aditorpan Postat August 7, 2013 Share Postat August 7, 2013 Sfarsit de Iulie, in sfarsit vacanta. Ma trezesc dintr-o data in fata unei saptamani libere de program, in consecinta m-am hotarat s-o "aranjez" in stilul meu, adica cu un raid solo in on regim de offroad. Am ales Albania deoarece zarisem cate ceva pe advrider.com si mi-a starnit suficient de mult interesul incat sa dau o fuga pana acolo. Decizia am luat-o pe loc si dupa o zi de consultat hartile satelitare si ceea ce mai am prin sertare de la raidurile anterioare eram la granita Muntenegru - Albania. Dupa traversarea Serbia si Muntenegru pe asfalt nesfarsit si dupa trecerea formalitatilor (se cere pasaport si atat) am intrat in Albania cu pofta de macadam, ceea ce am si gasit din plin poza e facuta la 10m dupa bariera Cum intrarea a fost extrem de "apetisanta" am intrat plin de speranta ca voi gasi locuri pastrate si voi avea parte de o experienta interesanta. asta a si fost, inca una peste toate asteptarile, Albania este fabuloasa pentru iubitorii de offroad, insa n-o recomand incepatorilor in ale offroadului. Cauza ? Nu atat pantele uneori destul de grele, drumurile extrem de inguste si marginite de prapastii de peste 100 de metrii, soferii complet nebuni albanezi, cat nesfarsitele portiuni de piatra mare, ascutita netasata care iti rupe mainile dupa cateva zeci de km, eu am facut peste 100 de km in regimul asta si am simtit, asta in conditiile in care am multe zeci de mii de km in regim de macadam la activ. O alta problema a fost si caldura de peste 40 de grade ceea ce a necesitat o hidratare adecvata pentru preintampinarea desidratarii. In rest ... peisajele montane sunt de vis, oamenii (muntenii) sunt prietenosi - am si campat in gospodariile lor peste noapte, preturi mai mult decat decente si repet, peisajele sunt absolut spectaculoase! Cum imaginile redau mai bine decat cuvintele ceea ce am descoperit va las sa le savurati. - prima vale din Albania Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat August 7, 2013 Share Postat August 7, 2013 (editat) Din poze nu imi dau seama: Ce cutii ai pe moto? Au rezistat in regim de off-road? Sau ti-au creeat ceva probleme? Intreb asta pentru ca vad top case-ul legat cu o sfoara ... Editat August 7, 2013 de robertkiran Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aditorpan Postat August 7, 2013 Autor Share Postat August 7, 2013 (editat) Si continuarea pozelor de pe traseu: Din poze nu imi dau seama: Ce cutii ai pe moto? Au rezistat in regim de off-road? Sau ti-au creeat ceva probleme? Intreb asta pentru ca vad top case-ul legat cu o curea ... Cutiile sunt made in Ovi Moto, un tip meserias din Baia mare care le face. Au rezistat impecabil si credema... au fost megasolicitate In gasesti pe Facebook Prezentarea in continuare a traseului in poze va continua in scurt timp. Editat August 7, 2013 de aditorpan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aditorpan Postat August 7, 2013 Autor Share Postat August 7, 2013 Ca si distante am condus zilnic peste 100 de km in regim de offroad, in unele portiuni chiar am avut de furca cu drumul si soferii kamikaze albanezi, soferi pe care i-am intalnit doar pe anumite portiuni, in altele mergand zeci de km fara sa intalnesc pe nimeni. Noaptea am dormit in cort in curtea localnicilor care sunt extrem de amabili. Ca pret, un loc de cort pe noapte m-a costat 2 euro . Un mare impediment a fost caldura de peste 40 de grade, in unele vai inchise cu bine peste 40, insa am mers de-a lungul unor cursuri de apa ceea ce mi-a asigurat hidratarea necesara. Cum se vede in poze am calarit o Yamaha XT660Z Tenere an 2010 care desi a suferit putin de caldura (au mers ventilatoarele de racire destul de mult), a facut fata cu succes. Ca anvelope folosite: fata Mitas E07 si spate Heidenau Scout, aici am simtit lipsa Mitas-ului E09 care-l folosesc in mod normal pe offroad pe forestierele patriei, insa cu reglarea in permanenta a presiunii in roata m-am descurcat rezonabil si cu Hainenau. Si o alta tura de poze: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aditorpan Postat August 7, 2013 Autor Share Postat August 7, 2013 Am avut la mine pe langa aparatul foto si o camera GoPro insa datorita faptului ca nu sunt priceput pe domeniul editarii video, filmul despre Albania va mai intarzia putin asa incat mai pun un rand de poze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat August 7, 2013 Share Postat August 7, 2013 Prezentarea in continuare a traseului . Foarte frumoase locuri! In ce priveste traseul, in ce zona ai fost? Cumva in N-V, in muntii Teth? Daca da, ai interferat cu zona Kosovo, aflata la granita respectiva? Inca o rugaminte: poti marca pe o harta traseul tau? Bravo pentru tura asta misto! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aditorpan Postat August 7, 2013 Autor Share Postat August 7, 2013 (editat) Foarte frumoase locuri! In ce priveste traseul, in ce zona ai fost? Cumva in N-V, in muntii Teth? Daca da, ai interferat cu zona Kosovo, aflata la granita respectiva? Inca o rugaminte: poti marca pe o harta traseul tau? Bravo pentru tura asta misto! Da, traseul a fost in zona montana de NV a Albaniei si am trecut pe prima traversare (am facut 3) prin Teth. Am sa fac si am sa postez o harta completa a traseului. Am facut in asa fel incat sa nu interferez cu Kosovo desi multi mi-au spus ca nu sunt probleme, din discutii cu altii m-au sfatuit ca e mai bine sa-l ocolesc. Fiind singur in calatoria asta am ales sa nu risc nimic. In cosecinta am intrat prin Muntenegru si am facut buclele in interiorul Albaniei din care am iesit prin partea sudica cu scopul de a sta cateva zile la bere si baie pe malul muntenegrean al Adriaticii in zona Budva ceea ce am si facut. Dupa caldura si praful inghitit, 3 zile de baie m-au revigorat complet pentru drumul de intoarcere Editat August 7, 2013 de aditorpan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat August 7, 2013 Share Postat August 7, 2013 Am sa fac si am sa postez o harta completa a traseului. Super! (cand ai tu timp, normal). Anul trecut am trecut si eu pe-aproape, insa tocmai drumurile proaste m-au tinut departe sa intru in munte, din pacate nu am o motocicleta potrivita pentru drumul rau si nici abilitati off road. Totusi, uneori mai ma uit pe harta si pozele postate acum de tine ma conving sa fac din doua, macar una: - fie sa-mi schimb motocicleta, fie sa intru cat se poate merge pe asfalt (fie el si gaurit) sau pe macadam sau pietris batatorit, unde cat de cat merge si mobra mea... Pe harta, drumurile SH20, 42, 21 si 22 sunt marcate ca drumuri bune, asa este? http://goo.gl/maps/yN0Xo Eu am fost pe SH 1 si zonele proaspat asfaltate impecabil alternau cu pietris gol, pe sute de metri. Poate ca de-atunci au ispravit drumul.... Dar as fi curios daca macar SH 42, pe directia Dedaj-Makaj-Theth poate fi abordat si cu o motocicleta obisnuita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aditorpan Postat August 7, 2013 Autor Share Postat August 7, 2013 (editat) SH42, nici vorba sa te bagi cu una de strada, la inceput e asfalt (pe vreo 15km) pana incepe urcarea, urmeaza o portiune de vreo 5 km in care se lucreaza la consolidarea marginilor (probabil in viitor o va asfalta), dupa care brusc dai de serpentine cu macadam si diferente de nivel. mergi maxim pana la Makaj, In nici un caz nu m-as baga cu ceva de strada acolo. Desi din toate traversarile SH 42 a fost cea mai lejera, are si ea portiuni cu piatra mare instabila, pante, etc., mergi maxim pana in Makaj, plus ca la din Teth trebuie sa faci cale intoarsa, continuarea buclei e doar pentru enduro. Editat August 7, 2013 de aditorpan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat August 7, 2013 Share Postat August 7, 2013 Am facut in asa fel incat sa nu interferez cu Kosovo desi multi mi-au spus ca nu sunt probleme, din discutii cu altii m-au sfatuit ca e mai bine sa-l ocolesc. Fiind singur in calatoria asta am ales sa nu risc nimic. Da, este o decizie fireasca, pana la urma-urmei oricine intra cu inima stransa intr-o zona de conflict. Totusi, am inteles ca locurile "fierbinti" sunt in nordul Kosovo si in Est, la granita cu Macedonia. In plus, am auzit ca populatia kosovara nu este asa de prietenoasa ca cea albaneza, chiar daca tot albanezi sunt si ei de natie... Sau poate-s numai zvonuri... In ce priveste albanezii din Albania si cei din Macedonia si eu am numai si numai vorbe de lauda, m-am simtit ca un oaspete! Si locurile sunt extrem de frumoase si salbatice. Praful si caldura si aglomeratia de pe sosele as spune eu ca sunt totusi inconveniente prea mici pentru o tara asa de frumoasa si cu oamenii ospitalieri! SH42, nici vorba sa te bagi cu una de strada, la inceput e asfalt (pe vreo 15km) pana incepe urcarea, urmeaza o portiune de vreo 5 km in care se lucreaza la consolidarea marginilor (probabil in viitor o va asfalta), dupa care brusc dai de serpentine cu macadam si diferente de nivel. mergi maxim pana la Makaj, In nici un caz nu m-as baga cu ceva de strada acolo. Desi din toate traversarile SH 42 a fost cea mai lejera, are si ea portiuni cu piatra mare instabila, pante, etc. plus ca la din Teth trebuie sa faci cale intoarsa, continuarea buclei e doar pentru enduro. Ah. Am inteles... Asta e, va trebui atunci sa ma multumesc cu fotografiile tale, pe care in acest caz le voi privi mai atent! Felicitari inca o data pentru tura si multumesc pentru opiniile clare si de ajutor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aditorpan Postat August 7, 2013 Autor Share Postat August 7, 2013 De acord, cel putin in zona montana pe unde am calatorit i-am simtit extrem de primitori si prietenosi, evident cand cobori spre litoral zona e mai cosmopolita, cel putin asa am perceput-o eu, nu am stat sa ma conving ) , in schimb sus fara discutie doar cu motor dedicat te sfatuiesc sa urci . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Savinnn Postat August 7, 2013 Share Postat August 7, 2013 wow... wow... tot respectul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aditorpan Postat August 7, 2013 Autor Share Postat August 7, 2013 (editat) Multumesc de aprecieri, meritul este al peisajului care l-am traversat, eu doar am surprins imagini Inca cateva poze: Editat August 7, 2013 de aditorpan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat August 7, 2013 Share Postat August 7, 2013 RESPECT MAN SI LA CAT MAI MULTE uite ca nu conteaza ..SCULA .. CI OMUL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hosszu Toll Postat August 7, 2013 Share Postat August 7, 2013 (editat) Salutare Adi! Ma bucur ca ai bagat si o scurta descriere, pe langa poze. Imaginile sunt superbe, nu pot decat sa-mi imaginez cum ii pe acolo pe off (heaven) pt ca stiu ca pozele redau numai "o parte" din ceea ce ai vazut BIG LIKE !!! P.S. Ultima poza imi aduce aminte de Calimani, dupa ce treci de Retitis, pe varf inante sa ajungi la exploatare. Ride Safe! Editat August 7, 2013 de Hosszu Toll Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
markyinxs Postat August 7, 2013 Share Postat August 7, 2013 Respect. Asta e motivul pentru care vreau sa imi iau ca a doua motocicleta un enduro. Unde ai ajuns tu nu pot urca cu o mobra de strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat August 7, 2013 Share Postat August 7, 2013 Super tare tura ta, felicitări. Chiar vorbeam azi cu un prieten despre o tura mai la toamna, care trecea si prin Albania. Tu nu aveai cumva un Dakar anul trecut ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aditorpan Postat August 7, 2013 Autor Share Postat August 7, 2013 Super tare tura ta, felicitări. Chiar vorbeam azi cu un prieten despre o tura mai la toamna, care trecea si prin Albania. Tu nu aveai cumva un Dakar anul trecut ? Da, anii trecuti am mers pe Dakar, Tenere-ul il am doar de anul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 7, 2013 Share Postat August 7, 2013 Bucurie mare sa vad din nou postari facute de tine pe aceasta sectiune. Multumesc pentru o lectura eleganta si poze din locatii superbe! Cu stima! Ma inclin! P.s. - Poti face o comparatie scurta, pe puncte (consum, suspensii, ciclistica, chiar si confort - desi observ modificari la sa - intre Tenere si Dakaruri)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat August 7, 2013 Share Postat August 7, 2013 RESPECT MAN SI LA CAT MAI MULTE uite ca nu conteaza ..SCULA .. CI OMUL he he...Adi e omul cel mai potrivit pentru drumetii de genul asta Bravo Adi ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kappy666 Postat August 7, 2013 Share Postat August 7, 2013 ...Dupa traversarea Serbia si Muntenegru pe asfalt nesfarsit si dupa trecerea formalitatilor (se cere pasaport si atat) am intrat in Albania cu pofta de macadam, ceea ce am si gasit din plin din ce am citi aici: http://mae.ro/travel-conditions/3664#798 se poate trecfe granita si cu carte de identitate. este adevarat sau este necesar si pasaportul?intentionez o tura prin macedonia-albania-muntenegru-croatia-bosnia-serbia site-ul MAE v=spune ca sunt posibile trecerile cu cartea de identitate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aditorpan Postat August 8, 2013 Autor Share Postat August 8, 2013 O particica din filmare: https://www.facebook.com/photo.php?v=611093905579036 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat August 8, 2013 Share Postat August 8, 2013 (editat) Nu imi imaginam ca Albania montana poate fi atat de spectaculoasa. Felicitari pentru tura! Editat August 8, 2013 de Doctor X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 8, 2013 Admin Share Postat August 8, 2013 (editat) Bravo Profesore ! Tot haiduc mare ai ramas Te-am vazut la M.A.N, imi pare rau ca fiind pina peste cap cu organizarea nu am apucat decit sa te salut, desi mi-ar fi placut sa stam de vorba la un pahar cu bere..ramane pe data viitoare.. Referitor la moto, ce diferenta este intre vechiul Dakar si Tenere din punctul tau de vedere? Editat August 8, 2013 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aditorpan Postat August 8, 2013 Autor Share Postat August 8, 2013 (editat) Bravo Profesore ! Tot haiduc mare ai ramas Te-am vazut la M.A.N, imi pare rau ca fiind pina peste cap cu organizarea nu am apucat decit sa te salut, desi mi-ar fi placut sa stam de vorba la un pahar cu bere..ramane pe data viitoare.. Referitor la moto, ce diferenta este intre vechiul Dakar si Tenere din punctul tau de vedere? Salutari Luigi ! Lasa ca ne vedem cu alta ocazie, poate ajungi le adunarea din Calimani ce o facem in septembrie : /index.php?/topic/700176-carpathians-soft-enduro-meeting-3-13-15-sept2013/ Cat priveste o comparatie ... in primul rand sunt doua modele de generatie diferita , de aici e serie de avantaje Yamaha. Concret, un motor mai "nervos" decat cel al Dakar-ului, ciclistica mai manevrabila (aici sunt importante setarile folosite), mai ergonomica din punctul meu de vedere. Puncte mai putin forte: inaltimea mare, saua care e confortabila mai ales pentru offroad, insa nu la nivelui Dakarului. Ca si consum sunt apropiate la medii, aici nu e diferenta semnificativa. Toatea astea depind foarte mult la ce folosesti motorul si ce preferinte ai (confort, performante offroad, etc.). Din punctul meu de vedere motocicleta cea mai potrivita e aceea ce se muleaza la stilul de mers si in primul rand la ce tipuri de trasee faci, de aici o serie de consecinte care nu le mai detaliez. Ca si concluzie , evident Tenere-ul este net superioara Dakarului, insa nu stiu cum e comparativa cu Sertao-ul care ii este concurent direct, Revenind la Tenere-ul meu, l-am modificat deja fata de standard (kit Touratech, etc.), special pentru astfel de trasee care le fac in mod curent si in tara lucru care-l facusem si cu Dakarul. Sunt doua modele de aceasi clasa insa diferite. Din punctul meu de vedere , cu exceptia handicapului unei inaltimi la sa putin cam mari, din punct de vedere al motorului de aventura Tenere-ul este superior. Sa auzim de bine ! inca cateva imagini: Editat August 8, 2013 de aditorpan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.