Sari la conținut

accident iuliu maniu 564 langa dep fructe legume


samicaa
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 89
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

XVS650... cum inteleg eu accidentul asta: (corecteaza-ma daca gresesc).

Intersectie. Tirul e pe o parte a intersectiei incadrat sa faca stanga, motociclistul pe partea opusa. Motociclistul nu e la semafor, urmeaza sa ajunga la semafor.

Tirul cauta o "portita" sa vireze la stanga, se uita la cei care vin de pe contrasens, i se pare ca exista loc.. se intelege oarecum din priviri cu cei din trafic sa-l lase sa se bage (nici nu are cum alfel) .. incepe manevra la stanga timp in care vine motocicleta din sens opus (cel cu prioritate) si se infige in el.

Corect?

 

Pai mi se pare.. penibil.. in mod normal un tir cand face manevra asta, in toate tarile civilizate "cere" oarecum permisiunea celor care au prioritate sa-l lase sa se bage.. de fapt nici nu cere, e o chestiune care se subantelege. Cand ajungi intr-o intersectie si vezi un tir care face manevra asta.. il lasi, ca oricum n-ai ce face si el oricum nu are cum sa o completeze daca nu-l lasa cineva... doar daca e pustiu.

Cum a reusit amicul tau sa nu-l vada si sa-i intuiasca manevra.. e greu de imaginat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mah, atata stupiditate ca pe forumul asta nu cred ca am intalnit nicaieri. Poate o sa fac un topic separat in care sa explic la ce ma refer pentru ca altfel s-ar putea considera ca am folosit cuvinte jignitoare.

 

Da, e mai neobisnuit sa te "pupi" cu un TIR, avand in vedere faptul ca are gabarit mare, deci se misca mai incet si nu poate trece neobservat.

 

Dar uite o situatie posibila

Presupun ca TIRul a virat stanga. Ca a avut loc, ca s-au oprit masinile sa ii faca loc e mai putin important. S-a pus TIRul in miscare si-a continuat traseul si cand sa intre in curtea depozitului sau unde vroia el sa se duca a pus o frana brusca. Practic ar fi fost in situatia in care capul (tractorul) era in afara drumului si coada (remorca) a ramas in mijlocul drumului si a blocat sensul de mers.

Motociclistul poate ca a vazut TIRul, a vazut ca se misca si a calculat, tinand cont de viteze si traiectorii, ca in momentul in care va ajunge langa TIR va putea sa il ocoleasca prin stanga. Dar daca TIRul a franat si a blocat toata banda de circulatie nu a mai putut sa-l ocoleasca asa cum si-a propus. Poate ca motociclistul a fost distras de alte chestii, poate ca a claxonat vre-un meltean in mod insistent, poate ca ala de pe banda alaturata a vrut sa se urce peste el, poate a vazut o gagica misto in fusta mini... putea fi orice. A scapat din vedere TIRul pentru o clipa, timp in care tiristul a si pus frana si i-a blocat drumul. Poate ca pe jos era praf sau tocmai trecuse o pisatoare din asta de la primarie care "spala" strazile si n-a putut sa franeze eficient

Pana la urma, chiar daca n-a reusit sa evite coliziunea, a reusit sa evite un accident mai grav. Daca era complet neatent probabil ca s-ar fi facut afis in fundu' TIRului.

 

Nu spun ca asa s-o fi intamplat si in realitate. Dar este un scenariu plauzibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..cre ca a avut si ghinion. Am luat si eu o tranta acum cativa ani din cauza unui tir. Mergea pe banda 1 , eu ajung in spatele lui. Vroiam sa fac dreapta la primul semafor (mai erau aprox 100 m ) asa ca am ramas pe banda 1. Am ajuns in spatele lui si am vazut ca da semnal sa faca dreapta pe o straduta laterala. Dau semnal stanga sa il depasesc si ma uit in oglinda sa nu vina ceva pe banda 2 . In secundele alea 2 cat m-am uitat in oglinda sa ma asigur pt banda 2, tiru a franat brusc ( probabil a vazut ca nu incapea) M-am trezit cu tiru in fata la cativa metri , franat + semi stoppie + un BUF pe asfalt. Consider ca vina a fost numa a mea si am invatat din asta pe viitor. Dar ...cateodata mai ai si ghinion. Ceasu rau , pisica neagra..etc Cateodata si o secunda , doua conteaza si pot face diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prietenii intotdeauna ne vor considera zei.

ce putem invata de aici ca pe 2 roti neatentia are un cost infinit mai mare decat pe 4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect, dar asta inseamna motociclismul,

din pacate libertatea celor 2 roti vine cu riscuri pe care multi le constientizeaza dupa evenimente, altii deloc (cei care nu mai sunt orintre noi)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

135 de cai pe doua roti in trafic prin oras - "ulciorul nu merge de multe ori la apa!" Cine vrea sa inteleaga bine, cine nu... da vina pe caini, albine, tiruri, etc... si plateste!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

135 de cai sau 35 de cai sau 200 este acelasi lucru cand nu ti se acorda prioritate sau cand iti iese un caine pe care nu-l mai poti evita, nu inteleg de unde atata frustrare, ori are prea muti cai ori este prea tanar sau de ce are pasagera. Eu zic sa-i impuscam in special pe cei cu mobre cu valente sport ca sa ramana pe soselele patriei numai motociclisti linistiti care nu depasesc 50 km pe ora in oras niciodata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

135 de cai sau 35 de cai sau 200 este acelasi lucru cand nu ti se acorda prioritate sau cand iti iese un caine pe care nu-l mai poti evita, nu inteleg de unde atata frustrare, ori are prea muti cai ori este prea tanar sau de ce are pasagera. Eu zic sa-i impuscam in special pe cei cu mobre cu valente sport ca sa ramana pe soselele patriei numai motociclisti linistiti care nu depasesc 50 km pe ora in oras niciodata

 

Se pare ca nu e nevoie sa ii impuscam... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica tu mergi mai repede de 50/ora in oras?????

Depinde de situatie, trafic, strada.....recunosc ma abat uneori de la reguli dar fara sa exagerez, dar tu esti sfant???? tu nu ai depasit limita de viteza diciodata????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Player1

Eu zic sa-i impuscam in special pe cei cu mobre cu valente sport ca sa ramana pe soselele patriei numai motociclisti linistiti care nu depasesc 50 km pe ora in oras niciodata

 

Se infig singuri in tiruri, e OK.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se infig singuri in tiruri, e OK.

 

Nu-i nevoie coane, circulatia tipca de oras nu-i iarta! Fa o statistica la vietile pierdute, un clasament... si vezi cine-i pe primul loc.

Daca mergeti pe doua roti cred ca sunteti constienti ca si voi va supuneti la aceleasi riscuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mergeti pe doua roti cred ca sunteti constienti ca si voi va supuneti la aceleasi riscuri

Si daca mergi pe strada, si bicicleta are doua roti... dar nu-i acelasi lucru! Surplusul de putere si viteza te baga in situatii fara iesire, apoi vi si spui ca nu sa asigurat conservarul la rachete. Cand ala intra in tine este clar vinovat, dar cand tu intrii ca berbecul intr-un tir fiindca nu ai in creier si varianta posibila de a nu fi vazut... este no comment. De ce trebuie sa te fereasca tot timpul altul?

Viteza pietonilor pe zebre este limitata si asta ii tine in viata, daca ei s-ar deplasa cu 50km/h nimeni nu i-ar putea evita... tu asta nu intelegi! Statistica nu depinde de mine sau de tine, este un factor matematic, o realitate... norocul tau si grija aluia pentru tine nu tin la nesfarsit! RIP-urile ce vor urma nu-ti ajuta familia inlacrimata si nu vor umple golul lasat de tine...

Mai mult, cunosc motociclisti care au scapat(bafta cu carul)... acum au trecut pe motoare mai mici si au multa grija de viata lor. De ce au facut asta?

 

Astazi inca mai poti schimba ceva in mentalitatea ta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie personal mi se pare gresit sa dam vina pe un singur factor. Intotdeauna sunt mai multi, nu este doar conservarul de vina, sau nisipul de pe jos sau puterea prea mare. Nici macar viteza daca stii sa o dozezi si s-o folosesti atunci cand e nevoie de ea.

Te-ai intrebat vreodata de ce se pot inmatricula motoare de peste 100cp? Daca tot SS-ul sau SBK-ul sunt pentru circuit? Legea e facuta in asa fel incat permite si unui habarnist sa se suie pe o masinarie ce-l depaseste, acum cu noile ajustari au lucrat la varsta de parca asta ar fi o dovada de maturitate/pricepere sau va scadea nr. accidentelor. Daca vor ceva cu adevarat insemnat atunci sa faca categoriile in functie de putere si sa se ceara re-examinarea cand vrei sa treci la treapta urmatoare. Adica nu-ti mai iei A-ul decat dupa o examinare corespunzatoare unui motor puternic: poligon, trafic, circuit.

Deja o dau in diverse :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca mergi pe strada, si bicicleta are doua roti... dar nu-i acelasi lucru! Surplusul de putere si viteza te baga in situatii fara iesire, apoi vi si spui ca nu sa asigurat conservarul la rachete. Cand ala intra in tine este clar vinovat, dar cand tu intrii ca berbecul intr-un tir fiindca nu ai in creier si varianta posibila de a nu fi vazut... este no comment. De ce trebuie sa te fereasca tot timpul altul?

Viteza pietonilor pe zebre este limitata si asta ii tine in viata, daca ei s-ar deplasa cu 50km/h nimeni nu i-ar putea evita... tu asta nu intelegi! Statistica nu depinde de mine sau de tine, este un factor matematic, o realitate... norocul tau si grija aluia pentru tine nu tin la nesfarsit! RIP-urile ce vor urma nu-ti ajuta familia inlacrimata si nu vor umple golul lasat de tine...

Mai mult, cunosc motociclisti care au scapat(bafta cu carul)... acum au trecut pe motoare mai mici si au multa grija de viata lor. De ce au facut asta?

 

Astazi inca mai poti schimba ceva in mentalitatea ta!

Se pare ca nu ai inteles mai nimic din ce am vrut sa scot in evidenta in postarile mele. In situatiile fara iesire de care vorbesti te afli atunci cand nu esti capabil sa previi si sa adaptezi viteza de deplasare in functie de trafic, crosabil umed, cu gropi, asfalt alunecos, linii de tramvai, vizibilitate etc. crede-ma poti sa intri in incurcatura la fel de usor si cu un motor de 250 cmc. Legat de mentalitatea mea stai tu linistit si vezi de a ta, mi se pare ca te grabesti cu acuzatiile fara sa ai detalii clare despre situatia accidentului

Mie personal mi se pare gresit sa dam vina pe un singur factor. Intotdeauna sunt mai multi, nu este doar conservarul de vina, sau nisipul de pe jos sau puterea prea mare. Nici macar viteza daca stii sa o dozezi si s-o folosesti atunci cand e nevoie de ea.

 

Te-ai intrebat vreodata de ce se pot inmatricula motoare de peste 100cp? Daca tot SS-ul sau SBK-ul sunt pentru circuit? Legea e facuta in asa fel incat permite si unui habarnist sa se suie pe o masinarie ce-l depaseste, acum cu noile ajustari au lucrat la varsta de parca asta ar fi o dovada de maturitate/pricepere sau va scadea nr. accidentelor. Daca vor ceva cu adevarat insemnat atunci sa faca categoriile in functie de putere si sa se ceara re-examinarea cand vrei sa treci la treapta urmatoare. Adica nu-ti mai iei A-ul decat dupa o examinare corespunzatoare unui motor puternic: poligon, trafic, circuit.

 

Deja o dau in diverse :)

In prima parte a postului din punctul meu de vedere ai perfecta dreptate dar a doua parte este discutabila (ti se pare greu sa fii mielusel cu 150cp la examen si cand iesi pe strada sa te crezi Rossi?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sa te crezi Rossi, nu-i bai, daca a trebuit sa dai trei teste ca sa poti lua permisul. Macar ai dovedit ca stii sa controlezi atelajul nu ca acum. Cum ar fi fost ca eu sa-mi iau un gixxer de 1000 sau motorul pus la misto in profil. Este ca eram bomba pe strazi? Nu ca n-as fi oricum dar aveam si potential explosiv mai mare :D

Cat de tare bagi mana in gaz nu poate nimeni sa controleze, tot ce se poate face este sa se ia toate masurile ca si stii ce sa faci cu masinaria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Player1

@AMAR: ... Si statistica vine si te musca de poponeata. Stii cine au cea mai mare rata de accidente soldate cu vatamari grave/deces? Tinerii intre 18 si 26 de ani pe motoare sport. Se leaga ceva acu?

Editat de Player1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@AMAR: ... Si statistica vine si te musca de poponeata. Stii cine au cea mai mare rata de accidente soldate cu vatamari grave/deces? Tinerii intre 18 si 26 de ani pe motoare sport. Se leaga ceva acu?

 

Nu ma musca deloc pentru ca nu intentionez sa contrazic statistica, in schimb nu pot sa pun cauza acestor accidente in carca motoarelor sport si mai degraba pe lipsa de experienta, teribilism etc. De asta spun modelul motocicletei nu are importanta, poti fi imprudent si de pe altfel de motoare daca asta iti este felul de a fi. Este de inteles ca tinerii sa fie atrasi de motoare sport, cand ai vrea sa fie atrasi de aceste modele la 50 de ani.

Dar de la discutiile avute mai sus si pana la a arunca cu c***t in fiecare nefericit care a suferit un accident pe un motor sport este cale lunga, mai bine aflati cauzele reale ale accidentului (nu doar presupuneri a diverselor capete luminate de pe acest forum) dupa care trageti concluzii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident!

 

Pai exista si o lege care postuleaza ca: daca un motociclist ajunge din pacate la rubrica accidente si se intampla sa-l cunoasca cineva care scrie pe forum, automat experienta sa motociclistica este mai mare sau egala cu suma experientelor celor care scriu pe acel topic.

 

E una din legile de baza ale motociclismului de internet, o stim toti.

Cea mai adevarata chestie...

Cum de altfel este adevarat si faptul ca toti comeneteaza,toti sunt corifei si spun cum ar fi evitat ei accidentul si cat de meseriasi sunt ca prevad totul si nimic nu li se poate intampla....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...