Jump to content

Recommended Posts

Acum 2 ore, einstein1984 a spus:

topic de f1 si voi vorbiti d epoluare.?...

Pai despre F1 ce se poate vorbi?In plin sezon e moartea pasiunii,in extra e .......cancan!

Acum 2 ore, ilarionciobanu a spus:

Daca ai tensiune arteriala mare doctorul iti va "interzice" sa bei vin rosu sau cafea. Da' asta nu inseamna ca nu cumperi cafea sau vin rosu pentru ca o sa-ti dea tensiune arteriala mare. E o veriga lipsa in lantul de cauzalitate. Ar trebui sa fie evidenta pentru mai multa lume.

La fel cum ar trebui sa fie evidenta diferenta dintre un sportiv profesionist (si riscurile asociate cu disciplina practicata) si un cetatean de rand. Sau diferenta dintre utilizare normala si "consum excesiv". Sau diferenta dintre un studiu facut cum trebuie ( si prezentat cu cocluzii si sursa) si un text aruncat pe un blog in care titlul este contrazis cateva randuri mai jos.

Insa Method are dreptate, e suficient cu divagatia, nu are legatura cu F1

Ce legatura are ce ti-am scris eu cu studiul nustiu care si alte balarii!Dute la un urolog si o sa-ti explice el ce si cum!Dute la un pneumolog si spunei cum mergi tu pe langa sute,mii de masini care scot nspemii de noxe,cum tragi in piept in regim de efort noxele alea si vezi ce-ti zice!

Sportivul e tinut continuu sub medicatie,sub observatie medicala!La cea mai mica problema aparuta se iau masuri!

Noi civilii,facem un control pe an ,in cel mai fericit caz,dar in general ajungem la doctor cand avem deja o problema,=!Problema care poate fi majora sau minora,la noroc!

Despre medicatia primita de un sportiv fata de un civil de rand,nu are rost sa vorbesc!

Asa ca ,fara sa fac un studiu, un sportiv desi pare mai expus este de fapt mai protejat decat un cetatean ca tine!

Ciclistul profesionist merge pe scule de zeci de mii de euro,facute sa fie manusa,dupa dimensiunile lui!Echipamentul e top class,protectia la Koaie-prostata e adaptata pentru

el,sa nu-i creeze probleme,sa nu afecteze circulatia sangelui!Si cel mai important saua este facuta la comanda,special pentru el,cu geluri si alte minunatii!

Sportivul nu se antreneaza prin oras,printre mii de masini!Sportivii se detoxifiaza,legal sau nu ,la greu!Tu,eu altul ne detoxifiem la o bere!

Deci,cine e mai expus,tu sau sportivul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 21 ore, adiy32 a spus:

Dute la un pneumolog si spunei cum mergi tu pe langa sute,mii de masini care scot nspemii de noxe,cum tragi in piept in regim de efort noxele alea si vezi ce-ti zice!

Doctorul respectiv iti va spune (cel putin ar trebui) ca problema sunt noxele, nu bicicleta

 

Acum 21 ore, adiy32 a spus:

Despre medicatia primita de un sportiv fata de un civil de rand,nu are rost sa vorbesc!

Medicatie de care nu ar avea nevoie daca nu ar fi expunerea indelungata la factorii de risc

 

Acum 21 ore, adiy32 a spus:

Ciclistul profesionist merge pe scule de zeci de mii de euro,

Practic, problema e ca esti sarac, nu bicicleta 😀

 

Acum 21 ore, adiy32 a spus:

Sportivul nu se antreneaza prin oras

Cine te pune/obliga sa te antrenezi?

 

Bicicleta inaseamna si altceva decat speed sau mountain bike. Exista biciclete de oras cu saua lata si comfortabila. Daca nu e suficient, o perna cu gel costa cat 2 pachete de tigari.

Folosit bicicleta inseamna si altceva decat pedalat in regim maxim de efort. Poti sa mergi cu ea la munca sau pana la piata depunand acelasi efort pe care l-ai depune daca ai merge pe jos. Vei ajunge mai repede si, contrar impresiei generale, nu vei fi transpirat. Si nu ai nevoie de echipament special.

Poate fi folosita ca simplu mijloc de locomotie. Nu inseamna ca trebuie sa si dormi pe ea, daca ti-ai luat o bicicleta.

Toate cele de mai sus sustin ideea ca nu bicicleta e problema si ca enuntul „bicicleta iti da cancer de prostata“ este unul fals.

 

 

In final, este totusi bine ca fracturile de logica, capacitatea limitata de a intelege o relatie simpla de tipul cauza-efect sau carentele in exprimare, in special in scris, nu sunt asociate cu riscul de a dezvolta vreo forma de cancer. Suntem in siguranta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha,ha, corect ! Sau, cine stie peste cati ani o sa fie F1 cu... pedale !

Share this post


Link to post
Share on other sites

PaT Symmonds spune ca vrea sa introduca din 2025 motoare in 2t...pt ca sunt mai eco.

Ok,am citit si eu articolele (desi nu stiu deloc cu ce se mananca aceasta noua rasa de motoare 2t cu inj directa samd),sunt mai eco...dar sunetul?El spune ca vor avea improved sound...aham.Vor fi asa niste partzaietori....

 

Acelasi Pat Symmonds care era sef la Williams mai demult si care acum vreo luna spunea ca privind retrospectiv,modificarile facute pt 2019 nu au dus la nimic bun....

 

Stau si ma intreb - daca acuma au 1.6 pe 4t pe 2t la cat le vor reduce?999cmc?omfg.

Deja sunt masini de taiat iarba prin usa cu motoare de cap mai mare.E aberant.

 

Speram ca odata cu plecarea maestrului Bernie sa se termine cu debitatul prostiilor si sa vina la carma F1 niste oameni capabili de meserie,care inteleg anumite lucruri si stiu ce sa faca.Dar se pare ca nu...exceptandu-l desigur pe Ross Brawn care e jos palaria,se pare inginerii si managerii de top stau "la privat"-la echipe,iar "la stat" adica la FIA samd se strang toti babalacii,toate senectutile care nu mai sunt deloc in touch cu acest sport care se schimba de la an la altul si/sau toti rejectii de la echipele care au dat faliment sau sunt pe cale de a da....Urat peisaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Method a spus:

...............vrea sa introduca din 2025 motoare in 2t...pt ca sunt mai eco.

 

pai cum pixda ma-sii....., MotoGPul a trecut de la 2T-500cmc la 4T-990cmc tocmai din cauza poluarii, ca cica alea 2T poluau mult....

OMFG daca mai inteleg ceva :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 2T nu se amesteca si ulei in combustibil, deci arde si uleiul ala? Cum ar fi mai eco niste motoare care ard si ulei ? Astia cred ca fumeaza ce nu trebuie, sau nu fumeaza deloc de vin cu idei de astea ... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt motoare in 2t care nu consuma amestec de combustibil+ulei. In principiu toate motoarele mari diesel, ce se monteaza pe vapoare sau in generatoare, sunt in 2T. Tocmai din cauza asta, sunt mai eficiente din cauza ca elimina 2 cicluri care inseamna doar energie pierduta.

Nu comparati cu motarele in 2t de pe motociclete.

 

Ca idee nu este rea. Pana la urma F1 inseamna invoatie, iar motorul OTTO asa cum il stim noi, a cam ajuns la maximul de eficienta. 99.9% nu cred ca vor opta pentru motor in 2t in F1, astept mai degraba sa vad la LeMans in clasa P1 sau P2 (daca vor mai exista) o varianta de motor in 2t. Dar cine stie. 

 

Cred insa ca o schimbare asa de radicala, ar putea inseamna niste ani in F1 fara propulsie electrica...asa ca why not. Mi-as putea imagina un motor de 2l in 2t, atmosferic, care sa se invarta pana la 15.000rpm si sa scoata 1000cp....ce timpuri am trai :D ... keep on dreaming

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 15 ore, cuki a spus:

Sunt motoare in 2t care nu consuma amestec de combustibil+ulei. In principiu toate motoarele mari diesel, ce se monteaza pe vapoare sau in generatoare, sunt in 2T. Tocmai din cauza asta, sunt mai eficiente din cauza ca elimina 2 cicluri care inseamna doar energie pierduta.

Nu comparati cu motarele in 2t de pe motociclete.

+1

 

Iti dai seama ca de fapt va fi vreun 999cmc in 4/6cil turbo hibrid.SI fiind turbo=no sound.

O sa ajunga sa puna si astia ca la bmw i8 boxe cu sunet de V8 in locul unde erau evacuarile.

 

Eu sper ca americanii sa nu ii lase sa o ia pe campii.Americanii sunt pe conceptul showbiz,deci sper ca vor realiza ca o asemenea trotineta de motor nu va excita pe nimeni in vreun fel,chiar daca ar fi super eco friendly va mangaia florile samd.Vad ca baranii tot nu au inteles.o pe asta cu entertainmentul ca tot astia batrani vin cu propuneri din astea penibile - masinile de F1 trebuie sa fie bune de poster iar sunetul trebuie sa fie scarry sa iti ridice tensiunea.Asta inseamna spectacol.Dpdv tehnic cel putin.Ok,mi-a placut ca au rezolvat-o cu faza cu fatter tyres bigger carz,dar ar trebui ca si motorul sa nu mai sune ca un aspirator.Desi cu turbo atasat...nici o sansa de sunet...doar daca,dupa cum am mai zis,ridica turele pe la 18k.Cu tot ce implica asa ceva (fiabilitate,consum sporit samd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

F1 trebuie sa exploreze sisteme si solutii alternative. Daca vrei progres tehnologic, atunci trebuie sa schimbi regulamentul in F1 si sa lasi echipele sa-si faca treaba in materie de inovatie. 

 

Care este viitorul in materie de motoare? Noi habar nu avem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu sunt de acord ca f1 ar trebui sa inoveze, nu sa fie blocati de reguli la niste dinozauri de motoare din cauza unor nostalgici care si-au trait ei tineretea uitandu-se la tv la v12-uri

combustia interna asa cum o stim nu are viitor, sa incerce altceva chiar daca nu o sa aiba acelasi sunet, curse si tehnica interesanta sa fie

 

nu sunt foarte increzator in americani, la ei spectacol inseamna nascar, o competitie blocata in anii 80

un exemplu e asta cu masinile mai mari, in timp ce entuziasmeaza adolescentii cu postere pe pereti inseamna loc mai putin pe pista pentru depasiri si turbulente mai mari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca toata lumea e de acord ca F1 ar trebui sa inoveze,erau destul de triste vremurile cand motoarele erau blocate (perioada V8 pre-2014) si se lucra doar la aero samd.

Configuratia V12,chiar daca personal nu am prins'o,se stie ca este cea mai buna config pt un motor dpdv al echilibrarii motorului.V12 sau L6 - motor perfect echilibrat.Nu de nebuni pun producatorii auto pe aston,rolls samd acele v12.Iar pe partea ailalta,au existat daca nu ma insel si v12 de cap foarte mici.(1.5?)Bine,asta nu e o pledoarie gen Vettel - bring back the v12's,dar nici nu consider ca ar trebui interzise sau ca "inovatiile" ar fi mai mari daca s-ar merge pe 4L cum probabil se va merge in viitor.

 

Eu sunt de parere ca aceasta combustie interna e de viitor(ul apropiat) chiar daca nu de cel mediu.Si e perfect potrivita pt racing.de ce?Pt ca face spectacol.A trecut vreo Tesla pe langa tine?ce senzatie iti da?Zero.In varianta de varf au aceleasi puteri si performante (aprox) ca un Aventador.Parca e totusi mai interesant Aventadorul nu?desi cf punctului de vedere al lui Elon Musk e un dinozaur.(a nu se intelege ca hateresc Tesla,dimpotriva,sunt fan).

Intradevar,motorul Otto nu va fi cea mai viabila solutie de propulsie pe viitor....DAR...stim care e cea mai viabila solutie nu?Aia de care fug toti "puristii" : cea a motorului creat de Nicola Tesla,care e banalul motor trifazic intalnit peste tot in ziua de azi.O singura piesa in miscare,performante neegalate,randament de pana la 95-98%....nu ai cum concura cu asa ceva.Am mai spus si o repet,acela e viitorul.Efectiv nu poti sa te bati cu un motor electric,e perfect.

Ceea ce e si mai interesant e faptul ca pana in 2025 progresul bateriilor care e galopant deja in formula e (sunt niste companii uriase care investesc in Formula e),va fi masiv,si probabil va permite unei masini cu puteri de aprox 5-600 cai sa sustina o cursa de peste 300km fara dificultati.Deci va fi o alternativa la F1 actuala.Intrebarea e ce va face F1 atunci?

Deci vrem cutting edge...dar nu chiar asa de cutting edge? :P  Pt ca viitorul e electric.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 minute, Method a spus:

Pt ca viitorul e electric.

 

Altul care crede in alba ca zapada si cei sapte pitici.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, Nguyen a spus:

 

Altul care crede in alba ca zapada si cei sapte pitici.

 

Poate sa aiba dreptate....sau nu. Noi nu prea suntem in masura sa stim ce ne rezerva viitorul, asta decid altii pentru noi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 22 ore, Nguyen a spus:

 

Altul care crede in alba ca zapada si cei sapte pitici.

Mai citeste si tu mai documenteaza-te.

Segmentul electric este piata cu cea mai rapida crestere din industia auto,a ajuns la peste 5% din totalul vanzarilor de masini ceea ce e imens pentru o perioada asa de scurta dar mai ales avand in vedere diferentele dintre o masina normala si una electrica.Insa oamenilor se pare ca le place.In tari precum Norvegia masinile electrice au ajuns sa constituie peste 85% din totalul vanzarilor de masini noi.

De ce toti constructorii mari au cel putin un model electric?De ce productia de Tesla 3,Kona electric,ID3 e vanduta pe un an inainte mai ceva ca Ferrari?Ce concluzie putem trage de aici?

A,faptul ca la tine in sat probabil nu a aparut nici o masina electrica,asta nu inseamna ca ele nu exista si ca nu au luat o amploare foarte mare in ultimii ani.La fel,faptul ca in Romania sunt niste raritati,mai vedem din cand in cand cate o Tesla razleatza sau un Golf electric,asta nu inseamna ca si in restul lumii e la fel.Hai sa scoatem putin capul dintre umeri.In UK deja e normal sa vezi electrice la tot pasul,in Olanda nu mai zic.In USA Tesla vinde mai mult decat poate produce,la fel Hyundai,la fel VW.

 

Mai mult,Diess,CEO VAG Group a clasat ID3 ca o piatra de hotar in instoria companiei,punand-o pe acelasi loc cu Beetle original si cu Golf 1 ca si importanta.A subliniat ca au mers "all-in" cu aceasta masina,investind peste 50 miliarde euro in dezvoltarea ei.Ai cumva impresia ca un asemenea grup (locul 2 mondial) ar investi o asemenea suma de bani intr-un timp atat de scurt daca nu ar fi ferm convins ca asta e viitorul si ca isi va scoate banii inapoi cu un profit mai mult decat frumos?

Dar na,de ce sa ne documentam si sa intelegem anumite lucruri cand putem doar sa vorbim si sa dam cu bata in balta?E mai simplu.Si mai prostesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Method ,datele tale sunt exacte,dar faptul ca lumea se arunca la cumparat electricele,e o chestie mai mult de trend,nu de eficienta,zic eu.Deocamdata autonomia bateriilor este cum este,o stie toata lumea.sa nu mai vorbim de partea ecologica,incarcatul la priza cu electricitate produsa in mare parte cu poluarea aferenta,si stii ce vorbesc.

DPMDV,cel mai rentabil ramane hibridul,cel ce-si face propriul curent cu benzina folosita la rulajul propriu.

Probabil ca tehnologia va evolua la un moment dat in privinta cresterii autonomiei,dar mai e destul de mult pana acolo.Faptul ca se scot din fabricatie autoturismele diesel,este un mare pas,unul ce trebuia facut mai demult.Dar cum pasii omenesti is de regula mici,nu vom simti pe propria piele efectele benefice curand.Asa ca,rabdare.

Are si Alba ca zapada demnitatea ei.De pitici,nu zic nimic,ma abtin... :)

Asta-i actualitatea electricelor:

1.jpg

Edited by Christian 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu vorbesc despre partea eco si despre poluare.Acest lucru personal nu ma intereseaza - sunt de parere ca cea mai mare poluare o fac companiile si nu oamenii cand merg cu trotinete motorete ascutitori samd la munca sau in concediu.Al-Ro consuma curent intr-o zi cat Timisoara intr-un an...si dupa aia vine o proasta la tv si imi zice sa sting lumina de la 7 la 8 ca e Earth Day...ma da nu mai bine stinge Al-Ro lumina?Poluarea e cu totul alt subiect de discutie.

Eficienta bateriilor este...buna deja zic eu.Avand in vedere ca Taycan e capabil de incarcari de 350kw/ora...monstruos deja.Ca si costuri de productie au scazut sub 100$/kw ceea ce toti cei angrenati in industrie au spus ca e un milestone...degradari masurate pe Tesla intre 3 si 5% pe 100.000mile...eu zic ca e numa de bine..Bateriile erau intradevar calcaiul lui Ahile,dar acum...nu.

Daca ing sef de la AMG a declarat ca introducand mgu-h+mgu-k au crescut randamentul de la 33% la aproape 54%?Imens.Pentru un hibrid.

 

Ca si hibride,eu am servit din plin (Toyota si fratele Lexus) si pot spune ca nu mi-a placut.De ce?Pai...Prius (Lexus nu pun la socoteala ca nu iti iei Lexus pt consum) : consum de 7.5-8 in oras (consum de Golf diesel),si 4,4.5 in afara...deci cu alte cuvinte un hibrid vine cam la nivelul unui diesel bun.Avantaje?Zero.Dezavantaje?Sistem foarte complicat de transmisie,la 120.000 trebuie schimbate nush ce internale ale sistemului de transmisie hibrid...si eu ca si cumparator cu ce ma aleg?Cu o nota de plata masiva pentru nimic.Parerea mea e ca orice hibrid e o mare gogonea de fapt.

 

Nu stiu de ce haterim dieselul,pentru ca (turbo)dieselul are cel mai ridicat randament dintre motoarele cu ardere interna,poate ajunge pana la 43-45%.Motoarele diesel au niste solutii tehnice pe care cele pe benzina le cam tremura mana constructorilor sa le puna - inj electronica directa de inalta presiune,sisteme multi turbo cu geometrie variabila samd.De aia e preferat inca de foarte multa lume in dauna celor pe benzina - cuplu de masini de performanta si consumuri mai mult decat frugale.Dpdv tehnic e maximul de ce poate dispune un om din "working class".

Nu stiu la ce efecte benefice ar trebui sa ne asteptam noi sa simtim odata cu disparitia dieselurilor.Sa respiri aer mai curat?Am mai zis - poluarea pamantului e facuta 80% de catre industrie.Iar pe de o parte sa aplauzi iesirea dieselurilor iar pe alta sa spui ca masinile electrice polueaza...Si btw,stii ca toate masinile mai mari de 3.5t au motoare diesel (ar fi bine sa ne punem intrebarea si de ce au motoare diesel)...ai impresia ca alea vor iesi cat de curand din productie?Si daca da,sunt curios,cu ce vor fi inlocuite? :P

Acum 35 minute, Christian 1 a spus:

Asta-i actualitatea electricelor:

1.jpg

Asta e doar hatereala :P   Sa ramai in UK cu o Tesla S (autonomie de minim 400km) pe marginea drumului inseamna...pana prostului.La fel de bine puteai pune o poza cu un prostalau tinand in mana o sticla de 2L si cerand benzina,si sa spui ca asta e actualitatea motoarelor pe ardere interna....ramani fara combustibil daca esti prost si meri 4-500km cu ea fara sa o bagi in priza desi  masina te avertizeaza.

 

Nu,actualitatea masinilor electrice e faptul ca la ora actuala poti cumpara o masina electrica (Hyundai Kona) care are o autonomie testata de 480km,un timp de incarcare la 80% de 40-45min,o putere de peste 200 de cai si suta in 7..la 35.000euro.O masina de la un mare producator,tried and tested,la un pret demn de o masina normala bine echipata...e un deal al naibii de bun.Iar daca ne gandim la cat combustibil scutim,cate vizite la service,curele de distributie uleiuri filtre ambreiaje volante si alte probleme...de aia zic eu ca e viitorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,hai sa traim in prezent. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact, noi o sa traim in viitor cand o sa le vanda nemtii sa-si ia urmatorul model

in 7-8 ani se umple romania de electrice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, Method a spus:

Mai mult,Diess,CEO VAG Group a clasat ID3 ca o piatra de hotar in instoria companiei,punand-o pe acelasi loc cu Beetle original si cu Golf 1 ca si importanta.A subliniat ca au mers "all-in" cu aceasta masina,investind peste 50 miliarde euro in dezvoltarea ei.Ai cumva impresia ca un asemenea grup (locul 2 mondial) ar investi o asemenea suma de bani intr-un timp atat de scurt daca nu ar fi ferm convins ca asta e viitorul si ca isi va scoate banii inapoi cu un profit mai mult decat frumos?

Dar na,de ce sa ne documentam si sa intelegem anumite lucruri cand putem doar sa vorbim si sa dam cu bata in balta?E mai simplu.Si mai prostesc.

 

Nu stiu de unde ai scos suma de 50 de miliarde, poate 5 miliarde. Pentru ID3 au schimbat o fabrica VW din Germania complet. Cost 1,2 Miliarde. In Developmentul unei masini noi, intra cam 2 miliarde give or take. ID.3 este un Milestone pentru VW, dar nu este nici pe departe "noul" Golf. Pretul de pornire de 35,000 Euro este inca enorm. Eu lucrez la VW, randuriile astea le scriu chiar din Wolfsburg si am avut ocazia sa stau in ea. Vorbim de o masina intre Polo si Golf, care la 30,000 de euro vine destul de slab echipata. Cu ~250 - 300km autonomie nu este chiar la nivelul de "masina de familie". Uitandu-ma pe date, viteza max. 160km/h si autonomie pe autostrada de 200km...Intradevar ID.3 Long Range, care va aparea candva anul viitor promite mai mult. 600km Range, performante mai bune, dar la 50.000 Euro pret de baza sara din scopul mutora. Golf si Beetle prin prisma faptului ca erau accesibilie famiilor de rand, au ajuns la numarul uras de vanzari. Masina bifa majoritaea criteriilor din nevoiile unei persoane sau a unei familii. ID.3 nu bifeaza destule criterii. Atata timp cat tu ai un produs pentru oamenii cu venituri medii sau peste medie, care aleg ID.3 ca si city car/2nd car, nu faci nici piatra de hotar.

 

In comparatie, exemplu, Mercedes Benz C-Klasse 300dH, 2.2 diesel 205cp + motor electric de 100cp si autonomie de ~40-50km. Vorbim de un PlugIn Hybrid, cu 306 CP, 0-100 in 5.5 sec si un consum declarat de 1.7l diesel la 100km. Momentan eu aici vad viitorul, diesel plug in hybrid. 90% din oameni nu fac mai mult de 50km pe zi, asa ca poti merge cu masina full electric. Pret 42.000 baza. 

Alternativa de la Toyota de ex. este excrecabila. Toyota este ca si Nokia si merita aceasi soarta. Tu pionerul tehnologiei hibrid, iar in anul 2020 sa ai pe modelul tau de mijloc (C-HR), un motor de 1.8l aspirat cu 122cp de pe Prius si un motor electric de 17cp si autonomie de 3-4km maxim, este absolut rusinos. Chiar in delegatia asta am primit de la rent a car acest specimen de masina. Cu grija si cu modul ECO consuma cat un diesel banal, adica undeva la 5l. Pe autostrada la 140-150 sare de 7-8 litri. Un jeg de masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 14 ore, cuki a spus:

Nu stiu de unde ai scos suma de 50 de miliarde....

..de aici :

VW’s $50 Billion Moonshot Bet on an Electric Hatchback

VW's $50 billion bet on the ID3

...si dintr-un interviu pe care dl sef l-a dat la lansarea respectivului automobil unde a vehiculat suma asta.

Daca VW o fi cheltuit intradevar atat sau nu,asta nu am eu de unde sti.Eu doar repet ce a zis el.

Ca ID3 este masina de capatai pe care o viseaza Diess,asta normal ca e discutabil.Ca si proportii interioare e identica Golf'ului,intradevar e slab echipata,pe deasupra nici nu e un "looker" sa ti se scurga ochii dupa ea...pe acest segment Kona e clar castigatorul.Si ca performante si ca look si ca dotari.Insa daca seful zice,nu il contrazicem.Ideea de la care am plecat era insa alta.

Ce incercam sa spun dand acest exemplu e,ideea de baza,e faptul ca daca fabricantul de automobile nr.2 mondial investeste o asemenea suma intr-o masina electrica (mai degraba intr-o platforma electrica nu in masina respectiva),inseamna ca ei cred ca este intradevar viitorul.Aia era si ideea pe care o sustineam eu.

Acum 14 ore, cuki a spus:

 Atata timp cat tu ai un produs pentru oamenii cu venituri medii sau peste medie, care aleg ID.3 ca si city car/2nd car, nu faci nici piatra de hotar.

Ai perfecta dreptate aici.Oricum electrica in masina e a 2a masina/city car.Insa probabil sunt convinsi ca foarte multe familii vor opta pt asa ceva.Iar daca vezi vanzarile la Kona/Tesla 3,e normal sa te gandesti ca vei avea succes...efectiv nu am mai auzit vreun Hyundai care sa fie vandut pe 1 an inainte,e normal ca orice producator major sa vrea si el o bucatica din tortul ala.Ar fi fraieri sa nu reactioneze la asa ceva.

Plus ca odata trecuta faza de research...deja o masina electrica incepe sa fie foarte ieftina ca si productie,odata scos motorul cu ardere interna din ecuatie.

Acum 14 ore, cuki a spus:

In comparatie, exemplu, Mercedes Benz C-Klasse 300dH, 2.2 diesel 205cp + motor electric de 100cp si autonomie de ~40-50km. Vorbim de un PlugIn Hybrid, cu 306 CP, 0-100 in 5.5 sec si un consum declarat de 1.7l diesel la 100km. Momentan eu aici vad viitorul, diesel plug in hybrid. 90% din oameni nu fac mai mult de 50km pe zi, asa ca poti merge cu masina full electric. Pret 42.000 baza.

Eu nu cred o iota din acel consum.Diesel hybrid e ceva destept,insa va fi omorat in curand de normele euro.Unde mai pui ca e un sistem care e deja atat de complicat incat nu merita deranjul.

Mercedes aplica strategia Lexus - ditai motorul pt confort etc + un hibrid mic pt a bifa normele.E fake.

Acum 15 ore, cuki a spus:

Alternativa de la Toyota de ex. este excrecabila. Toyota este ca si Nokia si merita aceasi soarta. Tu pionerul tehnologiei hibrid, iar in anul 2020 sa ai pe modelul tau de mijloc (C-HR), un motor de 1.8l aspirat cu 122cp de pe Prius si un motor electric de 17cp si autonomie de 3-4km maxim, este absolut rusinos. Chiar in delegatia asta am primit de la rent a car acest specimen de masina. Cu grija si cu modul ECO consuma cat un diesel banal, adica undeva la 5l. Pe autostrada la 140-150 sare de 7-8 litri. Un jeg de masina.

True.Aceeiasi experienta am avut si eu cu aceleasi rezultate.

La 15.01.2020 la 14:23, prafrau a spus:

exact, noi o sa traim in viitor cand o sa le vanda nemtii sa-si ia urmatorul model

in 7-8 ani se umple romania de electrice

Perfecta dreptate ai :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Method a spus:

..de aici :

VW’s $50 Billion Moonshot Bet on an Electric Hatchback

VW's $50 billion bet on the ID3

...si dintr-un interviu pe care dl sef l-a dat la lansarea respectivului automobil unde a vehiculat suma asta.

Daca VW o fi cheltuit intradevar atat sau nu,asta nu am eu de unde sti.Eu doar repet ce a zis el.

 

Citeste si articolul, nu te lasa furat de titlu. VW e pregatit sa cheltuiasca in viitor pana la 50 miliarde in dezvoltarea si producerea de masini electrice, DACA Id.3 confirma si promite ca aceasta investitie va genera si profit Shareholderiilor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaginul popular nu face o masina de f1 tdi? Intreb pt un prieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 16.01.2020 la 16:16, cuki a spus:

Citeste si articolul, nu te lasa furat de titlu. VW e pregatit sa cheltuiasca in viitor pana la 50 miliarde in dezvoltarea si producerea de masini electrice, DACA Id.3 confirma si promite ca aceasta investitie va genera si profit Shareholderiilor.

Am vazut acel interviu cu el exact cand zicea treaba astea nea seful tau :P ,e in nemteste si tradus,acuma daca intradevar te pasioneaza daca a bagat 50mld sau a bagat 30 si mai baga inca 20 il poti cauta pe youtube,era un interviu dat unei publicatii de la nemti....auto-moto?nu imi mai aduc aminte ca e mult de cand s-a lansat trotineta de ID3.

Ideea pe care vroiam eu sa o subliniez este insa alta - nu ca a bagat VW 30 sau 40 sau 50 mld ci faptul ca daca producatorul auto nr.2 in lume si nr.1 in EU a facut un asemenea commitment inseamna ca ei sunt ferm convinsi ca electricele sunt viitorul.

Cica speculeaza ca pana in 2030 o treime din masinile vandute de ei vor fi electrice?Imens.

La 16.01.2020 la 20:01, john17 a spus:

Vaginul popular nu face o masina de f1 tdi? Intreb pt un prieten.

Pai a facut nu?Nu de F1 dar pe aproape. :P

1024px-Neckarsulm-Audi-Forum-Audi-R10-TD

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...