PzKpfW Postat Noiembrie 4, 2014 Share Postat Noiembrie 4, 2014 Ce ma deranjeaza la Ducati, e ca au marit capacitatea cilindrica dincolo de limitele impuse de regulamentul de participare la SBK. E ca si cum vine Suzuki cu un nou GSXR 1100, si vrea sa se compare cu motocicletele de 1000. Asta pe de-o parte... pe cealalta parte, ma deranjeaza numarul prea mare de modele... Panigale, Panigale S, Panigale R, Panigale Superleggera, Panigale 1299. E prea mult. Nici nu mai stii care cu cine sa il compari. Un V2 este mai limitat in ceea ce priveste puterea pentru ca nu poate sa urce atat de mult in ture ca un motor in 4 (sau mai multe) pistoane. Puteau sa aleaga varianta usoara si sa treaca la V4 cum a facut Aprilia, dar s-au chinuit si au scos un motor cu pistoane care au alesajul mai mare decat cursa pentru a reduce masele inertiale. Au scos si din motorul de 1198cc de pe Panigale R tot 205cp, dar folosind materiale exotice care nu-si justifica pretul in productia de serie. Dar acum, au cam atins limitele dezvoltarii V2-ului. Probabil ca inlocuitorul lui Panigale va fi V4. Apoi, nisele astea de cilindree nu sunt stabile, au tot crescut in ultimele zeci de ani. Nu-i impiedica nimeni pe cei care fac motoare in linie sa creasca si ei capacitatea cilindrica - mai ales cei care nu participa in WSBK. Panigale 1299 inlocuieste 1199 cu totul, deci sunt 3 variante mari si late: Panigale, Panigale S si Panigale R. Ultima exista doar pentru omologarea din WSBK. Nu ai de ce sa cumperi un R decat daca esti fanboy, pasionat sau colectionar cu multi bani: e cu cateva kg mai usoara decat restul, dar are un cuplu mai mic, nu are suspensia adaptiva electronic si este mult mai scumpa. Deci practic sunt 2 modele pentru clientii normali: standard si S, diferenta fiind la suspensii si implicit la pret. Superleggera nu prea intra in calcul pentru ca nu a fost practic pusa la vanzare: si-au ales ei persoanele eligibile pentru a o cumpara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 5, 2014 Share Postat Noiembrie 5, 2014 Panigale....dupa cum zice si colegul Jorge,cam prea sar calul cu cilindreea si cu versiunile.Eu nu zic nu,e o moto superba din toate punctele de vedere si prezinta niste solutii tehnice de avangarda.Per total,un pachet ff misto. Dar pe partea ailalta,am auzit asta cu "motorul V2 are un dezavantaj fata de celelalte si de aceea ii trebuie cilindreea in plus" si "acesta este cel mai avansat v2 facut vreodata" si altele si altele.Toate le-am auzit de la lansarea primului Panigale.Vad ca au aceeiasi placa.Ok,am inteles,dar deja ajung la cilindree de Busa.Iar pe partea ailalta vin (pe primul Panigale) cu o gramada de solutii tehnice extraordinare,dar cu motor v2 adica cu un design foarte invechit.Pai ori esti cutting edge ori nu?Deci ori o arzi pe old school si atunci e ok cu V2-ul,ori esti la varf cu toate solutiile tehnice si atunci arunci v2-ul deoparte.Dar nu tipi ca tu ai v2 si prin urmare iti trebuie cilindree de raba,pt ca asta mi se pare deja marlanie. Bine,ne-au aratat constructorii japonezi prin anii'90 (vezi Honda,Suzuki) ca daca se enerveaza si scot v2-uri sportive, asa dau de pamant cu Ducati... Iar pe partea ailalta,sunt convins ca noul Panigale cu cilindree de Busa,asa cum e el racheta si mai usor cu 10 kile decat orice,iar va fi batut pe toate partile de catre BMW.Si dupa cum miroase R1 asta nou,cred ca si de el.Dar daca ar exista un concurs de frumusete.... R1 imi place. Nu e cea mai aratoasa motoreta, dar imi place. In acelasi sens in care-mi place si RC8: ciudata, intr-un sens pozitiv. N-ai zice ca e japo daca nu ai vedea sigla.H2 in schimb mi se pare ostentativa si vulgara. E mare si grasa. Ma surprinde pozitiv doar pretul: ma asteptam sa fie bine peste 30.000€, dar se pare ca se va vinde cu 25.000.Trist ca in afara de Yamaha, japonezii nu au adus nimic nou in materie de SBK la EICMA. Cum ai zis si tu, H2 nu intra in categoria asta. Iar RC213V-S e in alta liga, cu D16 RR. Sa vedem cum e R1 asta de fapt, nu doar in poze. Ca putere, sunt toate pe la ~200cp: 199 (S1000RR), 200 (R1), 201 (RSV-4 RR), 205 (1299 Panigale), cu Yamaha avand si avantajul unui Ram-air mare din care mai poate scoate cativa caluti. La greutate in schimb, Panigale e cu vreo 10kg sub restul. R1 imi place doar dpdv tehnic.Bravo lor.Ca si tehnica,sunt pe cai mari.Insa eu inca astept sa vad prima motoreta cu injectie directa.Ar avea avantaje majore la toate capitolele (bineinteles in afara de capitolul costuri de productie ).Dar in rest,daca nu ma uit la ea (lucru chiar recomandabil as zice eu) si daca citesc fisa tehnica,motoreta mi se pare extraordinara. De acord intru totul cu tine fata de H2.Poa sa fie si 10.000 pt ca eu personal nu ii vad rostul.Prin greutatea sporita si unghiul furcii de 27 de grade nu se inscrie deloc la clasa sbk.Dar pe partea ailalta nici la clasa sport-touring nu intra,pt ca nu mi se pare a avea vreo urma de touring.Spre deosebire de H2R care e o motoreta monstruoasa,puterea aceea atat de mare o face interesanta;asteia i-au taiat coaele,si a ramas ca o placinta.Nu mai are spice. E adevarat,bine,doar stii ca japonezii sunt foarte zgarciti din start.De prin 2008-2009 freaca menta.Atunci a fost ultima tresarire a japonezilor pe clasa sbk.Kawaski sunt singurii care au incercat si chiar au reusit in mare parte sa tina pasul.Si acum,iata,se puse la punct si Yamaha.Dar am impresia ca dupa zgarcitii de la Honda si Suzuki vom avea mult de asteptat. RCV-ul acela de la Honda...ok,carene din CF,dar ca motoreta de track-only va avea mult de furca cu motoretele astea noi.Iar daca va veni la un pret prohibitiv,avand in vedere ca si H2R e track-only si presimt ca H2R o va manca pe paine...si nu mai zic de R1 asta,bai nene,e pe treaba ei...adica nu vad Honda sa puna atatea electronice si magneziu si titaniu pe motoreta aia...ca "e scumpe" Da,toate sunt cam la fel.PE FOAIE. Iar iti aduc aminte de Panigale de acum cativa ani.Ne mai aducem aminte de sloganul "Check-mate" bagat cu mare fala prin teasere is de cei 200 de cai trambitati?Si dupa aceea de testele facute la real pe dyno Panigale vs S1000RR?Si de cei 10-15 cai in minus intre ele care erau in realitate? Eu zic ca marea batalie se va da intre noul S1000RR care e inca regele si in 2015 si underdog-ul R1 care e in carti. Panigale va fi sub ele,la fel si ZX10 si CBR 2015 (a se citi CBR 2008 cu alte carene) iar de GSX-R nu mai zic. Tot timpul am zis ca Suzuki trebuia sa se opreasca cu GSX-R -ul la K6.Si acum se vindea.Si inca era o motoreta competenta. Parerea mea e ca la anul Honda va scoate un CBR nou.Tot timpul au privit Yamaha ca pe un arch-enemy.Si nu ii pot lasa sa o ia in fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Noiembrie 5, 2014 Share Postat Noiembrie 5, 2014 (editat) Panigale....dupa cum zice si colegul Jorge,cam prea sar calul cu cilindreea si cu versiunile.Eu nu zic nu,e o moto superba din toate punctele de vedere si prezinta niste solutii tehnice de avangarda.Per total,un pachet ff misto. Dar pe partea ailalta,am auzit asta cu "motorul V2 are un dezavantaj fata de celelalte si de aceea ii trebuie cilindreea in plus" si "acesta este cel mai avansat v2 facut vreodata" si altele si altele.Toate le-am auzit de la lansarea primului Panigale.Vad ca au aceeiasi placa.Ok,am inteles,dar deja ajung la cilindree de Busa.Iar pe partea ailalta vin (pe primul Panigale) cu o gramada de solutii tehnice extraordinare,dar cu motor v2 adica cu un design foarte invechit.Pai ori esti cutting edge ori nu?Deci ori o arzi pe old school si atunci e ok cu V2-ul,ori esti la varf cu toate solutiile tehnice si atunci arunci v2-ul deoparte.Dar nu tipi ca tu ai v2 si prin urmare iti trebuie cilindree de raba,pt ca asta mi se pare deja marlanie. Nu inteleg ce e cu ura asta pe motoarele mai mari. V2-ul este dezavantajat la puterea de varf, de-asta au voie sa foloseasca 200cc in plus in WSBK. Iar "avantajul" asta a fost mult timp echilibrat de prezenta restrictorului pe admisie (pentru ca au sarit japonejii-n sus). Cert este ca pana la urma motocicletele se fac pentru strada, nu pentru competitie. Iar acolo, sunt unii care apreciaza un V2 mai mult decat un 4 in linie. Configuratiile astea "standard" (4 in linie de 1000cc) au fost impuse de piata de masa initiata si sustinuta zeci de ani la rand de catre japo - la fel ca si cursa pentru caii putere. Ducati a aratat in anii '90 ca poti face o motoreta rapida si fara sa ai cei mai multi cai sub fund. Sa faca fiecare motoare de cati cc vor, daca au resurse sa o faca si au piata pentru ele. Cine ii impiedica pe adeptii mesianici ai motorului 4 in linie de 1000cc sa scoata motorete cu turbina pe gaz, sau cu V8 de 2.500cc? Bine,ne-au aratat constructorii japonezi prin anii'90 (vezi Honda,Suzuki) ca daca se enerveaza si scot v2-uri sportive, asa dau de pamant cu Ducati... Probabil ca te referi la TL 1000R, respectiv la RC51. Suzuki-ul nu a fost niciodata la nivelul 996/998. RC51 a fost, si este apreciat si azi. Dar nu a fost "peste". Da,toate sunt cam la fel.PE FOAIE. Iar iti aduc aminte de Panigale de acum cativa ani.Ne mai aducem aminte de sloganul "Check-mate" bagat cu mare fala prin teasere is de cei 200 de cai trambitati?Si dupa aceea de testele facute la real pe dyno Panigale vs S1000RR?Si de cei 10-15 cai in minus intre ele care erau in realitate? La lansare, Ducati anunta 195cp la arbore pentru 1199. Pe dyno, scoatea in jur de 175cp stock - o valoare comparabila cu ce scotea concurenta pe atunci, la fel ca pierderea de ~20cp intre arbore si roata. BMW in schimb anunta 197cp la arbore, iar S1000RR scotea 190+cp pe dyno. Editat Noiembrie 5, 2014 de PzKpfW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 6, 2014 Share Postat Noiembrie 6, 2014 Nu inteleg ce e cu ura asta pe motoarele mai mari. V2-ul este dezavantajat la puterea de varf, de-asta au voie sa foloseasca 200cc in plus in WSBK. Iar "avantajul" asta a fost mult timp echilibrat de prezenta restrictorului pe admisie (pentru ca au sarit japonejii-n sus). Cert este ca pana la urma motocicletele se fac pentru strada, nu pentru competitie. Iar acolo, sunt unii care apreciaza un V2 mai mult decat un 4 in linie. Configuratiile astea "standard" (4 in linie de 1000cc) au fost impuse de piata de masa initiata si sustinuta zeci de ani la rand de catre japo - la fel ca si cursa pentru caii putere. Ducati a aratat in anii '90 ca poti face o motoreta rapida si fara sa ai cei mai multi cai sub fund. Sa faca fiecare motoare de cati cc vor, daca au resurse sa o faca si au piata pentru ele. Cine ii impiedica pe adeptii mesianici ai motorului 4 in linie de 1000cc sa scoata motorete cu turbina pe gaz, sau cu V8 de 2.500cc? A,nu e nici o ura,nu am nici o ura pe Panigale,mi se pare chiar o motoreta reusita.Dar cei de la Ducati mi se pare ca vor sa fie si cu dansa-ntransa si cu sufletu'n rai : Pe de o parte construiesc o motoreta orientata intru totul pt WSBK si avand solutii tehnice de varf pe toate planurile,DAR nu ca arhitectura motor.Nu,acolo au ramas in anii'60.Desi motorul V2 este o solutie tehnica depasita dpdv al performantei pure (performanta pura pe care incearca sa puna accentul toata motocicleta),ei nu ii schimba arhitectura.De ce ? Hai sa nu ne mai imbraligam singuri : nu ii schimba arhitectura special pt a profita de plusul de cilindree admis in cazul V2-urilor.Ok,am inteles smecheria asta ascunsa sub legacy sau mai stiu eu ce vrajeli.Ee,dar acum vin cu inca 100cc peste,dupa cum am zis ajungand deja la cilindree similara Busa. Tu spui ca aceasta motoreta se face pt strada si deci sunt liberi sa aiba ce cilindree vor. Eu spun ca Panigale de la faruri pana la stop e facut pt circuit.Eu spun ca Panigale 1199 a fost facuta special pt WSBK si in acelasi timp pt a concura cu miarele de strada si in special cu S1000RR.Si a reusit treaba asta dar cu un succes moderat.Iar acum,in lumina noilor miare 2015 si stiind ca nu mai au de unde scoate putere,si stiind ca adversarii deja au mai ridicat stacheta,efectiv au mai ridicat cilindreea pt a tine pasul cat de cat.Asta zic eu ca s-a intamplat. Daca e cum spui tu,ok,sa-l faca pe Panigale de 10.000 de cc dar atunci hai sa nu-l mai comparam cu miare.V2,ne-V2,nu poti compara 2 motorete cand una dintre ele nu se supune niciunei reguli.Nu poti compara o motoreta facuta special pt strada dupa cum sustii tu cu motorete facute tinand cont de niste reguli foarte stricte.Scurt. Ce e haios e faptul ca Panigale 1199 era clasat ca fiind una din cele mai slabe motorete pe strada,iar motorul sau V2 era total atipic,neavand deloc cuplu in ture mici.Nici draq nu crede ca Panigale ar fi motoreta de strada,dar in fine... A,si arhitectura "standard" de 4L de 1000cc atat de hulita de toti fanii Ducati a fost adoptata de japonezi pt ca este o solutie tehnica SUPERIOARA oricarei alte arhitecturi a motorului (in afara de V4,desi acolo parerile sunt impartite). Treaba e simpla : vrei sa faci motorete de sbk,pai fa motorete de sbk,dar nu te supara ca acestea tre sa respecte anumite reguli.Sau daca vrei sa faci motorete de strada sau de circuit dupa cum te taie pe tine capul (vezi H2R) ok,no problem.Dar atunci nu le compara cu motoretele de sbk care sunt supuse regulamentelor.Simplu. Probabil ca te referi la TL 1000R, respectiv la RC51. Suzuki-ul nu a fost niciodata la nivelul 996/998. RC51 a fost, si este apreciat si azi. Dar nu a fost "peste". Din cate stiu eu Honda a cam dat pe jos cu Ducati.Dar in fine,s-ar putea sa ma insel. Deasemenea ma refer la SV650 care a fost facut sa lupte pe strada cu Monster-ul,si care desi nu are prezenta acestuia,e o motoreta net superioara din toate punctele de vedere. La lansare, Ducati anunta 195cp la arbore pentru 1199. Pe dyno, scoatea in jur de 175cp stock - o valoare comparabila cu ce scotea concurenta pe atunci, la fel ca pierderea de ~20cp intre arbore si roata. BMW in schimb anunta 197cp la arbore, iar S1000RR scotea 190+cp pe dyno. Intru totul de acord cu tine.BMW anunta 193 de cai la arbore.Acum nush daca scotea chiar atat,au fost si modele de 175 ,dar si modele de peste 200 de cai dupa spusele testerilor din sua. Iarasi,vezi,asta cu concurenta nu tine apa.Concurenta fiind cine?Concurenta la acea ora era bmw si restul.Si prin campania dura de publicitate Ducati dadea de inteles ca va da de pamant cu concurenta.Ceea ce,dupa cum zic si cifrele dar si testele de dupa,nu s-a intamplat.Chiar deloc.Repet,asta nu inseamna ca Panigale era o motoreta slaba.Doar ca nu era atat de buna ca si BMW-ul.Si in nici un caz superioara,dupa cum dadea de inteles. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Noiembrie 6, 2014 Share Postat Noiembrie 6, 2014 A,nu e nici o ura,nu am nici o ura pe Panigale,mi se pare chiar o motoreta reusita.Dar cei de la Ducati mi se pare ca vor sa fie si cu dansa-ntransa si cu sufletu'n rai : Pe de o parte construiesc o motoreta orientata intru totul pt WSBK si avand solutii tehnice de varf pe toate planurile,DAR nu ca arhitectura motor.Nu,acolo au ramas in anii'60.Desi motorul V2 este o solutie tehnica depasita dpdv al performantei pure (performanta pura pe care incearca sa puna accentul toata motocicleta),ei nu ii schimba arhitectura.De ce ? Hai sa nu ne mai imbraligam singuri : nu ii schimba arhitectura special pt a profita de plusul de cilindree admis in cazul V2-urilor.Ok,am inteles smecheria asta ascunsa sub legacy sau mai stiu eu ce vrajeli.Ee,dar acum vin cu inca 100cc peste,dupa cum am zis ajungand deja la cilindree similara Busa. Tu spui ca aceasta motoreta se face pt strada si deci sunt liberi sa aiba ce cilindree vor. Eu spun ca Panigale de la faruri pana la stop e facut pt circuit.Eu spun ca Panigale 1199 a fost facuta special pt WSBK si in acelasi timp pt a concura cu miarele de strada si in special cu S1000RR.Si a reusit treaba asta dar cu un succes moderat.Iar acum,in lumina noilor miare 2015 si stiind ca nu mai au de unde scoate putere,si stiind ca adversarii deja au mai ridicat stacheta,efectiv au mai ridicat cilindreea pt a tine pasul cat de cat.Asta zic eu ca s-a intamplat. Daca e cum spui tu,ok,sa-l faca pe Panigale de 10.000 de cc dar atunci hai sa nu-l mai comparam cu miare.V2,ne-V2,nu poti compara 2 motorete cand una dintre ele nu se supune niciunei reguli.Nu poti compara o motoreta facuta special pt strada dupa cum sustii tu cu motorete facute tinand cont de niste reguli foarte stricte.Scurt. Ce e haios e faptul ca Panigale 1199 era clasat ca fiind una din cele mai slabe motorete pe strada,iar motorul sau V2 era total atipic,neavand deloc cuplu in ture mici.Nici draq nu crede ca Panigale ar fi motoreta de strada,dar in fine... A,si arhitectura "standard" de 4L de 1000cc atat de hulita de toti fanii Ducati a fost adoptata de japonezi pt ca este o solutie tehnica SUPERIOARA oricarei alte arhitecturi a motorului (in afara de V4,desi acolo parerile sunt impartite). Eu cred ca "superioritatea" asta a arhitecturii 4L este subiectiva. Un 4 in linie este superior prin prisma costului de productie mai redus si a faptului ca datorita posibilitatii turatiilor inalte, scoate mai multi cai per cc. Dar de cand a devenit puterea/capacitate cilindrica "Sfantul Graal" al motociclismului? De cand japonezii s-au luat la intrecere in acest domeniu si au facut din numarul de CP un argument de vanzare, de atunci. Un constructor european mic (si nu ma refer aici doar la Ducati), nu are cum sa vina singur si sa schimbe regulile jocului. Intra si el in hora cursei cailor putere, pentru ca asta mana piata. Iar unii refuza sa faca un copy/paste de tehnologie japoneza (la tine ma uit, BMW), incercand mai degraba sa scoata tot ce pot dintr-un concept de motor care ii defineste ca isorie si care are adeptii si fanii lui. Eu cred (si probabil nu sunt singurul) ca un SBK de strada nu se limiteaza la putere sau la viteza maxima, ci la cat de bine te poate face pe tine sa te simti mergand pe el. Despre V4 ce sa zic? Ca in MotoGP 2 constructori din 3 il folosesc? Ca M1 desi are motor in linie, functioneaza de facto ca un V4?... Din cate stiu eu Honda a cam dat pe jos cu Ducati.Dar in fine,s-ar putea sa ma insel. Deasemenea ma refer la SV650 care a fost facut sa lupte pe strada cu Monster-ul,si care desi nu are prezenta acestuia,e o motoreta net superioara din toate punctele de vedere. RC51 a fost cam la acelasi nivel cu 998 in ceea ce priveste performanta pura, atat pe circuit cat si pe strada. A participat 4 ani in WSBK, timp in care a castigat 2 titluri la piloti - Ducati 996/998 castigandu-le pe celalte doua. Despre Suzi SV trebuie insa sa te contrazic la modul serios: singurul avantaj pe care l-a avut fata de Monster a fost pretul. Aici cred ca sunt avizat sa imi dau cu parerea, avand ocazia sa merg pe ambele in repetate randuri. Ca motor e cam tot pe acolo si e o "introducere" foarte buna in lumea V2-ului, dar la ciclistica, frane e complet sub Monster. Probabil din cauza greutatii mai mari (racire pe apa vs. racire pe aer/ulei) si a echipamentlui mai slab (suspensii, frane). Pana la urma asta a si fost scopul lui: sa fie o alternativa mai ieftina, mai accesibila la Monster - lucru pe care l-a reusit cu brio. Dar nu este o motocicleta "superioara" din niciun punct de vedere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 7, 2014 Share Postat Noiembrie 7, 2014 (editat) Scuze de off-topic,promit ca e ultimul Eu cred ca "superioritatea" asta a arhitecturii 4L este subiectiva. Un 4 in linie este superior prin prisma costului de productie mai redus si a faptului ca datorita posibilitatii turatiilor inalte, scoate mai multi cai per cc. Dar de cand a devenit puterea/capacitate cilindrica "Sfantul Graal" al motociclismului? De cand japonezii s-au luat la intrecere in acest domeniu si au facut din numarul de CP un argument de vanzare, de atunci. Un constructor european mic (si nu ma refer aici doar la Ducati), nu are cum sa vina singur si sa schimbe regulile jocului. Intra si el in hora cursei cailor putere, pentru ca asta mana piata. Iar unii refuza sa faca un copy/paste de tehnologie japoneza (la tine ma uit, BMW), incercand mai degraba sa scoata tot ce pot dintr-un concept de motor care ii defineste ca isorie si care are adeptii si fanii lui. Asta e o problema pe care eu am mai discutat-o,dar nu cu tine.Aici am un punct de vedere foarte clar si corect zic eu : Poti sa faci motorete de n feluri,lumea le va judeca in functie de n factori : senzatie,performante,fiabilitate,costuri de intretinere,ergonomie ,etc.Si e corect sa fie judecate asa. Dar atunci cand faci motorete pt clasa sbk,vor fi judecate in principal prin prisma performantelor.Nu se poate altfel.Iar performantele sunt strans legate de caii putere.Iar caii putere sunt strans legati de cilindreea si arhitectura motorului.Nu poti judeca o motoreta de sbk din alt punct de vedere decat dupa ce il judeci ca si performante.Restul criteriilor vin mult in spate,si asa e normal sa fie. Japonezii s-au luat la intrecere pt dominatia in clasa sbk si prestigiul care vine din asta.Si de aici,din aceasta intrecere pe care eu nu o condamn ba chiar o aprob,au iesit niste lucruri minunate,lucruri de care noi,ageamii de rand am putut beneficia.Iata,in 2015 poti sa-ti iei motorete la care nici nu visai prin '98.Si asta datorita competitiei acerbe din sbk/motogp.Deci nu uri aceste competitii pt ca acest razboi e benefic pt noi,consumatorii. Daca Ducati vroia sa nu fie judecata dupa criteriul performantei (care e strans legat de cai-putere,intradevar),nu trebuia sa faca motorete de sbk.Judeca cineva Monster-ul sau Diavel-ul din prisma performantelor?Conteaza si alea,dar sunt in spate,la acele motorete primul factor e feeling-ul.Putea sa faca motorete razna de track-only (iata,gen H2R) si nimeni nu ii judeca.Dar asa,daca te-ai inscris in hora,tre sa joci dupa cum canta muzica.Iar BMW la ora actuala joaca cel mai bine.Si respecta si regulile.Ducati nu joaca cel mai bine si nici nu respecta regulile. Cum nu trebuie sa uram Panigale deci are cilindree de Busa si vrea sa concureze cu miarele,la fel nu trebuie sa uram nici BMW pt ca a batut tot ce e pe piata.BMW a facut ceva incredibil,neavand traditie in clasa sbk,efectiv i-a batut pe toti in cap cu armele lor.A facut o aroganta,cu alte cuvinte. Dar in fine,fiecare cu parerea lui.Dupa cum am spus,parerea mea e ca Ducati tre sa respecte si ei anumite reguli daca vor sa joace in hora cu restul.Iar daca nu vor,sa faca ce motoare vor ei,dar atunci hai sa nu-i mai comparam cu miarele. Vis-a-vis de arhitectura motor,te contrazic : motorul 4L este o solutie tehnica superioara V2-ului.In principal datorita faptului ca e foarte echilibrat si asta intr-adevar,ii permite atingerea unor turatii f mari.Asta nu e ceva ce se poate dezbate,e pur si simplu matematica si fizica.De aceea spun eu ca o motoreta orientata spre performanta pura nu poate avea un motor v2 pt ca e o solutie tehnica inferioara care o va penaliza.Solutie superioara motorului 4L este motorul V4 pt ca dezvolta mai mult cuplu si acum,cu folosirea materialelor exotice,poate dezvolta turatii similare.Motorul V4 insa nu e popular pe moto de strada in principal datorita costurilor ridicate de productie.Pe de alta parte,e si mai greu decat 4L si mai voluminos si pe circuit apare problema packing-ului. Yamaha insa are o idee fixa (si buna in teorie zic eu) : simularea comportamentului unui V4 intr-un L4.Extraordinara idee.Yamaha e ca de obicei deschizatoare de drumuri si aceasta treaba sunt convins ca va fi preluata si de restul (sunt putin fan aici,e adevarat ) Yamaha mi se pare ca deja si-a facut traditie in aducerea racing-ului pe strada : centralizarea maselor,ride-by-wire,intake funnels,introducerea electronicii,exup,etc,etc.Si acest cross-plane e una din solutiile tehnice castigatoare zic eu.E adevarat ca de multe ori nu le iese din prima,dar na...sa speram ca second time's a charm vorba americanului. RC51 a fost cam la acelasi nivel cu 998 in ceea ce priveste performanta pura, atat pe circuit cat si pe strada. A participat 4 ani in WSBK, timp in care a castigat 2 titluri la piloti - Ducati 996/998 castigandu-le pe celalte doua. De acord. Despre Suzi SV trebuie insa sa te contrazic la modul serios: singurul avantaj pe care l-a avut fata de Monster a fost pretul. Aici cred ca sunt avizat sa imi dau cu parerea, avand ocazia sa merg pe ambele in repetate randuri. Ca motor e cam tot pe acolo si e o "introducere" foarte buna in lumea V2-ului, dar la ciclistica, frane e complet sub Monster. Probabil din cauza greutatii mai mari (racire pe apa vs. racire pe aer/ulei) si a echipamentlui mai slab (suspensii, frane). Pana la urma asta a si fost scopul lui: sa fie o alternativa mai ieftina, mai accesibila la Monster - lucru pe care l-a reusit cu brio. Dar nu este o motocicleta "superioara" din niciun punct de vedere. Nu sunt de acord cu tine : SV are motorul superior.Aici nu le comparam ca la sbk-uri prin prisma performantelor,e chestie de feeling.Dar motorul de sv mi se pare superior.Asta judecata si cu cwrul meu,dar si din curiozitate m-am uitat pe un dyno chart si am inteles de ce motorul de monster mi se parea inconsistent.Sunt convins ca ai simtit si tu treaba aia,uita-te si pe un dyno sa-i vezi curba de cuplu si o sa intelegi ce zic. Iarasi,la ciclistica,efectiv ca sasiu,e foarte greu sa judec.Trebuie mers mult (cel putin eu trebuie sa merg mult ) ca sa-mi dau seama care are sasiul mai bun.Deci prefer sa nu zic nimic. Pe suspensii/frane Monster-ul e superior.Sv-ul are suspensii de dacie si frane de Hornet.Adica medii spre proaste. A,si look-ul,aici Monster-ul il baga in buzunar.Ok.Mie imi place Monster-ul Dar ca pachet,Sv-ul e superior zic eu.Daca vrei un V2 de plimbareala fuss-free,alegi Sv-ul.Si daca vrei sa-l rupi putin pe curbe zic eu ca face treaba mult mai buna decat Monster-ul. Dar repet,sa nu ma intelegi gresit,nu blamez Ducati.Sunt foarte multe Ducati-uri care imi plac de mor.Ce le reprosez eu e ca nu joaca dupa reguli la clasa sbk.(nu mai zic de motogp cu ecu-ul lor si etc) Editat Noiembrie 7, 2014 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Noiembrie 7, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 7, 2014 Yamaha insa are o idee fixa (si buna in teorie zic eu) : simularea comportamentului unui V4 intr-un L4.Extraordinara idee.Yamaha e ca de obicei deschizatoare de drumuri si aceasta treaba sunt convins ca va fi preluata si de restul (sunt putin fan aici,e adevarat ) Pai Suzuki deja au preluat-o in motogp. Au renuntat la motorul V4 pe care il foloseau in trecut, si au preferat sa puna un 4L crossplane. » Post actualizat in 07 Nov 2014 20:49 Mi-am adus aminte (cu ocazia asta revenim on-topic )... voua nu vi se pare tampit mesajul ala pe care il vedem la curse: "Bernie says: Think before you drive!" ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 9, 2014 Share Postat Noiembrie 9, 2014 Da,e ceva de genul "simon says...... ,e lame cum ar zice americanii.Si astia cand fac campaniile astea,ma intreb daca fac dupa aia un studiu de impact sa vada daca au vreun rost.Garantez ca nu fac,pur si simplu fac si ei niste calcaturi politically corect si gata.Iti dai seama,cum bea lumea la birt sau la pub si se ridica de la masa si cand sa se urce in masina zice : "Stai ! Bernie a zis ca sa gandesti inainte sa te urci la volan,hai sa iau taxiul" sau asa ceva,nu?Vi se pare asta o situatie care s-ar putea intampla vreodata?Haida-de. Mai am prins ultimele 20 de ture din Brazilia,bai nene n-a putut nicicum Hamilton sa-l depaseasca pe Rosberg.Smecher neamtu,nu e rau deloc.Degeaba tot freca primadona de Hamilton la drs ca pur si simplu statea la juma de sec de el da nu putea veni mai aproape. Nush cum a fost cursa (nu trebuia sa ploua?) dar cele 20 de ture pe care le-am vazut eu,in afara de tensiunea de la varf,nimic special.A,ba da,Vettel i-a tras-o parsiveste,dar frumos lui Kimi,dar in rest nimic spectaculos. Hamilton iar a facut un gest de primadona bashita : pe langa faptul ca statea numa cu cwru la Rosberg in timp ce ala vroia sa vorbeasca cu el,etc,cand asteptau sa intre la podium,atunci cand Piquet le lua interviuri pe podium,pt ca a tot vorbit cu Massa (pt ca na,erau amandoi brazilieni si publicul pe el vroia sa-l vada),pt ca s-a mutat vreo 2-3 min centrul atentiei de la el,primadona pur si simplu a plecat de pe scena.L-a strigat dupa aia Piquet sa vina inapoi.Penibil moment. Bai,pe cat e de bun si pe cat de mult imi place cand e la volan,felul cum se poarta cand nu mai e in masina ma face sa vreau sa-l flegmez.Suferinte si bashini de diva.E foarte bun pilot dar cateodata,repet,iti vine sa-l scuipi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Noiembrie 9, 2014 Share Postat Noiembrie 9, 2014 dar cele 20 de ture pe care le-am vazut eu,in afara de tensiunea de la varf,nimic special Deci n-ai prins momentul în care a făcut un drift demn de NFS A pierdut pe mâna lui pe la mijlocul cursei, apoi a recuperat cele 7 s dar degeaba ... prea târziu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 10, 2014 Share Postat Noiembrie 10, 2014 Pai nu-i problema,ca daca face la fel si la Abu Dabi tot iese campion mondial.Mai,am o presimtire,eu cred ca nu va iesi,nush de ce presimt eu asa,sper sa ma insel ca ar merita sa iasa campion.... Alonso am inteles ca a semnat cu McLaren pe un purcoi de bani.Nu e inca nimic oficial,dar e clara treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Noiembrie 11, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 11, 2014 Am vazut si eu cursa aseara... nu mi s-a parut cine stie ce. Am remarcat doar driftul lui Hamilton arab style, pe Massa oprind la McLaren pt schimbul de pneuri si cateva depasiri interesante (mi-a placut aia a lui Vettel cand a trecut de Raikonen). Insa destul de previzibil podiumul. Massa ar trebui sa le multumeasca celor de la Ferrari ca l-au concediat, ca altfel nu pupa el podium acasa in Brazilia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 12, 2014 Share Postat Noiembrie 12, 2014 O vazui si eu acum pe toata.Am adormit de 2 ori Singura oara cand m-am trezit din picoteala a fost cand a comis-o primadona.Bai nene,dar ce bine merea,iesea in fata lui Rosberg.Ma intreb oare iesea campion daca castiga cursa? A,si Vettel foarte fain a mers.Saracul Ric,ce i-a cedat pivotul de sus de pe fata stanga pe franare....oricum bun sezon a avut baiatul asta. Massa ar trebui sa le multumeasca celor de la Ferrari ca l-au concediat, ca altfel nu pupa el podium acasa in Brazilia Like. Vorba aia : prost sa fii,noroc sa ai.Oare si la anul il tin astia pe Massa?Eu in locul lor l-as lua pe Button.Ala cu o masina cum e Williams le-ar aduce o galagie de puncte ca pilot nr.2 » Post actualizat in 19 Nov 2014 17:29Bianchi nu mai e in coma artificiala si poate respira singur : http://www.formula1.com/news/headlines/2014/11/16645.html A fost transferat la Nisa.E tot in coma,dar fizic incepe sa se refaca.Sa speram ca se poate reface si creierul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Valentino Rossi VR46 Postat Noiembrie 20, 2014 Share Postat Noiembrie 20, 2014 Oficial: Vettel la Ferrari din 2015 http://www.crash.net/f1/news/211132/1/f1-vettel-joins-ferrari-on-threeyear-deal.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 21, 2014 Share Postat Noiembrie 21, 2014 Da. Era clara treaba dar nu era oficiala. Asteptam cu nerabdare ultima cursa.Nush de ce presimt ca nu o sa ia Hamilton campionatul,am mai zis asta.Sper sa ma insel pt ca dpdv al pilotajului chiar merita.Eh,om trai si-om vedea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Noiembrie 22, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 22, 2014 (editat) Asteptam cu nerabdare ultima cursa.Nush de ce presimt ca nu o sa ia Hamilton campionatul,am mai zis asta.Sper sa ma insel pt ca dpdv al pilotajului chiar merita.Eh,om trai si-om vedea. Exact asta spuneam eu mai devreme Desi imi doresc ca Hamilton sa castige (pt ca el merita, din punctul meu de vedere), am asa o presimtire ca o sa castige "Iohannis" _________________________________________ Ma uitam pe youtube la un clip in care era explicat motorul Mercedes, cu sistemul lor turbo despartit (si cu MGU-H la jumate), si am gasit un comentariu interesant... defapt e un articol din regulament, o sa il pun mai jos. Ideea e ca stim cu totii din ce s-a spus chiar pe site-ul oficial F1, ca Mercedes (datorita configuratiei) are posibilitatea sa roteasca independent compresorul prin intermediul MGU-H, pentru a elimina lag-ul. Avantajul fiind ca motorul electric nu mai iroseste energie invartind si turbina. Dar iata ce spune regulamentul: "5.1.6 Pressure charging may only be effected by the use of a sole single stage compressor linked to a sole single stage exhaust turbine by a shaft assembly parallel to the engine crankshaft and within 25mm of the car centre line. The shaft must be designed so as to ensure that the shaft assembly, the compressor and the turbine always rotate about a common axis and at the same angular velocity, an electrical motor generator (MGU-H) may be directly coupled to it." Asta nu inseamna ca Mercedes incalca acest punct din regulament, daca ei au posibilitatea sa "deconecteze" turbina de compresor, si sa le invarta cu viteze diferite? Regulamentul spune clar, ele trebuie sa se roteasca intotdeauna prin intermediul unui ax comun, si avand mereu aceeasi viteza de rotatie. » Post actualizat in 22 Nov 2014 22:39 Editat Noiembrie 22, 2014 de Jorge Lorenzo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 23, 2014 Share Postat Noiembrie 23, 2014 (editat) Pfff,m-ai rupt in 2. Normal ca daca interpretezi motamot la un moment dat cele 2 nu vor avea aceeiasi viteza,pt ca de ex,dupa un viraj cand s-a luat piciorul din gaz si turele sunt jos,si se baga gaz din nou,turbina din evacuare se va invarti mai incet decat cea din admisie,care va fi rotita mai rapid de catre mgu-h.Iar cand s-a luat piciorul din gaz si se pune frana,cele 2 turbine se decupleaza ca sa zic asa,nemaifiind nevoie de aer proaspat,dar turele fiind inca mari,turbina din gaze nu mai invarte turbina din admisie,ci invarte doar mgu-h,producand curent.Sistemul e putin asemanator cu alternatoarele de curent cu ambreiaj care decupleaza de la motoarele de serie. Deci da,si la inceputul accel si la inceputul franarii,intradevar,cele 2 turbine (sau bine,turbina si compresorul,cum zic ei mai corect) nu merg cu aceeiasi viteza,pe accel compresorul mere mai tare,iar pe franare turbina mere mai tare.Si chestia asta e ceva specific doar motoarelor Mercedes. Parerea mea e ca ai dreptate,si luata motamot,e o incalcare a regulamentului,pt ca oricum ai intoarce-o,in anumite momente cele 2 turbine vor avea viteze diferite.In timp ce la motoarele Renault si Ferrari nu e cazul. Banuiesc insa ca regulamentul insa se referea la interzicerea unor demultiplicatoare prin care ar face turbina de aer sa se roteasca cu dublul (sau etc) vitezei turbinei de gaze.Faza cu shaft assembly iarasi banuiesc ca e referire la a nu pune demultiplicatoare pe mgu-h.Bine,imi dau si eu cu presupusul,e chestie de tehnica destul de avansata. Editat Noiembrie 23, 2014 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Noiembrie 23, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 23, 2014 Acum daca ma gandesc bine, nu cred ca ar fi stat toata lumea cu mainile on san pana acum daca Mercedes ar fi incalcat regulamentul. Adica mi-e greu sa cred ca le-ar fi scapat acest aspect. Mai mult ca sigur s-a considerat legal sistemul lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirciulik4 Postat Noiembrie 23, 2014 Share Postat Noiembrie 23, 2014 Unde vedem si noi online cursa? Din nu stiu ce motiv http://www.wiziwig.tv/ nu imi merge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Noiembrie 23, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 23, 2014 Hamilton campion!!! Pacat pentru problemele lui Rosberg, dar oricum n-avea sanse la campionat, la cum a mers Hamilton astazi. Sa speram ca anul viitor vom avea un campionat mai disputat, cu mai multe echipe competitive. Pt cine n-a vazut cursa, am impresia ca o puteti gasi si pe site-ul Dolcesport. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 23, 2014 Share Postat Noiembrie 23, 2014 ...Sau descarcata maine de pe piratebay. N-a fost nimic memorabil,poate doar cerculetzele lui Button de la sfarsit, ce probabil marcheaza sfarsitul prezentei lui in F1.Cursa terna,destul de anosta,Rosberg a plecat prost pt ca (lucru specific catorva circuite unde cei care au stabilit locul de pole nu cunosc motorsport) locul de pole si implicit locurile 3-5...erau in afara trasei ideale si deci nu erau gumate ca si locul 2-4-6 etc.Rosberg si Bottas au pierdut cel mai mult la start.Pe deasupra pe la jum cursei,Rosberg a a pierdut si Ers-ul,asta inseamna aprox 160 de cai si un plus de cuplu considerabil,si a terminat schiopatand in spate.Deci nici o sansa. Ricciardo s-a remarcat din nou,plecat impreuna cu Vettel de la boxe,a reusit sa vina pana pe 4,un efort extraordinar as zice eu.Locul 3 la general si de departe revelatia sezonului 2014. Iarasi s-a remarcat echipa Williams,Massa terminand foarte aproape de Hamilton pe final.Bine,probabil dupa ce i s-a intamplat lui Rosberg,cei de la boxe i-au impus acestuia setari de menajare a motorului. Deci Hamilton invincibil,bravo lui,am gresit cand am presimtit ca nu va lua campionatul azi,merita pe deplin acest titlu,desi se comporta ca o primadona. Deci 1.Hamilton,2.Rosberg,3.Ricciardo extraordinar,pe 4 Bottas o surpriza placuta,5 Vettel destul de tern si depasit total de coechipier,pe 6 Alonso care probabil a incercat sa stoarca toate faramele de performanta din acel F14T samd. La echipe,pe 1 fara drept de apel AMG,pe 2 RedBull meritat zic eu,pe 3 Williams ceea ce le garanteaza o mare infuzie de bani pt la anul,pe 4 looserii de la Ferrari iar pe 5 eterna speranta McLaren. Ca surprize placute ale sezonului eu ii vad pe Ricciardo,pe Bottas,pe Kvyat,pe Perez si pe Vergne cel trezit din somnolenta de concediere. Deasemenea consider ca au facut "o figura frumoasa" cum se zice in fotbal Rosberg (nu ma asteptam sa fie atat de bun si de rapid,probabil nimeni nu se astepta ca Hamilton sa aiba atata bataie de cap cu el), Alonso care s-a luptat cu toata lumea inclusiv cu masina (asa cum face de vreo 4-5 ani incoace,de a inceput sa ni se para normal faptul ca el mere asa-baiatul asta daca avea o masina de talia lui Mercedes cred ca asasina tot), si Bianchi care a avut prestatii foarte bune si a reusit sa aduca 2 puncte la Marussia. A,si sa nu uit de veteranul din anduranta,Andre Lotterer care la primul contact cu o masina de F1 a reusit sa-si surclaseze coechipierul cu peste 1s/tur,lucru fantastic zic eu.Baiatul ala ar mai merita niste sanse,sa-l vedem ce poate. Evolutii terne cu care ne-au obisnuit deja as zice ca au avut batranii Massa (care ne-a obisnuit sa fie foarte rapid dar sa dea cu oistea-n gard mai tot timpul),si Button care e la fel de tern ca ceaiul englezesc ce probabil il bea in fiecare zi la ora 5 Evolutii dezamagitoare zic eu ca au avut In primul rand Vettel pt ca cvadruplul campion pe desi a aratat ca stie sa conduca si cand e in pluton si da dovada de foarta multa inteligenta incercand sa se "reinventeze" ,dar a fost dominat total de coechipierul sau mult mai slab cotat si cu muult mai putina experienta. In al doilea rand Raikkonen care desi toti il vedeam ca pe un superstar la Ferrari (imi mai aduc aminte de dumele de anul trecut de pe fb cu "Alonso,Kimi is faster than you,confirm the message",yeah,right!),a fost efectiv anihilat pe de o parte de masina foarte slaba iar pe de partea cealalata de stacheta ridicata foarte sus de genialul coechipier Alonso.Evolutii inconstante si rezultate dezamagitoare as spune eu. Hulkenberg pt ca la inceputul sezonului cand masina Force India era oarecum competitiva,a fost dominat de coechipierul Perez si pt ca a devenit deja speranta eterna,neconfirmand de fapt niciodata. Si nu in ultimul rand,Magnussen pt ca a desi a fost adus "cu forta" la McLaren in dauna lui Perez (care a fost indepartat pt ca chipurile era mai incet decat Magnussen,despre faptul ca Button chiar e mai slab decat Magnussen nu s-a facut vorbire,deh,el nu e mexican,e campion si e si british),n-a aratat nimic spectaculos (in afara de acel loc 2 din prima cursa care a fost de fapt o zapaceala de moment a celorlalti pe care din bulan au fructificat-o cei de la McLaren).Magnussen a avut un parcurs pe care nu l-as putea califica bun dar nici foarte rau,a avut un parcurs de rookie normal dar in nici un caz de mare geniu precoce.Si sa i-o spuna ei lui mutu ca e mai bun decat Perez,sa se minta Ron Dennis in continuare cu treaba asta. La echipe,o figura frumoasa a facut in primul rand AMG care a dominat dur competitia in principal datorita profesionalismului si inovatiilor tehnice ale celor de la Mercedes. Si RedBull a performat extrem de bine si a aratat ca nu degeaba au fost campioni mondiali,reusind sa-si revina dupa lovitura grea data de motorul praf al partenerilor Renault. Williams a fost surpriza acestui an,batranul a facut o mutare de maestru prin trecerea la motorul Mercedes.Dar intregul pachet a fost bun si s-a vazut un reviriment extraordinar. Ferrari a fost dezamagirea acestui an,dupa ce probabil au bagat aproape de 1 miliard $ in acest f14t lansat cu surle si trambite,s-a dovedit ca au scos de fapt o masina de jum clasamentului si probabil echipa trebuie reconstruita din temelii. McLaren au fost unii dintre marii pierzatori ai acestui an,motor Mercedes,bani gramada,acel tehnology center,piloti ok,dar masina slaba rau la ce potential au. Force India,o echipa de buget ca sa zic asa,s-a bazat pe motorul Mercedes si pe pilotii foarte buni si in prima jumatate a anului chiar a fost competitiva,dar in a doua jumat probabil datorita faptului ca nu au mai dezvoltat masina din cauza lipsei fondurilor,au fost depasiti de cam toate echipele de top. Torro Rosso a performat neasteptat de bine in principal datorita pilotilor foarte buni de anul acesta si unui ritm bun de cursa. In schimb Lotus,care anii trecuti era pe locurile 2-3,anul asta a fost catastrofa,in ciuda unor solutii tehnice foarte bune zic eu.Lipsa banilor impreuna cu motorul foarte stricacios si neperformant de la Renault si Maldonado au contribuit la starea jalnica a echipei.Sa speram ca de la anul cand trec la Mercedes se vor revigora. Sauber iarasi,dupa ce anii trecuti a avut si piloti buni si un pachet cat de cat reusind prestatii si puncte ok,anul asta a fost dezastru,din cauzele stiute : lipsa banilor,motor slab si piloti de duzina. Marussia si Caterham,no comment.Marussia macar era ok pt ca erau mai fiabile si il aveau pe Bianchi care era un real talent. Per total sezonul 2014 foarte antrenant,nu ma asteptam cu acea dominatie AMG sa fie asa de frumos.Bernie a facut-o din nou.Am pierdut sunetul,dar am regasit derapajele si masinile nervoase.Gumele au trecut pe planul 2.Pacat de accidentul lui Bianchi care a umbrit sfarsitul acesta de sezon,care altfel a fost foarte reusit. Pt 2015 sunt destul de multe semne de intrebare : - Ramane Hamilton la AMG?(Probabil ca da,dar pe foarte multi bani.) - Va mai fi Redbull competitiva dupa plecarea lui Newey? - Bottas e confirmat la Williams,care va fi al doilea pilot?Massa? - Cum va fi Ferrari 2015 ca si performanta?Pt ca Vettel este o achizitie extrem de buna pt ei,au nevoie de cineva care sa ii puna la punct. - Va fi McLaren competitiva cu noul motor Honda?(bag mana-n foc ca nu) - Care e al doilea pilot de la Torro Rosso langa marea speranta (desigur) Verstappen jr ?(sper ca Vergne) - Va fi Lotus competitiva cu motorul Mercedes? (sunt convins ca da,au ingineri foarte buni,dar le trebuie si ceva bani) - Oare vor mai putea supravietui echipele codase Marussia,Caterham si Sauber? Om trai si-om vedea.Deocamdata vine iarna si plictiseala totala care o inosteste.Ar fi fain ca sezonul de F1 sa fie iarna,macar sa avem ce vedea daca tot stam in casa.Iarna ne uitam la curse,si vara ne dam.Yeah,right,vise Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Noiembrie 24, 2014 Share Postat Noiembrie 24, 2014 Hamilton campion - de-a dreptul socant!Daca nu se ajunge la un consens in ceea ce priveste posibilitatea de a umbla la motoare, avem toate sansele ca si sezonul 2015 sa fie din nou un show al superioritatii motorului Mercedes. Singurii care ar putea rivaliza cu ei ar fi (in teorie) Honda. Iar acum ca am vazut cat poate Rosberg, sunt toate sansele ca Hamilton sa fie triplu campion mondial.Mercedes au investit, au pariat si au castigat: si-au dat seama din 2012 deja ca nu pot rivaliza cu RBR si ca singura lor sansa de a ajunge in varf este de a miza totul pe sezonul 2014 si pe schimbarea radicala de regulament. Au sacrificat practic un sezon jumate pentru ceea ce tinde sa devina o "era a superioritatii Mercedes". Cinste lor, dar plictiseala va impinge din ce in ce mai multi spectatori (inclusiv pe mine) departe de acest "sport". Coechipierul lui Verstappen la STR se va numi cel mai probabil Sainz Jr., iar cel al lui Alonso la McLaren, Magnussen.Ferrari nu va avea de unde sa scoata performanta "peste noapte" (in intersezon) avand in vedere ca problema lor cea mai mare este motorul - lucrul la care pot sa umble cel mai putin. Ar fi putut eventual sa imbunatateasca fiabilitatea, dar acolo au stat foarte bine si anul asta si nu i-a ajutat cu nimic. Pe Vettel il asteapta inca cel putin un sezon similar cu 2014. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 24, 2014 Share Postat Noiembrie 24, 2014 (editat) Sezonul chiar nu mi s-a parut boring,a fost cel mai antrenant din ultimii 5 ani. Corecteaza-ma daca nu e asa,dar din cate stiu eu se pot face schimbari la motor in intersezon.De la 28 februarie pana acum,nu se pot face schimbari.Deci odata inceput sezonul nu ai voie sa umbli la motor,dar in intersezon da,ceea ce mi se pare f logic : http://www.jamesallenonf1.com/2014/02/feb-28th-is-lock-down-day-for-f1-engines-but-will-renault-be-able-to-lobby-for-changes/ Deci,ca sa n-o mai lungim,Renault,Ferrari si Honda sunt liberi sa imite arhitectura motorului Mercedes,adica mai pe scurt sunt liberi sa rupa turbina in 2 una pt aer proaspat si alta pt gaze si sa interpuna mgu-h ul intre ele.Exact asta o sa faca toti,bag mana-n foc. De Honda nu sunt sigur,pt ca din ce se specula,ei au iesit cu un motor cu turbina semi-clasica,cu mgu-h in V-ul motorului in stilul Ferrari,dar design clar inferior celor de la Mercedes. Treaba e simpla : nu exista mai mutle puncte de vedere,e clar - solutia tehnica a celor de la Mercedes cu turbina despartita si mgu-h intre turbine e net superioara celorlalte solutii.Nu exista varianta mai buna,toate celelalte variante sunt mai slabe.Din n motive care s-au dezbatut si pe aici,nu are rost sa le dezbatem din nou.Deci sunt convins ca va fi copiata de toti ceilalti constructori cu ochii inchisi. De Honda am mai zis,nu bag mana-n foc,pt ca japonezii sunt rigizi si incapatanati,s-ar putea ca odata ce au pornit cu alta solutie tehnica,sa continuie cu aia.Ceea ce ar fi o greseala enorma,mai ales ca acum,pt 2015 toti ceilalti constructori isi vor modifica motoarele imitand Mareces-ul.Deci daca Honda nu imita si ei treaba asta,la anul se pot duce sa se culce. Foarte curios sunt de Hondele astea,eu zic ca cel putin in 2015 vor fi slabi.Desi sper ca in sfarsit Alonso sa fi tras lozul castigator.Sper dar daca e sa gandim la rece,nu prea cred.Dar na,speranta moare ultima... Editat Noiembrie 24, 2014 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Noiembrie 24, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 24, 2014 Sezonul chiar nu mi s-a parut boring,a fost cel mai antrenant din ultimii 5 ani. Nu prea cred Mie 2012 mi s-a parut un sezon foarte spectaculos. Primele 7 curse castigate de 7 piloti diferiti, iar Vettel a iesit campion avand doar 5 victorii (dintre care 4 consecutive spre sfarsitul sezonului), nefiind un an in care a dominat clar. Si plus ca a fost mult mai spectaculos prin ce s-a intamplat pe pista, cu Alonso obtinand victorii si podiumuri, cu Raikonen revenind in Formula1 la o echipa relativ buna, si multe alte intamplari frumoase. 2014 in schimb, mi s-a parut extrem de plictisitor. Au fost 2-3 exceptii (stiu ca mi-a placut mult o cursa, am si comentat pe aici, dar nu mai stiu care), insa dominatia Mercedes, problemele motoarelor Renault, esecul Ferrari, falimentele Caterham si Marussia si nu in ultimul rand, sunetul motoarelor, toate astea au facut ca pentru mine sa para foarte anost acest sezon. Singurele exceptii au fost Ricciardo si echipa Williams, in rest toti au fost anonimi. Puteau concura doar astia 5 piloti de la Mercedes, Williams si Ricciardo, si pentru mine tot aia era. Noroc ca a existat rivalitate intre Rosberg si Hamilton, desi Hamilton l-a batut fara drept de apel pe Rosberg (11 victorii HAM vs 5 victorii ROS). Bine, asta e parerea mea, impresia pe care mi-a facut-o mie acest sezon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Noiembrie 24, 2014 Share Postat Noiembrie 24, 2014 Sezonul chiar nu mi s-a parut boring,a fost cel mai antrenant din ultimii 5 ani. Corecteaza-ma daca nu e asa,dar din cate stiu eu se pot face schimbari la motor in intersezon.De la 28 februarie pana acum,nu se pot face schimbari.Deci odata inceput sezonul nu ai voie sa umbli la motor,dar in intersezon da,ceea ce mi se pare f logic : http://www.jamesallenonf1.com/2014/02/feb-28th-is-lock-down-day-for-f1-engines-but-will-renault-be-able-to-lobby-for-changes/ Deci,ca sa n-o mai lungim,Renault,Ferrari si Honda sunt liberi sa imite arhitectura motorului Mercedes,adica mai pe scurt sunt liberi sa rupa turbina in 2 una pt aer proaspat si alta pt gaze si sa interpuna mgu-h ul intre ele.Exact asta o sa faca toti,bag mana-n foc. De Honda nu sunt sigur,pt ca din ce se specula,ei au iesit cu un motor cu turbina semi-clasica,cu mgu-h in V-ul motorului in stilul Ferrari,dar design clar inferior celor de la Mercedes. Treaba e simpla : nu exista mai mutle puncte de vedere,e clar - solutia tehnica a celor de la Mercedes cu turbina despartita si mgu-h intre turbine e net superioara celorlalte solutii.Nu exista varianta mai buna,toate celelalte variante sunt mai slabe.Din n motive care s-au dezbatut si pe aici,nu are rost sa le dezbatem din nou.Deci sunt convins ca va fi copiata de toti ceilalti constructori cu ochii inchisi. De Honda am mai zis,nu bag mana-n foc,pt ca japonezii sunt rigizi si incapatanati,s-ar putea ca odata ce au pornit cu alta solutie tehnica,sa continuie cu aia.Ceea ce ar fi o greseala enorma,mai ales ca acum,pt 2015 toti ceilalti constructori isi vor modifica motoarele imitand Mareces-ul.Deci daca Honda nu imita si ei treaba asta,la anul se pot duce sa se culce. Foarte curios sunt de Hondele astea,eu zic ca cel putin in 2015 vor fi slabi.Desi sper ca in sfarsit Alonso sa fi tras lozul castigator.Sper dar daca e sa gandim la rece,nu prea cred.Dar na,speranta moare ultima... Nu. Tocmai de-asta fac scandal atat Ferrari cat si Renault pentru relaxarea regulilor in ceea ce priveste modificarile motorului. Se pot schimba subcomponente menite sa creasca performanta (in jur de 25% din piesele motorului), nu arhitectura generala a PU-ului. Renault a gresit arhitectura cu totul fata de Mercedes, la Ferrari a fost un risc asumat cu un accent pus pe dimensiuni si greutate mai reduse. Din acest punct de vedere, Honda are cel mai mare avantaj: a avut timp sa observe diferitele variante de arhitectura, sa le evalueze si sa traga concluzii. In 2015, ei pleaca de la 0 cu un motor care a beneficiat de aceasta expertiza si de aceste concluzii - ceilalti 3 pleaca de la un proiect deja existent, un proiect pe care doi dintre ei incearca sa il peticeasca. Singurul lucru care le va lipsi celor de la Honda va fi rodajul, ceea ce ii va face vulnerabili la capitolul fiabilitate. Nu prea cred Mie 2012 mi s-a parut un sezon foarte spectaculos. Primele 7 curse castigate de 7 piloti diferiti, iar Vettel a iesit campion avand doar 5 victorii (dintre care 4 consecutive spre sfarsitul sezonului), nefiind un an in care a dominat clar. Si plus ca a fost mult mai spectaculos prin ce s-a intamplat pe pista, cu Alonso obtinand victorii si podiumuri, cu Raikonen revenind in Formula1 la o echipa relativ buna, si multe alte intamplari frumoase. 2014 in schimb, mi s-a parut extrem de plictisitor. Au fost 2-3 exceptii (stiu ca mi-a placut mult o cursa, am si comentat pe aici, dar nu mai stiu care), insa dominatia Mercedes, problemele motoarelor Renault, esecul Ferrari, falimentele Caterham si Marussia si nu in ultimul rand, sunetul motoarelor, toate astea au facut ca pentru mine sa para foarte anost acest sezon. Singurele exceptii au fost Ricciardo si echipa Williams, in rest toti au fost anonimi. Puteau concura doar astia 5 piloti de la Mercedes, Williams si Ricciardo, si pentru mine tot aia era. Noroc ca a existat rivalitate intre Rosberg si Hamilton, desi Hamilton l-a batut fara drept de apel pe Rosberg (11 victorii HAM vs 5 victorii ROS). Bine, asta e parerea mea, impresia pe care mi-a facut-o mie acest sezon. Fix asta este si parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 25, 2014 Share Postat Noiembrie 25, 2014 (editat) Nu. Tocmai de-asta fac scandal atat Ferrari cat si Renault pentru relaxarea regulilor in ceea ce priveste modificarile motorului. Se pot schimba subcomponente menite sa creasca performanta (in jur de 25% din piesele motorului), nu arhitectura generala a PU-ului. Renault a gresit arhitectura cu totul fata de Mercedes, la Ferrari a fost un risc asumat cu un accent pus pe dimensiuni si greutate mai reduse. Din acest punct de vedere, Honda are cel mai mare avantaj: a avut timp sa observe diferitele variante de arhitectura, sa le evalueze si sa traga concluzii. In 2015, ei pleaca de la 0 cu un motor care a beneficiat de aceasta expertiza si de aceste concluzii - ceilalti 3 pleaca de la un proiect deja existent, un proiect pe care doi dintre ei incearca sa il peticeasca. Singurul lucru care le va lipsi celor de la Honda va fi rodajul, ceea ce ii va face vulnerabili la capitolul fiabilitate. Eu asa stiam,ca nu pot face schimbari pe parcursul sezonului,deci motoarele sunt "inghetate" cum zic ei din 28 feb pana acum,la sfarsitul sezonului.De acum si pana in 28 feb.2015 sunt liberi sa lucre la ele.Iar pe 28 feb vor depune din nou la FIA un motor complet si un cd cu toate schitele,iar FIA e libera sa-i controleze oricand si sa se asigure ca motorul pe care l-au depus ei e identic cu motoarele cu care concureaza. Nu are sens altfel,pai daca e cum zici tu inseamna ca cel putin 7 ani de-acum (cat a zis Bernie ca regulile vor sta neschimbate) o sa domine Mercedes,ca astia nu vor avea voie sa schimbe nimic la motoare?Nu are logica. Este o regula care se aplica doar in sezon,in offseason sunt liberi sa surubareasca cum vor ei.Dar nu pot face teste decat pe banc. Cei de la Ferrari/Renault faceau gat pt ca vroiau sa-si bage mainile in ele si in timpul sezonului (trebuia acordul tuturor pt treaba asta),insa Mercedes s-a opus (cum era si normal),pt ca li s-ar fi evaporat avantajul.Banuiesc ca le era frica mai ales de RB care zic eu ca a avut un sasiu superior in 2014. Da,Honda teoretic a procedat perfect sa intre din 2015,ar trebui sa fie pusa la punct cu toate solutiile tehnice actuale,sa vedem insa. Sezonul 2012 mi s-a parut fake.Nu e sezonul cand s-au schimbat gumele?Domina RB si Bernie a vorbit cu Pirelli sa faca gume mai "complicate" ca sa le zic asa.Cu scopul de a perturba strategiile si de a amesteca putin ordinea.Si e adevarat,le-a luat putin timp pana s-au pus la punct. Amalgamul acela cu 7 castigatori in 7 etape mi s-a parut fake,repet.Nu erau castigatori diferiti pt ca erau masinile la egalitate si pilotii faceau diferenta ca la Nascar de ex,erau castigatori diferiti in functie de cum prindeau gumele sau de cum lucrau gumele cu masinile respective.Era haos.Nu avea nici o legatura cu performanta si cu ceea ce inseamna F1. Draq,nu in 2012 a castigat Maldonado o cursa?Masina praf,el si mai praf,se descurca sa castige o cursa pt ca gumele respective au lucrat perfect.Nu mi se pare corect.Mi se pare corect sa castige o cursa cel mai bine pregatit pilot cu cea mai buna masina,nu sa impuste asa Dar odata ce si-au dat seama cum se lucra cu gumele cele noi,s-a intors roata rapid. Nu asta inseamna un sezon spectaculos.A fost un fake 2012,repet. Urasc treaba cu gumele care trebuie prezervate,sensibile,care ii fac sa mearga incet.Daca meri la 100% toata cursa cred ca faci 7-8 schimburi de gume.Dar ca si performanta,nu sunt mai "grippy" decat cele de dinainte de 2012.E ca si treaba pe care o blamati voi la inceputul sezonului,aia cu 100kg de gaz.Dar aia au reusit s-o rezolve rapid ( si aia ne ajuta si pe noi pe strada,pt ca se fac progrese enorme la capitolul de folosire cat mai eficienta a gazului si consumuri reduse in general),asta cu gumele in schimb e numa de-a pulea,asa,ca sa-i incurce. Dar problema inginerilor care fac regulamentele a fost intotdeauna ca inginerii echipelor sunt mult mai destepti si mai bine pregatiti decat ei Editat Noiembrie 25, 2014 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.