nutreț Postat Februarie 21, 2013 Share Postat Februarie 21, 2013 (editat) Sal'tare. Am o baterie Unibat CBTX9-BS, e descarcata dupa iarna(motorul nu l-am mai pornit din decembrie). Nu am redresor moto. Asta fiind vechiuta, am zis sa o inlocuiesc ca deh, nu e o avere. Dar cum si bateriile noi trebuiesc incarcate dupa turnarea acidului(asa am inteles), tot nu scap de redresor. Asa ca mai bine as reincarca-o asta si sa o folosesc cateva luni. Are ceva daca o incarc la redresor auto? Merge? L.E.: Motocicleta e CBR600 F3 din '95. Editat Februarie 21, 2013 de nutreĂž Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Februarie 21, 2013 Share Postat Februarie 21, 2013 redresor auto de care??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei_rusu Postat Februarie 21, 2013 Share Postat Februarie 21, 2013 N-are nici pe dracu. Parerea mea. Eu am incarcat la redresor auto si nu s-a intamplat nimic rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nimsocutt Postat Februarie 21, 2013 Share Postat Februarie 21, 2013 Daca esti din Iasi te pot ajuta eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOSU WEST Postat Februarie 21, 2013 Share Postat Februarie 21, 2013 nu are nimic eu tot cu redresor auto o incarc si mere de tuna nu da nici un semn de oboseala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nutreț Postat Februarie 21, 2013 Autor Share Postat Februarie 21, 2013 N-are nici pe dracu. Parerea mea. Eu am incarcat la redresor auto si nu s-a intamplat nimic rau. De care mai exact? Nu am eu, are un prieten. Nu e un redresor ''ultra'', e ceva mai muncitoresc, mai simplu. Cat o tii la incarcat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaai Postat Februarie 21, 2013 Share Postat Februarie 21, 2013 (editat) Depinde ...pe redresor , daca ai si ceas de incarcare, acolo iti indica citi amperi ore incarca redresorul in acel moment , depinde indica doi amperi asta inseamna daca ai baterie de 20 de amperi are sa o incarce in 10 ore ... daca nu are ceas de incarcare si pe redresor nu scrie ce capacitate are atunce desfaci busoanele de la baterie , acolo unde se vede acidul , si daca in prealabil nivelul de acid este cel indicat , o pui la incarcat ... De obicei acidul cind este saturat de de curentul (dupa ce fierbe ) de incarcare acidul nu mai primeste curent si implicit bateria nu se mai incarca chiar daca este legata la redresor. Ca sa fii mai linistit bateria dupa ce ai lasat-o la cald (intr-o incapere incalzita) daca o pui la incarcat 8 -10 ore ar trebui sa dea rezultate (asta daca batereia mai este valabila si nu este prea veche) . Daca nu tine curent , dupa ce ai incarcat-o in prealabil , macar 8 -10 zile atunci du-te si incepe sa-ti cauti baterie.. Editat Februarie 21, 2013 de mihaai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Februarie 21, 2013 Share Postat Februarie 21, 2013 Teoretic, recomandat e sa o incarci cu 10%. De exemplu, daca are 8 amperi, o incarci cu 0.8 amperi timp de 10 ore. Incarcarea rapida nu face bine, dar uneori e nevoie. Oricum redresoarele astea noi se opresc pe la 14.4V si pornesc din nou la 13V, depinde de model. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nutreț Postat Februarie 21, 2013 Autor Share Postat Februarie 21, 2013 Bun! Mersi! Pana la urma o sa o incarc la redresor auto, n-am nimic de pierdut. Oricum, in viitorul apropiat o sa cumpar una 9. off-topic: Am inteles ca ar putea fi probleme prima pornire dupa iarna? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Februarie 21, 2013 Share Postat Februarie 21, 2013 Bun! Mersi! Pana la urma o sa o incarc la redresor auto, n-am nimic de pierdut. Oricum, in viitorul apropiat o sa cumpar una 9. off-topic: Am inteles ca ar putea fi probleme prima pornire dupa iarna? normal ca o sa fie probleme, e honda! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 nu simt nevoia mare de a-mi da cu parerea insa, cred ca poti pune bateria pe motor si "iei curent" de la o masina; mie faza asta mi-a functionat chiar si dupa ce o baterie clasica cu acid a stat fara incarcare/consumator vreo 5 luni. Ideea e ca, bateria va avea nevoie de un zvac pentru a da peste cap motorul si a-l porni dupa care,cu motorul pornit si cu releul de incarcare functional, va redresa bateria in mod natural. Parerea mea e ca, daca bateria e lesinata iar amperajul nu e suficient, nici redresorul nu va ajuta prea mult. Parerea mea, sper sa-ti fie de folos. Noroc P.S. - Performance Solutions , nu te urmaresc,doar se intampla sa urmarim aceleasi topicuri spor tuturor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 nu simt nevoia mare de a-mi da cu parerea insa, cred ca poti pune bateria pe motor si "iei curent" de la o masina; mie faza asta mi-a functionat chiar si dupa ce o baterie clasica cu acid a stat fara incarcare/consumator vreo 5 luni. Ideea e ca, bateria va avea nevoie de un zvac pentru a da peste cap motorul si a-l porni dupa care,cu motorul pornit si cu releul de incarcare functional, va redresa bateria in mod natural. Parerea mea e ca, daca bateria e lesinata iar amperajul nu e suficient, nici redresorul nu va ajuta prea mult. Parerea mea, sper sa-ti fie de folos. Noroc P.S. - Performance Solutions , nu te urmaresc,doar se intampla sa urmarim aceleasi topicuri spor tuturor si eu care speram sa am un stalker! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Teoretic, recomandat e sa o incarci cu 10%. De exemplu, daca are 8 amperi, o incarci cu 0.8 amperi timp de 10 ore. Incarcarea rapida nu face bine, dar uneori e nevoie. Oricum redresoarele astea noi se opresc pe la 14.4V si pornesc din nou la 13V, depinde de model. Acest recomandat e teoretic si-atat. Nu ai cum sa incarci o baterie cu 0,8 A timp de 10 ore pentru ca pur si simplu nu poti "obliga" bateria sa se incarce cu 0.8A timp de 8 ore. Nici o baterie nu e descarcata MAXIM incat sa suga exact 0.8A din redresor timp de 8 ore. Ce fac redresoarele noi - LIMITEAZA acel curent de incarcare la 0.8A si-atat, dar acel curent o sa fie mai mic de-atat chiar si dupa 10min dupa ce-ai conectat-o. Limitarea se face pentru a determina o incarcare lenta a bateriei, dar bateria poate sa fie full si dupa 2 ore, n-ai de unde sa stii. Imediat dupa ce cuplezi redresorul la baterie curentul de incarcare se duce spre maxim apoi imediat (cateva minute) scade scade treptat.. pana cand bateria e incarcata. De ex ai o baterie descarcata normal, sa zicem la 80% din capacitate. Pui redresorul limitat la 0.8A pe ea, o sa ai curent de incarcare de 0.8A timp de 10 minute apoi 0.7A, apoi 0.5A, apoi 0.3A dupa 1 ora, apoi 0,2A dupa 2 ore, apoi scade aproape de 0 si redresorul se opreste. Redresoarele noi asta fac, (cele la care poti limita curentul de incarcare), masoara acel curent de incarcare si cand ajunge aproape de 0 se deconecteaza automat incarcarea si se masoara tensiunea de pe baterie, daca este cat trebuie, adica 12,6 - 12,8V redresorul se opreste automat. De-aia ma zgarie pe urechi cand citesct "ai baterie de 8Ah, o pui la incarcat timp de 10 ore cu 0,8A"... in realitate nu se intampla asa ceva! Daca ai o baterie semidescarcata si o pui la incarcat cu un redresor limitat la 0,8A si unul care poate sa dea maxim un 2A... durata de incarcare a bateriei va fi aproximativ la fel, pentru ca SI BATERIA LIMITEAZA curentul de incarcare. ----------------- Legat de topic, da omule, merge sa incarci cu redresor auto, n-are nici pe dracu! Numai sa nu o uiti conectata la el 2 zile. Pune-o 3-4-5 ore la incarcat si gata. Eu personal am incarcat baterii auto-moto cu: sursa de calculator, cu sursa de router, cu sursa de bormasina, orice.. numai nu redresor.. si-am avut intotdeauna rezultate bune. Am incarcat baterie de 72Ah cu o sursa de bormasina portabila, intr-o noapte de lasat la incarcat era full full. Unii au redresor acasa de-a lu bunicu si se intreaba daca e bine sa incarce cu el.. NORMAL CA E BINE, zi saru-mana ca-l ai, e cel mai bun obiect de incarcat!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Disturber Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Eu mi-am cumparat weekendul trecut o varta de 12v 10ah si sa stii ca mi-au turnat acidul, au lasat-o 10 minute si atat. Cand am pus-o pe motocicleta a invartit fara probleme si n-am pus-o deloc pe redresor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THE VADER Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Eu mi-am cumparat weekendul trecut o varta de 12v 10ah si sa stii ca mi-au turnat acidul, au lasat-o 10 minute si atat. Cand am pus-o pe motocicleta a invartit fara probleme si n-am pus-o deloc pe redresor. Eu mi-am cumparat weekendul trecut o varta de 12v 10ah si sa stii ca mi-au turnat acidul, au lasat-o 10 minute si atat. Cand am pus-o pe motocicleta a invartit fara probleme si n-am pus-o deloc pe redresor. Au lasat-o 10 min.unde?pe redresor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Daca ai o baterie noua, in care ai turnat acid nou nout (la concentratia optima) dintr-un recipient sigilat... de ce ai mai pune-o pe redresor???? Ma oameni buni voi nu intelegeti cum functioneaza bateriile cu plumb si acid sulfuric. Starea normala a unei baterii e INCARCATA. Ce inseamna INCARCATA? Pai inseamna ca electrolitul (zeama aia din ea, apa + acid sulfuric) este la concentratia optima care poate genera reactia chimica prin care se produce curent electric atunci cand la baterie se cupleaza un consumator. Reactia aia chimica are loc asa: Acidul sulfuric pus intre placile de plumb se descompune in sulfat de plumb si apa! Ce inseamna concentratie? Inseamna cat acid este in apa. Pe masura ce bateria se descarca, acidul ala se descompune in PbSO4 sulfat de pb si H2O apa.. Sulfatul se depune pe placile de Pb si apa in electrolit, deci mai multa apa in electrolit rezulta.. concentratia de acid.. scaaaadeeeee. Toata chestia asta genereaza si curent electric, electronii migreaza din Pb in acid si determina reactia chimica. Ei, reactia asta este reversibila, ca de-aia poti incarca bateria. Cand pui curent electric la bornele bateriei dintr-o sursa exterioara.. are loc fenomenul invers -> sulfatul de plumb de pe placi se combina cu apa si se produce acid sulfuric H2SO4 -> creste concentratia electrolitului despre care ziceam ca e acid + apa. Ei, atunci cand pui electrolit proaspat intr-o baterie noua (placi de Pb noi noute).. de ce ar mai trebui sa o incarci??? Confuzia apare, va zic eu de ce.. pentru ca apar cazuri cand baterii deja folosite din care apa a plecat cu sorcova (h2 si o2 s-au descompus din apa si au prasit bateria) de la supra incarcare... ei atunci bateria se completeaza cu APA DISTILATA, pentru ca avem deja Sulfat de Pb pe placi... SI se pune la incarcat, ca sa obtinem din nou acid din acel sulfat de plumb si sa eliberam placile de Pb.. Dar, cand se pune acid nou intr-o baterie noua nu trebuie facuta nici o incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Disturber Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Au lasat-o 10 min.unde?pe redresor? Nu m-am exprimat eu corect, scuze. Nu, au lasat-o efectiv 10 minute dupa ce i-au turnat lichidul acela in ea, i-a pus suportul acela peste gaurele si am plecat cu ea acasa. Am pus-o pe motocicleta dupa 12 ore, dar am reusit abia dupa 48 de ore sa pornesc din cauza unor probleme tehnice la motocicleta. Bateria invarte super bine si are curent ok in ea. Nu a fost pusa deloc pe redresor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Am un singur redresor , pt. auto si pt. moto , nici ceasu' ala de incarcare nu mai merge , sa stiu cit baga , dar se opreste singur cind s-a incarcat bateria. Oricum , empiric vorbind , daca bateria e moarta oricum ii trebuie citeva ore sa se incarce cit de cit asa ca o tii ceva timp la apreciere ochiometrica si daca porneste mobra o mai tii si acolo ceva timp , se incarca in mers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Apropos de incarcatul si legatul la masina. De curand impreuna cu 2 prieteni am legat cu cabluri de la baterie de masina cu motorul pornit la fisele unei motorete (fara ca motoreta sa aiba bateria fizic pe ea, doar fisele + la +, - la -). In momentul in care am dat la buton la motoreta se auzea un poc si atat, nu invartea, nu nimic. E posibil sa fii ars ceva pe acolo la motoreta? Sigurante? Nu porneste daca nu are bateria pe ea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Conexiunea intre clestii aia de la firele de dat curent si bornele de pe motoreta nu se face calumea. De-aia face asa. Bornele bateriei de obicei se prind cu suruburi cu un motiv. Nu merge nici macar daca le tii cu mana strans.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Ok, mersi, eu nu am pornit decat cu baterie incarcata, niciodata asa, imi era frica sa nu-si fi stricat omul ceva pe acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Ai grija doar, daca pornesti intr-un final motoreta, dupa ce iei bornele de la masina, probabil se va opri. Sau ma rog, cel putin majoritatea mobrelor, daca nu au baterie se opresc, nu e ca la masina sa mearga doar pe alternator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Neah, cred ca e invers... masinile se opresc fara baterie, mobrele nu. Alternatoarele de masina au nevoie de excitatia care vine din baterie.. nu merg fara. Motoretele au excitatia cu magnet permanent si n-au problema asta. Dar nu e indicat sa o lasi mergand numai pe alternator.. bateria are un rol mare de filtrare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Am studiat recent un UPS vechi, încarcă bateria cu 0.7 A şi tensiunea e limitată la 13.8 v. Concluzia e că încarcă o baterie moto cu 10% din curent, problema e că se opreşte prea devreme, nu o duce până la 14.4 V deci e recomandat să o laşi mai mult timp la încărcat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 si din cauza ca o incarca cu tensiune mica se va sulfata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.