cr1s71 Postat August 4, 2013 Share Postat August 4, 2013 Salut dragi prieteni, mi se pare putin (e posibil de asemenea sa fie paranoia mea, sunt foarte paranoic cand vine vorba de motocicleta mea) ca f4i-ul meu parca consuma putin mai multa benzina ca de obicei (in jur de 7-7,5 mers prin oras destul de aglomerat, drumuri scurte de 3-4 km), iar cand o pornesc parca miroase a benzina (mai mult decat de obicei).Ce ar putea sa fie in conditiile in care bujiile si filtrul de aer le-am schimbat anul trecut prin toamna (tind sa cred ca a crescut consumul dupa ce am schimbat filtrul de aer, am pus un KN sport, deci cresterea consumului e evidenta) ?Sa fie nevoie de vreun reglaj la injectoare, eventual sa le curat ? De precizat este faptul ca din toamna trecuta nu am mai scos motocicleta la drum lung, am cam "omorat-o" prin oras, la turatii destul de mici (nu merg prea tare prin oras, respect in general limita de viteza).Vreo problema grava nu cred ca are, deoarece motocicleta se comporta normal, trage cum trebuie, nu face figuri, cu alte cuvinte merge perfect. Sa incerc sa o scot la drum lung si sa merg cu ea putin mai turata ?Va multumesc, asfalt uscat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 4, 2013 Share Postat August 4, 2013 Nu stiu dece ti se pare tie mare un consum de 7% sau chiar si peste, avand in vedere ca mergi prin Bucuresti. Iar referitor la mirosul de benzina, nu stiu ce sa cred. Salut , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 4, 2013 Share Postat August 4, 2013 Salut dragi prieteni, mi se pare putin (e posibil de asemenea sa fie paranoia mea, sunt foarte paranoic cand vine vorba de motocicleta mea) ca f4i-ul meu parca consuma putin mai multa benzina ca de obicei (in jur de 7-7,5 mers prin oras destul de aglomerat, drumuri scurte de 3-4 km), iar cand o pornesc parca miroase a benzina (mai mult decat de obicei). Ce ar putea sa fie in conditiile in care bujiile si filtrul de aer le-am schimbat anul trecut prin toamna (tind sa cred ca a crescut consumul dupa ce am schimbat filtrul de aer, am pus un KN sport, deci cresterea consumului e evidenta) ? Sa fie nevoie de vreun reglaj la injectoare, eventual sa le curat ? De precizat este faptul ca din toamna trecuta nu am mai scos motocicleta la drum lung, am cam "omorat-o" prin oras, la turatii destul de mici (nu merg prea tare prin oras, respect in general limita de viteza). Vreo problema grava nu cred ca are, deoarece motocicleta se comporta normal, trage cum trebuie, nu face figuri, cu alte cuvinte merge perfect. Sa incerc sa o scot la drum lung si sa merg cu ea putin mai turata ? Va multumesc, asfalt uscat ! Scoate furtunul de vacum de la regulatorul de benzina de pe rampa.Porneste motorul si vezi daca curge benzina pe teava regulatorului,daca da atunci s-a rupt membrana si trebuie inlocuit.Nu trebuie neglijata nici o sincronizare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat August 4, 2013 Share Postat August 4, 2013 (editat) Salut dragi prieteni, mi se pare putin (e posibil de asemenea sa fie paranoia mea, sunt foarte paranoic cand vine vorba de motocicleta mea) ca f4i-ul meu parca consuma putin mai multa benzina ca de obicei (in jur de 7-7,5 mers prin oras destul de aglomerat, drumuri scurte de 3-4 km), iar cand o pornesc parca miroase a benzina (mai mult decat de obicei). Ce ar putea sa fie in conditiile in care bujiile si filtrul de aer le-am schimbat anul trecut prin toamna (tind sa cred ca a crescut consumul dupa ce am schimbat filtrul de aer, am pus un KN sport, deci cresterea consumului e evidenta) ? Sa fie nevoie de vreun reglaj la injectoare, eventual sa le curat ? De precizat este faptul ca din toamna trecuta nu am mai scos motocicleta la drum lung, am cam "omorat-o" prin oras, la turatii destul de mici (nu merg prea tare prin oras, respect in general limita de viteza). Vreo problema grava nu cred ca are, deoarece motocicleta se comporta normal, trage cum trebuie, nu face figuri, cu alte cuvinte merge perfect. Sa incerc sa o scot la drum lung si sa merg cu ea putin mai turata ? Va multumesc, asfalt uscat ! N-are nici pe dracu. Pune filtru de aer OEM si fa consumul din nou. Vezi ce-ti iese. Editat August 4, 2013 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat August 4, 2013 Share Postat August 4, 2013 contrar miturilor injectia se sincronizeaza la fel de des ca si carburatia. verifica mai intai ce a spus TNG, ignora "sfatul" de dupa el si fa-i o sincronizare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 4, 2013 Share Postat August 4, 2013 (editat) N-are nici pe dracu. Pune filtru de aer OEM si fa consumul din nou. Vezi ce-ti iese. La modelul lui de moto, nu are nici un efect legat de consum ce tip de filtru aer foloseste,sport sau OEM. Timpi de injectie sunt aceiasi. Nici nu are sonda lambda sa poata influenta oarecum timpi de injectie. Editat August 4, 2013 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cr1s71 Postat August 4, 2013 Autor Share Postat August 4, 2013 Va multumesc frumos, o sa verific maine ce a spus TNG si revin cu concluziile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4mihai Postat August 4, 2013 Share Postat August 4, 2013 N-are nici pe dracu. Pune filtru de aer OEM si fa consumul din nou. Vezi ce-ti iese. Acelas lucru l am sezizat si eu cand aveam F4i, imediat dupa ce am pus filtru sport consumul a crescut cu 1l/100km. La modelul lui de moto, nu are nici un efect legat de consum ce tip de filtru aer foloseste,sport sau OEM. Timpi de injectie sunt aceiasi. Nici nu are sonda lambda sa poata influenta oarecum timpi de injectie. Interesant, in general nu vad cu ce te as putea contrazic, dar eu am constatat un consum mai mare imediat ce a fost montat un filtru sport. Astept si eu deznodamantul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 5, 2013 Share Postat August 5, 2013 (editat) Acelas lucru l am sezizat si eu cand aveam F4i, imediat dupa ce am pus filtru sport consumul a crescut cu 1l/100km. Interesant, in general nu vad cu ce te as putea contrazic, dar eu am constatat un consum mai mare imediat ce a fost montat un filtru sport. Astept si eu deznodamantul. Ma poti contrazice,dar cu detalii tehnice corecte. In conditia de fata avem un consum dat de harta de injectie pentru fiecare cilindru,treapta de viteza in parte,si o copensatie de ram-air ajustata de influenta a 3 senzori IAP (presiunea admosferica) IAT (temperatura aerului aspirat) ECT(temperatura interna a motorului) Cei 3 sensori sunt capabili sa modifice harta de benzina. Lucrul nou este filtrul de aer sport care este mai permisiv,deci mai mult aer in cilindri. Mai mult aer in cilindri nu influenteaza cu nimic nici cei 3 senzori,si nici harta de injectie...deci consumul nu poate fi modificat. Ar fi mers putin influentat daca ar fi avut sonda lambda,ea ar fi sesizat o concentratie de oxigen mai mare in esapament si ar fi inbogatit amestcul pentru 14.7 afr la relanti sau viteza de croaziera..singura conditie unde lamda narrow are influenta. Consumul poate fi influentat de : Defectiune senzorilor din sistemul de injectie Temperatura mediului ambiant Stilul de mers Desincronizarea clapetelor Trafic Altitudine Atitudine Editat August 5, 2013 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mkl Postat August 5, 2013 Share Postat August 5, 2013 Daca IAP masoara presiunea aerului la admisia in cilindru, un filtru mai permisiv o sa modifice aceasta valoare (o sa creasca presiunea sau o sa micsoreze vidul, cum vrei sa o iei tot aia e) influentand harta. Cu 1/100 mai lult?! daca-i asa, filtrul sport, fara alte modificari, e ce mai mare leapsa si ar trebui sa aiba topic lipicios la sectiunea service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat August 5, 2013 Share Postat August 5, 2013 IAP masoara presiunea atmosferica, deci e influentat de altitudine - a scris destul de clar TNG mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mkl Postat August 5, 2013 Share Postat August 5, 2013 E presiunea admosferica, dar in cutia filtrului, dupa filtru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexspd Postat August 5, 2013 Share Postat August 5, 2013 (editat) Ma poti contrazice,dar cu detalii tehnice corecte. In conditia de fata avem un consum dat de harta de injectie pentru fiecare cilindru,treapta de viteza in parte,si o copensatie de ram-air ajustata de influenta a 3 senzori IAP (presiunea admosferica) IAT (temperatura aerului aspirat) ECT(temperatura interna a motorului) Cei 3 sensori sunt capabili sa modifice harta de benzina. Lucrul nou este filtrul de aer sport care este mai permisiv,deci mai mult aer in cilindri. Mai mult aer in cilindri nu influenteaza cu nimic nici cei 3 senzori,si nici harta de injectie...deci consumul nu poate fi modificat. Ar fi mers putin influentat daca ar fi avut sonda lambda,ea ar fi sesizat o concentratie de oxigen mai mare in esapament si ar fi inbogatit amestcul pentru 14.7 afr la relanti sau viteza de croaziera..singura conditie unde lamda narrow are influenta. Consumul poate fi influentat de : Defectiune senzorilor din sistemul de injectie Temperatura mediului ambiant Stilul de mers Desincronizarea clapetelor Trafic Altitudine Atitudine multumim domn' profesor.. Editat August 5, 2013 de alexspd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 5, 2013 Share Postat August 5, 2013 Mai mult aer in cilindri nu influenteaza cu nimic nici cei 3 senzori,si nici harta de injectie...deci consumul nu poate fi modificat. Daca diferenta de aer nu este compensata cu diferenta de benzina pe masura, mobra poate sa merge sarac, si eficeinta scade. Sau gresesc? Motor are TPS sau are si un MAP/MAF? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 5, 2013 Share Postat August 5, 2013 (editat) Daca IAP masoara presiunea aerului la admisia in cilindru, un filtru mai permisiv o sa modifice aceasta valoare (o sa creasca presiunea sau o sa micsoreze vidul, cum vrei sa o iei tot aia e) influentand harta. Cu 1/100 mai lult?! daca-i asa, filtrul sport, fara alte modificari, e ce mai mare leapsa si ar trebui sa aiba topic lipicios la sectiunea service. Gresit! IAP masoara presiunea admosferica! Pozitia lui este in codita asa ca nu are nici o treaba cu ce se intampla in Air-box. Tu vorbesti de MAP senzor care masoara vacumul din cilindri,intre clapete si camera de ardere si asta doar cand clapetele sunt inchise(relanti) sau cand sunt deschise constant(croaziera) Dar dupa 10% deschidere acceleratie nu mai are nici un efect motorul trece in harta de TPS Daca diferenta de aer nu este compensata cu diferenta de benzina pe masura, mobra poate sa merge sarac, si eficeinta scade. Sau gresesc? Motor are TPS sau are si un MAP/MAF? Raspunsul este mai sus, si DA gresesti! In postul meu anterior am spus cand se poate intampla asta ...cand ai sonda lambda...iar modelul asta NU ARE! ( doar modelul de California) Si chiar daca are nu functionaeaza in "closed loop" "Closed loop" este doar pe sonde wideband lambda TPS functioneaza ca si coordonata fata de RPM pe harta de benzina. Deci nu are legatura cu ce se intampla in airbox. Cu respect TNG! PS Completare! F4I nici macar nu are IAP...este un sistem rudimentar de injectie. Editat August 5, 2013 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 5, 2013 Share Postat August 5, 2013 La orice sistem open-loop sunt folosite setari statice. Daca se schimba ceva in sistemul care este controlat, atunci poate sa apara o diferenta intre rezultatul dorit si rezultatul real. Depinde cum e realizat. Tocmai pentru asta exista closed-loop unde existe un feed-back pentru ajustari, ca sa fie redus eroarea intre o valoarea dorita si valoarea reala. Si cu sonda lambda de banda ingusta, procesul devine de tip closed loop, pentru ca exista un feed-back de la sonda. Cu o sinda lamba narrow band, sistemul oscileaza mereu in jur de lambda 1. O sonda wideband poate sa ofere un control fix pe lambda 1, sau oriunde vrei tu (mers un pic sarac pentru eficienta, sau un pic bogat pentru putere maxima). In cazul de fata, daca intre aer significant mai mult in cilindrii, iar timp de injectie ramana neschimbat, o sa rezulta un amestec mai sarac. Nu cunosc F4i, si vorbesc doar din perspectiv teoretic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat August 5, 2013 Share Postat August 5, 2013 Am si eu filtru K&N pe F4i. N-am sesizat nici modificarea consumului si nici miros de benzina dupa schimbarea filtrului. Tot K&N am si la masina, motorul nu are debitmetru, are MAP/ senzor de temperatura a aerului aspirat. Consumul a ramas identic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cr1s71 Postat August 5, 2013 Autor Share Postat August 5, 2013 Mirosul e ceva nou cred ... filtrul si bujiile le-am schimbat in toamna, am precizat asta pentru a exclude din start cele 2 variante. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 5, 2013 Share Postat August 5, 2013 La orice sistem open-loop sunt folosite setari statice. Daca se schimba ceva in sistemul care este controlat, atunci poate sa apara o diferenta intre rezultatul dorit si rezultatul real. Depinde cum e realizat. Tocmai pentru asta exista closed-loop unde existe un feed-back pentru ajustari, ca sa fie redus eroarea intre o valoarea dorita si valoarea reala. Si cu sonda lambda de banda ingusta, procesul devine de tip closed loop, pentru ca exista un feed-back de la sonda. Cu o sinda lamba narrow band, sistemul oscileaza mereu in jur de lambda 1. O sonda wideband poate sa ofere un control fix pe lambda 1, sau oriunde vrei tu (mers un pic sarac pentru eficienta, sau un pic bogat pentru putere maxima). In cazul de fata, daca intre aer significant mai mult in cilindrii, iar timp de injectie ramana neschimbat, o sa rezulta un amestec mai sarac. Nu cunosc F4i, si vorbesc doar din perspectiv teoretic. OK!Este cum spui tu!Eu ma retrag.Dar mai spun inca o data poate nu s-a inteles. F4I NU ARE SONDA LAMBDA! Cu respect TNG! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat August 5, 2013 Share Postat August 5, 2013 (editat) Esti sigur ca nu are? Eu vad pe net ca are... ba chiar s-au facut si niste eliminatoare pentru ele daca le elimini sa nu se aprinda becul pe bord.. http://www.ebay.com/itm/O2-OXYGEN-LAMBDA-SENSOR-ELIMINATOR-Honda-CBR-600-F-F4i-01-06-2001-2006-EL15-/330724503802 Zic si eu nu stiu.. nu-mi plac injectiile, de cand eram mic cred ca mi se trage... Editat August 5, 2013 de TM96UFO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat August 5, 2013 Share Postat August 5, 2013 Doar modelele pentru California si cele dupa 2005 care au si catalizator. Functioneaza doar in anumite regimuri, nu ca la masini. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat August 5, 2013 Share Postat August 5, 2013 Pai anuntul de pe ebay e din US si tocmai a spus TNG mai sus ca modelul de California are sonda lambda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat August 5, 2013 Share Postat August 5, 2013 (editat) Pai anuntul de pe ebay e din US si tocmai a spus TNG mai sus ca modelul de California are sonda lambda. Aha.. nu am zis ca nu stie, ca stie bine omul ce stie... doar mi se parea ciudat sa nu aibe.. si am cautat.. atata tot... Editat August 5, 2013 de TM96UFO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 5, 2013 Share Postat August 5, 2013 (editat) Am spus.... Doar modelul pentru California are. Scuze am postat dupa acelasi raspuns. Mai greu cu mobilul. Editat August 5, 2013 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mkl Postat August 5, 2013 Share Postat August 5, 2013 (editat) Ce-ti e si cu denumirile astea. IAP este denumumirea pe care o foloseste Suzuki pentru MAP, sunt acelasi lucru, cu acelasi rol si se conecteaza in acelasi loc. Corect spus este MAP, cel putin dupa SAE. Si in continuare imi sustin parerea, daca este un senzor dupa filtru, sa-l denumim generic "X", el va fi influentat de permeabilitatea filtrului. Dar daca asta este rezultatul, adica o crestere serioasa a consumului, fara spor de putere, in absenta unei remapari /jetari (dupa caz) filtrul sport e frectie. Pana la urma astea-s discutii pe langa subiect, OP tre sa faca ce-ai zis tu in primul raspus. Editat August 5, 2013 de mkl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.