Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 oră în urmă, Method a spus:

Ok,recunosc,este foarte foarte bun,dar cum naiba poate un pilot atat de arogant si enervant si cu fata aia insolenta sa aiba atatia fani??Pt mine e ceva de neinteles.

Pai nu e chiar de neinteles, MV este singurul pilot care a demonstrat ca are "mere" nu doar in dueluri pe pista (discutabil, a facut multe prostii din exces de entuziasm), ci in special in relatia cu propria boxa si echipa.

Intr-o epoca in care tinerii piloti sint politically corecti inca de la karting, vine asta si-si baga piciorul in tot, el nu se lasa depasit cu radio-ul.

Mare lucru, orice-ai spune.

Are si talent, viteza si creier sa duca o cursa moderna de F1, altfel il jupuia dr.Marko dupa prima ocazie cind si-a scuipat zabala.

Io am o mica banuiala ca a fost un pic de cabotinism in fronda asta a lui, dar astfel a reusit sa-si creeze brandul propriu, daca reuseste sa si cistige curse va putea intra in galeria celor mari, aia pe care toti pasionatii ii stiu, desi unii poate au murit acum aproape un secol.

I-ar cam trebui acum si masina, a terminat stagiile de ucenic si calfa.

 

PS: oare un sistem de lestare progresiva ca in WTRC ar putea da rezultat in cazul F1 pentru "nivelarea" campionatului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce spuneam despre McLaren, se pare că au copiat conceptul low-drag a celor de la Ferrari.

 

Un alt articol, foarte interesant, de la începutul sezonului. Câteva pasaje:

 

Quote

 

I am a senior aerodynamicist for an F1 team and I hope to try to explain to you some of the secrets behind F1 cars. I can't tell you my name, or where I work, because my team would not want me to be doing this. F1 is a secretive world. So let's just call me The Secret Aerodynamicist.

(...)

The Ferrari appears the quickest car at the moment. However, because of the need to back out the ends of the wing so much, it is always going to struggle to match the Mercedes style for absolute load. Remember how we need to have a good balance of front and rear downforce? Well, as the teams develop through the season, putting on more and more downforce at the back of the car, Ferrari might struggle to balance it out at the front. If so, that would give them a car hamstrung with understeer which just won't turn into the corners. - exact ce a spus și Binotto după cursa din Spania.

(...)

Ferrari's philosophy could not only give them problems balancing the car front to rear as the season progresses, but also limit the amount of total downforce it can create. Ferrari might not be facing any problems now, and they certainly look to have started the year with a quick car. But as the season goes on, I wouldn't be surprised to see Mercedes out-develop them, while the Scuderia find themselves stuck down a blind alley.

 

 

Bineînțeles, conceptul low-drag are și avantaje. Sunt detaliate în articol. Mă intrigă totuși câteva elemente:

  1. În mod evident, inginerii aero de la Ferrari și-au dat și ei seama de asta și totuși au decis să urmeze această variantă 
  2. McLaren văd clar situația de la Ferrari și decid totuși să urmeze aceeași cale
  3. Ferrari a mers foarte bine în Bahrain, deci acest setup funcționează în anumite situații
14 minutes ago, FLEX said:

oare un sistem de lestare progresiva ca in WTRC ar putea da rezultat in cazul F1 pentru "nivelarea" campionatului?

 

Ar fi greu/imposibil de implementat în mod echitabil. Diferențele dintre o mașină bună și una mediocră sunt dictate de detalii. Adăugând și doar câteva kilograme unui monopost de F1 ar putea să-i afecteze dramatic echilibrul, ținuta de drum, modul în care aduce gumele în temperatură, modul în care le uzează, etc. Ar introduce multe variabile în calcul, iar echipele cu bugetele cele mai mari ar fi primele care ar găsi soluții (construcția a două variante de șasiu de exemplu, unul care să funcționeze mai bine cu balast, altul fără).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, PzKpfW a spus:

Verstappen e carismatic, bătăios și talentat. De-asta are atâția fani. Îngâmfarea cred că o are de la Jos. Neerlandezii în general nu sunt sunt așa.

Perfect de acord,mai putin partea cu carisma.Eu nu ii vad carisma.Bine,o vad altii si am vazut ca sunt foarte multi,deci...

Acum 9 minute, FLEX a spus:

Pai nu e chiar de neinteles, MV este singurul pilot care a demonstrat ca are "mere" nu doar in dueluri pe pista (discutabil, a facut multe prostii din exces de entuziasm), ci in special in relatia cu propria boxa si echipa.

Intr-o epoca in care tinerii piloti sint politically corecti inca de la karting, vine asta si-si baga piciorul in tot, el nu se lasa depasit cu radio-ul.

Mare lucru, orice-ai spune.

Are si talent, viteza si creier sa duca o cursa moderna de F1, altfel il jupuia dr.Marko dupa prima ocazie cind si-a scuipat zabala.

Io am o mica banuiala ca a fost un pic de cabotinism in fronda asta a lui, dar astfel a reusit sa-si creeze brandul propriu, daca reuseste sa si cistige curse va putea intra in galeria celor mari, aia pe care toti pasionatii ii stiu, desi unii poate au murit acum aproape un secol.

I-ar cam trebui acum si masina, a terminat stagiile de ucenic si calfa.

 

PS: oare un sistem de lestare progresiva ca in WTRC ar putea da rezultat in cazul F1 pentru "nivelarea" campionatului?

E diferita situatia....

Verst este unul din deja multii copii de fosti piloti de F1.Deci omul a venit din start cu recomandare.

Dupa aceea,comparativ cu Leclerc de ex,el nu a avut acelasi statut ci a venit in adulatiile lui Horner.A se vedea documentarul despre Netflix.Horner si acum cand il vede zici ca il vede pe Senna reincarnat.So,in concluzie nu a fost niciodata vorba de pilotul nr.1 si nr.2 la RBR in cazul lui Verst-Ricci....ca mai devreme in cazul Vettel-Webber a fost :P (multi 21 Seb,multi 21 pt cine isi mai aduce aminte).Remarca lui Ricci a fost priceless "plec ca sa ii las "enough space for Max" - ca o intepatura cu privire la incidentul din Baku cand probabil a fost admonestat ca n-a lasat loc spalacitului.

In concluzie Max a venit ca un Mesia,pe cai mari,n-a venit asa umil pilotul 2 "vezi ca tu maine pleci pe harduri".De aia isi permite.

E si f rapid dar multi sunt rapizi.Rosberg era rapid.Si i-a folosit,dar pana a ajuns in postura sa se bata pt campionat a trecut ffff mult timp.

Daca l-ar mai fi prins pe Vettel cu 4 titluri mondiale in carca la RBR,degeaba era rapid si degeaba se razvratea.Il adomonestau de 2 ori in debrief si a3a oara il schimbau cu un copil de la Torro Rosso si punct.

Verst nu cred ca va castiga vreun titlu cu RB.Asta nu inseamna insa ca nu va castiga titluri mondiale.Mi-e frica de ceea ce ar putea face cu o masina buna.Vezi #godbless.

 

Teoretic o lestare ar putea da roade.Practic,la ce minti luminate au echipele astea pe statul de plata,niciodata nu poti sa fii sigur de ceva.Pana acum FIA a instituit zeci de asemenea mici artificii fara nici un succes real...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aa,nu nu ma refeream in timpul unui sezon.Ma refeream in general - echipele vin cu o inovatie - cea care a venit cu inovatia ia un avans considerabil,celelalte incearca normal sa o copieze dar nu ajung la acelasi nivel,apoi vine FIA cu o serie de masuri care sa ii mai taie din aripi - schimbarea aero,interzicerea blown-diffuserului monkey seat samd.Nu in timpul sezonului desigur,asta ar fi aberant.

Acum 41 minute, cuki a spus:

Asta este F1. Daca schimbi ceva, omori sportul in forma actuala. Fiecare incepe cu un set clar de reguli a jocului, de acolo incolo este treaba fiecarei echipe sa fie "smart". 

True.

Iar lestul mi se pare totusi o forma rudimentara si melteneasca de a taia performanta cuiva...

 

ceva interesant

60333442-2081922941929673-21736663785217

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 40 minute, john17 a spus:

Limitarea turației la sbk cum o percepi? Chiar sunt curios.

Nu o percep - nu stiu absolut nimic despre disciplina numita sbk si nici nu ma intereseaza absolut deloc.In sbk merg cu moto de strada cu suspensii etc schimbate?Stiu ca Bautista le rupe fasul,cam asta e tot ce stiu despre sbk.In rest a raspuns colegul mai sus foarte bine,nu cred ca se poate compara.Bine,parerea mea e ca si gp'ul e departe,cam la nivelul F1 din anii'70 ca si tehnica, dar asta e alta poveste.

 

Le limiteaza turele?E si in F1 aceasta regula - erau 20 mii,apoi 18 ,acum e 15 daca nu ma insel.Avand in vedere ca astia au 4 motoare pe an si benzina cu pipeta,cine draq poate ridica turele la 15 mii?Ok,au ajuns pe la vreo 12 fata de 9-10 cat erau in 2014 ceea ce totusi e un progres.Dar regula cu limitarea turelor e useless deocamdata.In F1.Repet,la sbk nu m-am uitat in viata mea la o cursa,efectiv nu pot spune nimic despre acea competitie.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, Method a spus:

Verst este unul din deja multii copii de fosti piloti de F1.Deci omul a venit din start cu recomandare.

 

incearca sa gasesti al 3-lea pilot pe grila care nu are in spate un parinte, bunic sau binefacator cu sute de milioane

dupa hamilton si vettel

 

verstappen e unul dintre aia mai saraci acolo

daca n-ar avea talent nu cred ca ar avea bani nici de un loc la williams

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Michael Schumacher?

 

Eu nu cred ca Jos e mort de foame.Era cam milionar deja cand fi-su era in clasele mici.E adevarat,e unul din cei mai saraci de aoclo.Ce vroiam sa spun e ca fiind fiu de fost pilot de F1 are acces la parghii si relatii.Spre deosebire de cineva ca Ricci de ex.Venit de pe coclauri din Australia.Nu e aceeiasi treaba nu?

Ok,nimeni de acolo nu e sarac,sporturile cu motor in general nu sunt o disciplina pt saraci.Asta e viata.

Iar talentul lui Verstappen nu l-a pus nimeni la indoiala,tot timpul am spus ca este un pilot extraordinar.Nu ii suport fatza aia insolenta,dar cand are casca pe cap e de nota 10.Nu am dat de inteles ca Verst nu isi merita locul in f1,departe de mine gandul.Am atras atentia sa nu se puna egal intre cuplul VErts-Ricci din 2016 si cuplul Leclerc-Vettel din 2019.Nu sunt deloc la fel.Despre asta era vorba.

 

In alta ordine de idei,Hamilton si-a schimbat parca putin discursul de la inceput de sezon nu?"Decat" cu 180 de grade.Adica mai pe romaneste,s-a cam sucit nu? :crack:

Hamilton: 2019 Mercedes ‘the best car we've made’

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, prafrau said:

incearca sa gasesti al 3-lea pilot pe grila care nu are in spate un parinte, bunic sau binefacator cu sute de milioane

dupa hamilton si vettel

 

Nici pe Hamilton nu l-aș pune în categoria celor care au reușit fără un background financiar puternic. De la 11 ani când a intrat în familia McLaren, nu a mai avut nicio problemă cu banii. Era deja cvasi-asigurat că va ajunge în F1.

 

Sunt mai mulți piloți care provin din familii de clasă medie. Părinții lor sunt de obicei mici afaceriști pasionați de motorsport, care investesc o mare parte din averea/venitul familiei pentru a-și susține copiii. Alonso povestea de exemplu cum tatăl lui a trebuit la un moment dat să amaneteze casa familiei pentr a-i putea finanța intrarea într-un campionat de karting. Alte exemple de piloți proveniți din familii de clasă medie sunt Kubica, Bottas, Vettel, Ricciardo și Räikkönen.

 

2 hours ago, Method said:

In alta ordine de idei,Hamilton si-a schimbat parca putin discursul de la inceput de sezon nu?"Decat" cu 180 de grade.Adica mai pe romaneste,s-a cam sucit nu?

 

Printre cele mai penibile trăsături ale lui Hamilton: când merge mașina cum vrea el, e-n al nouălea cer, zâmbet continuu. Când simte că ceilalți sunt aproape (inclusiv coechipierul) o dă pe muzică tristă de vioară și se lamentează cum nimic nu merge, cum el scoate tot ce poate din mașină dar ceilalți au mașină mai bună ca el. Cum ar zice Brundle: get real, son.

 

Pentru a face loc noilor curse (Țările de Jos, Vietnam), curse din calendarul actual vor trebui să cadă. Se pare că este vorba de Spania și Mexic.

6 hours ago, Method said:

ceva interesant

60333442-2081922941929673-21736663785217

 

Având în vedere schimbările de regulament din 2017, nu mai este chiar atât de impresionant. Câteva secunde sunt direct câștigate din diferențele de aero. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

 

Nici pe Hamilton nu l-aș pune în categoria celor care au reușit fără un background financiar puternic. De la 11 ani când a intrat în familia McLaren, nu a mai avut nicio problemă cu banii. Era deja cvasi-asigurat că va ajunge în F1.

 

Sunt mai mulți piloți care provin din familii de clasă medie. Părinții lor sunt de obicei mici afaceriști pasionați de motorsport, care investesc o mare parte din averea/venitul familiei pentru a-și susține copiii. Alonso povestea de exemplu cum tatăl lui a trebuit la un moment dat să amaneteze casa familiei pentr a-i putea finanța intrarea într-un campionat de karting. Alte exemple de piloți proveniți din familii de clasă medie sunt Kubica, Bottas, Vettel, Ricciardo și Räikkönen.

 

uitasem de kimi, ala parca a crescut cu wc in curte

 

taica-su lui ricciardo din cate stiu avea o companie de ceva pe acolo si o duceau destul de bine

kubica parca e sponsorizat direct de compania petroliera de stat si taica-su detinea o tipografie in cracovia

 

pe hamilton l-am pus fiindca o fi avut sponsorizare, dar a primit-o prin munca

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, prafrau a spus:

uitasem de kimi, ala parca a crescut cu wc in curte

:lol:

Buna asta,n-am stiut.

Inseamna ca multi de la noi au toate sansele sa intre in F1 :bounce:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, prafrau said:

uitasem de kimi, ala parca a crescut cu wc in curte

 

Nu chiar, dar nu era departe. Espoo era o comună lângă Helsinki. A ajuns să meargă la karting pentru că nu-i plăcea să se trezească dimineața devreme ca să meargă la antrenamentele de hochei. True story.

 

Quote

taica-su lui ricciardo din cate stiu avea o companie de ceva pe acolo si o duceau destul de bine

 

A fost o confuzie generată de internet. Mai este un Joe Ricciardo în Australia, cofondator al unei mari companii miniere. O persoană diferită de Giuseppe "Joe" Ricciardo, tatăl lui Daniel.

 

Quote

kubica parca e sponsorizat direct de compania petroliera de stat si taica-su detinea o tipografie in cracovia

 

Acum, da. Dar până să ajungă aproape de F1, sponsorii erau părinții - care au făcut ceva sacrificii (mama lui mai ales) să se mute cu el în Italia după ce s-au terminat posibilitățile competiționale în Polonia.

 

Quote

pe hamilton l-am pus fiindca o fi avut sponsorizare, dar a primit-o prin munca

 

A primit-o prin talent în primul rând. Și a primit-o foarte devreme. Cum spuneam, de la 11 ani el nu a mai avut probleme legate de bani. Avea acces la centrul McLaren din Woking. Discuta cu ingineri, discuta cu piloți , avea acces la simulator. De la 11 ani a fost crescut de către McLaren. La vârsta aia abia încep problemele de buget pentru restul muritorilor.

 

1 hour ago, Method said:

Inseamna ca multi de la noi au toate sansele sa intre in F1

 

Din contră. La noi ai nevoie cu atât mai mult de bani pentru a susține odrasla într-un campionat național/european în altă țară. Pentru că în România, mai departe de filiera de karting junior (avem câteva circuite) drumul se închide. Nu există alte competiții de viteză pe circuit, cu atât mai puțin de monoposturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

A fost o confuzie generată de internet. Mai este un Joe Ricciardo în Australia, cofondator al unei mari companii miniere. O persoană diferită de Giuseppe "Joe" Ricciardo, tatăl lui Daniel.

 

stiu povestea, n-am zis ca avea elicopter si 2 ferrari f40 cum avea celalalt joe ricciardo de detine toate minele din australia

dar avea o companie mai mica

 

din cate stiu kimi chiar a crescut cu wc in curte, si parca nu era ceva asa de ciudat in finlanda din ce citisem

povestea era ca au trebuit sa aleaga la un moment dat intre kart nou pentru kimi si sa mute baia in casa

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

O figura (si nu numai datorita faptului ca era desfigurat la propriu) unica in istoria sporturilor cu motor! Daca nu le-ati vazut, doua filme adevarate despre el, Lauda: The Untold Story si Rush.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niki Lauda on his relationship with Enzo Ferrari

 

2 minutes ago, l.u.v said:

Daca nu le-ati vazut, doua filme adevarate despre el, Lauda: The Untold Story si Rush.

 

Subscriu. Primul este un documentar, al doilea un film artistic bazat pe fapte reale. Elementele de dramă siropoasă de film american nu lipsesc, dar per total un film bine realizat și o poveste ce merită văzută.

 

Recomand de asemenea să vă abonați la canalul de YouTube al lui Marc Priestley - un fost mecanic la McLaren, care a lucrat cu Dennis, Häkkinen, Räikkönen, Newey, Alonso, ș.a.m.d.

 

image.thumb.png.a37ed9925492dba8807e298af55b8070.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niki a avut si o companie aeriana: Lauda Air

 

b9f281365854c572f75916ee9e98e0e9.JPG

 

El a avut un rol foarte important in investigatia ce a urmat accidentului din 1991:

https://en.wikipedia.org/wiki/Lauda_Air_Flight_004

 

Un articol destul de ok:

https://www.carthrottle.com/post/a5oypbl/

 

Accidentul respectiv a fost si subiectul unui episod din Air Crash Investigation:

https://www.nationalgeographic.com.au/tv/air-crash-investigation/

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...