yoz1978 Postat Aprilie 20, 2013 Share Postat Aprilie 20, 2013 (editat) Salut aveam o problema cu capacelul incercuit in poza. Zornaia mereu de la vibratiile motorului. Am fost la cineva care a incercat sa il stranga dar nu a reusit si in cele din urma la batut cu ciocanul in cap pana i-a tesit destul de mult capul. Acum nu mai zornaie dar nu stiu daca este ok ce a facut. Capacul se afla in capul unui ax care trece prin teava de esapament iar pe partea opusa capacului este un mecanism cu doua cabluri care nu stiu exact ce face in cadrul esapamentului. Axul mecanismului are un arc si inainte sa bata capacul avea un joc destul de mare. Acum mai are doar putin (aproape deloc). Incercand sa faca capacul a rotit de cateva ori si de acel mecanism cu doua cabluri si la un moment dat cand am pornit motorul s-a aprins pe bord F1 (parca) A rotit mecanismul in pozitia initiala spune el si nu a mai aparut F1. Am mai vazut ca acel mecanism dupa ce am pus contactul si am apasat butonul inainte sa porneasca motorul s-a rotit singur in pozitia din poza. Am mai pornit de cateva ori motorul si a ramas in acea pozitie. In concluzie este corect ca axul sa nu mai aiba joc (de rotit se roteste) si pozitia actuala a mecanismului ?? Multumesc! Editat Aprilie 20, 2013 de yoz1978 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MoederNuker Postat Aprilie 20, 2013 Share Postat Aprilie 20, 2013 Am fost la cineva care a incercat sa il stranga dar nu a reusit si in cele din urma la batut cu ciocanul in cap pana i-a tesit destul de mult capul. muhahhahahahah, deci nu se poate asa ceva , roaga-l pe mesteru ala sa-ti repare cu acelasi ciocan si bordul ca sa nu se mai aprinda vre-un bec ... muhahahha Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoz1978 Postat Aprilie 20, 2013 Autor Share Postat Aprilie 20, 2013 muhahhahahahah, deci nu se poate asa ceva , roaga-l pe mesteru ala sa-ti repare cu acelasi ciocan si bordul ca sa nu se mai aprinda vre-un bec ... muhahahha Asteptam un raspuns constructiv stiu ca romanul s-a nascut invatat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MoederNuker Postat Aprilie 20, 2013 Share Postat Aprilie 20, 2013 (editat) Asteptam un raspuns constructiv stiu ca romanul s-a nascut invatat... dupa ce-l lasi pe unu' sa-ti strice exupu cu ciocanu tu astepti raspunsuri constructive? na raspuns "constructiv" daca-l intelegi... scoate de tot exupu si fa-i un remap sau pcV . asta cu nascutul invatat poate functioneaza la tine la tara, la mine in cartier mi se pare de bun simt sa nu las un (cuvant urat) sa dea cu ciocanul in motocicleta mea. Editat Aprilie 20, 2013 de MoederNuker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 20, 2013 Share Postat Aprilie 20, 2013 Anuleaza exup-ul de tot pentru ca acum este blocat,de aceea se aprinde FI. O sa ai nevoie de un montaj electronic pentru inlaturarea FI o data ce este eliminat exup. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
liviu87dj Postat Aprilie 20, 2013 Share Postat Aprilie 20, 2013 muhahhahahahah, deci nu se poate asa ceva , roaga-l pe mesteru ala sa-ti repare cu acelasi ciocan si bordul ca sa nu se mai aprinda vre-un bec ... muhahahha am si eu o problema cu un bec ) , cred ca am nevoie de acel mecanic ) ... un martor galben cu o canistra sta aprins .. merg la peco bag benzina de 50 ron , se stinge becul iar dupa 120 km se aprinde iar , ce sa ii fac la acel bec ? ori il ard ori il sparg ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leloy Postat Aprilie 20, 2013 Share Postat Aprilie 20, 2013 Sistemul exaus distrus, evacuare obturata, necesar inlocuire sistem sau anulare( provizoriu ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Aprilie 20, 2013 Share Postat Aprilie 20, 2013 Asteptam un raspuns constructiv stiu ca romanul s-a nascut invatat... Da,corect.Romanul s-a nascut invatat.Dar scuza-ma,nu vreau sa dojenesc pe nimeni,nu sunt lupul moralist,dar omu are dreptate sa rada,pt ca tu si cu ne Pandele (sau cum il cheama pe mesterul cu ciocanul) ati comis-o rau. Inainte sa repari ceva trebuie sa intelegi cum functioneaza.Asta e lege.Insa voi ati incercat o reparatie tipic rom,da-i 2 ciocane,ca e slabit doar,sa stea acolo,"e bun,e boboc acum,altu moare si-asa n-are,etc" Trebuia inainte sa te apuci macar sa repari sa vezi,sa te documentezi ce e dracaria aia de pe esapament,ce rol are si cum functioneaza. Tu din descrierea pe care ai facut-o exup-ului,am inteles ca nu stii in continuare ce e ala,decum sa intelegi cum functioneaza. Nu are sens.Ca si lucru pt cultura ta generala,descarca manualul de pe net,uita-te ce si cum,documenteaza-te. Vezi aici (repet,ca si cultura generala,daca stii ce e,asta nu inseamna ca poti sa-l repari) http://en.wikipedia.org/wiki/EXUP Ca si sfat practic,asculta-l pe tng,dar du-o la cineva care totusi stie sa repare moto pt a-ti anula exup-ul. In concluzie,omul cand n-are de lucru isi face Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoz1978 Postat Aprilie 20, 2013 Autor Share Postat Aprilie 20, 2013 (editat) Anuleaza exup-ul de tot pentru ca acum este blocat,de aceea se aprinde FI. O sa ai nevoie de un montaj electronic pentru inlaturarea FI o data ce este eliminat exup. S-a aprins o singura data FI dupa ce a rotit de axul care actioneaza cele doua cabluri ceva mai mult , dupa ce l-a adus in pozitia initiala nu s-a mai aprins si de rotit se roteste axul (l-a lasat in alta pozitie decat cea care a fost si la pornirea motocicletei l-am vazut cum l-a rotit singura in pozitia initiala) capacelul de pe partea opusa nu stiu daca se vede in poza prea bine dar nu a fost infundat decat 2-3 mm) Cel la care am apelat este si el motociclist si a spus ca acel capacel este doar de protectie si nu am de ce sa-mi fac griji. In zona in care locuiesc (Fagaras) nu exista nici un service moto iar dupa ce am fost la cel care mi-a spus ca nu este decat un capacel de protectie am considerat ca nu ar trebui sa merg pana in Brasov sau Sibiu pentru acel capac. In concluzie daca pe bord nu se mai aprinde FI si axul care modifica pozitia celor doua cabluri se roteste ar putea exista vreo problema in functionarea corecat a evacuarii? Editat Aprilie 20, 2013 de yoz1978 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 20, 2013 Share Postat Aprilie 20, 2013 daca nu-si face ciclul de initializare atunci cand pornesti motorul[ adica sa deschida clapeta maxim si apoi s-o inchida la loc, lucru care se si aude atunci cand pui contactul] inseamna ca e ceva in neregula cu el. In limp mode [adica mod de avarie] va ramane valva inchisa si nu-ti va dezvolta intreaga putere la turatii mari. Ca sa intelegi ce face Exup-ul asta [ care la Honda are alta denumire Exup numindu-se doar la Yamaha] gandeste-te ca colectorul de evacuare are o sectiune calculata sa-ti ofere cea mai buna evacuare in ture mari[ 10 si peste mii de ture] in schimb la ture mici evacuarea e prea libera si functionarea motorului nu e chiar optima. Valva respectiva iti modifica sectiunea de trecere a gazelor de la una minima [la ralanti si ture mici] la una maxima [in ture mari]. Deschiderea/inchiderea ei e comandata de ECU si actionarea propriu-zisa[mecanica] se face cu un motoras electric pas cu pas si doua cabluri. Ciclajul initial la pornire[ de care am vb la inceput] e facut de ECU la punerea contactului tocmai pentru a verifica functionarea comenzii electro-mecanice. Atunci cand ECU simte ceva in neregula se aprinde becul de eroare si intra in mod avarie, motorul functionand doar la o fractiune din puterea lui maxima. Ca sa folosesti motorul fara Exup trebuie sa pacalesti ECU-ul sa creada ca acesta e acolo. E un montaj simplu pe care sunt sigur ca orice electronist decent poate sa-l realizeze in max. 2-3 ore. Spre deosebire de restul populatiei eu te sfatuiesc insa sa vezi care e problema cu Exup-ul si s-o rezolvi, nu doar sa elimini sistemul. Honda n-a asteptat 14 ani ca sa expire exclusivitatea Yamaha asupra sistemului[ brevetat de ei in anii 80] pentru a-l monta pe motoarele lor de top doar de florile marului. La un motor impins de turatie mare acest sistem mareste eficienta functionarii la ture si sarcini mici si imbunatateste progresivitatea si motricitatea la viteze mici. Fara el o sa ai o curba de putere mai mult sau mai putin ON and OFF. In plus iti va creste si consumul de combustibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoz1978 Postat Aprilie 20, 2013 Autor Share Postat Aprilie 20, 2013 daca nu-si face ciclul de initializare atunci cand pornesti motorul[ adica sa deschida clapeta maxim si apoi s-o inchida la loc, lucru care se si aude atunci cand pui contactul] inseamna ca e ceva in neregula cu el. In limp mode [adica mod de avarie] va ramane valva inchisa si nu-ti va dezvolta intreaga putere la turatii mari. Ca sa intelegi ce face Exup-ul asta [ care la Honda are alta denumire Exup numindu-se doar la Yamaha] gandeste-te ca colectorul de evacuare are o sectiune calculata sa-ti ofere cea mai buna evacuare in ture mari[ 10 si peste mii de ture] in schimb la ture mici evacuarea e prea libera si functionarea motorului nu e chiar optima. Valva respectiva iti modifica sectiunea de trecere a gazelor de la una minima [la ralanti si ture mici] la una maxima [in ture mari]. Deschiderea/inchiderea ei e comandata de ECU si actionarea propriu-zisa[mecanica] se face cu un motoras electric pas cu pas si doua cabluri. Ciclajul initial la pornire[ de care am vb la inceput] e facut de ECU la punerea contactului tocmai pentru a verifica functionarea comenzii electro-mecanice. Atunci cand ECU simte ceva in neregula se aprinde becul de eroare si intra in mod avarie, motorul functionand doar la o fractiune din puterea lui maxima. Ca sa folosesti motorul fara Exup trebuie sa pacalesti ECU-ul sa creada ca acesta e acolo. E un montaj simplu pe care sunt sigur ca orice electronist decent poate sa-l realizeze in max. 2-3 ore. Spre deosebire de restul populatiei eu te sfatuiesc insa sa vezi care e problema cu Exup-ul si s-o rezolvi, nu doar sa elimini sistemul. Honda n-a asteptat 14 ani ca sa expire exclusivitatea Yamaha asupra sistemului[ brevetat de ei in anii 80] pentru a-l monta pe motoarele lor de top doar de florile marului. La un motor impins de turatie mare acest sistem mareste eficienta functionarii la ture si sarcini mici si imbunatateste progresivitatea si motricitatea la viteze mici. Fara el o sa ai o curba de putere mai mult sau mai putin ON and OFF. In plus iti va creste si consumul de combustibil. Multumesc frumos pentru explicatie. Dupa cum am mai spus FI s-a aprins o singura data pe bord dupa ce inainte sa pornesc motocicleta acel *mecanic* a rotit cu mana de acel disc pe care trece cablul si l-a lasat in alta pozitie decat cea initiala. Vazand ca se aprinde FI am oprit motocicleta si a readus discul in pozitia initiala iar la urmatoarea pornire nu s-a mai aprins FI. Apoi am oprit din nou motorul si a rotit din nou discul cu mana dar de aceasta data mai putin. L-a lasat asa am pornit motocicleta si m-am uitat sa vad daca se intampla ceva cu cablurile. In momentul in care s-a auzit pompa de benzina a actionat si discul cu cablurile aducandu-le in pozitia initiala a pornit motocicleta si nu a mai aparut acel FI. Daca la pornire a actionat acele cabluri este posibil ca in ture mari sa nu functioneze??? De mers am mers cu motocicleta si la peste 10000 de ture dar nu am remarcat diferente fata de cum mergea innainte , insa in ture mici in localitate (pe la 50-60km/h) daca nu mai acceleram parca se infrana cam tare (fata de cum stiam eu). In cazul in care nu functioneaza corect la ture mari sau mici cum pot afla sigur. De aprins pe bord FI nu se mai aprinde. O sa merg la MyMoto Brasov probabil sa vad ce spun ei dar nu as vrea sa spuna ca trebuie inlocuit tot mecanismul numai de dragul de a castiga bani. Daca este nevoie clar o sa-l inlocuiesc dar as vrea sa stiu daca este asa sau nu innainte sa merg la ei. Da,corect.Romanul s-a nascut invatat.Dar scuza-ma,nu vreau sa dojenesc pe nimeni,nu sunt lupul moralist,dar omu are dreptate sa rada,pt ca tu si cu ne Pandele (sau cum il cheama pe mesterul cu ciocanul) ati comis-o rau. Inainte sa repari ceva trebuie sa intelegi cum functioneaza.Asta e lege.Insa voi ati incercat o reparatie tipic rom,da-i 2 ciocane,ca e slabit doar,sa stea acolo,"e bun,e boboc acum,altu moare si-asa n-are,etc" Trebuia inainte sa te apuci macar sa repari sa vezi,sa te documentezi ce e dracaria aia de pe esapament,ce rol are si cum functioneaza. Tu din descrierea pe care ai facut-o exup-ului,am inteles ca nu stii in continuare ce e ala,decum sa intelegi cum functioneaza. Nu are sens.Ca si lucru pt cultura ta generala,descarca manualul de pe net,uita-te ce si cum,documenteaza-te. Vezi aici (repet,ca si cultura generala,daca stii ce e,asta nu inseamna ca poti sa-l repari) http://en.wikipedia.org/wiki/EXUP Ca si sfat practic,asculta-l pe tng,dar du-o la cineva care totusi stie sa repare moto pt a-ti anula exup-ul. In concluzie,omul cand n-are de lucru isi face Am inteles dar se putea raspunde si frumos (liviu87dj sau MoederNuker) deoarece nu toti suntem mecanici iar cel la care am fost este motociclist de ani buni si mi-a spus ca este un simplu capac de protectie pentru axul care trece prin esapament si l-am crezut (gresala este a mea). Dar daca tot exista acest forum cred ca ar trebui ajutati cei care vin cu probleme aici mai ales daca nu se pricep. Spre exemplu jos palaria pentru TNG de fiecare data mi-a raspuns (chiar si pe mobil sau PM) indiferent de problemele pe care le-am avut (chiar daca pentru el probabil unele sunt banale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 20, 2013 Share Postat Aprilie 20, 2013 (editat) Daca ai cunostinte elementare de lb. engleza si un dictionar online deschis pt. termenii tehnici iei frumos manualul[ pe care-l gasesti pe manualedereparatie.com] si cu el deschis la sectiunea Exup executi pasii explicati acolo pentru diagnosticarea sistemului. Faptul ca acum ti se pare ca ai frana de motor mai pronuntata decat inainte de interventia brutala asupra sistemului ma face sa cred ca ceva s-a modificat cu functionarea lui. Cel mai probabil e blocat pe pozitia inchis, dar nu pot sa ma pronunt in necunostinta de cauza. O alta determinare usoara pe care poti s-o faci e sa pornesti motorul si in timp ce te uiti la axul supapapei pe colectorul de evacuare sa turezi motorul. Daca mecanismul functioneaza ar trebui sa vezi axul rotindu-se functie de turatie. Bafta! P.S. De asemenea neaparat sa verifici daca nu ai vreunul din cele doua cabluri rupte sau slabite. Ele actioneaza pe un mosor, unul pentru deschidere si celalalt pentru inchidere. Daca unul e rupt sau are joc excesiv supapa nu va mai fi antrenata decat intr-un sens. Editat Aprilie 20, 2013 de kyvacka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 20, 2013 Share Postat Aprilie 20, 2013 Eu cred ca acum de fapt a reparat exup-ul. Cu ciocanul, dar macar nu mai are joc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoz1978 Postat Aprilie 21, 2013 Autor Share Postat Aprilie 21, 2013 Am gasit manualul din ce am intelea din el se pare ca functioneaza normal. Am cautat pe youtube filmulete legat de exup si acolo din ce am vazut functiona si cu motocicleta pe liber. In cazul meu pe liber daca o turez nu actioneaza in schimb suspendata pe stander si bagata in viteza da. Este normal asa? Eu cred ca acum de fapt a reparat exup-ul. Cu ciocanul, dar macar nu mai are joc. Joc avea capacelul incercuit in poza si numai asupra lui s-a intervenit si da dupa cum am spus au fost doua lovituri de ciocan dar destul de finute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 21, 2013 Share Postat Aprilie 21, 2013 Am gasit manualul din ce am intelea din el se pare ca functioneaza normal. Am cautat pe youtube filmulete legat de exup si acolo din ce am vazut functiona si cu motocicleta pe liber. In cazul meu pe liber daca o turez nu actioneaza in schimb suspendata pe stander si bagata in viteza da. Este normal asa? Joc avea capacelul incercuit in poza si numai asupra lui s-a intervenit si da dupa cum am spus au fost doua lovituri de ciocan dar destul de finute. Banuiesc ca e ok. Poate va fi avand o intrare si pentru senzorul de liber ca sa nu actioneze cu motorul in gol, reducand astfel posibilitatea de supraturare etc. desi in mod normal intra limitatorul la turatia stabilita din fabrica. Oricum daca zici ca se misca treburile acolo eu zic sa-i faci cat mai multe verificari in mers . Cu alte cuvinte: Calareste-o in draci! asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoz1978 Postat Aprilie 21, 2013 Autor Share Postat Aprilie 21, 2013 Banuiesc ca e ok. Poate va fi avand o intrare si pentru senzorul de liber ca sa nu actioneze cu motorul in gol, reducand astfel posibilitatea de supraturare etc. desi in mod normal intra limitatorul la turatia stabilita din fabrica. Oricum daca zici ca se misca treburile acolo eu zic sa-i faci cat mai multe verificari in mers . Cu alte cuvinte: Calareste-o in draci! asfalt uscat! Multumesc pentru toate sfaturile asfalt uscat!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.