cu o turbina prea mare nu vei avea boost deloc (gazele nu au putere sa invarta morisca la capacitate maxima) si un lag imens. Si in al 2lea rand, turbina de diesel nu va rezista temperaturii de la benzina.

 

@Performance Solutions... nu vad legatura intre decomprimare (garnitura de chiulasa mai groasa) si izolare termica (ceramizare). Ceramizarea se face pt a pastra temperatura cat mai inalta in interior, pt un flux mai bun al gazelor, dar si pt a proteja exteriorul...

 

Apropos de turbina pe mobra, esti sigur ca vrei un melc incandescent (rosu translucid) la picioarele tale? Asta presupunand ca va functiona... si daca vei gasi o turbina potrivita pt mobra... dupa care vei avea de rezolvat problema cu presiunea benzinei, reglarii carbului etc.

O turbina potrivita pt motoare mai mici e cea de pe Smart prima generatie (motor 0.6), GT123 sau GT12, varianta mai noua. Merge pe motoare de minim 400 cmc si, mai ales, e pt benzina.

 

De ce esti atat de sigur ca va functiona cu turbina asta, din moment ce nu ai reusit sa o pornesti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu merge aia de Smart. Pur și simplu o bucată din ea este evacuarea (saxofonul) motorului în 3 cilindri. Ar ieși o megalomanie.

Există turbine mici pe un Mitsubishi asemănător cu Daewoo Damas. Mai face Garrett o turbină pentru motoare mici, 0.4-1 litru. Și turbina de pe primul Logan DCi e micuță, cel cu putere de 65 de cai. Astea au flanșă triunghiulară și se pot adapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu vad nici o diferenta la partea asta, fata de t2... turbina este separata de galerie. Posibil sa se vanda la reprezentanta auto cu tot cu galerie (am mai intalnit la alte marci), dar asta nu inseamna ca nu este piesa separata.

Aici e gt12 pusa pe galeria de Smart http://images02.olx.pt/ui/20/48/99/TURBO-GARRETT-GT12-SMART-600cc-MC01-XH-4555-3-CILINDROS-Corroios_394173999_0.jpg

Aici doar turbina (se vede si flansa triunghiulara de intrare a gazelor; oricum, orice forma ar avea, se fac flanse fara probleme la strungar): http://www.atpturbo.com/mm5/graphics/00000001/Catalog%20Images/Turbochargers/GT15-72TRIM-43AR_450-2.jpg

Si aici e gt12 montata pe o mobra... pe injectie, intr-adevar, dar pe mobra ;) http://i291.photobucket.com/albums/ll286/maximumpsi/Ninja%20250RT/IMG_0435.jpg

 

Repet: o turbina de diesel nu va rezista pe benzina si nici nu cred ca va da randament. Rulmentul poate rezista temperaturii mai mari, dar palele nu cred.

GT12 mi se pare o bijuterie finuta, ideala pt motociclete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul a pornit ,in relanti turbina abea se invarte ,nema compresie, nu avea nimic impotriva sa nu porneasca.

scoasa afara in linie dreapta, trag de gaz, urca in ture, surprinzator la peste 2000 de ture(presupun!,nu am turometru, avind in vedere ca poate urca cu indulgenta pina la 4500 rpm se aude doar diferenta) se aude suieratul, clar lucreaza turbina, si lucreaza deoarece acela e momentul cind se taie fluxul de benzina, se simte clar.

la fel a facut si cu cele originale k68 la fel a facut si azi pe -4 grade celsius cu cele japoneze.si pot spune sincer ca au lucrat mai bine K68-urile

ca atare nu-mi fac probleme ca turbina nu lucreaza, lucreaza ba chiar bine as zice, nu-s mare expert.

am vazut pe ceas oscilind ACUL PE LA MAX 5 PSI asta cind incepea sa comprime aerul.

pompa si regulator de presiune.......pe lista

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 PSI = in jur de 0,3 BAR, adica putin. Macar un 0,5-0,6 BAR sa ai, ca sa simti ceva...

Oricum, imi mentin parerea ca nu e bine cu turbina de diesel pe benzina.

Deci... mobra ta urca la maxim 4500 turatii, pe la 2000 turatii intra turbina... boost probabil ca face (teoretic, pe motorul de pe care a fost data jos) pe la 3500 turatii. Adaugi lagul, eu zic ca o sa-ti traga (daca o sa traga) pe o plaja de maxim 1000 turatii, cu riscul de a-ti distruge motorul (daca va face presiune mai mare). Si faptul ca nu pui un intercooler, cat de cat acolo, nu e decat un -.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stimabile, frumos ce vrei sa faci, a mai fost facut, o sa incerc sa caut link, dar ce am gasit eu a fost demontat pana la urma din lipsa de fiabilitate si setare corespunzatoare.

problema cea mai mare care o vad eu este ca turbina, in speta cu marimea ei: o turbine media sau mare pe un motor mic (cum este cel de motocicleta) nu va face boost, sau il va face foarte tarziu (dupa 5k-6k), ceea ce nu-i bine.

Ai avea nevoie de una cat mai mica, care sa inceapa sa faca boost macar de pe la 3k - 3,5k

Asa ai avea cat de cat o sansa sa reglezi debitul de benzina; Daca face boost doar sus de tot in ture, nu o sa gasesti nici o varianta la carburator sa-i dai destula benzina fix atunci, o sa mergi FOARTE sarac, si o sa-ti cauti mai apoi pistoane, ca ale tale se vor topi din pricina temperaturii

Si renault 5gtt, care are motor de 1400 cmc daca nu ma insel, are o turbina foarte mica.

Bafta

te rog paseaza linkul, poate invat ceva. o fi vorba de Kerosen tipul din alba cu al sau Dnipru in foita aurie?

de pistoane imi fac grija, atita bai sa fie se inlocuiesc, sistemul in sine sa functioneze.

 

5 PSI = in jur de 0,3 BAR, adica putin. Macar un 0,5-0,6 BAR sa ai, ca sa simti ceva...

Oricum, imi mentin parerea ca nu e bine cu turbina de diesel pe benzina.

Deci... mobra ta urca la maxim 4500 turatii, pe la 2000 turatii intra turbina... boost probabil ca face (teoretic, pe motorul de pe care a fost data jos) pe la 3500 turatii. Adaugi lagul, eu zic ca o sa-ti traga (daca o sa traga) pe o plaja de maxim 1000 turatii, cu riscul de a-ti distruge motorul (daca va face presiune mai mare). Si faptul ca nu pui un intercooler, cat de cat acolo, nu e decat un -.

5 psi mai sus sigur urca da nu apcua din cauza celor explicate.

te cred no fi potrivite diselul pe benzina, asta e, e riscul meu.

lagul dispare in mare parte, datorita AIR BOX-ULUI, cica!

e un - fara intercooler, nu am de gind sa investesc inca pina nu pun la punct partea de functionare in sine...poate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

he he ce tare maestre. Spor la treaba si baga mare ca vine caldura :)

P.S. Si noi am pus pe un zzr turbo tot de diesel de 1,6 litri si mergea ZZR' ul struna... doar ca al nostru era doar SHOW BIKE ( si cand ne mai imbatam noi si ne minunam de flacarile care ieseau din turbo :D )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.chopcult.com/forum/showthread.php?t=8245

http://www.chopcult.com/forum/showthread.php?t=4193

http://www.chopcult.com/forum/showthread.php?t=6367

iete ce am gasit pana acum

Intercooler nu-ti trebuie, decat daca ai tot sistemul PERFECT, merge impecabil, e fiabil si vrei mai multa putere decat poti obtine fara intercooler.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...