prafrau Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 Acum 11 ore, l.u.v a spus: N-am văzut cursa, dar e normal să câștige o găină când jupânul nu-i acasă Altfel dădea Ham diferență de 2-3 viraje la locul secund uita-te macar la un rezumat, nu a fost deloc asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 (editat) Acum 5 minute, prafrau a spus: uita-te macar la un rezumat, nu a fost deloc asa N-o să recunoască, cel puțin nu până își alege un alt idol! Editat Decembrie 7, 2020 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 Acum 18 ore, cuki a spus: Mhhh...mai e si treaba cu inertia. Dai cu masina intr-un zid la 90km/h te faci praf. Dai cu un tir in acelasi zid, sa-ar putea sa nu ai nimica daca inertia si masa este suficient de mare incat sa strapungi zidul. Asa si in F1, chiar am vazut testele pentru monococuri. Ele se testeaza cu greutate in partea din spate, greutate ce replica motorul, bateriile etc. Daca o masina de F1 s-ar rupe in 2 bucati inainte ca monococul sa intre intr-un zid/parapet, iti garantez ca pilotul ar iesi tare sifonat. Motivul, structura monocului nu ar mai absobi respectiv dispa energia din cauza lipsei masei si implicit a fortei. Cel mai bun exemplu, accidentul din 2019 a lui Hubert cu (nu mai retin numele). Hubert a intrat intai in parapet, masina s-a rupt in bucati dar el nu avea nimica in momenul acela. Doar ca a mai venit o lovitura puternica de la o masina (completa) din lateral. Accidentul nr. 2 l-a omorat pe loc. Il omora si pe pilotul 2, daca masina lui Hubert nu era deja la 2 treimi din greutatea initiala. Oricum si pilotul 2 a iesit varza varza din acel accident. Da,inertia = masa.Ai dat un exemplu bun : la aceeiasi viteza cu masina te faci praf iar cu tirul treci prin acelasi zid....oare de ce?Ok,pai in exemplul imaginar oferit de tine,pentru ca tirul trece prin zid.De ce trece tirul prin zid?Pt ca acceleratia e acceiasi.Forta care impinge tirul e mai mare?Da....si atunci ce s-a schimbat?Pai masa care e enorma : 1.5t vs 40t.(asta nu inseamna ca esti mai safe in tir,ba dimpotriva,inseamna insa ca forta tirului invinge cam orice obstacol de pe drum).Gandeste-te insa ce s-ar intampla daca ai da cu tirul intr-un zid de beton care nu cedeaza 1mm si intoarce toate acea forta inapoi.Oare te scoate afis din el?De ce te scoate afis?Pt toata forta care propulseaza tirul ti s-a intors impotriva,forta care e cu atat mai mare (la aceeiasi viteza) cu cat masa e mai mare.Poate intr-o masina ai scapa (scoatem din ecuatie masurile de siguranta sporite ale masinii etc)- de ce?Pt ca forta care ti s-ar intoarce (la aceeiasi accel) ar fi de 40/1.5 = vreo 25 de ori mai mica. De asta e bine ca masa vehicolului in care ai un accident sa fie cat mai mica. Nu te contrazic cu privire la greutatea atasata,insa eu nu o vad.Nu contest,insa nu stiu despre asa ceva.Se face test doar pe safety cell (si pe crash structure din spatele cutiei),care cuprinde dupa cum am zis si rezervorul,iar semnul cel mai mare de intrebare si de ingrijorare zic eu ca nu e ca s-a rupt motorul de ea,ci ca a fost afectat rezervorul,care trebuia (teoretic) sa fie neatins aflandu-se in safety cell. Iar cele 2 puncte bune sunt faptul ca Halo la 227kmh a strapuns o bariera de otel protejand astfel capul pilotului si ca pilotul a fost protejat de masina astfel incat dupa un asemenea accident,a sarit sprintzar si a rupt-o la fuga din ea Accidentul lui Hubert a fost total diferit.El a fost omorat din cauza acelui impact lateral cu o alta masina,impact la care masina e f slab protejata. Acum 13 ore, danypop a spus: Și o maimuță dacă pui în monopostul ala cu steluță, ia câte titluri mondiale vrei Hah,da buna asta.Doar daca respectiva maimuta e mai buna decat Bottas.Ceea ce,iata,nu e asa de greu. Acum 12 ore, john17 a spus: Dar și echipa cu stea în frunte a furat spaghetele de la fierarii... Iar cei 2 prodigioși, cum și-au dat ei drăguții cu stângul în dreptul în primul tur! Nu am vazut cursa,doar highlights,mai ce naiba a afacut marele AMG?A pus gumele lui Russell la Bottas,nu mai gaseau rotile nu mai gaseau piulitele la roata ,ce naibii a fost porcaria aia?Cursa lui Russsell pierduta 60% de echipa.Si de ghinionul cu pana.Cam debandada.Pacat. Cica Totto foloseste performantele lui Russell pt a-i taia aripile de marire lui Hamilton la negocieri.mai mult sex oral bien. Leclerc cam agresiv dar ok'ish.Iarasi ajungem la faza cu atins apexul cu tot dinadinsul desi e o masina pe interior si comportat ca si cum n-ar fi nimic acolo.Dar mna...poate totusi s-a intins prea mult.Insa de fapt aici e diferenta dintre un pilot bun si un campion mondial - campionul se va intinde" tot timpul mai mult.Insa campionilor le iese.Cand iti iese esti campion,cand nu esti Maldonado Acum 12 ore, Valentino Rossi VR46 a spus: Bottas, un Vinales al Formulei 1. Da,buna asta.Dar macar Bottas nu arunca cu calcat in echipa cand nu mere el bine,precum face celalalt. Hamilton....e Hamilton.Ok.Nu ii neaga nimeni meritele.DAR masina aia face diferenta - a zis si Verst o vorba buna odata : e mult mai usor cand te bati doar cu un singur om (coechipierul) pt campionat.Si care coechipier de obicei e fragezit inainte,nu vine vreun smecher coechipier (ca daca e cat de cat bunicel,iata,iti fura campionatul 2016 ). Tot asa a luat si marele Vettel IV 4 bucati.Si dupa aia il batea Ricci cu ceasul de la gara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 Acum 13 minute, Method a spus: Cursa lui Russsell pierduta 60% de echipa Mai pune, 60% e prea puțin! Maaaaare pilot hamilton! V-am mai zis cumva? În 2021 oare primește 75% șomaj tehnic? Că mergedes nu cred că îi dă mai mult de 50%, și tre să și lucreze! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 Acum 9 minute, cuki a spus: Asa nu l-au descalificat, ca a ajuns oricum pe 9 si nefiind precedent in F1...deci pana acuma nu s-a mai intamplat sa puna nimeni gumele coechipierului, au decis sa amendeze echipa si sa-l ierte pe Russel. Ceva de genu, "oricum esti batut de soarta" nu te mai batem si noi ca fapt divers, a primit si gumele alea care au un cui in ele din fabrica, ale lui bottas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 Tot bronzatu' e #1! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Valentino Rossi VR46 Postat Decembrie 7, 2020 Share Postat Decembrie 7, 2020 Acum 10 ore, cuki a spus: 100%...daca castiga era descalificat, defapt cred ca daca prindea podium era descalificat. Nu cred, daca castiga sau iesea pe podium, o lasau moarta sau le dadea ceva avertisment. A fost ciudat, cum a iesit Russel de la boxe pe locul 14, au si anuntat ca se investigheaza faza cu rotile, desii trecuse cateva ture de la incident. Si ar fi fost o prostie si mai mare sa penalizeze pilotul, asa, amenda pentru echipa, mi se pare un lucru cat se poate de corect. Acum 16 minute, Valentino Rossi VR46 a spus: Nu cred, daca castiga sau iesea pe podium, o lasau moarta sau le dadea ceva avertisment. A fost ciudat, cum a iesit Russel de la boxe pe locul 14, au si anuntat ca se investigheaza faza cu rotile, desii trecuse cateva ture de la incident. Si ar fi fost o prostie si mai mare sa penalizeze pilotul, asa, amenda pentru echipa, mi se pare un lucru cat se poate de corect. Sirul evenimentelor povestite chiar de Toto. (o sa fie mult de citit, va zic de pe acum) WHAT WENT WRONG WITH MERCEDES? WHY DID THEY PIT? AND WOULD'VE RUSSELL WON? Even seven-time world champions make mistakes -- and the problem with being the best team on the grid is that when mistakes happen, they tend to be huge. As was the case on Sunday evening, when a simple mix up of identical-looking tyres cost George Russell his first win in Formula One and Mercedes an easy one-two victory. "Overall for us it was a colossal f--- up," Mercedes team boss Toto Wolff said live on television after the race. "I know I'm not allowed to say that but it was." There's no point arguing with Wolff. That's exactly what it was. But while it destroyed one fairytale result by dropping Russell down the order, it manufactured another by giving Sergio Perez his first victory in 190 starts. Below is a look at how and why the main turning point of the Sakhir Grand Prix unfolded. WHAT WENT WRONG? Put simply, a radio call to bring new tyres into the pit lane was not heard by the people responsible for doing exactly that. Mercedes has a system whereby Russell's side of the garage (which is usually Lewis Hamilton's side) is known as the red crew and Valtteri Bottas' side is the blue crew. Ahead of a pit stop, it is the job of Mercedes' long-serving team manager Ron Meadows to radio the crews and tell them which set of tyres to bring into the pit lane. In this instance both cars were pitting in what is known as a double-stack pit stop -- where one car follows the other through the pits and both are serviced -- so both crews were radioed in the order "red crew standby" and "blue crew standby". But due to a problem with the radio, only the blue crew got the message and were able to react. "We haven't had enough time to get an absolute and thorough understanding of what went on, but we have found a smoking gun and that's to do with how the radio system prioritised the messages when Ron was calling out to the crews to get them ready with the tyres for the two drivers," chief trackside engineer Andrew Shovlin said on Sunday night. "There were a number of broadcasts at that time on the radio system, and the system knows to prioritise the messages from Rob because the most thing is that the tyres are there, more so than what a driver says or what someone else in the group might say. "But it looks like there was a period whereby the system was deciding to let the priority message through and we missed a key bit of the broadcast, such that half of the tyre collectors [the red crew] didn't get the message and half of them did." It should be noted that the pit stops were unplanned and were made as a reaction to the Safety Car that had been deployed following Jack Aitken's accident at the final corner. As a result, the radio messages went out at relatively late notice, almost as Russell was arriving at the entrance to the pit lane, meaning any breakdown in communication was always going to be harder to recover. In a normal double-stack situation, you would have both sets of tyres for both cars ready in the pit lane when the first car arrives, but in this instance the miscommunication meant only six tyres turned up -- all four of Bottas' and only the rear tyres from Russell's. It's not clear why the front tyre mechanics from the red side of the garage did not react in the same way as the rear tyre mechanics, but it is thought the rear tyre guys simply reacted to what they saw going on around them among the blue mechanics. Of course, had the message gone through on the radio, all four of Russell's tyres would have been ready When Russell stopped in the pit box from the lead of the race, the correct rear tyres from his own set were fitted but Bottas' front tyres were also bolted on. Mercedes' head tyre technician realised the error pretty much as it happened and radioed chief strategist James Vowles to say there was a problem, but given the speed of an F1 pit stop there was not enough time to react before Russell was heading down the pit lane with Bottas' front tyres attached. A logo is spray-painted on the tyres in either red or blue to avoid confusion and they are kept in tyre blankets with different colour writing on them, but the mechanics on each corner of the car who actually bolt the tyres on had no time to check as they tried to service two cars in record time and at very late notice. By the time Bottas pulled up in the box, Russell's front tyres had arrived in the pit lane and were briefly fitted to the Finn's car before the error was realised and they were taken off again. At that point the team could have held Bottas in the box and fetched another full set of mediums from the garage, but instead made the call to refit the hards he was on and send him back out. Given that his front left brake had caught fire in the delay, it was no surprise that there was some urgency to get him going again, but Bottas really struggled on the old set of tyres for the rest of the race and, with hindsight, it would have been better to hold him longer and wait for another set of mediums. Mercedes then had a situation whereby Russell was still leading the race but was on a mixed set of tyres. It wasn't immediately clear whether leaving him out would have resulted in a penalty, but judging by the stewards' communication later in the evening -- in which the team was fined €20,000 but Russell was not penalised -- a failure to rectify the issue would have likely led to a penalty for the driver as well. And so, Russell returned to the pits, took on a new set of unmixed medium tyres and rejoined the race in fifth place behind Bottas, Lance Stroll, Esteban Ocon and Perez. "It looked like we don't know what we are doing, but the issue all comes down to this root cause where we lost a key message at a key time," Shovlin added.. "We found this smoking gun, now we just need to go through the logs of how everything was working and once we have got a complete understanding of that and we have filled in some of the blanks that we are not certain of at the moment, we can then find a solution in time for [the next race] in Abu Dhabi." Why Did Mercedes PIT ITS DRIVERS IN THE FIRST PLACE? The original plan for both drivers was a one-stop strategy, switching from mediums to hards midway through the race. By the time of the pit stop in question happened, the planned stop had already taken place, so at the problematic stop was completely unplanned. But an F1's strategist's job is not done until the cars cross the line, and the main task after the final planned pit stop is to predict what might happen in a Safety Car comes out. Based on simulation software, teams know at least five laps in advance of a potential Safety Car appearance whether it makes sense to pit, and in this instance it was a no-brainer. Such was Mercedes' advantage at that stage of the race, if both cars completed a normal pit stop they would easily retained the lead and had fresh rubber on their cars. Opting against pitting would have given the cars behind the opportunity to take on fresh tyres, also retain position, and then attack Mercedes on fresher rubber once the field had been bunched up behind the Safety Car and racing got back underway. "It was a safety stop," Wolff explained. "We were fine on the hards and we could have stayed out but we had the gap and you do these things. You can question it but I think it was absolutely the right call." What's more, Mercedes has one of the best pit crews in the pit lane and has pulled off a late-notice double-stack pit stop on numerous occasions. "As a racing team you can't be afraid of doing a pit stop and you can't be afraid of doing a pit stop under pressure. We do 100s of these in races, under pressure, double-stacked, all sorts of things, and they go well and the ability to do them under pressure often wins you races. "So it's one where you can say it was, in a sense, a precautionary stop to make sure we had the best tyres on the car and it would have consolidated the lead of the race if we had been able to perform it well. We need to make sure in understanding it, like any other fault, that you focus on root cause and not all the other noise and chaos around it." WOULD RUSSELL HAVE WON WITHOUT THE PUNCTURE? Even though Russell dropped to fifth, he soon fought his way back up to second place once racing resumed after the Safety Car. Ultimately a puncture put an end to that charge, but even with a deflating tyre he was closing in on race leader Perez at a rate of 0.4s per lap and as he pealed into the pits for the fourth time in the race on lap 79 of 87 he was just 2.1s off the lead. Perez believes he would have held Russell off as his engineers calculated that the car behind needed a 0.8s pace advantage per lap to try a move, but with the help of DRS and fresher softer tyres, Russell almost certainly would have had a go. You could then say that Russell lost the race due to the bad luck of the puncture and everything that went before in the messy pit stop was null and void. But Mercedes confirmed Russell picked up the puncture at Turn 10, where Aitken had his accident, and the team suspects it was a result of Russell needing to drive off the racing line in the process of making up positions after the Safety Car that damaged the tyre. Put simply, had he not fallen down the order due to the messy pit stop, he would not have been on that part of the track and would not have suffered a puncture. The only positive for Russell is that, after a display like that, he's very likely to have another shot at victory from the cockpit of a Mercedes in the future. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Decembrie 8, 2020 Share Postat Decembrie 8, 2020 La 07.12.2020 la 10:19, cuki a spus: Leclerc si-a luat o penalizare, pierde 3 pozitii in grila la ultima cursa. Verstappen i-a zis-o bine dupa cursa..."ce te astepti? Sti ca Perez nu are cum sa te vad in interiorul virajului, sti ca va strange fiind si el acolo..." Max nu se astepta la o gresela de genu, "in special de la Leclerc"... in ghilimele fiind exact declaratiile lui. Cred ca asta spune multe despre rahaturiile pe care le face Leclerc in ultima perioada. Rahaturi gratuite, mai ales cand esti intr-o masina care abia ajunge la puncte in cursele rapide. Da,pai desi Verst in mod normal e ultimul hater - cand greseste el ceva e vina oricui a lunii si a soarelui dar a lui nu (remember renumitul "he didn't leave me enough room" la incidentul cu Ricci cand i s-a bagat in fatza pe franare la Baku),aici e close racing si s-ar putea sa aiba dreptate. Daca i-a dat posiblitatea lui Perez sa il vada si asta a strans peste el,e vina lui Perez...dar daca a tasnit pe franare si nu s-a bagat destul ca sa fie vazut....e vina lui. Verst s-ar putea sa aiba dreptate. Pe partea ailalta,normal ca fiind la ultima cursa si Leclerc intr-o foame fantastica de rezultate,si stiind ca nu poate face diferenta pe linii drepte sau etc,el cauta tot felul de mini ocazii....si cand vede o portita orice,incearca sa exploateze situatia si sa puna piciorul in usa...dar ok e degeaba daca celalalt nu il vede si trage peste el. La 07.12.2020 la 10:30, cuki a spus: Pacatul este ca pe grila aia sunt multi posibili campioni...dar prea putine masini capabile. 2020 - Inafara de Stroll (cu merc 2019), toate pole au fost mercedes. In cursa la fel, numa merc si baby merc... 100%...daca castiga era descalificat, defapt cred ca daca prindea podium era descalificat. Asa nu l-au descalificat, ca a ajuns oricum pe 9 si nefiind precedent in F1...deci pana acuma nu s-a mai intamplat sa puna nimeni gumele coechipierului, au decis sa amendeze echipa si sa-l ierte pe Russel. Ceva de genu, "oricum esti batut de soarta" nu te mai batem si noi Multi piloti buni multe masini...nu slabe,dar nu la nivelul Merc. Da ma mir ca nu au facut alte echipe contestatie sa il descalifice pt ca 1-2 puncte sunt cateva milioane in F1,conteaza enorm. Oricum vorba lui Totto - colossal fuck'up.Greseala demna de Ferrari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 8, 2020 Share Postat Decembrie 8, 2020 O manevră de a lui țoțo împachetată într-o greșeală pe care nici fierrarii n-ar fi comis-o. Plm, blm. bronzatu' manelar pilotu' stelar! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Decembrie 8, 2020 Share Postat Decembrie 8, 2020 Acum 2 minute, john17 a spus: O manevră de a lui țoțo împachetată într-o greșeală pe care nici fierrarii n-ar fi comis-o. Plm, blm. bronzatu' manelar pilotu' stelar! Stii...multa lume se gandeste le asa ceva.Dar totusi nu pot crede ca si-au bulit rezultatele singuri. Prea multe puncte prea multi bani in joc.Cat era punctul de F1?1.3 meleoane?Cate puncte au pierdut ei care in loc sa fie pe un ipotetic loc 1-2 au ajuns pe 8-9? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 8, 2020 Share Postat Decembrie 8, 2020 (editat) Cred că de fapt mizeria e mult mai mare decât ce se vede, oricum umblă vorba că merț se retrage și bagă afon marin în față, iar banii ii recuperează din curba de sacrificiu aplicată manelarului stelar, #1, cel mai mare pilot de pe pământ și din stele. Vedea-l-aș pe un chilly williams cât de stelar e! + că au luat o groază de puncte guzganii rozalii, deci nu s-a pierdut nimic, doar s-a redistribuit. țoțo Editat Decembrie 8, 2020 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Decembrie 8, 2020 Share Postat Decembrie 8, 2020 (editat) 1 oră în urmă, cuki a spus: Eu din cate stiu, de la modificare sistemului de punctaj (anii 2000) nu se dau bani pe puncte, ci pe pozitia in clasament. Mercedes e pe 1, ca termina la 1 punct de locul 2 sau la 300 de puncte, tot atatia bani primesc. Ooo,da,stai ca eu am ramas in urma rau,e pe pozitie de clasament intradevar. Acum 28 minute, john17 a spus: Cred că de fapt mizeria e mult mai mare decât ce se vede, oricum umblă vorba că merț se retrage și bagă afon marin în față, iar banii ii recuperează din curba de sacrificiu aplicată manelarului stelar, #1, cel mai mare pilot de pe pământ și din stele. Vedea-l-aș pe un chilly williams cât de stelar e! + că au luat o groază de puncte guzganii rozalii, deci nu s-a pierdut nimic, doar s-a redistribuit. țoțo Ar fi genial. Mercedes efectiv face un rebranding - a cumparat Aston Martin,isi baga noul "halo brand" in fata. Au avantaje pe toate partile - o echipa semi-independenta gen cum e RB - ei fac motorizarea ei au parte de expunere cu firma care ii intereseaza,ei au capacitatea de decizie dar nu baga ei maj banilor. Nu e rau,nu e rau deloc. Ba si nu prevestea mare lucru Totto Wolff ala.Genial omul.Tot timpul am admirat oamenii astia.Cum a cumparat el 5% asa usurel... Poftim idee de investitii - cand cumpara Totto undeva tre sa cumparam si noi si cand vinde la fel.Can't go wrong. Editat Decembrie 8, 2020 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Decembrie 8, 2020 Share Postat Decembrie 8, 2020 (editat) Acum 43 minute, cuki a spus: Si acuma sunt ferm convins ca Mercedes si Aston vor face front comun si vor deschide portiile catre un nou tip de colaborare. Din cauza budget cap, vor gasi metode...unii dezolta aerodinamica, altu flooru masini...exemplele pot sa curga, dar intelegeti ideea. asta nu e posibil din cauza actualului regulament care cere ca toate elementele aerodinamice cu efect semnificativ sa fie facute in house sau de catre un furnizor pentru o anumita echipa masinile roz deja iau tot ce pot de la mercedes de asta marele scandal din vara cu brake ducts, de anul asta alea sunt considerate elemente aerodinamice, nu doar de racire, si cei de la racing point foloseau un cad mercedes din 2018 Editat Decembrie 8, 2020 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Decembrie 8, 2020 Share Postat Decembrie 8, 2020 Acum 3 ore, cuki a spus: Sti bine ca de la inceputul anului aveam niste banuieli ca intre Mercedes/Toto si Aston/Stroll se infiripa ceva. Am si lansat niste teorii fantastice, cu Toto la Aston si Lewis/Vettel piloti, iar la Mercedes Stroll/Bottas (sau Russel, ar putea sa-i faca un Perez lui Bottas, si sa-l trimita de unde a venit) Si acuma sunt ferm convins ca Mercedes si Aston vor face front comun si vor deschide portiile catre un nou tip de colaborare. Din cauza budget cap, vor gasi metode...unii dezolta aerodinamica, altu flooru masini...exemplele pot sa curga, dar intelegeti ideea. Sa iasa Mercedes din F1...improbabil. Are mult mai mult de castigat. Am mai lasat niste articole in legatura cu costuriile si venituriile din F1. AMG momentan face profit. Sa nu vorbim de publicitate etc. Uite aici, Audi revine la LeMans: https://www.24h-lemans.com/en/news/audi-confirms-return-to-endurance-racing-54659 Masiniile trebuie vandute mai mult ca niciodata, iar cea mai buna publicitate vine din motorsport. Win on Sunday, Sell on Monday True. Pe partea ailalta....a mai fost discutia asta,eu nu cred ca fac mare branza in materie de vanzari daca participa in F1.Cred ca asta e doar asa ceva care se spune pentru a justifica participarea si toata lumea vrea sa o creada,dar de fapt m-as mira sa creasca vanzarile pt ca un constructor e angrenat in F1. In primul rand F1 ok e un sport popular dar nu e fotbal. In al 2lea rand cine se uita la F1 nu e chiar atat de trepanat si din curiozitate dar si pt ca din natura lui acest sport e f tehnic,se documenteaza si intelege anumite lucruri - cum ar fi faptul ca un motor/masina de F1 nu are absolut nimic de a face si nici o legatura cu masinile de serie. E ca si cum ti-ai lua o motoreta Kawasaki pt ca KHI activeaza in industria spatiala...efectiv nici o treaba una cu alta.Si cred ca fanii F1 inteleg clar aceste aspecte...ori atunci appeal'ul constructorullui angrenat in F1 dispare.Sa alegi o marca sau un constructor in dauna altuia pt ca primul e angrenat in F1...e aberant.Parerea mea cel putin. Acum 3 ore, prafrau a spus: asta nu e posibil din cauza actualului regulament care cere ca toate elementele aerodinamice cu efect semnificativ sa fie facute in house sau de catre un furnizor pentru o anumita echipa masinile roz deja iau tot ce pot de la mercedes de asta marele scandal din vara cu brake ducts, de anul asta alea sunt considerate elemente aerodinamice, nu doar de racire, si cei de la racing point foloseau un cad mercedes din 2018 Exact. Si asta e adevarat,nush ce parteneriatu vietii ar putea face,doar ca Mercedes sa le dea motoare si atat. Pare destul de logic ca Mercedes sa faca rebranding pe Aston - AMG e cunoscuta si a avut destula expunere,pare ff posibil ca AMG-Petronas sa zica pa ca si echipa dar de fapt Brackley precum si vechiul Ilmor actual AMG samd sa treaca rebranduite in cadrul Aston.Speculez si eu. Oricum e clar ca nu vor mai putea face incuscreala asta ca acum cu pink Mercedes. Si nu stiu si Ferrari cu Haas...RB cu Alfa tauri...complicat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 8, 2020 Share Postat Decembrie 8, 2020 Eu știu un care a dat o gălăgie de bani pe un cric pe vremea când renău era #1 la motoare în f1, și le spunea tuturor că motorul de pe mașina lui e ăla de formulă! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Decembrie 8, 2020 Share Postat Decembrie 8, 2020 Bmw avea motoare de f1. De fapt invers - bmw folosea motoare (blocuri motor) de strada pt masinile de F1 in anii'80 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 8, 2020 Share Postat Decembrie 8, 2020 (editat) Altă fabulă. Let me guess, unele pe care se 3.14șau angajații în curte, vechi, care se eliberaseră de tensiuni. Editat Decembrie 8, 2020 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bmdbmw Postat Decembrie 8, 2020 Share Postat Decembrie 8, 2020 (editat) 1 oră în urmă, john17 a spus: Altă fabulă. Let me guess, unele pe care se 3.14șau angajații în curte, vechi, care se eliberaseră de tensiuni. 1. BMW M12 (cel despre care zici tu ca e o fabula) este derivat din M10 de strada. Singura fabula e ca se usurau angajatii pe el. - https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M12 2. S14 de pe M3 E30 a fost o evolutie a M12/M13 1.5L din F1 care la randul sau era o evolutie a M10 stock 2. BMW S85 V10 dezvoltat cu ce au invatat in F1 - https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S85 Editat Decembrie 8, 2020 de bmdbmw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 8, 2020 Share Postat Decembrie 8, 2020 Cuvântul cheie din toată polologhia fiind... Acum 27 minute, bmdbmw a spus: derivat !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bmdbmw Postat Decembrie 8, 2020 Share Postat Decembrie 8, 2020 Acum 51 minute, john17 a spus: Cuvântul cheie din toată polologhia fiind... !!! Cuvantul cheie fiind ca informatia e utilizata in ambele sensuri si le e utila divia de motorsport indiferent ca vorbim de BMW, Mercedes etc. Crezi ca nu vor sa duca pe strada eficienta motoarelor din F1? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy32 Postat Decembrie 8, 2020 Share Postat Decembrie 8, 2020 Acum 2 ore, bmdbmw a spus: Cuvantul cheie fiind ca informatia e utilizata in ambele sensuri si le e utila divia de motorsport indiferent ca vorbim de BMW, Mercedes etc. Crezi ca nu vor sa duca pe strada eficienta motoarelor din F1? Nu pot.Nu este rentabil economic.Costurile masinilor din F1 sunt uriase.Nici macar un surub nu are legatura cu strada.In epoca romantica,da masinile de concurs erau derivate din cele de strada.Astea de acum nu mai au de prin anii 80 ,chiar as zice 70.nici o treaba cu cele de strada. La fel ca in tehnologia spatiala.Care este cu zeci de ani in fata celei civile. Sau cea militara care la fel este mult in fata celei civile. Nu vorbim bineateles de Veyron,Pagani sau alte modele exclusiviste.Acolo .or pune un surub si o piulita derivata din F1. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Decembrie 9, 2020 Share Postat Decembrie 9, 2020 (editat) Acum 10 ore, adiy32 a spus: Nu pot.Nu este rentabil economic.Costurile masinilor din F1 sunt uriase.Nici macar un surub nu are legatura cu strada.In epoca romantica,da masinile de concurs erau derivate din cele de strada.Astea de acum nu mai au de prin anii 80 ,chiar as zice 70.nici o treaba cu cele de strada. La fel ca in tehnologia spatiala.Care este cu zeci de ani in fata celei civile. Sau cea militara care la fel este mult in fata celei civile. Nu vorbim bineateles de Veyron,Pagani sau alte modele exclusiviste.Acolo .or pune un surub si o piulita derivata din F1. suruburile sunt irelevante, in general cercetarea si experimentarea sunt alea importante avem motoarele astea pe care toata lumea le uraste fiindca le-au cerut producatorii, asta era directia in care aveau ei nevoie sa mearga ca sa poata folosi din tehnologie si la militara imi vine sa rad tehnologia e avansata acolo unde sunt bani, vezi ce mai folosesc baietii pe la foraje ca sa intelegi (nu in ultimul an totusi, au ramas si aia fara bani) Editat Decembrie 9, 2020 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Decembrie 9, 2020 Share Postat Decembrie 9, 2020 Acum 19 ore, bmdbmw a spus: BMW M12 (cel despre care zici tu ca e o fabula) este derivat din M10 de strada. Singura fabula e ca se usurau angajatii pe el. Da,despre asta vorbeam.Motorul turbo avea la baza M10 de strada.Mai precis doar blocurile (de fonta?) care erau tried and tested. Ok,asta nu inseamna nimic pt ca de fapt nu era nici o mare legatura intre M10 de strada si motorul de F1. Acum 19 ore, john17 a spus: Cuvântul cheie din toată polologhia fiind... !!! True.Exact aia zic - racing'ul mai ales la acest nivel,n-are nici o legatura cu productia de serie. Acum 18 ore, bmdbmw a spus: Cuvantul cheie fiind ca informatia e utilizata in ambele sensuri si le e utila divia de motorsport indiferent ca vorbim de BMW, Mercedes etc. Astea zici ca sunt citate scoase dintr-un comunicat de presa la lansarea unei masini :))) Nu are nici o legatura. Ce informatie?Principiile si tehnica motorului Otto sunt deja tehnologie ajunsa la apogeu.Nu au ce tehnica sa aduca din F1,efectiv null nimic zero. Cele mai mari inovatii aduse in F1 sunt split-turbo (gandit inca din 2012 si pus in practica in 2014),intradevar este o inovatie dar nu o vad pe motoarele de strada datorita complexitatii si costurilor ff mari precum si swirl injection cu pilot injection si antecamera de combustie (ceva in genul era si la motoarele diesel vechi dar putin diferit),care e dezvoltata de Mahle de fapt si nu de vreun constructor si se practica mai degraba datorita limitarilor pe presiune samd. Tehnica din F1 pe strada...f putina.Si limitata.Iar costurile participarii in F1 sunt efectiv useless,de banii aia un constructor poate dezvolta mult mai mult. Acum 16 ore, adiy32 a spus: Nici macar un surub nu are legatura cu strada.In epoca romantica,da masinile de concurs erau derivate din cele de strada.Astea de acum nu mai au de prin anii 80 ,chiar as zice 70.nici o treaba cu cele de strada. La fel ca in tehnologia spatiala.Care este cu zeci de ani in fata celei civile. Sau cea militara care la fel este mult in fata celei civile. Nu vorbim bineateles de Veyron,Pagani sau alte modele exclusiviste.Acolo .or pune un surub si o piulita derivata din F1. Acum 5 ore, prafrau a spus: suruburile sunt irelevante, in general cercetarea si experimentarea sunt alea importante Da?La ce?R&D'ul din F1 e fantastic insa nu are nici o legatura cu ce se intampla in real life.Nu se poate aplica. 60-700% din bani se duc in aero.Aplicatii pe strada la aero din F1?ZERO. R&D pe motoare?Am mai zis - probabil nu o sa le vedem niciodata pe strada,pt ca nu isi au rostul. VAG si Toyota deja au idei mult mai bune (nefiind constranse in real life de regulamentele F1),experimenteaza cu ciclul Atkinson care face o diferenta mare.Si ghici ce?Fara sa fie in F1,si-au facut R&D si au ajuns la niste rezultate bune pe care le-au transpus pe masinile de strada si care dau rezultate deja. Suruburile sunt irelevante?Nu in F1 - vezi povestea unui surub pe youtube...by RB Acum 3 ore, cuki a spus: - franele pe disc (glumesc, alea cred ca prin 60) de carbon - knowhow aerodinamic, precum si elemente aero. Ex. difuzor spate, eleroane flexibile, buza spoiler fata, etc. etc. etc. - Traction Control - cutie de viteze secventiala - cutie de viteze cu dublu ambreiaj - suspensii adaptive - knowhow in materie de sigurata activa etc. NO NO NO nu prea ai dreptate.Deloc.Iti dau si explicatii - unele le stiam unele luate de pe wiki cu un search rapid pe goagle : - carbon brakes - au aparut prima data in aviatie - Concorde 1960's... - knowhow aero....aviatie.Ok in F1 s-a adaptat la masini si s-a dus la rangul de arta.Ok,uzul de downforce pt grip prima oara folosit in F1 (1969?) - asta da.Aero pe masini putem spune intradevar ca provine din F1. - TC - 1971 Buick Max Track.Nici o treaba cu F1. - Cutie secventiala - moto.Prima la o masina - 1946 Porsche Type 360.F1 nici nu era nascuta. - DSG - 1936 Citroen Traction Avant (btw nu cred ca au fost folosite niciodata in F1 - nu ar avea nici un sens - mult prea grele) - Suspensii adaptive - din nou Citroen in anii 60 (nu active ci chiar adaptive)....ok.ok Williams 1992 a dus ideea la un nivel extraordinar,dar fusesera inventate ba chiar introduse pe strada deja. - siguranta activa?meaning?handling?sa fim seriosi,principiile centralizarii maselor a suspensiilor multi link samd adica tot ce camd da handlingul superior care la randul lui naste siguranta activa sunt demult stiute. - ai uitat ceva important,care s-a transpus oarecum pe strada - carbon fiber.Ok,folosita prima oara in anii 60 la aeronave.Dar cei din F1 au venit cu ideea unui CF monocoque si au dus lucrul cu CF la rang de arta.Pe strada...in afara de supercars (unde deja nu se mai fac din altceva ca e de porc),bmw i3.Jos palaria pt bmw pt acea inovatie DAR mai ales pentru inventarea de procedee si procese care permit fabricarea CF la scara industriala la costuri destul de mici (nici o leg insa cu felul cum se face in F1). Acum 4 ore, einstein1984 a spus: Mai multe chestii ajung pe strada de la raliuri, dar are si F1 contributiile ei, mai ales la hibride si unele materiale si acoperiri. Da,multe chestii din raliuri ajung pe strada,aia da. Hibrid?no no nu cred ca F1 ci submarinele au fost deschizatori de drumuri la hibride. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Decembrie 9, 2020 Share Postat Decembrie 9, 2020 (editat) asta e o discutie sterila din lipsa de cunostinte exacte ramane totusi ca trecerea la 1.6 a fost facuta la cererea renault in special (care a vrut motor turbo 4 in linie, ferrari s-a opus fiindca trebuiau sa foloseasca un spaceframe) si a fost motivul pentru care honda s-a intors in f1 aia aparent au considerat ca ar beneficia de pe urma dezvoltarii motoarelor astora mici turbo si hibride pacat ca scot mgu-h, dar aparent producatorii considera ca n-are viitor, mizeaza mult pe electric Editat Decembrie 9, 2020 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Decembrie 10, 2020 Share Postat Decembrie 10, 2020 Acum 2 minute, einstein1984 a spus: Gordon Murray a luat ideea aia de ventilator in 78 de la americani, era deja interzisa la ei, doar a actionat ventilatorul cu priza de putere... si acu o ia si o pune si pe aia de strada. care aia de strada are motor electric separat sa invarta ventilatorul (care nu face doar downforce totusi ). Unde e inovatia F1? a folosit ideea intr-o cursa adevarata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.