Neal Caffrey Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 (editat) Am carnetul din 2008 dar nu am avut curaj sa imi iau moto. As vrea sa incerc un supermoto pentru ca vreau ceva foarte usor, nu vreau viteza ci manevrabilitate in oras. Am ales Husqvarna dar nu sunt foarte hotarat care e cea mai comfortabila pt spate: Initial am vrut SMR 510 pt ca e cea mai usoara 108kg, dar dupa ce am vazut ca intervalul intre revizii se masoara in ore de functionare, nu in km, nu cred ca e pt mine. Nu vreau sa fac reviziile mai des de o data la 1000-2000km. Acum vreau 610, dar nu stiu daca e mai bine sa iau TE 610, pentru ca are suspensiile mai moi, sau e suficient daca iau SM 610 si ajustez suspensiile pe soft. In plus de asta, e mai ieftin si usor sa cumpar roti de SM si sa le pun pe TE 610 decat sa iau SM 610 si sa ii pun si roti de enduro (daca voi avea nevoie de off road vreodata). Pe oricare as lua-o, voi schimba saua aia tare si ingusta, cu una mai comfortabila. Voi ce credeti, Supermoto in general, este ok pt spate? Si intre SM 610 si TE 610, pe care o recomandati? Va multumesc. 100 views si nici un raspus? Editat Aprilie 1, 2013 de Neal Caffrey Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tm95for Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 Mai dar grabit esti! Mai bine pui roti de SM pe un TE decat invers. Nici SM nici TE nu e confortabila. Pentru spate cel mai confortabil ar fi un chopper. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 (editat) De fapt, un chopper este cea mai proasta alegere pentru spate, avand in vedere pozitia dreapta a coloanei si faptul ca toate vibratiile si socurile sunt preluate din plin de vertebre. Paradoxal, cea mai buna alegere pentru coloana este un supersport, dar se sacrifica partea de confort general cu ceva dureri prin maini si genunchi pe distante foarte lungi (> 300 km) Editat Aprilie 1, 2013 de X-eL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Neal Caffrey Postat Aprilie 1, 2013 Autor Share Postat Aprilie 1, 2013 Multumesc pt raspunsuri. Nu sunt grabit dar ma asteptam sa sariti cu sfaturi cei care sunteti informati Chopper stiam si eu ca e cel mai rau pt spate pt ca stai cu coloana perpendicular pe sa. Pe mine ma interesa sa aud parerea unor detinatori de enduro si supermoto, daca au dureri de spate la mersul prin oras, nu la drumuri lungi. Deci mai buna alegere ar fi TE 610 decat SM 610... Eu nu o sa il folosesc off road (max 10%), deci m-ar interesa sa stiu ce ar fi mai comfortabil pentru spate: - TE 610 pt ca are suspensiile mai inalte si moi - SM 610 la care sa setez suspensiile pe soft Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 BMW f650gs ti-ar trebui tie. Supermoto in principiu e o scandurica cu burete si amoritoare moi dar nu schimba faptul ca e totusi scandurica. Si ca sa o iei doar sa te fatai prin oras sincer e pacat de natura motoretei - tre sa o alergi pe toate hartoapele si sa dai dupa ea, ca de aia e facuta Parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ix.paul Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 offTopic : mereu am dureri de spate pe enduro (de alte categorii n am avut parte ) .. la drum mediu (de lungi n am avut inca parte ) ... probabil, sigur problema este la coloana mea onTopic : de ce nu le incerci .. un drum scurt prin oras cu proprietarul ca pasager (sa nu existe vorbe ).. sa vezi cum e cu spatele .. nu stiu zic si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzakedotnet Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 si spatele si fundul, dar, asta sa fie problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Neal Caffrey Postat Aprilie 1, 2013 Autor Share Postat Aprilie 1, 2013 (editat) BMW f650gs ti-ar trebui tie. Supermoto in principiu e o scandurica cu burete si amoritoare moi dar nu schimba faptul ca e totusi scandurica. Si ca sa o iei doar sa te fatai prin oras sincer e pacat de natura motoretei - tre sa o alergi pe toate hartoapele si sa dai dupa ea, ca de aia e facuta Parerea mea Nu esti primul care imi recomanda motorul asta. Doar ca e destul de mare. Am ales supermoto tocmai ca este foarte usor si manevrabil. Pozitia pe supermoto e asemanatoare cu cea pe touring? Facand exceptie de saua de pe supermoto, care desi este ingusta si tare, se poate schimba, nu? offTopic : mereu am dureri de spate pe enduro (de alte categorii n am avut parte ) .. la drum mediu (de lungi n am avut inca parte ) ... probabil, sigur problema este la coloana meaTe doare spatele din cauza pozitiei, sau din cauza ca este saua prea ingusta? Nici daca ar avea o suspensie soft nu ar fi ok? Editat Aprilie 1, 2013 de Neal Caffrey Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 (editat) daca si f650gs e mare, eu il mananc cu tot cu ulei ideea e simpla, daca te stii ca ai usoare probleme cu spatele bmw-ul asta e bun si la urcat o bordura, si la mers in weekend pan' la Brasov si oleaca de forestier. zici ca nu ai mai avut moto, in cazul asta trebuie sa incepi de undeva si te adaptezi pe parcurs...si uite-asa ajungi sa iti doresti minim 3 mobre . repet, o sa te descurci excelent in oras cu gs, si placerea unor drumuri de weekend la munte sau la bulgari, acum c-a venit primavara, o sa te faca sa uiti de prostiile de pe net. Editat Aprilie 1, 2013 de cnairda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
StefanG Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 My two cents ... Eu la spate nu am nimic pe supermoto. In schimb pe chopper am avut. m-a terminat la drum lung. Supermoto nu este moto de drum lung, in general, asa ca trebuie sa stii ce vrei. Daca mai mult de 80% ti-l petreci in oras, atunci cred ca supermoto e pentru tine. Daca nu, poate un BMW ca cel recomandat mai sus. Chopper nu as recomanda pentru nici una. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Neal Caffrey Postat Aprilie 1, 2013 Autor Share Postat Aprilie 1, 2013 My two cents ... Eu la spate nu am nimic pe supermoto. In schimb pe chopper am avut. m-a terminat la drum lung. Supermoto nu este moto de drum lung, in general, asa ca trebuie sa stii ce vrei. Daca mai mult de 80% ti-l petreci in oras, atunci cred ca supermoto e pentru tine. Daca nu, poate un BMW ca cel recomandat mai sus. Chopper nu as recomanda pentru nici una. Mi-a mai fost recomandat BMW-ul F650GS, dar nu ma omor dupa cum arata si as da 1000€ in plus fata de Husky, numai pt ca e BMW. Merci. Deci e ok supermoto pt oras... Stiu ca la drum lung e teroare, dar in oras cred ca e ok pt ca e usor si manevrabil. Pe care sa il iau? TE 610 la care sa iau si roti de supermoto, sau SM 610 la care reglez suspensia pe cel mai moale posibil? Oare e suficient de moale incat sa nu am probleme cu spatele? O fi diferenta mare intre suspensia lui SM 610 setata pe soft si suspensia lui TE 610? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzakedotnet Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 ia supermoto de fabrica si suspensia o rezolvi fara griji mai bine decat sa stai sa cauti roti, discuri, etrieri, distantiere adaptoare, omologare.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_SP Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 Ia motorul de enduro si il incalti cu tkc80. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecsxander Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 (editat) Salut, Vrei manevrabilitate in oras ... te-ai decis ? Esti sigur ? Raspuns final ? Daca DA, atunci termina cu prostiile gen chopper sau vitezana sau naked. E clar SUPERMOTO. Nu vrei dureri de spate ? Raspunsul e clar: DRZ are o suspensie LIGHT, motoreta este gandita 100 % pentru oras, are 40 de ponei fiabili, reviziile le faci la 2000 km (daca le faci la 3000 km deja incepe sa pape ulei si in loc sa completezi mai bine il schimbi). Saua aia de care se plang toti, scandura de la SuperMoto, n-are nici o legatura cu mersul in oras. Te doare-n cu_r la propriu doar daca iesi din oras si mergi fara sa te dai jos de pe ea mai mult de 100 km. Atunci da, e masochism sa mergi pe SM. Dar in oras unde mergi maxim 10-20 km pana faci o mica/mare pauza ... nu te deranjeaza de nici o culoare. Cu DRZ poti sa iesi din oras fara sa-ti faci probleme gen, mai am 2 ore si trebuie sa schimb uleiul, numai ca o sa mergi foarte linistit si in banca ta (100-120 viteza de croaziera). Daca in oras pe distante mici prinde 130 foarte din scurt, nu e un motor facut pentru viteza. Forje scurte si dese Am avut DRZ 3 ani de zile. Am tradat-o pt un EXC 530 2010 ... Ce am dedus pana acum, high performance = high maintenance. Si inca nu am iesit cu ea din garaj. P.S. : sa stii ca nu faceai o alegere proasta cu SMR 510 ... e un motor bun si puternic doar in ture mari, nu-ti rupe capul daca mai scapi mana in gaz. Suspensia se poate face destul de moale, iar uleiul se schimba undeva la 30 ore de functionare la regim de mers in oras, adica la 2000 km EXACT ca la DRZ. Succes cu noua mobra, ne arati si noua cand ti-ai luat, ce ti-ai luat. Pentru sfaturi, opinii, comentarii legate de SUPERMOTO ne mai gasesti si aici : https://www.facebook.com/SuMoRiders si aici: https://www.facebook.com/groups/SupermotoBucuresti/ Editat Aprilie 1, 2013 de alecsxander Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Neal Caffrey Postat Aprilie 1, 2013 Autor Share Postat Aprilie 1, 2013 (editat) Merci pentru raspunsuri baieti. Da, ar fi mult mai lipsit de stres sa iau SM610 si sa nu ma complic sa caut roti pentru TE, pentru ca eu nu voi face off road deloc. Singura dorinta e sa am o suspensie mai moale pentru a nu simti orice denivelare in spate. Daca asta s-ar putea rezolva prin simpla setare a suspensiei la SM610 ar fi perfect. Legat de saua incomfortabila, o voi schimba cu una de la Seat Concepts. Alecsxander, e superb KTM-ul tau. Ti-ai pastrat nr de la DRZ pe KTM? ) Sunt axat clar pe supermoto. Din pacate, desi imi place f mult SM510, nu cred ca e ok sa fac schimbul de ulei asa cum ai spus tu...in manual, reviziile se fac dupa 10 ore de functionare. Desi, culmea...e la noi un SM510 f frumos de vanzare acum, si am sunat sa intreb cat de des a facut reviziile si a spus ca la 3000km Intai ma decid ce Husky sa iau, si ma indrept usor spre SM, daca voi spuneti ca pot regla suspensia destul de moale incat sa nu simt fiecare denivelare (o sa merg doar pe asfalt, dar stiti ce drumuri avem in Buc). Am gasit un Husky la 3500€ aici, ce are 15.000km. Cred totusi ca o sa iau din Italia motorul. Un amic poate sa mi-l aduca, si mi-a cerut numai 300€. Nici nu am intrebat dc 300€ fara banii de benzina sau 300€ cu totul. Ideea e ca la 3000€ am gasit multe SM610 in stare f buna si cu km mai putini (~5000km). Cat de mult poate sa tina un SM610 pana sa fie nevoie sa ii refaci motorul? 30-50mii km? Mi-ar placea SMR510 pt ca e mult mai usor, dar imi e frica de reviziile prea dese. Daca m-ar tine un schimb de ulei macar 1000km m-as risca. Dar problema e ca nu stiu cum a fost ingrijita inainte daca nu o iau noua. Un 510 are viata mai scurta decat 610, deci ar fi si asta un minus. Asta cum vi se pare? http://www.moto.it/moto-usate/husqvarna/sm-610/sm-610--2007/index.html?msg=4496029 TE610 sunt ceva mai ieftine: http://www.moto.it/moto-usate/husqvarna/te-610/te-610/index.html?msg=4497653 Am inteles ca ar fi mai bun ECU si cutia de viteze a TE-ului. Bine, astea sunt subtilitati. Eu am nevoie de orice 610 dupa 2006. Oricum, amandoua imi plac mult cum arata. Editat Aprilie 1, 2013 de Neal Caffrey Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian_macarii Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 Salut! In calitate de posesor de Husky 610 SM si de fost posesor de Husky 450 SMR (foarte asemanatoare cu 510 SMR ), m-am gandit sa imi impartasesc pararea...poate te va ajuta cu ceva. Sa incep cu 450-ul...e motocicleta mea preferata pe care am mers vreodata. Am avut-o un sezon si in afara de schimbul de ulei ( la 1500 km ), nu am avut nicio problema cu ea. Din pacate, am fost nevoit sa ma intorc in tara, si aici intamplarea a facut sa imi iau un 610 SM. Nu e la fel de puternica, nici la fel de manevrabila, dar tot o iubesc la nebunie. Iar cand inveti sa o pilotezi cum trebuie, iti va da un sentiment aparte de mandrie si bucurie. Imi da dureri mari de fund si de umeri cand ma dau toata ziua, iar de iesit din oras,la drum drept, nici nu iti recomand. Schimbul de ulei il fac cam la 2500-3000...Probleme am avut cu ea...multe! Partea electrica e varza, mi s-a stricat si releul de incarcare si bordul. Cu toate astea, mereu imi pune zambetul pe buze. Nu ai cum sa dai gres alegand un 610 SM Succes in gasirea motoretei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Neal Caffrey Postat Aprilie 1, 2013 Autor Share Postat Aprilie 1, 2013 (editat) Salut! In calitate de posesor de Husky 610 SM si de fost posesor de Husky 450 SMR (foarte asemanatoare cu 510 SMR ), m-am gandit sa imi impartasesc pararea...poate te va ajuta cu ceva. Sa incep cu 450-ul...e motocicleta mea preferata pe care am mers vreodata. Am avut-o un sezon si in afara de schimbul de ulei ( la 1500 km ), nu am avut nicio problema cu ea. Din pacate, am fost nevoit sa ma intorc in tara, si aici intamplarea a facut sa imi iau un 610 SM. Nu e la fel de puternica, nici la fel de manevrabila, dar tot o iubesc la nebunie. Iar cand inveti sa o pilotezi cum trebuie, iti va da un sentiment aparte de mandrie si bucurie. Imi da dureri mari de fund si de umeri cand ma dau toata ziua, iar de iesit din oras,la drum drept, nici nu iti recomand. Schimbul de ulei il fac cam la 2500-3000...Probleme am avut cu ea...multe! Partea electrica e varza, mi s-a stricat si releul de incarcare si bordul. Cu toate astea, mereu imi pune zambetul pe buze. Nu ai cum sa dai gres alegand un 610 SM Succes in gasirea motoretei! Merci mult pt sfat...daca schimbul de ulei e acceptabil sa fie facut la 1000-1500km la 510 SMR, pe care mi-ai recomanda-o?Care era mai comoda la mersul in oras intre 450 SMR si SM 610? Care are suspensia mai ok (moale)? Sunt putini care le-au detinut pe amandoua ca sa poata face o comparatie directa, asa ca spune-mi te rog de ce preferata ta a fost 450 SMR? Trebuie sa specific ca nu ma intereseaza puterea. Scoala o facusem pe o Yamaha veche de 125 parca si eram super multumit. Pt mine importanta e senzatia si sa fie motorul usor si manevrabil, sa nu imi fie frica sa scap mana in gaz si sa ma arunce din sa. Imi place sa accelerez cand ies din curbe si sa fac wheelie, dar nu vreau sa fac asta pe strada, deci mai important ar fi sa nu ma chinui sa o conduc si sa nu ma doara spatele. Fundul e normal sa te doara ca are saua destul de spartana, dar eu o voi inlocui. Daca ar fi sa alegi acum una din cele doua, pentru drumuri scurte (max 30min) prin oras, pe care ai alege-o ca singurul tau motor si de ce? Editat Aprilie 1, 2013 de Neal Caffrey Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian_macarii Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Merci mult pt sfat...daca schimbul de ulei e acceptabil sa fie facut la 1000-1500km la 510 SMR, pe care mi-ai recomanda-o? Care era mai comoda la mersul in oras intre 450 SMR si SM 610? Care are suspensia mai ok (moale)? Sunt putini care le-au detinut pe amandoua ca sa poata face o comparatie directa, asa ca spune-mi te rog de ce preferata ta a fost 450 SMR? Trebuie sa specific ca nu ma intereseaza puterea. Scoala o facusem pe o Yamaha veche de 125 parca si eram super multumit. Pt mine importanta e senzatia si sa fie motorul usor si manevrabil, sa nu imi fie frica sa scap mana in gaz si sa ma arunce din sa. Imi place sa accelerez cand ies din curbe si sa fac wheelie, dar nu vreau sa fac asta pe strada, deci mai important ar fi sa nu ma chinui sa o conduc si sa nu ma doara spatele. Fundul e normal sa te doara ca are saua destul de spartana, dar eu o voi inlocui. Daca ar fi sa alegi acum una din cele doua, pentru drumuri scurte (max 30min) prin oras, pe care ai alege-o ca singurul tau motor si de ce? Suspensia e reglabila la ambele modele, atat pe detensie cat si pe compresie...eu merg cu suspensia foarte rigida si seaua originala, tocmai pentru a-i pastra agresivitatea specifica. Din acest motiv prefer si 450-ul...e mai agresiva. Dar cu suspensia reglata pt confort si o sea moale, parerea mea e ca ar trebui sa te orientezi spre motocicleta mai putin puternica si agresiva, si mai putin costisitoare de intretinut si achizitionat: 610-le. Pentru ca la un mers normal, nu vei sesiza nicio diferenta majora. Doar cand tinzi spre extreme faci diferenta. Iar in cateva sezoane, cand ii vei da de gust, poate o sa treci la ceva mai agresiv. Daca te mai pot ajuta cu orice alte detalii, da-mi un pm si vorbim la telefon. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Neal Caffrey Postat Aprilie 2, 2013 Autor Share Postat Aprilie 2, 2013 (editat) Suspensia e reglabila la ambele modele, atat pe detensie cat si pe compresie...eu merg cu suspensia foarte rigida si seaua originala, tocmai pentru a-i pastra agresivitatea specifica. Din acest motiv prefer si 450-ul...e mai agresiva. Dar cu suspensia reglata pt confort si o sea moale, parerea mea e ca ar trebui sa te orientezi spre motocicleta mai putin puternica si agresiva, si mai putin costisitoare de intretinut si achizitionat: 610-le. Pentru ca la un mers normal, nu vei sesiza nicio diferenta majora. Doar cand tinzi spre extreme faci diferenta. Iar in cateva sezoane, cand ii vei da de gust, poate o sa treci la ceva mai agresiv. Daca te mai pot ajuta cu orice alte detalii, da-mi un pm si vorbim la telefon. Bafta!Merci mult. O sa te rog sa imi spui parerea ta, in cateva luni cand voi incepe sa caut un SM 610 in Italia. Oricum, daca spui ca nu sunt diferente intre SMR 510 si SM 610 la un mers linistit, atunci aleg SM 610 pt o fiabilitate mai buna si rezervorul mai mare. Multumesc tuturor. Apropo, daca te hotarasti sa vinzi SM 610-le sau stii pe cineva de aici care vinde, sa ma anunti te rog. As prefera sa o iau de aici dc e in stare buna decat sa merg la risc in Italia. De cat timp ai SM-ul, cati km are, si cat mai ai de gand sa il tii? Editat Aprilie 2, 2013 de Neal Caffrey Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.