Jump to content

Noua legislatie 2013 pentru categoriile A, A1, A2, AM


Fester
 Share

Recommended Posts

Cine vrea sa conduca moto trebuie sa aiba rabdare dupa cum spune si urmatoarea stire:

 

"Proiectul vizează, începând cu data de 19 ianuarie 2013, reglementarea vârstei minime pentru obținerea permisului de conducere astfel: pentru categoriile A2, B, BE, C1 Âşi C1E, 18 ani împliniți; pentru categoriile AM, A1 Âşi B1 - 16 ani; 20 de ani Âşi o experiență de cel puțin doi ani de conducere a motocicletelor din categoria A2 sau cel puțin 24 de ani pentru motocicletele din categoria A."

 

 

Mai multe amanunte aici :

 

http://www.gandul.info/politica/senatul-a-modificat-codul-rutier-ce-noi-tipuri-de-permise-au-fost-introduse-si-la-cat-a-crescut-varsta-de-la-care-se-poate-conduce-motocicleta-10086423

 

Eu cred ca ar trebui sa faca scoala de soferi mai buna decat sa suie atat de mult limita de varsta. Pana treci de mopede si partaitori te apuca jalea.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

CATEGORIA A2

Motociclete cu puterea maximă de 35 kW, cu un raport putere/greutate care nu depăÂşeÂşte 0,2 kW/kg și care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale.

 

Adica maxim 46 cp.

Link to comment
Share on other sites

adica , cu permisul de categoria a2 vom putea conduce motociclete de maxim 93.6 cai putere care sa fie limitate la 46 :(

nu inteleg de ce au introdus aceasta categorie...nu puteau sa limiteze ca la engelezi in primii 2 ani de A la 50 Hp...fara restrictia asta de cai putere ai motocicletei?

Link to comment
Share on other sites

E bine si asa.

 

Merci.friday.gif

 

adica la 18 nu ai cum sa iti cumperi un ss..doar unul vechi..

eu nu am nimic in potriva cu restrictionarea cailor putere..dar de ce sa cheltui atatia banii pe un gsxf, si A2 pentru ca 2 ani mai tarziu sa dai si de A si sa iti cumperi un ss?

Edited by rotarumary
Link to comment
Share on other sites

era o vreme cand d-nul Troia refuza vanzarea motocicletelor puternice pustaniolr cocliti ce veneau la reprezentanta yamaha cu banii in sacose de rafie.

 

acuma na, daca tot creste rata accidentelor si a smecherasilor ce o ard noaptea fara tobe s-au gandit si ei la ceva bun pentru toata lumea. astfel motocicletele destinate circuitului isi vor regasi locul :friends:

Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare doar o mascare a impotentei statului de a reduce nr de accidente ale tinerilor. Adica nu pot sa tin politia pe strazi sa-i arda pe raceri, nu pot sa fac o scoala serioasa si sa dau niste carnete pe bune, dar limitez niste drepturi in speranta ca o sa rezolv niste hibe ale sistemului?

Poate legiuitorul nu realizeaza ca asa o sa incurajeze si mai mult mersul fara carnet si atitudinea delasatoare a politiei care va avea un motiv in plus sa nu iasa pe strazi (lasa ba, ca nu mai au voie pustanii sa mearga pe motoare puternice pan la 24 de ani).

Cred ca daca poti (legal) sa te urci pe o femeie poti sa calaresti si o gramada de fiare.

 

Statul ar trebui sa gaseasca alte mecanisme, mai eficiente, de a reduce nr de accidente mortale. Eu, de exemplu, as umple tara de camere video bine urmarite, cu pedepse dure pentru vitezomani. In orice tara civilizata din Europa se respecta regulile de viteza, sau se platesc amenzi usturatoare. Legea se respecta de frica. Punct. La noi nu se respecta nimic.

Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare doar o mascare a impotentei statului de a reduce nr de accidente ale tinerilor. Adica nu pot sa tin politia pe strazi sa-i arda pe raceri, nu pot sa fac o scoala serioasa si sa dau niste carnete pe bune, dar limitez niste drepturi in speranta ca o sa rezolv niste hibe ale sistemului?

Poate legiuitorul nu realizeaza ca asa o sa incurajeze si mai mult mersul fara carnet si atitudinea delasatoare a politiei care va avea un motiv in plus sa nu iasa pe strazi (lasa ba, ca nu mai au voie pustanii sa mearga pe motoare puternice pan la 24 de ani).

Cred ca daca poti (legal) sa te urci pe o femeie poti sa calaresti si o gramada de fiare.

 

Statul ar trebui sa gaseasca alte mecanisme, mai eficiente, de a reduce nr de accidente mortale. Eu, de exemplu, as umple tara de camere video bine urmarite, cu pedepse dure pentru vitezomani. In orice tara civilizata din Europa se respecta regulile de viteza, sau se platesc amenzi usturatoare. Legea se respecta de frica. Punct. La noi nu se respecta nimic.

 

:ok: :cheers:

Link to comment
Share on other sites

Mda .. daca suntem prinsi de radar preferam sa dam mita decat sa ne asumam vina .. ce pretentii sa mai avem de la militienii care stau la panda .

Daca pune parul pe noi militia la fel nu e bine ... mai avem mult si bine pana o sa fie si la noi ca inafara .

Link to comment
Share on other sites

Guest AdrianB1

1. Legislatie cu trecerea treptata de la moped la A e si in alte tari. Din cate stiu in Japonia e suficient de dura ca rareori trece cineva peste 400cc.

2. Moto limitate la 25kW se gasesc destule prin Franta sau Germania, gen CB500 sau chiar CBF600; care e problema in a merge 2 ani cu asa ceva, nu isi mai iau brazilienii R1 din prima?

3. Pacat ca nu se pot conduce mopeduri ("mopede" e pentru aia certati cu cartea) cu B-ul. Cred ca cei care au deja B-ul stiu si legislatie si au si experienta in trafic ca sa conduca un moped, nu era nevoie sa mai faca inca o scoala pentru asta si sa mai cheltuie niste bani. Pana la urma ating eu legal cu bicicleta viteze mai mari decat un moped si pentru bicicleta nu imi trebuie nici un permis.

4. Nu e clar care sunt diferentele intre examenele de AM, A1, A2 si A. Daca e fix aceeasi sala data de 4 ori e o aberatie, pentru cine are A1 sau A2 si vrea mai mult ar trebui sa se echivaleze deja sala. La fel si cei care au B, C sau D sau orice derivatie (B1, C1 etc). In schimb la AM poti sa dai poligon, la A1 si A2 traseu si poligon, iar la A un examen foarte dur care sa poata fi trecut numai de cei care au experienta reala de condus.

5. Si fara A1 sau A2 sa nu se poata lua categoria A nici la 75 de ani - la ce foloseste ca ai 25 de ani si ai voie sa te sui pe Hayabusa, te face cu ceva mai pregatit decat unul de 23 de ani cu experienta de 1 an pe un CB 500 limitat? Ba dimpotriva, ala probabil chiar stie sa mearga.

6. Si la B ar trebui introdusa o asemenea reglementare, B1 cu limita de putere la vreo 75 CP ca sa poata sa conduca un Logan, dar nu o Skoda RS.

Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare doar o mascare a impotentei statului de a reduce nr de accidente ale tinerilor. Adica nu pot sa tin politia pe strazi sa-i arda pe raceri, nu pot sa fac o scoala serioasa si sa dau niste carnete pe bune, dar limitez niste drepturi in speranta ca o sa rezolv niste hibe ale sistemului?

Poate legiuitorul nu realizeaza ca asa o sa incurajeze si mai mult mersul fara carnet si atitudinea delasatoare a politiei care va avea un motiv in plus sa nu iasa pe strazi (lasa ba, ca nu mai au voie pustanii sa mearga pe motoare puternice pan la 24 de ani).

Cred ca daca poti (legal) sa te urci pe o femeie poti sa calaresti si o gramada de fiare.

 

Statul ar trebui sa gaseasca alte mecanisme, mai eficiente, de a reduce nr de accidente mortale. Eu, de exemplu, as umple tara de camere video bine urmarite, cu pedepse dure pentru vitezomani. In orice tara civilizata din Europa se respecta regulile de viteza, sau se platesc amenzi usturatoare. Legea se respecta de frica. Punct. La noi nu se respecta nimic.

 

 

dadadadadaaaaaaaaaaaaaaaaadaaaaaaaaaaaadaaaaaaaaaaaaa e o impotenta a statului ca la 18 ani iti iei miar si tu n ai iesit din casa decat sa iei paine. il vezi pe magheru cu 180. ..... rip....a fost un baiat bun... a avut numa note mari la scoala....si cuminte, n a avut noroc.

Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare doar o mascare a impotentei statului de a reduce nr de accidente ale tinerilor. Adica nu pot sa tin politia pe strazi sa-i arda pe raceri, nu pot sa fac o scoala serioasa si sa dau niste carnete pe bune, dar limitez niste drepturi in speranta ca o sa rezolv niste hibe ale sistemului?

Poate legiuitorul nu realizeaza ca asa o sa incurajeze si mai mult mersul fara carnet si atitudinea delasatoare a politiei care va avea un motiv in plus sa nu iasa pe strazi (lasa ba, ca nu mai au voie pustanii sa mearga pe motoare puternice pan la 24 de ani).

Cred ca daca poti (legal) sa te urci pe o femeie poti sa calaresti si o gramada de fiare.

 

Statul ar trebui sa gaseasca alte mecanisme, mai eficiente, de a reduce nr de accidente mortale. Eu, de exemplu, as umple tara de camere video bine urmarite, cu pedepse dure pentru vitezomani. In orice tara civilizata din Europa se respecta regulile de viteza, sau se platesc amenzi usturatoare. Legea se respecta de frica. Punct. La noi nu se respecta nimic.

Elev!

 

Ai nota 4 ... nu stii ca si in UE ... e la fel ... cum se doreste sa se faca si in Romania ?

 

De ce vorbesti aiurea ?

 

Stai jos... si sa vii cu parintii.

Link to comment
Share on other sites

Chestia cu reglementarea varstei e asa si asa, nu cred ca ajuta ci incurca, dar fie si asa.

 

Ceva cu eficienta maxima ar fi fost niste examinari mai grele, adica... partea I: minim 50 de intrebari la sala (daca nu chiar 100); partea II: examen in poligon (cu plecare in rampa, 8-uri si alte chestii mai grele decat se fac acum) si partea III: traseu in oras (ca la B )

Iar cu varsta sa zic 18ani pentru A1 si 21ani pentru A. Si carnet AM (sau A2) de la 16 ani pentru scutere si alte trotinete cu max 49cc (deci carnet nu dovada de legislatie sau alte dracii, carnet cu examen ca la A).

Edited by Sharky66
Link to comment
Share on other sites

Pana la 24 ani o sa te dai cu altceva. Motor mai mic sau masina. Astfel ai destul timp la dispozitie sa inveti sa te descurci in trafic: sa apreciezi corect viteza de intrare in viraj, sa stii sa te feresti de berbecii din trafic....si poate iti vine mintea la cap si te ponderezi cu viteza.

 

Eu recunosc ca acum la 26 ani merg putin mai lent si am mai multa rabdare decat atunci cand aveam 20 ani.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles ca cu A2-u e maxim 500cmc, dar un 535 virago se poate conduce? pana mea

 

intrebi din punct de vedere legal sau al abilitatilor?

legal, presupunand ca ce ai inteles tu e corect si tinand seama de relatia dintre numere rezulta ca nu poti conduce un 535 :)

Edited by Batranu`
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...