Sari la conținut

Regenerare filtru aer BMC Race


unycorn
 Share

Postări Recomandate

Salut!

Am un flitru aer BMC Race (textura filtrului este exact ca cea din poza, adica materialul care retine diferitele particule este acoperit de o plasa metalica), care am inteles ca se poate curata, apoi impregna cu ulei special (adica, regenera). Din cauza ca nu am gasit pe site-ul lor o imagine asemanatoare a texturii filtrului (si procedeul de curatare, plus ca vreau sa folosesc un kit de la concurenta) sau nu am stiut unde sa caut, am urmatoarele nelamuriri:

1) Acest tip de filtru se poate regenera?

2) Pot folosi un kit de curatare (regenerare) de la K&N?

Multumesc!

 

P.S. Va rog, in masura in care aveti cunostinte si bunavointa, sa-mi raspundeti strict la aceste intrebari si sa nu denaturam discutia.

post-65545-0-52669300-1364241743_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Regenerare e un cuvant cam pompos.

Filtrul se curata de praful acumulat si in acelasi timp se degreseaza de uleiul vechi. Se usuca si se re-unge.

Poti folosi ulei KN si orice degresant sau detergent obisnuit. Degresantul din kitul KN lucreaza mai rapid, asta e avantajul lui.

Nu-l sufla cu aer comprimat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri. Problema este ca, atunci cand am cumparat moto si am fost la mecanic, acesta l-a suflat doar cu aer, fara sa-l spele (sper ca nu l-a stricat).

Editat de unycorn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti poti da seama daca l-a stricat sau nu uitandu-te la el. Daca se vad mici (sau mari) gaurele in fibrele filtrului... nu prea mai e bun ca element filtrant. Tesatura (bumbac, de altfel) trebuie sa fie uniforma, fara gaurele vizibile care sa permita trecerea mizeriei.

Inca un sfat: dupa spalare il lasi sa se usuce natural, nu fortat, pe calorifer sau alte surse de caldura.

Un kit de K&N e in jur de 70 lei, solutie de curatare si de ungere, si iti ajunge destul... pe mine m-a tinut cam 5 ani, curatat filtrul de 1-2 ori pe an, in functie de cat (si unde) am circulat cu masina. Nu are rost sa te complici cu detergenti, cum spunea si Cesar, solutia speciala e mai rapida si mai practica.

Eu curat filtrul uscat cu o pensula lata si fina, sa dau jos "bucatile mari", il clatesc usor la chiuveta, dar apa sa nu aiba presiune mare si sa nu fie fierbinte, dau cu solutie de curatare, las 10-15 minute, clatesc, iar dau cu solutie... si mai clatesc o data. Pus la uscat 2-3 zile, uns cu spray-ul din kit (nu exagerat, uleiul din kit e rosu, fibra e inchisa la culoare, se vede cand e suficient)... si montat la loc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Putin aer de la distanta nu strica nimic,stai linistit.

O spuneti de parca manipulati oua cu ciocanul. :crack:

Cum dracu sa rupi tesatura de bumbac cu un compresor de casa?

Acum daca insisti cu un flux de aer la 20 de bari ,atunci o sa-l rupi..

Nu stiu de la ce distanta a fost suflat, dar stiu sigur ca nu cu "compresor de casa". Nu stiu daca este vorba de ruperea tesaturii cat mai mult de largirea "orificilor". Am sa-l scot si sa-l verific ochiometric, dupa care daca este OK, curatare si ungere cu un kit dedicat.

Editat de unycorn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca o data multumesc pentru raspunsuri si ajutor! M-am lamurit cum sta treaba, urmeaza sa fac operatiunile cand o fi vremea mai "blanda".

Numai bine si ASFALT USCAT!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Susţin în continuare sa nu fie suflat cu aer. Cei ce zic ca e bine nu ştiu pe ce se bazează.

Cei care sustin ca filtrul se poate sufla cu un jet usor de aer iti dau urmatorul ex:

Vine cineva la tine sa ii faci revizia sa zicem de la Constanta, am sa te vad cum reusesti sa il trimiti acasa in ziua respectiva cu filtrul spalat incarcat sa-l lasi sa se scurga si sa se usuce liber.

Ce vreau sa spun este ca se poate sufla excesul de apa cu un jet de aer usor fara sa strici nimic.

Cand producatorul a spus sa nu se sufle cu aer a acoperit toti handicapati posibili si situatiile in care cine stie ce tampit o sa-l spele cu hidrantul si o sa-l usuce in spatele unui motor de avion. Nu are nici un interes sa se strice produsul lui ca altfel nu mai facea garantia de 1mil de km.

Am spus asta sa inteleaga omul ca doar daca vrei cu adevarat sa strici tesatura aia cu aer poate reusesti pana la urma...

Am spalat de o gramada de ori filtrele mele de la diferite motoare pe care le-am avut si intodeauna le-am suflat de excesul de apa sa se usuce mai repede.

Nici o data nu sa dezintegrat filtrul si nici nu s-a rupt tesatura.

 

Apropo legat de tesatura de bumbac a celor de la k&n sau bmc.in urma unor teste facute de anumiti oameni care stiu cu ce sa mananca "air flow" si cu aparatele pe masura au ajuns la concluzia ca o data cu mai multe spalari bumbacul s-a scamosat si in loc sa fie mai permisiv a devenit mai restrictiv fata de debitul de aer.

Si uite asa cele cu element filtranat de spuma de burete gen pipercros sau DNA au avut un punctaj maxim, adica fara modificarea debitului de aer chiar daca a suferit acelasi nr de spalari ca si cele de bumbac.

Asa ca fiecare intelege ce vrea si face cum crede ca este mai bine.

 

PS. Toate masinile sport care au motoare turbo au si filtre de aer sport.

Stie cineva cu ce forta trece aerul prin filtru la un motor turbo sau prin ramair la o motocilceta cu o viteza de 300 de km/h????

Ganditi-va la intrebarea asta cand spuneti ca un suflu de aer strica filtrul....

 

Cu respect TNG

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uscat cu foehnul dat pe ventilatie.

Cu stutul de aer comprimat nu, interzis exclus. De la distanta, dat gentil, la misto mai merge.

Adevarul e ca eu nu stiu cu se se mananca air flow, baga-mi-as meseria-n dos :))) Pff, ma doare capul deja.

 

P.S.

Scriu de pe airport din Munchen. Vin de la o sedinta tehnica unde incerc impreuna cu alti "fraieri" sa facem un turboprop sa consume mai putin.

 

Cu respect, Cesar ;)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Se pot folosi kituri de degresare si gresare produse de alte firme.

Legat de suflarea cu aer - este permisa atata timp cat forma (si debitul) suflului de aer nu "taie" sau aduce modificari materialului filtrului respectiv.

 

Eu nu sunt "inginer aerospatial", sper sa imi pot da cu parerea.

 

Multumesc.

Editat de mexykanu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E mai simplu sa calculezi (sau sa-l masori) un debit printr-o ragalie dintr-asta decat ce sunt nevoit sa determin cu grad mare de precizie la "ragaliile" de turbomotoare si n-au nici o legatura cu orice curgere exterioara (chiar si la filtrul de aer e vorba despre un duct flow), care s-ar numi generic aerodinamica sborului ;)

Ce strica tesatura nu e nici debitul nici viteza curentului de aer ci distributia neuniforma de presiune - foarte neuniforma.

In airbox, chiar si la 300 la ora cu ram air sau orice fel de conducta care forteaza o presiune dinamica in incinta, mai mare decat cea atmosferica, distributia de presiuni pe suprafata filtrului (care obtureaza curgerea "virtuala" pe un interval de timp, mai mic sau mai mare) este cvasiuniforma. De aia nu se strica tesatura, pt ca nu sunt "varfuri" de presiune si viteza ale curentului de aer.

Poti vedea in imagine o reprezentare a curgerii prin camp vectorial. In aria diagonala e reprezentata curgerea prin sectiunea filtrului, ceva asemantoar cu filtrele sport. Daca descompui vectorii pe directia respectivei sectiuni ai sa intelegi ca, componenta de pe directia laturii filtrului, strica tesatura, daca nu ai presiune uniforma in amonte.

post-14189-0-01294500-1364378349_thumb.jpg

Gasesti mai multe informatii intr-un articol publicat de C.B. Tebbutt - CFD Model of Flow Through Air Filter Pleats.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

solutia de curatzat "minune" e de fapt detergentul cu care se spala masinile la spalatoriile auto. Poate fi gasit si la magazine sau la Mafra (sint si alti fabricanti, dar nu ii stiu).Sau, mergeti la o spalatorie si cereti 100ml de solutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...