Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Pe mine m-a deranjat prima interventie a lui Nico... la 0:32 in clipul pus de tine. Atunci chiar era departe, la mai mult de o secunda. Iar timpii lui Hamilton erau mai buni pe tururile anterioare - se vede in poza de mai jos. Chiar si comentatorii Sky spuneau ca e prea departe ca sa ii ceara lui Hamilton sa il lase. Si dupa cursa, iarasi niste declaratii penibile.

 

post-43378-0-44712200-1406666182_thumb.jpg

 

Eu nu sunt de acord cu ordinele de echipa, poate de asta mi-a picat pe Rosberg la cursa asta. Chiar daca nu el a cerut-o, dar el a fost cel care s-a plans dupa. Dar indiferent de cine e vorba, ma enerveaza chestiile astea. Da, sunt de acord ca spre sfarsit de sezon, cand un pilot se bate cu un adversar si are nevoie de cat mai multe puncte, sa fie lasat lasat de coechipier. Dar acum chiar mi se par penibile pentru Mercedes. Mai ales cand o spun direct asa... parca inainte nu auzeai asa ceva prin radio (sau era interzis?) Stiu ca acum vreo 2 ani parca, era Vettel campion, era ultima cursa, si l-a lasat si pe Webber sa castige. I s-a comunicat sa faca short shift ca sunt probleme cu cutia, a trecut Webber, dupa care Vettel mergea foarte bine incat sa nu fie prins si de altii din spate. Deci mai pe ferite asa, nu direct.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Problema lui Hamilton nu era ca Nico era prea departe de el sau ca era prea lent, ci ca lasandu-l sa treaca pierdea puncte fata de el in campionat. Chiar el a zis.

 

Nu am pus acest lucru la îndoială nici o clipă. E clar că asta era problema. Dacă Hamilton se dădea la o parte era ca și cum ar fi zis "ia tu campionatul că eu mă las".

 

Ordinele de echipă au sens când unul dintre piloți e fără șanse la titlu, iar celălalt are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă Rosberg avea bilute, îl depășea pe Hamilton fără ordine de echipă sau altceva. Mai ales că era și pe pneuri proaspete (în ultimele tururi câștiga 2-3 secunde pe tur față de Alonso & Hamilton). Și, categoric trecea și de Ferrari (sărmanul Alonso abia ținea mașina pe viraje). Dar Hamilton e, probabil, cel mai greu de depășit pilot din F1, mai ales când e-n luptă pentru podium.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jorge Lorenzo, on 29 Jul 2014 - 23:35, said:

Eu nu sunt de acord cu ordinele de echipa, poate de asta mi-a picat pe Rosberg la cursa asta. Chiar daca nu el a cerut-o, dar el a fost cel care s-a plans dupa. Dar indiferent de cine e vorba, ma enerveaza chestiile astea. Da, sunt de acord ca spre sfarsit de sezon, cand un pilot se bate cu un adversar si are nevoie de cat mai multe puncte, sa fie lasat lasat de coechipier. Dar acum chiar mi se par penibile pentru Mercedes. Mai ales cand o spun direct asa... parca inainte nu auzeai asa ceva prin radio (sau era interzis?) Stiu ca acum vreo 2 ani parca, era Vettel campion, era ultima cursa, si l-a lasat si pe Webber sa castige. I s-a comunicat sa faca short shift ca sunt probleme cu cutia, a trecut Webber, dupa care Vettel mergea foarte bine incat sa nu fie prins si de altii din spate. Deci mai pe ferite asa, nu direct.

Si mie mi se par penibile ordinele de ehipa, dar asta e sportul. Si asta de vreo 20 de ani incoace. Sunt prea multi bani in joc. Dupa cursa din 2010 de la Hockenheim cand i s-a spus mai mult sau mai putin pe fata lui Massa sa cedeze victoria in fata lui Alonso, FIA s-a grabit sa interzica ordinele de echipa, in primul rand la presiunea fanilor dezgustati. La randul lor, echipele au facut gura si ordinele de echipa au fost reintroduse pentru 2011 cu o intelegere informala asupra modului lor de aplicare, care nu mai trebuia sa fie atat de "flagrant" pentru a nu nemultumi fanii.

 

Ceea ce a facut RedBull la Interlagos in 2011 (cursa la care te referi) a fost o ilustratie perfecta a acestei "intelegeri": acuzam o problema tehnica fictiva a carei veridicitati nu poate fi verificata pentru a putea aplica ordinele de echipa si cu care ii putem "fraieri" pe fanii ocazionali - adica cea mai vulnerabila audienta a sportului, una care se poate "lasa" usor de F1. Fraierii mai mari cum suntem noi isi dau seama de astfel de balarii, dar ne place sportul prea mult ca sa nu ne mai uitam. De-asta ajungem sa urmarim niste aspiratoare controlate de la standuri, strategii mai complicate decat "Critica ratiunii pure" a lui Kant, si niste piloti ("cei mai buni din lume") care merg la maxima capacitate, atat a lor cat si a masinilor vreo 10 poate 12 ture intr-un week-end de GP.

Leaveyou, on 30 Jul 2014 - 09:49, said:

Dacă Rosberg avea bilute, îl depășea pe Hamilton fără ordine de echipă sau altceva. Mai ales că era și pe pneuri proaspete (în ultimele tururi câștiga 2-3 secunde pe tur față de Alonso & Hamilton). Și, categoric trecea și de Ferrari (sărmanul Alonso abia ținea mașina pe viraje). Dar Hamilton e, probabil, cel mai greu de depășit pilot din F1, mai ales când e-n luptă pentru podium.

Cum a zis si bibi, la sfarsit de cursa a fost alta situatie: era pentru prima data cand Rosberg mergea pe gume Soft noi, iar ceilalti aveau gume obosite. In primul rand i-a ajuns prea tarziu, iar cand a vazut (in ultimul tur) ca Hamilton e in stare sa-l scoata de pe traseu (si eventual din cursa) pentru a nu se lasa depasit, a lasat-o mai moale si s-a multumit cu locul 4.

bibi.audiofil, on 30 Jul 2014 - 11:11, said:

Poate ca pe Rosberg l-a costat victoria si faptul ca nu a putut depasi un Torro-Rosso timp de cateva tururi bune ...

Just, dar acelasi lucru se poate spune si despre Hamilton care nu a reusit sa treaca de Vettel sau de Alonso. Din nou, totul se reduce la strategia cauciucurilor. Probabil ca atat Hamilton cat si Rosberg puteau sa depaseasca, dar isi sacrificau gumele. Pe Hungaroring e cunoscut lucru faptul ca e greu de depasit, iar depasirile pe care le-am vazut (cu tot respectul pentru Ricci care a facut o cursa superba) s-au facut pe avantaj de cauciucuri: dupa ce a trecut de Hamilton si Alonso s-a dus instant la cateva secunde in fata. Ce rost are sa fortezi 2-3 ture sa treci de un adversar doar ca sa vezi ulterior ca ti s-au dus cauciucurile si trebuie sa faci o oprire neprogramata?

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu ordinele de echipa,depinde din ce punct de vedere privesti :

Pe de o parte o echipa,avand 2 piloti e normal sa dea ordine pt ca acestia sa se ajute intre ei (sa se lase depasiti unul de altul,sa se protejeze fata de pilotii concurenti,etc).

Pe partea ailalta,fanii vor sa vada bataie si depasiri,chiar si intre pilotii aceleiasi echipe.

Dar unele echipe nu nominalizeaza pilotul 1 si pilotul 2,dar pe partea ailalta le dau ordine de echipa.E,si aici apar problemele.

Aici zic eu ca este vina echipei.

AMG a zis ca ii lasa sa se bata,dar pe partea ailalta le da ordine "lasa-l pe cutare sa treaca".Si asta cand cei 2 se bat pt campionat.Si pe la jumatatea sezonului,cand deja orice punct e foarte pretios.

Mi-a placut foarte mult de Vettel (si chiar m-a surprins gestul sau) atunci cand,la inceputul camp.,l-a lasat de 2 ori pe Ric sa treaca.Bine,circumstante foarte diferite : Vettel nu se batea cu Ric la camp,nu era jum sezonului,si erau pe strategii total diferite,strategii care i-au scos in cu totul alte pozitii la sf cursei.Dar s-a vazut,dupa cum s-a zis mai sus,ca atunci cand Vettel era candidat prim la campionat,l-a executat pe Webber direct.Lucru pt care nu prea l-am condamnat,desi nu a fost corect.Dar asa trebuie sa fie un pilot de F1,parsiv si oportunist.

In cazul de fata,Hamilton zic eu ca a procedat foarte corect : a intuit ca se va bate cu Rosberg pe sf de cursa,si lasandu-l sa depaseasca nu numai ca va pierde contactul cu Alonso ci ii si va crea un avantaj lui Rosberg la sfarsit,ceea ce era adevarat.

Echipa,probabil presata de Rosberg,i-a cerut,dar Hamilton i-a tratat cu refuz.

Acum bine,dupa cum au zis si ceilalti,daca era Rosberg in vana,si cum vroia el "box fara manusi" cu Hamilton,ar fi trebuit sa iasa pe interval.A gresit ca nu a facut-o.

Venea ca trenul in spatele lui Hamilton,foarte rapid pilot,n-am ce zice.Pacat ca nu are si cohones.

Si a gresit cand a dat inapoi atunci cand Hamilton l-a fortat pe iarba.Cu faza aia (specifica lui Senna),Hamilton l-a bagat in buzunar.De acum stie ca Rosberg va da inapoi daca il ameninta.Trebuia sa stea drept.In caz de ceva,toate oalele s-ar fi spart in capul lui Hamilton,iar ca si economie in campionat ar fi fost avantajat.

Inca odata s-a vazut ca Rosberg nu are instinct de vanator,in timp ce Hamilton are.

Box fara manusi a vrut,box fara manusi a avut.Si acum de ce plange Rosberg prin presa mai ceva ca "saracul Dani" la MotoGp?

 

Just, dar acelasi lucru se poate spune si despre Hamilton care nu a reusit sa treaca de Vettel sau de Alonso. Din nou, totul se reduce la strategia cauciucurilor. Probabil ca atat Hamilton cat si Rosberg puteau sa depaseasca, dar isi sacrificau gumele. Pe Hungaroring e cunoscut lucru faptul ca e greu de depasit, iar depasirile pe care le-am vazut (cu tot respectul pentru Ricci care a facut o cursa superba) s-au facut pe avantaj de cauciucuri: dupa ce a trecut de Hamilton si Alonso s-a dus instant la cateva secunde in fata. Ce rost are sa fortezi 2-3 ture sa treci de un adversar doar ca sa vezi ulterior ca ti s-au dus cauciucurile si trebuie sa faci o oprire neprogramata?

Ricciardo a mers perfect.Dur,dar totusi nu si-a asumat riscuri inutile,calculat.
Va fi campion mondial.(nu anul asta,desigur)

 

Diferenta dintre un pilot bun si unul extraordinar,e ca cel de-al doilea e oportunist,identifica sansa si reuseste sa o fructifice.

Toti sunt rapizi dar iata,unii nu mai intra la boxe si merg 30 si x de tururi cu aceleasi gume,altii prind un set de gume bune si in cateva tururi depasesc primii 3 piloti fara drept de apel si fara sa o calculeze prea mult,etc,si altii sunt putin intimidati si se retrag in spatele strategiilor si ordinelor de echipa.

 

Am citit decl lui Ric de la conf. de presa : "aveam gume proaspete,momentul trebuia exploatat : trebuia sa-l depasesc pe Alonso pana erau gumele bune,pt ca Ham ma presa din spate.Trebuia depasit.ACUM".

El pare putin mai pampalau asa cand te uiti la el,dar cand e la volan,au mama.Se vede mentalitatea de castigator : deci nu ca trebuia sa incerc,ca aveam un avantaj si etc,nu.Trebuia sa-l execut,scurt.Si asta a si facut.Daca statea sa se gandeasca ca Alonso e probabil cel mai experimentat,mai bun si mai greu de depasit pilot din F1,ca Alonso l-a frecat pe golegul Vettel cu gume noi juma de cursa la Silverstone,ca el de fapt e pe nush ce strategie si ce target are (stilul Button), ca e nesperat de bine si asa,pe 2,sau ca Alonso s-ar putea sa-l scoata in decor,facea calcatul praf.

Acolo e ca la parnaie,facand treburi din astea hardcore devii respectat.Chiar Alonso s-a referit la Ric si a zis ca a fost fantastic duelul sau cu Ric (pe care totusi l-a pierdut).Cand te respecta si te lauda adversari de nivelul lui Alonso,esti cineva.Dar nu e cazul daca tu plangi pe la colturi sau bati in retragere.

 

Ricciardo,l-am urmarit foarte mult sezonul asta,fiecare ocazie (cat de mica) pe care a avut-o,a exploatat-o la 110%.Jos palaria.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MotoGp-ul este la un nivel mult inferior fata de F1 ca si strategie.In sensul ca nu ai ce strategie sa ai la MotoGp.

Nu ai ce compara,stai linistit,itele formulei 1 sunt mult mai complicate decat ce se intampla in MotoGp.

Dar si la MotoGp nivelul tehnic face diferenta si nu neaparat cel mai bun este in fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MotoGp-ul este la un nivel mult inferior fata de F1 ca si strategie.In sensul ca nu ai ce strategie sa ai la MotoGp.

Nu ai ce compara,stai linistit,itele formulei 1 sunt mult mai complicate decat ce se intampla in MotoGp.

Dar si la MotoGp nivelul tehnic face diferenta si nu neaparat cel mai bun este in fata.

 

Corect. F1 este un sport mult mai tehnic decat orice competitie pe 2 roti. Materialul de concurs este mult mai complex si cere un input ingineresc constant.

 

La MotoGP e destul de simplu: banii investiti de catre echipa de uzina se transforma in performanta. HRC are cel mai mare buget si este in fata. Yamaha e pe locul 2 la buget, acolo sunt si in campionat. La Ducati e o situatie mai complicata: au un buget mare acum cu multi $$ veniti de la Ingolstadt, dar ani la rand (atat in MotoGP cat si in WSBK) au avut cel mai mic buget dintre echipele de uzina. Apoi vin echipele "de client". De cand nu a mai castigat o echipa non-factory?

 

In F1 importanta bugetului e doar relativa. Toyota este exemplul cel mai elocvent in acest sens. Au stat 8 ani in F1, nu au avut nicio victorie ci doar cateva poduim-uri. Asta desi aveau bugetul cel mai mare de pe grila, au construit o fabrica dedicata la Köln, un tunel aerodinamic modern (care mai este si azi folosit de catre unele echipe, printre care si Ferrari) si au incercat sa vaneze cei mai buni ingineri de la echipe de renume. La polul opus s-a aflat BrawnGP, o echipa "client" aflata in faliment inainte de inceputul sezonului, dar care a reusit sa castige un campionat. Dealtfel, echipele "de client" domina statistica ultimelor decenii in F1: in afara de Ferrari si Renault (si Mercedes AMG in prezent), cei care au dominat sportul s-au numit Williams, Benetton, McLaren si RedBull.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,Toyota stiu ca baga peste 400mil$ anual in F1.Si degeaba.Problema la Toyota a fost faptul ca nu si-au asumat riscuri.Piloti terni,batrani,designeri si sefi de echipa la fel.

BrawnGp a fost ideea lui Ross Brawn,iar faptul ca a castigat un titlu s-a datorat tot inovatiilor lui (blown diffuser).

In F1 iti trebuie un inginer si/sau un designer genial si un pilot bun si ai sanse sa castigi titlul.

In MotoGp inovatiile pur si simplu nu exista.Dezvoltarea mere intr-un ritm foarte controlat de la un an la altul.Nu stiu din ce motiv se intampla acest lucru.Se poate sa fie de vina bugetul redus al echipelor moto comparativ cu cele din F1.Dar pe partea ailalta nu iti trebuie bani ca sa nascocesti ceva.Deh,nu stiu care e cauza.

Chiar vorbeam cu userul Lorenzo si altii care activeaza pe forumul de MotoGp ca de la trecerea la 4T,lucru care s-a facut cred ca de 10 ani,nu am vazut decat 2 inovatii la motorete : cross-plane si seamless.In rest,trase la indigo.

In timp ce in F1 se schimba treburile radical,de la an la an apare cineva cu cate o idee de geniu.

Repet,nush,or fi de vina banii sau pur si simplu inginerii din moto sunt mult mai slabi,nu stiu,cert e ca la MotoGp mi se pare ca dorm pe ei.

Iar ca strategie,ce strategie?Odata ce ai ales setarile,gumele si ai calc cata benz iti trebuie sa termini cursa,urca-te pe ea si da-i tare.Nu trebuie atata gandire ca la F1.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate. Sunt mai multe explicatii pentru asta.

Fata de MotoGP in F1 vezi evolutii in primul rand pentru ca exista schimbari periodice de regulament, adesea fundamentale. In MotoGP ce sa schimbi daca regulamentul ramane acelasi, sau sufera modificari minore? Libertatea in design este limitata, accentul se pune pe eficientizarea sistemelor deja prezente, cum a fost, de exemplu, aparitia supapelor pneumatice.

Apoi, in F1 ai mai multe elemente cu care te poti juca, si spre diferenta de motociclism, aerodinamica este un element foarte important, ca sa nu spun capital. Acolo se regasesc majoritatea schimbarilor/evolutiilor pe care le observi de la o cursa la alta, si nu pe partea de motor, a carui dezvoltare este de obicei inghetata. Intr-adevar, la motociclism, sasiul/cadrul este mai important. Dar acolo limitarea vine mai repede "din cauza" experientei fiecarui producator. Japonezii fac de zeci de ani cadre perimetrale din Al, nu le poti cere sa dezvolte un design complet nou, la risc, avand in vedere ca acest tip de cadru si-a demonstrat competitivitatea, iar motocicletele lor sunt gandite si construite in jurul acestui tip de cadru. Ducati a facut la fel cand a intrat in MotoGP: a venit de acasa cu ce stia sa faca mai bine. Cadrul "trellis" din otel si-a facut treaba si le-a castigat un titlu mondial, dar isi antinsese limita de dezvoltare. Ca o echipa mica, trebuiau sa vina cu ceva nou, radical, si sa spere ca functioneaza. Asa a aparut design-ul frameless in 2009, un design cu mare potential (dupa parerea mea), dar care a fost aruncat la cos impreuna cu cel care l-a gandit (Preziosi) de catre managementul ingamfat de la Bologna, si de catre marele VR46.

In sfarsit, natura schimbarilor poate sa fie ocultata. Nu vezi schimbarile pentru ca sunt ascunse "by default" in spatele carenelor. Apoi sunt secrete, si foarte bine pazite de catre fiecare echipa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hamilton a avut și probleme pe final, când s-a blocat în spatele lui Alonso iar Rosberg venea ca furtuna peste el :

 

Wolff: “It was nerve-wracking. With each car, there was a point when we didn't think they could finish. For Nico, it was behind the first Safety Car when it looked like the brake system had failed. With Lewis, it happened when he started losing fuel pressure – and power – as he was running behind Fernando [Alonso], with Nico closing in. At that point of the race, we were hoping he could make it to the finish – but we certainly expected the problem would be terminal.”

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La GP3 v-ati uitat? Eu am prins aseara in reluare sfarsitul primei curse, cand Robert Visoiu se batea frumos de tot pentru victorie... din pacate a derapat usor in incercarea sa de a depasi, si a iesit in decor, ajungand astfel pe 3 la final. Si in cursa 2 vad ca a terminat pe 5. Se pare ca ii place la Hungaroring :) Anul trecut a castigat aici.

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate. Sunt mai multe explicatii pentru asta.

 

Fata de MotoGP in F1 vezi evolutii in primul rand pentru ca exista schimbari periodice de regulament, adesea fundamentale. In MotoGP ce sa schimbi daca regulamentul ramane acelasi, sau sufera modificari minore? Libertatea in design este limitata, accentul se pune pe eficientizarea sistemelor deja prezente, cum a fost, de exemplu, aparitia supapelor pneumatice.

 

Apoi, in F1 ai mai multe elemente cu care te poti juca, si spre diferenta de motociclism, aerodinamica este un element foarte important, ca sa nu spun capital. Acolo se regasesc majoritatea schimbarilor/evolutiilor pe care le observi de la o cursa la alta, si nu pe partea de motor, a carui dezvoltare este de obicei inghetata. Intr-adevar, la motociclism, sasiul/cadrul este mai important. Dar acolo limitarea vine mai repede "din cauza" experientei fiecarui producator. Japonezii fac de zeci de ani cadre perimetrale din Al, nu le poti cere sa dezvolte un design complet nou, la risc, avand in vedere ca acest tip de cadru si-a demonstrat competitivitatea, iar motocicletele lor sunt gandite si construite in jurul acestui tip de cadru. Ducati a facut la fel cand a intrat in MotoGP: a venit de acasa cu ce stia sa faca mai bine. Cadrul "trellis" din otel si-a facut treaba si le-a castigat un titlu mondial, dar isi antinsese limita de dezvoltare. Ca o echipa mica, trebuiau sa vina cu ceva nou, radical, si sa spere ca functioneaza. Asa a aparut design-ul frameless in 2009, un design cu mare potential (dupa parerea mea), dar care a fost aruncat la cos impreuna cu cel care l-a gandit (Preziosi) de catre managementul ingamfat de la Bologna, si de catre marele VR46.

E adevarat,si in F1 motorul este inghetat in linii mari.Dar pe partea ailalta,nu stiu cum este regulamentul la MotoGp,dar la F1 e draconic : se specifica orice parametru la motor,deci nu poti croseta nimic.Poate si la MotoGp o fi la fel.Ar trebui sa ia si ei lectii de la Bernie si sa aduca motoarele la epoca actuala gen inj directa,modif amestecului,etc,etc.

Iarasi,foarte adevarat,in F1 taticul e aerodinamica.Dar la fel putem spune ca sunt progrese si solutii noi an de an pe tot ce inseamna tren de rulare,suspensii,etc.Si nu mai zic de packing,incearca sa gaseasca incontinuu noi solutii de a face masina cat mai compacta.Deci se lucreaza pe foarte multe planuri.

Asta in timp ce in MotoGp sunt aceleasi suspensii,acelasi sasiu,aceleasi orice de cand au trecut la 4T nu s-a schimbat nimic.Si aerodinamica e ca si cum n-ar fi.Sunt aceleasi moto dpdv aero ca in anii'60..Spre deosebire de cei din F1 care nu stiu cum sa foloseasca cat mai mult aerul din jurul masinii,cei din MotoGp cauta parca sa nu-l foloseasca deloc in afara de a-si raci radiatoarele.Cuvantul downforce e strain de ei.Apasare inexistenta,aerodinamica 0.

Cat despre packing,ce sa mai zic,au aceleasi solutii tehnice din 1900 toamna.Nici o idee de repozitionare a vreunui element,nimic.Chiar spuneam mai demult,de prin 2008 de la Stoner si-au luat si ei seama sa bage rezervorul sub sa,solutie superioara de packing,iar,care era prezenta pe strada si nu era prezenta pe prototipuri de circuit.Ce sa mai zici,am impresia ca dorm pe ei...

Supapele pneumatice,da,sunt o solutie buna,pt atingerea unor turatii f mari unde deja se face valve floating,dar nu sunt o solutie pe care au nascocit-o inginerii din motogp,ci sunt solutii deja vechi din F1.

Nu stiu cat au castigat Ducati titlul din "vina" trellis-ului lor,cred ca mai degraba Stoner a fost responsabilul acolo.Era un pilot genial care se adapta la orice motoreta,spre deosebire de pilotii de acum,care trebuie motoreta sa se adapteze la ei.Adaptabilitatea aceasta o mai are doar Marquez.Problema pilotilor actuali e si problema frameless-ului cum bine ai zis,a fost nu ca nu era bun,ci ca nu erau obisnuiti cu feeling-ul,si le era frica sa forteze,sa impinga masina.Stoner nu avea probleme din astea.

Vad ca esti si tu de parere cu mine ca frameless design-ul (iar,solutie specifica F1) e ceva mult mai bun decat ce se face in ziua de azi.Si sunt de parere ca Ducati ar trebui sa riste,pt ca mergand pe urmele japonezilor niciodata nu ii va bate.Trebuie regandit totul.Le trebuie un Newey :)

 

In sfarsit, natura schimbarilor poate sa fie ocultata. Nu vezi schimbarile pentru ca sunt ascunse "by default" in spatele carenelor. Apoi sunt secrete, si foarte bine pazite de catre fiecare echipa.

Schimbarile sunt inexistente in MotoGp,crede-ma.Pai ce mari schimbari ai tu sub carene,daca tu cu un prototip 2015 ai aceeiasi timpi ca si cu modelul 2014?Inseamna ori ca nu i-ai facut nimic revolutionar,ori ca ce i-ai facut nu produce rezultate.Clar.

In F1 cred ca daca scot un prototip care produce aceeiasi timpi cu protipul de anul trecut,il arunca la gunoi si pe el si ii si concediaza pe inginerii care l-au proiectat,treaba trebuie sa se miste incontinuu,cursa de cursa,trebuie facute progrese non-stop,la fiecare etapa,deoarece concurenta e atat de acerba incat daca nu imbunatatesti masina la cateva curse,daca nu vii cu upgrade-uri,ramai in urma si materialul tau de concurs devine depasit pana la sf anului.

 

Bine,si la MotoGp e concurenta la nivel tehnic,iata Honda are o superioritate devastanta,bine,si cu ajutorul unui pilot extraordinar,dar pt asta cei de la Yamaha nu prea ii vad sa se agite asa mult.Adica cum sa aiba Honda seamless (o solutie tehnica cu foarte multe avantaje pe foarte multe planuri) si abia dupa 3 ani sa adopte si Yamaha asa ceva?

In F1 treaba asta nu s-ar fi intamplat in o mie de ani.

Nu stiu,pe mine aceasta letargie pur si simplu ma exaspereaza,ma da gata.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine,si la MotoGp e concurenta la nivel tehnic,iata Honda are o superioritate devastanta,bine,si cu ajutorul unui pilot extraordinar,dar pt asta cei de la Yamaha nu prea ii vad sa se agite asa mult.Adica cum sa aiba Honda seamless (o solutie tehnica cu foarte multe avantaje pe foarte multe planuri) si abia dupa 3 ani sa adopte si Yamaha asa ceva?

In F1 treaba asta nu s-ar fi intamplat in o mie de ani.

 

Yamaha o fi făcut socoteala ( acum un an, doi) că ei îi au pe Rossi & Lorenzo iar Honda l-a pierdut pe Stoner, a rămas cu Dani, iar Marquez o fi bun dar e necopt. S-au ars cam rău în 2014. :P

Editat de bibi.audiofil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha o fi făcut socoteala ( acum un an, doi) că ei îi au pe Rossi & Lorenzo iar Honda l-a pierdut pe Stoner, a rămas cu Dani, iar Marquez o fi bun dar e necopt. S-au ars cam rău în 2014. :P

 

HRC nu castiga pentru ca piloti. HRC castiga pentru ca bani. Multi bani.

In schimb, HRC domina datorita lui Márquez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...