b374 Postat August 13, 2013 Share Postat August 13, 2013 Personal nu cred ca-ti intra, dar ... tot personal... e cam greu 950 fatza de freewind - chiar daca intra arcul s-ar putea sa fie cam tare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat August 13, 2013 Autor Share Postat August 13, 2013 dar poate schimbi tu primul si ne dai si noua niste sfaturi apropo...unde setezi suspensiile? La RAMS 21 : http://www.rams21.ro/ Intr-adevar, F800 e proclamat (sau se auto-proclama) cea mai buna mobra adv. Probabil au facut economie la suspensii ca sa tina pretul jos. Nu exista cea mai buna. Exista aia care-ti place tie mai mult. Nu prea exista multa competitie pe segmentul asta. S-a mutat lupta la 1200 cmc. Aici sunt F800 GS cu KTM 990 desi ala e in alta clasa, clasa lui si din pacate zvonurile despre un bicilindru de 800 de la KTM nu s-au adeverit sau nu inca. Triumphul nu se pune ca aia sunt sectanti. Si mai raman bunicutele de la Honda si Yamaha care insa nu se mai fabrica nici una si deci nu e vorba de vre-o concurenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 13, 2013 Share Postat August 13, 2013 La RAMS 21 : http://www.rams21.ro/ Triumphul nu se pune ca aia sunt sectanti. Hai ca mi-ai placut ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducanescovan Postat August 14, 2013 Share Postat August 14, 2013 tot personal... e cam greu 950 fatza de freewind - chiar daca intra arcul s-ar putea sa fie cam tare... e mai greu cu aprox 20 kg...deci nu e chiar panica plus ca merg cam tot timpul cu prietena... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat August 14, 2013 Autor Share Postat August 14, 2013 Suzuki Freewind 162 kg . KTM 990 Adventure 209 kg. BMW F800GS 187 kg. Toate sunt dry weight primele luate de pe net ultimul il stiam din cartea tehnica. Probabil ca toate sunt in realitate ceva mai grele. Diferenta intre primele 2 este de 47 kg adica un pasager . Mie mi se parea destul de mare diferenta dintre ultimele 2 de "doar" 22kg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Adrian Postat August 14, 2013 Share Postat August 14, 2013 ERU: tu venind de pe adventure touring,iti inteleg perceptia asupra motocicletelor sport Oricum eu pe a mea am o pozitie de-asa natura incat sa-mi tin mainile relaxate si sa ímbratisez cu genunchii rezervorul,decat sa sustin toata masa mea in maini. Si da, o furca USD nu inseamna mereu ceva bun. O furca USD fara nici un reglaj e mai putin convenabila decat una clasica,telescopica, cu reglaje. M-as duce sincer sa dau o tura cu un F 800 GS dar 1) nu stiu daca aici in Iasi la Bavaria daca au mobre 2) nu stiu daca le OFERA la test drivesi 3) cel mai important, de fiecare data cand a fost vb de un test drive la ceva, efectiv mi-e GREATA de sila aia cu care se uita dealeru'la tine si aroganta aia, ca si cum, daca nu o cumpar, de ce fac test drive? ca si cum automat is obligat sa o iau daca fac test drive. Oricum un F800 GS m-ar coafa pt asfalt + off-road in limite decente (adica un drum forestier, un drum mai prost) si mai ales 80 % mers cu pasager. Basically vreau o mobra cu care sa merg unde vad cu ochii... Oricum ms pt feedback si ma opresc aici, ti-am poluat deja destul topicul cu suspensia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducanescovan Postat August 14, 2013 Share Postat August 14, 2013 Suzuki Freewind 162 kg . KTM 990 Adventure 209 kg. BMW F800GS 187 kg. Toate sunt dry weight primele luate de pe net ultimul il stiam din cartea tehnica. Probabil ca toate sunt in realitate ceva mai grele. Diferenta intre primele 2 este de 47 kg adica un pasager . Mie mi se parea destul de mare diferenta dintre ultimele 2 de "doar" 22kg. http://en.wikipedia.org/wiki/KTM_950_Adventure aici scrie de dry weight - 189 kg in fine, mobra asta (950adv) clar e mai grea si obligatoriu are suspensie mai rigida ideea era sa iau ceva reglabil si cu oareshce valente - on si off da voi nu...sariti in capul meu ))) acum la modul cel mai serios ma gandesc sa ma duc la cineva avizat sa imi reglez suspensiile, si cine stie,poate nu mai schimb spatele...om vedea... multumesc pentru feedback-uri - chiar si pentru cele sarcastice - ca toate-s constructive... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat August 14, 2013 Autor Share Postat August 14, 2013 (editat) http://en.wikipedia.org/wiki/KTM_950_Adventure aici scrie de dry weight - 189 kg http://en.wikipedia.org/wiki/KTM_990_Adventure O avea Petrica 950 dar am inteles ca telescopul ala este de 990. hmm ... eu stiam de 198kg http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_950_adventure_s_2003.php Ce conteaza, doar nu o sa merg fara lichide in motor ...... oricum e o vaca mare si grasa ! Revenind la discutie, cred ca duritatea arcului nu este cruciala, mai importanta este geometria suspensiei spate: lungimea basculei, punctul de prindere pe bascula, tipul de prindere (direct sau cu linkuri), repartitia maselor pe mobra respectiva ... deci arcul e mai la la urma. Oricum LC8-ul este foarte greu pe fata, pe spate in afara de semicadru si 2 tobe nu mai are nimic important ca grutate, in schimb F800 are rezervorul sub sa, daca nu gresesc ... deci are alta repartitie a maselor, clar ! Repartitia maselor e f importanta intr-adevar. Chestia cu sau fara fluide, a mai fost discutia si e foarte lunga. De principiu, nu prea poti compara altfel 2 mobre. Una poate sa aiba rezervor de 9l, cealalta de 35l, daca le compari la plin dezavantajul e clar. O chestie pe care nu am detaliat-o la upgrade-ul facut, este ca initial am omis sa schimb arcurile, chestie care m-a cam distrus 2 sapt in Crimea. Ideea este ca arcurile dau SAG-ul, daca nu ai arcul potrivit, in cazul, meu mobra era prea lasata si mai mult la obstacole relativ mici, faceam bottoming. Ca sa nu se mai intample asta, am mai pus ulei in furca. Insa o fost doar o solutie de compromis pt a putea pleca cu mobra, si am stat mereu cu frica ca o sa-mi sara simeringurile la un obstacol mai sanatos. In principiu si arcul e important. Acum dupa ce le-am schimbat, s-a schimbat radical si comportamentul mobrei. Editat August 14, 2013 de ERU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 14, 2013 Share Postat August 14, 2013 O chestie pe care nu am detaliat-o la upgrade-ul facut, este ca initial am omis sa schimb arcurile, chestie care m-a cam distrus 2 sapt in Crimea. Ideea este ca arcurile dau SAG-ul, daca nu ai arcul potrivit, in cazul, meu mobra era prea lasata si mai mult la obstacole relativ mici, faceam bottoming. Pai treaba se incepe cu arcurile ... la fel cum reglajul se incepe cu preload-ul... cat timp ala nu e bun ai si suspensie nasoala si geometrie nasoala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grip Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 Quick question: Ai ramas cu un singur disc pe fata? Daca da, cum te impaci cu noile frane? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat August 19, 2013 Autor Share Postat August 19, 2013 Am cele 2 discuri originale in continuare la locul lor. Din acest motiv am pastrat exteriorul furcii de 800 pentru ca avea prinderile pentru etrieri precum si axul original. Din acest motiv insa au trebuit strunjite capetele de jos ale jambelor ca sa accepte reglajul de compresion. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 (editat) Hai sa nu exageram. Cam toate mobrele enduro-touring au suspensii mai mult sau mai putin ieftine. Sa nu-mi spuneti ca Transalp-urile, V-Strom-urile sau altele din categorie vin cu suspensii de top ca nu va cred. Pana si KTM-ul a inteles ca la enduro-touring nu mai e cazul sa bage suspensii de top cu 'nspe mii de reglaje. Daca ERU e mai pretentios asta nu inseamna ca suspensia 800-lui e mai proasta decat a celorlalte mobre din categorie sau ca e ceva cu care nu se poate merge linistit pe orice fel de suprafata pentru care a fost gandita motocicleta. Parerea mea. Uite un exemplu despre o mobra dual sport cu pretentii. E adevarat ca furca nu a fost schimbata cu totul, dar sunt modificari pe care nu stie sa le faca oricine si nici service-ul honda nu-ti face. /index.php?/topic/392257-honda-xr/?p=3361155 Nu uita insa cat costa Transalt-ul sau Vstrom-ul. La RAMS 21 : http://www.rams21.ro/ Nu exista cea mai buna. Exista aia care-ti place tie mai mult. Nu prea exista multa competitie pe segmentul asta. S-a mutat lupta la 1200 cmc. Aici sunt F800 GS cu KTM 990 desi ala e in alta clasa, clasa lui si din pacate zvonurile despre un bicilindru de 800 de la KTM nu s-au adeverit sau nu inca. Triumphul nu se pune ca aia sunt sectanti. Si mai raman bunicutele de la Honda si Yamaha care insa nu se mai fabrica nici una si deci nu e vorba de vre-o concurenta. Nu uita Triumph-ul care, dupa mine, da clasa F-ului din toate punctele de vedere. Editat August 20, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 (editat) Nu uita Triumph-ul care, dupa mine, da clasa F-ului din toate punctele de vedere.Daca mergi numai pe asfalt pot gasi muuuulte variante care dau clasa f-ului, insa daca discutam de capacitati off-road triumphul este departe rau de F.....nu cred ca e cazul sa discutam de ce, sunt un milion de filmulete si rev-uri in acest sens.In consecinta eu nu consider ca merita luat in calcul langa F800 sau 990 Editat August 20, 2013 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 Din cate am auzit suspensia este mai rasarita, fiind reglabila,iar rotile din alt material decat mamaliga. Motorul clar mai bun cu 3 cilindrii si putere/cuplu, cat cuprinde. Cateva argumente pt a plusa Triumph-ul. Chiar nu-mi dau seama unde ar fi mai slab. Parca si la greutate erau similare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 (editat) Evident ca exista plusuri si minusuri la fiecare cum ar fi rotile din mamaliga la gs, asa cum nici motorul in 3 pistoane nu este un atuu pe off....asta e primul filmulet dat de google: Probabil trebuie incercate amandoua in off pentru un verdict, avand in vedere ca pentru touring sunt si alte varainte mai bune decat un xc. Greutate este sensibil mai mica pt gs insa in plus are centrul de greutate ceva mai jos = mai bine pe off. Editat August 20, 2013 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat August 21, 2013 Autor Share Postat August 21, 2013 Nu uita insa cat costa Transalt-ul sau Vstrom-ul. Nu uita Triumph-ul care, dupa mine, da clasa F-ului din toate punctele de vedere. Transplant , Wee Strom ahahahaha ești un haios Bogdane. Triumph hmmm astia fac sutiene am văzut eu la nevasta-mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 21, 2013 Share Postat August 21, 2013 Fudulie , fudulie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Triumph hmmm astia fac sutiene am văzut eu la nevasta-mea. Triumph facea "sutiene" dinaintea BMW. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat August 22, 2013 Autor Share Postat August 22, 2013 Fudulie , fudulie. Troling, troling. Triumph facea "sutiene" dinaintea BMW. Am spus ceva mai devreme, chiar pe topicul asta, ca Triumph sunt sectanti si mai mult pe topicul asta se discuta despre modificare suspensii pt off. In plus nu mi-as lua nici un vehicul produs in UK, pt ca ulterior trebuie sa-mi iau chei de 24/7......penibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 (editat) Asta chiar este nasol. Nu m-am gandit. Da ce frumoasa! Usoara, trage de rupe, fara vibratii, docila la turatii mici, fiara peste 5000. Incalzeste putin la picioare si lipsa totala protectie la vant. Am calarit azi 10-15 km varianta de strada. Ma interesez de scule. Nu se stie niciodata. Recomand drivetest la Unitedmotors in Pipera. Editat August 24, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 Da ce frumoasa! Usoara, trage de rupe, fara vibratii, docila la turatii mici, fiara peste 5000. Incalzeste putin la picioare si lipsa totala protectie la vant. Am calarit azi 10-15 km varianta de strada. Ma interesez de scule. Nu se stie niciodata. Recomand drivetest la Unitedmotors in Pipera. Perele se curata de coaja si se dau pe razatoarea cu ochiuri mari. Se pun la calit impreuna cu zahar, unt si scortisoara, amestecand continuu pana se inmoaie. Daca perele sunt mai moi si mai zemoase, se amesteca si cu o lingura de gris, iar timpul calirii se reduce. Se bat bine ouale intregi cu zaharul, se adauga uleiul, laptele esenta, coaja de lamaie si faina amestecata cu praful de copt. Se unge o tava cu ulei si se tapeteaza cu faina. Se pune jumatate din compozitia de aluat si se da la cuptor pentru 10 minute. Se scoate tava, se aseaza umplutura de pere iar deasupra se repartizeaza restul cantitatii de aluat. Se mai coace inca 15-20 minute. Explicatie: Are atat de multa legatura ce am postat mai sus cu ce am citat cat are legatura ce posteaza Bogdan cu topicul in care posteaza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 25, 2013 Share Postat August 25, 2013 (editat) Daca mergi numai pe asfalt pot gasi muuuulte variante care dau clasa f-ului, insa daca discutam de capacitati off-road triumphul este departe rau de F.....nu cred ca e cazul sa discutam de ce, sunt un milion de filmulete si rev-uri in acest sens. In consecinta eu nu consider ca merita luat in calcul langa F800 sau 990 Intamplarea a facut sa pot face o scurta plimbare cu Tiger-ul 800, si parerea de mai sus m-a facut sa scriu aici. Dpmdv Tiger este o super motocicleta si poate sta cu fruntea sus langa orice F.Reteta promote. Am sa o arat nevestei, poate functioneaza. Editat August 25, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 25, 2013 Share Postat August 25, 2013 Probabil intrebarea asteptata ar fi: Tiger 800, pe langa motorul deosebit, ar avea nevoie de un up-grade la suspensii precum are nevoie F 800 sau nu? La reteta de mai sus ar fi bun un up-grade de zahar pudra pe deasupra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat August 25, 2013 Share Postat August 25, 2013 (editat) Asta este o dilema, ce alegi? Un 800gs cu jantele si suspensia din dotare sau un 990 considerabil mai greu, da cu ambele functionale. Editat August 25, 2013 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fil_stefan Postat Martie 10, 2014 Share Postat Martie 10, 2014 Salut, am o Honda varadero și sunt dezamăgit de suspensia spate rigida, tare, aproape enervanta chiar pe un asfalt mai prost, nu mai zic pe drum neasfaltat, as vrea sa fac ceva cu amortizorul ala, sa l schimb eventual, ceva mai moale cu o cursa puțin mai lunga sa ma simt și eu ca ma plimb cu plăcere, zicea cineva mai sus de un amortizor de lc8,as vrea sa l încerc, sau o idee ceva... E păcat de motor sa l vând din cauza asta pt ca mi place în rest F mult... Ma bucur ca sunt oameni care au sesizat ca multe din mobrele astea au aceasta problema, poate găsim o soluție Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.