unycorn Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 Salut! Am un flitru aer BMC Race (textura filtrului este exact ca cea din poza, adica materialul care retine diferitele particule este acoperit de o plasa metalica), care am inteles ca se poate curata, apoi impregna cu ulei special (adica, regenera). Din cauza ca nu am gasit pe site-ul lor o imagine asemanatoare a texturii filtrului (si procedeul de curatare, plus ca vreau sa folosesc un kit de la concurenta) sau nu am stiut unde sa caut, am urmatoarele nelamuriri: 1) Acest tip de filtru se poate regenera? 2) Pot folosi un kit de curatare (regenerare) de la K&N? Multumesc! P.S. Va rog, in masura in care aveti cunostinte si bunavointa, sa-mi raspundeti strict la aceste intrebari si sa nu denaturam discutia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adyp Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 1) Da. 2) Da. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unycorn Postat Martie 25, 2013 Autor Share Postat Martie 25, 2013 1) Da. 2) Da. Ms! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 Regenerare e un cuvant cam pompos. Filtrul se curata de praful acumulat si in acelasi timp se degreseaza de uleiul vechi. Se usuca si se re-unge. Poti folosi ulei KN si orice degresant sau detergent obisnuit. Degresantul din kitul KN lucreaza mai rapid, asta e avantajul lui. Nu-l sufla cu aer comprimat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 . Nu-l sufla cu aer comprimat. mai ales asta! am vazut o groaza de "mecanici" care porneau compresorul sa arunce mizeria ramasa de la spalat si sa usuce mai repede filtrele! sa nu mai spun ca i-am vazut si spalandu-le cu lancea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutpopoiu Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 am si eu filtru BMC si folosesc produse motul (la curatat poti sa folosesti diluant fara probleme) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Diluant.... Bravo! ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Diluant.... Bravo! ) sau clor, scoate culoarea din fibre! =))))))))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unycorn Postat Martie 26, 2013 Autor Share Postat Martie 26, 2013 (editat) Multumesc pentru raspunsuri. Problema este ca, atunci cand am cumparat moto si am fost la mecanic, acesta l-a suflat doar cu aer, fara sa-l spele (sper ca nu l-a stricat). Editat Martie 26, 2013 de unycorn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Iti poti da seama daca l-a stricat sau nu uitandu-te la el. Daca se vad mici (sau mari) gaurele in fibrele filtrului... nu prea mai e bun ca element filtrant. Tesatura (bumbac, de altfel) trebuie sa fie uniforma, fara gaurele vizibile care sa permita trecerea mizeriei. Inca un sfat: dupa spalare il lasi sa se usuce natural, nu fortat, pe calorifer sau alte surse de caldura. Un kit de K&N e in jur de 70 lei, solutie de curatare si de ungere, si iti ajunge destul... pe mine m-a tinut cam 5 ani, curatat filtrul de 1-2 ori pe an, in functie de cat (si unde) am circulat cu masina. Nu are rost sa te complici cu detergenti, cum spunea si Cesar, solutia speciala e mai rapida si mai practica. Eu curat filtrul uscat cu o pensula lata si fina, sa dau jos "bucatile mari", il clatesc usor la chiuveta, dar apa sa nu aiba presiune mare si sa nu fie fierbinte, dau cu solutie de curatare, las 10-15 minute, clatesc, iar dau cu solutie... si mai clatesc o data. Pus la uscat 2-3 zile, uns cu spray-ul din kit (nu exagerat, uleiul din kit e rosu, fibra e inchisa la culoare, se vede cand e suficient)... si montat la loc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unycorn Postat Martie 26, 2013 Autor Share Postat Martie 26, 2013 (editat) Putin aer de la distanta nu strica nimic,stai linistit. O spuneti de parca manipulati oua cu ciocanul. Cum dracu sa rupi tesatura de bumbac cu un compresor de casa? Acum daca insisti cu un flux de aer la 20 de bari ,atunci o sa-l rupi.. Nu stiu de la ce distanta a fost suflat, dar stiu sigur ca nu cu "compresor de casa". Nu stiu daca este vorba de ruperea tesaturii cat mai mult de largirea "orificilor". Am sa-l scot si sa-l verific ochiometric, dupa care daca este OK, curatare si ungere cu un kit dedicat. Editat Martie 26, 2013 de unycorn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adyp Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Uite aici cum se face, vezi ca ai si video: http://www.knfilters.com/cleaning.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unycorn Postat Martie 26, 2013 Autor Share Postat Martie 26, 2013 Inca o data multumesc pentru raspunsuri si ajutor! M-am lamurit cum sta treaba, urmeaza sa fac operatiunile cand o fi vremea mai "blanda". Numai bine si ASFALT USCAT! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Susţin în continuare sa nu fie suflat cu aer. Cei ce zic ca e bine nu ştiu pe ce se bazează. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 (editat) Susţin în continuare sa nu fie suflat cu aer. Cei ce zic ca e bine nu ştiu pe ce se bazează. Cei care sustin ca filtrul se poate sufla cu un jet usor de aer iti dau urmatorul ex: Vine cineva la tine sa ii faci revizia sa zicem de la Constanta, am sa te vad cum reusesti sa il trimiti acasa in ziua respectiva cu filtrul spalat incarcat sa-l lasi sa se scurga si sa se usuce liber. Ce vreau sa spun este ca se poate sufla excesul de apa cu un jet de aer usor fara sa strici nimic. Cand producatorul a spus sa nu se sufle cu aer a acoperit toti handicapati posibili si situatiile in care cine stie ce tampit o sa-l spele cu hidrantul si o sa-l usuce in spatele unui motor de avion. Nu are nici un interes sa se strice produsul lui ca altfel nu mai facea garantia de 1mil de km. Am spus asta sa inteleaga omul ca doar daca vrei cu adevarat sa strici tesatura aia cu aer poate reusesti pana la urma... Am spalat de o gramada de ori filtrele mele de la diferite motoare pe care le-am avut si intodeauna le-am suflat de excesul de apa sa se usuce mai repede. Nici o data nu sa dezintegrat filtrul si nici nu s-a rupt tesatura. Apropo legat de tesatura de bumbac a celor de la k&n sau bmc.in urma unor teste facute de anumiti oameni care stiu cu ce sa mananca "air flow" si cu aparatele pe masura au ajuns la concluzia ca o data cu mai multe spalari bumbacul s-a scamosat si in loc sa fie mai permisiv a devenit mai restrictiv fata de debitul de aer. Si uite asa cele cu element filtranat de spuma de burete gen pipercros sau DNA au avut un punctaj maxim, adica fara modificarea debitului de aer chiar daca a suferit acelasi nr de spalari ca si cele de bumbac. Asa ca fiecare intelege ce vrea si face cum crede ca este mai bine. PS. Toate masinile sport care au motoare turbo au si filtre de aer sport. Stie cineva cu ce forta trece aerul prin filtru la un motor turbo sau prin ramair la o motocilceta cu o viteza de 300 de km/h???? Ganditi-va la intrebarea asta cand spuneti ca un suflu de aer strica filtrul.... Cu respect TNG Editat Martie 26, 2013 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 (editat) Uscat cu foehnul dat pe ventilatie. Cu stutul de aer comprimat nu, interzis exclus. De la distanta, dat gentil, la misto mai merge. Adevarul e ca eu nu stiu cu se se mananca air flow, baga-mi-as meseria-n dos )) Pff, ma doare capul deja. P.S. Scriu de pe airport din Munchen. Vin de la o sedinta tehnica unde incerc impreuna cu alti "fraieri" sa facem un turboprop sa consume mai putin. Cu respect, Cesar Editat Martie 26, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 Cum spui tu ca stii mai bine! PS.A fost vorba de air flow prin filtru de aer nu aerodinamica zborului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mexykanu Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 (editat) Salut, Se pot folosi kituri de degresare si gresare produse de alte firme. Legat de suflarea cu aer - este permisa atata timp cat forma (si debitul) suflului de aer nu "taie" sau aduce modificari materialului filtrului respectiv. Eu nu sunt "inginer aerospatial", sper sa imi pot da cu parerea. Multumesc. Editat Martie 27, 2013 de mexykanu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 (editat) E mai simplu sa calculezi (sau sa-l masori) un debit printr-o ragalie dintr-asta decat ce sunt nevoit sa determin cu grad mare de precizie la "ragaliile" de turbomotoare si n-au nici o legatura cu orice curgere exterioara (chiar si la filtrul de aer e vorba despre un duct flow), care s-ar numi generic aerodinamica sborului Ce strica tesatura nu e nici debitul nici viteza curentului de aer ci distributia neuniforma de presiune - foarte neuniforma. In airbox, chiar si la 300 la ora cu ram air sau orice fel de conducta care forteaza o presiune dinamica in incinta, mai mare decat cea atmosferica, distributia de presiuni pe suprafata filtrului (care obtureaza curgerea "virtuala" pe un interval de timp, mai mic sau mai mare) este cvasiuniforma. De aia nu se strica tesatura, pt ca nu sunt "varfuri" de presiune si viteza ale curentului de aer. Poti vedea in imagine o reprezentare a curgerii prin camp vectorial. In aria diagonala e reprezentata curgerea prin sectiunea filtrului, ceva asemantoar cu filtrele sport. Daca descompui vectorii pe directia respectivei sectiuni ai sa intelegi ca, componenta de pe directia laturii filtrului, strica tesatura, daca nu ai presiune uniforma in amonte. Gasesti mai multe informatii intr-un articol publicat de C.B. Tebbutt - CFD Model of Flow Through Air Filter Pleats. Editat Martie 27, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 solutia de curatzat "minune" e de fapt detergentul cu care se spala masinile la spalatoriile auto. Poate fi gasit si la magazine sau la Mafra (sint si alti fabricanti, dar nu ii stiu).Sau, mergeti la o spalatorie si cereti 100ml de solutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 Esti sigur? Nu zic ca nu ar fi asa... Dar detergentul ala stiu ca ar contine soda caustica... si aia sigur nu face bine tesaturii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.