adi_mot Postat Mai 30, 2013 Share Postat Mai 30, 2013 Salut, De cateva zile am decis sa incerc sa rezolv singur problemele pe care le are GSXR-ul meu 600 SRAD din 1997. Repet am zis sa incerc. Ideea e urmatoarea. Motocicleta a fost pe perioada iernii la servisat. Schimbat ulei, curatat/sincronizat carburatoare, placute frana, cauciucuri, etc.. Toate astea au costat ceva banuti dar nu asta e problema acum.. Ideea e ca la prima iesire (DN - ploiesti cu intoarcere pe autostrada) am avut parte de o surpriza. Totul perfect pana am intrat pe autostrada, unde nu vroia nici in ruptul capului sa treaca de 140 km/h. In cele din urma, dupa ce am retrogradat in treapta 5 (zicandu-mi in sine ca ceva tot va trebui sa se intample), am simtit ca o explozie de putere si moto s-a dus direct in 200 km/h. Apoi m-am tot jucat cu ea facand sprinturi de la 130 la 200 km/h. Cand am ajuns in Bucuresti, am vazut ca relantiul era undeva in jurul valorii de 2500 rpm. Am umblat la surubul de reglaj, l-am stabilizat undeva pe la 1300-1400 si totul a fost OK. La vreo 2-3 sapt am zis sa mai fac o tura cu moto. Am pornit moto cu socul tras, am lasat-o un pic pana s-a incalzit. Dupa ce am bagat socul, am observat ca nu mai sta la relanti. Am zis ca poate nu mai are benzina calumea (fiind becul aprins) si am plecat spre benzinarie. Am alimentat am pornit si aceeasi treaba. Am mai marit relantiul, undeva pe la 2000 - 2500 ture. Am plecat, am ajuns unde trebuia, am parcat si am inceput sa ma joc la reglajul de relanti (surubul din partea stanga de dub carena, langa vasul de expansiune). Cum scadeam sub 2000 se oprea motorul. Alta chestie observata pe drumul de intoarcere este ca dupa ce opream la semafor, turatia statea la 2000 o perioada apoi incepea sa scada usor usor pana la 1200 - 1300. Mai ales daca miscam motorul sau apasam frana. Dupa ce am parcat am mai incercat o chestie. Am turat-o in gol. Se tureaza, apoi cand scad turatiile ramanea undeva in jurul valorii de 2000. Am impins mansonul de acceleratie spre capat, dar era la minin. Am apasat iar frana, am miscat ghidounul stanga/dreapta, am miscat moto in fata si in spate. La un moment dat scade usor turatia la 1200 - 1300. M-am gandit la cablurile de acceleratie, desi daca misc ghidonul nu se tureaza singura. In schimb daca misc cu mana unul dintre cele 2 cabluri de acceleratie, indiferent daca spre stanga sau spre dreapta moto incepe sa se tureze destul de serios. Banuiesc ca nu este normal sa se tureze la miscarea acelui cablu... Am sa le deconectez, o sa o pornesc si am sa vad daca sta sau nu la relanti. Si bineinteles in functie de necesitati, o sa le ung sau o sa le schimb. Acum intrebari: tot ceea ce am descris mai sus poate fi de la acel cablu? Trebuie sa mai verific si altceva? Alte cauze? Stiu ca cel mai bine ar fi sa o duc la mecanic, dar inainte de asta vreau sa verific eu cu mana mea tot ceea ce pot (rezumandu-ma la cunostintele mele in ale mecanicii care sunt egale aproape 0). Multumesc, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adir Postat Mai 30, 2013 Share Postat Mai 30, 2013 vezi sa nu-ti fi prins cablul de acceleratie undeva aiurea. am patit si eu tot dupa o revizie ca se tura ca dracu cand miscam ghidonul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
duduistul Postat Mai 30, 2013 Share Postat Mai 30, 2013 Am avut si eu un srad si am dat peste problema asta. La mine a fost ceva din instalatia electrica dar am ajuns cu el pana la schimbat garnitura de chiuloasa ,tacheti ,segmentat etc. vezi sa nu fie o problema mai serioasa decat cablul de acceleratie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
C devil Postat Mai 30, 2013 Share Postat Mai 30, 2013 verifica furtunasele de la rezervor sa nu fie infundate sau gatuite!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_mot Postat Mai 31, 2013 Autor Share Postat Mai 31, 2013 Multumesc frumos. O sa ma apuc de verificat. Sper sa fie cablu pana la urma... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Mai 31, 2013 Share Postat Mai 31, 2013 Probleme la furtunasele de rezervor,am avut 2 prieteni,unul cu gixxer de 750 si altul cu Busa aproximativ contemporane cu S-rad-ul (98-99),care au avut aceeiasi problema.Motorul o lua razna,se oprea in mers,etc,amandoi le-au vandut la preturi mici speriati de ce ar putea fi,si cand colo,erau niste prostii de furtunase proaste. Se prea poate ca problema sa fie comuna pe toate Suzuki-urile din acea perioada,pt ca e foarte probabil sa aiba aceleasi furtunase pe Busa si pe S-rad. Oricum,merita verificate si chiar inlocuite direct,sunt moca rau la pret. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_mot Postat Iunie 6, 2013 Autor Share Postat Iunie 6, 2013 Am inspectat cablurile.. Maneta de acceleratie nu avea niciun pic de joc (asa cum am inteles ca e normal), asa ca am reglat cablurile. I-am dat un joc cam de 2 mm. Am verificat si revenirea manetei la 0, cu ghidonul drept, spre stanga si spre dreapta. Totul OK. Am verificat filtru de aer care este curat ca lacrima. Dar in cutia lui (cea caare vine peste carburatoare) am gasit un pic de ulei cred... Nu avea gust de benzina. Era prelins un pic si pe prinderea cutiei de primul carburator. Cel de pe partea stanga a motocicletei (cum stai pe ea, in dreptul piciorului stang). Am pus la loc filtrul, am pornit motorul cu socul tras. L-am lasat un pic apoi l-am bagat la loc si surpriza... Motorul statea la relanti. L-am lasat pana s-a incalzit (100 gr.). Sta la relanti (aprox 1300 rpm), se tureaz frumos, dar la revenire se opreste in jurul valorii de 2000 rpm apoi dupa cateva momente incepe sa coboare incet la 1300 unde se stabilizeaza. Dupa ce am oprit motorul, investigand mai departe am descoperit ca furtunul care leaga rezervorul de carburatoare (cel cu filtru de benzina) are o intepatura pe unde curge benzina. O gaurica destul de mare ca benzina iesea din el sub forma unui jet. O sa schimb acel furtun. Aveti idei de unde este buba cu revenirea din turatii? Si ce e cu acel ulei in cutia filtrului de aer? (Nu am observat sa consume ulei). Multumesc, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 6, 2013 Share Postat Iunie 6, 2013 (editat) Uleiul e de la epurator, e normal, mai mult sau mai putin ... ce zici tu aici e semn de prea mult aer/aer fals. Verifica furtunele de vacuum si capacele lor, sa nu ai vreunul lipsa sau crapat. Editat Iunie 6, 2013 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_mot Postat Iunie 7, 2013 Autor Share Postat Iunie 7, 2013 Imi poti spune te rog care sunt furtunele de vacum? Cum le identific. Multumesc frumos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 7, 2013 Share Postat Iunie 7, 2013 Imi poti spune te rog care sunt furtunele de vacum? Cum le identific. Multumesc frumos. Ies din gatul de admisie al fiecarui carburator sau din motor in dreptul fiecarui gat de admisie, apoi se duc unde e nevoie ... vezi pe traseu sa nu fie crapate sau iesite de undeva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0sminel Postat Iunie 10, 2013 Share Postat Iunie 10, 2013 din ce stiu sradul nu are furtune expuse de vacum, sunt direct bagate in carburator si au niste tevi expuse ce duc la membrane.sa nu aibe gaturille de la admisie crapate si sa trga aer fals.cineva sa ma contrazica daca e exclusa varianta asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_mot Postat Iunie 11, 2013 Autor Share Postat Iunie 11, 2013 Salut, nu am gasit furtune de vacuum. M-am uitat si in manual si din ce am inteles eu singurele furtune de aer duc in cutia de la filtru de aer. Tot in manual am citit ca in locul furtunaselor sunt niste tevi micute cu suruburi de inchidere. Suruburi care la mine pareau stranse. Cel putin asa am inteles eu din manual. Oricum nu am fortat acele suruburi si nu le-am miscat pozitia. Am schimbat furtunul de benzina dintre rezervor si carburi precum si filtru de benzina. Furtunul vechi avea o gaura destul de maricica si pe la prinderea in coliere era mancat/taiat... M-am si speriat cand am scurs benzina din furtunul si filtrul vechi. Nisip si ceva mal/noroi. Oricum jeg la greu. Am pornit motorul si totul pare OK acum. L-am lasat sa ajunga pe la 90 grade. Acum sta la relanti, nu mai face figuri la revenirea din turatii. Dupa ploile astea care nu mai trec o sa ma plimb cu el sa vedem daca mai face vreo figura. Multumesc tuturor de sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dublu JACK Postat Iunie 11, 2013 Share Postat Iunie 11, 2013 problema ta cu revenirea intarziata a relantiului, este din carburatie....reglaje, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_mot Postat Iunie 11, 2013 Autor Share Postat Iunie 11, 2013 O sa vad ce se mai intampla cand o sa incep sa merg cu ea mai serios. Si eu m-am tot gandit la carburatie. Dar cand imi amintesc ca in februarie a fost facuta (curatat carburi, sincronizat...). Nu stiu cat de bine... Mai vad pe parcurs. Problemele astea nu se manifestau cand am scos motorul de la revizie, ci dupa cam 150 de km parcursi cu el.. Oricum multumesc pentru sfat.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vvraciu Postat August 16 Share Postat August 16 Salut , am aceeasi problema . Oare de la ce a fost ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pierrotlefou Postat August 16 Share Postat August 16 (editat) Acum 12 ore, vvraciu a spus: Salut , am aceeasi problema . Oare de la ce a fost ? Bravo... Așa se resuscitează un post. Au trecut "decât" 11 ani. Editat August 16 de pierrotlefou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.