Sari la conținut

F4i miros benzina.


Postări Recomandate

Salut dragi prieteni, mi se pare putin (e posibil de asemenea sa fie paranoia mea, sunt foarte paranoic cand vine vorba de motocicleta mea) ca f4i-ul meu parca consuma putin mai multa benzina ca de obicei (in jur de 7-7,5 mers prin oras destul de aglomerat, drumuri scurte de 3-4 km), iar cand o pornesc parca miroase a benzina (mai mult decat de obicei).
Ce ar putea sa fie in conditiile in care bujiile si filtrul de aer le-am schimbat anul trecut prin toamna (tind sa cred ca a crescut consumul dupa ce am schimbat filtrul de aer, am pus un KN sport, deci cresterea consumului e evidenta) ?
Sa fie nevoie de vreun reglaj la injectoare, eventual sa le curat ? De precizat este faptul ca din toamna trecuta nu am mai scos motocicleta la drum lung, am cam "omorat-o" prin oras, la turatii destul de mici (nu merg prea tare prin oras, respect in general limita de viteza).
Vreo problema grava nu cred ca are, deoarece motocicleta se comporta normal, trage cum trebuie, nu face figuri, cu alte cuvinte merge perfect.

Sa incerc sa o scot la drum lung si sa merg cu ea putin mai turata ?

Va multumesc, asfalt uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Nu stiu dece ti se pare tie mare un consum de 7% sau chiar si peste, avand in vedere ca mergi prin Bucuresti. Iar referitor la mirosul de benzina, nu stiu ce sa cred.

Salut ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut dragi prieteni, mi se pare putin (e posibil de asemenea sa fie paranoia mea, sunt foarte paranoic cand vine vorba de motocicleta mea) ca f4i-ul meu parca consuma putin mai multa benzina ca de obicei (in jur de 7-7,5 mers prin oras destul de aglomerat, drumuri scurte de 3-4 km), iar cand o pornesc parca miroase a benzina (mai mult decat de obicei).

Ce ar putea sa fie in conditiile in care bujiile si filtrul de aer le-am schimbat anul trecut prin toamna (tind sa cred ca a crescut consumul dupa ce am schimbat filtrul de aer, am pus un KN sport, deci cresterea consumului e evidenta) ?

Sa fie nevoie de vreun reglaj la injectoare, eventual sa le curat ? De precizat este faptul ca din toamna trecuta nu am mai scos motocicleta la drum lung, am cam "omorat-o" prin oras, la turatii destul de mici (nu merg prea tare prin oras, respect in general limita de viteza).

Vreo problema grava nu cred ca are, deoarece motocicleta se comporta normal, trage cum trebuie, nu face figuri, cu alte cuvinte merge perfect.

Sa incerc sa o scot la drum lung si sa merg cu ea putin mai turata ?

 

Va multumesc, asfalt uscat !

Scoate furtunul de vacum de la regulatorul de benzina de pe rampa.Porneste motorul si vezi daca curge benzina pe teava regulatorului,daca da atunci s-a rupt membrana si trebuie inlocuit.

Nu trebuie neglijata nici o sincronizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut dragi prieteni, mi se pare putin (e posibil de asemenea sa fie paranoia mea, sunt foarte paranoic cand vine vorba de motocicleta mea) ca f4i-ul meu parca consuma putin mai multa benzina ca de obicei (in jur de 7-7,5 mers prin oras destul de aglomerat, drumuri scurte de 3-4 km), iar cand o pornesc parca miroase a benzina (mai mult decat de obicei).

Ce ar putea sa fie in conditiile in care bujiile si filtrul de aer le-am schimbat anul trecut prin toamna (tind sa cred ca a crescut consumul dupa ce am schimbat filtrul de aer, am pus un KN sport, deci cresterea consumului e evidenta) ?

Sa fie nevoie de vreun reglaj la injectoare, eventual sa le curat ? De precizat este faptul ca din toamna trecuta nu am mai scos motocicleta la drum lung, am cam "omorat-o" prin oras, la turatii destul de mici (nu merg prea tare prin oras, respect in general limita de viteza).

Vreo problema grava nu cred ca are, deoarece motocicleta se comporta normal, trage cum trebuie, nu face figuri, cu alte cuvinte merge perfect.

Sa incerc sa o scot la drum lung si sa merg cu ea putin mai turata ?

 

Va multumesc, asfalt uscat !

N-are nici pe dracu.

Pune filtru de aer OEM si fa consumul din nou. Vezi ce-ti iese.

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are nici pe dracu.

Pune filtru de aer OEM si fa consumul din nou. Vezi ce-ti iese.

La modelul lui de moto, nu are nici un efect legat de consum ce tip de filtru aer foloseste,sport sau OEM.

Timpi de injectie sunt aceiasi.

Nici nu are sonda lambda sa poata influenta oarecum timpi de injectie.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are nici pe dracu.

Pune filtru de aer OEM si fa consumul din nou. Vezi ce-ti iese.

Acelas lucru l am sezizat si eu cand aveam F4i, imediat dupa ce am pus filtru sport consumul a crescut cu 1l/100km.

 

La modelul lui de moto, nu are nici un efect legat de consum ce tip de filtru aer foloseste,sport sau OEM.

Timpi de injectie sunt aceiasi.

Nici nu are sonda lambda sa poata influenta oarecum timpi de injectie.

Interesant, in general nu vad cu ce te as putea contrazic, dar eu am constatat un consum mai mare imediat ce a fost montat un filtru sport. Astept si eu deznodamantul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acelas lucru l am sezizat si eu cand aveam F4i, imediat dupa ce am pus filtru sport consumul a crescut cu 1l/100km.

 

Interesant, in general nu vad cu ce te as putea contrazic, dar eu am constatat un consum mai mare imediat ce a fost montat un filtru sport. Astept si eu deznodamantul.

Ma poti contrazice,dar cu detalii tehnice corecte.

In conditia de fata avem un consum dat de harta de injectie pentru fiecare cilindru,treapta de viteza in parte,si o copensatie de ram-air ajustata de influenta a 3 senzori

IAP (presiunea admosferica)

IAT (temperatura aerului aspirat)

ECT(temperatura interna a motorului)

Cei 3 sensori sunt capabili sa modifice harta de benzina.

Lucrul nou este filtrul de aer sport care este mai permisiv,deci mai mult aer in cilindri.

Mai mult aer in cilindri nu influenteaza cu nimic nici cei 3 senzori,si nici harta de injectie...deci consumul nu poate fi modificat.

Ar fi mers putin influentat daca ar fi avut sonda lambda,ea ar fi sesizat o concentratie de oxigen mai mare in esapament si ar fi inbogatit amestcul pentru 14.7 afr la relanti sau viteza de croaziera..singura conditie unde lamda narrow are influenta.

 

Consumul poate fi influentat de :

Defectiune senzorilor din sistemul de injectie

Temperatura mediului ambiant

Stilul de mers

Desincronizarea clapetelor

Trafic

Altitudine

Atitudine :peace:

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca IAP masoara presiunea aerului la admisia in cilindru, un filtru mai permisiv o sa modifice aceasta valoare (o sa creasca presiunea sau o sa micsoreze vidul, cum vrei sa o iei tot aia e) influentand harta.

 

Cu 1/100 mai lult?! daca-i asa, filtrul sport, fara alte modificari, e ce mai mare leapsa si ar trebui sa aiba topic lipicios la sectiunea service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:10:



Ma poti contrazice,dar cu detalii tehnice corecte.

In conditia de fata avem un consum dat de harta de injectie pentru fiecare cilindru,treapta de viteza in parte,si o copensatie de ram-air ajustata de influenta a 3 senzori

IAP (presiunea admosferica)

IAT (temperatura aerului aspirat)

ECT(temperatura interna a motorului)

Cei 3 sensori sunt capabili sa modifice harta de benzina.

Lucrul nou este filtrul de aer sport care este mai permisiv,deci mai mult aer in cilindri.

Mai mult aer in cilindri nu influenteaza cu nimic nici cei 3 senzori,si nici harta de injectie...deci consumul nu poate fi modificat.

Ar fi mers putin influentat daca ar fi avut sonda lambda,ea ar fi sesizat o concentratie de oxigen mai mare in esapament si ar fi inbogatit amestcul pentru 14.7 afr la relanti sau viteza de croaziera..singura conditie unde lamda narrow are influenta.

 

Consumul poate fi influentat de :

Defectiune senzorilor din sistemul de injectie

Temperatura mediului ambiant

Stilul de mers

Desincronizarea clapetelor

Trafic

Altitudine

Atitudine :peace:

multumim domn' profesor..

Editat de alexspd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai mult aer in cilindri nu influenteaza cu nimic nici cei 3 senzori,si nici harta de injectie...deci consumul nu poate fi modificat.

Daca diferenta de aer nu este compensata cu diferenta de benzina pe masura, mobra poate sa merge sarac, si eficeinta scade. Sau gresesc?

Motor are TPS sau are si un MAP/MAF?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca IAP masoara presiunea aerului la admisia in cilindru, un filtru mai permisiv o sa modifice aceasta valoare (o sa creasca presiunea sau o sa micsoreze vidul, cum vrei sa o iei tot aia e) influentand harta.

 

Cu 1/100 mai lult?! daca-i asa, filtrul sport, fara alte modificari, e ce mai mare leapsa si ar trebui sa aiba topic lipicios la sectiunea service.

Gresit!

IAP masoara presiunea admosferica!

Pozitia lui este in codita asa ca nu are nici o treaba cu ce se intampla in Air-box.

Tu vorbesti de MAP senzor care masoara vacumul din cilindri,intre clapete si camera de ardere si asta doar cand clapetele sunt inchise(relanti) sau cand sunt deschise constant(croaziera) Dar dupa 10% deschidere acceleratie nu mai are nici un efect motorul trece in harta de TPS

 

Daca diferenta de aer nu este compensata cu diferenta de benzina pe masura, mobra poate sa merge sarac, si eficeinta scade. Sau gresesc?

Motor are TPS sau are si un MAP/MAF?

Raspunsul este mai sus, si DA gresesti!

 

In postul meu anterior am spus cand se poate intampla asta ...cand ai sonda lambda...iar modelul asta NU ARE! ( doar modelul de California)

Si chiar daca are nu functionaeaza in "closed loop"

"Closed loop" este doar pe sonde wideband lambda

TPS functioneaza ca si coordonata fata de RPM pe harta de benzina.

Deci nu are legatura cu ce se intampla in airbox.

 

 

Cu respect TNG!

 

PS Completare!

F4I nici macar nu are IAP...este un sistem rudimentar de injectie.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La orice sistem open-loop sunt folosite setari statice. Daca se schimba ceva in sistemul care este controlat, atunci poate sa apara o diferenta intre rezultatul dorit si rezultatul real.

Depinde cum e realizat. Tocmai pentru asta exista closed-loop unde existe un feed-back pentru ajustari, ca sa fie redus eroarea intre o valoarea dorita si valoarea reala. Si cu sonda lambda de banda ingusta, procesul devine de tip closed loop, pentru ca exista un feed-back de la sonda. Cu o sinda lamba narrow band, sistemul oscileaza mereu in jur de lambda 1. O sonda wideband poate sa ofere un control fix pe lambda 1, sau oriunde vrei tu (mers un pic sarac pentru eficienta, sau un pic bogat pentru putere maxima).

 

In cazul de fata, daca intre aer significant mai mult in cilindrii, iar timp de injectie ramana neschimbat, o sa rezulta un amestec mai sarac. Nu cunosc F4i, si vorbesc doar din perspectiv teoretic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu filtru K&N pe F4i. N-am sesizat nici modificarea consumului si nici miros de benzina dupa schimbarea filtrului.

Tot K&N am si la masina, motorul nu are debitmetru, are MAP/ senzor de temperatura a aerului aspirat. Consumul a ramas identic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La orice sistem open-loop sunt folosite setari statice. Daca se schimba ceva in sistemul care este controlat, atunci poate sa apara o diferenta intre rezultatul dorit si rezultatul real.

Depinde cum e realizat. Tocmai pentru asta exista closed-loop unde existe un feed-back pentru ajustari, ca sa fie redus eroarea intre o valoarea dorita si valoarea reala. Si cu sonda lambda de banda ingusta, procesul devine de tip closed loop, pentru ca exista un feed-back de la sonda. Cu o sinda lamba narrow band, sistemul oscileaza mereu in jur de lambda 1. O sonda wideband poate sa ofere un control fix pe lambda 1, sau oriunde vrei tu (mers un pic sarac pentru eficienta, sau un pic bogat pentru putere maxima).

 

In cazul de fata, daca intre aer significant mai mult in cilindrii, iar timp de injectie ramana neschimbat, o sa rezulta un amestec mai sarac. Nu cunosc F4i, si vorbesc doar din perspectiv teoretic.

OK!Este cum spui tu!Eu ma retrag.

Dar mai spun inca o data poate nu s-a inteles.

F4I NU ARE SONDA LAMBDA!

 

Cu respect TNG!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti sigur ca nu are? Eu vad pe net ca are... ba chiar s-au facut si niste eliminatoare pentru ele daca le elimini sa nu se aprinda becul pe bord..

http://www.ebay.com/itm/O2-OXYGEN-LAMBDA-SENSOR-ELIMINATOR-Honda-CBR-600-F-F4i-01-06-2001-2006-EL15-/330724503802

Zic si eu nu stiu.. nu-mi plac injectiile, de cand eram mic cred ca mi se trage...

Editat de TM96UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai anuntul de pe ebay e din US si tocmai a spus TNG mai sus ca modelul de California are sonda lambda.

Aha.. nu am zis ca nu stie, ca stie bine omul ce stie... :) doar mi se parea ciudat sa nu aibe.. si am cautat.. atata tot... :)

Editat de TM96UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-ti e si cu denumirile astea. IAP este denumumirea pe care o foloseste Suzuki pentru MAP, sunt acelasi lucru, cu acelasi rol si se conecteaza in acelasi loc. Corect spus este MAP, cel putin dupa SAE.

Si in continuare imi sustin parerea, daca este un senzor dupa filtru, sa-l denumim generic "X", el va fi influentat de permeabilitatea filtrului. Dar daca asta este rezultatul, adica o crestere serioasa a consumului, fara spor de putere, in absenta unei remapari /jetari (dupa caz) filtrul sport e frectie.

 

Pana la urma astea-s discutii pe langa subiect, OP tre sa faca ce-ai zis tu in primul raspus.

Editat de mkl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...