Sari la conținut

instalarea lantului


Postări Recomandate

salutare,

m-am lovit dimineata de un raspuns implacabil asa ca m-am gandit sa deschid o discutie, ca poate imi argumenteaza cineva...

 

exista trei tipuri de inchidere a unui lant:

1. cu siguranta clip

2. cu siguranta nituibila

3. gata inchis

 

recunosc, cea mai vulnerabila metoda este cea cu clips, acesta se toceste si poate fi aruncat afara de noroi, crengi sau pietricele in cazul deplasarii pe offroad. pe strada... slabe sanse sa sara de pe lant, poate doar sa se toceasca din pricina alinierii defectuase a patinelor.

aceasta prima metoda este foarte rapida in cazul inlocuirii lantului in regim de urgenta.

 

a doua metoda, cea nituibila, este una din cele mai trainice metode. pentru a nu zdrobi oringurile se folosesc doua sarnulite sau placate de table ce se extrag dupa nituire. este eliminat riscul desprinderii accidentale a clipsului din variant 1 dar se pierde rapiditatea schimbarii lantlui in situatii de urgenta(vrei sa iti pui un pinion mai mic/mare in conditii de cursa)

 

variant 3 mi se pare o metoda de luat banii la fraeri. in loc sa dureze 10 minute si sa coste 50 ron tre' sa demontezi bascule motoretei si costa 250 lei. asta ca sa nu mai adaugam ca nu poti face nici o modificare de raport pinioane....

 

 

exista personae care sustin ca metoda 3 este cea mai buna si as vrea sa stiu cum argumenteaza.

 

personal am pierdut o singura data siguranta clip si inafara de mine mai stiu vreo 5 cazuri in mai bine de 10 ani de enduro. nu am rupt niciodata lantul de la siguranta. am vazut un singur caz in care s-a rupt boltul de la jumatate(defect de fabricare)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Daca vrei sa fii catolic, varianta 2 implica presa de lant. Cea clasica de la Louis costa 100 euro. Una profesionala stiu ca era sa imi arunce cafeaua pe monitor acum cativa ani.

Presupun ca tu ti-ai facut una, asa ca argumentul meu se rostogoleste spre cos. Dar, asa, for the fun or chatting. Si daca nu ti-ai facut, ci ti-ai cumparat-o, tu o pui la treaba des, nu ca mine, o data pe an in cel mai rau caz.

Am avut si eu cu clips pe Tenere. Nu a avut nici pe naiba. Imens de marele avantaj era ca scoteam lantul foarte repede, ca pe o curea, il spalam bine de tot prin toate cotloanele cu motorina si perii si il puneam la fel de repede inapoi.

Pe VFR nu stiu daca as rula linistit cu asa ceva. Paranoia mea, nu zic ca nu s-or face sau ca nu sunt bune/safe.

Am avut si gata capsate dar pe vremea Tenereului si la el imi intrasem in mana cu desfacutul basculei si suspensiei. Cel putin o data pe an curatam si ungeam toate angrenajele basculei si suspensiei, asa ca.

* Pe un motor de 120-140 kmh maxim as pune din nou clips. Mai ales pe unul enduro, unde curatatul lantului este reflex.

Ce ai zis tu cu schimbat pinioane / foi in timpul cursei nu stiam (nu am ajuns inca acolo) dar este iarasi un mare plus.

* Pe VFR - nituibil.

* Daca nu am incotro, iau si inchis. Mai curat si ung bascula, etc. Avantaj la ele ca stii ca sunt inchise de masini, deci, teoretic, flawless, dar na... nu atarna asa tare in alegerea lor dpmdv.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eh, asta cu presa e alta discutie... eu am doua ciocane, un set de dornuri si un flex pentru demontaj :))) cu presa pierd o groaza de timp si energie degeaba... cand s-a inventat nitul a fost batut cu ciocanul dar pentru esteticienii fitzosi s-a inventat presa.... alt aparat de luat banii la fraeri. au fost cazuri cand am nituit lantul cu doua pietre si ce sa vezi, stupoare, chiar a tinut :)))))))

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

De-asta am zis ca "daca vrei sa fii catolic".

Nasol cu pietrele prin zona Carasului unde este cam mult calcar :)))). Sa vezi cat cauti o piatra buna :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eh, asta cu presa e alta discutie... eu am doua ciocane, un set de dornuri si un flex pentru demontaj :))) cu presa pierd o groaza de timp si energie degeaba... cand s-a inventat nitul a fost batut cu ciocanul dar pentru esteticienii fitzosi s-a inventat presa.... alt aparat de luat banii la fraeri. au fost cazuri cand am nituit lantul cu doua pietre si ce sa vezi, stupoare, chiar a tinut :)))))))

eu zic ca poti stramba nitul daca-l bati cu ciocanul! ai grija! Presa creaza o deformare uniforma!

Apoi iti dai seama ca din lipsa de bani omul adapteaza, dar mecanica se face organizat cu scule adecvate.

Vorba aia: "Unde merge cu sarma nu te chinui cu colier".

 

Acum, daca producatorul livreaza cele 3 tipuri de lant, inseamna ca sunt fiabile in conditiile unei montari corespunzatoare; functie de ce recomanda producatorul motocicletei.

1.Cea mai rapid e cea cu clip. Am si eu pe Shadow la fel.

2.Dureaza putin mai mult sa nituiesti clema cu dispozitiv/presa.

3.Cu lantul inchis e cel mai peste mana, daca trebuie sa demontezi bascula spate, depinde de motocicleta, la shadow asa e.Cica iti da mai multa siguranta daca e inchis din "fabrica".

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cinci ani merg cu un XR650R pe strada, hartoape si prin padure...folosesc siguranta. Am rupt un lant sarind de pe o bordura, in Bucuresti. In urma inspectiei, am dedus ca zaua problematica era blocata. S-a rupt. Zaua de legatura n-avea nici pe dracu. Prefer zaua cu siguranta. (se verifica la fiecare spalare/gresare, daca nu mai des)
Am rupt siguranta acum vreo trei ani(cand o bagam, dupa o spalare). Am dat fuga la magazinut de piese de camion cu zaua si am gasit sigurante. Al dracu de greu de scos! Cred ca am prestat vreo 500 km cu ele.
b1.7_bn813.jpg



eu zic ca poti stramba nitul daca-l bati cu ciocanul! ai grija! Presa creaza o deformare uniforma! menghina mica si bila de rulment :D

Apoi iti dai seama ca din lipsa de bani omul adapteaza, dar mecanica se face organizat cu scule adecvate.

Vorba aia: "Unde merge cu sarma nu te chinui cu colier".

 

Acum, daca producatorul livreaza cele 3 tipuri de lant, inseamna ca sunt fiabile in conditiile unei montari corespunzatoare; functie de ce recomanda producatorul motocicletei.

1.Cea mai rapid e cea cu clip. Am si eu pe Shadow la fel.

2.Dureaza putin mai mult sa nituiesti clema cu dispozitiv/presa.

3.Cu lantul inchis e cel mai peste mana, daca trebuie sa demontezi bascula spate, depinde de motocicleta, la shadow asa e.Cica iti da mai multa siguranta daca e inchis din "fabrica".

Bafta.

Editat de Achile.v2.0
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am montat lanturi din fiecare variante.

Am presa de lant, am nituit si cu ciocanul, am pus si siguranta aia. Toate lanturile au tinut si nu au fost probleme.

Parerea mea e ca forta axiala pe nit este incomparabil mai mica decat forta transversala (forfecarea) astfel incat nitul ala nu o sa sara de acolo nici cu slujbe, fie ca e tinut pe loc de siguranta, fie ca e capuit.

Totusi, ca o parere pesonala, recomand lant intreg pentru vitezane (gen GSXR, R1 etc), lant nituit pentru stradale, enduro si lant cu siguranta pentru motoare mici (sub 600).

O fi bine, o fi rau, vom videa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la unele vitezane si la a mea lantul trece prin bascula, deci iese din calcul metoda lantului nitreg. sa zicem ca eu nu am vietzana, dar parca am vazut o poza cu o viezana candva cu o astfel de bascula. prin urmare inseamna ca lantul intreg nu aduce un plus valorificabil de siguranta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... si ciocanul este o scula profesionista daca sti sa o manuiesti cum trebuie. sa nu uitam ca sunt mai multe tipuri de ciocan....

 

personal consider ca iti trebuie muuulta forta si creer de trei grame ca sa poti stramba un nit de lant. unde mai pui ca nituirea unui lant nu inseamna sa te pui cu barosul de cinci kile pe el dar ma rog, unii prefera "scule profesionale" ca asa au vazut ei... pe net....

 

@achile: buna treaba cu zegher-urile alea, nu m-as fi gandit la solutia asta :)

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... si ciocanul este o scula profesionista daca sti sa o manuiesti cum trebuie. sa nu uitam ca sunt mai multe tipuri de ciocan....

acu ma iei la misto? sau cum? tipuri de ciocan etc!

Eu ma refeream strict la problema in discutie! geez... apoi si "piatra" poate fi "o scula profesionala daca sti sa o manuiesti cum trebuie", nu!

Bravos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acu ma iei la misto? sau cum? tipuri de ciocan etc!

Eu ma refeream strict la problema in discutie! geez... apoi si "piatra" poate fi "o scula profesionala daca sti sa o manuiesti cum trebuie", nu!

Bravos

:) nu te iau la misto, exista ciocane de greutati diferite, forme diferite si chiar destinate unor anumite operatiuni. nu te gandi la prostii ca nu am vrut sa jignesc pe nimeni.

bineinteles ca si piatra poate fi o scula profesionala, depinde de aplicatie si indemanarea mesterului. sa nu uitam ca piatra a fost scula primordiala, nu?!??

 

@performance: asa e maistre, sunt niste mizerii de nituri dar unora le place sa creada ca e tehnologie spatiala :))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna postare Performance S.,sa nu exageram cu presele minunate ca am vazut o gramada de proprietari care si-au spart niturile si presele, personal prefer dornul si ciocanu iar pentru mofturosi avem si prese profi.

Lanturile cu siguranta sunt dedicate anumitor utilaje,eu le montez za cu nituire sa nu fie probleme si sa zicem ca dintr-o mie de lanturi nituite unul a cedat de la nit atunci alegem lant inchis si avem probabilitate mai mica de avarie.Cu aceasta ocazie facem revizia la bascula,un simering,un rulment ceva si mai multi banuti in buzunar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna postare Performance S.,sa nu exageram cu presele minunate ca am vazut o gramada de proprietari care si-au spart niturile si presele, personal prefer dornul si ciocanu iar pentru mofturosi avem si prese profi. Pa' daca barosanii au dat fara sa gandeasca... E simplu...presa se duce daca nu polizezi niturile, inainte sa bagi presa la inaintare.

Lanturile cu siguranta sunt dedicate anumitor utilaje,eu le montez za cu nituire sa nu fie probleme si sa zicem ca dintr-o mie de lanturi nituite unul a cedat de la nit atunci alegem lant inchis si avem probabilitate mai mica de avarie.Cu aceasta ocazie facem revizia la bascula,un simering,un rulment ceva si mai multi banuti in buzunar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stulewa, eu am presa de la Louis. Pun pariu cu ce vrei tu ca schimb un lant mai rapid decat tine cu flexul si ciocanul.

Ultima oara am schimbat la un Transalp, acum 1 luna si ceva, a durat 20 de min cu tot cu scurtarea cu 2 zale a lantului nou. (era prea lung)

 

Presa pe care o am eu costa 35E la Louis si e foarte usor de folosit. Iti trebuie o cheie de 19 si una de 26. Cu ea scoti bolturi si tot cu ea presezi zaua de inchidere.

 

Eu sunt curios cum reusiti voi sa bagati uniform fateta zalei peste cele 2 nituri, fu.te-ti ciocane in ea asa pur si simplu? :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt curios cum reusiti voi sa bagati uniform fateta zalei peste cele 2 nituri, fu.te-ti ciocane in ea asa pur si simplu? :huh:

face click si gata :)

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

face click si gata :)

Ei .. face pwla. :lol:

Poate la lanturi de biciclete.

 

Despre asta vorbeam - fateta zalei, cea cu gauri, DID_rivet_master_link_detail_1_600.jpgnu intra cu mana in cele doua bolturi, trebuie impinsa simultan peste ambele.

Am facut asta si cu ciocanul, dar iese o mizerie, cand intra unul iese altul si tot asa, iar daca bati in mijloc o indoi.

Cu presa o bagi in 1 min dupa ce ai fixat-o pe pozitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ma Hulk. Cu 2 spituri bagi la bicicleta. Ca sa nu mai zic ca cu spitul o strangi inclinata si nu paralela cu cealalata.

 

Oricum imi racesc gura de pomana, cine n-a folosit o presa niciodata n-are cum sa inteleaga cat de simplu si curat merge.

 

Ca tot am zis mai sus, ultima oara m-am dus la garaj sa-mi iau motoreta era acolo colegu meu de garaj cu alt amic al lui ce abia isi luase un Transalp. Amandoi mestereau de zor sa scoata bascula pt ca nu reuseau sa desfaca lantul vechi. Colegul meu nu stia ca am presa de lant.

Pana mi-am incalzit motoreta si am fumat 2 tigari i-am schimbat aluia lantul cu presa apoi mi-am luat motoreta si m-am dus in treaba mea. Cum ziceam, treaba de 20 min.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BB are dreptate.

La lanturile care se nituiesc bolturile acea piesa este facuta sa intre greu,iar la cele cu siguranta intra usor.

Acea piesa are cota de presare pe bolturi.Este destul de greu sa bagi prin bataie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ma Hulk. Cu 2 spituri bagi la bicicleta. Ca sa nu mai zic ca cu spitul o strangi inclinata si nu paralela cu cealalata.

 

Oricum imi racesc gura de pomana, cine n-a folosit o presa niciodata n-are cum sa inteleaga cat de simplu si curat merge.

 

Ca tot am zis mai sus, ultima oara m-am dus la garaj sa-mi iau motoreta era acolo colegu meu de garaj cu alt amic al lui ce abia isi luase un Transalp. Amandoi mestereau de zor sa scoata bascula pt ca nu reuseau sa desfaca lantul vechi. Colegul meu nu stia ca am presa de lant.

Pana mi-am incalzit motoreta si am fumat 2 tigari i-am schimbat aluia lantul cu presa apoi mi-am luat motoreta si m-am dus in treaba mea. Cum ziceam, treaba de 20 min.

:alcy: pai da!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BB are dreptate.

La lanturile care se nituiesc bolturile acea piesa este facuta sa intre greu,iar la cele cu siguranta intra usor.

Acea piesa are cota de presare pe bolturi.Este destul de greu sa bagi prin bataie.

asa-i...intra destul de greu...cred ca o ora m-am chinuit sa bag zaua respectiva pe lant...am tot strans cu o cheie franceza o ora pana am reusit sa o pun..si am nituit-o frumos cu un ciocanel dinala de geamgiu...e treaba de sculptor..dureaza cam o ora...dar arata impecabil nituirea..;)ce presa si beshini..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presa pe care o am eu costa 35E la Louis si e foarte usor de folosit. Iti trebuie o cheie de 19 si una de 26. Cu ea scoti bolturi si tot cu ea presezi zaua de inchidere.

De asta ai tu?

http://www.louis.de/_308b32c461f6f2a487e704c4d84e85ef58/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10002792

 

Vreau sa imi iau si eu, dar am gasit la Polo asa ceva:

http://www.polo-motorrad.de/de/profi-kettenvernieter-und-trenner-124448.html

 

Si ma gandesc ca trusa asta se poate cumpara si din RO de la distribuitorii BGS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Cu ocazia asta, intreb si eu ceva: am descoperit ca din ce in ce mai multe zale s-au intepenit, in sensul ca in loc sa stea "intinse", aliniate cu celelalte, raman asezate intr-o pozitie intepenita, orientate in sus sau in jos fata de linia orizontala. Acum sunt 6 asemenea zale.

 

O fi grav? Trebuie oare schimbat lantul?

 

(isi pastreaza pozitia si dupa spalarea lantului si ungerea lui)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...