Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Aiureala a inceput de cand s-a scazut cilindreea la 2800 cmc, parca. F1 este varful, apoi sa fie varful in toate nu ? Formula "X" 3000 sau 3500 cmc ?!?

Sunt de acord cu venirea unui al doilea sau al treilea producator de gume, care vor avea un handicap, este adevarat dar, doar pentru un an, doi, timp in care vor "deservi" echipe modeste, pe bani mai putini dar vor capata experienta, vor ajunge pe ceilalti si va interveni concurenta.

DRS-ul mi se pare o chestie artificiala, doar pentru a creste spectacolul dar frustranta pentru pilot. Un compromis ar fi utilizarea lui limitat la un numar de ori pe concurs, functie si de numarul de ture, in mai multe zone a circuitului, nu doar una cel mult doua zone.

Vrem sa reducem performantele si, mai ales cheltuielile si s-a introdus KERS-ul ?!?! Pentru ce ? F1 ar trebui sa fie performanta pura nu concurs economic. Ok, in anduranta este alta poveste dar aici ?

Au mai spus-o si altii, trebuie restrictionata aerodinamica dar de catre ingineri, nu de altii. S-a mai facut asta acum cativa ani dar a cam fost lasata balta, de s-a ajuns acolo incat suportii de oglinda sa aiba rol aerodinamic. Iar treaba cu acel "nas" este de tot hazul. Dupa ce ca masinile de F1 sunt si asa urate, designul fiind lasat pe ultimul loc, a mai aparut si aceasta "sul(it)a bleaga". Nu era mai simplu sa fie podeaua plata din varful nasului pana la coada cozilor ? Se termina si cu "tavile de ceai" si alte inovatii. Eu n-am fost niciodata impotriva acestor evolutii si au fost cateva de-a lungul timpului dar, daca este sa "tai" taie cu cap, de unde trebuie. Cat de frumos era McLaren-ul lui Hakkinen !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 producatori de gume nu vor mai fi never in F1 pt ca nimeni nu va trece la producatorul cel nou pt ca va avea un handicap foarte mare.

In anii'80 erau tot motoare turbo de 1.5 4L.Intr-un timp se putea mere in paralel si cu motoare normal aspirate de cilindree dubla mi se pare,dar apoi toti au trecut pe turbo din cauza avanatajelor evidente de putere.In prima faza au fost 3.5 V10,apoi s-a trecut la 3 apoi la 2.4V8.Oricum motoarele aveau limitari foarte mari mai ales la capitolul alimentare (1 singur injector inj indirecta si limitarea presiunii in rampa).S-a tot ciopartit cilindreea pt ca in perioada Schumacher (2004) se ajunsese la niste puteri foarte mari si implicit viteze foarte mari si trebuia facut ceva.Daca te uiti o sa vezi ca au ramas foarte multe recorduri din 2003-2004 desi aero era net inferioara atunci.

Cu motoarele turbo ajutate de motor electric si fara tc deja le-a ridicat atat de mult cuplul incat nu mai pot pune puterea jos ceea ce o treaba foarte buna zic eu.Pe motoarele aspirate aveau cuplu la aprox 50-60% din ce au acum si la turatii foarte mari si reuseau sa puna toata puterea jos,puterea venea gradat si sus,de acolo si timpii buni desi downforce-ul era mult mai mic.Acum puterea vine foarte devreme de pe la 5000rpm si e foarte mare,mai ales cu ajutorul acelui motor electric de pe cardan care confera cuplu continuu pe toata plaja sa de turatii.De acolo si slide-urile acelea foarte faine in 2014.Au mari probleme cand baga gaz.

Nu,pe motor zic eu ca au luat o directie foarte buna.Singurul dezavantaj e sunetul dar speram sa ne obisnuim.Kers-ul si mai apoi mgu-k si mgu-h sunt in actualele tendinte de a imbina motorul electric cu motorul cu ardere interna.Zic eu ca asta e tendinta,progresul si nu ai cum sa eviti treaba asta.

Pt ca deja marea Formula 1 ajunsese sa aiba motoare mai inapoiate ca si tehnologie decat motoarele de strada,ceea ce e deja patetic.Si mai aveau putin si ajungeau in situatia unui singur furnizor de motoare pt ca nimeni nu mai era interesat sa investeasca in acele tehnologii deja depasite.

 

Referitor la nas,cei de la Fia nu s-au gandit ca nasurile vor fi ca niste pwle,ei au intentionat cu totul altceva cand au facut regulamentul dar inginerii echipelor l-au ocolit.

Smecheria care e : nasul ridicat din 2013 (si acele turning vanes) capta pe sub el foarte mult aer pe care il directiona pe teatray si apoi pe acele tavi laterale pana in spate pe eleron.De aceea si masina vazuta de sus are forma de "cola bottle" pt a tine aerul pe tavile laterale si a-l canaliza pe eleronul spate.D-lui Newey trebuie sa-i multumesti pt toate aceste idei.

E,pt 2014 cei de la Fia citand siguranta nasului coborat (care e o prostie,e mai bun nasul ridicat dpdv al sigurantei,pt ca e preferabil sa te lansezi in aer intr-un impact decat sa te infigi pe sub cealalta masina sau pe sub vreun obstacol) de fapt au vrut sa taie aerul care vine pe sub nas si implicit downforce-ul aferent.Si au specificat aria varfului nasului si locatia lui.E,dar inginerii echipelor nu au facut nasul pana acolo,ci pur si simplu au facut acel apendice doar pt a "atinge" regulamentul pt a-l respecta.Nasul nu exista,exista doar acea suprafata la acel nivel prevazuta de regulamente.Si astfel au reusit cu mai mult sau mai putin succes sa bage aer in continuare pe sub nas si pe teatray.In 2015 am inteles ca se va reglementa situatia si toate masinile vor fi obligate sa aiba acele nasuri joase pe stilul Ferrari.Parerea mea e ca ar trebui desfintat si tea-tray si micsorata suprafata eleronului spate.

 

Acum deja s-a schimbat foaia.Sunt Mercedes,Ferrari,Renault,Honda si se speculeaza mult ideea VAG Group.Daca mai vine si Ford sau Toyota sau alt colos de acest gen,deja avem o competitie puternica.Toti marii constructori ar fi dispusi sa investeasca si sa aibe echipe in F1 si cred ca,cu cat mai multi constructori ar fi implicati cu atat ar fi competitia mai sanatoasa si mai puternica.

Dar F1 are 2 mari probleme : una e politica si a doua e incapabilitatea celor care fac regulamentele de a impune restrictii care sa nu poata fi ocolite de inginerii echipelor.

Deci orice constructor mare cred ca ar fi dispus sa investeasca in F1 dar nu ar vrea sa fie batut de alta echipa doar pt ca proprietarul ei e prieten cu Bernie (vezi Ferrari) sau sa fie batut de un inginer de geniu care a nascocit vreun noua aripioara care confera mai mult downforce (vezi Newey-RB).Pt ca e penibil ca munca a sute poate mii de oameni care lucreaza la proiectarea si productia unui motor de F1 sa fie efectiv anulata de un baiat care deseneaza cu rotring-ul pe foaie.

 

Deci repet,aici trebuie lucrat : sanse egale pt toate echipele (adica sa-i taie aripile si coroana lui Ferrari) si gata cu jocurile de culise si politica pe de o parte iar pe partea cealalta elaborarea unui regulament care sa confere restrictii reale pe aero si stabilitate pe mai multi ani astfel incat sa nu mai existe investitii enorme in r&d si toti constructorii sa stie in ce se baga.Pai cum ar fi dupa ce Mercedes a lucrat ani intregi la acest motor,dupa ce Honda si-a pus in miscare resursele,din 2016 sa se treaca inapoi la aspirate numa ca sa castige si Ferrari si RB niste curse?

Pai nu isi baga astia pwla in gandirea lui Bernie si ii lasa dracului cu formula lui cu tot?Si poti sa-i condamni?

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma, cred ca ne completam. Este o adevarata "nebunie", ca sa nu spun haos. Sa speram ca nu se va ajunge la o scindare, vezi la americani Indy / Kart (parca asa le zice, nu ?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cum ar fi dupa ce Mercedes a lucrat ani intregi la acest motor,dupa ce Honda si-a pus in miscare resursele,din 2016 sa se treaca inapoi la aspirate numa ca sa castige si Ferrari si RB niste curse?

Pai nu isi baga astia pwla in gandirea lui Bernie si ii lasa dracului cu formula lui cu tot?Si poti sa-i condamni?

Nu ar fi primii care il iau la p**a pe Bernie. Parca tot din ceva asemanator, schimbare brusca de regulament, s-a retras BMW-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La scindare nu se ajunge ca nu ii lasa Bernie.E prea inteligent pt asta.Sau cel putin era...

 

 

BMW s-a retras pentru ca a fost o criza economica la mijloc.

Method, pana una-alta Honda s-a alaturat celor care cer posibilitatea de a se umbla la motoare. Mercedes au cam ramas singuri in cazarma.

BMW in era moderna a avut 2 "episoade" in F1 : episodul Williams parca pana in 2005 si episodul Sauber din 2005 pana in 2009.De la Williams s-au retras pt ca in timp ce ei faceau constant cel mai bun motor,Williams le facea niste sasiuri de calcat.Si cand nu le faceau sasiuri de calcat aveau strategii de calcat (2003).Si au prevazut corect ca nu vor castiga never campionatul cu Williams.Si atunci au cumparat Sauber ca sa aiba controlul total.Si erau gata-gata sa castige cu un sasiu nu tocmai stralucit dar cu un motor peste tot ce era la ora aceea in F1,numai ca inventia lui Newey (in perioada McLaren si apoi la RB),faimoasa teatray si acel design fara chila i-a prins si pe ei in offside.Si au hotarat ca au bagat bani destui si rezultate ioc si s-au retras.

Iarasi,aceeasi problema pe care am spus-o mai sus : e foarte frustrant ca un inginer cu un rotring sa anuleze munca catorva mii de oameni care fac un motor.Nu e vina lui Newey,el pur si simplu isi facea meseria.E pur si simplu problema F1 as zice eu : triumful total al aerodinamicii asupra performantei motorului.2014 a fost un an al schimbarilor radicale de regulament si de aceea a fost posibila dominatia celui mai puternic motor,dar sa nu uitam ca totusi echipa de pe locul 2 e echipa cu cel mai slab motor dar cu cea mai buna aerodinamica.In 2015 si mai ales 2016 aerodinamica va reveni in forta daca nu se actioneaza prompt.

 

Normal ca Honda e cu ceilalti,e logic.Din moment ce Mercedes a dominat autoritar sezonul,tre sa fii nebun sa ceri sa nu se poata umbla la motoare.McLaren tacea chitic cand avea motoare Mercedes,acum au inceput sa tipe.Iar cei de la Honda impreuna cu cei de la McLaren,probabil in urma testelor pe dyno si pe track de la AbuDhabi s-au elucidat ca motorul Honda mai mult ca sigur e inferior celui Mercedes si atunci e normal sa tipe astia.

Parerea mea e ca sistemul acela cu puncte nu e prost conceput,dar ar trebui sa nu se micsoreze de la an la an.Echipele sa poata modifica motorul in intersezon,iar odata ce incepe sezonul sa fie freeze.Pt ca altfel iar ajungem la costuri ametitoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie imi e dor de masinile astea precum cea de mai jos :) Nu mai stiu cat de spectaculoase erau cursele (era o perioada in care urmaream doar cateva curse pe sezon si atat, si nici alea intregi), dar cel putin nu mi-era rusine cu felul in care aratau masinile :D OZN-uri.

 

redbull-rb4_2685_1600x1200.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Influenta Ferrari clara as zice eu.Astia sunt pusi pe fapte mari.

 

Bine,eu nu inteleg o treaba : in sezonul 2014 se stipula foarte clar ca motoarele trebuie depuse pt omologare pana la data de 28.02.2014.Scurt.In 2015 au uitat ???

Ma da-o draq,chiar asa?Ma cum tin ei minte la litera in 2014 treburile astea si in 2015 uita si fix baiatul ala de la Ferrari le aduce aminte "da nu ati stipulat clar data cand trebuie depuse motoarele pt omologare in regulamentul pe 2015,deci asta inseamna ca putem sa le depunem cand vrem noi pe parcursul anului 2015,nu-i asa?" Si Charlie Whiting se plezneste cu palma peste frunte si exclama "pfiii,bai baiatule,na c-am uitat sa trecem data omologarii in regulamentul de anul asta.Pff,fir-ar a draq.E,pai banuiesc ca asta inseamna ca puteti sa le depuneti cand vreti voi numa sa fie in 2015.Adica si la sf sezonului.Da sa nu depasiti cele 32 de jetoane"

 

Bai nene,te corupe rasul.Asta parca e o poveste pt copii de gradinita.Si noi ar trebui sa credem ca aia au uitat brusc in 2015 sa puna data limita cand trebuie depuse motoarele pt omologare?Mda.

Aa,si cireasa de pe tort,duma si mwia maxima administrata cred ca tot de Ferrari prin Charlie Whiting : "deci toti au voie sa dezvolte motorul in 2015 da Honda nu ca ei sunt noi pe-acilea.Si cum in 2014 n-a avut nimeni voie sa dezvolte motorul,nici Honda n-are voie in 2015.Da restul pot".

Deci in ce logica se inscrie asta?Cum e asta ma?"Deci regulamentul nu stipuleaza clar cand pot fi depuse motoarele si toate echipele le pot depune cand vor.Da Honda,notati-va,voua va zic eu acuma din capu locului : 28 feb 2015.Ati notat?Bun."

Pai legea se aplica pt toata lumea?Aa,nu,legea se aplica numa pt fraieri.

I-au muit pe aia de la Honda sau cum? Asta e ca in curtea scolii : "care-i ultimu,masa-i curva - Honda tu stai pe loc" :crack:

 

Deci exact asta spuneam,aici greseste FIA si F1 : stabilitatea regulamentelor,interzicerea aero si jocurile de culise.Daca asta nu e joc de culise atunci nu stiu care e.Asta e pe genul hai sa-i futem pe Mercedes si sa-i ridicam pe restul.A,si sa le dam si o mwie lu Honda ca de-abia intrara ,sa se invete cu greul.Deci exact asta nu trebuia facut.Regulamente stabile.Pwla.

Si mai zic ceva : daca era Ferrari in situatia Mercedes,puneti pariu ca nu mai uitau aia sa treaca data in regulament?Au mama,la mm era scris.

Cum facea misto Senna in anii'90 mai in gluma mai in serios : FIA =Ferrari Internal Affairs.

 

Dar bine,pe de o parte,trebuie sa luam totusi in considerare delasarea si miserupismul specific italienilor,care il bate si pe al nostru,deci am toata increderea ca o sa dea cu oistea-n gard si in 2015.La aia le trebuie niste sefi cu mana de fier,si nu italieni.Numa asa pot face treaba.

Iar pe partea ailalta,e foarte bine pt noi,publicul privitor faptul ca se pot dezvolta motoarele pt ca poate ii vor prinde si altii pe Mercedes si vom avea mai mult spectacol.Mizez pe Renault,ca pe Honda i-au infundat din start...

Numa ca iar vor creste costurile de productie ale motoarelor,care trebuiau sa tot scada incepand din 2014 incolo...

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e dracul chiar atat de negru pentru Honda. De-a lungul lui 2014 au avut timp sa studieze, sa noteze, sa dezvolte. Motorul lor actual este clar mai bun decat oricare dintre motoarele cu care s-a alergat in 2014. Apoi mai exista o clauza de care sigur se vor folosi: pot schimba subansamble daca exista clar probleme de fiabilitate cu ele. Si cu fiabilitatea sigur vor avea probleme.

McLaren Honda ar trebui sa se concentreze pe 2016, primul an in care se vor putea bate la titlu in mod realist. Si anul in care ar putea sa-l piarda pe Alonso: Mercedes au confirmat ca el este "planul B" in cazul in care Hamilton nu-si prelungeste contractul cu ei in 2015.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e dracul chiar atat de negru pentru Honda. De-a lungul lui 2014 au avut timp sa studieze, sa noteze, sa dezvolte. Motorul lor actual este clar mai bun decat oricare dintre motoarele cu care s-a alergat in 2014. Apoi mai exista o clauza de care sigur se vor folosi: pot schimba subansamble daca exista clar probleme de fiabilitate cu ele. Si cu fiabilitatea sigur vor avea probleme.

 

McLaren Honda ar trebui sa se concentreze pe 2016, primul an in care se vor putea bate la titlu in mod realist. Si anul in care ar putea sa-l piarda pe Alonso: Mercedes au confirmat ca el este "planul B" in cazul in care Hamilton nu-si prelungeste contractul cu ei in 2015.

Gresesti cand spui ca Honda are motorul mai bun decat motoarele care au alergat in 2014.Clar nu are motorul mai bun decat Mercedes.

Altfel de ce ar fi plans cei de la McLaren si s-ar fi alaturat vociferarilor celor care voiau sa umble in motoare?McLaren stiau cred ca foarte clar ce performante are motorul Mercedes 2014.Tot anul s-au putut juca cu el.Pe dyno nu te restrictioneaza nimeni la teste,poti sa-l alergi si in dunga,ii stii toti parametrii.Si sunt convins ca McLaren le-a alergat ca sa ia notite pt Honda.

Si deasemenea sunt convins ca acu cand primira motorul Honda il urcara si pe dyno si pe masina si au facut teste.Si dupa aia au comparat rezultatele.Si dupa aia au dat fuga la FIA si la Whiting sa se planga ca totusi ar trebui sa ii lase sa umble in motor pe parcursul anului.

Pai daca motorul Honda e asa de bun de ce urla si McLaren sa ii lase sa umble in el ?Pt ca Mercedes ii vad foarte siguri pe ei,nu se simt amenintati de Honda :)

Deci dupa cum am zis si mai demult,eu nu as paria pe motorul Honda,pt ca japonezii nu au gandire creativa.Vom vedea.Tare m-as bucura sa fie motorul Honda cel mai puternic din 2015,si sa mai ia si Alonso un campionat,dar...

Si treaba cu toata lumea are voie sa umble in motoare in afara de Honda mi se pare marlanie curata.E ca la tribunal,e o lege si e aceeiasi pt toti.Pt toti in afara de Honda.Nu,cei de la Honda daca sunt baieti destepti ar trebui sa dea in judecata FIA pt aplicarea tendentioasa a regulamentului.Pt ca au mai fost cazuri din astea si zic eu ca au mari sanse sa castige.

Treaba cu fiabilitatea a fost si anul asta.Si au avut Renault slava Domnului,grave probleme de fiabilitate.Si banuiesc ca au schimbat anumite subansamble,dar tot nu am vazut vreo imbunatatire a performantelor Renault pe parcursul anului,deci nu as vedea sa faca minuni la Honda.

 

Iarasi,nu sunt de parere ca McLaren-Honda se va putea bate la titlu in mod realist in 2016.In primul rand McLaren e condusa prost de Ron Dennis,s-a vazut de x ori,a luat o gramada de decizii nepotrivite care au costat echipa foarte mult.Are o gramada de bani si de tehnica si de facilitati,dar are un sef prost.Personal cred ca Boullier ar avea rezultate infinit mai bune,dar poti sa-l dai jos pe Ron Dennis?

Iar pe de alta parte,totusi nu as paria pe motorul Honda ca cel mai puternic nici in 2016.Si sa nu uitam ca anul asta si probabil in 2015 au fost ani influentati de puterea motoarelor.Daca regulamentul ramane stabil,balanta va inclina iarasi hotarator inspre aero,si acolo Newey e stapan.Nici Prodromu asta nu e fitecine,dar Newey e taticul.

Privind dpdv al Honda,m-as fi dus demult si as fi batut la usa la RB : "buna ziua,nu vreti un motor?Ieftin si bun,e la oferta".RedBull-Honda,acolo as fi vazut o echipa castigatoare peste 1-2 ani,da.McLaren,deh...

 

In alta ordine de idei,plictiseala mare in ianuarie pe toate fronturile.Asteptam cu nerabdare testele de iarna din primele zile ale lui februarie si implicit lansarile care le preceda.Are cineva idee de vreo data a vreunei lansari?

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum deja s-a schimbat foaia.Sunt Mercedes,Ferrari,Renault,Honda si se speculeaza mult ideea VAG Group.Daca mai vine si Ford sau Toyota sau alt colos de acest gen,deja avem o competitie puternica.Toti marii constructori ar fi dispusi sa investeasca si sa aibe echipe in F1 si cred ca,cu cat mai multi constructori ar fi implicati cu atat ar fi competitia mai sanatoasa si mai puternica.

Dar F1 are 2 mari probleme : una e politica si a doua e incapabilitatea celor care fac regulamentele de a impune restrictii care sa nu poata fi ocolite de inginerii echipelor.

Deci orice constructor mare cred ca ar fi dispus sa investeasca in F1 dar nu ar vrea sa fie batut de alta echipa doar pt ca proprietarul ei e prieten cu Bernie (vezi Ferrari) sau sa fie batut de un inginer de geniu care a nascocit vreun noua aripioara care confera mai mult downforce (vezi Newey-RB).Pt ca e penibil ca munca a sute poate mii de oameni care lucreaza la proiectarea si productia unui motor de F1 sa fie efectiv anulata de un baiat care deseneaza cu rotring-ul pe foaie.

 

 

Mie imi e dor de masinile astea precum cea de mai jos :) Nu mai stiu cat de spectaculoase erau cursele (era o perioada in care urmaream doar cateva curse pe sezon si atat, si nici alea intregi), dar cel putin nu mi-era rusine cu felul in care aratau masinile :D OZN-uri.

 

redbull-rb4_2685_1600x1200.jpg

 

Din punctul meu de vedere F1 si-a pierdut spiritul. Pot sa vina toti mari producatori de automobile din lume, pot sa bage bani pana nu mai pot, competitia asta se indreapta intr-o directie total gresita.

Probabil totul se intampla din cauza lui Bernie Ecclestone - un mos pe jumatate senil, dar foarte foarte lacom - poate nu neaparat el personal, dar in orice caz aia (sau alea) care graviteaza in jurul lui.

 

In primul rand parca au disparut oamenii. Se vorbeste mai mult despre masini, iar sportivii sunt trecuti din ce in ce mai mult in plan secund. Pai nah, e o competitie sportiva sau salon auto? Se masoara skill-ul unor piloti sau inteligenta unor ingineri? Si daca ar fi vorba doar de inteligenta inginerilor tot n-ar fi asa de grav, dar e mai mult vorba de bugete

Pentru mine, odata cu retragerea lui Schumacher din F1 parca nimic n-a mai fost la fel. Schumacher a fost ultimul mare campion si din pacate s-ar putea sa nici nu mai apara altul. Da, a venit dupa aia Vettel, dar stai si te intrebi cat din ce a castigat i se datoreaza lui si cat masinii (si jocurilor de culise).

N-as vrea sa stirbesc cu ceva din meritele pilotilor noului val, dar parca nu au prestanta, nu au stofa pe care au avut-o marii campioni gen Ayrton Senna, Alain Prost, Mika Hakkinen si bineinteles Michael Schumacher.

 

In al doilea rand e vorba de frumusetea masinilor.

Ok, aerodinamica, lucruri impinse la extrem, dar nene, uneori masinile de F1 arata absolut hidos. Cu atatea aripioare si adaugiri arata ca niste porci tzeposi. Poate ca aici s-ar putea umbla la regulament - sa se dea jos toate aripioarele si sa ramana monococa curata si cel mult cu un eleron fata si unul spate. Pai nah, daca sunt masini sa inceapa sa semene cat de cat cu masinile de strada.

Nu mai vorbesc de sunetul motorului. Sunetul unui V12 clasic parca te patrunde prin toti porii si iti da fiori pe sira spinarii

 

Ca idee, eu inteleg perfect ideea de progres tehnologic, de impingere a limitelor, dar unele lucruri mi se par fara sens. Partea de aerodinamica din F1 n-are nicio legatura cu masinile obisnuite ci mai degraba cu aeronautica.

 

In al treilea rand e vorba despre spectacolul de la boxe - strategiile de schimburi de pneuri si realimentare. N-ar trebui sa re renunte la asa ceva pentru nimic in lume. Intr-un fel nu e corect sa nu se decida totul pe pista, dar strategiile de intrare la boxe sunt absolut senzationale pentru spectacol. Daca ar fi dupa mine as introduce macar o oprire obligatorie pe la boxe si in MotoGP.

 

Ca tot am zis de masini frumoase....

 

Alfa Romeo Alffeta 159 mi se pare masina cu formele cele mai sexy din toata istoria F1 :)

 

Alfa-Romeo-159--Alfetta-_1.jpg

 

best package (look & sound)

 

https://www.youtube.com/watch?v=5SoZiTxdQyw

 

si cea mai frumoasa masina F1 din era moderna

 

mclaren_e8871.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gresesti cand spui ca Honda are motorul mai bun decat motoarele care au alergat in 2014.Clar nu are motorul mai bun decat Mercedes.

Altfel de ce ar fi plans cei de la McLaren si s-ar fi alaturat vociferarilor celor care voiau sa umble in motoare? (...)

 

Pe langa sezonul petrecut ca observator in 2014, Honda a profitat si de expertiza celor de la McLaren care au lucrat anul trecut cu motorul Mercedes. Mi se pare deci clar faptul ca motorul lor a luat toate partile bune ale designului motorului Mercedes spec. 2014 si le-a imbunatatit acolo unde era nevoie/se putea. Totusi, in 2015 acelasi lucru il vor face atat Renault cat si Ferrari. Toate motoarele spec. 2015 vor fi deci cel putin la fel de bune ca motorul Mercedes din 2014. Problema pentru cei de la Honda este ca trebuie sa-si dea cartile pe fata inca de la inceputul anului, nemaiputand (in mod oficial cel putin) sa umble la PU pana in 2016. In acelasi timp, Mercedes evident ca nu au stat pe loc si se zvoneste ca specificatia de motor cu care vor incepe sezonul 2015 este cu 50cp mai puterinca decat cea cu care au terminat 2014.

 

Sunt putin dezavantajati japonezii, just. Dar nu era foarte echitabil ca dupa un an in care au avut timp sa analizeze stand pe margine (lux pe care ceilalti 3 nu l-au avut anul trecut), sa mai poata umbla la motor si in decursul anului.

 

Are cineva idee de vreo data a vreunei lansari?

 

Force India sunt singurii care au anuntat o data de lansare oficiala deocamdata: 21 ianuarie, in Mexico City (pentru ca Sergio Pérez). Ferrari a anuntat doar ca va prezenta masina in ianuarie. Avand in vedere ca primele teste incep pe 1 februarie, majoritatea echipelor vor lansa (sau vor incerca sa lanseze) masinilie luna asta - cel mai probabil in ultima decada a lui ianuarie.

 

Anectdotic: la cererea Honda, McLaren va abandona vopseaua cromata in 2015, japonezii fiind de parere ca este legata intrinsec de Mercedes. Masina va fi predominant portocalie (culoarea istorica a McLaren), alba (culoare traditionala a Honda) sau de alta culoare, in functie de sponsorul principal al echipei... Daca reusesc sa gaseasca unul.

 

Mercedes AMG vor fi deci liberi sa acapareze culoarea cromata, lucru pe care cel mai probabil il vor face.

 

(...)

 

Ca tot am zis de masini frumoase....

 

Alfa Romeo Alffeta 159 mi se pare masina cu formele cele mai sexy din toata istoria F1 :)

 

Tehnic vorbind nu e o masina de F1, ci o masina de Grand-Prix. Dar daca o luam in absolut, si desi sunt fan al designului italian, cred ca monopostul meu preferat este Auto Union Typ D (1939). Pe langa design, masina a pionierat mai multe elemente care se regasesc si astazi pe masinile de F1.

 

audia_auto_union_type_d_01_1-0814.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@PzKpfW

 

Sa ma scuzi daca tocmai Alffeta nu a fost masina de Formula 1. La inceput ma gandisem si eu tot la Audi, dar am dat peste poza aia cu Alfa Romeo si mi s-a parut superba. N-am mai stat sa caut informatii suplimentare despre ea. Nah, imi placea sa ma uit la Formula 1, la MotoGP imi place si acum (de abia astept sa inceapa noul sezon :) ), dar nu sunt atat de pasionat ca tine. Tu ai putea sa scrii o enciclopedie intreaga, vorbesc la modul cel mai serios.

 

Ideea pe care am vrut sa o ilustrez era urmatoarea - Formula 1 ar trebui sa se intoarca un pic mai spre origini, mai spre simplitate. Spectacolul sa-l faca pilotii si nu concernele auto.

 

Ok, inovatiile tehnice pot sa aduca un castig pe termen lung pentru ca solutiile gasite in F1 vor ajunge candva si pe masinile de strada. Dar partea aerodinamica? Nah, efectul Coanda a fost descoperit inca de la inceputul secolului trecut. Nu mai e nimic de descoperit. Toate studiile aerodinamice din F1 nu au nicio aplicatie practica pentru simplul motiv ca masinile de strada nu vor merge niciodata cu viteza si in conditiile in care merg masinile de formula.

 

Nici macar n-am avut eu vreo revelatie. Pe ideea asta se merge in Nascar. Acolo toate masinile arata aproximativ la fel, fara jdemii de aripi si aripioare (am vazut intr-un filmulet ca au niste sabloane 3D cu care masoara masinile - cine nu se incadreaza in sablon e out). Ala e regulamentul si sa se descurce fiecare cu aderenta cum poate. Degeaba ar pune motoare ultraputernice ca n-ar reusi sa transmita tot excesul de putere la asfalt

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pe langa sezonul petrecut ca observator in 2014, Honda a profitat si de expertiza celor de la McLaren care au lucrat anul trecut cu motorul Mercedes. Mi se pare deci clar faptul ca motorul lor a luat toate partile bune ale designului motorului Mercedes spec. 2014 si le-a imbunatatit acolo unde era nevoie/se putea. Totusi, in 2015 acelasi lucru il vor face atat Renault cat si Ferrari. Toate motoarele spec. 2015 vor fi deci cel putin la fel de bune ca motorul Mercedes din 2014. Problema pentru cei de la Honda este ca trebuie sa-si dea cartile pe fata inca de la inceputul anului, nemaiputand (in mod oficial cel putin) sa umble la PU pana in 2016. In acelasi timp, Mercedes evident ca nu au stat pe loc si se zvoneste ca specificatia de motor cu care vor incepe sezonul 2015 este cu 50cp mai puterinca decat cea cu care au terminat 2014.

 

Sunt putin dezavantajati japonezii, just. Dar nu era foarte echitabil ca dupa un an in care au avut timp sa analizeze stand pe margine (lux pe care ceilalti 3 nu l-au avut anul trecut), sa mai poata umbla la motor si in decursul anului.

Sunt foarte dezavanatajati japonezii,si personal nu mi se pare corect.Asta "ca asa a fost pentru echipe anul trecut la debut si asa ar trebui sa fie anul asta pt Honda" e o prostie.Pai intotdeauna ne luam dupa lege.Sau in acest caz dupa regulamente.Legea era alta anul trecut si alta acum.Dar,in pofida legii de acum,Hondei i se spune foarte clar cand sa predea motorul 2015 pt omologare.Pai atunci de ce nu li se spune la toti?Sau sa le spuna la toti 28.02.2015 sau sa nu ii spuna nici lui Honda.Pt ca altfel e favoritism.Legea trebuie sa fie la fel pentru toti,nu are cum sa fie altcumva.

Honda se va intalni cu cei de la FIA din cate am inteles,dar se speculeaza ca nu se vor rezolva multe.Cred ca cei de la Honda daca dau FIA in judecata intr-o instanta civila (cum au mai facut si alte echipe cu diferite ocazii,ultima fiind RB pt descalificarea din Australia 2014) vor avea sanse foarte mari de castig pt ca repet,legea nu se poate aplica diferit in functie de cum te numesti,asta e un principiu fundamental de drept.

 

Pe de alta parte,motor Mercedes cu 50 de cai mai puternic?M-as mira foarte tare.Pt ca acum se stipula o putere intre 50-70 de cai mai mare.Si arhitectura motorului Mercedes era destul de diferita de restul.Cu o arhitectura similara mi-e greu sa cred ca Mercedes ar putea scoate cu 15-20 de cai mai mult decat restul.Doar daca nu scoate Mercedes un alt iepure din palarie si aplica o solutie tot asa de buna si revolutionara ca aceasta split-turbo.Dar m-as mira tare,adica ideile astea nu vin asa,una pe luna.E nevoie de foarte mult R&D pt a ajunge la o asemenea idee.Deci in concluzie,da,sunt de parere ca si in 2015 motorul Mercedes va fi cel mai puternic,dar nu cred ca va fi dominatia din 2014 a echipei AMG.

 

In alta ordine de idei,s-au anuntat 2 lansari de marca :

 

1.McLaren - 29 Ianuarie

2.Ferrari - 30 Ianuarie

 

Amandoua lansarile online,sa fie gata pt primele teste de pe 1-4.02.

Bafta,ce sa zic,deja testele sunt pe vine.

» Post actualizat in 18 Jan 2015 17:02

Update :

 

Pana la urma nici Honda nu va avea motorul "inghetat" in 2015 : http://www.planetf1.com/driver/18227/9650565/Honda-free-to-develop-engine-in-2015

O situatie normala zic eu...

» Post actualizat in 18 Jan 2015 17:04

In alta ordine de idei,progarmul de teste pt inceputul sezonului :

 

F1 Test Calendar

 

01 Feb - Circuito Permanente de Jerez

02 Feb - Circuito Permanente de Jerez

03 Feb - Circuito Permanente de Jerez

04 Feb - Circuito Permanente de Jerez

 

19 Feb - Circuit de Catalunya

20 Feb - Circuit de Catalunya

21 Feb - Circuit de Catalunya

22 Feb - Circuit de Catalunya

 

26 Feb - Circuit de Catalunya

27 Feb - Circuit de Catalunya

28 Feb - Circuit de Catalunya

01 Mar - Circuit de Catalunya

_______________________

12 May - Circuit de Catalunya

13 May - Circuit de Catalunya

 

23 Jun - Red Bull Ring

24 Jun - Red Bull Ring

» Post actualizat in 19 Jan 2015 22:25

Lansare Force India,acum miercuri,online : http://www.formula1.com/news/headlines/2015/1/16763.html

Va fi interesanta prima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Nu e rau deloc :) Chiar imi place daca ar arata cam asa... sper sa nu gaseasca astia alte artificii la botul masinii, sa ocoleasca regulamentul din nou si sa avem tot niste aratari de masini. Asa ca in poza e chiar ok, pare mai clasica ;)

 

Intelesesem insa ca o sa fie ceva portocaliu pe masina. In poza pare rosu, dar cine stie... Oricum, design-ul ca design-ul, dar sunt curios tare cum o sa mearga masina celor de la McLaren.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... sper sa nu gaseasca astia alte artificii la botul masinii, sa ocoleasca regulamentul din nou si sa avem tot niste aratari de masini. Asa ca in poza e chiar ok, pare mai clasica ;)

Se pare ca de ce ti-e frica nu scapi - Williams 2015 primele poze simulate pe calc,dar din cate se spune cam oficiale :

post-27208-0-83118200-1421788005_thumb.jpg

 

Iarasi nasul ala in forma de penix...parca spuneau inginerii FIA ca gata,au scos un regulament pt a opri acele nasuri 2014.Daca Williams a gasit o modalitate de a ramane pe nasul 2014 desi mai mic,atunci e clar ca majoritatea echipelor vor face exact aceeiasi treaba pt a continua sa aduca aer pe sub nas si implicit pe teatray.Deci daca poza asta e reala,sa ne asteptam la majoritatea masinilor sa aiba asa ceva intr-o masura mai mare sau mai mica.Sper insa ca si tine sa aiba acel nas clasic mai degraba.

Notabil insa faptul ca masina efectiv nu mai are cwr.La partea din spate e doar suspensia legata de cutie.In rest gol.Asta denota un packing foarte bun.Ma intreb ce o coace AMG daca Williams,echipa de client se prezinta asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aoleu, daca ar arata asa, tot aiurea ar fi. Oricum, stiam ca s-au modificat reglementarile cu privire la dimensiunile nasului si ca nu vom mai avea ceva similar cu ce era anul trecut, pentru ca nasul nu doar ca e mai scurt, dar e obligatriu sa fie mai lat (cam cum se vede in imaginea postata de pzkpfw cu Mclaren-ul, sau o alta solutie ar fi in genul Ferrari respectiv Mercedes, deci fara "penix" :D ) Acum ramane de vazut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interviu cu Pat Symmonds despre noul Williams FW37 : http://www.formula1.com/news/headlines/2015/1/16768.html

Si el si cei de la Force India se plang ca noile reguli pt nas i-au facut sa piarda downforce si toate eforturile lor sunt in vederea castigarii inapoi a apasarii.Pat Symmonds spunea de asemenea ca (in timp ce altii se plangeau ca nu se pot incadra in regulamente cu limita de greutate),masina lor avea foarte mult balast in 2014 si deci pot reproiecta anumite parti fara frica de a depasi greutatea minima.

Observ inca odata incapacitatea inginerilor de la FIA de a impune regulamente : dupa ce au tot batut apa-n piua ca in 2015 nu vor mai fi acele nasuri in forma de penix,iata ca nu au reusit sa faca regulamentele astfel incat sa oblige echipele sa faca nasuri clasice.

 

Cu alte cuvinte,asteptati-va ca toate echipele importante sa aiba acest nas in stil penix si in 2015.Desi am inteles ca e mult mai greu de trecut prin testele de safety,aduce beneficii semnificativ mai mari fata de nasul clasic in materie de downforce.

Solutia celor de la Force India este slaba zic eu.Toti cei cu nasuri clasice vor avea de suferit.

Acum sa vedem si cum se vor prezenta ceilalti pe motorizare.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...