Sari la conținut

Upgrade suspensie fata si spate


Postări Recomandate

Uite aici dimensiunile, in urma discutiei la telefon !

Personal nu cred ca-ti intra, dar ...

 

P.S. @ERU: ... cu scuzele de rigoare pentru ca facem interventii pe topicul tau !

multumesc frumos!

zilele astea fac masuratori si dau un semn...pe privat sau la telefon, sa nu poluam topicul...vorba ta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 63
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am citit ce s-a scris aici si am o nedumerire.

Dupa cum bine a spus cineva, majoritatea motoarelor din categoria asta (dual sport) au suspensii f proaste/slabe ceea ce ma NEDUMERESTE.

 

Adica o motocicleta precum F800 GS nu are nevoie de o suspensie buna? nu are nevoie de o suspensie reglabila?

 

Care e argumentul / scuza fabricantului pt a echipa aceste modele cu suspensii de k.k.t?

 

Nu ma astept sa vad furcile USD de pe superbike uri (ma refer ca si calitate/nivel de reglaje) dar un BMW F800 GS poate fi calarit de un tip ca mine, de 62 kg sau de un tip de 110 kg + BAGAJ.

 

Nu mi se pare normal ca motocicleta sa nu poata fi configurata individual. La un superbike reglezi suspensia in functie de masa individului si stilul de mers (respectiv drumurile pe care rulezi).

 

Inteleg ca F800 e mai putin 'pretentios' dar suspensia unei motociclete mi se pare un aspect esential in comportamentul ei si rularea sa (indiferent ca-i pe asfalt sau pe drum forestier).

 

Intreb si eu doar..... (nu-s expert, nu dati cu pietre).

 

Am sa incerc sa raspund nedumeririlor tale. As vrea sa-ti spun ca nu sunt nici pe departe un expert in suspensii nici macar avizat. Mai mult decat atat vad ca referinta ta in materie de suspensii sunt superbike-urile, ceea ce pentru mine si probabil si pentru multi dintre cei ce urmaresc acest topic si probabil si pentru multi dintre cei ce activeaza pe sectiunea asta de forum e la fel de ciudat. In rarele ocazii cand am mers pe o mobra carenata am ramas cu impresia ca nu prea au suspensii. Adica poate pe circuit or fi bune sau ceva insa pe strada cei 2~5 cm de suspensie mie mi s-au parut inexistenti. Nu da cu pietre a fost feeling-ul meu, poate si din cauza pozitiei in care se sta pe mobrele in cauza care pentru mie este total dezagreabila si poate pentru ca greutatea este sustinuta in procent mult mai mare in maini am simtit suspensiile alea ca fiind de lemn.

Acum USD aveam si eu pe 800 asa vine din fabrica dar faptul ca e USD nu inseamna automat ca este o furca buna.

La orice motoreta suspensia ar trebui reglata in functie de masa celui care o calareste si reglajul ala se cheama preload problema este ca mult mai importante mi se par mie celelalte 2 reglaje si anume compresion si rebound.

Inclusiv in noua varianta furca mea nu are preload. Setarea pentru acest parametru a fost facuta din componentele interne, are insa compresion si rebound.

Scuza fabricantului este aceeasi PROFITUL si asta se datoreaza in principal utilizatorilor. Se pare ca s-a facut la un moment dat un sondaj de opinie printre mobristi si s-a constatat ca aprox 5% dintre utilizatori isi regleaza suspensiile si mai putin de 10% stiau daca au sau nu asa ceva pe mobra si la ce ajuta......ceea ce duce la o concluzie logica din partea producatorilor ==> aia 5% o sa dea bani in plus; si asa cum zpunea B374 nu e un parametru care sa apara pe o fisa tehnica.

 

Mie personal imi place foarte mult BMW F 800 GS. Daca bugetul mi-ar permite,e prima motocicleta pe care mi-as lua-o. De mult vreau sa schimb clasa/categoria.

 

Imi pare motorul IDEAL pt ce vreau eu sa fac (atat ca si capacitate/putere cat si potential off-road).

 

Bineinteles, pretul este prohibitiv pt mine.

 

Insa nu stiu, nu vreau sa fac o gafa, dar mie imi pare la fel de importanta suspensia la o motocicleta de genu F800 GS cum e si pe pe o motocicleta din alta clasa.

 

Inteleg faptul ca unele naked uri au suspensii mai de 'buget redus'comparativ cu surorile lor supersport si superbike. (adica nici pe un Z750 model mai nou n-o sa vezi suspensia de pe ZX10) sau pe Hornet cea de pe 600RR, si e oarecum explicabil..

 

Dar repet, din ce-am citit aici, F800 neavand nici un fel de reglaj pe fata, se va comporta f diferit atunci cand urca unu' mai usor (ca mine), fata de cand urca un tip mult mai greu (si mai baga si 2 bagaje)... Diferenta asta de masa clar se traduce prin diferente in comportament (de la franare pana la amortizarea denivelarilor etc etc).

 

Despre F800 am tot auzit pareri atat de IMPARTITE incat nu stiu ce sa mai cred. Multi "swear by it" (ca sa zic asa). O declara cea mai reusita ,cea mai etc....

 

Altii sunt dezamagiti total si declara mobra drept o pierdere inutila de bani.

 

Oricum parerile astea sunt impartite in functie de expectantele acelor oameni de la aacel motor. De ex nu pot lua un F800 GS si sa ma astept sa faca ce face RSV meu, si nici viceversa...

 

Cred totusi ca se putea acorda ceva mai multa atentie asupra suspensiei...

Daca tot iti place motorul asta de ce nu te duci tu la Automobile Bavaria si sa iei unul la test. Degeaba iti spun eu si alti 500 de oameni de pe diverse forumuri o parere personala, parerea ta poate sa difere radical. Stiu ca in anii trecuti erau disponibile destul de multe mobre la test ride la BMW si asta gratuit. Dupa ce l-ai testat poti sa ti-l cumperi SH unde pretul nu mai este asa de prohibitiv poate.

Mai conteaza foarte mult si pentru ce iti iei mobra asta. Daca vei merge preponderent pe asfalt probabil ca nu te va deranja foarte tare suspensia mobrei . Eventual un ulei mai gros si devine ok.

 

Uite aici dimensiunile, in urma discutiei la telefon !

Personal nu cred ca-ti intra, dar ...

 

P.S. @ERU: ... cu scuzele de rigoare pentru ca facem interventii pe topicul tau !

 

Nu-i nici un deranj. Daca discutia se indreapta spre amortizoare spate rugam un moderator sa schimbe titlul topicului. :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar poate schimbi tu primul si ne dai si noua niste sfaturi :bounce:

apropo...unde setezi suspensiile?

 

 

La RAMS 21 : http://www.rams21.ro/

 

Intr-adevar, F800 e proclamat (sau se auto-proclama) cea mai buna mobra adv. Probabil au facut economie la suspensii ca sa tina pretul jos. :crack:

 

Nu exista cea mai buna. Exista aia care-ti place tie mai mult.

Nu prea exista multa competitie pe segmentul asta. S-a mutat lupta la 1200 cmc. Aici sunt F800 GS cu KTM 990 desi ala e in alta clasa, clasa lui si din pacate zvonurile despre un bicilindru de 800 de la KTM nu s-au adeverit sau nu inca. Triumphul nu se pune ca aia sunt sectanti. Si mai raman bunicutele de la Honda si Yamaha care insa nu se mai fabrica nici una si deci nu e vorba de vre-o concurenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suzuki Freewind 162 kg .

KTM 990 Adventure 209 kg.

BMW F800GS 187 kg.

Toate sunt dry weight primele luate de pe net ultimul il stiam din cartea tehnica. Probabil ca toate sunt in realitate ceva mai grele. Diferenta intre primele 2 este de 47 kg adica un pasager .

Mie mi se parea destul de mare diferenta dintre ultimele 2 de "doar" 22kg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tot personal... e cam greu 950 fatza de freewind - chiar daca intra arcul s-ar putea sa fie cam tare...

100% de acord !

 

Pana si pentru a merge solo, fara bagaje pe LC8 Adv. este cam tare arcul original. Eu mi-am luat acu' ceva ani unul cu mai putine spire (si mai mici in diametru), mai moale ... ca nu sunt asa animal mare ! Eu 85kg, muierea 50kg + 30-40kg bagaj ... sunt pe acolo ! :)

 

Suzuki Freewind 162 kg .

KTM 990 Adventure 209 kg.

BMW F800GS 187 kg.

Toate sunt dry weight primele luate de pe net ultimul il stiam din cartea tehnica. Probabil ca toate sunt in realitate ceva mai grele. Diferenta intre primele 2 este de 47 kg adica un pasager .

Mie mi se parea destul de mare diferenta dintre ultimele 2 de "doar" 22kg.

950-ul are 198kg :)

post-10224-0-79387800-1376469758_thumb.jpg

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

ERU: tu venind de pe adventure touring,iti inteleg perceptia asupra motocicletelor sport :)

 

Oricum eu pe a mea am o pozitie de-asa natura incat sa-mi tin mainile relaxate si sa ímbratisez cu genunchii rezervorul,decat sa sustin toata masa mea in maini.


Si da, o furca USD nu inseamna mereu ceva bun. O furca USD fara nici un reglaj e mai putin convenabila decat una clasica,telescopica, cu reglaje.

 

M-as duce sincer sa dau o tura cu un F 800 GS dar 1) nu stiu daca aici in Iasi la Bavaria daca au mobre 2) nu stiu daca le OFERA la test drive

si 3) cel mai important, de fiecare data cand a fost vb de un test drive la ceva, efectiv mi-e GREATA de sila aia cu care se uita dealeru'la tine si aroganta aia, ca si cum, daca nu o cumpar, de ce fac test drive? ca si cum automat is obligat sa o iau daca fac test drive.


Oricum un F800 GS m-ar coafa pt asfalt + off-road in limite decente (adica un drum forestier, un drum mai prost) si mai ales 80 % mers cu pasager.


Basically vreau o mobra cu care sa merg unde vad cu ochii...


Oricum ms pt feedback si ma opresc aici, ti-am poluat deja destul topicul cu suspensia :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suzuki Freewind 162 kg .

KTM 990 Adventure 209 kg.

BMW F800GS 187 kg.

Toate sunt dry weight primele luate de pe net ultimul il stiam din cartea tehnica. Probabil ca toate sunt in realitate ceva mai grele. Diferenta intre primele 2 este de 47 kg adica un pasager .

Mie mi se parea destul de mare diferenta dintre ultimele 2 de "doar" 22kg.

http://en.wikipedia.org/wiki/KTM_950_Adventure

aici scrie de dry weight - 189 kg :D

in fine, mobra asta (950adv) clar e mai grea si obligatoriu are suspensie mai rigida

ideea era sa iau ceva reglabil si cu oareshce valente - on si off

da voi nu...sariti in capul meu :))))

acum la modul cel mai serios ma gandesc sa ma duc la cineva avizat sa imi reglez suspensiile, si cine stie,poate nu mai schimb spatele...om vedea...

multumesc pentru feedback-uri - chiar si pentru cele sarcastice - ca toate-s constructive...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://en.wikipedia.org/wiki/KTM_950_Adventure

aici scrie de dry weight - 189 kg :D

hmm ... eu stiam de 198kg :scratch:

http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_950_adventure_s_2003.php

 

Ce conteaza, doar nu o sa merg fara lichide in motor ...... oricum e o vaca mare si grasa !

 

Revenind la discutie, cred ca duritatea arcului nu este cruciala, mai importanta este geometria suspensiei spate: lungimea basculei, punctul de prindere pe bascula, tipul de prindere (direct sau cu linkuri), repartitia maselor pe mobra respectiva ... deci arcul e mai la la urma.

Oricum LC8-ul este foarte greu pe fata, pe spate in afara de semicadru si 2 tobe nu mai are nimic important ca grutate, in schimb F800 are rezervorul sub sa, daca nu gresesc ... deci are alta repartitie a maselor, clar !

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://en.wikipedia.org/wiki/KTM_950_Adventure

aici scrie de dry weight - 189 kg :D

http://en.wikipedia.org/wiki/KTM_990_Adventure

 

O avea Petrica 950 dar am inteles ca telescopul ala este de 990.

 

hmm ... eu stiam de 198kg :scratch:

http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_950_adventure_s_2003.php

 

Ce conteaza, doar nu o sa merg fara lichide in motor ...... oricum e o vaca mare si grasa !

 

Revenind la discutie, cred ca duritatea arcului nu este cruciala, mai importanta este geometria suspensiei spate: lungimea basculei, punctul de prindere pe bascula, tipul de prindere (direct sau cu linkuri), repartitia maselor pe mobra respectiva ... deci arcul e mai la la urma.

Oricum LC8-ul este foarte greu pe fata, pe spate in afara de semicadru si 2 tobe nu mai are nimic important ca grutate, in schimb F800 are rezervorul sub sa, daca nu gresesc ... deci are alta repartitie a maselor, clar !

 

Repartitia maselor e f importanta intr-adevar. Chestia cu sau fara fluide, a mai fost discutia si e foarte lunga. De principiu, nu prea poti compara altfel 2 mobre. Una poate sa aiba rezervor de 9l, cealalta de 35l, daca le compari la plin dezavantajul e clar.

 

O chestie pe care nu am detaliat-o la upgrade-ul facut, este ca initial am omis sa schimb arcurile, chestie care m-a cam distrus 2 sapt in Crimea. Ideea este ca arcurile dau SAG-ul, daca nu ai arcul potrivit, in cazul, meu mobra era prea lasata si mai mult la obstacole relativ mici, faceam bottoming. Ca sa nu se mai intample asta, am mai pus ulei in furca. Insa o fost doar o solutie de compromis pt a putea pleca cu mobra, si am stat mereu cu frica ca o sa-mi sara simeringurile la un obstacol mai sanatos.

In principiu si arcul e important. Acum dupa ce le-am schimbat, s-a schimbat radical si comportamentul mobrei.

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O chestie pe care nu am detaliat-o la upgrade-ul facut, este ca initial am omis sa schimb arcurile, chestie care m-a cam distrus 2 sapt in Crimea. Ideea este ca arcurile dau SAG-ul, daca nu ai arcul potrivit, in cazul, meu mobra era prea lasata si mai mult la obstacole relativ mici, faceam bottoming.

 

Pai treaba se incepe cu arcurile :) ... la fel cum reglajul se incepe cu preload-ul... cat timp ala nu e bun ai si suspensie nasoala si geometrie nasoala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Quick question: Ai ramas cu un singur disc pe fata? Daca da, cum te impaci cu noile frane?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cele 2 discuri originale in continuare la locul lor. Din acest motiv am pastrat exteriorul furcii de 800 pentru ca avea prinderile pentru etrieri precum si axul original. Din acest motiv insa au trebuit strunjite capetele de jos ale jambelor ca sa accepte reglajul de compresion.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa nu exageram. Cam toate mobrele enduro-touring au suspensii mai mult sau mai putin ieftine. Sa nu-mi spuneti ca Transalp-urile, V-Strom-urile sau altele din categorie vin cu suspensii de top ca nu va cred. Pana si KTM-ul a inteles ca la enduro-touring nu mai e cazul sa bage suspensii de top cu 'nspe mii de reglaje.

Daca ERU e mai pretentios asta nu inseamna ca suspensia 800-lui e mai proasta decat a celorlalte mobre din categorie sau ca e ceva cu care nu se poate merge linistit pe orice fel de suprafata pentru care a fost gandita motocicleta.

Parerea mea.

Uite un exemplu despre o mobra dual sport cu pretentii. E adevarat ca furca nu a fost schimbata cu totul, dar sunt modificari pe care nu stie sa le faca oricine si nici service-ul honda nu-ti face.

/index.php?/topic/392257-honda-xr/?p=3361155

Nu uita insa cat costa Transalt-ul sau Vstrom-ul.

 

 

 

La RAMS 21 : http://www.rams21.ro/

 

Nu exista cea mai buna. Exista aia care-ti place tie mai mult.

Nu prea exista multa competitie pe segmentul asta. S-a mutat lupta la 1200 cmc. Aici sunt F800 GS cu KTM 990 desi ala e in alta clasa, clasa lui si din pacate zvonurile despre un bicilindru de 800 de la KTM nu s-au adeverit sau nu inca. Triumphul nu se pune ca aia sunt sectanti. Si mai raman bunicutele de la Honda si Yamaha care insa nu se mai fabrica nici una si deci nu e vorba de vre-o concurenta.

Nu uita Triumph-ul care, dupa mine, da clasa F-ului din toate punctele de vedere. Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uita Triumph-ul care, dupa mine, da clasa F-ului din toate punctele de vedere.

Daca mergi numai pe asfalt pot gasi muuuulte variante care dau clasa f-ului, insa daca discutam de capacitati off-road triumphul este departe rau de F.....nu cred ca e cazul sa discutam de ce, sunt un milion de filmulete si rev-uri in acest sens.

In consecinta eu nu consider ca merita luat in calcul langa F800 sau 990

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate am auzit suspensia este mai rasarita, fiind reglabila,iar rotile din alt material decat mamaliga. Motorul clar mai bun cu 3 cilindrii si putere/cuplu, cat cuprinde. Cateva argumente pt a plusa Triumph-ul. Chiar nu-mi dau seama unde ar fi mai slab. Parca si la greutate erau similare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident ca exista plusuri si minusuri la fiecare cum ar fi rotile din mamaliga la gs, asa cum nici motorul in 3 pistoane nu este un atuu pe off....asta e primul filmulet dat de google:

Probabil trebuie incercate amandoua in off pentru un verdict, avand in vedere ca pentru touring sunt si alte varainte mai bune decat un xc. Greutate este sensibil mai mica pt gs insa in plus are centrul de greutate ceva mai jos = mai bine pe off.

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uita insa cat costa Transalt-ul sau Vstrom-ul. Nu uita Triumph-ul care, dupa mine, da clasa F-ului din toate punctele de vedere.

Transplant , Wee Strom ahahahaha ești un haios Bogdane.

Triumph hmmm astia fac sutiene am văzut eu la nevasta-mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fudulie , fudulie.

Troling, troling.

 

 

Triumph facea "sutiene" dinaintea BMW.

Am spus ceva mai devreme, chiar pe topicul asta, ca Triumph sunt sectanti si mai mult pe topicul asta se discuta despre modificare suspensii pt off. In plus nu mi-as lua nici un vehicul produs in UK, pt ca ulterior trebuie sa-mi iau chei de 24/7......penibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta chiar este nasol. Nu m-am gandit.

 

Da ce frumoasa! Usoara, trage de rupe, fara vibratii, docila la turatii mici, fiara peste 5000. Incalzeste putin la picioare si lipsa totala protectie la vant. Am calarit azi 10-15 km varianta de strada. Ma interesez de scule. Nu se stie niciodata. Recomand drivetest la Unitedmotors in Pipera.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...