Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Lotus-ul ala Mad Max edition este chiar superb :D

Mi-a placut mult toata seria Mad Max,sunt convins ca acum cu acest film nou se vor pisha pe ea,nu conteaza,eu le am pe alea vechi.

Deci cred ca cele mai interesante masini dar mai ales motoare si rat-bikes au fost facute pt MadMax.Tot timpul mi-au placut australienii,sunt crazy.

 

@ PzKpfW :

 

E adevarat,cu regulamentul de acum e si mai greu sa recuperezi.Regulament care,dupa cum am mai spus,nu-si indeplineste deloc scopul,si anume acela de egalizare a sanselor.Dar pe partea ailalta,si unele echipe sunt de-a dreptul patetice - cum sa scoti un motor spec.2015 mai slab decat spec.2014 ???Asta numa in Romania s-ar putea inampla,doar noi cred ca am avea delasarea si incapabilitatea necesare de a face asa ceva.Bine,si francezii sunt francezi,deh,nu toata lumea e neamt...

 

E adevarat,per total probabil va fi foarte greu pt Ferrari chiar daca vine cu vreo imbunatatire care ii va face sa stea mai aproape de AMG,sa castige campionatul.Marcedes nu cred ca face valva artificial,ce cred eu ca s-a intamplat e faptul ca cei de la AMG au fost surpinsi si de-a dreptul dezarmati de faptul ca,dupa un 2014 in care au dominat copios si un Melbourne 2015 la fel,ei bine la Sepang au fost batuti fata-n-fata de Ferrari fara drept de apel.Adica se credeau invincibili si in 2015 si de-o data le-a dat-o ala la ficatzi,si nu parsiveste,ci fata in fata.Foarte ciudat,nu mai sunt obisnuiti.E adevarat,treaba s-a intamplat pe un circuit unde sunt niste conditii tropicale,care fac foarte greu managementul gumelor si scad puterea motorului,care e fix forta celor de la AMG,dar totusi,situatia ramane : nu au avut nici o problema de fiabilitate,au mers 100% si pe aceeiasi strategie,Vettel i-a batut si chiar fara sa se chinuie foarte foarte mult.Si de aici li s-au aprins beculetzele,iar acum sunt foarte tematori.

Dupa cum am spus,ce a zis Briatore e o furtuna intr-un pahar cu apa,Briatore are nevoie de publicitate pt ca e batran si obosit si nu-l mai baga nimeni in seama dupa 2009.Schimbarea regulamentelor nu depinde de AMG,pentru ca spectacol adevarat oricum nu e ,oricat s-ar lamenta AMG ca Ferrari le calca pe urme.Iar sa spui ca AMG ii lasa sa vina aproape,e chiar hilar.Spectacolul nu poate fi simulat,dupa cum am spus - 4 ani la rand Vettel a castigat terminand la 3-5s in fata locului 2,asta nu inseamna ca a fost in vreun fel spectacol,RB domina perfect cursele,se vedea din timpii pe tur atunci cand era cazul,AMG nu e asa.

AMG,dupa cum am spus,e la vreo 0.5s in fata.Si dupa Barcelona,unde s-au adus multe upgrade-uri,tot acolo e.Dar e foarte aproape.De aia se lamenteaza si ei,pt ca stiu ca nu mai e 2014.Bine,dupa cum am spus,acele 0.5s,daca nu sunt taiate,sunt de-ajuns pt castigarea campionatelor.Si fiecare cursa timpul trece in avantajul lor.

Si da,urmeaza Monaco,unde nimeni nu cred ca va avea vreun cuvant de spus.Pariez pe Rosberg.

 

Nasul celor de la RB intr-adevar e o mare smecherie.E un paradox,nu cred ca s-a mai intamplat asa ceva pana acum din anii'90,o masina cu cel mai bun sasiu sa nu poata castiga din cauza motorului,pana acum sasiul e cel care facea diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si da,urmeaza Monaco,unde nimeni nu cred ca va avea vreun cuvant de spus.

Mai, n-as zice, e circuitul in care conteaza cel mai putin puterea motorului; OK, nu se poate depasi (teoretic), dar am vazut depasiri la Monaco de m-am plictisit; e drept, am vazut si acele 10-12 tururi fantastice in care Mansell cu Williams-Renault-ul ala bucsit de electronica n-a putu sa-l faca pe Senna cu un McLaren-Honda ca vai de el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai observat depășirile alea pentru că erau excepția. Monaco e cel mai ermetic circuit în ceea ce privește posibilitatea de a depăși. Și strategiile de cursă vor fi la fel de plictisitoare: puțini vor risca ceva agresiv având în vedere timpul care se pierde în trafic și probabilitatea mare de intervenție a SafetyCar-ului. Dacă nu au probleme mecanice sau nu avem noroc de o ploaie sănătoasă, vom avea încă o dublă Mercedes.

 

Nasul celor de la RB intr-adevar e o mare smecherie.E un paradox,nu cred ca s-a mai intamplat asa ceva pana acum din anii'90,o masina cu cel mai bun sasiu sa nu poata castiga din cauza motorului,pana acum sasiul e cel care facea diferenta.


RB nu au cel mai bun șasiu anul ăsta. Mercedes și probabil Ferrari sunt peste ei. Până și Marko (!) a recunoscut că deficitul de performanță nu se datorează în totalitate motorului Renault. Eliminând motorul din ecuație, RedBull sunt puțin peste Williams.


» Post actualizat in 12 May 2015 14:15


Ceea ce era doar zvon alimentat de către presa gri, a fost până la urmă confirmat de către Gerhard Berger iar acum și de Helmut Marko: Red Bull chiar ia în considerare ieșirea din F1, iar decizia lor depinde de implicarea celor de la Audi în competiție. Cum s-a mai dezbătut, sunt semne clare că Grupul VW se gândește la F1:

  • Implicarea Porsche în anduranță - bătălia fratricidă cu Audi nu prea are sens
  • Plecarea lui Ferdinand Piech de la conducerea grupului (unul dintre motivele principale pentru care VWG nu a intrat în F1 până acum a fost animozitatea personală dintre Piech și șobolanul bătrân, Bernie)
  • Angajarea lui Claudio Domenicali de către Audi și neimplicarea lui în niciun proiect oficial până acum
  • Dominația rivalilor de nișă de la Mercedes în cea mai mare competiție mondială de automobilism (cel puțin cu numele)
  • Expertiza celor de la VW în domeniul motoarelor de cilindree mică cu turbocompresor și dorința lor de a le promova

Mai mult, sunt zvonuri cum că un prototip de motor pentru F1 există deja și că este în faza de teste preliminare.

Este interesant de văzut și ce se va întâmpla cu echipa (echipele) RedBull: di Montezemolo (actual CEO la Alitalia) spunea acum câteva zile că a vorbit cu Didi Mateschitz care ar fi interesat să vândă echipele pe care le deține (RBR și STR), să se retragă din competiție și să cumpere Formula One Group cu totul de la CVC Capital Partners.


» Post actualizat in 13 May 2015 10:32


Și încă una: Michelin sunt interesați de posibilitatea revenirii în F1, dacă regulamentul se schimbă.


» Post actualizat in 13 May 2015 12:20

1. Ferrari power unit is very much in par with the Mercedes one
2. Shell has managed to match Petronas on fuel density (increase from 0.72 in Brazil last year to 0.8 in Bahrain this year)
3. Ferrari upgrades were working to increase the downforce at the rear but not as much as expected at the front of the car.
4. Main shortcoming of SF-15T is currently mechanical grip and traction that contributes to suboptimal tyre operating temperatures, especially with Hards. In order to improve some rear suspension upgrades are hinted to be in the pipeline but the front end is more problematic to correct, partly that the steering axle angle is more steep than in Mercedes inherently contributing to understeer.


» Post actualizat in 15 May 2015 13:26


Și încă un update (fac monolog pe aici): în disperare de cauză, s-a decis reintroducerea realimentării în timpul curselor începând cu 2017 - printre alte prevederi mai puțin precise (detalii în articol).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E adevarat?

A murit marele Schumacher?

Se pare ca am prieteni in lista care posteaza fara sa se documenteze.

alarma falsa.....ce bine

Editat de Sergiu 28
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cute :D

 

Incepe Monaco,sper sa fie cu scandal.Desi...

Pe cine pariati?Eu dupa cum am spus,as paria pe Rosberg.

 

In alta ordine de idei,a fost testat (straight line speed+dyno) marele Kawa H2R anuntat cu atata tamtam de catre KHI.Testele au fost facute de catre MCN : http://www.motorcyclenews.com/news/first-rides-tests/2015/may/video-h2r-flat-out/

Puterea masurata mi se pare slabuta pt ce anunturi au facut ei : 145 Nm si 250 de cai la roata.Viteza maxima - 206mph.Pai nu era asta motoreta de 300 de cai?Iar cuplul?Pai Busa are atat,si nu are compresor.Foarte slab,pai nu e monstrul care se lauda ca este,mai ales avand in vedere greutatea crescuta.Pe track nu stiu daca poate face fata BMW-ului si noului R1...de varianta de strada H2 nici nu mai vorbesc,aia zici ca e marfar.Slab,foarte slab.

 

Iarasi,vis-a-vis de motorete,m-am uitat si eu in sfarsit la MotoGp de la LeMans,extraordinara cursa.Un Marquez cu probleme la setup,nu simtea fata dupa cum s-a exprimat,Lorenzo imbatabil si Rossi pur si simplu incantator.

Ducati mere atza,si bravo lor.Dintre toti m-a impresionat Lorenzo care parca pur si simplu desena pe asfalt,si Marquez pe care tot nu pot sa-l sufar dar mi se pare un pilot exceptional.

Ce batalie intre el si Iannone,au mama!Multa lume acum incepe sa-i stirbeasca meritele lui MM,personal nu l-am putut suferi never,dar tot timpul mi s-a parut un pilot fantastic si imi mentin parerea.Un pilot bun se vede cel mai bine atunci cand nu are cea mai buna motoreta.Cele mai bune curse ale lui Lorenzo de ex mi se par cele din 2013 cand era batut de Marquez si Honda,dar s-a batut cu acesta ca un caine.

La fel,una din cele mai bune curse ale lui Marquez a fost asta de la LeMans cand s-a batut cu Iannone.Superb.

Am mai observat ceva : in linie dreapta,Ducati bate Honda la funduletz :D.In sfarsit,cred ca dupa cursa asta putem spune cu mana pe inima ca suprematia Honda a fost desfiintata.Pe curbe o omoara Yamaha,iar ca forta bruta o bate Ducati.L-am vazut pe MM efectiv furios ridicand roata fata in fiecare viteza,la limita limitelor,si totusi depasit fara mare efort de Ducati-ul maniacului.L-a batut insa pe franare aproape de fiecare data.E,acolo cred ca e cel mai bun pilot din lume - pe frane.

Mai si manevra lui Rossi la depasire,vai ce dur,ce intimidant,si MM care s-a supus ca un copil cuminte...mi-a adus aminte de complexul Schumacher pe care il avea musiu Button,ca sa fac o paralela...

Per total o cursa superba,asteptam si altele,si sper ca si in F1 sa avem macar o cursa de asemenea calibru (yeah,right :P ).

 

Astia de la F1 iar s-au intalnit ei toti bogatii si au pus tara la cale ca intre bogati si au hotarat numa prostii.Pai au uitat de ce au scos alimentarile?Pt ca duceau la niste strategii in cadrul carora masinilor rapide nu le mai vedeai nici macar fundul?Pfff,s-a senilizat de tot mosul Bernie,o sa-l poarte astia peste tot ca pe moastele Sf.Paraschieva prin Moldova.

Am mai spus si mai spun,pana nu le dau bani si celor mai saraci,si nu schimba regulile pt a taia drastic din downforce si a da mult mai multa putere si pana nu taie telemetria si com radio,ioc spectacol.

Nu mere,oamenii sunt pur si simplu prea buni,prea pro,inginerii de cursa fac tot ce le sta in putinta pt a nu exista spectacol pt ca spectacolul inseamna imprevizibil,inseamna variabile pe care nu le poti controla si drept urmare o foarte mare sansa sa gresesti,sa nu castigi,sa faci accidente,etc.Sunt armate de oameni angajati la echipe tocmai pt a elimina toate neprevazutele si deci prin urmare tot spectacolul,Bernie tot n-a inteles asta sau se face ca nu intelege?!

Trebuie eliminata acea armata de oameni si trebuie adus pilotul in prim plan.Cum se face asta?Prin eliminarea comunicarii intre ei.Simplu.Daca nu mai pot vorbi in nici un fel (nici radio nici electronic,decat inainte si dupa cursa),acea armata de oameni nu mai poate lua decizii in timp real si deci prin urmare,vor trebui sa se bizuie pe pilot pt luarea deciziilor.Si atunci,clar va fi spectacol.Simplu,nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

F1 e cam boring anul asta, mult mai plictisitor ca in alti ani. Speram ca noua era turbo sa faca diferente, sa aduca vechea nostalgie la viata...man...cum mergeam turbourile alea nerestrictionate, aia era bataie adevarata. Aveai la ce sa te uiti, rally, F1, moto gp...acum adorm la cursele de Formula 1 :)

 

Pana recent trebuie sa recunosc, nu m-am uitat la cursele de moto GP, pana cand mi-am dat seama ca sunt mult mai misto decat cele de F1, la care ma uitam cursa de cursa de vreo 15 ani.

Chiar ca a luat-o razna Bernie, numai decizii aiurea s-au luat in ultimii ani, sper sa fie preluata F1 de altcineva, cu viziune.

 

Iar legat de comunicare, nu cred ca o sa renunte la ea (cu toate ca ar fi fain), pt ca ei fac bani din chestia asta si decizia nu ar fi sinonima cu progresul, pot doar sa imi imaginez ca o sa adauge noi metode de comunicare.

 

Masini cu 10 secunde mai lente ca acum 10 ani?, pe bune? :))

Ceva de cu virgula...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cute :D (...)

 

Pentru cursă, va câștiga cine pleacă din pole. La cum arată lucrurile deocamdată, zic Hamilton. Dar nu mă mai prea interesează sincer. Cred că mă uit la cursă doar dacă plouă sau ceva.

 

Legat de H2R, la ce te așteptai? Cum crezi că se pot pune jos 300cp printr-un singur cauciuc cu o suprafață de contact atât de redusă? Cum am zis și când a apărut: e o lovitură de PR, nu un game changer. Probabil că și Suzuki va scoate un model supercharged în viitorul apropiat (axat mai mult pe eficiență decât pe cifre, așa cum este cow-a-sakee), dar în afară de ei nu cred că mai pregătește nimeni ceva similar.

 

Pe circuit, BMW-ul nu mai e rege din câte am văzut. Probabil că a rămas cel mai utilizabil pe stradă, dar pe circuit R1, 1299 și chiar RSV-4 RF sunt peste.

 

La MotoGP Honda are probleme. Emmett zicea chiar că au abia a 3-a cea mai performantă motocicletă, după Yamaha și Ducati. Până și Dovi, de pe altă motoretă și-a dat seama că talentul lui MM distorsionează percepția publică despre performanțele motocicletei:

 

“It is always difficult to understand details if you are not on the bike, but my opinion is that the talent of Marc hides some limit of the Honda. Because he is the only one who is able to go fast. Also last year and especially this year,” the Italian said. “So I believe Honda at this moment does not have a perfect balance.”

 

Nu sunt fan, dar mă amuză senzaționaliștii care se dau cunoscători (mai ales aici pe forum) și îi vând deja pielea lui Mărculeț. După ce n-a zis nimic tot începutul de sezon, JLo a devenit noul zeu pe care nu-l poate opri nimeni. Poate doar super-zeul VR46. Eu cred că Mărculeț își va reveni și vom avea un campionat frumos, cu 2 poate 3 piloți care se bat pentru titlu.

 

Ducati nu este încă la nivelul la care să se poată bate pentru titlu și sincer, cu tot respectul pentru Dovi și Iannone, cred că nu are nici piloți capabili de așa ceva. Lupta dintre Iannone și MM a fost foarte faină dar deloc reprezentativă: primul cu o motocicletă mai bună (da, cred că la Le Mans cel puțin Ducati a fost mai bună ca Honda) dar cu probleme la umăr, al doilea cu o motocicletă mai slabă/prost setată (avea tracțiune foarte proastă pe ieșirea din viraje, printre altele). În același timp, Iannone a cam dezamăgit până acum în 2015. Nu mai cade, dar în afară de lupta asta cu Marquez nu a putut decât să-i țină trena lui Dovi.

 

Apoi, motocicleta aia este încă nouă, mai au mult de lucrat la ea. Chiar dacă au început să apară rezultatele, ei pleacă la (aproape) fiecare cursă cu setup-ul făcut pentru altă motocicletă (GP14.x). Scopul lor este să câștige măcar o cursă anul ăsta, cam atât.

 

Masini cu 10 secunde mai lente ca acum 10 ani?, pe bune? :))

Ceva de cu virgula...

 

Nu cred că asta e principala problemă. Nu spun că nu mi-aș dori să văd mașini mai rapide, dar asta ar presupune un boicot al piloților, care sunt din ce în ce mai preocupați de securitate.

 

Cred că lipsesc două elemente: mașini mai greu de controlat/stăpânit și posibilitatea pentru piloți să le ducă la limită. Coulthard zicea recent că piloții sunt în general dezamăgiți de actualele monoposturi pentru că pur și simplu nu îi pun la treabă destul. Totul este controlat din exterior și sunt multe variabile la care trebuie să se gândească în mod constant, variabile independente de pilotatul pur (conservarea gumelor, consumul de carburant, încărcarea ERS-ului, limita de turație a motorului, etc.). Nimeni nu prea vrea să se mai uite (sau mai rău, să plătească pentru a se uita) la un trenuleț de mașini de tuns iarba pe steroizi care are cam tot timpul aceeași locomotivă.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt prea multi bani in joc!Iar echipele de top sunt mult prea bogate fata de restul!Cred ca daca se dau cifrele reale pe care le-a investit Mercedes in ultimii 2-3 ani, o sa intelegem de ce a murit spectacolul si mai ales de ce nu se vrea cu adevarat intoarcerea la origini,la lupte intre piloti,masini,la imprevizibil!Musai ar trebui sa se renunte la multa electronica,la comunicatii si la ce naiba se mai poate renunta !

M-am uitat de curand la o cursa NASCAR!Ca mai toti europenii aveam o parere proasta despre NASCAR,ca se invart in cerc si alte blablauri!

Avand in minte recentele curse de F1 am urmarit mai cu atentie cursa!Sincer daca te uiti la piloti si spectacol,este megashow pe langa F1!Nebunie maxima!

Iar cursa de 24 de ore de la Le Mans este incredibila,acolo sa termini cursa este o mare realizare,atat pentru echipe,mecanici,piloti!Iar noaptea este dementa!

La fel si cursele moto de anduranta!Curse de gen 24 ore sunt curse de gladiatori!

Sau Man TT!Cand trec baietii aia pe langa pomi,stalpi sau gardurile alea de piatra te ia cu fiori!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de H2R, la ce te așteptai? Cum crezi că se pot pune jos 300cp printr-un singur cauciuc cu o suprafață de contact atât de redusă? Cum am zis și când a apărut: e o lovitură de PR, nu un game changer. Probabil că și Suzuki va scoate un model supercharged în viitorul apropiat (axat mai mult pe eficiență decât pe cifre, așa cum este cow-a-sakee), dar în afară de ei nu cred că mai pregătește nimeni ceva similar.

 

Pe circuit, BMW-ul nu mai e rege din câte am văzut. Probabil că a rămas cel mai utilizabil pe stradă, dar pe circuit R1, 1299 și chiar RSV-4 RF sunt peste.

Ma asteptam sa aiba 300 de cai :) Da el de fapt are 250 si cuplu de Busa.Si 30-40 kg peste the usual suspects ca sa zic asa.Deci nu este deloc monstrul mecanic care se lauda ca este.Este,dupa cum bine ai zis,o lovitura de PR.Nu cred ca multa lume se va arunca sa-l cumpere.

 

Pe circuit,as spune ca BMW e la mustata cu R1.1299 mi se pare deja aberant,ii astept ca in curand,pentru a face fata,sa vina cu motor de 1.5 sau ceva.Toata ideea de concurenta pe aceasta piata este data de regulile sbk.Daca BMW sau R1 ar veni cu motoare de 1.2 de ex,toata lumea ar sari de fiund in sus,cand vine Ducati cu motor de Busa,e ok.Deja a iesit din regulile sbk.

Nu s-a facut un comparativ cu toate,tot astept pe cei de la motorcycle.com pt ca ei vor face asa ceva,pana atunci ordinea as zice eu ca este R1 la mustata cu BMW,pe 2 Ducati si pe 3 RSV-ul.Cu mentiunea ca Ducati a fost tot timpul catalogat ca o moto foarte inadecvata pt strada,iar RSV saraca are sub 160 de cai,deci deja cu aproape 40 de cai sub concurenta,deci nu ai ce pretentii sa-i ceri.

 

 

Nu sunt fan, dar mă amuză senzaționaliștii care se dau cunoscători (mai ales aici pe forum) și îi vând deja pielea lui Mărculeț. După ce n-a zis nimic tot începutul de sezon, JLo a devenit noul zeu pe care nu-l poate opri nimeni. Poate doar super-zeul VR46. Eu cred că Mărculeț își va reveni și vom avea un campionat frumos, cu 2 poate 3 piloți care se bat pentru titlu.

 

Ducati nu este încă la nivelul la care să se poată bate pentru titlu și sincer, cu tot respectul pentru Dovi și Iannone, cred că nu are nici piloți capabili de așa ceva. Lupta dintre Iannone și MM a fost foarte faină dar deloc reprezentativă: primul cu o motocicletă mai bună (da, cred că la Le Mans cel puțin Ducati a fost mai bună ca Honda) dar cu probleme la umăr, al doilea cu o motocicletă mai slabă/prost setată (avea tracțiune foarte proastă pe ieșirea din viraje, printre altele). În același timp, Iannone a cam dezamăgit până acum în 2015. Nu mai cade, dar în afară de lupta asta cu Marquez nu a putut decât să-i țină trena lui Dovi.

:agree:

Exact,mai nene,cum nu mai castiga MM toate cursele,gata,e praf.Motoreta il ducea in spate,el e un nimeni.Pai daca el e un nimeni,de Pedrosa ce sa mai spunem atunci?Talentul lui Marquez este indiscutabil,si spun asta din postura de fan declarat pe viata al lui Rossi si Aleix Espargaro si chiar sunt fan ascuns al lui Lorenzo :P.Dar nu pot sa nu spun ce vad : omul e extraterestru.

Dar anul asta,dupa cum e obiceiul in MotoGp (fata de F1),Honda a frecat luleaua.In timp ce ceilalti,care au frecat luleaua ani de-a randul,anul asta s-au trezit (vezi Yamaha si mai nou Ducati).Si brusc,Honda are probleme de linie dreapta dupa ce anul trecut ucidea tot la putere,si Honda are probleme de tinuta a motorului si de iesire din viraje,dupa ce anul trecut era imabatabila la capitolele astea.Si prin urmare,daca nu mai castiga cursele fluierand,s-a tras concluzia ca Marquez de fapt e praf.

Pai dupa cum a zis si Dovi,Marquez poarta motoreta in spate,el o duce muuult peste limite,asemenea talent de a mere la marginea prapastiei nu am mai vazut la nimeni.Iar pe franare,e zeu.Nimeni nu se apropie de el la acest capitol,nici chiar Rossi de acum.Poate daca era Rossi in zilele lui bune de la jum anilor 2000,poate.

 

Bine,aici pe forum multa lume e fan de galerie,hai aia,huo ailalti,unul e bun unul e prost.

Aici nu e ca la fotbal,dar deh,ei nu inteleg sporturile astea,care sunt mult mai complicate decat datul cu piciorul intr-o basica de piele.

 

 

Nu cred că asta e principala problemă. Nu spun că nu mi-aș dori să văd mașini mai rapide, dar asta ar presupune un boicot al piloților, care sunt din ce în ce mai preocupați de securitate.

 

Cred că lipsesc două elemente: mașini mai greu de controlat/stăpânit și posibilitatea pentru piloți să le ducă la limită. Coulthard zicea recent că piloții sunt în general dezamăgiți de actualele monoposturi pentru că pur și simplu nu îi pun la treabă destul. Totul este controlat din exterior și sunt multe variabile la care trebuie să se gândească în mod constant, variabile independente de pilotatul pur (conservarea gumelor, consumul de carburant, încărcarea ERS-ului, limita de turație a motorului, etc.). Nimeni nu prea vrea să se mai uite (sau mai rău, să plătească pentru a se uita) la un trenuleț de mașini de tuns iarba pe steroizi care are cam tot timpul aceeași locomotivă.

Timpii pe tur ai masinilor chiar nu conteaza.Cele mai rapide masini din F1 au fost cam prin 2004,cam de atunci sunt toate recordurile,erau cu 3-4s/tur mai rapide ca acum.Asta insa nu insemna nimic,de ex in 2004 a fost o plictiseala in F1 de se scorojeau peretii,cu toate masinile rapide.Era perioada cand Schumacher a castigat campionatul cu x curse inainte si cand se executau cu maiestrie marile depasiri "la boxe".Superb,mirific.

Pilotii nu mai piloteaza la limita decat cred ca 4-5 tururi.In rest conserva.E greseala fiabilitatii.E adevarat,nimeni nu se va uita la F1 sa vada cum pilotii gestioneaza,etc.De aia trebuie sa scoata regulile ce tin de fiabilitate.

Masinile greu de stapanit se pot face foarte usor.Chiar si cu motoarele de 1.6 (dar mai ales cu unele de 2.0),daca se elimina restrictiile de debit,it's done.Si iarasi,dupa cum am mai spus,daca se elimina acel tea-tray si chiar diffuserul din spate pe care teatray-ul aduce aer,la fel,e gata.Foarte simplu.

Din nou,daca se elimina comunicarea,se elimina si strategiile elaborate si ajungem la strategiile de la sf anilor '80 si semnalizare ca la MotoGp cu tabel.Ceea ce zic eu ca ar fi beton.Toate astea ar pune spectacolul si pilotul in prim plan.Progresul tehnic nu ar fi stirbit,constructorii de motoare nu ar avea nimic de obiectat,pe ei chiar nu ii intereseaza si nu au nici o aplicabilitate strategiile,managementul gumelor si aerodinamica avansata din F1.Nimic din astea nu are aplicabilitate altundeva decat in F1.

 

S-a ajuns,dupa cum zice si colegul mai sus,ca aproape toate disciplinele cu motor sa fie mai spectaculoase decat F1.Trebuie sa se faca ceva.

Problema pe care o are Bernie este urmatoarea : banii din F1 vin din tv.Nimic altceva.Ca vine lumea la circuit sau nu e 0.Pe tv se fac banii,audientele,e ca la Kapatos,etc.In momentul in care audientele se duc in nas,cum a fost in 2010-2014 si cum va fi si mai rau in 2015,firmele tv vor cumpara F1 cu mai putini bani,iar sponsorii echipelor le vor plati acestora si ei mai putini bani,pt ca deh,nu mai au acoperire la populatie.Si atunci veniturile lui Bernie si ai celor de la masa bogatilor se vor imputina.

Bernie ar vrea sa vina spectacolul pt a face bani,dar nici n-ar vrea sa-i calce pe picioare pe constructori si pe echipele mari.Si de aici ia aceste masuri pline de frica si care adancesc si mai mult criza zic eu.Faptul ca e criza se vede la echipele mici : Marussia nu mai exista,Lotus ar fi in grave probleme fara banii lui Maldonado,Sauber are probleme si probabil se desfiinta si ea daca nu avea noroc cu motorul Ferrari de anul asta,Force India alearga cu masina de anul trecut,chiar si RB se gandeste sa spele putina.

Deci intr-o viziune pesimista,s-ar putea ca in 2-3 ani sa mai existe vreo 4-5 echipe in F1,de aia Bernie vorbea de 3 masini.Si atunci se va uita el singur la f1,ca altcineva nu.Isi da seama de problema,insa nu mai are c.oaie sa si faca ceva drastic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe circuit,as spune ca BMW e la mustata cu R1.1299 mi se pare deja aberant,ii astept ca in curand,pentru a face fata,sa vina cu motor de 1.5 sau ceva.Toata ideea de concurenta pe aceasta piata este data de regulile sbk.Daca BMW sau R1 ar veni cu motoare de 1.2 de ex,toata lumea ar sari de fiund in sus,cand vine Ducati cu motor de Busa,e ok.Deja a iesit din regulile sbk.

Nu s-a facut un comparativ cu toate,tot astept pe cei de la motorcycle.com pt ca ei vor face asa ceva,pana atunci ordinea as zice eu ca este R1 la mustata cu BMW,pe 2 Ducati si pe 3 RSV-ul.Cu mentiunea ca Ducati a fost tot timpul catalogat ca o moto foarte inadecvata pt strada,iar RSV saraca are sub 160 de cai,deci deja cu aproape 40 de cai sub concurenta,deci nu ai ce pretentii sa-i ceri.

 

Aprilia zice că RSV-4 RF are 201cp la arbore. Asta o pune cam la același nivel cu R1. Teoretic. Totuși, cunoscându-i pe italieni, tind să cred că nu e chiar așa: acei 201 sunt probabil PS (nu CP), iar diferența între arbore și roată va fi de 10-15 cai - poate chiar puțin mai mult. Dar oricum, nu se va ajunge la 40cp diferență față de concurența directă. Cei care au testat-o deja au zis numai de bine de motoreta asta.

 

Ducati nu va ajunge la 1500cc, în primul rând pentru că (cel mai probabil) înlocuitorul lui Panigale va fi un V4. Nu prea mai au ce să scoată din V2. Dar deocamdată 1299 este lăudat: paradoxal, este o motocicletă mai docilă față de 1199, în mare parte datorită rafinării electronicii și a câștigului de cuplu în ture joase și medii - acolo se simt de fapt acei 100cc (care sunt de fapt doar 87cc) în plus. Apoi, până la urmă ce contează capacitatea motorului? Dacă au reușit să facă un V2 care să urce mult în ture și în același timp să pastreze cuplul și caracterul specific acestui tip de motor (aspect reproșat modelului 1199), eu zic bravo lor. Pe stradă și la track days (acolo unde vor fi folosite 95% dintre motocicletele despre care vorbim) contează să-ți placă pe ce te dai, nu disputele legate de capacitatea cilindrică.

 

În același timp, îți aduc aminte că Panigale R a rămas la 1198cc. Dacă liniarii se simt totuși lezați, ce îi oprește să scoată și ei un model separat pentru stradă, un 4L de 1100 sau 1200cc, independent de modelul dezvoltat pentru SBK? :)

 

Revenind la F1, GPDA-ul vrea părerea noastră. Eu am completat survey-ul. E oarecum lung, dar sper și cred că răspunsurile vor avea relevanță.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Aprilia zice că RSV-4 RF are 201cp la arbore. Asta o pune cam la același nivel cu R1. Teoretic. Totuși, cunoscându-i pe italieni, tind să cred că nu e chiar așa: acei 201 sunt probabil PS (nu CP), iar diferența între arbore și roată va fi de 10-15 cai - poate chiar puțin mai mult. Dar oricum, nu se va ajunge la 40cp diferență față de concurența directă. Cei care au testat-o deja au zis numai de bine de motoreta asta.

 

Ducati nu va ajunge la 1500cc, în primul rând pentru că (cel mai probabil) înlocuitorul lui Panigale va fi un V4. Nu prea mai au ce să scoată din V2. Dar deocamdată 1299 este lăudat: paradoxal, este o motocicletă mai docilă față de 1199, în mare parte datorită rafinării electronicii și a câștigului de cuplu în ture joase și medii - acolo se simt de fapt acei 100cc (care sunt de fapt doar 87cc) în plus. Apoi, până la urmă ce contează capacitatea motorului? Dacă au reușit să facă un V2 care să urce mult în ture și în același timp să pastreze cuplul și caracterul specific acestui tip de motor (aspect reproșat modelului 1199), eu zic bravo lor. Pe stradă și la track days (acolo unde vor fi folosite 95% dintre motocicletele despre care vorbim) contează să-ți placă pe ce te dai, nu disputele legate de capacitatea cilindrică.

 

În același timp, îți aduc aminte că Panigale R a rămas la 1198cc. Dacă liniarii se simt totuși lezați, ce îi oprește să scoată și ei un model separat pentru stradă, un 4L de 1100 sau 1200cc, independent de modelul dezvoltat pentru SBK? :)

 

Revenind la F1, GPDA-ul vrea părerea noastră. Eu am completat survey-ul. E oarecum lung, dar sper și cred că răspunsurile vor avea relevanță.

RSV4-le 2014 avea undeva sub 160 de cai urcat pe dyno,iar modelul "2016" am inteles ca are acelasi motor,tweaked,ok,dar acelasi motor.Ori de la sub 160 de cai (mai precis undeva la 155),sa iesi pe la 190 la roata din mici reglaje (pe harti),m-as mira.Bine,asta nu inseamna ca nu este o motoreta superba.Doar ca nu poate concura de la egal la egal cu R1 si BMW.

http://www.motorcycle-usa.com/27/25672/Motorcycle-Article/2016-Aprilia-RSV4-RF-First-Ride.aspx

Insa personal,daca as avea banii necesari pt un miar nou,cred ca 90% m-as orienta spre rsv.Insa,dupa cum am spus,preferinta personala.

Vis-a-vis de Ducati,ce ii impiedica daca scot un V4 sa scoata un V4 1299?Nimic,pt ca oricum nu conteaza capacitatea motorului,nu?Simplu.Am mai avut discutia asta,nu stiu daca aici sau pe alt thread - Ducati poate sa scoata ce avioane vrea,corect,iar pe circuit la trackdayz chiar nu conteaza ce si cum,atata timp cat sunt fun,dar atunci hai sa nu le comparam cu miarele.

Sunt 2 posibilitati : ori scoti moto de sbk (adica moto ce respecta regulile sbk) fie ca sunt 4L,V4 sau V2 trebuie sa respecte niste reguli,si atunci da,le poti compara.

Ori scoti moto de fun de trackdayz si atunci poti scoate ce vrei si cum vrei.Dar atunci nu mai poti spune "aia e mai buna pe circuit,sau aia e mai puternica",etc.Pt ca nu e fair.

Daca se compara marele Panigale R (care nici nu vreau sa stiu cat costa) cu un BMW,il bate BMW-ul pe aproape orice circuit din toate pozitiile.Iar pe strada si mai rau.Dar deh,trebuie sa mai existe si moto din astea,mai exclusiviste,ca na...nu ma deranjeaza ,atata timp cat nu spun ca sunt mai bune dpdv al performantelor decat cele "de duzina",cum e bmw-ul si japonezele.

M-a deranjat enorm de mult reclama aceea bashita cu "Checkmate" atunci cand a aparut Panigale.Acea reclama care bineinteles dadea iluzia ca Panigale va rupe tot pe piata.Ceea ce bineinteles ca nu s-a intamplat,nici pe departe.Dar scopul a fost atins,bizonii s-au inghesuit sa pape tot ce le da Ducati de mancare,fara sa aiba vreun gand coerent in cap.N-am sa inteleg never in viata cum draq poti sa-ti precomanzi ceva fara sa-l incerci sa vezi daca iti place.Mi se pare prostia suprema,fie ca e Ducati,BMW sau Ferrari.Daca era Porsche insa,mai treaca-mearga :P

Insa la fel de mult cum nu suport partzul suprem care este Panigale,iubesc Monster-ul si mai ales DesmosediciGp.Mai ales asta nou,2015,hai ducatistii :peace:

 

Si eu am facut survey-ul,insa nu stiu daca va baga cineva in seama (adica Bernie) asociatia pilotilor.Insa,doamne-ajuta!

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate mă arunc, dar ceva îmi zice că RSV-4 RF are pe undeva la 180cp la roată - ceea ce este decent. Apoi, cum ziceau unii într-un articol după un testride: puterea maximă nu a fost niciodată unul dintre atuurile RSV-ului, reuşeşte să compenseze altfel.

Aia cu checkmate a fost marketing pur. Nu toţi se aruncă să spună că au cea mai bună motoretă la lansare? Şi japo o fac, dar sunt mai subtili. Oricum, Panigale s-a vândut destul de slab per total, de-asta au şi scos 1299 relativ repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da?Pai cand a iesit ziceau ca au deja productia pe un an inainte vanduta.Cine stie,se poate.Poate au vandut mult inainte sa iasa cu reclamele acelea,dar dupa aia,cand lumea chiar a putut sa si mearga cu ea inainte sa o cumpere,n-a mai vandut asa bine :)

Oricum,conform preceptului (logic as spune) ca 90% dintre motoarele sport nu vad never circuitul,Panigale e normal sa nu se vanda bine (repet,daca e sa gandim logic,rational,nu pe stilul impulse-buy) pt ca toti testerii spun ca e o motoreta penibila de strada.Cuplu slab in ture mici (ceea ce e f aiurea pt un v2,adica trebuie sa te chinui sa scoti o asemenea contraperformanta,dar cred ca asta se datoreaza motorului oversquare),pozitie inghesuita,etc.Dar in fine,e foarte frumoasa,si asta vinde intotdeauna iar dpdv al ingineriei chiar ii apreciez pe cei de la Ducati,cu acea centralizare a maselor cu airbox-ul acela gen in stilul vechiului zx12 incercarea de frameless design.In fine.

 

Ca sa revenim la subiect,nu am prins cursa,decat de la safety-car-ul produs de Verstappen.Foarte spectaculos acrosajul celor 2,din cate am inteles a fost punctul de maxim al cursei,ca o paranteza chiar sunt de acord cu cei care spun ca f1 s-a bashit rau,deci ma uit la f1 din 93 cred,chiar a ajuns o umbra a ceea ce era,doar renumele a mai ramas,parca e un fost mare boxer care a imbatranit si acum joaca meciuri demonstrative de duzina prin iarmaroace - patetic.

Si iar,ca de obicei,cursa si rezultatele au stat nu in mana pilotilor ci in a inginerilor.Si inginerul lui Hamilton a facut o greseala fatala - l-a chemat pe acesta sa schimbe pe ss cand a intrat SC.Drept urmare a ramas blocat pe 3,pt ca Rosberg si Vettel,profitand si de sederea prelungita a SC,nu au mai schimbat.

Rosberg s-a departat lejer,dar Vettel l-a tinut usor pe Hamilton in spate.Si asa iesi Hamilton pe 3 ca prostul si Rosberg castigator din greseala.Deci am mizat bine :cheers:

 

Ciudata prestatia Ferrari,pe de o parte cei de la AMG nu se pot departa de ei ,pe de alta parte nici ei nu ii pot ajunge ca sa se bata putin.Pacat,noi tot tragem nadejde ca odata si odata Vettel il va ajunge macar pe Rosberg ca sa asistam si noi la un scandal,la o bataitza.

Deci cursa asta am inteles ca a fost ff boring,ca de obicei,urmeaza Canada care nu e boring dar e un circuit de forta si tractiune,nu are viraje de viteza ci viraje lente din care tre sa iesi cat mai repede si perioade mari de accel.Deci normal ar cam trebui sa fie teritoriul AMG.Anul trecut Ric a luat o victorie superba aici (parca anul trecut f1 a fost mai fun,sau e doar o impresie de-a mea?) pe fondul cedarii brake-by-wire la AMG-uri.Speram la un bis,pt ca am vazut ca sunt destul de sensibile la capitolul frane,iar in Montreal franele sunt folosite foarte mult.

Sa vedem,dar intradevar,sperantele mele de a vedea o batalie pt titlu dispar incet-incet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ziceam (ca să închidem capitolul SBK), Ducati se pregăteşte de V4. Pentru cine nu înțelege italiana, rezumatul e cam așa (alternativ, încercați Google Translate): tradiție, tradiție dar ce contează mai mult pentru Ducati este succesul pe pistă. Pe un circuit ca Donington care a favorizat V2-ul de-a lungul timpului, Kawasaki a dominat copios iar Aprilia îi băteau şi ei dacă aveau doi piloți valabili. Problema la Ducati este una mecanică, la puterile la care s-a ajuns (cam 210-220cp) V2-ul este prea violent pe ieșirea din viraje. Electronica poate ajuta, dar va acționa invariabil spre reducerea puterii. Soluția? Trecea la V4. Aşa cum și V2-ul Superquadro (cu un alezaj mai mare decât cursa) de pe Panigale vine dintr-un proiect (avortat) de MotoGP, la fel motorul de pe Desmosedici GP va servi ca bază de dezvoltare pentru următorul V4 de stradă.

Singura problemă pe care o văd este faptul că până acum s-au concentrat pe partea de greutate (1199 avea 164kg la gol, stock), iar trecerea la V4 va presupune câteva kg bune în plus. Asta deși design-ul "frameless" ar trebui să-i ajute să țină motocicleta la o greutate decentă (și mai ușoară decât RSV-4 de ex).

Cursa de F1? N-am văzut-o, iar din ce am citit nu am pierdut nimic. În afară de greșeala de strategie a celor de la Mercedes și de eroarea de pilotaj a marelui Alonso (care cred că încet-încet își pierde răbdarea), a fost cât se poate de anostă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi place foarte mult directia in care mere Ducati.Ducati divizia de curse.Sper ca aceasta directie sa se reflecte si pe strada.Gigi mi se pare vizionar.(bine,pe cat de vizionar poate fi un inginer specializat in motociclete,unde totul pare ca se misca cu incetinitorul spre deosebire de masini).

V4 este (sau mai degraba era) ideea castigatoare la moto.In lumina noilor motoare Yamaha (atat de strada cat si racing) dar si luand in considerare noul trend "minimalist" din F1,as spune ca cel mai bun design al motorului ar fi un L4 care imita comportamentul unui V4.Adica big bang-ul celor de la Yamaha.Avem (aprox) aceleasi performante,dar greutate mai mica si masa si dimensiuni mult mai mici.

Bine,e normal pt Ducati sa nu scoata un 4L ci un V4,pt ca un motor de strada trebuie sa aiba caracter inainte de performante.Faptul ca mere cu 1s mai tare sau mai incet pe nush ce circuit e insignifiant pt majoritatea cumparatorilor.Salutam prin urmare initiativa Ducati de a se dezlipi (in sfarsit) de V2 si a imbratisa motorul in 4.Numai ca acum treaba e ca nu o sa mai aiba scuze sa il faca de 1300 :D (sunt rautatcios,stiu)

 

Alonso saracul e normal sa isi piarda rabdarea,mai ales cand realizeaza ca a facut o greseala enorma : si-a pierdut foarte multi ani de cariera nefacand nimic la Ferrrari,iar fix cand a plecat exasperat de la ei (si a procedat normal as zice eu luand in considerare circumstantele de la acea data),Ferrari a inceput sa fie ff competitiva,in timp ce McLaren e praf.Si praf va fi cel putin anul asta.Si Alonso se apropie cu pasi mari de pensie :D

Parerea mea e ca e un mare campion ce merita mult mai mult decat 2 titluri mondiale.Il vad de departe cel mai bun pilot din lotul actual.Si ce e interesant,e ca,la fel ca si Senna,e recunoscut de pilotii contemporani cu el ca unul din cei mai buni.Pacat de el insa,l-a parasit norocul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred că roata s-a învârtit. Aşa cum a câştigat 2 titluri pentru că a avut cea mai bună maşină (era şi atunci un pilot bun, dar nu cel mai bun), la fel stă acum şi tânjeşte fără succes după cel mai bun material tehnic, tocmai când i se pun laurii de cel mai bun pilot pe cap.

Sunt sigur că a urmărit cu interes şi frustrare mişcarea lui Hamilton, care după ce a încercat ani la rând să meargă la cea mai bună echipă (RedBull), s-a angajat într-un proiect de durată la Mercedes... care a dat rezultate destul de rapid. Şi el a încercat să meargă la cea mai bună echipă (Mercedes) când a văzut că acolo-i cea mai bună pâine, iar când a fost refuzat, s-a implicat şi el într-un proiect de durată... care îi merge foarte prost. Dacă nici la anul nu se bate măcar la podiumuri, îl văd capabil să-şi pună casca-n cui în la sfârşitul lui 2016. E impulsiv şi când i se pune pata pe ceva nu cred că se mai înţelege nimeni cu el. A spus-o Ron Dennis în 2008 iar recent şi di Montezemolo. Când a ajuns la Ferrari după "traversarea deşertului" cu Renault în 2008 şi 2009 a spus că îşi doreşte să-şi termine cariera acolo... Ce s-a întâmplat între timp? Când a spus-o se gândea că Ferrari îi va oferi doar titluri pe bandă? În cel mai rău caz, Ferrari îţi garantează o maşină cu care să te baţi pentru podium, nu victorii constante. Nu a mai avut răbdare, nu a mai avut încredere, asta deşi au tot încercat să-l convingă să rămână. El a dat singur cu bâta în baltă, Vettel nu a putut pune pixul pe contract decât în momentul în care marele Alonso a refuzat oferta Ferrari. Ceea ce i se întâmplă acum este strict vina lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E interesant faptul ca Honda nu a folosit niciunul din tokenuri...oare ce asteapta? Au venit cu ceva performante in plus dar la capitolul fiabilitate tot praf sunt.

Asa cum ziceti si voi, pacat de Alonso, mie tare mult imi place de el si de caracterul lui, e baiat bun, merita masina buna...

 

Daca tot povestim de V4, Honda cand a proiectat V4-ule...a fost un epic fail la inceput, numa nu le iesea...nu tu performanta, nu fiabilitate, consum exagerat, etc.

V4 a fost unul dintre cele mai scumpe proiecte Honda si intr-un final le-a iesit...cu bani pe minus evident, au vandut VFR-uri pe minus o vreme buna. Apoi si-au permis sa faca V4 cu pistoane ovale si alte smecherii.

Asta imi place la Honda, cand isi propun ceva le iese cu toate ca poate trece o vreme pana sa se intample. Poate de aici si increderea pilotilor Alfonso si Button, partenerului Mclaren.

 

 

Legat de Ducati, suna beton V2-ul, daca scot V4 o sa sune brutal! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au scos ei deja un V4 de stradă. Și sună destul de porno, da:



Oricum, de menționat nebunia de motor Superquadro cu care inițial au vrut să intre în MotoGP. În loc să abandoneze filosofia V2, au preferat s-o ducă la extrem. Cursă scurtă, pistoane imense:

15-Ducati-1299Panigale_piston.jpg

Despre Honda... am mai vorbit. Au puterea financiară și posibilitatea de a comercializa idei noi, design-uri deosebite - și nu o fac. În afară de câteva excepții, se mulțumesc să urmeze trend-ul și să nu vină cu nimic nou.

La F1 probabil că păstrează token-urile pentru upgrade-uri legate de performanță. Problemele pe care le au acum sunt strict legate de fiabilitate (nu cred că au mers cu toată puterea motorului până acum ca să-și poată da seama cât de în urmă sunt cu performanța). Problemele de fiabilitate apar la detalii stupide (senzori, furtune, etc), nu din cauza unor probleme inerente de design ale blocului. Deci nu prea au de ce să folosească token-uri deocamdată.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt sigur că a urmărit cu interes şi frustrare mişcarea lui Hamilton, care după ce a încercat ani la rând să meargă la cea mai bună echipă (RedBull), s-a angajat într-un proiect de durată la Mercedes... care a dat rezultate destul de rapid. Şi el a încercat să meargă la cea mai bună echipă (Mercedes) când a văzut că acolo-i cea mai bună pâine, iar când a fost refuzat, s-a implicat şi el într-un proiect de durată... care îi merge foarte prost. Dacă nici la anul nu se bate măcar la podiumuri, îl văd capabil să-şi pună casca-n cui în la sfârşitul lui 2016. E impulsiv şi când i se pune pata pe ceva nu cred că se mai înţelege nimeni cu el. A spus-o Ron Dennis în 2008 iar recent şi di Montezemolo. Când a ajuns la Ferrari după "traversarea deşertului" cu Renault în 2008 şi 2009 a spus că îşi doreşte să-şi termine cariera acolo... Ce s-a întâmplat între timp? Când a spus-o se gândea că Ferrari îi va oferi doar titluri pe bandă? În cel mai rău caz, Ferrari îţi garantează o maşină cu care să te baţi pentru podium, nu victorii constante. Nu a mai avut răbdare, nu a mai avut încredere, asta deşi au tot încercat să-l convingă să rămână. El a dat singur cu bâta în baltă, Vettel nu a putut pune pixul pe contract decât în momentul în care marele Alonso a refuzat oferta Ferrari. Ceea ce i se întâmplă acum este strict vina lui.

Se gandea ca la Ferrari va avea o sansa la titlu.Ceea ce se gandesc toti.Numai ca Ferrari a fost in acea perioada condusa de 2 oameni prin excelenta incapabili : Domenicalli si Montezemolo.Si drept urmare - Ferrari a devenit o echipa care investea sute de milioane pe an in praf,rezultate 0.Faptul acesta este de netagaduit as spune eu,mai ales in urma exploziei performantelor din acest an,performante care au venit,desigur,dupa schimbarea echipei "magice" si inlocuirea cu niste oameni capabili.

De aia am si spus ca la ora aceea,in 2014,Alonso a facut,considerand datele de atunci,o decizie f buna.Deci nu a gandit-o rau,doar ca nu i-a suras norocul.

Parerile lui Ron Dennis si Montezemolo despre Alonso ma lasa rece,mai lipseste sa-si spuna si Briatore parerea despre Alonso,desi Briatore cred ca are o parere buna despre Alonso dar tot la fel de rece ma lasa.Montezemolo (pe langa faptul ca,dupa cum am spus mai sus,e un om eminamente incapabil) se stie ca avea o relatie foarte proasta cu Alonso dintotdeauna,probabil nu vroia ala sa-i sarute inelul sau ceva.Iar Ron Dennis,ce sa mai zic,dupa anul 2008 cand efectiv si-a batut joc de Alonso cat si de echipa McLaren,nu cred ca ar trebui sa aiba nici o parere.Cred ca McLaren ar merge infinit mai bine cu un om de genul Horner la carma,demult cred ca se impune o schimbare la McLaren,sper ca Honda sa traga sforile.

Da,el a dat cu bata-n balta,adevarat,a mizat pe cioara de pe gard ca sa zic asa si nu i-a iesit combinatia,in timp ce Hamilton a facut acelasi lucru si i-a iesit stas.Chestie de noroc.(sper ca totusi anul acesta sa-l paraseasca norocul pe musiu Hmailton,e destul)

 

La F1 probabil că păstrează token-urile pentru upgrade-uri legate de performanță. Problemele pe care le au acum sunt strict legate de fiabilitate (nu cred că au mers cu toată puterea motorului până acum ca să-și poată da seama cât de în urmă sunt cu performanța). Problemele de fiabilitate apar la detalii stupide (senzori, furtune, etc), nu din cauza unor probleme inerente de design ale blocului. Deci nu prea au de ce să folosească token-uri deocamdată.

:agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se gandea ca la Ferrari va avea o sansa la titlu.Ceea ce se gandesc toti.Numai ca Ferrari a fost in acea perioada condusa de 2 oameni prin excelenta incapabili : Domenicalli si Montezemolo. (...)

 

Stefano Domenicali incapabil? Posibil, deși cuvântul mi se pare prea dur. Prea slab pentru ceea ce se cerea de la el la Ferrari, da. Dar totuși bun pe branșa lui. Cum a plecat de la Ferrari a fost și agățat de către Audi, posibil pentru un eventual proiect de F1. Nu angajau ăia pe oricine.

 

Cu di Montezemolo nu sunt de acord. Singurul lucru care i se poate eventual reproșa este lipsa deciziilor radicale. Dar cât a fost director la Ferrari, compania a crescut enorm și a fost constant pe profit - chiar și în plină criză economică. Pe partea sportivă, el a fost cel care a reușit să adune nume ca Brawn, Byrne, Schumacher, Todt la un loc și să creeze era de dominație a Scuderiei între 2000 și 2004, care a avut atâta succes încât a trebuit oprită artificial. În rest, nu am auzit nici măcar un zvon legat de o eventuală antipatie față de Alonso. Bineînțeles, când a devenit clar faptul că va pleca, di Montezemolo l-a atacat puțin în presă - dar nu foarte agresiv și asta doar pentru că a refuzat oferta pe care i-au făcut-o. Contractul oferit de către Ferrari era generos, și nu numai dpdv financiar. Atât el (Montezemolo) cât și James Allison au încercat să-l facă să rămână promițându-i că revoluția (plecările lui Domenicali, Tombazis, Marmorini și venirea iminentă a lui Arrivabene) va da roade în 2015. S-a încăpățânat, acum plătește.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Stefano Domenicali incapabil? Posibil, deși cuvântul mi se pare prea dur. Prea slab pentru ceea ce se cerea de la el la Ferrari, da. Dar totuși bun pe branșa lui. Cum a plecat de la Ferrari a fost și agățat de către Audi, posibil pentru un eventual proiect de F1. Nu angajau ăia pe oricine.

 

Cu di Montezemolo nu sunt de acord. Singurul lucru care i se poate eventual reproșa este lipsa deciziilor radicale. Dar cât a fost director la Ferrari, compania a crescut enorm și a fost constant pe profit - chiar și în plină criză economică. Pe partea sportivă, el a fost cel care a reușit să adune nume ca Brawn, Byrne, Schumacher, Todt la un loc și să creeze era de dominație a Scuderiei între 2000 și 2004, care a avut atâta succes încât a trebuit oprită artificial. În rest, nu am auzit nici măcar un zvon legat de o eventuală antipatie față de Alonso. Bineînțeles, când a devenit clar faptul că va pleca, di Montezemolo l-a atacat puțin în presă - dar nu foarte agresiv și asta doar pentru că a refuzat oferta pe care i-au făcut-o. Contractul oferit de către Ferrari era generos, și nu numai dpdv financiar. Atât el (Montezemolo) cât și James Allison au încercat să-l facă să rămână promițându-i că revoluția (plecările lui Domenicali, Tombazis, Marmorini și venirea iminentă a lui Arrivabene) va da roade în 2015. S-a încăpățânat, acum plătește.

Domenicali este incapabil,sau cel putin a fost in perioada Ferrari.La acel nivel un om se judeca doar prin prisma rezultatelor,nu prin prisma potentialului sau.Adica prin ce este,nu prin ce poate fi.Chiar ne-a aratat Brawn cu BrawnGp ce inseamna un om eminamente capabil.Faptul ca l-a angajat Audi nu inseamna absolut nimic.Poate omul stie sa se vanda,asta nu inseamna ca e capabil.Repet,totul se judeca prin prisma rezultatelor.Horner e capabil.

 

Dar Di Montezemolo a fost principalul vinovat.Ca sef trebuie sa ai 2 lucruri : sa ai viziune si sa ai c.oaie.Montezemolo a dus lipsa de amandoua.

Nu poti trai din amintiri.Iar lipsa unei decizii e ea insasi o decizie.De cele mai multe ori - proasta.

Da,a avut anumite merite.Nu comentez asupra Ferrari - masini comerciale,nu cunosc acea ramura si nici nu mi se pare importanta vis-a-vis de Ferrari F1,mi se par 2 lucruri total diferite.Poti sa fii foarte bun la a vinde masini si sa fii 0 la racing,ia exemplu Toyota si experienta ei in F1.Iarasi,ca merit al lui Montezemolo as zice ca e aducerea lui Todt la Ferrari (nu stiu daca i s-a datorat lui sau nu,dar avand in vedere ca a fost in domnia lui,banuiesc ca a avut si el un aport).Succesele Ferrari de la inceputul anilor 2000 i le atribui lui Todt,dar da,si lui Montezemolo.Ok.

Dar cand a plecat Todt,a plecat Schumacher,a plecat Brawn si Byrne,s-a destramat magia.L-a adus pe Domenicali,l-au promovat pe Massa.Ok,a incercat.A vazut ca nu mere,trebuia sa ia o decizie.Nu a luat-o,a inghetat.Ani la rand.A fost circul acela cu tunelul de vant de cateva sute de milioane care dupa ce l-au facut si-au dat seama ca era useless,iarasi,trebuiau sa cada capete.Nu s-a intamplat nimic.

Treaba merea din ce in ce mai prost.Si Montezemolo nimic.Si ce face intr-un final?Il aduce pe bunul sau prieten care vindea masini burtosilor trecuti de 50 de ani in usa.Cum sa gandesti asa?Devenisera atat de incapabili si incepusera sa mearga pe cumetrii de ziceai ca sunt romani.Deci sunt ani intregi in care au avut buget practic nelimitat si nu au facut nimic.Efectiv au facut praf sute de milioane de euro,probabil peste miliard.Si iarasi,Montezemolo nimic.Pai cine e de vina atunci?Mecanicii?Alonso?Sa fim seriosi.Intotdeauna e de vina seful.E si normal.Pestele de la cap se impute.Foarte true zicala.

Mi-a ramas in cap ceva ce a zis Lucescu mai demult : un antrenor se judeca dupa ultimul sau meci.Nimic mai adevarat.Nu poti trai din amintiri "asta a fost bun acum 10 ani".Mai ales intr-o disciplina atat de competitiva ca F1.

Marchionne a procedat corect : a schimbat capul.A adus un manager dur.Care la randul sau a schimbat sefii departamentelor,a taiat in carne vie.Si iata ca brusc se facu lumina.

Marchionne e un om capabil.De ce?Pentru ca,judecandu-l pe Montezemolo dupa performante,si-a dat seama ca nu e o mana castigatoare si imediat a avut sange sa-l arunce.Si a avut viziunea sa-l puna la conducere pe baiatul asta Arivabene (despre care eu nu stiam nimic - iata ca nu a gresit),a vazut in el pe cineva care va reusi sa revigoreze echipa.Si a avut dreptate.Dupa cum am spus : viziune si sange in instalatie.

The cold facts - rezultatele - spun ca Montezemolo era un manager slab si cuplul Marchione-Arivabene sunt niste manageri extraordinari mai ales avand in vedere timpul rapid in care si-a revenit echipa.Si rezultatele sunt singurele dupa care poate fi judecat un manager nimic altceva.

 

Repet,Alonso mi se pare ca a procedat corect.Probabil s-a gandit ca,cu toata reputatia lui Marchione,acesta nu va putea pune pe roate echipa decat in 2-3 ani avand in vedere debandada care era de ani buni.Iar pe partea cealalta s-a gandit ca Honda,care dospea demult la acest motor,si ajutata de McLaren care deja are o infrastructura comparabila cu a celor de la Ferrari,se va pune rapid pe picioare.Cred ca a gandit bine.Dar mai e o variabila foarte mare - norocul.Din pacate pt Alonso,Honda,desi probabil are un design foarte bun al motorului si o gandire pe termen lung care ii va aduce in frunte - cu toata pregatirea si ajutorul celor de la McLaren,are mari probleme de fiabilitate.Si ca un facut,Ferrari are rezultate foarte bune.

Dar pe partea ailtalta,e foarte posibil ca Ferrari sa nu castige nici o cursa anul asta iar la anul Honda sa mearga ceas.Bine,la fel de posibil e ca Ferrari sa cunoasca o crestere de forma (dupa cum speculam,le mai trebuie cam juma de sec) si Vettel sa ia titlul,iar la anul Honda sa fie la jumatea plutonului.Cine stie...

Si mai e la fel de posibil ca din 2017 sa se amestece din nou cartile si sa iasa Renault sau paote chiar Audi in fata si Alonso sa moara speranta....

 

Si vorbind de noroc,in lumina istoriei,as miza pe Vettel,asta tot timpul a avut noroc cu carul :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Așa, sau își imaginează că asta va ține fanii ocupați în lipsa acțiunii de pe pistă. Va fi tot un trenuleț de mașini de tuns iarba, dar acum vom știi câte calorii ard pasagerii.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...