Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

1 hour ago, Method said:

Daca nici Vettel nu s-a plans pe radio...de tot si de toate...nu s-a mai plans nimeni.

 

S-o fi plâns de multe, dar de echipă/strategie niciodată. Cel puțin nu în public.

 

1 hour ago, Method said:

Hai sa nu ne imbatam cu apa rece.

La Soci va defila Mercedes.

 

Posibil. Pe de altă parte nu cred că ar fi pariat nimeni pe o dublă Ferrari în Singapore. Până la quali.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 7 ore, cuki a spus:

Hai ca poate Binotto invata incet incet si partea de management a unei echipe de F1. 

Poate ca si-a incheiat deja tranzitia din postura de director tehnic in team chef

Si asta e adevarat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cuki a spus:

Binotto insa cred ca si-a dat seama ca tre sa fie mai "neamt" si mai autoritar, daca vrea sa tina o echipa in frau, si sa obtina performante.

:ok:

Si ca o nota personala...mama cum ar fi sa taie FIA comunicatiile radio de tot?Total interzise?Hmmm?

Sa se vada unul in funduletzul celuilalt si sa faca fiecare ce stie/ce poate/ce il taie capul?

Asta apropo de lipsa de spectacol...am i right or am i right?

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, cuki a spus:

De tot, imposibil. Trebuie sa anunte pilotii de eventuale periocole. Vezi chiar cazul Singapore si transcripul de mai sus, cand au anuntat pilotii de prezenta macaralei pe pista.

 

DAR se tot povestea de taiatul comunicarii dintre masina si boxe, odata cu 2021. Adica datele de telemetrie sa nu mai fie transmise. Si viceversa, inginerii sa nu mai poata lucra la setariile masinii "wireless".

Asta cu pericolul nu tine apa.Orice pericol poate fi semnalizat cu steaguri si/sau cu mesaje scrise direct de la FIA pe dashboard.

Am vazut retardarea de la Singapore da,orice macara utilaj de tractare whatever nu are ca cauta pe pista chiar si pe steag galben.De ce?Vezi Jules Bianchi.Acelea intra pe pista doar pe SC...sau VSC mai nou.Si comisarii de traseu la fel,nu au ce pune piciorul in interiorul circuitului,chiar si pe zonele de esapare.Regulile astea sunt.

Da,am vazut retardarea de la Singapore,unde era doar yellow,aia treceau ca la razboi pe langa el si George Russell iesise din masina.Nu as fi facut asta,nu as fi iesit din masina in acel punct nici sa ma pisti cu ceara.Daca gresea vreunul si dadea in masina lui cu el iesit din masina,ii rupea picioarele in cel mai bun caz.Nu nene,stai in masina pana intra SC si apoi iesi pe astfel de circuite.Hai ca pe circuite clasice mere ca esti departe deja,dar aici unde treceau la 50cm de el...wtf?

Si vina cea mare nu a fost a lui,era a directorului de cursa - ala era caz clar de SC.Scurt.Nush ce tot o lalaia pe galbene acolo...

 

Din ce stiu eu telemetria e unidirectionala....spre deosebire de anii 2000 cand era intradevar bi (adica inginerii de la boxe puteau modifica parametri ai masinii)...acum ii spun pilotului sa ii modifice el..."tc la 8 diff la 12 samd".

Deci inginerii nu lucra la setari,doar le vad.Bine ar fi intradevar sa nici nu le mai vada.

De cand tot zic asta - interzicerea oricarui fel de comunicare pe timpul cursei intre masina si boxe....comunicare din care nu iese nimic bun...fie ca e ea radio,wireless si de orice fel.

Asta ar fi un lucru extraordinar sa se faca,lucru care efectiv ar garanta spectacolul.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei din Moto GP cum au putut fara comunicare radio ? Ok, comunicare doar cu directorul de cursa, steaguri pericole, SC, VSC si ce trebuie pentru securitatea pilotilor dar mai departe ? F1 este, in primul rand, campionat al pilotilor ori ce se intampla ? Pilotul nu poate sa dea totul pentru ca ramane fara combustibil (fara alimentare - ok, periculos dar se pot cheltui ceva banuti pentru asta, la cat se cheltuie pentru aero de ex.), ramane fara gume (restrictie periculoasa, vezi perioada cand nu se facea schimb de gume impusa de un senil, de era sa-si rupa gatu' acesti bravi piloti. Progresul motoarelor nu prea este indicat sa-l "tai", este necesar pentru "serie", ca sa nu mai vorbim ca F1 nu trebuie sa "cada" sub alte competitii ca performanta motor. Ce ramane de taiat ? Aero. Cand o sa vedem pe strada aerodinamica din F1 ? Nu spun ca nu este buna dar aici se poate umbla pentru a facilita ceva depasiri si de aici spectacol, chestie de care a inceput sa sufere F1. DRS-ul este un paleativ dar nu este deajuns.

Asta este parerea mea, ar mai fi multe de zis dar la cati de multi bani se invart pe acolo... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, PoliBuc said:

Cei din Moto GP cum au putut fara comunicare radio ?

 

O cursă de MotoGP durează cam 45 de minute, față de aproape 2h în F1. Nu presupune opriri la standuri. Având în vedere aceste elemente, strategiile de cursă sunt rudimentare. Complexitatea tehnică este și ea mult mai redusă la motociclete, reglajele infinit mai puține (atât setup-ul tehnic cât și setările care se fac în mers). Exemplu elocvent aici, tura de pole a lui Nico Rosberg, Singapore 2016. Exemplele pot continua. Nu judec aici dacă aceste comunicări sunt un lucru bun sau rău. Spun doar că vorbim despre două competiții total diferite în acest sens.

 

21 minutes ago, PoliBuc said:

F1 este, in primul rand, campionat al pilotilor

 

Este mult mai puțin un campionat al piloților față de MotoGP. În motociclism pilotul are o influență mult mai mare în performanță și poate nega mai ușor anumite neajunsuri ale materialului tehnic. În F1 piloții sunt mult mai limitați. 

 

18 minutes ago, PoliBuc said:

Ce ramane de taiat ? Aero.

 

Formula 1 este despre aerodinamică de vreo 50 de ani încoace. Din acest punct de vedere, F1 este chiar mai avansată ca industria aeronautică. Formula 1 fără aero (sau cu aero standard), nu mai este Formula 1.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, einstein1984 a spus:

sa interzica si injectia de benzina in ritmul asta, ne intoarcem la anii 50. 

N-are nici o legatura ma frend sula cu prefectura - comunicarea intre boxe si pilot il transforma pe pilot dintr-o persoana complexa care trebuie sa ia decizii la secunda sa reactioneze in timp real la tot felul de evenimente neprevazute in functie de cum crede intr-un manipulator comandat de pe margine care nu ia nici o decizie majora by himself.Strategia a omorat F1.Iar strategia n-ar fi posibila fara aceasta comunicare radio intre boxe si pilot.

Ar fi o masura pe cat de simpla si necostisitoare,pe atat de eficienta.

Eu nu vad nici macar un dezavantaj in asta...in afara de faptul ca ne lipsesc pe noi de comentariile lor cateodata amuzante,dar e preferabil sa avem curse animate si fara coment decat doar comentarii si atat.

Acum 9 ore, cuki a spus:

Perfect de acord...dar ce te faci daca nu le respecta? Ca defapt despre asta este vorba. Cum poti preveni nasoale in cazuriile in care nu se va respecta regulamentul. Pe degeaba o arde unu mai sportiv pe yellow sector, cand ar trebui sa o lase moale, daca prin asta il rupea pe Russell.

Bine acuma nu tre sa fie ca in Nascar cu spotteri etc. Dar uite ca poate si spotteri ar fi fost buni in accidentul de la SPA. Putea repede sa dea prin radio informarea pilotiilor. (cu e la Nascar/Indy, Crash go low, crash go high..etc. etc.)

Eu sunt pro comunicare Radio, atata timp cat are sens si ajuta.

Momentan intradevar este 95% Bullshit si poate 5% benefica. As pastra doar cele 5%.

stai stai - ei nu au cum sa NU respecte un radio silence.Sau un VSC.La VSC de ex trebuie sa aiba viteza medie la 40 de procente,sunt monitorizati prin gps masiv,nu misca unul.La fel,nu ar putea sa nu respecte o asemenea regula,sa ne aducem aminte ca abia sambata Ricci a fost penalizat pt ca a mers peste puterea maxima admisa de 160cp la mgu-k 0.0001s.

Eu sunt anti comunicare pt ca e extrem de daunatoare spectacolului si nu are leg cu safety.Lasa-i sa se descurce singuri in masina...eu vreau sa vad ce face Hamilton si Vettel,nu Hamilton pt care iau majorit deciziilor importante un grup de strategie format din vreo 12 ingineri cu n date in fata.Nu ma intereseaza care ingineri sunt mai buni,m-ar interesa foarte mult sa il vad pe Ham cum se descurca real-time.Ham,Vettel,Leclerc,oricine.

Acum 2 ore, PoliBuc a spus:

Cei din Moto GP cum au putut fara comunicare radio ? Ok, comunicare doar cu directorul de cursa, steaguri pericole, SC, VSC si ce trebuie pentru securitatea pilotilor dar mai departe ? F1 este, in primul rand, campionat al pilotilor ori ce se intampla ? Pilotul nu poate sa dea totul pentru ca ramane fara combustibil (fara alimentare - ok, periculos dar se pot cheltui ceva banuti pentru asta, la cat se cheltuie pentru aero de ex.), ramane fara gume (restrictie periculoasa, vezi perioada cand nu se facea schimb de gume impusa de un senil, de era sa-si rupa gatu' acesti bravi piloti. Progresul motoarelor nu prea este indicat sa-l "tai", este necesar pentru "serie", ca sa nu mai vorbim ca F1 nu trebuie sa "cada" sub alte competitii ca performanta motor. Ce ramane de taiat ? Aero. Cand o sa vedem pe strada aerodinamica din F1 ? Nu spun ca nu este buna dar aici se poate umbla pentru a facilita ceva depasiri si de aici spectacol, chestie de care a inceput sa sufere F1. DRS-ul este un paleativ dar nu este deajuns.

Asta este parerea mea, ar mai fi multe de zis dar la cati de multi bani se invart pe acolo... 

:agree:

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

O cursă de MotoGP durează cam 45 de minute, față de aproape 2h în F1. Nu presupune opriri la standuri. Având în vedere aceste elemente, strategiile de cursă sunt rudimentare. Complexitatea tehnică este și ea mult mai redusă la motociclete, reglajele infinit mai puține (atât setup-ul tehnic cât și setările care se fac în mers). Exemplu elocvent aici, tura de pole a lui Nico Rosberg, Singapore 2016. Exemplele pot continua. Nu judec aici dacă aceste comunicări sunt un lucru bun sau rău. Spun doar că vorbim despre două competiții total diferite în acest sens.

Asta ar fi problema?opririle la standuri?durata dubla fata de o cursa de gp?Si care ar fi problema daca sunt semnalizati de pe margine cu pancarta cum se face si acum si in F1 si in gp sa intre la standuri?No problem.

FOarte interesanta acea tura a lui Rosberg,intradevar au de lucru...insa au de lucru pt ca le dau de lucru.Treaba poate fi simplificata masiv....si ar fi obligati sa o simplifice daca ar disparea com cu boxa si pilotul ar trebui sa gandeasca  singur-singurel.

Ai un buton pt TC,unul pt diff,unul pt mapari,unul pt brake balance...am uitat ceva?Cam gata,restul e can-can.

Stiu ca privesc simplist insa stiu la fel de bine ca la nevoie treaba se poate simplifica masiv pt a "aera" pilotul.Vor scoate timpi cu 1s/tur mai slabi...ma doare sufletul.

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Este mult mai puțin un campionat al piloților față de MotoGP. În motociclism pilotul are o influență mult mai mare în performanță și poate nega mai ușor anumite neajunsuri ale materialului tehnic. În F1 piloții sunt mult mai limitați.

Indraznesc sa spun ca motocicleta este mult mai greu de pilotat decat o masina.Si de aceea pilotul are o asa de mare influenta.Sunt multe cazuri de piloti de gp - Rossi,Lorenzo samd care s-au urcat in masini de F1 si au bagat rapid timpi doar cu 1s/tur mai slow decat cei ai pilotilor de F1...cazuri cu piloti de F1 care fac timpi doar cu 1s/tur mai slow pe moto de gp nu exista neam.

 

Dar intradevar in F1 profesionalismul e atat de mare incat diferenta pe care o face pilotul e minimizata mult fata de gp.Pe de o parte si strategiile elimina greselile pilotilor,dar pe partea cealalta si pilotii sunt incredibili - foarte foarte rar gresesc.

M-a uimit ceva - ma uitam la fP'uri la Baku si ii vedeam aproape pe toti gresind franari (nu flagrant dar totusi),iesind in decor cate putin samd,tot felul de greseli de nu facea unul un tur cum trebuie.Si mi-am zis "bai nene astia au baut ceva azi?"Foarte ciudat mi s-a parut.Dar a venit sambata si calificarile si deja din Q1 absolut nimeni nu mai gresea franarea macar cu 1m.Si atunci am inteles - ei testau limitele vineri,insa sambata au mers ca pe sine.Asa un profesionalism vezi in gp doar la Marquez.In rest toti o mai dau in bara.

Ce sa mai vorbim ca deja din epoca Senna se folosea turul perfect de quali - smecherii stateau pana in ultimele minute de quali pt a fi cat mai multa guma pe circuit si atunci ieseau cronometrat la secunda fix cat sa treaca linia cu 2-3 s inainte de steagul in patratele,si faceau un tur avion in care nu greseau  un cm...asa strategii nu vad inca in gp...nu spun ca strategiile sunt un lucru bun,denota doar profesionalismul superior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 minutes ago, Method said:

Ai un buton pt TC,unul pt diff,unul pt mapari,unul pt brake balance...am uitat ceva?Cam gata,restul e can-can.

 

Sunt multe butoane de acționat pentru că mașinile în sine sunt foarte sofisticate. Ai uitat de controlul cuplului, puterii de frânare, DRS, ERS, neutralul, frână de motor, boost, încărcare, hidratare, ș.a.m.d.

 

image.thumb.png.8f600a63c86a7146a4904217024bef05.png  

 

Nu uita că scot peste 1000cp dintr-un amărât de 1.6L

 

Citește transcriptul comunicațiilor radio de la Ferrari (cu ambii piloți) în timpul cursei din Singapore. Ai să vezi că poate doar 10-15% dintre mesaje se referă la setări tehnice. Restul sunt informații despre ce se întâmplă în jurul lor și despre strategia de cursă.

 

29 minutes ago, Method said:

Si care ar fi problema daca sunt semnalizati de pe margine cu pancarta cum se face si acum si in F1 si in gp sa intre la standuri?No problem.

 

Caz ipotetic: cum ar comunica pilotul celor de la standuri că ceva s-a stricat la mașină? Sau că gumele sunt distruse și trebuie să intre urgent să le schimbe? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, PzKpfW a spus:

Sunt multe butoane de acționat pentru că mașinile în sine sunt foarte sofisticate. Ai uitat de controlul cuplului, puterii de frânare, DRS, ERS, neutralul, frână de motor, boost, încărcare, hidratare, ș.a.m.d.

Da,dar nu e neaparata necesar sa aiba toate acele setari.Aia tot zic,in caz de nevoie setarile se pot simplifica masiv fara un mare drop de performanta.

...ERS?neutral?hai sa fim seriosi.ERS nu ar trebui in mod normal sa fie la latitudinea lor,iar neutralul....c'mon,daca si ala e problema...

Acum 10 ore, PzKpfW a spus:

Nu uita că scot peste 1000cp dintr-un amărât de 1.6L

Nu are absolut nici o legatura.Aici e vorba de setari ce implica in cele mai multe cazuri punerea puterii la pamant.

Acum 10 ore, PzKpfW a spus:

Citește transcriptul comunicațiilor radio de la Ferrari (cu ambii piloți) în timpul cursei din Singapore. Ai să vezi că poate doar 10-15% dintre mesaje se referă la setări tehnice. Restul sunt informații despre ce se întâmplă în jurul lor și despre strategia de cursă.

Mda,l-am citit.Aceasta este o problema clara a F1,dupa cum am mai zis - pilotii au fost retrogradati din piloti in manipulanti.

Ei nu mai gandesc nimic,doar executa.

Imi vei spune ca sunt foarte multe de executat...sunt pentru ca aceasta complexitate a setarilor le permite sa obtina un mic avantaj fata de o masina cu setari mai normale.That's all.Daca toate setarile alea gen ers 15 mii de setari de diff si torque ar fi pre-programate in ecu ar avea un drop de performanta ff mic...i really don't care,dropul s-ar face la toti.Faptul ca merg masinile cu 1-2s/tur mai tare sau mai incet ma lasa rece.

3 setari de diff?entry,mid si out ? Serios?Ti se pare normal?E aceasta un parametru normal pt un pilot sa il seteze?Hai ma.Nu ti se pare ca au luat-o putin razna?wtf?

Faptul ramane - tot ce fac baietii astia e sa execute niste ordine si comenzi  :

- inginerii ii pun sa faca niste setari pe care ei,pilotii nu cred ca le inteleg si nici nu ii intereseaza,doar asculta comanda si o executa.

"Highers SOC position? Push the red button once?"...pai la naiba el nici nu stie ce face acolo si nici nu il intereseaza.

- li se spun clar timpii-target pe care trebuie sa ii obtina pe fiec tur. " fa timpul cutare".De ce?care e scopul acelui timp?El nu stie nu il itnereseaza,strategy group'ul stie si ei hotarasc,el doar executa.

Ii spun tot timpul pozitia pilotului din fata si spate la cate sec e,ce face samd,el nu tre sa gandeasca nimic,nu il ia prin surprindere nimic.

Ba da Senna putea sa il tina pe Mansell in spate la Monaco si stia la perfect unde e numa uitandu-se in oglinzi?Ba da de ce ala putea?

Multa lume se mira cum de vin copiii astia si sunt rapizi in F1 - pai ei nu gandesc nimic,doar executa.Daca ar fi obligati sa ia decizii de race,nu am vedea un singur Verst in F1.De ce?pt ca ar face tampenii ca nu au exp.

 

Asta e ceea ce e in neregula cu F1 de astazi !

Care e contributia pilotului in cursa in afara de a executa?ZERO! Ba dimpotriva de fiecare data cand incearca sa aiba o opinie e de obicei admonestat.Eu nu vreau sa vad asa ceva ! nu ma intereseaza rezultatul obtinut de colectivul AMG/Ferrari/RB,care or fi ei.Eu vreau sa vad ce face baiatul ala in masina si atat.Munca echipei trebuie sa se termine cand se da green light.Punct.

 

Nu le mai spune nimic,radio silence,lasa-i sa se uite in oglinzi sa vada unde sunt ceilalti,sa stie ei ce timpi tre sa scoata pe tur si de ce,sa isi faca un plan in cap pentru a castiga/iesi pe podium samd,sa reactioneze in timp real daca se intampla ceva neprevazut,sa simta ca li se duc gumele nu sa li se spuna ca au temp prea mare samd (Raikkonen ne-a aratat ca poate simti 6 grade diferenta in gume,deci pot...cel putin unii dintre ei).Feedback tati.Listen to the car.

Iar daca nu pot/nu stiu/nu au exp,ce sa zic - naspa ! O sa ii depaseasca altii care pot.Care ar fi problema daca s-ar intampla asa?

Am mai zis - eu (si prin eu cred ca ma refer la absolut toti spectatorii) nu vreau sa vad un rezultat scos de un colectiv de minti luminate in umbra si un manipulant stralucit la suprafata,eu vreau sa vad doar ce stie baiatul ala sa faca. SOLO,vorba lui Salam,nu il mai ajutati !El si cu volanul in cockpit,impotriva altor 22.Atat !

Pe principiul pe care se merge astazi,normal ca Perez de ex nu are cum sa il faca pe Ham nici daca ii dai masina mult superioara,pt ca Perez nu are in spate la FI 13 ingineri si 10 tehnicieni care 1. iau cele mai bune decizii posibile pt el si 2.monitorizeaza permanent toti senzorii masinii si instructeaza pilotul sa opereze setarile la perfect.E vorba de bani masivi acolo pt a-i plati pe oamenii aia.In schimb daca ar fi solo la solo,fiecare in cockpit cat il duce capul....cine stie?

Acum 10 ore, PzKpfW a spus:

Caz ipotetic: cum ar comunica pilotul celor de la standuri că ceva s-a stricat la mașină? Sau că gumele sunt distruse și trebuie să intre urgent să le schimbe? 

Pilotul ar simti ca ceva s-a stricat la masina.In general prea tarziu.Naspa.bye-bye,trage-o pe dreapta (cum se intampla de fapt si acum cand masina se strica,in 90% din cazuri nu reusesc sa ii faca nimic).Iar next time sa o faca mai fiabila.

Daca gumele sunt distruse si ei nu simt...Repet,Kimi a simtit o crestere de 6 grade intr-o guma stg spate si le-a zis inginerilor inainte sa ii spuna ei lui.Deci unii simt.Cei care nu simt sa se apuce de gherghef.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, Method said:

Daca gumele sunt distruse si ei nu simt...

 

Mă refeream tocmai la situația în care ar avea nevoie de un pitstop inopinat (gume sau altceva), și ar da buzna la standuri peste băieții de acolo care ar sta inițial să-l întrebe de ce a intrat. Apoi s-ar repezi să rezolve problema. Ar fi cam haos la standuri :) 

 

4 hours ago, Method said:

Da,dar nu e neaparata necesar sa aiba toate acele setari.Aia tot zic,in caz de nevoie setarile se pot simplifica masiv fara un mare drop de performanta.

 

Cred că ar deveni foarte greu/imposibil de pilotat monștrii actuali fără toate setările disponibile. Mașinile sunt mari, grele, puternice iar cuplul impresionant. Comportamentul s-ar schimba dramatic în cazul unor curse în condiții mixte de exemplu. Ai văzut câți au băgat-o în zid la Hockenheim - și asta cu toate setările astea la dispoziție.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

Mă refeream tocmai la situația în care ar avea nevoie de un pitstop inopinat (gume sau altceva), și ar da buzna la standuri peste băieții de acolo care ar sta inițial să-l întrebe de ce a intrat. Apoi s-ar repezi să rezolve problema. Ar fi cam haos la standuri :)

Da,pai s-a mai intamplat de multe ori prin anii 2000...vedeau pe video ca ala vine la boxe si mecanicii fugeau care incotro.

No harm done,just time lost :)

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

Cred că ar deveni foarte greu/imposibil de pilotat monștrii actuali fără toate setările disponibile. Mașinile sunt mari, grele, puternice iar cuplul impresionant. Comportamentul s-ar schimba dramatic în cazul unor curse în condiții mixte de exemplu. Ai văzut câți au băgat-o în zid la Hockenheim - și asta cu toate setările astea la dispoziție.

Chiar deloc.REPET,tot ce ar pierde ar fi timp fara acele setari,si nu ar face masinile mai greu de pilotat,doar ca nu ar fi la fel de eficiente.A avea 3 setari de diff in functie de intrate/mid corner/iesire nu usureaza munca pilotului si/sau face masina mai usor de pilotat,ci cauta acel edge acele 3-4 sutimi pe curba in minus.Nimic care sa conteze in ansamblu.

 

Hmm,ar deveni oare mai greu de pilotat decat cele din anii 80 ? :P

Care ajungeau si pana la 1500 de cp pe quali,downforce cred ca la un sfert din ce e acuma,si aveau 2 butoane pe volan din care unul era "drink" ?

Deci se poate.

 

Da,am vazut cati au bagat-o in zid la Hockenheim,asa si?Naspa pt ei.

Acela se numeste spectacol.

 

Toatal lumea care se uita la F1 blameaza lipsa "spectacolului","spectacolul a disparut etc.Dar in ce consta el?Eu cred ca acest "spectacol" are 4 componente :

- racecraft'ul pilotilor (asta e pt avansati) : maiestria cu care pilotii stiu sa negocieze virajele sicanele etc la vitezele acelea incredibile.

- Depasirile : lupta a 2 sau mai multi piloti pt un loc oarecare.

- Evenimentele neprevazute (pene,etc,defecte tehnice,atingeri acrosaje accidente samd) si reactia in consecinta (mai buna sau mai proasta) a pilotilor in fata lor,in fata evenimentelor neprevazute

- Accidentele,crash'urile pe care le fac sau care li se intampla pilotilor.

 

Daca prima categorie,racecraftul pilotilor nu a disparut ba e foarte prezenta in F1 actuala pt ca pilotii nu pot fi ghidati de pe margine decat ca target de timp,dar nimic altceva,celelalte 3 categorii au fost efectiv distruse de comunicarea masina-boxa.

Tot timpul grupul de strategie evita (daca se poate) depasirea unui alt pilot si lupta care se isca pana la a depasi pentru ca este o tehnica neproductiva pt cursa : se uzeaza multa guma,mult gaz,se risca mult samd.Normal ca strategy group'ul gandeste logic si perfect de bine - nu pot fi condamnati pt asta - e o strategie mult mai desteapta sa eviti riscul si sa depasesti un alt concurent printr-un undercut de exemplu.Insa pt spectacol e zero barat,depasirile la boxe inaugurate de Schumacher ne adorm pe noi acasa iar daca nu ar exista comunicare cu boxa,un pilot lasat de capul lui ca sa zic asa in 9 din 10 cazuri ar incerca o depasire live.

Evenimentele neprevazute si ele au fost reduse la minim de planning'ul inginerilor si chiar daca se intampla ceva neprevazut pe circuit,pilotul este atentionat din timp ba si sfatuit cum sa reactioneze,si de aceea reactia lui la acel lucru va fi planuita si in consecinta de cele mai multe ori exemplara - in 9 din 10 cazuri nu va gresi confruntat cu o situatie pt ca ea nu e neprevazuta - a fost instiintat de ea.In vremurile fara radio,ei reactionau live de capul lor la ce intalneau pe circuit...unii bine altii prost,depindea in totalitate de ei.Alta treaba.

Referitor la accidente,eu sunt primul care recunosc ca imi plac.Si cred ca sunt fun to watch,spectaculoase.Nu e fun cand pilotii sunt raniti,dar asta se intampla foarte rar.Iarsi,si astea au fost reduse la minim de planningul din timpul cursei si comunicarea cu boxa - un accident se intampla cand cineva greseste - pilotul masinii respective,alt pilot care intra in el samd.Ori inginerii se ingrijesc ca el sa aiba toate informatiile,toate setarile stas in masina si tot planning'ul necesar pentru a reduce posibilitatea unei greseli catastrofale la minim.Ceea ce e normal din punctul lor de vedere,insa,din nou,dauneaza spectacolului.

 

De aceea tot spun eu ca aceasta comunicare masina-boxa (radio si telemetrie) a distrus spectacolul.Au eliminat neprevazutul,greseala si i-au transformat in roboti.Nimeni nu vrea sa vada roboti pe circuit,dar acum chiar asa sunt.

Ce e spectaculos in a iesi in cursa pe locul pe care te-ai calificat?Nimic.Eee,pai daca nimeni nu greseste si toata lumea respecta strategia,cu alte cuvinte daca nu mai exista neprevazut,cam asta se intampla.

De aceea ar fi interesant sa fie scoase,sa ii vedem ce pot de capul lor,nu asa cu un intreg colectiv de ingineri din spate dictandu'le ce si cum si cand sa faca.

Acum 2 ore, john17 a spus:

"un" kvyat... 

"torpile" din astea vor fi tot timpul :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaa, acum am înțeles de ce îl apreciezi pe wax! Izbele mie nu-mi plac, racecraftul ala de care zici cu abordarea virajelor e greu de văzut și apreciat, dpmdv luptele "roată la roată" sunt tot chichirezul. Fix ce a dispărut adică, din cauzele amintite de tine + aero. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, john17 a spus:

Aaa, acum am înțeles de ce îl apreciezi pe wax! Izbele mie nu-mi plac, racecraftul ala de care zici cu abordarea virajelor e greu de văzut și apreciat, dpmdv luptele "roată la roată" sunt tot chichirezul. Fix ce a dispărut adică, din cauzele amintite de tine + aero. 

true.

 

Leclerc loveste din nou.

P1 in Russia.

Sa vedem in cursa ce face.

Deja mi se pare ca situatia incepe sa fie albastra pt Vettel.Miroase a 2014 realoaded.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mercedes pleacă pe Medium. Mai multă libertate în strategie, dar va fi mai delicat la start - mai ales pentru Hamilton, care va pleca și de pe partea murdară. Vettel trebuie să treacă de el în primul viraj dacă vrea să spere la locul 2. Leclerc - cursa este a lui: el o pierde sau o câștigă.

 

Vettel are o problemă cu încrederea în partea din spate a mașinii, motiv pentru care este mai lent ca Leclerc (ia piciorul mai mult din gaz la intrare, modulează mai mult la ieșire). Date de telemetrie și explicații aici. Și analiza lui Jenson Button merge cam în același sens: lipsa de încredere în mașină.

 

Impresionant cum Ferrari a ajuns la al 4-lea pole consecutiv (nu s-a mai întâmplat de 12 ani) și este favorită la a 4-a victorie la rând. Baza mașinii din acest an chiar a fost bună, le-au lipsit detalii pentru a câștiga. Cam târziu acum pentru sezonul 2019, dar se anunță un 2020 disputat. Este pentru prima dată din 2014 încoace când Mercedes este într-adevăr în dificultate. De la pauza de vară încoace, Mercedes nu are nicio victorie. Au fost circuit puțin atipice, e adevărat: Spa și Monza de viteză, Singapore și Soci (oarecum) stradale. Dacă Ferrari performează bine și la Suzuka (circuit clasic), sunt favoriți la victorii până la sfârșitul sezonului.

 

Cealaltă informație importantă a săptămânii: McLaren revine la motoarele Mercedes începând cu 2021. După (ceea ce vor fi) 6 ani de umblat prin deșert cu Honda și Renault, se întorc la motoristul cu care au avut cele mai multe succese în ultimii 20 de ani. O decizie luată de noul șef, Siedl. Când au reziliat contractul cu Mercedes pentru a deveni "echipa de uzină Honda", Dennis spunea că este singura modalitate prin care se vor putea bate pentru titlu(ri), având în vedere că germanii aveau propria lor echipă oficială. Acum, Brown vine cu declarații războinice: cu același motor, McLaren poate bate Mercedes. Cam îndrăzneț, având în vedere discursul similar din vremea când aveau propulsor Honda. Atunci, Brown spunea că "McLaren are cel mai bun șasiu de pe grilă, dar motorul îi trage înapoi". Trecerea la motorul Renault a demonstrat contrariul.

 

4 hours ago, john17 said:

O rezolva fierrarii din pit stopuri.

 

În cel mai rău caz în favoarea lui Leclerc, da.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, john17 a spus:

O rezolva fierrarii din pit stopuri.

Da,ca si pana acum :P

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

Mercedes pleacă pe Medium. Mai multă libertate în strategie, dar va fi mai delicat la start - mai ales pentru Hamilton, care va pleca și de pe partea murdară. Vettel trebuie să treacă de el în primul viraj dacă vrea să spere la locul 2. Leclerc - cursa este a lui: el o pierde sau o câștigă.

Nu cred ca aceasta cursa e a lui Leclerc sa faca el ce vrea cu ea.In mod normal ca race pace aici AMG ar trebui sa faca legea.

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

Baza mașinii din acest an chiar a fost bună, le-au lipsit detalii pentru a câștiga. Cam târziu acum pentru sezonul 2019, dar se anunță un 2020 disputat. Este pentru prima dată din 2014 încoace când Mercedes este într-adevăr în dificultate. De la pauza de vară încoace, Mercedes nu are nicio victorie. Au fost circuit puțin atipice, e adevărat: Spa și Monza de viteză, Singapore și Soci (oarecum) stradale. Dacă Ferrari performează bine și la Suzuka (circuit clasic), sunt favoriți la victorii până la sfârșitul sezonului.

Binotto si toti specialistii dadeau aceasta masina ca slaba pt ca avea low downforce.Acum brusc e buna pt ca i-au pus ratul ala in fatza?Eu in locul tau nu m-as prea grabi cu verdictele pana mai trec vreo 2 curse.

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

Vettel are o problemă cu încrederea în partea din spate a mașinii, motiv pentru care este mai lent ca Leclerc (ia piciorul mai mult din gaz la intrare, modulează mai mult la ieșire). Date de telemetrie și explicații aici. Și analiza lui Jenson Button merge cam în același sens: lipsa de încredere în mașină.

Ne,Ne.

Vettel are o problema de fiecare data cand are un coechipier bun.Cand are coechipieri ageamii sau inconstanti nu se vede pt ca aia nu au rezultate,sau daca au rezultate,sunt trecatoare - vezi Kimi.Cand coechipierii sunt buni,performantele lor superioare cvadruplului campion mondial ii subliniaza acestuia limitele...care sunt destul de mici avand in vedere palmaresul maestrului.

Repet - anul asta promite sa devina 2014 reloaded,Leclerc incepe sa il domine in calificari,in curse deja are rezultate mai bune decat el,de punctat va avea puncte mai multe decat el...cam asta e treaba.

Si cine e Leclerc pe langa Vettel ca si palmares?Un putzoi.La fel era si Ricciardo.

 

Ce probleme are Vettel - ca nu simte spatele masinii ca in 2014 era l-a speriat cuplul alora si nu s-a adaptat decat foarte greu,ca filme ca masini....deci chiar nu ma intereseaza.

Rezultatul conteaza si rezultatul va ramane.Iar rezultatele de anul asta il pun pe Vettel IV intr-o lumina extrem de proasta.La fel ca si in 2014.

 

Repet - sa ne imaginam o alta reciproca : cum ar fi fost sa vina Ocon la AMG si sa aiba mai multe victorii de etapa,mai multe pole'uri si mai multe puncte la sf de an decat Ham pe aceeiasi masina?Care ar fi fost comentariile presei,analistilor,publicului etc? "Ham a luat titlurile pe barba inginerilor de la Mercedes si nu merita 5 titluri mondiale",nu?Corect.La fel si aici.

Cand colegul de echipa mult mai slab cotat te bate de-ti suna apa in cap de pe aceeiasi masina,e jenant.

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

Cealaltă informație importantă a săptămânii: McLaren revine la motoarele Mercedes începând cu 2021. După (ceea ce vor fi) 6 ani de umblat prin deșert cu Honda și Renault, se întorc la motoristul cu care au avut cele mai multe succese în ultimii 20 de ani. O decizie luată de noul șef, Siedl. Când au reziliat contractul cu Mercedes pentru a deveni "echipa de uzină Honda", Dennis spunea că este singura modalitate prin care se vor putea bate pentru titlu(ri), având în vedere că germanii aveau propria lor echipă oficială. Acum, Brown vine cu declarații războinice: cu același motor, McLaren poate bate Mercedes. Cam îndrăzneț, având în vedere discursul similar din vremea când aveau propulsor Honda. Atunci, Brown spunea că "McLaren are cel mai bun șasiu de pe grilă, dar motorul îi trage înapoi". Trecerea la motorul Renault a demonstrat contrariul.

Problema lui McLaren a fost Ron Dennis,unul din cei mai slabi manageri ever.Tot pe ce a pus el mana s-a dus draq.

Nu inteleg cum puteau crede ca motorul Honda e mai bun decat cel Mercedes.Calcaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 hours ago, john17 said:

O rezolva fierrarii din pit stopuri.

 

3 hours ago, Method said:

Da,ca si pana acum :P

 

Ați ghicit-o bine pe asta 🙂

 

Mercedes câștigă - dar cu noroc. O dată cu abandonul lui Vettel, apoi cu SC-ul mai mult decât oportun declanșat de eveniment. În condiții normale, le-ar fi fost destul de greu. Deși se pare că strategia cu plecarea pe Medium din grilă a fost mai bună.

 

Bottas și Leclerc anonimi. De fapt Leclerc iar a fost DJ la radio. Cam atât.

 

Driver of the day pentru mine - Sainz. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am dat si eu pe digi crezand ca incepe de la 4,pana acum am motoretit si eu cat mai e vreme.nu mica mi.a fost mirarea cand i.am vazut pe aia pe podium...zic o fi cursa de anul trecut in reluare...dar de ce e Leclerc la Ferrari?dupa aia mi am dat seama...Russia e in spate cu 2 ore..calcat.

A fost ceva de cursa?merita descarcata?am inteles ca Vettel a abandonat probleme tehnice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi comentariul de mai sus. Dublă norocoasă pentru Mercedes.

 

- Leclerc iar smiorcăieli pe radio.

- Vettel de pe 3 pe 1 la start.

- Echipa s-a asigurat că-l pune le Leclerc înapoi pe 1 deși era mai lent.

- Abandon tehnic Vettel > VSC, care pică la mare fix pentru strategia Mercedes.

- Dublă.

- Cursă bună făcută de Sainz și Verstappen (în ordinea asta).

 

N-ai pierdut mare lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...