Jump to content

Recommended Posts

Acum 2 ore, Method a spus:

Am vazut acel interviu cu el exact cand zicea treaba astea nea seful tau :P ,e in nemteste si tradus,acuma daca intradevar te pasioneaza daca a bagat 50mld sau a bagat 30 si mai baga inca 20 il poti cauta pe youtube,era un interviu dat unei publicatii de la nemti....auto-moto?nu imi mai aduc aminte ca e mult de cand s-a lansat trotineta de ID3.

Ideea pe care vroiam eu sa o subliniez este insa alta - nu ca a bagat VW 30 sau 40 sau 50 mld ci faptul ca daca producatorul auto nr.2 in lume si nr.1 in EU a facut un asemenea commitment inseamna ca ei sunt ferm convinsi ca electricele sunt viitorul.

Cica speculeaza ca pana in 2030 o treime din masinile vandute de ei vor fi electrice?Imens.

 

50 miliarde este o suma enorma, in comparatie GigaFactory e planuit sa coste 5 miliarde. Eu "contestam" doar suma, nu si comitmentul companiei de a produce masini electrice.

Previziuniile sunt realiste, atata timp cat energia electrica ramane la un cost rezonabil si atata timp cat masiniile electrice vor ajunge sa fie mai accesibile.

 

Dar totul este inca un semn de intrebare, de accea si VW este "doar" pregatita sa investeasca, nu au investit deja.

Eu cred ca daca energia electrica va deveni mai scumpa, nu cred ca peste 10 ani vei merge cu mai putini bani pe 100 de km, decat mergi azi cu petrol. Daca se mai scufunda un vapor cu baterii sau explodeaza vreun tren...clar se agita greenpeace.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un amic ,mare fan BMW,isi cumpara un I3,ca masina de oras!Dupa un an jumate bateria tinea 50-60 %!Se duce la reprezentanta crezand ca e vreo problema la baterie ,incarcare!Aia verifica si nu-i gasesc nimic!Explicand ca bateria e ok si ca e firesc sa-si piarda din randament!Cand el a cerut sa-i schimbe bateria i s-a spus ca doar contra cost,vreo 7000 de euroi!A dat-o la buy back si a luat un X3!Concluzia,daca folosesti electrica normal ca o masina clasica,cu lumini,aer conditionat,,si mers prin oras unde ai treaba,nu 5km dus si 5 intors,se fwte bateria de plangi cu vorbe!

Iar despre costurile REALE ,ale unei electrice,un search pe google si o sa intelegeti ca 0 lei sau cativa lei la 100 de kilometrii sunt povesti nemuritoare!

Despre preturile nesimtite pe care le au ragaliile nici nu mai vorbesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
La ‎15‎.‎01‎.‎2020 la 12:31, Method a spus:

Mai citeste si tu mai documenteaza-te.

 

Pai tocmai asta fac, ma documentez.

 

Citat

Segmentul electric este piata cu cea mai rapida crestere din industia auto,a ajuns la peste 5% din totalul vanzarilor de masini ceea ce e imens pentru o perioada asa de scurta dar mai ales avand in vedere diferentele dintre o masina normala si una electrica.Insa oamenilor se pare ca le place.In tari precum Norvegia masinile electrice au ajuns sa constituie peste 85% din totalul vanzarilor de masini noi.

 

Segmentul asta e atractiv pt hipster dar mai ales pt mocangii care au gasit oportunitatea de a merge ieftin cu masina pe carca altora care le platesc lor subventiile la achizitie. Normal ca le place: subventii mari la achizitie, parcare gratuita, acces gratuit in centru, scutiri de impozite.

 

Dar uite ca se schimba foaia si cu electricele: https://norwaytoday.info/finance/electric-cars-can-no-longer-park-for-free-in-oslo/ . Asta e una, citisem zilele trecute ca cea mai mare retea de statii de incarcare din Europa a marit pretul per kw considerabil starnind nemultumirea mocangiilor cu masini electrice: http://0-100.ro/2020/01/17/ionity-baga-spaima-in-fanii-masinilor-electrice-cu-noile-tarife-079-euro-1-kwh/

 

IONITY, una dintre marile rețele pan-europene de încărcare rapidă pentru mașini electrice, a anunțat un nou plan tarifar, cu costuri care merg până la 0,79 Euro/1 kWh (adică 3,76 Lei/1 kWh). Anunțul a stârnit un val de critici și nemulțumiri, utilizatorii postând sute de mesaje critice în prima oră de la publicarea noii politici privind tarifele. La un consum mediu extraurban de 20 kWh/100 km pentru o mașină electrică obișnuită, parcurgerea unei distanțe de 100 km ar costa 15,8 Euro (75,3 Lei), echivalentul unui consum de circa 10-12 litri de benzină sau motorină la o mașină pe combustie.

 

Citat

De ce toti constructorii mari au cel putin un model electric?De ce productia de Tesla 3,Kona electric,ID3 e vanduta pe un an inainte mai ceva ca Ferrari?Ce concluzie putem trage de aici?

A,faptul ca la tine in sat probabil nu a aparut nici o masina electrica,asta nu inseamna ca ele nu exista si ca nu au luat o amploare foarte mare in ultimii ani.La fel,faptul ca in Romania sunt niste raritati,mai vedem din cand in cand cate o Tesla razleatza sau un Golf electric,asta nu inseamna ca si in restul lumii e la fel.Hai sa scoatem putin capul dintre umeri.In UK deja e normal sa vezi electrice la tot pasul,in Olanda nu mai zic.In USA Tesla vinde mai mult decat poate produce,la fel Hyundai,la fel VW.

 

Cand curentul va costa cat benzina si vor disparea facilitatile pt masini electrice se duce pe penis masina electrica. Deocamdata e tinuta in viata artificial prin subventii.

 

Citat

 

Mai mult,Diess,CEO VAG Group a clasat ID3 ca o piatra de hotar in instoria companiei,punand-o pe acelasi loc cu Beetle original si cu Golf 1 ca si importanta.A subliniat ca au mers "all-in" cu aceasta masina,investind peste 50 miliarde euro in dezvoltarea ei.Ai cumva impresia ca un asemenea grup (locul 2 mondial) ar investi o asemenea suma de bani intr-un timp atat de scurt daca nu ar fi ferm convins ca asta e viitorul si ca isi va scoate banii inapoi cu un profit mai mult decat frumos?

Dar na,de ce sa ne documentam si sa intelegem anumite lucruri cand putem doar sa vorbim si sa dam cu bata in balta?E mai simplu.Si mai prostesc.

 

Tu chiar crezi ca banii aia sunt din profitul facut de VW? Te asigur ca grosul sumei e asigurat de statul german si face parte din strategia impusa de Partidul Verzilor (Die Grunne), aia care au impus si inchiderea centralelor nucleare din Germania pe motiv ca sunt poluante dar in schimb au trecut masiv pe carbune si gaz rusesc. In acelasi timp China deschide nucleare pe banda.

 

Da, ai dreptate, e bine sa te documentezi!

Edited by Nguyen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca te costa cativa lei la suta de km dar, dai 7000 de euroi la doi ani, eu zic sa mai asteptam, noi astia mai saracuti (adica marea majoritate). Ca idee este faina tractiunea electrica dar ramane de vazut evolutia bateriilor si a timpului de incarcare (cuiele...). Parerea mea este ca, deocamdata, motorul pe benzina mai are "viata", ramane de vazut cat, in functie de cum evolueaza problemele "electricului".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aproape... Si Trabantul e aproape, tot 4 roti are!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand faci parte din early birds, ai avantaje dar si dezavantaje. Peste 5 - 10 ani, cand masina electrica ajunge la 30% din totalul vanzariilor de masini noi, nu o sa mai poti acorda aceasi avantaje pe care le acorzi azi.

Consider insa ca este tot un pariu destul de riscant, pariu ce si-l permit doar cei bogati...Daca poti si ai unde, investeste acuma in panouri solare si sisteme de stocare a energiei solare. Cand ai masina electrica, incarci gratis si nu depinzi de retea, decat in masura in care iti depasesti rangeul. Dar pentru asta ai nevoie de o casa, bani pentru sistemul solar...si bani pentru masina electrica.

In oras, cam greu de realizat, asa ca depinzi de aceste statii de incarcare. Momentan sunt rezonabile ca si pret, dar cat mai tine asa?

Eu personal mi-as cumpara o masina electrica, dar sunt limitat la locuri de parcare (unul) iar o masina electrica, cu toate ca m-ar satiface 80-90% din timp, nu m-as putea baza pe ea la drumuri mai lungi de 200-300km. Probabil cand imi voi schimba masina, voi alege Clasa C300e de la Mercedes. Vad benefiicile de la ambele sisteme, dar probabil ca si cu dezavantajele aferente.

 

 

 

Acum 3 ore, adiy32 a spus:

Un amic ,mare fan BMW,isi cumpara un I3,ca masina de oras!Dupa un an jumate bateria tinea 50-60 %!Se duce la reprezentanta crezand ca e vreo problema la baterie ,incarcare!Aia verifica si nu-i gasesc nimic!Explicand ca bateria e ok si ca e firesc sa-si piarda din randament!Cand el a cerut sa-i schimbe bateria i s-a spus ca doar contra cost,vreo 7000 de euroi!

 

Permite-mi sa nu cred in totalitate povestea. 

1. Bateria nu pierde 50-60% din randament, decat daca faci sute de mii de km.

2. BMW i3 are garantie pe baterie, pierderea de randament apare pe orice tester, asa ca sigur i-ar fi schimbat-o gratis...mai ales dupa 1an jumate

 

Las si asta aici, ca sa te convingi ca prietenul te-a mintit probabil. Era mai simplu sa spuna, ca a dat 40k€ pe un rahat de BMW, el fiind fan BMW :) 

https://insideevs.com/news/390799/bmw-extended-european-warranty-i3-batteries/ 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, cuki a spus:

 

 

 

 

 

Permite-mi sa nu cred in totalitate povestea. 

1. Bateria nu pierde 50-60% din randament, decat daca faci sute de mii de km.

2. BMW i3 are garantie pe baterie, pierderea de randament apare pe orice tester, asa ca sigur i-ar fi schimbat-o gratis...mai ales dupa 1an jumate

 

Las si asta aici, ca sa te convingi ca prietenul te-a mintit probabil. Era mai simplu sa spuna, ca a dat 40k€ pe un rahat de BMW, el fiind fan BMW :) 

https://insideevs.com/news/390799/bmw-extended-european-warranty-i3-batteries/ 

 

 

Nu avea de ce sa ma minta,omul e bazat pe banii lui!Pierderea de randament nu duce la schimbarea bateriei,asta a invocat importatorul!

Omul mergea cu ea,,nu statea sa faca putini kilometrii,am si spus folosea consumatorii,aer,lumini,caldura!Ca daia a dat peste 40000 pe ea!

Orice baterie pierde din randament,iar sub 70% incep sa cada rapid!Incarcarea rapida scurteaza si mai mult viata bateriei,vremea rece la fel!

Comunicatele de marketing ma lasa rece!

Urmaresc fenomenul dinainte sa apara moda cu electricele,cand pe piata erau doar cateva Priusuri obosite!

De aia ma si apuca rasul cand vad cata prosteala este!Si cum niste masini care trebuiau sa fie demult pe strazi sunt prezentate ca revolutia viitorului!

Dar nu in conceptul de acum,la preturi de te apuca plansul!Si pe deasupra bagate cu japca pe gat de fratia stat-producatori!

Cel mai bun exemplu este Renault Zoe care este un Clio electric!Zoe Life pleaca din 33 400 iar Clio Life din 11 900 aceeasi masina!

Despre ce vorbim noi aici?De prosteala ,ca un rahat de masina sa fie de 3 ori mai scumpa decat sora sa motorizata cu petrol?Ca statul da 10000 subventie unor smecheri ca Renault sa vanda la pret de masina mediu class o ragalie ,da ,dar din ce ma jepcareste si pe mine,si pe tine si pe toti ceilalti!Un spital nu ar face ,da la jmecherii din domeniul auto sa faca pwla mare!Pe subventii toti sunt smecheri si pe obligat pwlimea si prostimea!

Iar vrajeala cu baterii care sa tina 8 ani sa o spuna cui o crede,dupa 8 ani si 160000 de kilometrii,cum zic ei or sa mearga ca troleibuzul,legat la retea!

 

 

Apropo,stiati ca daca vine un producator cu o masina de 15000 de euro,subventia va fi de 7500,sau unul cu 10000 va primi doar 5000 subventie!

Deci daca vrei ,ca producator sa incasezi 10000 subventia trebuie sa vinzi minim cu 20000!Noaptea mintii!

Ce vreti mai clar cu dedicatie sa faca lumea banul gros!

Hai ca i-am gasit si pe VW,un Up electric e 25650 iar sora geamana e 11000!Pai cum sa nu ai miliarde pregatite daca numai din subventie acoperi lejer costurile de productie,restul e profit,tot lejer!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 38 minute, adiy32 a spus:

Nu avea de ce sa ma minta,omul e bazat pe banii lui!Pierderea de randament nu duce la schimbarea bateriei,asta a invocat importatorul!

Omul mergea cu ea,,nu statea sa faca putini kilometrii,am si spus folosea consumatorii,aer,lumini,caldura!Ca daia a dat peste 40000 pe ea!

Orice baterie pierde din randament,iar sub 70% incep sa cada rapid!Incarcarea rapida scurteaza si mai mult viata bateriei,vremea rece la fel!

Comunicatele de marketing ma lasa rece!

Urmaresc fenomenul dinainte sa apara moda cu electricele,cand pe piata erau doar cateva Priusuri obosite!

De aia ma si apuca rasul cand vad cata prosteala este!Si cum niste masini care trebuiau sa fie demult pe strazi sunt prezentate ca revolutia viitorului!

Dar nu in conceptul de acum,la preturi de te apuca plansul!Si pe deasupra bagate cu japca pe gat de fratia stat-producatori!

Cel mai bun exemplu este Renault Zoe care este un Clio electric!Zoe Life pleaca din 33 400 iar Clio Life din 11 900 aceeasi masina!

Despre ce vorbim noi aici?De prosteala ,ca un rahat de masina sa fie de 3 ori mai scumpa decat sora sa motorizata cu petrol?Ca statul da 10000 subventie unor smecheri ca Renault sa vanda la pret de masina mediu class o ragalie ,da ,dar din ce ma jepcareste si pe mine,si pe tine si pe toti ceilalti!Un spital nu ar face ,da la jmecherii din domeniul auto sa faca pwla mare!Pe subventii toti sunt smecheri si pe obligat pwlimea si prostimea!

Iar vrajeala cu baterii care sa tina 8 ani sa o spuna cui o crede,dupa 8 ani si 160000 de kilometrii,cum zic ei or sa mearga ca troleibuzul,legat la retea!

 

 

Apropo,stiati ca daca vine un producator cu o masina de 15000 de euro,subventia va fi de 7500,sau unul cu 10000 va primi doar 5000 subventie!

Deci daca vrei ,ca producator sa incasezi 10000 subventia trebuie sa vinzi minim cu 20000!Noaptea mintii!

Ce vreti mai clar cu dedicatie sa faca lumea banul gros!

Hai ca i-am gasit si pe VW,un Up electric e 25650 iar sora geamana e 11000!Pai cum sa nu ai miliarde pregatite daca numai din subventie acoperi lejer costurile de productie,restul e profit,tot lejer!

 

Bullshit, daca scade sub 70% in 8ani sau 100.000km bateria se schimba. Din 2020 au ridicat garantia la 160.000km.

Sursa: https://www.autoexpert.ro/palma-peste-obrazul-concurentei-noua-baterie-pentru-bmw-i3/

Sursa: https://www.bmw.ro/content/dam/bmw/marketRO/bmw_ro/all-models/Pricelists/pricelist-i3-I01.pdf

 

Ai spus ca era la 50-60%, deci chiar era obiectul schimbarii pe garantie. Poate l-au lucrat romaneste, i-au luat masina la pret de nimica, au schimbat bateria pe garantie, si au vandut-o la pretul pietei. Eu am aflat informatiile astea in 10 sec si 2 cautari pe google. Prietenul tau probabil ca nu a facut asta, asa ca si-a luat-o frumusel.

 

In rest iti dau dreptate, la masiniile mici in special se vede cel mai bine diferenta de pret. La o Tesla/Audi Etron/Mercedes EQ nu prea mai este diferenta intre variantele cu petrol. Ce bine e sa fi bogat :)

Acuma legat de subventie, din cat stiu in Romania se acorda (pentru 2020 inca nu sunt prevazute fonduri) cam cele mai mari subventi din lume. In state subventia era cam 4000-5000$, limitata rau. In cateva saptamani se epuizeaza. In Germania nici vorba de subventie, cel putin momentan. In Austria primeai in 2019 exact 3000 Euro, asta in limita la 45 milioane de euro. In Romania nu stiu cate unitati s-ar putea cumpara cu subventia respectiva, dar oarecum imparteala in functie de valoare e cat de cat echitabila. Oricum nimeni nu produce masini electrice pentru subventia din Romania, care momentan oricum nu exista.

 

Iar argumentul cu bateria, este deja cam rasuflat si "busted". Intradevar, o folosire necorespunzatoare poate sa dauneze, dar si o folosire necorespunzatoare a motorului termic poate sa dauneze. Cam oricine cu un pic de creier stie ca nu e bine sa dai blana motorului rece, stie ca nu e bine sa supraincalzesti motorul, nu se merge subturat, nu odihnesti picioru pe ambreiaj etc. Le respecti si ai motor sute de mii de km. Nu le respecti, bagi bani. 

La electrice is defapt mai putine precautii. Cea mai importanta nu incarci bateria 100% (poti seta nivelul de incarcare), decat daca sti si consumi minim 40-50% exact dupa incarcare. Nu e bine sa ti masina cu bateria incarcata in soare. Nu e bine sa dai blana pe caldura...si cam asta este. Oricum ultimele modele electrice precum si cele premium, au deja sisteme de incalzire/racire a bateriei, protectie la incarcare etc. La alea nu mai trebuie sa faci absolut nimica.

 

Acuma ma repet, dar nici eu personal nu cred ca vor prinde. Vor fi o alternativa pentru cine isi permite si cam atata. Ma deranjeasa inca cand sunt aruncate tot felul de informatii, bazate pe experiente cu baterii 777 sau povesti batranesti. Asa este, se degradeaza bateriile, 3-4% in 100.000km...parca un motor pe benzina sau diesel nu se degradeaza? Daca intrebi pe orice forum de motor pe bezina supraalimentat, se gasesc gramezi care iti spun ca se duce in 150.000-200.000km max. 

Sunt Tesle in state cu 300.000-400.000 sau chiar si 600.000mile. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca facem off topic la off topic :)

Acum 21 ore, cuki a spus:

Eu cred ca daca energia electrica va deveni mai scumpa, nu cred ca peste 10 ani vei merge cu mai putini bani pe 100 de km, decat mergi azi cu petrol. Daca se mai scufunda un vapor cu baterii sau explodeaza vreun tren...clar se agita greenpeace.

Sunt de acord cu tine.Nu pt ca energia electrica nu ar putea fi foarte ieftina,ci pt ca guvernele tre sa mulga publicul....draq,barilul de petrol cat e? 58-60$...a fost si 37 a fost si 180...benzina a ramas la fel.Se vede clar ca materia prima nu reflecta costul produsului finit cum ar fi normal pentru un produs...la fel este/va fi si cu energia.

Acum 14 ore, Nguyen a spus:

Segmentul asta e atractiv pt hipster dar mai ales pt mocangii care au gasit oportunitatea de a merge ieftin cu masina pe carca altora care le platesc lor subventiile la achizitie. Normal ca le place: subventii mari la achizitie, parcare gratuita, acces gratuit in centru, scutiri de impozite.

Dar uite ca se schimba foaia si cu electricele: https://norwaytoday.info/finance/electric-cars-can-no-longer-park-for-free-in-oslo/ . Asta e una, citisem zilele trecute ca cea mai mare retea de statii de incarcare din Europa a marit pretul per kw considerabil starnind nemultumirea mocangiilor cu masini electrice: http://0-100.ro/2020/01/17/ionity-baga-spaima-in-fanii-masinilor-electrice-cu-noile-tarife-079-euro-1-kwh/

 

Tu chiar crezi ca banii aia sunt din profitul facut de VW?

 Segmentul e atractiv pt 5% (deocamdata) din piata auto.E cea mai rapida creste a unui segment,despre asta vorbeam,nu despre orientarea politica,sexuala,sociala samd a cumparatorilor !!! Ca si paranteza insa,nu cred ca sunt niste gimmicks luate de hipsteri,sunt prea putini hipsteri in lume pt a cumpara atea electrice,si prea mult electrice plain,nu de fitze.Daca ziceai iata de i3,da corect.Insa sunt prea multe masini de la branduri normale care au succes masiv cu electricele,deci nu.

Iarasi,cat costa kwh acum,sau cat va costa pe viitor,ce legatura are cu ce vorbeam noi?Am spus si afirm - astea sunt viitorul...cat vor avea ele costuri de exploatare,asta e cu totul alt subiect.

Nu stiu si nici nu ma intereseaza de unde provin banii VAG Group.De ce m-ar interesa?Eu vorbeam despre cu totul altceva - strategia de investitii pe termen lung a acestui grup si importanta pe care o acorda masinilor electrice investind asa o suma in ele ma fac sa cred ca masinile electrice sunt de viitor.De unde provin acei 50 mld?Chiar nu ma intereseaza.Daca ei credeau ca nu sunt de viitor,crede-ma,orice subventii ar fi primit,nu investeau in electrice asa o suma.

Acum 13 ore, cuki a spus:

Permite-mi sa nu cred in totalitate povestea.

In sfarsit o gandire de om normal. :ok:

Pe de alta parte intradevat sunt niste probleme cu i3 si anume : 1.este o masina cu tehnologie deja veche si care din start mergea 200km (declarati nu reali!).Daca si l-a luat la mana a2a trebuia sa se documenteze putin,au o tehnologie a bateriilor...mai nefericita ca sa zic asa.A nu se confunda cu bateriile facute de Panasonic pt Tesla si nici macar cu cele ale VAG Group pt  Golf,Up samd.Oricum 50-60% degradare e neverosmil,nu exista.

Mai pe scurt : erau praf si cand au iesit,iar pana la ora actuala bmw n-a facut nimic pt a le imbunatati.Bine ai venit in minunata lume BMW :) (motor extraordinar insa,nota 10)

Foarte de acord si cu preturile nesimtite pt un produs hai sa spunem bine intentionat,premium,dar cu defecte destule ca si tehnologie.Mi-a placut insa la i3 ca ei chiar o ard eco (pt cine itnereseaza asa ceva),tapiterie din nush ce plante (ca tot vorbeam),lemn de eucalipt (creste repede) caroserie din CF (da,e eco).Dar ca si valoare pt produs,da,foarte piparat pretul.

Acum 11 ore, adiy32 a spus:

Hai ca i-am gasit si pe VW,un Up electric e 25650 iar sora geamana e 11000!Pai cum sa nu ai miliarde pregatite daca numai din subventie acoperi lejer costurile de productie,restul e profit,tot lejer!

...

De aia ma si apuca rasul cand vad cata prosteala este!Si cum niste masini care trebuiau sa fie demult pe strazi sunt prezentate ca revolutia viitorului!

Perfect logic.Corect ! :ok:

De asta si spun eu ca sunt viitorul aceste electrice : odata trebute de faza de r&d,si odata cu scaderea masiva a preturilor bateriilor (sub 100$/kwh),producatorii au intuit ca se pot face bani masiv din ele : majorit masinilor au baterii sub 50kwh,un motor electric decent are un cost derizoriu si e facut in totalitate robotizat,deci lor le iese masina ca si costuri de productie mult mai ieftina decat una clasica.Iar ca si pricing,e dublu.

Normal ca trebuiau sa fie pe strazi demult,masina cu motor electric e inventata dinaintea celei cu motor cu ardere interna.Chestia hilara e insa faptul ca nu ar fi fost nici acuma daca n-ar fi impulsionat Tesla piata.Nu laud Tesla insa,e un producator de nisa,premium,nu pt publicul larg.

Acum 9 ore, cuki a spus:

Iar argumentul cu bateria, este deja cam rasuflat si "busted". Intradevar, o folosire necorespunzatoare poate sa dauneze, dar si o folosire necorespunzatoare a motorului termic poate sa dauneze. Cam oricine cu un pic de creier stie ca nu e bine sa dai blana motorului rece, stie ca nu e bine sa supraincalzesti motorul, nu se merge subturat, nu odihnesti picioru pe ambreiaj etc. Le respecti si ai motor sute de mii de km. Nu le respecti, bagi bani. 

La electrice is defapt mai putine precautii. Cea mai importanta nu incarci bateria 100% (poti seta nivelul de incarcare), decat daca sti si consumi minim 40-50% exact dupa incarcare. Nu e bine sa ti masina cu bateria incarcata in soare. Nu e bine sa dai blana pe caldura...si cam asta este. Oricum ultimele modele electrice precum si cele premium, au deja sisteme de incalzire/racire a bateriei, protectie la incarcare etc. La alea nu mai trebuie sa faci absolut nimica.

 

Acuma ma repet, dar nici eu personal nu cred ca vor prinde. Vor fi o alternativa pentru cine isi permite si cam atata. Ma deranjeasa inca cand sunt aruncate tot felul de informatii, bazate pe experiente cu baterii 777 sau povesti batranesti. Asa este, se degradeaza bateriile, 3-4% in 100.000km...parca un motor pe benzina sau diesel nu se degradeaza? Daca intrebi pe orice forum de motor pe bezina supraalimentat, se gasesc gramezi care iti spun ca se duce in 150.000-200.000km max. 

Sunt Tesle in state cu 300.000-400.000 sau chiar si 600.000mile. 

True.Ce nu intelege colegul e faptul ca acum (2017+) maj electricelor au baterii cu temp controlata (atat pt cald cat si pt frig),tehnologia progreseaza galopant.Si deci acel "coldgating" de la Leaf'uri mai exista...doar la Leaf'uri.Daca iti iei un Zoe sau un i3 vechi de 5 ani,da,s-ar putea sa ai niste probleme,pentru ca ei au dat 3 lei pe baterii in loc sa le ia de la un producator de renume (Panasonic,LG samd),s-au dus in China.

Ca si sfat : nu va cumparati masini electrice sh,tehnologia e la inceput iar primele au fost foarte slabute.Deci don't.Masini electrice dupa 2017 da : Kona,Ioniq,Golf samd.Inainte big no no.

Europenii nici macar acum in 2020 nu au tehnologia Teslei din 2011,deci mai e mult pana departe.

 

E un approach foarte diferit : Musk a investit 5 ani enorm nescotand nici un leu.Si-a facut temele si a scos pe piata un produs extraordinar.La un pret premium intradevar.

Marii producatori europeni au vazut ca are succes,si vreau si ei o bucata din tort,dar ei se gandesc in principal cum sa nu piarda bani : drept urmare masini adaptate dupa cele clasice,baterii din china,softuri slabutze samd.Normal ca au fost/sunt probleme,dar usor usor ajung si ei la niste performante decente.

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 44 minute, Method a spus:

sunt prea putini hipsteri in lume

 

Aici te inseli, de exemplu majoritatea corporatistilor sunt hipsteri, niste oameni fara personalitate care cumpara anumite chestii (ex: motociclete, maisni electrice) ca sa para cool.

Acum 46 minute, Method a spus:

Nu stiu si nici nu ma intereseaza de unde provin banii VAG Group.

 

Foarte rau ca nu te intereseaza, asa ai intelege cat de mult (sau nu) electricele reprezinta viitorul. VAG poate cheltui o suma pe cercetare pe care e posibil sa nu o recupereze dar asta nu poate fi de ordinul miliardelor si aici intervine statul german care are bani cu nemiluita dar nu are specialisti in curtea proprie ci in cadrul unor companii private: VAG, Mercedes, BMW, Porsche.

 

Acum 46 minute, Method a spus:

De ce m-ar interesa?

 

Pt ca un om care sustine ca se documenteaza trebuie sa fie interesat de asa ceva, altfel inseamna ca doar te bagi in seama in chestiuni care te depasesc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discutia era despre cu totul altceva,nu are nici in clin nici in maneca cu ce vorbesti tu,deja o dai in filozofie.

Eu sunt interesat de aspectul tehnic in principal si dar si de impactul si modificarile pe care le aduc masinile electrice asupra pietei auto.Impactul asupra pietei e cel care ne spune daca au succes sau nu..Nu e chestie de hipsterism nici de masinatiuni politice sustinute de stat.

De unde provin banii pt cercetare/development ai VAG Group e ceva ce ma lasa total indiferent.Eu nu discut/nu ma intereseaza acest aspect,dar daca pe tine te intereseaza,aprofundeaza,de ce nu?Succes. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta e un topic decent, incercati sa ignorati provocarile de a duce discutia in cocina ca nu aveti sanse acolo

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Method a spus:

De unde provin banii pt cercetare/development ai VAG Group e ceva ce ma lasa total indiferent.

 

Ba tocmai ca asta e important, de unde vin banii. Daca VAG scotea miliardele din contul lui atunci am fi putut deduce logic ca electricele sunt viitorul dar uitandu-ma pe cifra de afaceri si mai ales pe profiturile lor din ultimii ani nu aveau de unde sa scoata 50mld de dolari numai pe cercetare in domeniul masinilor electrice. Eu inteleg ca esti pe topicul de F1 und fabulati in mod continuu si nu se supara nimeni dar incercati sa stati cu picioarele pe pamant si sa intelegeti unde va aflati, 5 mld sau 50 mld sunt sume fabuloase care nu cresc in copaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei de la Renault sunt fumati : Renault claims its engine is now better than Mercedes'

 

"Mercedes is a bit behind us, Ferrari is a bit ahead. Honda is one step behind.
"But we are no longer talking about differences of 50 kilowatts. Between Ferrari, Mercedes and us it's a matter of 5 to 10 kilowatts. And maybe Honda is 15 or 20 kilowatts behind."

:lol:

Ori le-au fost impuse niste targeturi de catre sefi si acum zic si ei ce trebuie pt a da bine...iar cand incepe sezonul...o sa uite lumea atunci ce pasarica au scos pe gura acum.

Tehnic,cu solutia de turbo-mguh pe care o are Mercedes,motorul Renault care e singurul care este inca pe solutia clasica,efectiv nu poate atinge randamentul celor de la AMG.Si aceasta comparatie doar daca restul componentelor ar fi similare cu cele ale nemtilor....ceea ce imi pare rau sa spun,dar chiar nu e cazul.

 

Presimt o declaratie a lui Cyril cand va incepe sezonul si iar ii lasa AMG la 30s  gen "we didn't expect" :crack:

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca au reusit sa creasca performanta motorului cu 40-45 kilowatts, si atunci ar fi pertinenta afirmatia.

 

DAR...Mercedes, Ferrari si Honda nu cred ca au stat si au taiat frunze la caini. Vedem la Barcelona la final de februarie what's what.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putere o fi scotand, da fiabilitate? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, cuki a spus:

Probabil ca au reusit sa creasca performanta motorului cu 40-45 kilowatts, si atunci ar fi pertinenta afirmatia.

 

DAR...Mercedes, Ferrari si Honda nu cred ca au stat si au taiat frunze la caini. Vedem la Barcelona la final de februarie what's what.

1.O asemenea crestere de putere peste noapte (iarna) mi se pare cam neverosimila.

2.Bingo.Nush cu ce compara Remi Taffin...poate cu performanta motoarelor concurente 2019....pe care oricum nu o stie doar o preconizeaza...uita insa ca e in 2020,si aia nu stau cu mainile in san.Plus ca sunt convins ca dintre echipele "de uzina" Renault are cel mai mic buget.Deci nu as vedea realist cum pot ei sa iasa peste AMG.

Dar bine,vrabia malai viseaza si Taffinul sa-i bata pe nemti :P

1 oră în urmă, Zven a spus:

Putere o fi scotand, da fiabilitate? 

Nu,nu.Nu scoate nici putere stai lin.De unde?Partz.

Si da,de capitolul fiabilitate nici nu mai amintesc.

 

 

...si un articol amuzant dar adevarat despre "Mr.Mind Games"" : How Michael Schumacher Used the Toilet to Gain Advantage Over Nico Rosberg

Share this post


Link to post
Share on other sites

am vazut si eu,Stroll a luat o bucata din Aston Martin?

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 31.01.2020 la 11:49, cuki a spus:

https://www.motorsport.com/f1/news/racing-point-aston-martin-stroll/4678704/ 

 

Racing Point va devin Aston Martin din 2021

 

Citisem ceva știre pe net că dacă Mercedes se va retrage din F1, mai ales că de la anul McLaren va redeveni client Mercedes, nenea Stroll îl cooptează pe Toto Wolf pt a crea noua echipă Aston Martin. Alte zvonuri erau că va ajunge director general la F1 sau cum naiba s-o numi funcția, căci îi expiră contractul anul ăsta.

După câte se pare Mercedes rămâne cel puțin până în 2025, zvonuri că Luis dorește contract pe 4 ani cu 55 sau 60 meleoane pe sezon, dar conducerea vrea decât pe 2 ani, vedem ce face Bottas anul ăsta și ce o să se întâmple cu contractul lui. Dacă nu, cred că poate ajunge lejer în WRC, se pare că se dă bine cu R5-ul și îi și place.

 

Max și Leclerc au contracte pe 3 - 4 ani fiecare, așa că tinerii sunt asigurați. Cu Vettel o să fie interesant, sunt curios dacă se va retrage din F1, ca să nu ajungă pilotul secund.

 

Parcă și lui Kimi ar trebui să-i expire contractul cu Alfa, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am citit un articol despre cum pregateste AMG masina v.2020 inca din 2018,testand piese din ea pe v.2019...so bad news everyone,cred ca iarasi vor fi de neatins.

Se va vedea in teste - daca pun iar hardurile si fac 10.000km pt a testa doar fiabilitatea,e clar - sunt bulletproof.

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 02.02.2020 la 0:00, pomo a spus:

 

Citisem ceva știre pe net că dacă Mercedes se va retrage din F1, mai ales că de la anul McLaren va redeveni client Mercedes, nenea Stroll îl cooptează pe Toto Wolf pt a crea noua echipă Aston Martin. Alte zvonuri erau că va ajunge director general la F1 sau cum naiba s-o numi funcția, căci îi expiră contractul anul ăsta.

După câte se pare Mercedes rămâne cel puțin până în 2025, zvonuri că Luis dorește contract pe 4 ani cu 55 sau 60 meleoane pe sezon, dar conducerea vrea decât pe 2 ani, vedem ce face Bottas anul ăsta și ce o să se întâmple cu contractul lui. Dacă nu, cred că poate ajunge lejer în WRC, se pare că se dă bine cu R5-ul și îi și place.

 

Max și Leclerc au contracte pe 3 - 4 ani fiecare, așa că tinerii sunt asigurați. Cu Vettel o să fie interesant, sunt curios dacă se va retrage din F1, ca să nu ajungă pilotul secund.

 

Parcă și lui Kimi ar trebui să-i expire contractul cu Alfa, nu?

 

Dap, sunt multe zvonuri. Mercedes a intrat si la Formula E, cert este ca ramane oricum in F1 ca si producator de motoare. Nenea Stroll tocmai face echipa Aston Martin/Mercedes, Mclaren va avea motoare Mercedes din 2021. Uzina Mercedes probabil ca isi va dori retragerea daca nu poate negocia favorabil cu Toto. Eu cred ca Mercedes inca umbla dupa coroana cu pilotul german. 

Totul se transeaza insa anul acesta. Lui Lewis si lui Vettel le expira contractul la sfarsitul acestui an. Cum se negociaza, cine pe unde ajunge...nu se stie. La cum se arata Lewis ajunge la Ferrari (fiind singurii care si-ar permite salariul cerut), Vettel ramane in conditiile astea fara scaun. 

Personal mi-ar place daca Mercedes ar face o mutare de marketing, si i-ar lua pe cei doi V. Vettel si Verstappen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 02.02.2020 la 1:00, pomo a spus:

Cu Vettel o să fie interesant, sunt curios dacă se va retrage din F1, ca să nu ajungă pilotul secund.

DA,asta va fi de urmarit.Clar va ajunge pilotul nr.2...cum a fost dealtfel in cam toata era motoarelor hibrid.

Acum 11 minute, cuki a spus:

Eu cred ca Mercedes inca umbla dupa coroana cu pilotul german.

a luat-o in 2016 nu?

Acum 12 minute, cuki a spus:

La cum se arata Lewis ajunge la Ferrari (fiind singurii care si-ar permite salariul cerut), Vettel ramane in conditiile astea fara scaun. 

Personal mi-ar place daca Mercedes ar face o mutare de marketing, si i-ar lua pe cei doi V. Vettel si Verstappen. 

Ham la Ferrari never.Il au pe Leclerc pe care il iubesc,nu ar avea nici un sens o asemenea mutare.

Iarasi,AMG sa il ia pe Vettel...pe foaie suna bine - pilot german de (fost) mare succes,dar in practica,de fapt Vettel e expirat si cine e angrenat in F1 stie asta...Verst da,are logica,dar n-a semnat cu RB?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, cuki a spus:

 

Dap, sunt multe zvonuri. Mercedes a intrat si la Formula E, cert este ca ramane oricum in F1 ca si producator de motoare. Nenea Stroll tocmai face echipa Aston Martin/Mercedes, Mclaren va avea motoare Mercedes din 2021. Uzina Mercedes probabil ca isi va dori retragerea daca nu poate negocia favorabil cu Toto. Eu cred ca Mercedes inca umbla dupa coroana cu pilotul german. 

Totul se transeaza insa anul acesta. Lui Lewis si lui Vettel le expira contractul la sfarsitul acestui an. Cum se negociaza, cine pe unde ajunge...nu se stie. La cum se arata Lewis ajunge la Ferrari (fiind singurii care si-ar permite salariul cerut), Vettel ramane in conditiile astea fara scaun. 

Personal mi-ar place daca Mercedes ar face o mutare de marketing, si i-ar lua pe cei doi V. Vettel si Verstappen. 

 

Verstappen are contract până în 2023 sau 2024. El și Leclerc au contracte semnate pe mai mulți ani.

Ham a zis într'un interviu că orice e posibil, dar este vorba și de fidelitate, fiind cu Mercedes de la 13 ani.

Pilot german care să ia titlul cu AMG nu este, nici Hulk nu cred că avea șanse, chiar dacă ar fi fost pilot principal.

Sunt curios dacă Bottas poate să fie anul ăsta consecvent în rezultate și să se apropie de lupta la titlu, mai ales că e și proaspăt divroțat și n'are cine să'l cicălească că vine târziu acasă.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 35 minute, pomo a spus:

 

Verstappen are contract până în 2023 sau 2024. El și Leclerc au contracte semnate pe mai mulți ani.

Ham a zis într'un interviu că orice e posibil, dar este vorba și de fidelitate, fiind cu Mercedes de la 13 ani.

Pilot german care să ia titlul cu AMG nu este, nici Hulk nu cred că avea șanse, chiar dacă ar fi fost pilot principal.

Sunt curios dacă Bottas poate să fie anul ăsta consecvent în rezultate și să se apropie de lupta la titlu, mai ales că e și proaspăt divroțat și n'are cine să'l cicălească că vine târziu acasă.

 

https://www.gpfans.com/en/articles/49615/verstappen-get-out-clause-in-red-bull-contract-revealed/
 

Verstappen are contract, dar are si conditii puse. Vom vedea ce ne aduce anul. Is niste IF-uri, care ar putea aduce niste suprize. Poate Ferrari rupe gura cu Vettel si ii prelungesc contractul. Hamilton oricat a cere, va ramane la Merc, ca doar nu s-a duce la Haas sau Renault. 
Dar ca idee, Ham, Vettel, Bottas si Rici termina contractele anul asta. Verstappen cu clauza vietii e Joker.

Ne putem astepta la orice, inclusiv sa vedem Mercedes inchizand grajdu si punandu-i pe liber pe cele 2 staruri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...