Sari la conținut

Noua legislatie 2013 pentru categoriile A, A1, A2, AM


Fester
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Sper sa nu sariti pe mine ca va intreb asta xD, dar sunt foarte confuz in momentul acesta, avand in vedere pachetul de legi, ce se va adopta destul de sigur zic eu, am permis pentru categ. A din nov. anul trecut, din sfarsitul lui aprilie conduc un 600rr pc37 si da, am doar 19 anisori D: facuti in anul acesta XD, pachetul de legi se va referi strict la cei ce vor da de permis, dupa ce acesta va fi adoptat? Sau se va referi la toti motociclisti, ce se vor incadra, ca fiind ilegal, avand in vedere varsta mea si capacitatea motorului?

2 ani de zile nu am avut pe alte categorii de motociclete inferioare, cum vor dumnelor.., chiar nu as vrea sa ma trezesc la primavara cu un dosar penal, ca conduc ceva ilegal xD, desi cand eu am luat permisul era "legal" xD

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

teoretic, n-aveai voie pe 600RR la 18 ani...ci de la 21 incolo, dar nu prea a fost respectata legea asta tocmai pt ca legea era unpic ambugua. in schimb, nu cred ca o sa ai probleme, ca deja ai A plin pe carton, si nu o sa se aplice retrospectiv, ar fi stupid. deci te-ai scos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legile nu se aplică retroactiv. Ai A ul deja si 19 ani, înseamnă ca NU ai voi pe 600rr acum, în baza legislației actuale, doar ca nu te verifica nimeni. Prost este daca o trantesti sau te ajută cineva, foarte probabil sa nu vezi nimic de la asigurare chiar facă nu esti vinovat.

 

După legea nouă o sa ți se aplice regulile celor care au A.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tocmai de aceea am spus "legal"*,inainte sa imi iau rr-ul am intrebat un politist si mi-a spus ca nu pot fi tras la raspundere, ca de ce conduc una peste 34kw, deoarece nu exista contraventii impotriva acelui articol, multumesc de lamurire :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

permis categoria A de la 24 de ani.... pai ce ma, voi vreti sa scapati fara sa cotizati??? pana la 18 ani a investit statul in voi, te-ai suit pe R1, goneta spre mare 300-400 si sbafff ai murit... s-a dus pi piula investitia :crack: :crack: :crack: Tre sa cotizati tati, impozite, amenzi, tva, ce credeati, ca muriti asa de capu' vostru????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg de ce se vorbeste despre scutere ca despre ceva naspa, rusinos, ne-trendy, scursura societatii, etc. Oare cei care arunca cu pietre in scutere s-or fi plimbat si pe afara din tara sau fac km doar pe forum?

 

In Grecia si Italia am vazut strazile pline de scutere. Soferi de toate varstele, nu doar pustani. Nu e nicio rusine, oamenii au nevoie de mijloace de transport cu care sa se deplaseze usor. Si culmea, nu am vazut scuterist care sa poarte casca/ mai mult de atat. Destul de putini cei cu casca. Dar si educatia rutiera pe masura - soferii erau perfect constienti de prezenta scuteristilor in trafic si se asteptau sa apara de oriunde. Ba, am vazut si cu ATV-ul pe drumuri publice. Ati vedea la noi un ditamai autobuzul sa stea in spatele unui ATV care merge de placere, fara sa claxoneze?

 

Revin: de ce revolta unora, de ce e rusine sa 'calaresti' un motor mai mic in cmc? Suntem noi, romanii, mai macho decat italienii/grecii si daca nu il avem mare nu putem sa stam pe el? Motorul, zic. Trebuie sa fim toti niste Rossi cu genunchiul jos pe curba la 18 ani, cu RR-uri si minim, da' miiiinim 500 cmc ? E rusine sa iti iei un 125/250? Nu esti motociclist adevarat pana in 500-600? Care e faza?

 

S-a vorbit si ras-vorbit despre "respectul pentru sport" cum zicea old_school. De ce sa nu te evaluezi corect si sa admiti ca poti fi la inceput suficient de natarau cat sa nu manevrezi bine o vitezana puternica si care de altfel e o minune sub mana cuiva care chiar stie sa se joace cu ea? Nimeni nu se naste invatat - intai te dai pe ceva mai mic, inveti sa o manevrezi perfect pe aia si apoi mai vezi. Suferim de boala supraestimarii.

 

Da, sunt de acord cu chestia asta. Daca educatia data de parinti/scoala/anturaj/whatever nu e suficienta pentru a-l face pe un proaspat "om mare" de 18+ ani responsabil pentru viata lui si mai ales a altora (ca daca il apuca si chiar o cauta, e treaba lui), macar sa i se impuna niste limite, daca singur nu le vede.

 

Si, zicea cineva ca daca de la 18 ani poti sa 'calaresti' o femeie, de ce nu si o gramada e fiare? Fizic esti capabil si, si. Dar ca minte nu prea cred ca te gandesti ce faci daca femeia ramane insarcinata sau daca da motorul cu tine de pamant. :blbl:

 

Eu as creste majoratul la 21 si pentru tara noastra - noroc ca englezii si altii ca ei sunt retardati si ne-am nascut noi mai destepti si ne maturizam mai repede, de la 18. :eek:

 

intr-adevar! si cu siguranta se petrec mult mai multe evenimente neplacute decat ceea ce vedem noi la rubrica "Accidente", dar asta nu inseamna sa ridici stafeta la o asemenea varsta.

 

 

imi povestea cineva care a luat de curand cat. A (asta dupa 4 ani de .B ca in timp ce facea scoala instructorul statea la umbra, iar el cu casca pe cap facea jaloane in miezul zilei la 38

plus ca de curand a luat si o tranta mai zdravana. ghici de ce? sa fie oare cele 10 ore de "practica" irosite din cauza unui instructor nepasator?

 

 

Despre cotizatia la bugetul de stat nu mai vorbesc. O sa ajungem mai rau decat Africa.:disappointed:

"O asemenea varsta"... Nah, de la 18 la 24 iti zic eu ca e o mare diferenta si inveti in anii aia ce n-ai invatat pana atunci. Te si angajezi eventual...

 

Pai si eu faceam jaloane in miezul zilei la 30 si plus grade... trebuia sa vina instructorul cu mine pe motosicli ca sa ma simt eu bine ca sufera si el cu mine? Daca nu iti place caldura, te programezi din timp pentru dimineata pe racoare. Pui ceasu' si te trezesti, ca daca e pasiune esti dispus sa mai sari peste comoditate.

 

Si acuma nah, nu poti sa dai vina pe instructor pentru trante, ca nu iti baga el mana in gaz. Mai inveti si singur si iti mai asumi responsabilitatea greselilor posibile daca o faci pe zmeul. Exact partea cu responsabilitatea de care ziceam mai sus ca la 18 ani NU o ai. QED.

 

Despre cotizatia la bugetul de stat, nu mai vorbi. Ziceai ca nu ai inca 18 ani, de unde stii? Lucrezi? :smoke:

 

Daca poti fi la obiect si obiectiv , care crezi ca este rata mortalitatii pe categorii de virste , tipuri moto si mai ales cauze ale accidentului.

Adica , citi au murit pe SS , din vina lor la virste cuprinse intre 18 si , sa zicem , 25 de ani. Sau dupa 25 de ani nu mai dai forja dupa chizde ?

Dar ca statistici, pe aici, pe forum? Care e categoria cea mai accidentata de motociclete? N-am vazut prea multe cruisere/enduro la accidente (poate doar cele cu "ceasul rau", unde a intervenit fatalitatea ca omul mergea corect si s-a suit unul peste el). Cam in ce categorie de varsta intra cei care au accidente nasoale? Eu zic ca pana in 30. Ma refer la cei care au facut accident din vina lor, evident. S-o lasam pe aia cu "de vina e conservarul", ne imbatam cu apa chioara. Sa ne gandim un pic la niste statistici cam din ce am vazut, si sa tragem concluzii...

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Dar ca statistici, pe aici, pe forum? Care e categoria cea mai accidentata de motociclete? N-am vazut prea multe cruisere/enduro la accidente (poate doar cele cu "ceasul rau", unde a intervenit fatalitatea ca omul mergea corect si s-a suit unul peste el). Cam in ce categorie de varsta intra cei care au accidente nasoale? Eu zic ca pana in 30. Ma refer la cei care au facut accident din vina lor, evident. S-o lasam pe aia cu "de vina e conservarul", ne imbatam cu apa chioara. Sa ne gandim un pic la niste statistici cam din ce am vazut, si sa tragem concluzii...

 

 

 

:goodposting:

 

stai linistita ca aici apar cateva accidente,nici macar 50 la suta din ele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg de ce se vorbeste despre scutere ca despre ceva naspa, rusinos, ne-trendy, scursura societatii, etc. Oare cei care arunca cu pietre in scutere s-or fi plimbat si pe afara din tara sau fac km doar pe forum?

 

Nu e nicio rusine, doar ca toti retardatii umbla cu scutere fara sa stie sau sa respecte reguli de circulatie, de unde si aversiunea pe care o provoaca in randul soferilor si motociclistilor. Care e problema daca va trebui sa dea si ei un examen de 5 minute la politie pentru AM in loc de spaga pentru hartia aia ca pana acum? Nu mai pot analfabetii sa mearga pe scuter? Si ce? Sa mearga pe jos daca sunt asa prosti.

 

Si culmea, nu am vazut scuterist care sa poarte casca/ mai mult de atat. Destul de putini cei cu casca.

Eu cred ca nepurtarea castii e dovada de prostie. Poti sa o mierlesti la orice cazatura usoara daca dai cu capul de asfalt sau de o bordura. Nu ma deranjeaza ca nu poarta unii casca, e problema lor.

 

 

Nu esti motociclist adevarat pana in 500-600? Care e faza?

Nu prea esti. Daca ai mers doar pe 250 nu stii sa mergi pe 600, 1000, >1000. Toata lumea povesteste cum inveti mai repede pe 125 si pe 250. Inveti mai repede sa mergi cu 250, apoi o iei de la capat cand treci la ceva mai mare. Cu ce te ajuta ca ai mers 2 ani pe un chopper de 250 cand te sui pe un motor sport?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nicio rusine, doar ca toti retardatii umbla cu scutere fara sa stie sau sa respecte reguli de circulatie, de unde si aversiunea pe care o provoaca in randul soferilor si motociclistilor. Care e problema daca va trebui sa dea si ei un examen de 5 minute la politie pentru AM in loc de spaga pentru hartia aia ca pana acum? Nu mai pot analfabetii sa mearga pe scuter? Si ce? Sa mearga pe jos daca sunt asa prosti.

 

Eu cred ca nepurtarea castii e dovada de prostie. Poti sa o mierlesti la orice cazatura usoara daca dai cu capul de asfalt sau de o bordura. Nu ma deranjeaza ca nu poarta unii casca, e problema lor.

 

Nu prea esti. Daca ai mers doar pe 250 nu stii sa mergi pe 600, 1000, >1000. Toata lumea povesteste cum inveti mai repede pe 125 si pe 250. Inveti mai repede sa mergi cu 250, apoi o iei de la capat cand treci la ceva mai mare. Cu ce te ajuta ca ai mers 2 ani pe un chopper de 250 cand te sui pe un motor sport?

Pai nu am nimic impotriva educarii retardatilor pe scutere... dar la noi s-a creat imaginea asta despre scuteristi, ca sunt retardati marea majoritate... poate cu legea asta se "regleaza" si aspectul asta.

 

Cu casca sunt de acord cu tine, dar ma gandeam ca nu or fi toti idioti din cei care merg fara casca pe afara. E cu totul altceva, ei au vizibilitate in trafic, conduc relaxat. Nu o sa vezi in Grecia de exemplu oameni asa "grabiti" si disperati ca la noi, care isi blocheaza mainile in claxon daca s-a pus verde si in secunda 2 personajul din fatza nu a si calcat-o. Ma intrebam asa... cum au ei rabdare si noi nu...

 

Despre ultima opinie... cam cati crezi ca trec de pe chopper pe sport, daca nu si-au luat sport de la inceput? Sunt convinsa ca sunt, dar nu stiu cat de multi... e vorba de ce iti doresti de la motocicleta ta, de stilul de viata, etc.

 

Nu sunt de acord ca statutul de motociclist "adevarat" sau nu se capata in functie de cmc. Cred ca riderul conteaza mai mult decat motocicleta (ca in filmuletul cu mosulica care l-a "batut" la fundu' gol pe pustiul cu vitezana). Care o fi mai adevarat, un tip care calareste un 250 zilnic prin trafic sau un pustan care isi aduna prietenii sa lustruiasca miarul din garaj? Unul care se da cu 250-ul printre jaloane cu mainile la spate/picioarele in buzunare sau unul care nu tine linia dreapta pe miar? Unul care desface motoarele in bucatele si le face la loc sau unul care se duce in service sa schimbe uleiul si nu stie ce e aia axa cu came, transmisie pe arbore cardanic, lant sau curea? Nu fac in niciun caz apologia motoarelor mici, dar nu poti sa zici ca un nene e motociclist sau nu dupa numarul de cmc. Adica daca nu ai minim 500, nu esti.

 

Chestia cu trecerea de pe ceva mic pe ceva mare e logica si se aplica in multe domenii. Depinde cat sunt de diferite motocicletele. De pe cruiser pe vitezana, da, e o diferenta. Dar de pe cruiser pe un cruiser mai mare probabil ca nu. Asa e si la masini - incearca sa treci de pe o Dacia 1310 pe un Seat Ibiza si vezi daca mai stii sa conduci. Daca nu te acomodezi imediat cu Seat-ul inseamna ca nu esti sofer? O iei exact de la 0, inclusiv cu experienta pe drumuri? Eu zic ca nu. Dar incearca si trecerea de la o Dacia 1310 pe un Suzuki Swift. E chiar destul de usor, se conduc asemanator. Incearca sa treci de pe un cal care abia merge si trebuie sa faci acrobatica pe el sa galopeze, pe unul sensibil la orice gest. Daca motorul se opreste, calul e animal si nu prea iti iarta greselile daca incepi sa il enervezi. :grinbandit: Cu motocicletele nu stiu, inca nu am incercat prea multe, dar ma gandesc ca ar trebui sa fie la fel.

 

Eu ziceam ca nu toata lumea se poate sui din start pe un miar. Unii nu ar trebui sa puna mana pe asa ceva in viata lor. E vorba de atitudinea pe care o ai fata de motocicleta. Daca o respecti, te respecta. Daca te dai zeu, e posibil sa ti-o iei. Si pustanii fara discernamant care se dau cool nu au ce cauta pe miare, ca dup-aia dam cu RIP, era baiat bun, etc. Abilitatea de a fi motociclist bun depinde de skill, de ce stii sa faci cu motorul tau, nu de ce motor ai. Parerea mea.

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cati meseriasi din aia care merg fara maini printre jaloane ai vazut tu ca au ramas pe 125 si 250? Toata lumea isi ia ceva mai mare dupa o scurta perioada.

 

Daca stii sa conduci pe dacia 1300 stii sa conduci orice si te adaptezi instant. Intreaba pe oricine a facut scoala pe dacia 1300. Daca esti sofer mergi cu orice masina. Ce exemple sunt seat ibiza si suzuki swift? Astea-s buburuze pentru femei, printre cele mai usor de condus masini.

 

La cai nu ma pronunt ca n-am calarit si nici nu intentionez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cati meseriasi din aia care merg fara maini printre jaloane ai vazut tu ca au ramas pe 125 si 250? Toata lumea isi ia ceva mai mare dupa o scurta perioada.

 

Daca stii sa conduci pe dacia 1300 stii sa conduci orice si te adaptezi instant. Intreaba pe oricine a facut scoala pe dacia 1300. Daca esti sofer mergi cu orice masina. Ce exemple sunt seat ibiza si suzuki swift? Astea-s buburuze pentru femei, printre cele mai usor de condus masini.

 

La cai nu ma pronunt ca n-am calarit si nici nu intentionez.

Pai si e regula ca toata lumea sa ajunga pe miar la apogeul carierei de motociclist? Poate unii incep cu 125/250 si urca doar pana pe la 600 si raman acolo. E musai sa ajungi la vitezana de 1000?

 

Asta cu "daca stii sa conduci Dacia 1300 stii sa conduci orice masina" e o tampenie. Da, am facut scoala pe Dacia 1310 si am ceva experienta cu B-ul (mai mult decat cu A). Seat-ul nu e chiar "buburuza de femei". Ia un Leon - are motor de 1.9 si 105 cai putere. Invata pe o Dacia 1310 si suie-te apoi la volan intr-un Leon si condu-o perfect, ca tot stii sa mergi cu orice masina daca ai invatat cu 1310-le. Sa vezi cum o frana care ar fi lina la Dacie te scoate prin parbriz la Leon... Iti zic eu ca iti ia o perioada de acomodare. Nu am o astfel de masina, doar am incercat. Si proprietarii invatasera tot pe 1310, aveau ceva ani in spate si tot le-a fost un pic dificila "trecerea".

 

Asta cu "Daca esti sofer mergi cu orice masina", se poate transforma si in "Daca esti motociclist, mergi cu orice motocicleta"? Cred ca stii raspunsul singur, ti l-ai dat mai devreme. :smoke:

 

Cu ce te ajuta ca ai mers 2 ani pe un chopper de 250 cand te sui pe un motor sport?

:bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai normal ca asa e. Trebuie sa stii sa mergi cu orice masina si cu orice motocicleta. Pai daca zici ca pe asta nu ma sui ca mi-e frica atunci poti sa-i dai foc la permis ca il ai degeaba. La motociclete e mai dificila acomodarea cu ceva mai greu si mai mare, dar la masini n-am avut probleme niciodata si am mers cu multe, de la 0,8l pana la 3,5l. Leonul ala de 105 cai e doar un tractor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai normal ca asa e. Trebuie sa stii sa mergi cu orice masina si cu orice motocicleta. Pai daca zici ca pe asta nu ma sui ca mi-e frica atunci poti sa-i dai foc la permis ca il ai degeaba. La motociclete e mai dificila acomodarea cu ceva mai greu si mai mare, dar la masini n-am avut probleme niciodata si am mers cu multe, de la 0,8l pana la 3,5l. Leonul ala de 105 cai e doar un tractor.

Deci nu toti sunt la fel de 'talentati'. Tu zici ca te dai cu masinile cu ochii inchisi. Eu nu fac astfel de afirmatii si imi e totusi greu sa cred ca daca te-ai fi suit din start dintr-o Dacie intr-un Leon mergeai "rotund" si fara greseala, da' hai. :grinbandit:

 

Nu e vorba ca ti-e frica sa te sui din start pe un motor mare, doar ca nu ai inca skill-ul necesar sa poti sa il manevrezi in siguranta. Ok, unii au, unii nu au. Nu toti se nasc talentati din start. Mi s-a parut ca am prins cat de cat ok "miscarea" cu motocicleta si l-am intrebat pe instructorul meu cum ma descurc asa, comparand cu altii. Mi-a spus ca nu exista termen de comparatie. Unii invata mai repede, altii mai greu sar in timp devin mai buni. Unii se concentreaza mai bine, altii nu. Eu am invatat destul de repede dar aveam probleme uneori cu concentrarea. In general sunt relaxata, dar am si 'zile proaste', in care e bine sa nu ma sui la ghidon. Imi stiu "bubele" si nu ma hazardez. Altii sunt altfel. Dar sigur avem cu totii anumite puncte slabe.

 

De ce or fi sarind toti pe aici pe cei care intreaba: mi-am luat permisul, vreau R1, pareri? Pana iti dai mana o sa accelerezi aiurea pentru ca te sprijini in acceleratie la o curba sau chiar frana daca sucesti un pic de ghidon si te "bazezi" pe el ca pe cel de bicicleta, la care nu ai acceleratie. O sa faci multe prostii si "trecerea" de pe YBR 125-ul de scoala pe miar o sa fie la fel cum am simtit eu de pe Dacia pe Leon. Doar ca de pe vitezana poti sa cazi. Masina in cel mai rau caz o busesti. Si daca o dai in bot, te smuceste un pic dar te tine centura si nu iesi prin parbriz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu toata lumea a facut scoala pe ibric de 125. Unii fac pe 500 sau 600 si pot sa mearga dupa pe un 600. Dupa o perioada pe o motocicleta cu capacitate medie, 600-650 nu vad unde e problema sa treci la ceva mai mare daca simti nevoia. Nu toata lumea are nevoie de mai mult de 100-120 de cai si de asta multi nici nu-si iau mai mare, nu neaparat pentru ca n-ar fi in stare sa mearga cu el sau ca le-ar fi frica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu toata lumea are nevoie de mai mult de 100-120 de cai si de asta multi nici nu-si iau mai mare, nu neaparat pentru ca n-ar fi in stare sa mearga cu el sau ca le-ar fi frica.

Perfect, ne-am pus de acord. :cheers:

 

 

 

Despre vitezane mari, cat mai repede: :blbl:

 

comics-WUMO-mirror-snow-white-342438.jpeg

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu toata lumea are nevoie de mai mult de 100-120 de cai si de asta multi nici nu-si iau mai mare, nu neaparat pentru ca n-ar fi in stare sa mearga cu el sau ca le-ar fi frica.

 

Perfect, ne-am pus de acord. :cheers:

Despre vitezane mari, cat mai repede: :blbl:

 

Uite ce ti-a zis nea Cristi si ce-ai inteles tu. El zice ca unii nu-si iau mai mari pt ca lor le ajunge ce au iar tu ai ajuns la concluzia ca tu stii ca de fapt nimanui nu-i trebuie. Nu ma intelege gresit, eu n-am nimic cu faptul ca ti-o pui de acord cu el, intrebarea interesanta e daca si el era de acord...Am vazut ca te-a luat cu ameteala cind ai trecut de pe dacie pe leon si mai multe intrebari mi-au venit instant: De ce era nevoie sa faci un pas asa dramatic, 60 cp nu ar trebui sa ajunga pt toata lumea? Nu simti ca ar trebui limitate sau chiar eliminate alea mai puternice? La ce-s bune de fapt? Ce simti tu despre scoala de soferi, care in loc sa te faca un mic Hannu Mikkola, iti arata doar care-i usa cu volanul? Nu crezi ca ar trebui facut ceva in privinta asta? Vine iarna acum, gheata, alea..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa va povestesc din experienta mea de la scoala moto si de ce cred ca introducerea limitei de varsta si putere e OK:

La examen erau 3 categorii de persoane

1. baietii carora abia le-a dat mustata si care vorbeau in spatele meu ca o sa isi ia tot felul de miare, ca DEJA au mers pe ele (deci fara permis) si ca abia asteapta sa faca pe vitejii.

2. Cei care au luat permisul albi la fata si cu mainile tremurande, fara sa accelereze acolo unde trebuie, sa evite jaloanele cat de cat profesionist (tinand cont ca am facut cu totii poligonul de l-am visat si noaptea) si coborand transpirati de pe un amarat de triker - deci carne de tun in trafic.

3. Oameni mai in varsta, constienti, care isi iau motoare pentru calatorii, ca pe un hobby sau poate doar pentru ca asa li s-a pus pata lor.

 

Citi printre randuri de ce e ok introducerea varstei si poate si modificarea examenului.

 

Parerea mea...nu loviti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre cotizatia la bugetul de stat, nu mai vorbi. Ziceai ca nu ai inca 18 ani, de unde stii? Lucrezi? :smoke:

Da! am lucrat, lucrez si voi lucra in contiunare. Atata timp cat pot sa scot si eu un ban cinstit voi face acest lucru. Si nu, nu m-am lasat de scoala ca sa lucrez.

Numai bine!:bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa va povestesc din experienta mea de la scoala moto si de ce cred ca introducerea limitei de varsta si putere e OK:

La examen erau 3 categorii de persoane

1. baietii carora abia le-a dat mustata si care vorbeau in spatele meu ca o sa isi ia tot felul de miare, ca DEJA au mers pe ele (deci fara permis) si ca abia asteapta sa faca pe vitejii.

2. Cei care au luat permisul albi la fata si cu mainile tremurande, fara sa accelereze acolo unde trebuie, sa evite jaloanele cat de cat profesionist (tinand cont ca am facut cu totii poligonul de l-am visat si noaptea) si coborand transpirati de pe un amarat de triker - deci carne de tun in trafic.

3. Oameni mai in varsta, constienti, care isi iau motoare pentru calatorii, ca pe un hobby sau poate doar pentru ca asa li s-a pus pata lor.

 

Citi printre randuri de ce e ok introducerea varstei si poate si modificarea examenului.

 

Parerea mea...nu loviti.

Punctele 2 si 3 pentru ce le-ai pus?Discutia era despre varsta 18-24!,,Talentul" fiecaruia este aparut in urma deviatilor de la subiectul initial dintre ,,talentatul" auto-moto Cristi si mai putin talentata Northen!

Pe scurt este vorba de varsta :la 18 esti idiot iar la 24 esti mai putin idiot!

PS:categoriile 2 si 3 au sanse sa supravietuiasca pe motor mai mari decat categoria a 4-a(pe care ai uitat,probabil din modestie sa o prezinti) ,adica cei care accelereaza,evita cat de cat profesionist si nu transpira dupa ce coboara mandri de performantele lor in poligon!

Editat de adiy32
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las ca-i plin de idioti si la peste 25 de ani... mai rar, insa apar cand nici nu te astepti.

Sper doar ca, macar in primavara, odata cu adoptarea noii legi, se vor intensifica controalele din partea politiei..

Asta pana cand se uita si de aceasta lege, cum politia "a uitat" si de restul de legi aplicabile deja ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las ca-i plin de idioti si la peste 25 de ani... mai rar, insa apar cand nici nu te astepti.

Sper doar ca, macar in primavara, odata cu adoptarea noii legi, se vor intensifica controalele din partea politiei..

Asta pana cand se uita si de aceasta lege, cum politia "a uitat" si de restul de legi aplicabile deja ...

Termenul de idiot este de fapt prescurtarea celui oficial de responsabil sau mai putin responsabil!

Asa ma exprim eu,mai putin oficial!Incerc sa nu judec oamenii dupa varsta,gusturi,placeri,pasiuni etc!

Un incepator este incepator si la 18 si la 30 si la 40!Criteriul cu varsta este din punctul meu de vedere o prostie!

Daca veneau cu primii doi ani nu ai voie mai mult de 35 cp,iar apoi inca 2-3 pana la 100 si cu test separat peste 100 ar mai

fi fost ceva!Asa cu imaturitate la 18 si maturitate la 24 este fix pix!

E doar o parere personala,care oricum nu valoreaza mare branza,hotararile le-au luat altii(din pacate niste neni si tanti care nu au legatura cu fenomenul)!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite ce ti-a zis nea Cristi si ce-ai inteles tu. El zice ca unii nu-si iau mai mari pt ca lor le ajunge ce au iar tu ai ajuns la concluzia ca tu stii ca de fapt nimanui nu-i trebuie. Nu ma intelege gresit, eu n-am nimic cu faptul ca ti-o pui de acord cu el, intrebarea interesanta e daca si el era de acord...Am vazut ca te-a luat cu ameteala cind ai trecut de pe dacie pe leon si mai multe intrebari mi-au venit instant: De ce era nevoie sa faci un pas asa dramatic, 60 cp nu ar trebui sa ajunga pt toata lumea? Nu simti ca ar trebui limitate sau chiar eliminate alea mai puternice? La ce-s bune de fapt? Ce simti tu despre scoala de soferi, care in loc sa te faca un mic Hannu Mikkola, iti arata doar care-i usa cu volanul? Nu crezi ca ar trebui facut ceva in privinta asta? Vine iarna acum, gheata, alea..

Da, citeam de la serviciu cu gandul la altele si probabil nu am inteles bine. Ziceam ca doar am incercat sa vad cum e sa conduci un Leon, nu mi-am cumparat aceasta masina. Ca exemplu - cand inveti pe ceva mai mic si faci trecerea brusc pe ceva mai mare, nu te descurci din prima. Scoala moto in general se face pe motoare mici, oare cum se simt zmeii care trec apoi imediat pe miar, de pe 125/250? Din scoala iesi direct motociclist? Mie scoala moto mi se pare o gluma, trimit carne de tun in trafic. Invati sa manevrezi motocicleta la viteze mici, cum controlezi apoi motocicleta la viteze ++?

 

Da, chiar asta am zis mai devreme, ca nu e musai sa ajungi la apogeul 'carierei motociclistice' pe un miar, poate unii nu au nevoie de atata putere/viteza si se limiteaza la "easy riding". Eu cel putin asa sunt. Conteaza sa iti placa, sa ajungi sa o manevrezi bine, sa iti faci treaba cu ea si sa fie cat mai sigura pentru nivelul tau, sa nu iti puna viata in pericol.

 

Si da, nu inteleg neaparat utilitatea unor motoare/ masini foarte puternice in trafic, mai ales ca avem drumuri proaste, cu gropi, denivelari, aglomeratie mare in oras. Oare nu incurajeaza incalcarea regulilor? Care imi zice ca si-a luat vitezana de 1000 sa o tina la 50 km/h in localitati? Oricum se mai depaseste viteza legala, dar cu un motor care ajunge la 300 km/h tentatia nu e prea mare? Stii ca poate, geme la viteze mici, o simti ca e nerabdatoare sub tine sa ii dai mai mult sa isi elibereze toata herghelia. Nu asta e feelingul?

 

Daca veneau cu primii doi ani nu ai voie mai mult de 35 cp,iar apoi inca 2-3 pana la 100 si cu test separat peste 100 ar mai

fi fost ceva!Asa cu imaturitate la 18 si maturitate la 24 este fix pix!

 

Asta ar fi fost intr-adevar o idee mai buna. Tocmai citeam despre tipul de 32 de ani care a murit la 3 luni de la luarea permisului, dupa ce a mers mai tare datorita anturajului (sau cel putin asa am inteles)... Dumnezeu sa il ierte, chiar nu merita o viata si inca 20-30 de ani in care te mai poti bucura de motociclism pentru cateva clipe de euforie...

 

Da! am lucrat, lucrez si voi lucra in contiunare. Atata timp cat pot sa scot si eu un ban cinstit voi face acest lucru. Si nu, nu m-am lasat de scoala ca sa lucrez.

Numai bine!:bigstar:

Toata admiratia atunci. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...