Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cred ca mai important e ca se implica.

 

I-am vazut pe toti 4 implicandu-se in multe actiuni caritabile, inclusiv aia cu gheata in cap.

Stiu ca nu o fac chiar dezinteresat - castiga imagine la fiecare eveniment, dar tot e misto ca se implica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mult mai multa lume a auzit de Valentino Rossi, Jorge Lorenzo sau Marc Marquez decat de Jules Bianchi.

 

Habar nu am cati bani are familia lui Bianchi, dar toata spitalizarea o sa coste o avere. Poate va fi nevoie sa se faca strangere de fonduri. In cazul asta faptul ca Valentino il sustine pe Bianchi ar ajuta foarte mult.

Chiar si numai sustinerea morala conteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Perez:

 

"In the future, when there is a tractor picking up a car, we need a safety car, no matter the conditions because there is always a risk. You expose the marshals, a lot of people, so we need a safety car if the tractor is on track. You could have people run out of brakes, so many factors you never expect, and if the tractor is there it's a big problem. You don't want to expose anyone like that. We have to take care of the marshals."

“As a driver you know that you have to show a lift to the FIA, so it's what you do; you try to do that lift to prove that you are lifting. But if we are all honest we know that we want to lift as little as possible and go as fast as possible through there, showing a lift. So it's something that probably in those conditions doesn't really work and the conditions were so difficult out there, so maybe the yellow flag didn't work at all because the conditions were extremely difficult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Habar nu am cati bani are familia lui Bianchi, dar toata spitalizarea o sa coste o avere. Poate va fi nevoie sa se faca strangere de fonduri. In cazul asta faptul ca Valentino il sustine pe Bianchi ar ajuta foarte mult.

Chiar si numai sustinerea morala conteaza.

Pilotii de F1, chiar si cei slab platiti sau platitori, au asigurari care acopera riscurile la care se expun. Mai mult, Bianchi era practic pilot Ferrari. Nu cred ca el sau familia lui au vreo problema de ordin financiar.

 

Perez:

 

"In the future, when there is a tractor picking up a car, we need a safety car, no matter the conditions because there is always a risk. You expose the marshals, a lot of people, so we need a safety car if the tractor is on track. You could have people run out of brakes, so many factors you never expect, and if the tractor is there it's a big problem. You don't want to expose anyone like that. We have to take care of the marshals."

 

“As a driver you know that you have to show a lift to the FIA, so it's what you do; you try to do that lift to prove that you are lifting. But if we are all honest we know that we want to lift as little as possible and go as fast as possible through there, showing a lift. So it's something that probably in those conditions doesn't really work and the conditions were so difficult out there, so maybe the yellow flag didn't work at all because the conditions were extremely difficult.

 

A inceput sa mi se ia de discutia asta cu siguranta. F1 este deja un motorsport foarte, foarte sigur. Ultima fatalitate a avut loc acum 20 de ani. Acum s-a intamplat accident ciudat si ne punem iar intrebari in ceea ce priveste siguranta. Mai mult Safety Car, zic. Ca asa au si mers prima cincime din cursa asa. Pentru ca "e prea periculos sa mearga in ritm normal pe ploaie". Mi-a placut maxim de Hamilton cand tot insista sa-i dea drumul odata. Nu e prima data cand face genul asta de comentarii. In principiu in F1 ajung cei mai buni piloti de circuit din lume. Cand ajungi acolo trebuie sa fi constient de riscuri, nu doar beneficii (si aici ma refer la cariera, glorie si bani). Bietii care merg pe 2 roti ce sa mai zica? Sa se lase de sport pentru ca e prea periculos? Pai sa se lase, cei pe care nu ii tin coaele. Motorsport nu inseamna doar talent, inseamna si curaj si inteligenta de a intelege riscurile pe care le implica meseria de pilot. Motorsportul aseptizat, fara risc isi pierde una dintre dimensiunile lui de baza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a placut maxim de Hamilton cand tot insista sa-i dea drumul odata.

 

Corect. A fost mișto discuția aia pe radio. Rosberg zicea că să mai vadă, că e multă apă. Hamilton - să-i dea drumul odată că s-a săturat :D

 

Legat de incident, au mai fost și declarațiile lui Raikkonen care spunea că lui nu i s-a părut mai periculos ca în alte dăți.

Editat de bibi.audiofil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect. A fost mișto discuția aia pe radio. Rosberg zicea că să mai vadă, că e multă apă. Hamilton - să-i dea drumul odată că s-a săturat :D

 

Era inca safetycar-ul pe circuit, si Hamilton zicea ca s-ar putea merge si cu gume intermediare :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu masina de F1 e construita in mod special sa se faca praf in cazul unui accident. Motivul - sa poata disipa cat mai mult din energia de impact. Sa se faca praf cu exceptia cockpitului care, asa cum spuneam mai sus, este aproape indestructibil.

 

Intr-adevar, problema cea mai mare in cazul impacturilor majore e ca pur si simplu creierul se face terci inauntrul calotei craniene. Sau se rupe coloana vertebrala la nivelul gatului. In principiu dispozitivul HANS si centura de siguranta sunt gandite sa preia din energie, dar asta cu conditia ca pilotul sa aiba un pic de spatiu - in cazul lui Bianchi... daca s-a proptit direct cu casca in fier ce sa mai faca dispozitivul HANS. Daca era cockpit inchis poate ca si-ar fi facut treaba.

 

Nu cred ca ar fi asa de greu de iesit din cockpitul inchis. Se poate aplica o solutie similara cu sistemul de catapultare de la avioanele de vanatoare - niste capse pirotehnice care sa deschida instantaneu cockpitul.

 

Ma rog, noi ne dam cu parerea degeaba ca nu avem puterea sa luam decizii.

Da,e adevarat ce zici tu.In teorie asa e,masina se face praf pana la celula de siguranta.Cel mai graitor exemplu mi se pare ca ramane accidentul lui Kubica din Montreal 2007 parca,cand a lovit zidul de beton pe la 280kmh.Mi se pare cel mai hardcore accident pana la asta al lui Bianchi.E,masina efectiv a explodat,dar celula de siguranta a facut fata.Drept urmare,Kubica s-a ales cu o entorsa la glezna,ceea ce e hilar avand in vedere ce accident a fost ala.

In cazul Bianchi,au fost mai multe probleme care au facut ca rezultatul accidentului sa nu fie asa de "bun" precum la Kubica : impactul a fost cu o masa de fier masiv care se mai si deplasa inapoi,impactul a fost lateral si nu frontal,si,cea mai nasoala treaba,sunt de parere ca,intrand efectiv cu juma de masina pe sub utilaj (dupa cum se vede in fimare),celula de siguranta a cedat.De ce zic asta?Daca te uiti la poza pusa mai in spate,o sa vezi ca masina nu mai are protectia la rasturnare pusa deasupra capului pilotului,acea protectie,impreuna cu rezervorul facand parte din celula de siguranta si fiind din acelasi material foarte rezistent.Deci am impresia ca si casca lui Jules a luat o parte din impact,ceea ce probabil i-a produs acele rani la nivelul creierului.

Deci e foarte rezistenta acea celula,numai ca in conditiile pt care a fost creata.Nu a fost creata sa reziste la asemenea situatii unde masina a alunecat pe sub vola aia,iar celula efectiv a fost impinsa sub utilaj si strivita.

 

 

Perez:

 

"In the future, when there is a tractor picking up a car, we need a safety car, no matter the conditions because there is always a risk. You expose the marshals, a lot of people, so we need a safety car if the tractor is on track. You could have people run out of brakes, so many factors you never expect, and if the tractor is there it's a big problem. You don't want to expose anyone like that. We have to take care of the marshals."

 

“As a driver you know that you have to show a lift to the FIA, so it's what you do; you try to do that lift to prove that you are lifting. But if we are all honest we know that we want to lift as little as possible and go as fast as possible through there, showing a lift. So it's something that probably in those conditions doesn't really work and the conditions were so difficult out there, so maybe the yellow flag didn't work at all because the conditions were extremely difficult.

Deci nu sunt chiar nebun,daca Perez zice exact aceleasi lucruri pe care le ziceam si eu mai inainte :

Pilotii nu ridica piciorul din accel pe steaguri galbene,asta era clara oricum.Deci atentionarea cu steaguri galbene,practic nu are nici un efect pt ca se mere in ritm de cursa.

E necesara intrarea SC cand intra un utilaj pe circuit,regula de bun simt as spune eu.

 

 

A inceput sa mi se ia de discutia asta cu siguranta. F1 este deja un motorsport foarte, foarte sigur. Ultima fatalitate a avut loc acum 20 de ani. Acum s-a intamplat accident ciudat si ne punem iar intrebari in ceea ce priveste siguranta. Mai mult Safety Car, zic. Ca asa au si mers prima cincime din cursa asa. Pentru ca "e prea periculos sa mearga in ritm normal pe ploaie". Mi-a placut maxim de Hamilton cand tot insista sa-i dea drumul odata. Nu e prima data cand face genul asta de comentarii. In principiu in F1 ajung cei mai buni piloti de circuit din lume. Cand ajungi acolo trebuie sa fi constient de riscuri, nu doar beneficii (si aici ma refer la cariera, glorie si bani). Bietii care merg pe 2 roti ce sa mai zica? Sa se lase de sport pentru ca e prea periculos? Pai sa se lase, cei pe care nu ii tin coaele. Motorsport nu inseamna doar talent, inseamna si curaj si inteligenta de a intelege riscurile pe care le implica meseria de pilot. Motorsportul aseptizat, fara risc isi pierde una dintre dimensiunile lui de baza.

Da,s-a intamplat un accident ciudat,dar in acelasi timp un accident care nu trebuia sa se intample,un accident EVITABIL,gratuit ca sa zic asa.Si de aia se face atata vorbire despre safety peste tot.

Nu s-a mai vorbit despre safety de la moartea lui Ratzenberger si Senna.A,si Barichello a intrat in coma in acel weekend la Imola,nush cata lume isi mai aduce aminte de treaba asta.De ce au fost acele incidente soldate cu asemenea urmari?Pt ca orice greseala faceai,loveai glisierele de protectie sau zidul sau zburai peste glisiere ca in cazul lui Barichello.Dar lumea (factorii de decizie,nu noi,plebeii) spunea exact ca si tine,ca sunt piloti de F1 si inteleg riscurile si beneficiile si trebuie sa si le asume.Da,dar erau riscuri gratuite.Acele riscuri puteau fi evitate daca se investeau niste bani in modernizarea circuitelor.Dar de ce sa investesti bani cand poti sa nu investesti?"Lasa ca sunt si riscuri,sa-si asume,e o treaba periculoasa sa fii pilot,asta este".Si a trebuit sa moara un simbol al sportului ca sa scoata baietii banii.E,si iata ca dupa ce au modernizat circuitele,s-a vazut ca de fapt acolo era buba,si ca foarte multe accidente pot fi evitate.Si ca poti avea motorsport si conditii de siguranta.

Iar astazi,cand avem si masini si circuite de inalta siguranta (cu mici exceptii - Suzuka,Hungaro si inca vreo 2) se moare,iata,pt ca un bou a intrat cu vola pe circuit.Si ne calcam pe noi ca sa intre un SC.Pai lasa-l sa intre daca ajuta la evitarea unui accident.Aceasta norma de siguranta nici macar nu presupune costuri,presupune modificarea in parte a unui regulament.Dar ESTE necesara.

 

2 ture.Atat i-ar lua unor oameni nu foarte pregatiti sa scoata o masina naufragiata pe circuit.Atat.

A,ca SC a stat hapte sute de ture acu la Suzuka "din cauza ploii" sau ca de fiecare data cand intra SC pe pista sta mult mai mult decat e necesar,asta e alta problema.Problema ce tine de neprofesionalismul,de frica si de nepriceperea in a manageria o cursa a lu musiu Charlie Whiting mi se pare mie.

Pai ala a tinut atata SC acu la Suzuka "pt ca e prea periculos de mers pe ploaie" incat dupa ce a iesit SC,lumea deja a schimbat pe intermediare.Deci nu e o parere de-a noastra,SC a stat atat de mult incat efectiv nu a mai fost nevoie de gume full wet.Asta e alta poveste si alta zona in care se poate lucra.

SC ar trebui sa intre scurt : 2 ture,maxim 3.Nu un sfert de cursa.

» Post actualizat in 10 Oct 2014 06:09

Poate gresesc, dar cred ca Vettel coace ceva.

 

"When the thing is out, you are probably clever enough to understand why I had to wait"

Ba sa stiti ca asta nu mere la Ferrari cum crede lumea.Pff,oare unde mere asta ma?

Destept baiatul asta,niciodata nu trebuie subestimat.

Stiti ca se manageriaza singur de mic,nu are impresar,nu?Si se manageriaza foarte bine as zice eu.

Foarte smecher baiatul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Method

 

La un accident ca cel al lui Bianchi cred ca nu s-a gandit nimeni niciodata. Celula aia de siguranta e proiectata pentru un impact cu un zid de beton (the worst case scenario), iar partea de sus e gandita sa reziste daca masina se rastoarna (si probabil ca rezista fara probleme la cat de usoara e masina). Nimeni nu s-a gandit ca o masina de F1 se va infige in fundul unui excavator.

 

Eu imi mentin parerea. N-ar trebui sa se umble la masurile de siguranta doar plecand de la acest accident. Este prea mica probabilitatea de a se mai repeta ca sa merite sa dai totul peste cap.

Gandeste-te ca spectator - cat de mult spectacol ar mai fi daca jumatate din cursa ar fi cu safety car? Nici n-ar mai fi cursa. Ar fi un fel de defilare plictisitoare.

 

Vrei sa-ti zic ca se poate sa ii faci pe piloti sa incetineasca pe sectorul cu steaguri galbene? E foarte simplu. Le pui limitator. Ca la intrarea la boxe. Cine depaseste viteza limita - drive through. Sa vezi ce cuminti se fac.

Cum le pui limitator? N-ar fi complicat. Poate un buton in plus pe volan care sa taie 20% din puterea motorului. Pilotii sa fie obligati sa-l apese cand vad steagul galben. Sau comanda de la standul de comanda. Si pe urma pot sa apese pedala pana la fund cat vor ca motorul va trage mai greu.

Editat de DStar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba sa stiti ca asta nu mere la Ferrari cum crede lumea.Pff,oare unde mere asta ma?

Destept baiatul asta,niciodata nu trebuie subestimat.

Stiti ca se manageriaza singur de mic,nu are impresar,nu?Si se manageriaza foarte bine as zice eu.

Foarte smecher baiatul asta.

 

Nu stiu daca esti ironic (cu prima parte cel putin), dar concret McLaren are doua locuri libere iar Mercedes unul. La Ferrari in mod oficial nu este niciun loc disponibil.

 

Fac o mica paranteza, ca tocmai am dat de asta si sunt extrem de curios.

http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16459.html

 

Da, de ce anume est curios?

Nu ma asteptam sa se tina de treaba azerii, dar uite ca au facut-o. Din fericire/pacate cred ca va fi o prezenta meteorica in calendar. Vezi Coreea de Sud.

 

asta mi se pare un exemplu de asa da:

safety car pe toata perioada remedierilor. si au durat peste o jumatate de ora

 

Aici e cu totul altceva. Intr-o cursa de anduranta de 24h cu 50+ masini pe circuit, asa ceva se impune. In plus, accidentul a avut loc pe o parte ingusta si ne-permanenta a circuitului: linia dreapta Hunaudières este de fapt o bucata din route départementale (un fel de drum judetean) D338 (sau Route de Tours) care este inchisa cu ocazia cursei. Este clar ca acea sectiune nu este prevazuta cu niciun sistem de siguranta propriu unui circuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai pierdut nimic

 

Rosberg s-a dat cocoș la start, a belit pneurile, a ieșit ultimul pe pistă și acum e pe 2. Hamilton a ațipit la volan și era să lovească o bătrânică ...


» Post actualizat in 12 Oct 2014 12:38

Mercedes = campioni => Nico și Lewis pot face Carmaggedon din cursa următoare ! :crack: celebrity deathmatch ! să sară carbonul ! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce panarama Hamilton... a intrat in sala aia de asteptare dupa cursa, a trecut pe langa Putin fara sa il bage in seama :laugh: Ceilalti au dat mana cu el, Hamilton s-a dus doar la bosorogul ala de Bernie, si dupa aia s-a intors cu spatele... se uita Putin urat la el, de am zis ca acu' declara razboi Regatului Unit :D Si abia intr-un final s-a intors si el si a intins mana spre rusnac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ DStar :

Parerea mea este ca accidentul asta era un accident care de-abia astepta sa se intample ca sa zic asa.Au fost multe close call-uri de-a lungul timpului,cu comisari fugind bezmetici prin fata masinilor si etc.Si este un accident care se va mai intampla atata timp cat se va permite interventia asupra masinilor abandonate fara ajutorul SC.

Ce zici tu acolo e foarte greu de pus in practica daca nu imposibil,si in maj situatiilor chiar nu are logica (degeaba ii tai 20% din puterea motorului,asta inseamna ca ii tai accel nu si viteza,deci el poate sa iti vina linistit si cu 250 pe steag galben si cu motorul taiat)

Parerea mea (si iata,si a lui Perez :P ) este ca cel mai bine este ori sa se lase masinile abandonate unde sunt pana la sf cursei,ori daca este neaparat necesara scoaterea lor pt ca sunt in locuri periculoase,sa se bage SC 2 ture si sa se intervina rapid cu utilaje.In 5 min poti ridica si scoate de pe circuit orice fel de masina (masini) cu ajutorul utilajelor specializate.Scurt si cuprinzator.Dupa care dai drumul din nou la cursa.

In fine,s-o lasam cum a cazut ca fiecare cu parerea lui ,sper numai ca asemenea accident sa nu se mai repete si baiatul asta sa nu fi murit in van.

 


Nu stiu daca esti ironic (cu prima parte cel putin), dar concret McLaren are doua locuri libere iar Mercedes unul. La Ferrari in mod oficial nu este niciun loc disponibil.

A,nu sunt ironic deloc,chiar am inceput sa-l admir pe Vettel.Imi place faptul ca accepta faptul ca a fost batut,dar nu sta cu mainile in san,ci incearca sa se reinventeze,sa combata,sa-si gaseasca o masina noua ca sa reintre din nou in top.Bravo lui.

Ceea ce mi se pare f curios,este ca e singurul (nu?) pilot care se manageriaza singur si,iata,face o treaba al naibii de buna.

Ne-a bagat pe toti in ceata,pt ca nu stie nici draq unde se duce.E clar ca are un contract pe maneca semnat,dar nu stie nimeni unde : la Ferrari,la McLaren,poate la Williams?

Pe de o parte ar fi normal ca el sa nu spuna ca se duce la Ferrari pana nu anunta Alonso ca pleaca de la Ferrari,pt ca asta ar insemna automat ca il da afara pe Alonso.Pe de alta parte,faptul ca nu spune absolu nimic,nu da nici macar o aluzie,ma face sa cred ca pregateste o surpriza si ca nu se duce unde se gandeste toata lumea (adica la Ferrari).

 

Oare va fi coleg cu Alonso la McLaren in 2015?Asta ar fi cea mai tare lovitura,mai ales ca Ron Dennis a recunoscut asa mai subtil ca demult e in tratative si cu Vettel si cu Alonso si nu va semna cu nimeni pt 2015 pana cei 2 nu ii vor spune explicit ca nu sunt interesati de McLaren.Deci s-ar putea sa fie asta.Cum ar fi?Vai ce scantei ar iesi...

Mult mai mari scantei decat la Ferrari cu Kimi,pe care Alonso l-a batut relaxat in ciuda renumelui acestuia de pilot foarte rapid.


» Post actualizat in 13 Oct 2014 13:56

Dupa ce arata ei acolo,cred ca si ei au preluat tehnica Mercedes cu turbina despartita in 2 si cu MGU-H intre cele 2 elice.

Dar parerea mea e ca in primul an vor avea putin de recuperat fata de restul.Asa e,pana intri cum trebuie in paine,te impiedici putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...